Kdo má zájem o účast na srazu majitelů Morati, termín 19.-21.9. 2014, farma Ptýrov
Kdo má zájem o účast na srazu majitelů Morati, termín 19.-21.9. 2014, farma Ptýrov
aha, a určitě to bude JEN o Morati? nebude z toho reklamní akce s neplacenými pitomci z BF na Henley Titanson?
To tam bude jen tak nahodou prezentovano. Precijen ty vase stroje uz nejsou z nejmladsich a potrebovalo by to obmenu.
:)
Pro Tebe Viléme a všechny další zájemce o akci Retrovíkend Morati. Pokud tam chcete vidět něco jiného, než Moratky, tak tam ani nejezděte. Nejsoučastnější stroje bude představovat HC 1.4 a unikátní SC 1.2 Disc i s autorem nápadu Bobem Stichou. Také Moratky s převodovkou Rohloff budou představovat současnou inovativnost. Po prvnich dnech od rozhodnutí akci uspořádat už odhaduji minimálně 50 kol. Žádné jiné značky, žádný komerční cíl a pokud jezdíš na akce Zepter, taky tady budeš jíst a spát za svý prachy.
To jsem nevěděl, že mám zrovna dva nejsoučasnější stroje :-) Upřímně řečeno, celý víkend asi těžko, ale stavil bych se.
Těm, kdo projeví zájem a pošle na můj email kontakt , tomu budu posílat podrobnosti a upřesnění programu, předběžný seznam účastníků, kol a hostů. Komu není odporný FB, má přiležitost získat info a hlásit účast na „Morati fanklub“.
Mejl nevidím.
Prihodim neco k tematu, zkus to tady
:) Dík.
Tvému rejpnutí rozumím, žiji v Čechách už přes 40 let, ale nelezl bych na BF kdybych neměl upřímnou snahu spojit lidi co Morati milují a co s touto značkou prožili kus svého života. Morati sbírám déle a HT má svoji čest. Chtěl jsem tě pozvat, máš ke značce vztah a budou tam i lidi co psali tuhle historii, už jen z úcty k nim nepřipadá v úvahu, to z čeho mě podezíráš. Za svůj vztah k titanovým kolům se vůbec nestidím. Tvůj přistup nechám Seržo na Tobě, řada lidí Tě tam rádi uvidí a Tvých pět kousků taky. Rád Tě seznámím s detaily. Napiš mi na hendrych.pavel@gmail.com.
A co má Morati společného s Henley Titansonem, to je nějaká Čína, ne? Co ví, tak jakýmsi následovníkem výroby Morati u nás bude Festka (S. Zatloukal tam bude dělat titanové rámy).
overené info o tej Festke?
víš jak je to s festkou :(
velké oči velké kecy
hlavne u Festky bude ram stat 150 000,–. Navic, nejak jsem o ne ztratil zajem, po komunikaci ohledne Projektu 200. Sice byla rychla, uprimna atd, ale ty podminky co si rekli… :-/
buď rád, byl by to slušný ******* ten rám
proc? pak jsem se po tom nepidil, tak nevim… :-)
když tak telefon pokud tě to zajímá, ale je to stejně mrtvola tak bych do ní nekopal
A just bych do toho kopal…
Zatiaľ ich moc nepoznám. Par krát som s nimi volala ohľadom nejakých komponentov. Viem, že k nim minulý rok prešiel Dlouhán.
Co si představuješ pod tím „ověřené info“? Pokud to, co proběhlo tiskem, tak ano.
Aha. Nevedela som, že niečo prebehlo tlači. Chcela som iba vedieť či je to info typu „jedna pani povedala“, alebo na serióznejšom základe. Som zvedavá čo z toho bude. Na stránkach toho moc nemajú.
Snažím se dávat informace na sezioznějším základu :-)
takova informace se na B-F preci nemuze objevit, zde jsou vzdy zarucene zpravy… :-D
Info o tom, že je členem týmu Zatloukal je na http://festka.com/festka/ …
Ale nepodařilo se mi na jejich webu najít info o nějakém konkrétním titanovém rámu, takže jde asi teprve o první krok.
když už píšeš o retro weekendu, Je nějaká šance, že by legenda ožila třeba i pod jiným jménem? Nebo je to vzhledem k náročnosti zpracování titanu nepřekonatelný problém?
Podívej se o příspěvek výš :-)
Morati bylo a tyto kola jsou nenapodobitelný díky unikátní technologii, kterou neměl a nemá nikdo jiný. Nástupce by musel vyrábět ve stejné fabrice ale neznám tamní poměry, abych to zamítal, ale vzhledem k událostem před lety, o tom pochybuji. Všechny ostatní značky můžou být unikatní zase v něčem jiném, ale ani Superior, Henley Titanson či Festka nebudou Morati a to je hodnota, kterou si vlastníci kol Morati uvědomují.
proč by nástupce musel vyrábět ve stejné fabrice?
stačí aby někdo koupil značku od současného majitele, to je tuším pořád Honeywell Aerospace.
a může to klidně rozjet v číně :(
ale kdo by to kupoval netuším, technologie jsou dnes dál toho bych se nebál
nemyslim si, ze by se vyplatilo koupit znacku Morati. To by museli byt blazni do te znacky a mit velky kapital na rozjezd. A myslim si, ze by to v Cine nedelali, ikdyz kdo vi…
takovej priklad-Favorit Rokycany. Borec odkoupil znacku a zda se mi, ze to nejak vysumelo…
taky si myslím že je to nereálné, ale byla to jen reakce na předchozí příspěvek
Tak při nejhorším může dělat trouby Mora v titanovém designu :-)
Technologie se posunuly v tváření titanových trubek, ale vaří je všichni ručně v ochranné atmosféře inertního argonu (TIG ), nikdo nemá laserové svařování. Morati vyrobené v jiné fabrice nebude nikdy to původní Morati. Já ty kola nesbírám kvůli nálepkám na rámu, ty se mi ostatně ani nelíbí, ale kvůli nenapodobitelnému rukopisu a inovativním konstrukcím na tu dobu mimořádným a jsem hrdý, že to vzniklo v Čechách.
ano souhlas, na tu dobu, dnešní rámy jsou o generace dál
bohužel osobní zkušennosti
ono nejde ani o ten titan ať se to pro mě za mě jmenuje třeba moraal :-D
Jde o to že duchovní vůdce Svatopluk Zatloukal měl koule na to zkusit něco jinak a málo toho zrovna nebylo.
Jezdil jsem v teamu ve kterym jsem byl jedinej čech a kolegové z Kanady, USA, Etiopie i Zelandu o této značne nejen věděli, ale i ji uznávali jako kultovní průkopnickou značku.
Zatímco u nás kupujeme Specialized, Trek a spol hlavně proto že je to made in USA, ve světě kupovali morati proto že tam bylo něco víc. Morati neprodával marketing (ten to spíše brzdil), ale preciznost nejen spracování ale i návrhu.
troufám si tvrdit že v inovacích a vlastní cestě je dál než takovej Cannondale…
tos dost přehnal :D
Vážně? V čem?
ve všem, co konkretně teda Morati přineslo, pojdmě to s Cannondale srovnat
ty jim dneska chces rozdupat babovicky vid?:))
no má smůlu že si vybral značku které toho fakt nastřílela asi nejvíc :D
nové návrhy a řešení:
titan svařovaný technologií, kterou by bikeový svět nepoznalo, extrémně odolná titanová vidle, kotouče na silničkách (i když to já moc neuznávám, ale za to to respektuju), unikátní Morati Stays, odpružený představec, unikátní kliky myslím že dosud nepřekonané, hydraulicé a elektrické ovládání řazení, duté kliky s karbonovym unašečem, kladkové ovládání řazení, m-bars,…
Hodně věcí se nakonec později v bikeovém světě uchytilo, jen třeba pod jinou značkou. a narozdíl od oceli a Al, je vývoj Morati víceméně samostatný. Zatímco na Al rámech se podílelo mnoho firem v Ti jich tolik nebylo.
A Cannondale? sice si jede vesmes svou cestou, rozporuplná Lefty (předchozí systém headshock nedělali pouze oni), ano BB30 dobře, kliky holowgram sl ale jak dlouho po Morati?, jestě něco asi bude, třeba někdo doplní… Jejich rámy nemohu hodnotit jel jsem na jednoum a nic moc, ale to je dáno hlavně tim že jsem ho měl zapůjčen a nemohl jsem si upravit geometrii k obrazu svému
Ty jo. Takovejch unikátních řešení a pár let po zavření po tom pes neštěkne.
(navíc fungují hned od začátku)
Lefty je od 1999
softtail se zdvihem 63 a pak 110mm !!!
a pak spousta a spusta různých drobných nápadů, jen tak naokraj pár foto
no bb30 zase jako výhru nevidím já. sic tužší, ale ložiska se serou daleko víc než u klasiky. Ano první gen morati klik byla špatná, ale druhou uý to srovnaly. takovej cannondale měl každou druhou vezi fatty problémovou a nikdo nic neřekne.
Na druhou stranu na to jak je to složité řešení na některá enormě namáhaná místa, tak je vůbec z podivem že to funguje. Mě osobně by na tom vadila nestejnoměrnost kola )i když je to cool)
tolik řeší a přitom sem to v životě nejel stačilo napsat :D
nechápu tvou tvou reakci :-( na letině jsem jel, na silničce od morati taky, ale ani jedno jsem nevlastnil. Teď když o tom přemejšlim tak mam na kole od cannondale kliky, protože dělaj jedinej dvojtalíř, co mě vyhovuje rozsahem 44/29
no vidiš a já mám 44/29 na klikách Middleburn a Race Face taky
jo fsa taky ale za 13 RF jsou asi za 9 :-(
nicméně super kombinace na 26"
jo na tom sem závodil kdysi :D
teď už hehe povoluju převody
No tak vyhrab nejaky stary kliky s 5ti packou a mas to za pusu. Pokud pouzijes neco slusnejsiho, tak to bude mnohem tuzsi, nez ty co mas.
no ty pravě mam od cannonu slka, ale pětipacku dělá jestě někdo jinej? Kliky byly v pohodě ale musel jsem vyněnit pčevodníky, tak jsem koupil jehce jetý ty samý se zdemolovanou klikou za 1800 a víc bych do toho asi nedal. Dneska jsem to byl projet a překvapili stejně jako šaltr od sramu akorát na gripshift si asi nezvyknu
na čem ta SL ka máš?
Tak to ano, to je trochu jina:) Ja si tak jaksi myslel, ez mas ty stary Cody, co daval Kubad foto nekde vyse, to bylo blato. Ty tvoje na tom asi nijak zle nebudou.
ja vubec netusim co to je za kliky nikdy jsem je neviděl nic moc extra to nebude koupil jsem je kvuli tomu rozsahu převodů.
je na nich cannondale cx2 sl competition. Nic se mi o o nich vygooglovat nepodařilo. Až uříznu přebytečnej krk koupim o 10 čísel delší představec tak uvidim, co znich vymáčknu.
Tak k tomu jsem nenasel nic. Vyse jsem myslel, ze mas hollowgramy. Takze to bude spis to co jsem myslel ja, tzn to blato.
Ty cody i když jiný jsem taky kdysi měl a to se stim nedá srovnat, ale tuhý jako HT2 nejsou, zase doufám že dýl vydržej. HT2 jsem sice moc nejezdil, ale vyměnit 3× ložiska za 5k Km je fakt šílený (xtčkový kliky), pořád jsem to měl rozebraný. octalink sic občas trochu vrzal (ale to se dá dost potlačit), ale zato jsem na střed ani kliky nešáhnul tak 15–20k Km a to jsem jezdil většinou LXkový kliky, tedy žádnej super model. Takže ono je to vždy něco za něco. A nebo koupit klika za 10k a více a taky to neni jistota kvality.
Spíš by mě zajímalo co to je za model, je mi divný, že jsem o něm nic nenašel. Vzhledově vypadaj dobře a ty převodníky vypadaj že budou mít dobrou výdrž
dej foto takhle je to debata o ničem
hledám po netu hledám a nic a najdnou…:
http://www.bike-forum.cz/…il-4664.html
oba dva je znáte dle komentu :-D
nejsou to úplně oni maj jinou barvu a prevodníky vypadaj na trochu jinej materiál váha 570g ale neni to moc přesně zváženo čili by to asi i sedělo, ale jako úplný bláto mi nepřijdou… Mám se něčeho obávat?
¨no ja měl u svých problémy s povrzáváním mezi klikama a octalinkem, vypadali dost podobně
Jo tak to jsou ty, co jsem puvodne myslel. Mam je na jednom kole, ve verzi na 4 hran a ta nizka vaha je znat. Krouti se jak hadice.
tak pokud se kroutili v ose tak to octalink vyřešil. Když to srovnývám z běžnejma klikama, tak za tim super a zatim ani nevržou (musim zaklepat) :-)
Pčechod ze čtyřhranu na cokoli jiného je obrovským skokem vpřed, nechápu jak jsem na tom mohl kdysi jezdit :-)
No prave osa tomu myslim moc nepomuze. Neco malo urcite, ale hlavne se krouti vlastni kliky.
Na stejne XT 4hran ose jsem predtim mel stary LX a po jejich sundani a instalaci Cannonu (Cody) jsem se nestacil divit.
Hmm to je dost zváštní na tuhosti přijde nejvíc zásadní ta osa a hlavně jsem ji trvale vyžvejkal na jednu stranu v místě záběru. u octalinku i ISISu je to už o něčem jinym, tam už se opravdu může kroutit pouze ta klika. a je pravda že kliky HT1 jsou v tomhle ohledu pevnější, ale u HT2 jsou kliky tvaru i materiálu většilou na způsob těchto. Měkké by mohly podle mě být pokud by neprošli stejnou úpravou kování a nebo byly z jinačího materiálu, ala některé obyč truvativy. Tu codu jsem jezdil hoodne starou a tam byl materiál taky nahovno, ale to je hodně přes 10 let zpátky. A víc než to mě vadila (ne)kvalita pčevodníků. To jsem měnil pčevodníky (tedy i kliky) společně s kazetou
Clovece pokud ti vydrzel octalink 15–20tkm, i kdyz na silnicce, s kterou nemam zkusesenost, tak to je asi dobry. Na horaku mi nikdy nevydrzel vic jak 2–2,5tkm bez vaklu.
nn na MTB, ale nejezdil jem s tim žadnej DH, Na extrémy jsem měl většinou zimáka (teda pokud se to tak dá nazvat-spis kolo na dodělání) A vaklem mi ostalink nikdy netrpěl, jen mi šíleně vrzal a pak jsem spoje mazal takovou sračkou na plošnáky a od tý doby nic, je pravda že ze začátku jsem o octalinku mohl pět samou slávu když jsem přešel ze čtyřhranu, to mi přišlo všechno super. i když neni čtyrhran jako čtyřhran. Jednou jsem musel kliky uřezat flexou protože se nedali sundat. Ty ložiska byly ale hodně dobře zapouzdřený. A jednou jsem ho pravda zničil velice záhy taky po pár tisících, ale to přičítám spáš vadnýmu kusu anebo tim že jsem v zimě skoro měsíc nejezdil a sůl ze silnic tam asi stihla udělat svoje. Pokud člověk jezdí v zimě deně tak to tomu kolu uškodí mnohem méně než když jezdí občasně…
44/29 slo dat na jakoukoli MD petipacku.
Pravda je ta, ze s touto kombinaci zacal prave Cannon.
ještě ty fotky a bylo by toho mnohem víc
tak ta poslední fotka je slušnej úlet, musel jsem do toho pěknou chvíly koukat než jsem zjistil co to vlastně je :-D
vypada jako drtic prizemniho ledu
aha…:)
Ikdyz nejsem zastance cannonu, morati jsem kdysi taky chtel a je mi sympatictejsi, tak to cos napsal je nesmysl… zamerne snizujes zasluhy cannonu a az moc vyzdvihujes ruzna reseni Morati…
Kliky byly samy o sobe dost pruser… Prvni generace praskala, druha uz byla udajne lepsi…
Pevna vidle je pevna vidle…
HHydro a el.ovladani razeni? zrejme nejsem takovy znalec, ale myslel jsem, ze s timhle prisel uplne nekdo jiny…
No, fatty mam treti, podelaly se vsechny (jedna uplne nova pri prvni vyjizdce, druhou jsem koupil jetou, ta byla v prdeli, treti skoro nova, taky na hovno). Osobne znam jenom dva dalsi lidi, co ji maji. jednomu se taky podelala prakticky hned, druhej je cd magor, co ti je schopnej do oci tvrdit, ze fatty musis halt castejc foukat :-)(coz bych i akceptoval, kdyby castejc neznamenalo kazdou druhou vyjizdku v terenu. Zvlastni je, ze na silnici drzi).
Z ty vidle proste bud chcije olej, nebo utika vzduch.
Takze bych je taky nejak extra neglorifikoval.
Kolo od nich uz jedine silnicku. Jsou to pekny veci, ale nestoji to za ty potize a vecny srani se s tim.
V rodině jezdí 2 fatty už hodně dlouho a obě jsou v cajku. A to jejich majitelé nejsou žádní fanatici a servis nechávají dělat tak jednou za 2 roky…divný.
Btw. píšu ti mail.
Ne zcela divny – prvni byla verze s reboundem, ta byla proste na hovno.
Druha jak pisu – byla jeta a ja jsem blbej.
Treti proste nakej pech. Asi to bude tesneni na vzduchovy komore, opet bych rekl spis konstrukcni zalezitost :-(
Reseni je to jedinecny, zajimavy, lehky, ale za ty prachy na muj vkus trochu loterie no. Ted to mam na krosovym kole, tak me to moc nepali.
problem fattyn i Leftyn je vseobecne ten, ze lidi serou na udrzbu… ale mas pravdu, zmetku bylo vic nez by asi bylo zdravo… holt dan za unikatni reseni…
Netvrdim a ani nechci, ze cannony jsou nejaka uber znacka, prinos ale v cyklo materialu se jim bohuzel neda uprit…
2000–2007 3 lefty a při nájezdu 6–7tkm za rok a až 20 zavodů celkem čočka
vzduch bez problémů, 1× začal chcát olej, po servisu zase OK
jo a ještě 2 roky Fatty na pivním kole taky cajk, tam akorát zlobil rebound :-(
aby to neznělo nějak špatně podle mě jsou obě tyto firmy top v tom co dělaj, ale morati je u mě prostě trochu vejš.
A hydro a el ovládání prinesl někdo jiný, ale morati s tim začlo
Elektricky ovládané řazení od Mavicu jsem měl v ruce někdy v roce 1992.
tyjo tak to beru zpět, měl jsem za to že je to novinka posledních cca pěti let. Nějakej link by nebyl a% se dovzdělám
presne tak… Mavic s tim zacal, to se nechytlo a ted to s velkou slavou „znovuobjevili“…
Eletrické ovládání zámku vidlice Cannondale od roku 2000
dálkově tlačítkem na řídítkách
njn zase to C, ale te%d sem lovil informace a našel jsem že C přičlo první s hliníkem, pokud je tomu opravdu tak, předčí to všechny své dosavadní ůspěchy dohromady. To si myslím že byl velmi výrazný posun bikerského světa vůbec.
I když teď vládne světu karbon. Zatim se ho trochu bojim, v jeho začátcích jsem dostal darem jednu sedlovku a když jsem po si po cestě do práce ještě ne uplně probuzen dával takovej jeden pěknej skok, tak nechybělo mnoho a mohl jsem si užívat analní sex s ulomenou sedlovkou…
však sem ti psal nahoře že zrovna C sis vybral blbě :D
:)
Je pravda, že kdyby se zakousl třeba do Mirindy nebo Treku, tak by bylo těžký hledat argumenty…:)
Já ho vybral protože je u mě No.2 ne protože by to byly nějaký plečky
Nebyl jeden z karbonovych pionyru taky v karbonu? Pak museli mechanici dovazovat kolo zavazim?
Fotku nemuzu najit :(
ty jses na nej vylozene zlej:)) nejdriv s barakem, pak to pokracovalo knizkama a ted tohle:))
Co se tyka karbonu, jedni z prvnich byly snad Alan, Trek atd.
Canon snad zkousel to spesl lepeni karbon/hlina spesl spojkama?
Fotku jsem nasel
No jo, promin. Asi trosku moc jo :).
jj, to je vono… Neco podobnyho dela i DC…
Jop. Dokonce podobny ram jeste onehda Cannondale delal.
Ma ho kamos na silnicce pro pritelkyni.
2000 ročník Carbon :D full 120/120 11kg
jj, Raven me taky napadl…
Ted se tu mozna dockas odezvy, ze to praskalo… ale co si budeme nalhavat, kterej full v ty dobe ne:))
nepraskalo :D rozlepovalo se to
detail:))
Nerozlepuje se porad?
to už je jiný model :D
si věřili a přestali dávat pojistné nity :D a ejhle *******
Vim, ze je jiny :). Ale zase mit kazdy rok (anebo ob rok) novy ram :-D. Pres zimu stejne jezdis zimaka :-D.
mě držel sfiňa :D
(ten první model)
Mels to pujcit na chvili Roudovi. On byl zaruceny recept :-D.
To vypadá jako tescobike. Na tom jezdila moje žena v anglii do práce když ji ukradli kolo. Našel jsem to v jednom příkopu. Jen ta váha vyla malinko větší :-D
dělalo se to i v hlíně, to byl slušný ingot :D
no u toho z prikopu si nejsem jistej ani tou hlinou, i když asi jo protože to vypadalo jako babeta, na tom už by žena v oceli asi daleko nedojela
Kytara byla dřív
však tady nikdo neříká že byl první
Jsem psal, ze byl jednim z pionyru :).
Hlavne na to pekne valil upozornenim toho, ze umi lehci kola nez byl limit UCI.
a co tohle?
to nesmí na závody
musel by jsi si dát ještě další tyhle 2 bikey na záda :-D
Limit uci je nejak 6,8 kg. S lehcim kolem nesmis na silnicni zavody.
Proto tenkrat pri prvnich karbonech zacali davat zavazi do kol. A prakticky se to dela dodnes.
jý nepsal nic o závodech jen mě zaujala ta váha a ty pedály :-D
nebyl, dávno před cannonem měl karbonovýho fula Trek
Už v roku 1993 som jazdila japonský MTB HT rám Kuwahara. 3 hlavné trúbky boli karbónové, lepené do Alu spojok. Po rozlepení aj druhého rámu v záruke som prešla na Alu :)
Mrkni na uživatele Maxtor, ten dodnes jezdí MTB od Treku na zimáku, podobný rám jsem vídával od Giantu.
naopak :D
myslím že jezdí na Giantu
Ma staryho Gianta zbavenyho barvy.
Caramba! :-) Máte pravdu…
:D
Jo, tak na ty si pamatuju. Koukali jsme na ně jak na zázrak. Kamarádovi se pak taky rozlepil. Koukám, že už dost pamatuješ :-))
to se zensky nerika:))
:D
Hehe, nejen ze je to novator, ale taky mezinarodni sportovec :)
na svoji dobu to bylo dost dobry, ale dneska?
Tak jako tak, softaily by dneska nejspis uz nedelali, na veckach to slo, na kotoucich uz to moc nedelalo dobrotu…
A HT? kolik by takovych ramu rocne prodali?
Taky mi to prijde, ze to jsou jen kecy vyrobcu Ti ramu.
Nedelal bych z toho raketoplan, nebo nejakou spalovaci turbinu, je to jen par povarenejch trubek.
Ale v Morati k tomu jak k raketoplánu přistupovali. Například kliky a vidlice byly konstrukční a technologický unikát, ale jak víme, ani v Morati nebylo vše dokonalé. Já je miluju i s těma chybama, ale kliky namontuju asi jen na sraz.
jj, kľuky boli klenot. Ale bohužiaľ asi aj naproblematickejším komponentom, na ktorom kruto vykrvácali. Ale keby ich dnes ponúkli s pevnou osou určite by som ich chcela mať.
mooc pěkné Ti kliky s pevnou osou existují, akorát těch 800euro no :-(
máš link?
Ale jasne, Morati ve sve dobe, nekterejma konstrukcnima prvkama, byla proste naprosta spicka, ktera je pro me doted neprekonana.
Ale porad je to jenom par trubek.
To se dá prohlásit o každém kole a je jedno jestli ty trubky jsou z náročně tvářeného titanu, hydroformované aluslitiny, nebo 3D pletených uhlíkových punčoch. Kolo je ve své podstatě velmi primitivní stroj a konstrukce má jednoduchou koncepci, přesto některé z nich jsou víc než jen pár trubek a Morati mezi ně rozhodně bude navždy patřit.
Asi tak – ve svojí době to bylo asi na úrovni, ale dneska je Morati jak mít youngtimera. Líbí se mi materiál jako takovej, jak je zpracovanej a historie s tím spojená, oceňuju, že místo aby to bylo upečený v troubě někde v Číně to někdo krásně ručně svařil a je na tom „Made in Czech Republic“, rád na tom jezdím pro radost, ale jinak je dnes technologie jinde, jak u titanu tak hlavně u karbonu.
Přestávám cokoliv obhajovat a kohokoliv poučovat. Tohle fórum jsem založil kvůli rok plánované akci, kterou chci dopřát lidem se stejnou diagnózou. Berte to jako propagaci nekomerční akce a kdo má upřímný zájem jet se svojí Moratkou/Moratkami na setkání s ostatními, toho budu rád informovat o detailech. Času je dost, pište na můj email, budu Vás všechny průběžně informovat. S akcí mě pomáhá Jirka Pospec, tak snad budou i jiný bývalí reprezentanti. Já zatím slibuji účast svého kamaráda Boba Stichy, který Morati mnoho let obchodně zastupoval. Kol bude určitě víc jak účastníků, po akci zůstane mediální stopa a dokumentace, kterou si legenda Morati zaslouží. Diky všem ryzím Moraťákům za podporu.
Ostatní prosím o založení svého fóra na jiné téma.
aneb vitej na bike-foru. amen :-D
Kolem Brna celkem často potkávám chlapíka na silniční ( nebo cyklokrosové )Moratce s kotoučema – neznáš se sním náhodou?
Neznám. Tak ho někdy zastav. Kotoučovek je málo, ani nevím jestli se u nás prodávaly. To byl projekt dělaný na požadavek Boba do Švýcar. Já mám SC 1.2 Disc právě z tohoto zdroje. Ještě vim o CR 1.1 Disc v leštěné podobě, kterou dělali pro italského závodníka, ale ten na ni nakonec nesednul. To kolo má nyní Robert, na mě bylo velký a co nemůžu jezdit to neshromažďuju.
nechceš ty cannondalisty vyblokovat a nechat tu jen věci k tomu srazu?
Klíííd sleduje jak to dopadne :-) BF klasika…diskuze vo pindíkovi na férovku…:)
Cannondailisti mě nezajímají, když se nebudou cpát na sraz Morati. Nechť mi prominou mojí národnostní nesnášenlivost a krajní nacionalismus, ale našel jsem si důvod k národní hrdosti. To, že BF není akedemickou půdou, ale exhibicí na slovo vzatých amatérů, je zábavné a zvyknul jsem si, často se čtením debat bavím, takže není důvod k cenzůře, když nepadají urážky naší státnosti.
Tak díky všem, kdo reagoval na výzvu. Už je nás po prvních dnech 17 a Moratek 42. To svědčí o tom, že Morati je dnes téma hlavně pro srdcaře a sběratele. Dejte vědět ostatním, času dost jak na plánování, tak tunění.
já nic neslibuju…je to za moc dlouho a pro mě nízká priorita
když nebudu mít v tom termínu nic proti, tak možná s jednou Moratkou přijedu…
Budeme potěšeni návštěvou a věřím, že tomu bude i naopak. Budeme mít zajímavé hosty. Jsem zvědavej, kterou fešandu ze svého harému přivezeš. Měl bys jich vzít víc, bude se volit miss krásy, originality a jiných půvabů. Věřím, že pokud se rozhodneš přijet nebudeš litovat. Program budeme připravovat s účastníky, aby sraz splnil očekávání většiny, takže možná …přijde i kouzelník… sem s nápady.
také mám jednu docela historickou:)
http://www.hankaebertova.cz/index.php…
už teda vypadá úplně jinak.jiná kola, kokpit ale na trénink je to nejlepší kolo!když jsem obdržela byla to moje jednička teď už holt má na starosti černou tréninkovou práci a závodím na karbonu.I pro mě je to strašně daleko ale pokud by byl čas proč ne.
Je mi ctí. Kolik má ta silnička najeto? Budeme potěšeni z návštěvy Vás obou.
To se radši neptej:)-+100 000 km
Bomba. Věřím, že jezdí pořád stejně. Mám kamaráda, ten má SC 1.3 taky +100 tisíc, na Malorce boural s Mercedesem, karbovidle a kola v háji, rám bez poškození. Tvá Moratka přežije všechny současný závodní plnokrevníky, přeji ji další stovku.
Jo zatím je bez problémů kromě vidle
http://www.hankaebertova.cz/…esvidle3.jpg
http://www.hankaebertova.cz/…esvidle1.jpg
http://www.hankaebertova.cz/…esvidle2.jpg
s takto prasklou vidlí jsem jela 60km/h…
a musím přiznat že původní představec jsem měnila velice brzy také. Ostatní je zatím netknuté.A přiznám se že tu vidli bych už tam nikdy nedala.Nevěřila bych ji.
tak to je hustý, ta vidle…
já mám Morati jen na MTB (HC 1.3), zatím v poho a doufám, že nerupne…
pro CX mám jednu opřenou o skříň :-)
Viselo to ve finále doslova na pár mm…Tehdy mě fakt polilo horko…
Pane jo, únavový lom jak z učebnice. Máš tu vidli ještě někde uloženou? Nedávno jsem si dal cíl více zabádat v oblasti příčin únavových lomů Morati klik. Tahle vidle má stejný lomový charakter jako popraskané kliky.
(Většinou se jedná o transkristalický štěpný lom zpusobený vícecyklickým namáháním, zapříčiněný nerovnováhou fází po tepelném zušlechtění.) Rád bych si někdy vyslechl názor technologů z Morati, ale to už asi nikdy neotevřeme. Povídání o zbytkovém plynu v trubkách klik bez otvorů něco napovídá.
„Většinou se jedná o transkristalický štěpný lom zpusobený vícecyklickým namáháním, zapříčiněný nerovnováhou fází po tepelném zušlechtění.“ -to mas ze startreku, priznej:))
a není to tím oplátováním? Myslím že se to tam naráží za vysoké teploty a i v klidu je v tom po vychladnutí nějaké pnutí, nebo ne? Stejně tak mi prasko pár vidlic na ocelový silničce a v té době jsem měl kolem 70ti Kg
Mám ji doma.To se nezahazuje:)plánuju ji jako věšák na medaile:)
Já myslím, že jestli trochu potrénuješ, tak že nějaké ještě získáš ;-)
chtěl si říct,tak přežiješ:)
je hezke jak souslovi trochu potrenujes dostava v tomhle kontextu diametralne odlisnej rozmer :-D … pro nekoho lehce pridano na trenink.. pro druheheho (treba me :-D) najezd za celou sezonu :-DDD
Tak výsledek výzvy na BF po jednom týdnu. Do diskuse se zapojili 3 M oratisti a celá řada mudrců a moralistů. 12 nediskutovali, ale rovnou napsali. Počet zájemců je nyní 19, kol okolo 50-ti. Díky všem zájemcům o podporu.
Tak v lednu avizovaná akce se opravdu od 19. do 21. září uskuteční. Podrobnosti na FB Morati Fanklub : http://www.facebook.com/…508439538353?… . Účast podmíněna přivezením pojízdného kola Morati a registrací podle pokynů. Všechny určitě potěší účast Sváti Zatloukala, Boba Stichy a dalších osob, které psali historii Morati. Hlaste se pište ať je peloton Moratek pořádně dlouhý. Tak na setkání na Farmě Ptýrov