• happysafari

    Čau uvažuju o nových řidítkách zatím vítězí Easton MTB EC90 XC nebo EC 70 XC liší se jen váhou a délkou a představec EASTON EA90 31.8 nevím podle čeho vybrat délku řidítek poraďte!

    • jonti  

      Jestli tam chces rohy, tak bych bral 580 nebo 600mm. Kdyby to melo byt na XC a jsi vyssi postavy tak mozna i kratsi vlastovky typu WCS Carbon a podobne. Jestli bez rohu a spis na maratony, tak klidne i ty EC90.

      • muppet  

        Možná se pletu,ale na řidítka EC90 se rohy nedoporučují.

      • happysafari  

        vlaštovky tam mám teď ale hrozně široké…mám lapierre prorace 300 2010 a jsou tam snad 640mm řidítka! jezdím hodně XC a kratší maratony ale chci rovné jen se rozhoduju jakou velikost vzít měřím kolem 180cm a nebere se to třeba podle šířky ramen?

        • kubad  

          nechapu co resis sirka je dana vyrobcem skratit se to trochu da vzdy

          • happysafari  

            EC 70 jsou 580mm a EX90 jsou 560mm to řeším:D a zkracovat to nebudu. a jak je to z těma rohama můžu je tam dát?

            • kubad  

              na EC90 ne

            • siafu  

              vozím ty Eastony ec70 s rohy Woodman a spokojenost, šířka 580 mm vyhovuje, dalsi řidítka mám koupeny opět ec70, ale je to verze se zahnutím 5 st., tak to aspoň vyzkouším

              • Bafoon  

                možná to klame fotka ale ty brzdové páky jsou brutus dolů, to ti opravdu vyhovuje?

                • kubad  

                  viděl se i mnohem víc natočené, tohle je celkem v pohodě :D

                  • buzekpar  

                    Je to jistě každého věc, ale jaký to má vyznam mimo to, že to jako dobře vypadá?

                    Ergonomicky je to naprosto nesmyslné.

                    • kubad  

                      každý si to vozí jak mu to vyhovuje, co ti k tomu mám napsat:D

                      a věřím že siafu ví proč to tak má

                      • buzekpar  

                        Ano, uvádím, že je to věc individuální. Jsem tu nováček a hodně se tu dávají rady od zkušených co se týká posedu, ale tohle je opravdu úlet, který kromě fotogeničnosti nemá žádný význam a škodí tělesnému aparátu.

                        Ty co to tak vozí rozhodně neurážím a nepoučuji, jen uvádím svůj pohled.

                        • v POHODÌ klokan  

                          Tohle je normální natočení pro sportovní jízdu. Na přiloženém odborném obrázku je znázorněn průměrný cyklista s navíc celkem nízko posazeným sedlem. A i tak má brzdové páky natočeny celkem dolů. Chrti s dloouhou sedlovkou tak mají sklon pák ještě vyšší.

                          • buzekpar  

                            Jako sranda dobrý, ale řidítka ti dělaji mezi rameny a pákami vlastně hranu, takže je to nesmysl. Možná by to vycházelo, kdybys měl sedlovku vysunutou aspoň půl metru na krátkém rámu :-D

                            • vikicek  

                              Dyť právě to ta pointa. Při sportovnim posezu jsi „položenej“ do řidítek, opíráš se o ně dlaněma a prsty jdou volně dolů, kde se potkaj s pákama.

                              • buzekpar  

                                A úhel mezi dlaní a předloktím máš 90 st., s takovým „nadchytem“ pojedeš opravdu dlouho a rychle. Ale ať si každý jezdí jak chce, jen jsem uvedl svůj názor, podpořený zaměstnáním motajícím se kolem fyzioterapie.

                                • vikicek  

                                  Je vidět že jsi zdatný biker-teoretik. Ale jel jsi někdy na kole? Třeba sportovně? Tady ti ukážu jednu mojí fotku ze závodu http://bike-forum.cz/…ig/uvaly.jpg , jak vidíš, jsem plně nakloněnej nad řidítkama, držim brzdy. Jak myslíš, že by se v týhle situaci líbilo mojim zápěstim, kdybych měl páky např. vodorovně s rohama? Zápěstí by trpěly, nehledě k tomu že bych nemoh pořádně chytnout řidítka. Takhle to vozim http://bike-forum.cz/…/kokpit2.jpg , páky jsou fakt skoro uplně dolů a příjemnější nastavení jsem nezjistil.

                                  • v POHODÌ klokan  

                                    Přesně, správný úhel sklonu pák by se vlastně dal definovat tím, že se ti páky při svém posedu skrývají za řidítky.

                                  • buzekpar  

                                    Na té fotce nevidím nic co popisuješ. Jenom to, že poloha páky je k poloze loktů špatně. Jsi závodník, sorry.

                                    • Evilcleaner  

                                      omg jde fakt vidět že o tom víš hovno:-D sry ale nemohl jsem si pomoci.. když máš páky dolů v poloze jakou nade mou popisuje v pohodě kolkan tak máš mnohem kratší reakční čas než začneš brzdit (kvůli menšímu přehmatu), zároven při brždění lépe objímáš řidítka rukou.. jistější úchop. samozřejmě u sjezďáků je tomu trochu jinak, protože oni jedou „furt dolekopcem“ takže mají posunuté tělo/těžiště dozadu podle toho je upravená i poloha pák a mimo jiné i sklon sedla (na kterém nesedí):-D

                                      • buzekpar  

                                        Když se demagogii šlápne na bábovičku, je zle. Pochop, že jiný názor není vždy to tvoje „hovno“

                                        • vikicek  

                                          Ale on má pravdu. Máš jistější úchop a páky jsou intuitivně přesně tam, ke by je ruka „čekala“. Zajímal by mě posed na tvém kole, možná by leccos prozradil. Co takhle si ho dát do profilu? ;)

                                        • Evilcleaner  

                                          no pokud se ti tak jezdí dobře proč ne… je to tvoje věc. ale myslím že už jezdím na kole dost dlouho abych dokázal poznat co má nejvíce ergonomických výhod, stejně tak abych se byl schopen rozhodnout jak věci nastavit když stavím kolo.

                                    • vikicek  

                                      Nemam jinou takovou fotku po ruce, tady ta poloha loktů se ti může zdát špatná, protože s nima „pružim“ :). Každopádně čim pohodlnější, gaučovej posez, tim víc páky nahoru, čim víc seš nakoplej dopředu, ti víc páky dolu. Takhle bych to viděl já. A spousta lidí to tak jezdí, tak bych neřekl, že je to pro ruku „špatně“ , obzvlášť když se tak cítím pohodlně a ruce si libujou :))

                                      • buzekpar  

                                        Tento tvůj názor beru, tobě vyhovuje a mě po tom nic není. Jenom říkám, že ergonomicky je to pro ruku špatně.

                                        Jinak jako obyčejný řidič ukrajiny mám zato, že chrti na kole jsou hodně v předklonu, uvolněné ramena, úhel ruky je mnohem vyšší(z pozice směru jízdy)než napřímeného turisty.

                                        • vikicek  

                                          No vždyť právě. Celý ruce jdou strmě dolů, tzn páky musí mít v tom stejném směru. Na ukrajině máš řidítka vysoko → ruce jsou víc „rovnoběžně“ s vozovkou a proto máš páky rovnoběžně.

                                          • Evilcleaner  

                                            tak proč se tu hádame?:-D nicméně vodorovně bych nikdy nikomu páky nedal… ani na ukraině

                                            no trochu jsem se sekl… myslel jsem že reaguji na buzekpara, s tebou jsem souhlasil od začátku…

                                            • vikicek  

                                              samozřejmě ne UPLNĚ rovnoběžně, lehce sklopený dolu budou vždycky, ale oproti chrtímu posezu budou znatelně vejš.

                                          • buzekpar  

                                            Tím úhlem myslím, že jsou předloktí mnohem více v horizontální poloze, než u rekreantů. Nemůžeš souhlasit,protože tím by vynikla ta špatná poloha pák. :-D

                                    • v POHODÌ klokan  

                                      Jak jsme psali, sportovní posez znamená, že je člověk skloněný nad řidítky, tudíž musí být páka skolněná, aby neměl jezdec vyvrácené zápěstí. Loket s tím nemá nic společného. Z bočního pohledu je celá paže vpodstatě v přímce. Jasný je, že když jede duůchodce na nákup, tak sedí vzpřímeně (nízko sedlo) a brzdnou páku má třeba vodorovně se zemí.

                                      • vikicek  

                                        Ten obrázek je přesnej, tohle sem chtěl vysvětlit .. že člověk je „zaraženej“ do řidítek a prsty volně „splývají“ dolu. Je to nadmíru ergonomické, pro zápěstí rozhodně. ;-)

                                      • buzekpar  

                                        A teď ses tím obrázkem docela dostals. Člověk hodně skloněný nad řidítky rozhodně nemá takovou pozici předloktí. A neuspěje ani to, že ten obrázek není přesný

                                        • vikicek  

                                          Teoreticky chápu, jak to myslíš .. zápěstí by se podle tebe mělo „lámat“ na těch řidítkách a tim pádem by měly bejt páky vejš, z důvodu „zlomených“ zápěstí zaražených do řidítek, ale věř tomu, že prakticky to tak není .. zkus se někdy projet na chrtím kole a třeba z kopce … pak pochopíš proč je to pro ruku šetrnější než páky vysoko ;)

                                          • buzekpar  

                                            Asi bych to uzavřel a to tím, že si rozhodně nemyslím, že mají být páky vodorovně. Nemám snahu tě přesvědčovat, zeptej se někdy fyzioterapeuta nebo rahabilitačního lékaře. Nejlíp, ale aby moc nesportoval. Vím, že řekneš, že to v tom případě bude teoretik, ale taky to bude hodnotit pohledem stavby těla.

                                            • nox159  

                                              nechci vam moc zasahovat do vasi diskuze jen bych uvedl 2 priklady k tomu co tu pises ohledne teorie a praxe :

                                              • perfektni automechanik postavi auto ale nikdy v nem nejel ani ho nemelnastartovane, vlastne nikdy v aute nesedel , teoreticky rekne ze je to superauto motor silny… ze by to melo jet „tak a tak“ ale prakticky nevi o tomjak to auto jede vubec nic.
                                              • vzpomen si treba na prvni sex :D teoreticky si asi vedel vsechno aleprakticky to dokonale nebylo → cim vic praxe tim lepsi ;-) takze kdyz nekdozna jen teorii tak to nemusi znamenat ze v praxi mu to bude necoplate ;-)
                                            • vikicek  

                                              Já bych to uzavřel tím, že by sis měl někdy zkusit projet se na kole :). Pokud s tím nemáš zkušenosti, jsou soudy typu „tohle je opravdu úlet, který kromě fotogeničnosti nemá žádný význam a škodí tělesnému aparátu.“ opravdu jenom k pousmátí. ;-)

                                      • mr.antik  

                                        jenže většinou brzdíme ze sedla, takže jsme víc nad řídtky, ne?

                            • v POHODÌ klokan  

                              Jo, to jsem nakreslil blbě, páky mají samozřejmě vycházet přímo z řidítek. Pak se tam žádná hrana nenachází.

                        • vikicek  

                          Já je mám stejně a naprosto mi to vyhovuje .. kdybych je měl vejš, tak mi to naopak vyvrací zápěstí :/

              • R-A-D-I-U-S  

                Tyhle Woodman rohy jsou moc fain, já je teda vozím s potiskem BBB ale jinak jsou stejný :-)

        • Gorgov  

          tak tech 640mm je takova rozumna minimalni sirka riditek ne?

          • Hnoj  

            Přesně !

          • kubad  

            taky začínám mít podobný názor že těch závodních 56cm s rohama co sem dřív jezdil je strašně málo :D

          • ZbynekN  

            Souhlas. Taky jsem měl 58 řídítka s rohama. Teď mám 65 vlaštovky a je to ideální

            • natureman42  

              vlastovky sire 66cm s rohama tak akorat-uzsi bych uz nechtel, ale bez nich je to teprv parada! :)

          • ememem  

            bych povedal ze tak +/- aj optimalna, na sirsich uz som si pripadal rozcapeny jak zaba nehovoriac o uchope za rohy a tom 190.

            • happysafari  

              Teď jsem na MTBS.cz viděl Easton pro rok 2010 a našel jsem tam na fotce krásný bílý představec EA 90 takže k tomu dám černé řidítka EC70 a bude hotovo:)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.