Rozbitá stará vidlice Manitou Axel Elite r. 2003/4 - oprava?

13 nepřečtených
  • jprider

    Ahoj,

    používám starou plečku Author Modus z roku 2004 jako dopravní prostředek do práce / na vlak, kterou rovněž občas proženu terénem, ale primárně už s kolem nepočítám jako se sportovním samozřejmě (blatníky, nosič apod).

    Odešla mi původní vidlice Manitou Axel Elite – z pravé nohy vytéká olej (nikdy jsem neřešil údržbu) a navíc vypadá jako locknutá.

    S lockoutem na pravé noze (teď si ani nejsem jistý, zda je ta modrá páčka na spodní straně pravé nohy vlastně lockout) vůbec nelze pohnout. Nikdy jsem ani nepoužil.

    Původní zdvih má na oko stejný (je plně vysunutá jak při nulovém zatížení), ale zdvih má odhadem 2cm a poté bouchne kov na kov.

    Jinak žádný stranový vakl nepozoruji, zatím s ní takhle jezdím…

    Řeším, jestli stojí za to se v ní vrtat – rozložit, zkusit nějak opravit, nebo rovnou koupit novou či nahradit pevnou vidlicí.

    Nesetkali jste se s podobným problémem?

    Nemám problém ji sice rozebrat, ale znamená to pro mě pár problémů a nejistý výsledek. budu muset odstranit blatníky, vidlici oddělat z kola a pokud je opravdu nějak vážně rozbitá, už ji taky nemusím dát dohromady a pak nemám na čem jezdit do práce, než seženu vidlici novou, takže se do toho nechci moc pouštět.

    Předem děkuji za jakoukoliv radu.

    Edit: samozřejmě jde o vidlici s úchyty na V-brzdy, takže prakticky nová rozumná vidlice na V-čka je v dnešní době nesehnatelná.

    0 0
    • MatS  

      Tady máš na ní servisní manuál. http://my-sport.spb.ru/…e-manual.pdf

      Pokud nemáš náhradní těsnění, tak to nemá cenu ani rozebírat. Otázkou je, jestli ještě na takovou důchodkyni půjde cokoliv sehnat, nejspíš ne. Neměl si zanedbat servis. Spíš bych koupil za pár kaček nějakou jinou. Třeba tady na bazaru určo nějakou 26" najdeš. Nebo se tu zeptej a někomu se něco použitelného za pár lahváčů doma válí :-)

      0 0
    • jecnak  

      Mrkni na manual vyse. Ta vidlice neni uvnitr slozita a nejspis bude jen mrtvy nejaky tesneni, ktery sezenes za par korun ve specialce na tesneni a loziska. Problem je, ze kvuli nulove udrzbe muze byt uvnitr vydrena a tesneni tak nic nevyresi. Samozrejme budes potrebovat novy olej do tlumeni (5W) a vazelinu dovnitr pruzici i tlumici nohy na futra a pruzinu.

      0 0
      • MatS  

        Ano je celkem jednoduchá, ale jak psal, když to rozdělá a zjistí, že je něco na výměnu, tak to po ruce mít nebude a než to někde sežene, tak je bez vidle, potažmo bez kola.

        0 0
        • Singlespeed  

          Než to sežene, tak vidlici zase složí, aby mohl jezdit. Takže žádný problém.

          0 0
          • MatS  

            To asi jo, pokud dokáže popsat v krámě, co za o kroužky potřebuje :-) Jinak si je bude muset vzít sebou.

            A ještě jeden hezký obrázek pokud se do toho bude chtít pustit: https://goo.gl/images/CZvA7b

            0 0
            • jecnak  

              Viz Singlespeed. Vezmes posuvku a zmeris jednotlive o-krouzky. Fakt nekdy nechapu, proc se namaham.

              0 0
              • jprider  

                Tak, to samozřejmě nebude problém. Když se dívám na ten manuál, odhaduju to na zlomenou pružinu, jejíž horní ulomená část projela až dolů (zašroubovala sa do spodní části pružiny), tím pádem má vidlice velmi omezený zdvih. Uvidíme.

                0 0
                • Zdyn  

                  Podle popisu bych tipl, že ti protekl tlumicí olej do spodní nohy a při zasunutí tak horní nohy narazí na hladinu. Doraz je to pak tvrdej a zdá se jako kov na kov. Spodní modré kolečko je k nastavování odskoku a bude zatuhlé nepoužíváním.

                  Nejspíše to bude chtít jen nový těsnicí o-kroužek (jak se psalo už výše).

                  0 0
                  • jprider  

                    Aha, rebound (už ty výrazy ani pořádně česky neznám, jak člověk pročítá a sleduje většinu materiálu v angličtině) :).

                    Tahle příčina by taky celkem dávala smysl (olej ve vidlici a tvrdý náraz). Dám pak pro zajímavost vědět, jaký byl problém.

                    Díky všem za reakce a pomoc!

                    0 0
      • jprider  

        Díky za kontakt, určitě se bude hodit. Vypadá seriózně dle recenzí.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.