Renovace řazení na 15 let starém kole

27 nepřečtených
  • juneau

    Dobrý den,

    jsem rekreační jezdec, co poslední roky na svém 15 let starém Kellys Quartz DSC 2010 ujede max pár set km přes léto (když moc). Údržba kola veskrze žádná, řetěz jsem nikdy neměnil, když jsem si koupil měrku, tak propadla skrz … já vím, já vím. A letos už mi začal řetěz v záběru střílet, v nejnevhodnější dobu, samozřejmě. Specifikace kola je zde: https://kolo.cz/…rtz-dsc-2010

    S kolem jako takovým jsem spokojený, jiný problém na něm není, a na ty moje vyjížďky … takže můj dotaz je: je reálné a smysluplné (a v domácích podmínkách proveditelné pro hobbíka a amatéra mého typu) problémové komponeny nějak renovovat? Je mi jasné, že vzhledem k opotřební řetězu je vlastně opotřebené úplně všechno: přední tácy, přesmykač, zadní kazeta, přehazovačka … když zkusím z těch komponent ze specifikace něco pohledat, tak se 10 let nevyrábí, když si otevřu nějakou kategorii na eshopu, tak jsou to samé profi věci z div ne kosmických materiálů pro jezdce, co řeší každý gram (a za odpovídající cenu).

    Dokázal by nějaký znalec kouknout, a říct, jaké stávající komponenty by odpovídaly těm, kterými je kolo od roku 2010 osazeno? A jejich koupě by dávala pro ty občasné vyjížďky na polňačky a lesní cesty smysl?

    Řazení Shimano Alivio SL-M410 Rapidfire Plus

    Přesmykač Shimano Alivio M413 (34.9mm)

    Přehazovačka Shimano SLX N662

    Kazeta Shimano CS-HG30–8 (11–32T)

    Řetěz KMC Z 7 (108 links)

    Kliky Shimano M361 (42×32×22T)

    V tomto jsem prostě laik, kolo mám jen na ježdění a nerejpu se v něm, v komponentách se nevyznám … za každou radu nebo názor budu vděčný!

    0 0
    • kandik psi zub  

      odkud jses?

      podle zemepisu by ti moh nekdo poradit servis/ udelat sam. Mela by to bejt relativne sranda za par stovek/nizsi tisice Kc to dat dohromady.

      Predbezne bych to odhadoval na retez kazetu a novy bowdeny.

      edit: a profikosmo materialy na eshopech jsou, ale normalni zbozi taky. Hledas 8kvalt kazetu na HG orech a 8kvalt retez. V podstate to nejlevnejsi co tam bude na cem bude napsano shimano, at je to jednoduchy.

      2 0
    • Tomcat  

      Tohle řazení se nerenovuje, ale vyhodí a koupí nové nebo bazarové v lepším stavu. Protože nejsou a nebyly náhradní díly.

      Také vzhledem k dotazu, nechte to na servisu. Očekávejte výměnu kazety + řetězu + převodníků do třeba 2500,– bez práce . Cena toho kola na bazaru je pod 5000,– asi tak… ale kdo chce kam.

      Jinak komponenty pro rekreační jezdce pro 3× 8 , 7 nebo i 6 převodů v eshopech jsou Alivio, Acera Altus stále skladem jsou. Naopak nejsou ty profy z kosmických materiálů a staré Deore XT a vyšší. Lepší sady jen pro 8,9,10 převodů již většinou nejsou .

      0 0
      • juneau  

        Tak to také bylo myšleno, staré díly zahodit a vyměnit za nové :-)

        No stávající cena toho kola je mi jasná, ale tak mohu investovat 3–4000 Kč a jezdit dál, a nebo zahodit celé jinak bezproblémové kolo a hledat odpovídající nové za ± 20 000.

        0 0
        • Tomcat  

          Ne to kolo neodpovídá ceně nového kola za 20000,– ale nové https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330628?… dnes takové vlastnosti mají kolo za 10 .

          Jde o to že do toho nacpete 3–4 a co pak až vidlice , výplety, brzdy… nakonec dáte do toho co dáte za nové kolo. Jenže nikdy nové kolo to nebude.

          Ale to je Váš boj, naší odpovědností je vás nenutit, ani vám nekecat a jen vyjmenovat eventuality . Rozhodnutí a odpovědnost je na vás.

          Hodně lidí sem přijde se svou představou a chce jen poplácat po zádech jak to dobře vymyslel. No ne vždy pochodí :)

          0 0
    • brizak  

      Mrkni na cyklobazar, bazos apod. Dost často tam někdo sundá věci z nového kola a prodává komplet sadu. Tady máš třeba kompletní 9s Alivio, nový, včetně řetězu za 1500,– https://www.cyklobazar.cz/…livio-1x9-sp

      A pokud jezdíš rekreačně, tak bych se asi netrápil s přesmykačem a překopl to na 1×9 Máš tam klasiku čtyřhran a na to seženeš věci i v místním https://bike-forum.cz/…levne-prodam

      2 0
      • juneau  

        Díky! Tohle nahrává tomu, nad čím jsem přemýšlel, mít vpředu jen jeden tác. Nakonec na stávajícím 3×8 stejně jezdím jen 1–3, 2–3, 2–4, 2–6, 3–6, 3–7, sporadicky 3–8, jiné převody nepoužívám. Jenže vůbec nevím … nejvíc do „normálních“ stoupání používám 2–3, a pak bude 2 moc lehká a 3 už těžší než mám rád … a dopředu to asi není jak vyzkoušet :-(

        0 0
        • va-bo  

          Finančně to je jedno. Kdyby se měnilo všechno, šlo by přejít na 1×10 nebo 1×11.

          0 0
    • va-bo  

      Rychle jsem kouknul na nové díly, ekonomická varianta:

      Řazení 379,– Přesmykač 399,– Přehazovačka 489,– Kazeta 329,– Řetěz 179,– Kliky čtyřhran osa 616,– osa 24 mm včetně ložiska 1539,–. Já bych zkusil servis jestli nemají nějaké ležáky po výměně , nebo bazar jak píší kolegové. Asi by to šlo sehnat i levnější, já prosvištěl jen Kupkolo.

      0 0
      • jecnak  

        Bohužel se ale dostává k hodnotě kola versus hodnotě renovace kola a ta bude dost podobná jako cena kola.

        0 0
        • va-bo  

          Jo, souhlas. A to neřešíme kola, duše, pneumatiky, brzdy, sedlo.

          0 0
          • juneau  

            No ano, jiná možnost je pak jedině „koupě nového kola“, ne? Mohu za tuhle „renovaci“ na dalších 10 let dát třeba 5000, ale když ji neudělám, a pořídím si plus mínut obdobné kolo za 20 000, tak jsem –15 000.

            Jdu poptat do blízkého cykloservisu, co a jak, každopádně mírně moudřejší tak jako tak jsem, takže děkuji!

            1 0
            • va-bo  

              Ale už to asi nebude 26" , ale nějaká větší kola.

              0 0
            • MatS  

              Abys do toho nedal 5000,– a pak ti prdne rám a vše můžeš hodit do sběru. Nesmíš to brát jako že jsi minus 15t. Budeš mít nové modernější kolo se zárukou, které ti vydrží mnoho let a uděláš si radost.

              1 0
              • va-bo  

                Možné to je, ale citový vztah je hodně důležitý. Taky mám 20 let starý Heavy Tools. :-) a kdybych nezrušil GF Sugar, tak bych si ho taky hýčkal.

                0 0
        • kandik psi zub  

          pockej, realne bude vytahanej retez a mrtva kazeta, jestli letos už mi začal řetěz v záběru střílet tak bych si tipl ze to bude za 600,– v matrosi a vymenit to je pul hodiny. Dalsi pul hodiny novy lanka a bowdeny ( tipnul bych ze zadni razeni bude na resuscitaci uplne stacit).

          0 0
          • va-bo  

            Taky bych tipoval, že nebude potřeba měnit všechno. Řazení prostříknou WD a bude zrenovováno.

            0 0
            • juneau  

              Hm, a vytahanej řetěz zuby na předních tácech neošoupal?

              0 0
              • va-bo  

                Pohon asi jo, ale přesmykač, šaltr, řazení ? Nevíme.

                0 0
              • kandik psi zub  

                neresil bych, pokud nebude retez na predku hlucnej nebo neposkoci. A pokud jo, tak cely kliky jsou za 900,– jak koukam :).

                Takovyhle kolo bych resil zpusobem minimalni snaha maximalni styl :)

                1 0
                • Lišák  

                  Hodím to pod Tebe, ale platí všeobecně:

                  Tyhle rady, že si za půl hoďky vyměníš kazetu a dáš nový řetěz, za další půlhoďku nový kliky, třeba i s osou… To udělá běžně standardní bajkfórista (čti: magordokol), nikoliv člověk, který si za 15 let na kole neudělal jakýkoliv servis. Nemá vercajk (stahovák na kazetu, stahovák na kliky, štípačky na bowdeny…) a patrně ani nebude vědět, jak na to. Jo, může se učit z YT, ale bude ho to bavit?

                  Být tazatelem, tak napíšu, odkud jsem, možná se najde dobrá duše z B-F a pomůže. Pokud ne, tak servis. A to se zase dost prodraží.

                  Asi bych šel cestou odkazu od Tomcata – Dekáč za 11,5.

                  0 0
                  • kandik psi zub  

                    napsal jsem mu hned jako prvni vetu, at da vedet odkud je atd. viz vyse, presne v duchu dobra duse.

                    Samozrejme nepredpokladam, ze si to doma sam udela, ale az na nej nejakej chytrolin v servisu vybali " jenom za praci pane to je 3000,–" kupte si u nas radsi novy za patnact – tak at ma predstavu. Cestou Dekac za 11,5 je za me zase takovej ten namistrovanej B-F pristup, prednasky o tom jak 26ky jsou zastaraly blabla. Toho tady je tri zadele kazdej tejden. Pritom podle toho co popisuje jen sjel proste neudrzbou kazetu na padrt, a dat to dohromady je fakt 600 za matros, dobre s marzi 1000 a dalsi litr za praci v servisu, at nezeru. Bude za dvojku mit plne sjizdny kolo na tech jeho par stovek rocne, jak pise. A to je o 8,5tisice a jeden vrak doma min, nez reseni 11,5 z dekace. Křísím takhle nejmin jednou do roka kolo sousedum a kamosum a fakt je mrhani tohle resit konzumne dekacem. Ale uz mlcim :)

                    1 0
                    • Lišák  

                      :-)

                      Taky jsem tenhle týden křísil. Kompletní vyčištění a namazání, „nový“ jetý řetěz, „nový“ jetý pláště a funglovky duše.

                      Cena: 158,– za duše a třeba dostanu na pivo. :-)

                      1 0
    • mech1  

      Na výměnu řetěz a kazeta určitě, převodníky by mohly být dobré. ty M361 kliky jsou pořád k mání. Jestli nezabírá řazení tak vyčistit, tohle je skoro nesmrtelný. U přehazovačky max. kladky.

      2 0
      • va-bo  

        Jo jo, ekonomická varianta. Měnit když tak postupně. Začít kazeta+řetěz.

        0 0
        • Markony  

          No kouknul bych se v jakém stavu jsou kónusy v kolech a věnečky v hlávku . A podle toho bych se rozhodnul co dal .

          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.