rotoped/válce/trenažer po milionté

196 nepřečtených
  • hanz

    chci v zimě trošku zlepšit svoji chabou kondičku takže se ptám na čem to bude relativně nejlepší? Na zasolený a zledovatělý cesty se mi moc nechce takže hlavně doma. rotoped/spining mi přijde nepřirozenej, válce zase že se člověk musí soustředit jen na jízdu takže mi vychází dobře trenažer(nebo „ergáč“ či jak tomu silničáři říkaj) jenže absolutně netuším jakej, chtěl bych na tom jezdit hlavně v panelákovým bytě takže by měl být asi tichej a neměl by stát víc jak cca 6tisíc. Jestli máte nějaký rady, popř tipy klidně aj na bazar budu rád za každej postřech.

    Anketa: tak jaký mučidlo?

    29x
    38%
    30x
    39%
    0 0
    • jecnak  

      Ja na valcich normalne koukam na filmy, posloucham muziku, takze to s tim soustredenim nebude zas tak horky.

      0 0
      • hanz  

        filmy vidím jako podmínku

        0 0
        • Geralt  

          tak na ty filmy na válcích to bude chtít trochu cviku. Přece jen mají jenom 40 cm na šířku. Ale naučíš se šlapat pěkně dokulata aby to moc neházelo a pak se i napiješ, protáhneš ramena a podrbeš se při jízdě jednoruč. Časem se lze dopracovat i ke sledování filmů :)

          0 0
    • jaski  

      no ja premejslim ze neco zmastim doma v garazi. aspon se naucim svarovat :-) nebyly by nejaky linky kde sou treba nejaky nakresy nebo detaily ruznejch trenazeru atd abych vedel jak na to? diky

      0 0
      • hanz  

        já o tom vím uplný H… tak snad někdo jinej, na bastlení v garáži nemám chut, čas a garáž :-))

        0 0
        • jaski  

          to byla otazka do davu :-) no ja zase nemam prachy ale garaz a chut jo :-) mozna se najde i trochu toho casu.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Tady máš popis. Postup při výrobě válců

        Potřebný materiál:

        • 2 ks „jekl“ čtvercová trubka rozměrů 20 × 20 mm – délka cca 1136 mm
        • 2 ks „jekl“ čtvercová trubka rozměrů 20 × 20 mm – délka cca 455 mm
        • 6 ks ložisek 6202 Z /rozměr 15×35×11/
        • 3 ks plný silon – kulatina průměr 80 mm – délka cca 440 mm
        • 2 ks filc rozměru 520 × 80 × 30/40/ mm
        • 2 ks filc rozměru 120 × 60 × 30/40/ mm
        • 3 ks kulatina – hlazenka průměr 15 mm – délka 500 mm
        • 4 ks šroub M 10 × 30
        • 6 ks matice M 12
        • plech tl. 3 mm na držáky válečků
        • kožený řemínek na pohon válečků a 8 ks vratových šroubů M 6

        Vlastní postup:

        Rám: Rám není svařen, ale sešroubován. Konce jeklů 455 mm uzavřeme 3 mm plechem a vyřízneme závit M 10. Na konce jeklů 1136 mm vyvrtáme otvor 10,5 mm. A celý rám sešroubujeme šrouby M 10.

        Válečky: Silon průměr 80 mm délka 440 mm na soustruhu zarovnáme čela, provedeme úkosy na hranách. Provrtáme vrtákem průměr 16 mm. Provedeme na čelech zápichy pro uložení ložisek 6202 Z . Tzn . průměr 35 mm –0,05 mm do hloubky cca 15 mm. Rozměr ložiska 6202 je pr. 35×15 x tl.11 mm/. Na dvou válečcích provést zápich- drážku cca 20 mm od kraje a to jednostranně na průměr 70 mm a šířku drážky cca 7–8 mm /podle řemínku, který seženete/.

        Hřídelky válečků: Kulatina – hlazenka průměr 15 mm – délka 500 mm. Konce 20 mm osoustružit a vyříznout závit M 12,

        Kompletace válečků: Vsadit hřídele, naklepnout ložiska a je hotovo.

        Kompletace celých válců: Na vnitřní strany rámu přivařit připravené úchyty na válečky /vyrobené z plechu tl. 3 mm/. Rozteč zadních válečků je cca 290 – 300 mm. Přední váleček má držák taktéž z 3 mm plechu s několika výřezy /jako hřeben/ s možností regulace rozvoru kola. Vzdálenost – rozteč mezi středním a předním válečkem je cca 910 mm /doporučuji vyzkoušet – proto má přední vál. možnost vícerého uchycení v držáku – já mám možnost posunu od 800 do 910 mm. Záleží na rozvoru kola – délce zadní stavby. Přední a střední váleček spojit koženým řemínkem – předem vyzkoušet délku – volit ji cca o 15 mm kratší než naměřenou, odvrtat po 2 dírkách a sešít polyamidovou nití nebo vlascem. Nasadit při vyndaném jednostranně předním válečku řemínek natáhnout a usadit váleček do držáku. Přichytit pomocí vratových šroubů M 6 – /délka dle tlouštky filcu + 20 mm(jekl) a matice/ na přední a zadní část rámu filc /520 × 80 mm/ a taktéž kousky filce /120 × 60 mm/ ve střední části podélného rámu. Hlavy vratových šroubů se do filce pěkně zamáčknou.

        Tím je kompletace válců hotova a je možno zapít kolaudaci a vyzkoušet funkčnost.

        Poznámka:

        • důležité je při výrobě zachovat souosost válečků /tzn. navaření držáků/
        • rám vyrobit přesně v pravém úhlu
        • občas proti prokluzu namazat – potřít vnitřní stranu řemínku mýdlem.

        Jinak hodně šťastných kilometrů na těchto válcích přeje Ti JK – amko.

        0 0
        • jaski  

          super. nejaky foto by nebylo?

          0 0
        • MlokCZ  

          Pěkný návod, něteří ho jistě ocení.

          Mě by ale zajímalo, jestli se to vůbec nějak moc vyplatí, když nové slušné hliníkové válce přijdou na těsně přes 3k. Kolik tě přišel materiál + kolik jsi výrobou strávil času (a teď myslím celkově, nejen vyrobením ale i nakoupením materiálu apod.).

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nerad to tu píši, ale materiál mě prakticky nestál ani korunu – vše jsem nafasoval na pracovišti a krom vytočení zápichů a provrtání silonových válečků (soustružnické práce)jsem si vše vyrobil sám a v prac. době. Dělal jsem si rozebíratelné provedení a hlavně proto, že klasické (kupované) mi připadaly velice hlučné. Toto provedení se mi osvědčilo a válce při provozu pouze vrní. Jezdím na nich přes celou zimu a to tak, že jsou umístěny mezi dveřní zárubou a podloženy takovou matrací zhotovenou z dvojitého voskovaného plátna. Jsem s nimi velice spokojen a rozhodně jsou téměř nehlučné.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jasně, potom je to pro tebe ideální, ale mě by to zajímalo, pokud někdo ty možnosti nemá. Kolik to mohlo tak být přibližně času a kolik by ten materiál odhadem stál v maloobchodě. Dík

              0 0
              • Smazaný účet  

                Zámečnické práce – řezání, vrtání, pilování a svařování … zaberou tak celou šichtu tzn. asi 8 hod. když nemáš pomocníka chceš si s tím vyhrát. Materiál – ten ti přesně neodhadnu, ale jekl a kousky plechu by se dal vybrat i v kovošrotě (nedělám si srandu). Silon tvrzenej již tak snadno neseženeš a ložiska asi budou nejdražší. Spojovací materiál – vrat. šrouby, matice atd. je již zanedbatelná položka. Suma sumárum koupené by tě přišly levněji, ale ta „bezhlučnost“, univerzálnost a pocit z dobře vykonané práce ti nic nenahradí.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já proti výrobě taky nic nemám, zvlášť když jsi do toho nemusel investovat svůj volný čas, tak je to paráda. S hlučností to může být lepší, ale zase to nemůže být až takový rozdíl. Ty moje koupený moc hlučný nejsou, téměř všechen hluk (když jezdim na těch Roto) je způsoben rotujícími koly a s tím stejně nejde nic udělat. Ale je jasné, že ty tvoje můžou být o dost kvalitnější, můžeš použít lepší díly, lepší ložiska, víc si s tim vyhrát.

                  Akorát univerzálnost uváděnou jako další výhodu, to mi není jasné co tím myslíš?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Univerzálností myslím to, že mohu použít při jízdě na válcích jak svou jednici silničního (Gianta TCR), tak Mongooseho a i zimáka. Každý má jinou zadní stavbu od 405 do 425mm a stačí posunout přední váleček o jeden zub „hřebenu“ a přední kolo je v optimální poloze. Obsáhne to řemínek, který je nasazen s předpětím, aby neprokluzoval. Jezdit na válcích na horáku jsem ale nezkoušel. Věřím, že při nasazení slicky na zadním kole by to nebyl problém. PS – jinak za mých mladých let mi otec nechal vyrobit válce z válečků na DPD (dálkové pasové dopravy) a to byl takový hukot, že jsem na nich musel trénovat ve slepě nebo v prádelně a to byl poctivej cihlovej barák. Současné válce jsou „hlučné“ tak, že ani sousedi v paneláku netuší, že se potím v sedle oře.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to jo, to jsem myslel ale že je u válců samozřejmost, že jdou nastavit na každé kolo (u Roto jsou posuvné všechny 3 válce) a řemen je také nasazen s předpětím a je pružný, proto mě nebylo jasné, proč to uvádíš jako výhodu. Jinak taky jezdím v paneláku a se sousedy nemám kvůli hluku problém, ale třeba večer po 10 už si nejsem jistý, že by nebylo nic slyšet, když je v baráku ticho (ale v tu dobu nejezdim a ani jezdit nechci, tak je to jedno). To ale musí být trošičku slyšet vždy, hluk roztočených kol tam bude vždy, ať jsou válce jakýkoliv.

                      0 0
                    • zdenek  

                      Nebyla by fotka těch dělanejch válců? Začínám o nich taky uvažovat.

                      0 0
            • Bulda  

              no, mě kupovaný Roto taky přišly hodně hlučný a hlavně ty vysokofrekvenční (z poměru obvodů kola a válců lze snadno vypočítat, kolikrát rychleji se točí válce, než kola) vibrace nedělají po delší době dobře partiím, která jsou v konaktu s kolem (štouralové, co viděli film Holky to chtěj taky at si poznámky radši nechají :)) já to byl schopen vydržet tak 40minut :)) a tak jsem je vzal do dílny a naměřil ža házely cca 1,5mm …stočení na soustruhu mi zabralo tak 0,5hodiny/válec (nejsem soustružník), ted jen tak šustěj a pohoda …takže bud koupit něco kvalitnějšího, co nekope (nějaký s dural válci od Tacxu) nebo roto a nechat za flašku stočit

              0 0
              • Bulda  

                aha 2006 :)) …tak třeba to někomu pomůže i ted, je to pořád aktuální

                0 0
    • MlokCZ  

      Mam doma válce i trenažer. Trenažer je Crono Fluid Elastogel, takže to není žádný úplný šmejd a můžu říct, že trenažer nemá s přirozeností jízdy nic společnýho a je to ještě horší než spinner (kterej není vůbec špatnej, ale cenově domu bída). Takže já bych volil už jedině válce (od té doby, co je mám, jsem na trenažeru už nikdy neseděl). Navíc, když vidim, jak se kroutí v trenažeru rám, tak z toho nemám dobrý pocit. Po naučení se pořádně jezdit na válcích (chvíli to trvá, aspoň mě jo) se opravdu dá koukat na TV, jak píše jecnak, ale nesmíš se do toho moc zažrat. Akorát nevim jak kdo vydrží na válcích, ale na delší ježdění to asi fakt neni. Pro mě hodinka v pohodě (to jsem jezdil celou zimu pravidelně), ale 2 hodiny už bylo utrpení.

      Bydlím taky v paneláku a s hlasitostí to jde, jak u toho trenažeru, tak u hliníkových válců, i když samozřejmě nějaký hluk to děla a nejezdím večer po 8 hodině. Obojí jsem měl vždy podložený 2 tlustými koberci, aby se utlumily vibrace do podlahy. Pak největší část hluku dělá hluk od točících se kol.

      0 0
      • panaczek  

        muzes hodit nejaky firmy, ktery delaj valce. pripadne ohodnotit, nebo se na valcich neda nic zkazit? cenova relace? mame tedy stroj na spinning, to vim jak vypada, jezdil jsem na tom loni v zime, ale moc me to nebavilo, hlavne prostredi posilovny me nici. pak jsou tu trenazery, tzn. vec do, ktery upnes zadni kolo a ktera produkuje nejaky odpor. rozumim tomu dobre? a pak valce, nejjednodussi…

        jak je to s kompatibilitou na horsky kolo? jezdit na fullu na valcich?

        jak se na valcich nastavuje odpor, nebo se to neda?

        0 0
        • MlokCZ  

          Válce bohatě stačí levnější alu. Např. Roto (ty mám a pohoda).

          Na většině válců se odpor nenastavuje a to může být pro výkonější jedince limitující faktor. Pro mě ne, já jsem lemra, mě pro základní vytrvalost stačí na silničce malá placka (a cca 3–4 nejmenší pastorek). Na velkou můžu jezdit i sebevětší intenzitu a nejtěžší převod po víc jak pár sekund neutáhnu.

          Existují i válce s brzdou, ale já se po nich nikdy nepídil a konkrétní modely neznám. A jestli to stačí pro výkonnější borce by ti mohl poreferovat jecnak, myslim, že už tu k tomu něco kdysi psal, že mu to na vysokou intenzitu nestačí nebo je to na hranici (už si to nepamatuju přesně, to se musí vyjádřit případně on). A taky když budeš jezdit nejtěžší převody, tak to bude dělat o něco větší hluk.

          Na válcích i trenažeru se dá jezdit na čemkoliv včetně fullu, podmínkou jsou ale úplné sliky (prostě nesmí tam být vůbec vzorek, jinak to dělá velký hluk a i to divně jede). Ideální ale samozřejmě je na válcích jezdit na silničce, i tam většinou máš těžší a lépe odstupňovaný převody, což ti pak umožňuje jezdit přesnou intenzitu i s požadovanou kadencí a částečně omezuje problém, že nejsou válce bržděné (když na silničce jsou většinou o něco těžší převody, i když to nemusí být pravda, viz třeba moje kola, na silničce mám nejtěžší o chloupek lehčí).

          Trenažery, tam upneš kolo a ty mají vždy odpor, který může a nemusí být regulovatelný. Tam platí ty nevýhody, co jsem psal. Pokud bys bral trenažer, tak jedině magneticky nebo nějakou kapalinou bržděný nebo kombinovaný. Ty kapalinové jsou o chlup tižší (to je např. ten muj model), ale maj nevýhodu, nemají regulaci zátěžě, takže může nastat problém jako na válcích (v mém případě už vůbec nehrozí, na trenažeru jsem jezdil o chlup lehčí převody než na válcích). Akorát ten trenažer fakt nemá s přirozenou jízdu nic společnýho a ani šlápání není extra plynulé (i mizerný spinner je lepší, tady to nemá žádnou setrvačnost). Magnetický potom mají většinou regulaci odporu a kombinované taky (ty jsou ale nejdražší). Trenažerům bržděným vzduchem se obloukem vyhni – hrozný hluk a ještě to pěkně fouká od nich.

          0 0
          • panaczek  

            dekuju za vycerpavajici odpoved, vypada to, ze budou valce. diky moc.

            0 0
    • Meesha  

      mam valce a letos poridim asi trenazer. Valce sou fajn na techniku ale jezdit na tom denne vic jak hodinu si nedokazu moc predstavit. Rekord mam dve hodiny a to bylo docela peklo. Nedokazu se na to nesoustredit, takze zadny cteni, zadna televize atd. jen predni kolo…

      0 0
      • MlokCZ  

        Doporučuju si před koupí trenažer vyzkoušet. Na válcích jsem na tom s výdrží úplně stejně, akorát na TV koukat můžu, jen se nesmím moc zakoukat, číst už teda ne, nejradši si pouštím hudbu. Ovšem na trenažeru i když se nemusím soustředit to bylo ještě větší pakárna a hlavně ten pocit z jízdy nic moc. Na to zlatý spinner.

        0 0
    • Hynas  

      Používám magnetický ergometr s regulací na řidítka, ze zkušenosti minulého roku už do něho budu jen připoutávat zimáka, protože full na něm torzně dost trpěl. K takovému tréninku doma před telkou je paráda program alá DVD z maratonů, případně nahrané reportáže z čt24. Tohle kombinovat se spinningem (…dostat se mezi lidi…) a samozřejmě kompenzovat ostatním.

      0 0
    • jecnak  

      Tak ted jsem se vazne zasmal. Dobra klikacolapka ta posledni moznost v ankete :-D

      Ale vazne, uz se to tu nekde dost probiralo – daj se sehnat za babku jety valce – ne kazdej to s treninkem vydrzi, takze spousta lidi se jich rada za litr az dva zbavi. Ja jezdim nejaky brzdeny Tacx myslim. Bez brzdy si to nedokazu moc predstavit, protoze pri nafoukanejch plastich by nestacili prevody. Jak uz tady pise MlokCZ, tak odpor si menis pomoci prevodu, castecne se to da i nafoukanim/u­fouknitim plastu. Je kazdopadne potreba mit slicky, jinak je to jak jizda po kostkach. Kazdopadne ale nezahazovat po prvnich 2–3 hodinach flintu do zita. Zvlast pokud neumis slapat kruhove a kroutis se ruzne pri slapani atd, tak ti valce hodne pomuzou, protoze kazdou chybu nemilosrdne trestaji.
      Ad trenazer – to je vubec to nejhorsi co si muzes koupit, jelikoz si neuveritelne mrsis techniku slapani. Zvlast pokud pres zimu nesednes na nic jinyho, tak budes zjara velmi prekvapen. Mensi zlo je spinner – diky setrvacniku a pevnemu prevodu ti to trochu pomaha ke kruhovemu slapani, ale zas nijak netresta chyby. Valce jsou proste zaklad.

      0 0
      • MARIN  

        Porad z tech reakci nechapu jak mi trenazer kazi techniku slapani – me pripada ze jsem si ji naopak zlepsil.

        0 0
        • jecnak  

          Nenuti te slapat do kruhu stale stejnou silou, nenuti te drzet stabilitu a nekroutit, vyslovene kazi drzeni spravny stopy.

          0 0
          • Manas  

            Pridam se – tve telo se nauci nespravne navyky. Svalova pamet bude pak pro tebe nejhorsi trest.

            0 0
          • MARIN  

            ja se prave slapat do kruhu na trenazeru naucil

            0 0
          • Vlady  

            trochu kacířství: je šlapání do kruhu opravdu tou nejlepší technikou? Pořídil jsem před měsícem Tacx Flow, v návodu výslovně stojí: nešlapat kruhově! Některé články o biomechanice konstatují, že snaha o kruhový pohyb je pro svaly v určitých fázích vyloženě kontrproduktivní. Např. při poloze 5 hod. se koleno ještě otevírá, ale zároveň je už vytvářen tah směrem dozadu – tedy působí opačně… protože se mi podvědomý kruhový pohyb stejně nedaří, je mi tahle teorie vyloženě vítaná…

            0 0
            • kali222  

              to jsi si troufl dost v kralovstvi jmenem „XTkazety, menecenny mavic a kruhoveho slapani“ (=bf) :D

              0 0
            • tuleník  

              No teda ja Flowa mám (aj s upgrade na i-magic – uživím obidve jednotky) a v návode nevidím nič o „nešliapaní do kruhu“, kde to máš? Je fakt že mám len international návod (kupoval som z bike24), nebude to nejaká zvláštna tvorivosť prekladateľa?

              0 0
      • hribik A1  

        klikačolapka? ja som na ňu kliknul úmyselne lebo mi prišla z ponúkaných možností najrozumnejšia :-)

        0 0
    • Luka  

      hele, tady mi nekdo cte myslenky :)

      Ja teda uvazuju o trenazeru…(bo na valcich se proste neudrzim, jak mi bylo receno z mnoha zdroju).

      A ted moje otazka… NEZAPUJCIL BY NEKDO TRENAZER, KTEREJ NEPOTREBUJE, TAK NA TYDEN, DVA??? Rada bych si ho vyzkousela. Jak to je s hlukem, nudou a tak… a nez do nej budu investovat, chci si to proste vyzkouset…pripadne, pokud takhle drahou vec nikdo nezapujci… co ho pronajmout? :)

      Myslim ze tu Lance jednou psal ze trenazer se mu vali na pude… tak co??? Lanci… bud hodnej na chudaka lemru Luku… :D

      Dik vsem!

      0 0
      • Medunka  

        Zkus válce, ja to do nich chci jít. Sice jsem je loni jednou zkoušela, s cizí pomocí, ale myslím, že pomocí židle vedle to nějak zvládnu a naučím se to. Doma jsem už vyklidila prostor a připravila přistávací madraci

        0 0
        • Luka  

          jeste priprav lano/hak do zdi, abys nesjela :)

          mno.. valce…ja myslela ze u toho budu cumet na telku nebo si cist… to na valcich nezvladnu… moje rovnovaha je dost „nevyvazena“ :)

          0 0
          • jecnak  

            Nechces na tom rovnou spat?

            0 0
            • Luka  

              mno..kdyby to slo… vis co hodin stravim zbytecnym spanim???? :)

              0 0
              • jecnak  

                Me jen fascinuje jak si vsichni kladou podminky (neber to osobne), ze je nutny se divat na filmy, poslouchat muziku atd. Nejak mi prijde, ze si lidi neuvedomuji, ze primarnim ucelem techhle vecicek je protahnout si telo a svaly a ne koukat na filmy. Takovy to – za pul hodiny cviceni 0.5kg tuku dolu atd.

                0 0
                • Luka  

                  :) neberu to osobne… jen proste vim, ze me toceni nohama a koukani pred sebe na neutikajici podlahu nebude bavit… potrebuju u toho rozptylit…proste sesit dve veci dohromady: drinu a zabavu…

                  a znovu se ptam…pujci nekdo???? treba i ty valce.vyzkousime, uvidime.....

                  0 0
        • jecnak  

          Ale to jsou povidacky, ze sjedes a nekam odjedes (zastavis se max po metru). Z jedny strany staci zed o kterou se pri rozjizdeni a v nouzi opres, nic vic netreba. Matrace je dobra akorat na vyvrtnuti kotniku pri vystupovani. Hlavni je mit slicky a nebat se poradne to rozjet – cim „vyssi rychlost“ tim se lip udrzuje rovnovaha.

          0 0
          • TinkTink  

            Misto zdi staci v pohode i zidle :)

            0 0
            • jecnak  

              Zed je vetsinou pevnejsi a stabilnejsi, takze pro zacatek doporucuju opravdu tu zed.

              0 0
              • TinkTink  

                Jsem ochotny pripustit, ze zed je pevnejsi nez zidle :DD

                0 0
              • MlokCZ  

                Souhlas s tím, že je lepší něco pevnějšího. Ideální jak jsem psal níže jsou futra, ideální vzdálenost na obou stranách a opírá se o ně lépe než o zeď. U zdi jsem to měl úplně na začátku, když jsem se učil, ale musel jsem dát z druhé strany aspoň tu židly, protože jsem asi nešikovný, ale než jsem tam tu židly měl, tak jsem se pořád podvědomě nakláněl víc k té zdi (že tam mám možnost se opřít a na druhé straně ne) a tím mě to chvíli vůbec nešlo.

                0 0
          • Medunka  

            Madrace je oprena o zed uz nekolik let, jen jsem udelala volnejsi „pristup“ ;-) Ale jen proto, abych ty valce mela kam dat. BTW – „pristani“ jsem myslela ze srandy, kdyz jsi ty neplaval u sousedu v bazene, nemuzu ja narazet do madrace. Neudelas poradnik na pujceni?

            0 0
            • Manas  

              Ja jsem je slibil Kesuovi, takze budou jedny na vyzkouseni navic ;-)

              0 0
          • MlokCZ  

            Přesně jak píše jecnak, nemáš rychlost jako při jízdě venku, takže setrvačná energie je pouze z rotace kol a ta je díky malé hmotnosti kol malá. Jediné co hrozí je lehké poškození koberce v místě kde vyjedeš, protože okamžitým zastavením rotace kola vznikne slušně tření.

            Já mám válce postavené mezi futry mezi předsíní a pracovnou, takže když náhodou nedávám pozor a mohlo by dojít ke sjetí, tak se můžu dobře chytit na obou stranách (díky tomu jsem nikdy z válců neletěl, vždy jsem se stihnul chytit a díky tomu se udržet).

            A s rychlostí taky přesně jak píše, ze začátku je důležité se nebát a pořádně to rozjet, pak je to vlastně hrozně lehký.

            0 0
      • kankrlicek  

        Klidně ti ho půjčím, jen se mi to nechce posílat poštou. Je to dost těžký a taky dost neohrabaný na zabalení. Jestli o to ještě stojíš, napiš mi na mejl mk

        0 0
        • Luka  

          :) diky, vyzkousim ty valce a jestli se n nich zrakvim, tak se ti ozvu…(nebo se k tobe nastehuju :D)

          0 0
          • kankrlicek  

            No, to raději ne, manželka by to asi dost těžko snášela :)))

            0 0
          • Rolei  

            Když se ti náhodou válce nebudou líbit tak klidně dokud je pěkně půjčím Elite MAG. Jsem z Vršovic.

            0 0
            • Habib  

              Tady Luka: vyborne… ozvu se urcite. Zitra se zabiju na valcich a pak uz to treba nebude aktualni. Ale dik moc!!!!!!

              0 0
      • MlokCZ  

        Taky jsem ochotný půjčit trenažer, ale stejně jako kankrlicek nejsem ochotný ho posílat poštou. Takže jedině si pro něj přijet do Plzně. Je to Crono fluid elastogel, takže u trenažerů nic moc lepšího není a stejně nic moc. Kdyby se líbil, tak ho klidně i za rozumný peníz prodám, jezdím už jen na válcích.

        0 0
      • Lance  

        no pokud me tam nechas tech 14 dni u sebe s tim trenazerem tak proc ne?:) pres trenazer jsem se jeste s nikym neseznamil:)

        0 0
    • ydaho  

      přispěju s trochu do mlýna… mám pučenej trenažer a vydržel sem na něm cca 0,5 h.. šlapání na nic, hluk, technika na nic, smrad od ojíždění zadního pláště… nuda ukrutná.

      o válcích na zimu díky názorům Ječňáka uvažuju…

      Pokud si chce někdo zkazit večer, rád trenažer zapůjčím :) (vzduchovej)

      0 0
      • jonti  

        Hlasim sa do poradia :) Tiez som o nom rozmyslal, ale ako na to nadavate, tak neviem. Asi budem radsej chodit behat…

        0 0
    • Brzdič  

      Probíhá MS a schválně – víte na čem se závodníci rozjížděj? Malá nápověda na obrázku ;-)

      0 0
      • Brzdič  

        A ještě

        0 0
      • Brzdič  

        A tohle je hustý :-)))

        0 0
        • orca  

          když vidím toho „borce“ tak nevím mám dotaz proč má zacpanej nos ? smyslem je rozdejchat plýce ? Sluchátka předpokládám že tam má muziku aby nezblbl či něco rytmického pro kadenci ? A na závěr je tohle ještě sport ???

          0 0
          • Pebe  

            tipnul bych si, aby mu neteklo z nosu :-)

            0 0
          • Beeda  

            dit tam pisou euro sport live:-)B.

            0 0
          • Ricci  

            Alebo ma v sluchatkach pokyny od trenera,aby vedel,kedy sa ma pustit do uniku na trenazeri :-)))

            0 0
      • orca  

        při pohledu na rám .. hm.. krásná práce…

        0 0
    • patf  

      Nevíte kde v Praze se dá kouknout na válce/trenažer přímo v obchodě, popřípadě je vyzkoušet? Nerad bych kupoval naslepo.. Dik.

      0 0
      • HoK  

        Trenažér TACX s upnutým kolem jsem viděl v Intersportu ve Vršovicích.

        0 0
        • patf  

          Dik, ted jsem se byl na jeden podivat u Sterby, sjedu jeste do Vrsovic. Poraqd se rozhoduji mezi trenazerem a valcema, snad to uz vyresim.

          0 0
          • jecnak  

            Valce tezko vyzkousis pokud jsi na nich nikdy nesedel. Takovy srovnani mne pak prijde na nic.

            0 0
          • MlokCZ  

            Poslal jsem ti mail, kdybys měl náhodou zájem o něco z toho.

            0 0
    • hanz  

      takže asi pudu do válců..nemátě nějaký tip na e-shop nebo klidně na nějakej bazar?

      0 0
      • MlokCZ  

        Máš mail ohledně válců na prodej, pokud bys měl zájem.

        0 0
        • zdenek  

          Když más doma obojí, můžeš porovnat hlučnost? Trenažer mám a doufám, že by válce mohly být tišší. Poradíš konkrétní vyzkoušený typ/výrobce?

          0 0
          • MlokCZ  

            S hlučností těžko říct. Ten můj trenažer je jeden z nejtižších, co se prodávají, takže bych řekl, že je to cca stejný. Trenažer je možná sám o sobě o chlup hlučnější, ale válce to doženou zase tím, že se točí kola obě a současně jedeš těžší převody na válcích, takže se točí kola rychleji a dost hluku pak dělají samotná točící se kola.

            Bydlím v paneláku, jezdil jsem teda vždy jen do 20 hodin a nebyl sebemenší problém ani na válcích ani na trenažeru (a k tomu vždy puštěná hudba o něco více nahlas než při běžném poslechu, ale jen o trošku, nebylo nutné zesilovat nějak moc – spíš že jsem jezdil na válcích mezi dveřma a byl od repráku dál).

            Na typ dát tip můžu. Mám asi nejlevnější hliníkové válce, tzn. Roto Alu – např. zde www.kasa.cz/…to/roto-alu/ Jinak oboje prodávám (ruším silničku a zimní ježdění, nebaví mě to), jak už jsem tu pár lidem psal a zájem byl o obojí a zatím to mají rezervované. Pokud by se ale vše neprodalo, můžu dát ještě vědět, kdybys měl o válce zájem.

            0 0
            • zdenek  

              Škoda, že jsi trochu z ruky, přijel bych se podívat. Kdyby to s tou rezervací nevyšlo, tak dej vědět. Možná bych měl o ně zájem. Mám naopak v plánu zrušit zimní silničku a místo ní pořídit horáka. No a letní silničku s karbonovou stavbou nechci trápit na trenažeru.

              0 0
              • Medunka  

                Mohl by se tu udelat seznam lidi, co maji zajem o koupi a co je chteji prodat ;-)

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak bohužel válce jdou už definitivně na prodej a k dispozi nejsou, první člověk se sice neozval, ale hned je dostal další, co měl zájem a byl v pořadí. Zbývá ještě trenažer, na který je zatím ještě jeden zájemce v pořadí, takže možná ani ten nezbude. Pokud ano, tak to ještě sem napíšu nebo hodím případně i inzerát do bazaru, kdyby se nikdy nehlásil.

                0 0
                • Medunka  

                  ;-) no jo, ted to bude podpultove zbozi. BTW – vcera se mi podarilo sjet z valcu a popojet v pokoji, nastesti jsem „zaparkovala“ v posteli.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To víš, nesmíš po sjetí z válců ještě tak dupat do pedálů :-)

                    0 0
                    • Medunka  

                      ;-) tam slo spis o to, ze jsem rychle na silnicce nesahla po brzdach ;-( Ale az mi nekdo bude tvrdit, ze z valcu se neda sjet, tak klidne podam instruktaz ;-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A sjela si do strany špatnim držením rovnováhy nebo si pokračovala do předu ve směru jízda? Pokud ten druhý případ, tak si můžeš dát válce pod zadním kolem dál od sebe a tím sníží tohle riziko (ale zase čím je dáš dál, tím to hůře potom jed).

                        0 0
                        • Medunka  

                          Spatnym drzenim rovnovahy, pac se to jeste ucim, nemam to zazite, takze po valcich jezdim z prava do leva a zpet. A v jednom momente jsem se dostala zprava mimo valce obema kolama zaroven ale nejela jsem rovne, ale sikmo vpravo, kde po metru byla postel. Ale to asi leknutim.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To jsem zkusil jen jednou, hned jak jsem se na nich učil na začátku a když jsem okamžitě přestal šlapat (po brzdě jsem taky samozřejmě ani nestačil šáhnout), tak jsem se zastavil téměř na místě, nepopojel jsem ani půl metru.

                            0 0
                • MlokCZ  

                  *nikdo nehlásil

                  0 0
    • Aiax  

      Nemate nekdo zkusenosti se stacionarnim kolem od RAVA v panelaku? Jde mi o to, jestli neni hlucnejsi nez treba trenazer.

      0 0
      • jecnak  

        Je to nejtizsi reseni. Hluci jen retezovy prevod.

        0 0
        • Aiax  

          Ok, diky za odpoved. Doufam, ze to tak bude, s trenazerem jsem loni moc neuspel. Koukal jsem, ze se prodava varianta s remenovym prevodem, ta by mohla byt jeste tissi. Viz. komersia.cz/fir­ma.asp?ID=1&ob­sah_ID=5&rok=2006

          0 0
          • MlokCZ  

            Jecnak má pravdu, kvalitní spinner je nejtižší řešení a to s dost výrazným rozdílem.

            S trenažerem ale hodně záleží jaký máš. Jsou hodně velké rozdíly v tom, jak jsou hlučné. Ale ani ten nejtižší není úplně tichý, to je pravda.

            0 0
            • Aiax  

              V mem pripade to byl konkretne Roto mistral. Kdyby to bylo v prizemi, tak by to asi nebyl problem, ale takhle to bylo celkem slyset…

              0 0
              • MlokCZ  

                Roto mistral není zrovna nejtižší trenažer (nepočítám extrahlučné vzduchové). Ale základ v paneláku je mít trenažer hodně podložený něčím, co tlumí vibrace. Já používal 2 vrstvy tlustého koberce a nikdy jsem neměl se sousedy žádný problém. Jezdil jsem Elite Crono Fluid Elastogel, ten patří k těm nejtižším a oproti Rotu mistral je tižší. Ale netušim o kolik je poznat ten rozdíl mezi trenažery o patro níž.

                0 0
                • easyrider  

                  Mam taky mistrala a nejhorší je že i vibruje a duní to dost. Dělá vám to taky?

                  0 0
                  • Aiax  

                    Presne – vibrace mi u nej vadi nejvic, proto je to slyset pres strop. Nepomohl ani uplne hladky plast (kolo bylo kros, takze hodne uzky). Vybral jsem ho podle testu ve Velu, ale tam ho testovali s valcem z nejake umele hmoty, normalne se ale prodava s kovovym.Jinak funguje OK, ale do panelaku ho nedoporucuji.

                    0 0
                    • easyrider  

                      To jsem rád,že to nedělá jen mně :). No zkusim ho rozbrat esli by tam nešlo něco vymyslet…

                      0 0
          • jecnak  

            Jezdil jsem jen ten retezovy a je to fakt velmi tiche. Jedine co by slo okamzite z domu je sedlo a samozrejme pedaly. Jinak je to fajn reseni pokud nemuzes kvuli valce. Nabourava to sice nektery pohybovy streotypy, ale zas je to mensi zlo nez trenazer.

            0 0
    • mastihuba  

      Nevíte někdo jak by se to celý chovalo bez toho předního válce a bez řemenu? Bylo by to menší a skladnější, vzásadě i jednoduší na výrobu.

      Uvažuju o použití válečků ze starýho dopravníku.

      0 0
      • MlokCZ  

        Myslim, že by ses na tom neměl šanci udržet, kdyby se ti netočilo i přední kolo a nemělo hlavně možnost zatáčet a vyrovnávat balanc. A pokud bys ho zafixoval, tak z toho budeš takovej pokurvenej trenažer a s válcema to nebude mít nic společného.

        0 0
    • McBlacky  

      www.bike-forum.cz/…ostatni.html?…

      já mám jasno, zatímco na trenažeru se nedonutím ani k půl hodině, tady to mě zabaví i na dvě hodinky. Ikdyž já to nemám na trénink ale spíš pro zábavu a tak mi nevadí že dlouhý kopce v zimě, časté změny tempa a trenažer obecně jsou tréninkově nevhodný.

      kromě standartní „počítačový hry“ se dají jezdit videa z reálných tras a to jak silnice tak bajk.

      jediná nevýhoda, cena: 13000kč

      0 0
    • zdenek  

      Někdo tady radil použít pod trenažer karimatku kvůli tlumení vibrací, tak mě napadla taková rohož z pěnový gumy. Mají to třeba v posilovnách pod činkama. Věděl by někdo, kde to sehnat?

      0 0
      • Luka  

        hahoj. karimatku mam tez.. myslim ze dobra by byla takova ta koupelnova rohoz (z tech gumovejch polovalecku…klasika pred vanu), dvetri na sebe a neuslysi te ani mys…

        0 0
    • Hornet  

      Vytiahnem kostlivca, nepiste na stare prispevky :-)

      Mal by som dotaz, aky je rozdiel medzi valcami(kvalitou), stacia aj nejake zakladne? napr.

      http://velosprint.sk/…valce.p.9311

      http://velosprint.sk/…valce.p.9312

      alebo sa oplati priplatit, za nieco „kvalitnejsie“…

      Alebo ist do nejakeho pevneho trenazera? ( skusenost nemam, ale valce budu asi lepsie)

      0 0
      • Consuelo  

        Mám ty skládací Tacx T1050. Rozdíl oproti pevné variantě je v průměru válců. Skládací mají 80mm, pevné 110mm, což znamená o něco větší stabilitu, ale zároveň např. menší wattový výkon, i když minimální.

        Skládací varianta je lepší, válce mám x-let a fungují pořád skvěle, bez jakékoliv známky problémů. Tacx je klasika a kvalita. Do trenažeru bych nešel, je to statická umělo-hmotná aktivita, která brzy omrzí. Na válcích můžeš jet jak 25km/h, tak 40km/h. Například při rychlosti 32km/h jedeš asi 210 wattů a můžeš tepat hravě 145, chceš-li víc, zařadíš do tuha a při 55km/h tam máš téměř 400 watttů, pokud to vydržíš :D

        Doporučuju válce, ať Tacx nebo Elite.

        0 0
        • Hornet  

          Takze ist radsej do tych skladacich? Miesto nehra ulohu, ulozime aj tie pevne. Lepsi by teda bol priemer 110mm?

          Valce sa mi tiez viac pozdavaju ako trenazer, na valcoch sa aspon mozes hybat.

          Fajn ze si napisal tie tepy a waty, na tych 400 si teda netrufam :-D

          A plaste hladke, ved sa daju vyuzit aj na ceste za lepsieho pocasia. Nejaky oblubeny tip? 1,5" viac/menej?

          0 0
          • Consuelo  

            Nemáš-li problém s místem, vezmi ty pevné. Montáž je jednoduchá a hlučnost úměrná. Je jasné, že nad 40km/h jsou válce slyšet, ale to je i trenažér. Já jezdím na válcích na zimáku, kde dojíždím pláště, nyní Conti GP4000S (23mm)a je to v pořádku. Pokud bys měl 2. zadní kolo, můžeš na něj obout speciální plášť k tomu určený, ale je lepší tam dojíždět staré pláště. Válce nabízejí větší zábavu a nejsou rozhodně jen pro zlepšení „kruhového šlapání“. Hodinka denně pořádného tréninku v zimě se na válcích rozhodně neztratí.

            Přikládám tabulku přepočtu wattů od jednoho US výrobce válců. Je to zajímavé. Ať slouží a hodně pohodových km!

            0 0
            • Hornet  

              Zaujimava tabulka, diky :-)

              Takze asi zoberieme tie pevne, o plastoch este rozmyslam, aby sa dali vyuzit aj vonku. Druhe kola teraz nemam, ale prezut nie je problem :-)

              dikes za postrehy :-)

              0 0
            • ememem  

              asi mam spatny den ale nejak tej tabulke moc nerozumiem (teda okrem prvych troch stlpcov). pises ze priemer valcom ma minimalny vplyv ale podla tej tabulky je dost velky. ibaze bych bol natvrdly

              0 0
    • Ondrashek_  

      KOUPÍM Elite Parabolic, nemáte někdo na prodej? Spěchá..

      0 0
      • Hornet  

        Pozeram, ze tieto Elite maju zdvihnuty okraj, mensia sanca vybehnut z valcov? alebo je to nepodstatna malickost?

        0 0
        • Ondrashek_  

          Ano, je mensi pravdebodobnost, ze vyjedes ven. Takze se muzes venovat i jinym vecem.. Napr sledovat film..

          0 0
        • Consuelo  

          Nemyslím, že kónický tvar válců je čímsi převratným a nezbytným. U jakýchkoliv válců platí jedno a to samé, a to je soustředěnost a pohotovost. Jen tak je možné simulovat skoro dokonalou jízdu po silnici.

          Nejlepší by bylo zkusit obojí a rozhodnout se. Buď jak buď – u obojího je třeba velké vůle, přirozeného talentu a chuti jezdit. Někomu jde jízda hned, jiný ani po letech není schopný jet ze sedla nebo bez držení.

          Jenom bych se opakoval – trenažér omrzí po pár jízdách, je to krutě nepodobná aktivita silniční cyklistice.

          0 0
          • MlokCZ  

            Aby se někdo nenaučil ani po letech jezdit na válcích ze sedla, tak to musí být tedy už opravdu „talent“.

            0 0
          • Hornet  

            Nikdy som na valcoch nejazdil, ale az taky problem v tom nevidim :-)

            Stacia nam teda tie obycajne, rovne? Alebo tie Elite prinesu nejaku pridanu hodnotu?

            0 0
            • Consuelo  

              Těžko radit, já mám rovné a nestěžuju si. Možná ty kónické nějakou výhodu mají, ale nebude to o moc jiné.

              Jinak: rozdíl mezi tím, co lidi na válcích umí a co si dovolí, je propastný. Mám spoustu kamarádů, perfektních silničářů, co na válcích žádní experti nejsou, a naopak kluci, co na válcích dělají neskutečné věci, ale při tréninku nic moc.

              Hlavně mít chuť a radost.

              0 0
              • Hornet  

                Cenovy rozdiel je dost, asi 50€… myslim ze postacia aj rovne a lacnejsie :-)

                Pozeral som nejake vhodne plaste, nehcem len speci na valce, rad by som to vyuzil aj na asfalte, Ritchey tom slick comp-skladaci 1,4", alebo Conti sport contact(asi drat, co mi nevyhovuje)1,6", Michelin xcr road 1,4"

                Alebo nieco ine? zo starych plastov mam len s hrubsim vzorkom, aj ked zjazdene, to by nerobilo dobrotu.

                0 0
                • tuleník  

                  Robíš chybu, indoor guma menej hučí, menej sa opotrebúva a menej sa oddrobuje – chceš mať po byte čierny gumový prach?

                  0 0
                  • Hornet  

                    Myslis ze dam za 4 plaste 60€ a budem ich stale prehadzovat, ked pojdem jazdit von? :-) srandujes :-)

                    Zatial ten prach z plastov nikto nespominal, neviem teda do akej miery sa odieraju plaste, ale nemyslim, ze by to bolo nejake tragicke.

                    0 0
                  • Hornet  

                    Ako moc bordelu je s plastov?

                    0 0
                    • Consuelo  

                      Pláště bych nepřehazoval. Víc namáhané je zadní kolo, takže bych raději měl druhé zadní s jetým, nebo speciálním pláštěm. Ale jelikož toho zase na válcích tolik nenajedeš, vzal bych na něj to, co máš.

                      Ad prach: sjeté a odrolené gumy je tak málo, že to vůbec není třeba brát v potaz. Asi bych na válcích nejezdil vprostřed obýváku, kde je bílý koberec za 100 000,–Kč nebo peršan. Sjet z válců může i mistr světa. Jen bych nastavil předpětí pružiny na nášlapech na minimum, aby se ti co nejlíp vycvakávala tretra.

                      A poslední věc: válce kup a jezdi :)

                      0 0
                      • Hornet  

                        JJ :-) najdolezitejsie bolo to posledne, kup a jezdi :-)

                        cez vikend nieco objedname, takze snad buduci tyzden zacneme jazdit.

                        S tym prachom som si to tak aj predstavoval, snad na trenazeri sa to derie viac, ale na valcoch nie. A koberec nie je problem, v obyvaku je uz dost stary a farba taka, ze tam sa strati vsetko :-D ale mozno to dame na chodbu, tam su dlazdice a miesta dost.

                        Diky za rady a povzbudenie :-)

                        0 0
                      • Hornet  

                        Tak valce su doma, prve dojmy su super :-) moooc sa nam to paci a naucit sa na tom trvalo par minut

                        0 0
                        • Ricci  

                          A ako je to s tymi rychlostami v porovnani s tepmi,ide to lepsie ako v reale na ceste? :-)

                          0 0
                          • Hornet  

                            Aky prevod a frekvenciu slapania zvolis, taka je zataz a pulz. Podla mna je to super. Ide sa lahsie ako na ceste, ale pri tazkom prevode ide pulz pekne hore a citis aj nohy.

                            Dnes som skusil hodinku a pol, 30km, pulz som drzal zo zaciatku okolo 120, potom tak 125–130, frekvenciu cca 90. Ventilator je potrebny, celkom som sa potil.

                            0 0
                        • Consuelo  

                          Paráda. Jasně, válce jsou nejlepší. Sám vážím 65kg/183cm a po hodině na válcích, tj. zhruba 30–33km, jsem kompletně mokrý. Větrák nepoužívám, jen mám při ruce malý ručník.

                          Tak ať to jezdí!

                          0 0
                          • Hornet  

                            Tak to celkom slusne slapes, my si davame zatial take vlaznejsie tempo :-) ale zda sa, ze nebude problem sa na nich dobre vystavit :-D

                            0 0
                  • Ricci  

                    Je to pravda,ta spesl guma pre trenazer je podstatne lepsia,ma vyssiu tvrdost,uz nemam cierny prach na trenazeri,ale zlty,ale menej a nesmrdi :-)

                    0 0
                    • Hornet  

                      Jo, a ako sa divas na to prehadzovat plaste, trenazer kontra jazda vonku? alebo druhe kola?

                      0 0
                      • tuleník  

                        druhý wheelset… to je základ

                        v mojom prípade (trenažér) mením len zadné

                        0 0
                        • Hornet  

                          Lenze v nasom pripade su to 4 kola…tak si prirataj dve kazety, 4 kotuce…momentalne nerealne.

                          Pokial by slo o trenazer(preto ti to asi tolko prasi z plastov), tak nby nam stacilo jedno kolo – prehadzovat, ale chceme aj jazdit vonku a kilometre nahnat na hladkych plastoch. Ale chceme valce, takze chapes, :-)

                          0 0
                      • Ricci  

                        menim cele koleso, pre mna to bola investicia 1690 CZK do druhej sady kolies na cestaka…

                        0 0
            • Pebe  

              přinesou to, že když už se vychýlíš mimo válce, tak si pravděpodobně neuděláš zářez na koberci/podlaze, protože kolo ti na zem nespadne, zůstane stát na úrovni okrajů válců. Pokud umíš rychle vycvaknout tak si ani nenabiješ hubu ;-)

              0 0
              • Hornet  

                JJ, uz som zacal rozmyslat ako to skusim urobit svojpomocne :-) nemal by to byt taky problem a usetrit 50€…

                0 0
    • tom_777  

      jeď třeba na hory … jezdit v bytě na „kole“ je jen taková onanie :D

      0 0
    • vvv  

      Mám trenažér Kettler Ergo Racer což není zrovna levná záležitost ale po propojení s PC si edituju treninky dle potřeby, občas se s programem UNIVET projedu po zaznamenaných trasách různě po světě anebo po svém vlastním GPX souboru z GPS záznamu oblíbených tras a považuju to celkově za velmi dobré řešení. Samozřejmě když jde jít na kolo tak jdu na kolo ale na doma mi tohle přijde pro hračičky jako já ideální a dá se na tom i nějaký ten čas vydržet, i když většinou si trenink edituju tak max. do 60 minut ale některé nahrané trasy jsou podstatně na dýl, dá se tam přihrát třeba i záznam trasy z Drásala apod. Samozřejmě se tady můžem bavit jak dalece je převod zátěže podle takto zpracované trasy odpovídající reálu ale mně to prostě vyhovuje.

      0 0
      • wert_1  

        Tak toho Kettlera mám zrovna v merku taky. Jako konkurenta mám v hledáčku ergometr Daum Ergo Bike 8008 TRS 3. Zhruba stejná vybavenost a téměř stejná cena. Co by jsi jako uživatel doporučil Ty? Dát přednost Kettleru? odkaz na Dauma http://www.daum.cz/…e-8008-trs-3

        0 0
        • McBlacky  

          to mě teda přijde lepší řešení tacx za polovinu. Sice k tomu potřebuješ silnici svoji, ale kdo uvažuje o trenažeru za 30tkč už ji nejspíš stejně má

          0 0
    • funkatron  

      chce by som sa vas inac opytat…vcera mi sfukla dusa na trenazeri asi po 80 slapania…

      cim to moze byt?

      zeby nevydrzala tu tepelnu zataz?

      0 0
      • funkatron  

        po 80 minutach :)

        0 0
        • tuleník  

          Riedka guma? Blbý ventil? Ja mám v modrej tacxke tú najľahšiu dušu od Maxxisu a nemám žiadny problém. Tlak drží aj 2 týždne v rozmedzí kalibrácie –1 – +1

          0 0
          • funkatron  

            neviem cim to moze byt…ta dusa frcala pol roka po vonku, 3 tyzdne doma…a vcera zrazu kaputt :)

            potom som dofukal a za 15 minut uz opat sfuknuta

            0 0
            • tuleník  

              Znie to síce „divne“, ale gume pol roka „vonku“ určite dobre neurobí.

              0 0
              • funkatron  

                teraz neviem, ako to myslis :)

                mozes pls vysvetlit?

                0 0
                • tuleník  

                  Guma proste vplyvom poveternostných činiteľov starne.

                  Určite nemá rada príliš nízke teploty a zmeny vlhkosti.

                  0 0
            • Hornet  

              Casto sa stava, ze dusa praskne na spoji, to sa mohlo stat aj tej tvojej. Da sa normalne zalepit, ale zrejme ma svoje odzite a praskne onedlho na inom mieste. Moze to byt aj spatny ventil.

              Vyber ju, nafukaj a uvidis. Najlepsie vymenit.

              0 0
              • funkatron  

                vybral som, nafukal a ponoril do vody, nech vidim, kadial unika vzduch…

                a nikde ani bublinka :D

                tak teraz neviem, ci si zo mna robi srandu alebo co :D

                0 0
                • Hornet  

                  :-D tak je velmi mala ta dierka, alebo ventil… ked to sfukne tak ju radsej zahod :-)

                  0 0
                • Ricci  

                  aj pomaly unika,tak je uz riedka,posli ju do prec…

                  0 0
    • Grinch  

      Nemá tu nějaky ex trenazerista trenazer na prodej?:)

      0 0
    • Radek Broz  

      Nemáte někdo tohle? http://123kolo.cz/…tic-alu.html

      0 0
      • 4.ever1  

        Má cenu kupovat na zimu tento Rotoped MASTER R30 Ergometer ?

        http://www.4fit.cz/…r-p-905.html

        Nebo raději počkat až roztaje sníh na cestách a vyrazit na kole.

        0 0
        • nox159  

          co od toho cekas? a proc rotoped a ne valce?

          0 0
          • 4.ever1  

            Válce ne , protože kolo mám v garáži pod domem a nechci ho tahat do třetího patra.

            0 0
            • HROOLI  

              za mě kombinace když už (já to tak mám ) : válce,rotoped . Osobně Ti můžu říct, že rotoped není úplně to ideální.. Na válcích aspon nekazíš techniku.

              0 0
              • nox159  

                ja bych rotoped nechtel, ale nerikam ze neni dobry…

                s hlukem je na tom rotoped nejlip… na valcich je nejvetsi sranda ale taky nejvic boli zadek ;-)

                0 0
                • HROOLI  

                  a nemusíš mít strach z hluku, mám bika a slicky od rubeny a nikdo si nestěžuje, čímž neříkám, že by sousedi byli nějak extra hluší :-)

                  0 0
                  • rud1k  

                    No me 7–8let stare Elite valce delaj docela peknej bordel, a to na nich jezdim jen na silnicce :)

                    0 0
                  • nox159  

                    tak kazdy si pod pojmem hluk predstavi neco jineho – jezdim silnici a nove valce od elite a stejne to dela dost kraval :(

                    0 0
                  • blaf  

                    u mě si sousedi taky nestěžují, možná protože nejezdím večer, bordel to ale dělá neskutečnej, televize se musí zesílit tak o 50% proti normálu a už sem byl i vykázanej z obyváku, jezdím na nich na silnici, zkusit bike tak mě asi vyhoděj z bytu :D

                    0 0
                    • 4.ever1  

                      Co bych si měl představit u popisu ergometru :

                      programovatelný computer – manuální program, uživatelský program, 12 přednastavených programů, programy dle tepové frekvence

                      Co všechno půjde nastavit ?

                      0 0
            • Smazaný účet  

              Asi pat rokov pouzivam doma v zime rotoped Ketler GT Racer. Osobne som s nim spokojny aj ked uz by sa zisla nejaka udrzba. Najazdenych ma cca 10 000 km. Nevyhodou bola vyssia obstaravacia cena.

              0 0
    • Trainman  

      Já volil válce, protože na základní vytrvalost jsou fajn a navíc si člověk rozvíjí techniku šlapání. Když naložím plnou, dá se trochu i silově „protáhnout“ ale na to mám primárně jaro/léto venku. Když člověk dobře sleduje bazar, daj se za 2t. sehnat (vlastní zkušenost). Po nějakej době se dá sledovat i třeba film. Zvládám i jízdu bez držení, nicméně na učení jsem si na tom třeba ještě netrouf :-D Ergometr mi přišel dobrej na sílu, ale pocitově jsem po chvíli šlapal „jako prase“.

      P.S. Je dobrý nějakým způsobem uzemnit kolo. Není nic lepšího, než po hodině dostat šlehu od statické elektřiny :)

      0 0
    • Manas  

      Oživíme to … nemáte doma někdo válce navíc? Ideálně hliníkové?

      0 0
    • CLZ  

      Také to trochu oživím…

      Stavím si také válce a narazil jsem na problém u rozteče válečků…

      Můj bike má rozteč 1080mm, tím by to bylo sice vyřešené, ale chci si kupovat na novou sezónu i silniční kolo.. podle geometrie RB v mé velikosti 56–58 (zatím jsem nezkoušel) je rozteč středů někde mezi 920–1000mm (nejde přesně určit dle toho nákresu rozteč kol). I když vezmu tu max hodnotu 1000, tak je rozdíl skoro 10cm… a vzhledem k univerzálním válcům pro bike i silnici, které mají pouze 4 nastavitelné polohy se mi to nezdá.

      Takže můj dotaz zní:

      1. máte-li válce pro oba druhy kol, jaké jsou mezní hodnoty předního a

      středního válečku?

      1. v jakých relacích se pohybují rozteče silničních kol ve

      velikosti 56–58?

      Díky za reakce.

      0 0
      • JT21cz  

        na silnicce mam roztec kol 96,5 cm (56 ram)

        roztec zadnich valcu mam 15,5 cm

        vse merim od stredu teto zadni roztece, coz je kolmice zadni náby

        predni valec pro moji silnicku je od kolmice 99,5 cm

        jinak me valce Elite umoznuji nastaveni od zadni kolmice 93 – 109 cm

        doufam, ze jsem to podal trosku srozumitelbe

        0 0
        • CLZ  

          Díky moc… udělám to tedy podle tvých roztečí… sedí tam všechny zmíněné rozteče kol.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.