• Filipnos

    Zdravím, na začátek bych chtěl říct že jsem hledal podobné téma ale na mojí otázku nebylo nikdo zodpovězeno.

    A proto zakládám nové vlákno, kde se chci zeptat, jaký jsou hlavní rozdíly mezi Foxem a RS?

    V čem se liší, nějaké hlavní body podle kterých bych se měl rozhodovat, kterou koupit, apod.

    Prostě ty hlavní změny kvůli čemu je Fox od RS jiný.

    0 0
    • novas752  

      Obecně RockShox nemá Kashima anodizaci, ale má lépe dostupné náhradní díly, servisují ho na každém rohu. Fox taky nemá v nabídce levné vidlice na levný kola. RockShox patří pod SRAM (lepší kompatibilita ovladačů na řídítkách d řazenim nebo brzdama sram) a dělá odpružení jenom na kola, Fox je samostatná značka a dělá i odpružení pro některý motorsporty. Víc takhle obecně říct nelze, záleží na porovnání dvou konkrétních věcí – je lepší ta vidlice a nebo ta a případně v čem. A neni to jen o RS a Fox, na trhu je spousta jiných značek odpružení – DVO, Manitou, Formula, CaneCreek, SR Suntour, Marzochi (to Fox nedávno koupil) atd.

      0 0
    • Markony  

      Fox drahý servis . RS jsem mel a již bych ji nechtěl samé problémy servis vždy okolo 1800 ± , mam doma pět kolo osazený vidlicemi SR Suntour žádný problém levný servis a levné dily a uděláš to doma sám . Podívej se na Auron sítím sem max spokojený .

      0 1
      • kubad  

        Servis Foxu je dražší proto ze se komplet mění vše co má.

        Pokud bys to udělal u RS budou ceny dost podobné.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Ale notak, servisni sada na komplet rebuild Lyrika vc. chargeru a debonair je levnejsi jak prachovky na fox :)

          0 0
          • maajkee  

            To je pravda

            0 0
          • kubad  

            určitě se bavíme o tisících rozdílu že :D

            řešit pár set na sadě těsnění a gufer pár stovek mě moc smysl nedává

            0 0
            • mr.nikdo  

              Na 5 kolech uz to budou tisice, ne?

              0 0
              • wilda81  

                Tu o opici a banánech už jsi asi slyšel…

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Jo, a ten nahore taky. Proto si vybral krecka ;).

                  Jen reaguji na zmensovani rozdilu, ktery vyse uvedeny ma krat 5. Tim padem ten rozdil neni par stovek.

                  Doma mam 2 RS Reby s DA. A to jsem menil SIDa XX SA za tu Rebu. Nebyl jsem schopny ho naladit na normalni jizdu.

                  Pokud se jim neco stane, jedno asi SR – zeny bike a pro mne Fox. I kvuli vyuzivanosti kol.

                  0 0
                  • kubad  

                    celé to vzniklo jako reakce na : Fox drahý servis

                    servis je +/- stejně drahý , materiál je o pár stovek dražší, bavíme se o jedné vidlici, pokud má někdo na 5 vidlic FOX , tak je to o banánech :D

                    a tím bych to uzavřel

                    0 0
      • novas752  

        Spíš hůře dostupný, ceny jsou za stejné servisní ukony + materiál dost podobné.

        0 0
    • theedge  

      Je úplně jedno jestli Fox nebo RS. Záleží spíš na konkrétní vidlici a pak hlavně na jejím správném nastavení. Jak už bylo psáno tak RS má dostupnější oficiální servis.

      0 0
    • mr.antik  

      To se nedá takhle obecně říct. Je potřeba porovnávat konkrétní produkt.

      0 0
    • Filipnos  

      Tak třeba mezi: Fox 36-K float vs Rockshox Lyrik RC?

      0 0
      • theedge  

        Hele asi ti tu nikdo nebude dělat detailní srovnání jednotlivých modelů Fox a RS.

        Budeš to kupovat nový nebo starší z druhé roky ? Vidlice se mezi sebou liší i mezi jednotlivými modelovými roky.

        Který rok a jakou patronu chceš porovnávat ? „36-K“ znamená co ? FOX 36 Factory Grip2 ?

        FOX v nejvyšší verzi s Grip2 patronou je asi nejvíc nastavitelný – LSC, HSC, rychlej odskok, pomalej odskok … různý počty kliků.

        RS má Lyrika víc rozděleného do různých modelů dle použité patrony.

        Lyrik Select ( vidlice s RC patronou z roku 2018 ) je základní model Lyrika – umí jen LSC a odskok. DebonAir Je to v podstatě výprodej Lyrik RC 2018. Vidlice nejde " zamknout"

        Lyrik Select+ je ta samá vidlice, ale s novou RC patronou Charger 2.1. Nastavení stejné jako u modelu 2018. U Chargeru 2.1 nastavení LSC tolik neovlivňuje citlivost vidlice. Model má větší a citlivější DebonAir 2019 jako vyšší model Ultimate. Vidlice nejde „zamknout“. Nová těsnění a nový olej.

        Lyrik RCT3 – RCT3 patrona má nastavnení LSC ale nemá jemné nastavení HSC – má jen zamykání ve 3 polohách ( open, pedal. lock ). Pak samozřejmě odskok. Podobně jako Lyrik Select to je konstrukčně vidlice z r. 2018 s Charger 2 ( asi zvětšený DebonAir 2019 ? ).

        Lyrik Ultimate ( RC2 ) je nejvíc nastavitelná patrona – protivník Grip2 od FOXu. Nový Charger 2.1 s nastavením LSC, HSC a odskok.

        Modely RS 2020 mají oproti modelům 2019 použité jiné těsnění a jiný olej.

        Takže pokud chceš porovnávat 36 Factory ( vždy jen v nejvyšší patroně Grip 2 – dříve Fit4 ) s Lyrik RC, tak chceš porovnávat top od Foxu s maximem nastavení a maximální cenou a nejlevnější vidlici v řadě Lyrik s minimem nastavení a nižší cenou …

        Pro Fox 36 Factory je od RS protivník Lyrik Ultimate s patronou RC2.

        Fox má zase v rámci řady 36 ještě verze Performace Elite, Performance a OEM Rhythm.

        Pokud jsem něco napsal blbě tak mne opravte.

        0 0
        • Boby83  

          Zeptám se: ty názvy „performance, elite, rhytm, oem“ – předpokládám, že to asi obecně označuje nějakou úroveň nebo řadu konkrétního modelu?

          0 0
          • theedge  

            Jo liší se jak patronou ( možnostmi nastavení ), tak i použitými materiály ( třeba materiál a váha spodních nohou ). Na krámě jde koupit pouze top verze Factory a Performace.

            Performace Elite ( vnitřnostma stejná jako Factory ) a Rhythm jsou OEM verze pro výrobce kol.

            RockShox Lyrik – ještě jsem se díval v servisním manuálu a všechny modely 2019–2020 mají nový DenonAir 2019 – tzn. zvětšenou citlivost vidlice na malé nerovnosti oproti verzi 2018.

            Liší se jen použitýma patronama.

            0 0
            • novas752  

              Ono jdou někdy koupit i ty OEM verze, oficiálně ale pro přímý prodej určené nejsou.

              0 0
            • goofy  

              Na krámě jde koupit pouze Factory a Performance Elite. Performance a Rhytm jsou určené pro přímou montáž na kola.

              0 0
              • AleZ80  

                Ale dostávají se k prodejcům také (asi přebytky).

                0 0
                • goofy  

                  To zas jo. To je pravda. Někdy se dají sehnat.

                  Takže ještě shrnutí pro tazatele:

                  Factory a Performance Elite – jsou vnitřnostmi i nastavením stejné, jenom Factory má Kashima vnitřní nohy.

                  Performance – má ochuzené štelování tlumiče a mnohdy různé patrony. Materiál vnitřních i vnějších nohou by měl být stejný.

                  Rhythm – jiný tlumič i levnější (těžší) materiály

                  0 0
                  • Boby83  
                    • tohle mi moc pomohlo
                    0 0
                    • ceo  

                      A pak je tady Marzocchi Z1, což je 36ka z jiných (těžších) materiálů.

                      Maruna Z2 vychází z 34ky, ale má taky jiné materiály a vlastní konstrukci tlumiče.

                      0 0
            • Boby83  

              Paráda, díky za info!

              0 0
        • AleZ80  

          Nemají ty Select verze charger 1. generace?

          0 0
          • theedge  

            Je to pravděpodobný. RS na webu píše → „Lyrik Select combines the DebonAir™ air spring with the trusted Charger™ RC damper“

            0 0
          • mirorek2  

            Ne, je to jiná patrona

            0 0
    • Radus  

      No pokud by se porovnávali fox grip2 a lyrik rc2 2,1 tak servis přibližně stejně drahý . Ale lyrik na díly dostupnější . Co se týče nastavení tak grip 2 je pro opravdu zkušené co ví jak nastavit jinak nebrat. Co se týče citlivosti tal jednoznačně vede rc2/2,1 ale fox je znám tupostí . Jinak obě verze jak grip2 tak rc2 /2,1 jsou top vidle . No pak samo jiné značky zde zminěné . Jinak Aurona bych k těmto neporovnával nemá na ně . No prostě si musí najít tu svoji nejlépe někde otestovat co bude vyhovovat .

      0 0
      • novas752  

        Ono taky konkurent od Suntouru je pro ně Durolux. Auron stojí spíš proti Piku a 34.

        0 0
      • Dorsiflex  

        Opravím – Fox BYL znám tupostí. Dnes už to neplatí (zvlášť u 36kové řady). Říct, že RC2 je jednoznačně citlivější bych si rozhodně netroufal.

        Když zadavatel pohledá, najde testy typu GRIP2 VS RC2. V naprosté většině testů vítězí FOX GRIP2.

        Nicméně RC2 bych se rozhodně vůbec nebál. Jedná se o opravdu TOP vidle.

        0 0
        • Radus  

          No vzhledem k tomu že jsem repasoval a i testoval a nastavoval obě vidle 36 grip 2 a RC 2/2,1 tak to tedy říci rozhodně můžu . Rc2 /2,1 je rozhodně citlivá oproti grip 2. Ale systém grip 2 je dobře vymyšlený v podstatě jde o napůl otevřenou patronu která si přisaje olej z nohy a vrchem ho vrátí . U těžkýho jezdce 120 kg ale nastává problém když potřebuješ nastavit odskok(zavřít) a už není kam pořád tam je velký průtok oleje . No a musel jsem nastavit vzduch na 90psi místo 115 psi na 120 Kg aby chodila do zdvihu . Jinak to prostě nechodilo tupý jako prase . No dalo to dost laborování ale pak chodila super . Není to prostě vidle pro každého , je náročná na uživatele . Když ty vidle dáš vedle sebe a nastavíš na jednoho jezdce , což jsem udělal já, tak je prostě grip2 tupější . Nechává si hodně prostoru pro doraz . Ale někomu to vyhovuje a někomu ne .

          0 0
          • theedge  

            120 kg je trochu extrem … mam 74 a mel jsem moznost projet obe na kolech kamaradu. Grip2 i RC2.

            Na me jezdecke urovni jsem mezi nimi prakticky nepoznal rozdil. Mnohem vic zalezelo na spravnem nastaveni – tlak, tokeny, odskok. Obe jsem jezdil plne otevrene. Na kolech ale byly ruzne pneumatiky s trosku ruznym tlakem tak to nebyl zadny laboratorni test.

            Mam Lyrik 2018 kde je mensi negativka ( DebonAir ) a ta je diky tomu trosku tupejsi. DebonAir ted budu menit za posledni verzi, takze bych se mel dostat na podobnou sensitivitu.

            To bych rekl ze je jedna z vyhod RockShox – upgradovatelnost.

            0 0
            • Radus  

              Tak rc2 plně otevřená sice není ideální ale funguje dobře . Byla tak postavená zato grip 2 plně otevřená je naprostý nesmysl odskok a komprese musí být naprosto v souladu jinak to prostě nefunguje a zrovna u foxu grip 2 to musí sedět . A o tom to vše je . Právě proto je ta vidle tak náročná na jezdce .Jinak nová verze lyrik ultimáte rc2/2,1 je naprosto někde jinde. Velká negativní komora a přepracovaná tlumicí patrona se prostě povedla .

              0 0
            • Mr.Duck  

              „Obe jsem jezdil plne otevrene“

              Kdyz tohle nekde ctu, ztracim iluze o tom ze ten kdo to napsal opravdu vi jak se ma vidlice chovat. Nic ve zlym, nemyslim to osobne, znam dost lidi co vozi uplne otevrene komprese a kolikrat jezdi lepe nez ja, ale jeste jsem nevidel ze by to pro nekoho byl optimalni setup. I moje 50kg holka vozi na Yari 4 kliknuti. Mam potvrzene s ShockWiz, ze to ma nastavene spravne :)

              S uplne otevrenou kompresi tezko soudit citlivost, kdyz ti vidle dost pravdepodobne chodi daleko niz ve zdvihu nez by mela, a tam potrebuje vic sily na stlaceni bez ohledu na komprese – jinymi slovy je to jako kdybys jezdil prefoukanou vidlici kdyz jezdis bez komprese.

              0 0
              • theedge  

                Hele rád se nechám poučit :-) Plně otevřenou jsem samozřejmě nemyslel odskok. Já na své vidlici mám jenom LSC a odskok. Přitažení LSC mi navíc ovlivňuje citlivost vidlice, takže ji vozím otevřenou.

                Tlak vozím 60psi což mi přefouklý nepříjde – na 74kg, v plné polní s vodou se to bude blížit k 80kg. Neskáču a chci to citlivé kvůli problémům s rameny. Jezdil jsem jeden token, teď jsem zkoušel úplně bez. Zdvih využívám s rozumnou rezervou.

                LSC – pokud je funkční, tak ovlivňuje pomalé zanoření vidlice – vidlice by tolik neměla chodit do zdvihu při brzdě a pomalých kompresích. Ovšem z toho důvodu že na RS je její nastvení nezávislé na HSC až od nové patrony RC2, tak to stejně jako já hodně lidí vozí otevřené.

                HSC – ovliňuje citlivost vidlice – Na RS RC2 má jen 5 kliků. Fox ji má hodně. Tady samozřejmě s nastavením plavu protože na své RCT3 patroně to nemám a tudíž předpokládám že mám HSC plně otevřenou pokud vidli nepřepnu do nastavení Pedal, nebo Lock.

                Odskok – Rebound – Na RS je „pouze“ jeden. Fox má HSR a LSR. Vozím to nastavené tak aby mi přední kolo při prudkým stlačení vidlice neodskakovalo od asfaltu a k tomu cca 1–2 kliky do rychla. Pocitově tak nějak aby vidle nekopala, ale zase se nezabouchávala do zdvihu.

                Říkáš mi že je lepší vozit ještě nižší tlak a přitáhnout LSC ? – čeho tím dosáhnu ? nebudu mít nesmyslně velký SAG díky moc nízkému tlaku ? Chápu že to asi dokáže omezit nastavení HSC ( které na své vidli nemám ), ale uniká mi proč zvyšovat citlivost vidlice nižším tlakem a na druhé straně ji hned omezovat tlumením.

                A nebo je na RC2 patroně HSC v plně otevřeném stavu víc otevřené než na RCT3 ? Pak bych chápal i nějaké omezení na straně HSC.

                Rád si nechám poradit :-)

                0 0
                • maajkee  

                  Zjednodusene pomalá komprese omezuje průtok oleje přes píst, rychlá komprese je vlastně lock u kterýho nastavujes při jaky síle se otevře průtoku. Odskok jak rychle se pustí olej zpět.

                  0 0
                  • theedge  

                    Jo tomu asi rozumím. Jenom nevím co je špatně na tom že jsem jezdil vidlice s otevřenou kompresí.

                    2 lidi mi tu řekli že to je úplně blbě a já nevím proč. Pokud chci vidli nejvíc citlivou a živou, tak jí přece nebudu přiškrcovat komprese.

                    Chápu význam LSC – pokud je nastavení opravdu funkční, tak se vidle tolik nenoří pod brzdou a je rychlejší třeba na hladkých flow trailech.

                    Odskok je jasnej. Není mi moc jasný proč omezovat HSC pokud chci živou a citlivou vidlici.

                    Chápu že Mr.Duck pro svojí 50kg holku s vahou dítěte vozí extra nízkej tlak aby při tak malé váze jezdce líp překonal odpor gufer a vidlici pak přituhuje přes LSC.

                    0 0
                    • ceo  

                      Zkus LSC přivřít a uvidíš. A vlastně si pohrát i s reboundem.

                      Teorii chápu stejně jako ty,ale letos jsem se naučil 3 věci

                      • rebound pro Brněnsko nefunguje v horách, BP a naopak. V těžším terénu zrychluju, na Soběšické naučné zpomaluju. Nastavení z Bialska tam strašně kopalo takže 2 kliky zpomalit
                      • nebát se přitažení LSC – ztráta citlivosti není tak citelná, jako zklidnění vidlice
                      • za studena se to chová jinak než když tomu dá čočku → zase nastavení upravit

                      Takže za mě žádné univerzální nastavení ani pro jezdce neexistuje. Mění se i podle trati.

                      0 0
                      • theedge  

                        Jo to je jasný .. taky lehce měním nastavení na pomalé a hodně rozbité a nebo na rychlé se skoky třeba jako Superflow. Na ježdění typu Superflow nebo ještě hladší flow traily ( na kterých se ale vyskytuju spíš míň ) LSC na vidli přitahuju. Chápu že že na hladší a rychlejší je lepší to mít pevnější.

                        Spíše mi v této debatě šlo o to dostat z té vidlice maximum žehlení v rozbitým terénu – tam tu vidlici nejvíc potřebuju. A tam mi nedává vůbec smysl přiškrcovat HSC a LSC spíš míň.

                        Ale zkusím s tím polaborovat – je fakt že model o trošku nižšího tlaku a malého přitažení LSC ( i za cenu mírného snížení citlivosti na RCT3 patroně ) může ve finálním výsledku vést k ještě vyšší citlivosti. Tím že nižším tlakem líp překonám odpor gufer a těsnění a LSC by teoreticky měla pomoct v tom aby vidle nechodila až moc do zdvihu díky tomu nízkému tlaku.

                        Ale jediný kvůli čemu mi to dává smysl je fakt lehce eliminovat odpor v těsněních. Je ale zase otázka abych pak už neměl moc velký SAG, protože už teď vozím SAG o něco vyšší.

                        0 0
                        • nksh  

                          Me by zajímalo jakej teren mas s tou otevřenou LSC na mysli. Protoze treba na vybrzdeny rolety ti otevrena LSC moc nepomuze. A v tezsim kamenitem terenu zase nechces, aby se ti vidle norila kamsi pod tebe. Tam to naopak potrebujes hodne pritahnout.

                          0 0
                          • theedge  

                            Rolety nemysllím. Spíš tím myslím věci na přírodních trailech – kombinace různě velkých kořenů a třeba větších kamenů.

                            Proti zabouchání vidle jsem měl nastavený o něco rychlejší odskok. Chápu že tomu pomůže i LSC, ale bál jsem se ztráty citlivosti a zvýšení tuposti.

                            0 0
                    • JakeF  

                      Citlivost je precenovana… Nepotrebujes, aby vidle zehlila kazdej kaminek. Klicovy je, jak se bude chovat v tezsim terenu, kde behem par vterin musi pobrat desitky az stovky stredne velkych razu. Pokud se zatluce do zdvihu po prvnich trech, tak muze mit citlivost jakou chce a je to k hovnu…

                      0 0
                • Mr.Duck  

                  Tak to zkusim trochu rozebrat:

                  • její nastvení nezávislé na HSC až od nové patrony RC2*
                  • To ale neni pravda, LSC je uz od prvniho chargeru nezavisla na HSC. Neni mi uplne jasne odkud ten mytus prisel, jestli lidi usoudili ze tim ze nemaji tocitko na HSC tak to nastavuje LSC, ale neni to tak.

                  To same plati o odskoku, Charger ma od zacatku zvlast LSR a HSR, jen HSC neni zvenku nastavitelny, ale (stejne jako komprese) se da nastavit uvnitr.

                  HSC je ve vetsine vidlic co koupis (pred RC2) nastavena na „medium“ coz by podle me melo vyhovovat vetsine lidi.

                  Obecne vyhoda nizsiho tlaku a vetsi komprese je vic konzistentni prubeh. Kdyz mas uplne otevrenou vidlici, v kazde zatacce, kompresi nebo bouli ti pujde do zdvihu vic nez mekci vidlice s trochu vic zavrenou kompresi. Nerikam ze o moc zavrenou, ale uplne otevrena je extrem.

                  Jinak 60psi mi prijde docela malo (tusim ze 60 vozim na 170mm DebonAir Lyrik s 3 tokenama), a paradoxne prave diky otevrene kompresi se to muze projevovat tvrdsi nez by mela, ale to uz je neco co nedokazu posoudit aniz bych videl jak jezdis nebo mel nejaky data ze ShockWiz.

                  0 0
            • wilda81  

              Upgradovat na aktuální patrony můžeš úplně stejně i Fox. Pravděpodobně i ještě starší kousky než u RS.

              0 0
      • AleZ80  

        Otázka je, jak to bude v nějakém hodně rozbitém nebo extrémně kořenitém terénu. Sázel bych na Grip2, že dokáže lépe lepit kolo k zemi.

        0 0
        • ra.ma1  

          Me se na grip2 nejvic libi moznost nastaveni LSR a HSR a tam jde z toho vydojit velice zajimave kombinace nejen „lepidel“.

          0 0
    • ceo  

      Mně přijde, že obecně mají Fox takový mechovější, houbovitější chod, naopak RS dává víc oporu, víc odezvy (nezaměňovat s horší funkcí). Těžko se to popisuje, obrazně: o Foxkách při jízdě ani nevím, prostě tam je a zjevně dělá, co má. RS na sebe odezvou upozorňuje a pořád ji vnímám (i když pracuje jak má).

      Osobně mi víc vyhovuje FOX a za stejných podmínek bych o RS ani neuvažoval, naopak kamarád preferuje RS (a momentálně má Fox).

      Prosím nebrat za slovo, snažil jsem se vystihnout obecný mnou vnímaný charakter jakým tyto značky ladí vidlice. Konkrétní kusy a vnímání jednotlivce se může lišit.

      0 0
      • JakeF  

        Jde o to co srovnáváš… Já měl Lyrika RC2 a proti němu Fox 36 Performance se základní GRIP platformou zobe výrazně hůř. Brát to čistě podle značky nejde…

        Obecně ale ty nejvyšší modely je potřeba umět nastavit. Já tu RC2 doladil ke spokojenosti někdy po půl sezóně ježdění. Pořád mi přišla, že má moc velkou odezvu do rukou, jak to ty píšeš. Pak jsem zkusil nižší tlak víc přitáhnul komprese a najednou úplně paráda a sežrala cokoliv.

        0 0
        • maajkee  

          Ono všeobecně zásadní problém u tehke vidlic kde jde nastavit všechno je ten, že drtivá většina lidí neví co vlastně téma kroutitkama nastavuje. Většinou to mají nastavený nesmyslně a pak dal šíří že ta vidlice chodila na hovno :)

          Takže rozhodně se nedá řídit radama kde koho na fórech.

          V první řadě to chce porozumět podstatě a funkci. S menšina nebo vetsima upravama se dá z každý dnesni vidlice dostat dobrej výsledek.

          0 0
        • ceo  

          Taky záleží kdo je na co jak citlivý jako jezdec, kdy byla servisovaná atd. Pokusil jsem se jen popsat obecný charakter, ale ono to fakt asi nejde.

          Moje osobní nepřenosná a většinou krátkodobá zkušenost je taková jak jsem psal – k Foxkám jsem neměl nikdy výhrady, RS jsou na mě moc živé, moc odezvy. Pokud to jde ukrotit, super. Jen u Foxu jsem nikdy neměl potřebu je krotit, u RS vždy. A zároveň musím říct i B, že lidi z mého okolí to mají i obráceně – RS moc neřeší a Fox se snaží oživit a pár bojuje se zanořováním po brzdou.

          Takže ideálně vyzkoušet s tím, že obě jde vyladit nastejno.

          Komprese jsou fakt zlo nebo požehnání. Taky jsem si s ní teď začal hrát a bez mnou pozorovatelné ztráty citlivosti se to chová o dost dospěleji. Přitom web je plný doporučení – komprese nechejte otevřené.

          0 0
          • JakeF  

            Mně to přijde, že s povolenejma kompresema se nechala víc zatlouct do zdvihu a pak kvůli tomu víc mlátila do rukou.

            0 0
            • maajkee  

              Však to je logický. Nejhorší je, že do toho všeho ještě zasahuje odskok a ve výsledku je pak nastavení vidlice vyšší dívčí. Nemluvím pak o laborovani s hustotama olejů :)

              0 0
              • JakeF  

                Mně to zas tak logický nepřijde… Čekal bych, že s utaženou kompresí se sice bude míň nořit, ale do rukou že bude kopat víc, protože komprese jí bude bránit jít do zdvihu. Což na jedný osamocený překážce asi i platí, ale když jich je víc za sebou, tak asi převáží ten efekt, že není tak hluboko ve zdvihu. Jinak si to vysvětlit neumím…

                Právě, když si člověk vezme nastavení kompresí, odskoků, tlaku, tokenů, tak to jsou tisíce možnejch kombinací, navíc každýmu vyhovuje něco jinýho, má jinej styl ježdění a pak to ještě doladit podle tratí, na kterých zrovna jezdí… Zlatej Pike RC, tam jsem nafoukal, dal 2 tokeny, a roky spokojeně jezdil bez točítek :)).

                0 0
                • maajkee  

                  Tak na víc překážek za sebou bude mít hlavní vliv odskok a záleží jaka komprese je přitažená a jak moc.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Zas jako prr, nesedím na tom prvně, abych nevěděl, k čemu je odskok… Oni ty komprese jsou teoreticky taky jasný, ale vždycky tam máš nějakou výchozí hodnotu, kolem který se pohybuješ a zvlášť RS má malej rozsah a nenechá tě to úplně doprasit.

                    0 0
            • ceo  

              Nedokážu to popsat. Mně přijde, že RS mají takové hranky při změně chodu. Jedu, pak odtrh, tam to mikro-cukne, zanoří se do zdvihu, a při dolní úvrati zase mikro-cukne a jak se vrátí na sag, tak zase impuls – mikrocuknutí, jakoby mikroaretace. Takto napsané to vypadá x milionkrát hůř než co chci popsat :) Foxky mi přijde, že mají takový plynulejší, kulatější průchod zdvihem – teda změnami zdvihu.

              Takto napsané by to mohlo být mikrotření kluzáků.

              Ale zase- popisuju vyloženě pocitovou věc milionkrát zveličenou věc, ne že mě někdo bude chytat za slovo, že jsem napsal, že RS cukají, lepí nebo tak.

              0 0
              • JakeF  

                Hranku poznám až tu, když dostane ráfek ránu od šutru :)).

                0 0
                • ceo  

                  přesně table pochopení jsem nechtěl :)

                  Fox : RS = blondýna : bruneta

                  0 0
        • embi  

          Momentalne mam RockShox Lyrik RC 29 Charger 2 2019 a predtim jsem mel Fox 36 Perf 2019 a za me mela teda Foxka navrch.

          0 0
          • JakeF  

            Neměl jsi Performance Elite? Ta už má GRIP2 tlumení.

            Já byl právě z tý Performance zklamanej natolik, že jsem málem změnil výběr novýho kola.

            0 0
          • theedge  

            Nejsem si jistej jestli RC ma Charger 2 …

            0 0
    • Breakpain  

      Boxxer WC 29 vs FOX kashima 49 (tedy topky pro DH na 29er))

      • dokáže někdo porovnat
      • přemýšlím, jestli se projeví vnitřní nohy 35mm vs 40mm nebo je to blbost
      0 0
      • wilda81  

        Čtyřicítka je výrazně tužší – jinak nemůžu s porovnáním moc sloužit. Já měl Boxxera v kombinaci pružina/charger (v1) a to byl úplně jiný projev než fox na vzduchu.

        0 0
        • Breakpain  

          předpokládám, že tím tužší nemyslíš chod, ale že se tak „nekroutí“ … mno, to „rád“ čtu, když mám cca 110kg v chráničích ;o)

          Boxxera mám na vzduchu, občas mi to zaplave, ale nejsem zase tak „dobrý“, abych poznal co dělá vidle /záplet/měkká guma

          0 0
    • gargamel  

      Ahoj, přidám se z dotazem:

      Která t těchto dvou vidlic bude lepší na trailové kolo:

      RS Pike select debonair 130mm vs. Fox A float Rhythm grip sweap 130mm ?

      Do teď jsem jezdil Piky, takže funkčně jsem byl spokojen a šel bych do ní znovu, ale ta výše uvedená foxka vychází ve slevě hodně dobře cenově..

      Edit: rozdíl v ceně cca 3500,– ve prospěch Foxu

      díky

      0 0
      • Breakpain  

        Osobně preferuju FOX, má jisté benefity – pro mě. Plno lidí má radši RS.

        Pokud jsi ale zvyklý na RS a vyhovuje Ti, razím teorii “neměnit a jezdit to, na co jsem zvyklý” – držel bych se tedy Piku ;)

        0 0
      • MirosPikos  

        O jakých absolutních částkách je řeč? Pamatuju si, že se dal nejnovější PIKE Ultimate koupit kolem 12k z Německa. Takhle bych se asi rozhodoval ekonomicky a ideálně si někde Rhytm osahal, jestli bude vyhovovat.

        0 0
        • gargamel  

          Ultimate pike za 12 jsem neviděl. Tohle je Select debonair za cca 11,2 tis. Ta Foxka vychází na 8,7 tis. Oboje ve slevě v DE.

          0 0
      • AleZ80  

        Jestli je ten Pike jen základní Select, tak bych bral Fox.

        0 0
    • vencacampa  

      Nelze srovnavat RS Pike (Ultimate nebo Select Plus) se zakladnim modelem Fox Rhythm… Kdyz tak az s Fox Performance Elite nebo Fox Factory…

      0 0
      • novas752  

        Jenže srovnáváme Select což je cca to samé jako 34 Performance (bez Elite). A rozdíl v Rhythm a Performance je v podstatě jen váha.

        0 0
        • benobiker  

          Mno mám za to, že u RS je rozdíl oproti vyšším řadám v kroutítkách na straně tlumení, vzduch je totožnej… Kdežto u FOXu je rozdíl na obou stranách, řada Rhythm má vnitřní nohy z levnějšího hliníku, vnitřní průměr nohou je menší, má jinej, dost plastovej AirShaft, objemově a nejspíš i poměrově jiné ± komory. Tlumící strana je jasná – kroutítka…

          0 0
      • Mr.Duck  

        Upřímně 36 rhythm mě příjemně překvapila a za ty prachy mi to přijde jako ok volba. Osobně mi Fox nevyhovuje, ale rhythm byla jediná Foxa co jsem v poslední době zkusil, co neměla brutálně přetlumený odskok.

        0 0
    • blackboy007  

      Obojí pokud koupíš treba Rebu nebo SID tak neuděláš chybu tak i FOX měl jsem Rebu 10 let a pouze 2× komplet repas a vidlice fungovala suprově a teĎ mám FOX tllumič i vidlici

      0 0
    • Skolorbiker3  

      Zdravím, chtěl bych zeptat ohledně Rockshox Deluxe tlumiče 160mm. Když jsem dával zpátky to kolečko regulaci odskoku přestalo to lupat po každým pootočení. Svojí funkčnost pořád splňuje ( s kolečkem se dá točit a pořád a k + a – pořád jde), ale nelupe to. Vadí to nebo to nemusí lupat pootočení?

      0 0
      • Mr.Duck  

        Pokud nastaveni funguje, technicky vzato to nicemu nevadi za predpokladu ze vse ostatni je spravne. Nezbyla ti pruzinka a kulicka?

        0 0
        • Skolorbiker3  

          Pružinku ani kuličku jsem nenašel, ale jinak tlumič funguje furt stejně. Jenom mě zajímá jestli kvůli tomu nebude třeba ucházet vzduch z tlumiče nebo že tomu nebude dělat dobře bez toho? (Jinak ten horní červíček (šroubek) jsem utáhl na stejnou sílu)

          0 0
        • Skolorbiker3  

          A nebude ucházet vzduch?

          0 0
        • Baba-Ji  

          Nicemu to nevadi, co se tyka funkce tlumeni.

          Akorat bez toho cvakani se blbe poznava, co tam mam nastaveno (kolik kliku) :)

          0 0
      • mirorek2  

        hoď to na servis

        0 0
      • designer  

        Pravděpodobně ti poklesl tlak v dusíkové komoře tlumící části.

        0 0
        • zdeno1  

          :-)

          0 0
        • novas752  

          Tak určitě!

          1 0
        • boo-beek  

          Pravděpodobně ne.

          0 0
          • designer  

            Můžeš snadno vyzkoušet, je to otázka minuty ;) jen ti následně doporučuji mít plničku dusíku.

            Tímto způsobem se projevuje pokles tlaku dusíku u naprosté většiny tlumičů.

            0 0
            • novas752  

              Hele, já en že cvakání kolečka odskoku na tlaku v ifp fakt nezávisí, hlavu tlumiče můžeš mít klidně sundanou a cvakat to bude stejně. To je daný přítlakem pružinky na kuličku v hlavě tlumiče.

              Pokles tlaku v ifp (netřeba dusík mimochodem) by se projevoval úplně opačně – cvakání přítomné, změna v nastavení malá nebo žádná.

              2 0
              • mirorek2  

                třeba u RS superdeluxe je to ale jak píše designer, vypustíš ifp a páčka locku se protáčí úplně bez odporu

                RB ale cvaká pořád

                0 0
                • boo-beek  

                  No dobře, ale to by mělo vliv na funkci rostlináře, což, zdá se, nemá…

                  0 0
    • NOxFEAR  

      Rád bych se zeptal. Řeší se tu jen velké zdvihy :-D Já bych se rád zeptal na dvě konkrétní vidle a to Fox 32 Float Performance Step Cast 100mm (32) a RockShox SID Ultimate Race Day 100mm (32) . Zda je lepší jedna nebo druhá. Mám totiž teď na kole onu FOXku, ale vždy se mi vizuálně na kole líbil SID , tak přemýšlím zda svou aktuální vidlici neprodám a nepořídím onen RockShox a proto mě zajímá zda to je upgrade nebo ne a jaké jsou rozdíly. Jezdím převážné zpevněné cesty, žádné skoky a mám okolo 95kg pokud je tato informace taky důležitá. Díky

      0 0
      • MatS  

        Fox 32 SC na 95kg moc není, musí se dost kroutit pod tebou. Když už SIDa, tak 35mm nebo FOX 34mm SC.

        1 0
      • JakeF  

        Ono je to na 100mm zdvihu dost jedno, to má akorát odtlumit nejhorší rány.

        Při 95kg váze bych spíš řešil výměnu za 35 SIDa, vyšší tuhost bude reálný přínos.

        2 0
        • NOxFEAR  

          No takových viděl se po bazarech moc neválí :-D Všude 32. Jinak tohle slyším poprvé, každý v mém okruhu 90–110 kg chlapi jezdí 32 nohy :-D Koukal jsem na toho sida 35 ale to je vše 120mm, pro mě celkem nevyužitelné, já nezmáčknu na max ani těch 100 a z 70% jezdím zamknutou vidlu. Teď by mohla být námitka aby jsem dal pevnou, ale já bydlím v takové pr.. že tady je potřeba ta vidla i na asfaltovou cestu jinak bych se naklepal jak řízek :-D takže ve finále asi nemá cenu řešit upgrade a prostě ji tam nechat. . Ale ten 35 sid mi příjde zbytečný zdvihem pro mě ( ostatně i 34 fox je 120mm ). Jinak díky za rozšíření obzorů, jsem zase o něco chytřejší :-D

          0 0
          • Venda  

            Mam cca 80kg a mel jsem naprosto stejny nazor. Taky mam doma (sice staryho, jeste 26 kola) 32 Sida na 100mm. Ted, co jezdim standartne 150mm Pike (bo do prace uz na kole nejezdim), jsem jel po silnici na chalupu na starym kole (s tim Sidem) a jak jsem se vybál. Cely se to pode mnou kroutilo, do zatacek se mi skoro nechtelo…

            A pritom, kdyz jsem zacal jezdit na bytelnejsim, tak jsem zvysenou tuhost nepozoroval. Ted opacne je to katastrofa. Max po cyklostezce s detma. Na lespi se hold vzdy hned zvykne.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.