Rockshox monarch rt3 debond air kopání v odskoku

19 nepřečtených
  • FoggyGoggy

    Dobrý den mám takový dotaz na to co by to mohlo být. Mám tlumič Rockshox monarch rt3 debond air a při odkoku jakoby tak kopne,

    když tlumič zajíždí a potom začne vyjíždět tak mezi tím takové lehké kopnutí nebo takové zaškubnutí a nevím jestli to je normální nebo je nekdě něco špatně protože kamarádův Rockshox deluxe to taky dělá .

    děkuji za odpovědi.

    • FoggyGoggy  

      Protože to škubání ničí celí pocit toho tlumení nebo myslíte že to je vysoká síla odtrhu?

      • FoggyGoggy  

        někdo nějaké rady ?

        • mirorek2  

          poslat na servis, nebo reklamaci bude asi nej řešení pro tebe

          pokud je tam lehounká hranka, je to u monarchu normální, jestli to cítíš za jízdy, je to špatně

          • FoggyGoggy  

            za jízdy to nejde poznat ale když šlapu tak to nedělá ale kámošův nějakej lacinej nerpasovanej tlumák to nedělá a servis si dělám sám tlumící olej+těsnění byli měněný v březnu a vzduchovou komoru jsem dělal včera

          • FoggyGoggy  

            a i u toho deluxu je lehká hranka normální?

            • mirorek2  

              na superdeluxu ultimate ji nemám, ale mám ho jen měsíc

              na monarchu jsem ji zatím všude (testováno na místě) cítil… na p**u tlumič podle mě, rozesere se za chvilku

              edit: ještě mě napadá, čvachtne ti po třeba jednom dni stání, když ho poprvé propružíš?

              • FoggyGoggy  

                Tlumič je dodvzdušněnej a všechno co vím je v něm vpořádku až na to že už někde začíná trochu světlat elox takže to asi bude zřejmě vlastnost monarchu

    • Mr.Duck  

      Zkus prifouknout trochu tlaku a propruzit. Pri tom si resetuj ten o-krouzek na pistnici a poslouchej kde se vyrovna tlak a tam zastav. Tim zjistis presne kde se ti vyrovnava negativka, pak zkus jestli to „kopani“ je v te same poloze. Pokud ano, co citis je jen dirka na vyrovnani tlaku + / – komory a je to normalni pokud to neni nejak citit za jizdy. Pokud je to jinde, servis by asi byl dobrej napad :)

      • FoggyGoggy  

        Určitě to není u těch přepouštěcích prolisků je to po celém zdvihu a jak říkám v březnu servis tlumícího oleje i všech těsnění a včera repas vzduchové komory ale ten tlumič to dělá už od té doby co ho mám

        • mirorek2  

          v šestnácti zkušenosti servisáka tlumičů, klobouček…

          • FoggyGoggy  

            Však na tom není nic těžkého ještě když rs má k dispozici servisní příručky :-):-)

            Hromada lidí se toho bojí ale přitom v tom není moc věcí co by se dalo podělat ,ty tlumiče jsou složitější ale třeba můj sr auron to je jednoduchá vidle kterou by snad zvládlo vyrepasovat 5 leté děcko .

            • Breakpain  

              Hele, nebudu Ti mluvit do svědomí – ano, je to „jen“ manuální činnost a defakto na papíře je to OK ;-). Ale to se jeví i odvzdušnění brzd a pak tu plno lidí řeší, že je tam něco blbě. On se občas najde nějaký „servisní špek“, neuvědomíš si to a máš chybku v systému ;-).

              Našel bych si někoho, kdo to zaručeně umí, ukázal mu výsledek a ten Ti jednoznačně poradí ;)… easy way.

              Jiný dotaz – oleje jsi použil ty které se mají, to samé těsnění nebo jsi laboroval?

            • mirorek2  

              a vercajk? na třeba fox x2 to je docela ranec

              jestli to bastlíš kombinačkama, potěš koště, jestli máš správný vercajk a použiješ origo sadu, natoč to, nebo nafoť

              a jak již jsem řekl: klobouček

              taky se trochu vrtám ve vidlicích a třeba na Sruntour jsem už párkrát díly nesehnal normální cestou…

              ale jasné, auron, tam nic není, to je fakt :-)

              • FoggyGoggy  

                Kombinačkama to fakt nedělám :-) do toho tlumiče dávám origo rs oleje i originální servisní kit s těsněníma atd a na ten tlumič je k servisu potřeba akorát ta redukce na nafoukaní ifp komory a potom nějaký imbusi a francouskej klíč

            • FoggyGoggy  

              Tady ještě dodávám foto věcí na servis (ty těsnění jsou ty starý co tam byli) + místo sram butru by bylo lepší dynamic seal ale to je mnohem dražší

              • mirorek2  

                supr, DS je fakt asi o chlup vhodnější, ale je to jedno

                • FoggyGoggy  

                  Ale ten sram buter tam dávají normálně i v servisech.

                  • novas752  

                    Hlavně to nebude problém vzduchové části ale problém v tlumení. Buď něco v tlumícím pístku (málo utaženej shimstack nebo třeba ohnutá některá z podložek) nebo cvaká regulační trubička odskoku (to co vede od Vačkové hřídelky s ovládacim kolečkem k otvoru v pístnici u pístku) nebo jehla zamykání tamtéž.

                    Případně to může být i vakl v pouzdrech tlumiče nebo jinde v zadní stavbě.

                    • FoggyGoggy  

                      Možná to bude něco v tlumícím pístku až budu měnit olej tak se na to kouknu a nebo to bude vlastnos a ta nylonová kulička asi nevydrží znovu osazení to budu muset kupit asi novou?

                      Pouzdra ani zadní stavba to není protože když dám tlumič na malej tlak a skusím to v ruce

                      tak to je taky cítit .

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse