• Honza85

    Zdravím, pořídil jsem si vidlici Recon Gold RL. Po nafoukání mi u levé nohy po cca hodině vystřelí gufero a vidle je prázdná. Co to může způsobovat?

    • novas752  

      Suchý nebo vadný nebo poškozený těsnění mezi negativní vzduchovou komorou a spodníma nohama.

      • Honza85  

        a namazat to jde jak? Vypustit vzduch, odšroubovat matici s ventilkem a kápnout olej?

        • Vilém  

          Reklamovat.

        • novas752  

          No pro samotný namazání by stačilo vypustit vzduch a vyšroubovat vnitřek ventilku, ale můžeš i celou tu matici, je to 24mm, ale je dost nízká = ideálně povolovat plochym nebo stavitelnym klíčem nebo golou se zabroušenym sraženim.

          Ale osobně bych novou vidlici reklamoval a když bych nechtěl teď až měsíc čekat, přesvědčil bych se, že je těsnění v pořádku = stáhnout spodní nohy a rozebrat celej vzduch. Při tý příležitosti můžeš cvrknout pár ml patřičnýho oleje i do spodních nohou, kde je obvykle z výroby docela sucho.

          Neni to žádná raketová věda, instruktážních videí je na youtube spoustu, stačí na to imbusy, kladívko/palička, pumpa na vidlice, ten klíč na vršek nohy, kleště na segrovku co je zespoda vzduchový nohy, olej podle specifikace nebo nějakej motorovej a trocha lepší vazelíny, např. PM600.

    • va-bo  

      Možná bych v první fázi zkusil nacpat trochu oleje do vzduchové komory. Olej asi může být i nějaký hustší a může ho být i víc, třeba 5 ccm. Každopádně netěsní píst ve vzduchové komoře, jak už bylo řečeno. Ale, že by gufero zevnitř tak těsnilo, že by ho to vyfouklo ???

      • Vilém  

        U soucasnych RS vidlic asi olej na pistek ne.

        • va-bo  

          Jak to mysliš? Pokud pístek těsní, tak asi jo, ale jestli těsní špatně? Nejlepší by bylo rozebrat a máznout vazelínou, ale jestli tam je nějaká vada na reklamaci, tak asi jen zkusit namazat??? Asi čím hustší, tím lepší.

          • kyl  

            Je to ten soloair nesmysl a olej by protekl do negativky.

          • kyl  

            Je to ten soloair nesmysl a olej by protekl do negativky.

            • novas752  

              No právě o to jde. :D Ten vzduch do spodních nohou přes negativku resp. její spodní těsnění utekl. Pokud je těsnění jen nedostatečně namazané, jeho „zatopenim“ by se měl problém vyřešit.

              Akorát bych tam nedával 5ml, ale jen tak 3, to by mělo stačit.

              Akorát tim riskuje, že je těsnění vadné, olej tomu nepomůže a selže to znovu.

              • Honza85  

                vyzkouším to a uvidím, jinak nevíte jestli servisní kity na RS vidlice jsou stejné třeba Recon Gold a Silver, případně 30 Gold nebo Silver

                • va-bo  

                  Rači sežeň originál. Recony jsou 32 mm – průměr vnitřních noh. O-kroužky, Gufera a těsnění pod spodní šrouby budou stejný. Asi by to šlo použít i ze staršího Revelationa. RS 30 je průměr 30.

                  • Honza85  

                    Tak vyměněná gufera, dolitý olej a zatím drží. Jinak uvnitř všechna těsnění OK. Díky za rady

                    • allrose  

                      výměnou gufer sis nepomohl (pokud už nepouštěl olej),raději jsi měl vyměnit ta těsnění,která byla „otlačená“ ,ale ať jezdí

                      • Honza85  

                        Vhledem k tomu, že to gufero co vyskakovalo tam moc nedrželo oproti tomu novému, tak pomohl. Jinak poznám otlačené a dobré těsnění :D Měl jsem nové a původní vedle sebe. Naprosto stejné, nezničené, nezpuchřelé

              • kyl  

                To jo.

    • lukas aka mitro  

      S vymenou tesneni bych vymenil i stiraky, at to mas pri jednom bordelu.

    • koldas  

      Zdravím, konečně jsem našel zdroj drnčení na kole.

      Je to ovládání nastavení patrony (želva x zajíc) v noze vidlice. Jak jedu, tak to pořád drnčí..

      Dá se to nějak dotáhnout, nebo se s tím mám smířit???

      Dík za rady…

      • novas752  

        Můžeš si odskok nastavit a pak to štelovátko vytáhnout, silou za něj trhni směrem dolu, je to vlastně jen ozdobná násada na inbus.

        • koldas  

          Aha a nějaké méně invazivní řešení by nebylo?

          A inbusem to pak půjde štelovat dál?

          Odskok mám už nastavený…

          • novas752  

            To není invazivní, to tam normálně strčíš kdykoliv zpátky, drží to tam na okroužku a tim inbusem je zastrčený dovnitř… Když se dělá rozborka, taky se to musí „vytrhnout“ aby se dalo dostat ke šroubu co spojuje spodní nohy s vnitřkem.

            • koldas  

              Aha dík zase jsem chytřejší…

              Hotovo, to ticho k nezaplacení…

              • MatS  

                A neslo by na nej natahnout smrstovaci buzirku v miste kde se dotyka a drnci? Nemam tu ted kolo abych se podival, zda to jde, ale zkusenejsi mozna poradi.

                • novas752  

                  Určitě šlo.

                  • mr.nikdo  

                    U DA tomu verim. U SA s dlouhymi savlemi uz moc ne. Jak to uvnitr nahrejes?

                    • novas752  

                      Tak nemusela by to být zrovna smršťovačka, že, smršťovačka by se tam neměla moc čeho chytnout, točítko je na šroub navlečené i z vnějšku a pak tam je hnedka podložka a dno vnitřní nohy…

                      Nějaká možnost jak to tam upevnit se ale vždycky najde. Například uvnitř toho točítka je okroužek – výměna za nový a případně jiný s menšim vnitřnim průměrem, který by tam držel lépe.

                      • mr.nikdo  

                        No vidis. Reagoval na smrstovacku a pritom tam nejde.

                        Taky by tam slo striknout tmel anebo montazni penu :D.

    • midlander  

      Exhumace tématu. Recon Gold RL 120 mm, soloair. Nemůžu si pomoct, ale ta vidlice je děsně prkenná, chová se jak přetlumená, na drobných nerovnostech se nehne, děsně klepe do rukou. Přitom ji na velkých dírách nemám problém dostat na max. Tlumení je na minimu. Nemá moc najeto, udělal jsem servis, nic jí není. Pomohlo by vyměnit víčko a vložit tokeny do komory – foukat pak na menší tlak s vyšší progresivitou? Nebo kašlat na to a pohledat Rebu (pyčo) na bazaru?

      • maajkee  

        Mně přijde že u RS v poslední době změnili tolerance a gugera jsou až moc těsný, je potřeba pak nalitat poměrně velkou porci km aby se to rozchodilo. Samozřejmě jak je zvykem RS se musí hned po koupi rozebrat a dobře namazat.

        • midlander  

          Jsem zapomněl, je to rok asi 2015, ale najeto má do tisíce km. Starý maruně trvalo taky tak 3 tis km než se rozhýbala, no nevím jestli se mi chce čekat.

          • p@X  

            Rebou si vůbec nepomůžeš.

          • novas752  

            Tak servis? Aspoň novou vazenlínu a olej do spodních nohou a vzdichový části. RockShox jsou z výroby téměř bez mazacího oleje…

    • triss  

      Mam Rebu RL 120 A7 a abych ji rozchodil k me spokojenosti, tak jsem do ni musel strcit 3 Tokeny + Debonair a foukam na cca 80psi, do te doby jsem na ni jezdil jak na pevny..

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.