Rekola od hippie k tvrdému businessu?....

199 nepřečtených
  • Tomcat

    http://www.lupa.cz/…-kol-rekola/

    Salámová metoda? Vaření žáby? Rozhodně podíl ve firmě nemáte pro dobrý pocit. A nepravděpodobné, že cílem není zisk, nebo konwhow.

    0 0
    • tromboonen  

      Tak ony ty smart cities blbinky jsou teď docela v kurzu, nějaký dotace na to určitě budou, když zvládnou nabídnout rozumný systém a vyhrávat tendry (pokud ty budou čisté, nedávno jsem tu dával info o nějakém v Praze, který vypadal od začátku jako malá domů), tak proč ne, nemusí to být tvrdý business, ale prostě OK business… kdyby měli něco unikátního, dá se to prodat i po světě, hipíci ať to vymejšlej, byznysmen prodává a propaguje, nevidím problém.

      0 0
      • treatt  

        Tak tak, začít s malým projektíkem, chytlo se to, tak proč to nerozjet. Není to už underground, ale tak pankáči můžou zůstat u vlastních pleček ne?

        0 0
        • Tomcat  

          Jenže to vysvětlujte některým co si myslí, že to musí zůstat v rukou komunitě. Viz problémy s AirBnB kdy vznikají opoziční FairBnB…

          Pokud to bude půjčované za paušál, tak to prostě žádný sdílení není. A je to normální půjčovna. Duhová hippies bublina praskla…

          0 0
          • orm  

            Ze nekdo neco forkne neni problem. Prezije ten silnejsi. V opensource se to deje porad.

            0 0
          • tromboonen  

            Jedine, co neni fair na AirBnB jsou ty jejich provize, ale zas mas dobrou exposure.. Dik za tip na FairBnB, to jsem neznal..

            Pokud nebudou budovat nesmyslnou infrastrukturu, omezovat moznost kde to zaparkovat a jina pozitiva a poplatky budou rozumny (ty zamky, GPS, kola a sertvis taky neco stoji), tak je to IMHO OK

            0 0
            • mr.antik  

              Tak pro usera je to asi jedno, asi i lépe. Ale dělat tam nějakého dobrovolníka, to asi ne.

              0 0
            • treatt  

              No tak ono to jednoduše může být pankáčovina budovaná na fanouškovské dobrovolnosti pár jedinců, ale u toho taky nutně zůstane. Očekávat, že to bude dlouhodobě spolehlivě fungovat lze těžko, každého to nadšenectví přejde, postupně by to upadalo kvalitou, nová kola přestala přibývat a časem to zašlo na oubytě s tím, že to byla pěkná, ale naivní myšlenka, která ztroskotala na lidském přístupu. Nebo to někdo převezme, udělá placenou registraci a je to zajištěné profi. Já to nehájím, je mi to v zásadě šumák, sám to nevyužiju, ale prostě v tom nevidím problém

              Jinak se mi do rukou dostal letáček na pohledu, aktuálně to je nastaveno: roční registrace 900, ¼ letní 400, měsíční 150Kč.

              0 0
    • Chlebovnik  

      Kdyby aspoň neustále nepodněcovali k jízdě na kole bez helmy. =/

      0 0
    • jecnak  

      Tipnul bych nejakou souvislost s magistratem vypsanou soutezi na verejne pujcovani kol v Praze.

      0 0
      • tromboonen  

        Jj, nebo podobnými co budou v dalších městech.. ale ten pražskej tendr co jsem viděl má dost nesmyslný požadavky/pod­mínky..

        0 0
      • Tomcat  

        http://praha.e15.cz/…zece-1327355

        Rekola jsou v tom krapet v háji protože město nemá zájem tedy o komunitní sdílení. Kromě těch stojanů musí to mt i krapet jinou formu než komunitní členství.

        0 0
        • Erknold  

          http://www.denik.cz/…0170127.html

          Možná by stačilo, kdyby se města více zajímala o chybějící infrastrukturu. Když bude infrastruktura v podobě cyklostezek, cyklopruhů, stojanů…, tak je otázka, zda je třeba dotovat nějaký bikesharing. A infrastrukturu využijí i běžní občané co mají kola a ne jen ti, co mají členství v něčem.

          0 0
          • jecnak  

            +1 Jen to musi byt opravdove cyklostezky a ne s velkou slavou namalovane obrazky na asfalte.

            0 0
            • orm  

              Kdybych mohl mluvit za Brno, tak mesto za poslednich par let udelalo par opravdu dobrych veci (prujezd svobodakem, jednosmerky), par spatnych a nebezpecnych veci (cyklopruh na kounicove) a na nekde sere (uklid stezek v zime, nedodelana stezka v komarove, prejezdy pro cyklisty na botanicke).

              Co se tyka Prahy, tak jsem tam jel na kole dopravne jen jednou a never more :-).

              0 0
              • Tomcat  

                Tak Žít Brno celostátně nebude mít pozitivní ohlas…

                0 0
          • Tomcat  

            Ono by totiž nechtělo šermovat s buzzwordem jako jen bikesharing.

            Městu nejde o sdílenou ekonomiku v podobě sdílení kol ( bike sharing), ale o tradiční půjčovnu ( bikerental ).

            0 0
            • Erknold  

              Nevím, furt vidím trochu rozdíl mezi klasickou půjčovnou a tím co se běžně nazývá bikeshare. I Washington a New York to nazývají bikeshare. Je to jen pojem.

              Ve své podstatě je mi jedno, jak si to kdo pojmenuje. Já vím, že když někam jedu a dám do vyhledávače jméno města + „bikeshare“, tak mi to najde systém co hledám. Když dám název města + „bikerent“ tak mi to najde i klasické půjčovny, které mi jsou k ničemu.

              0 0
              • Tomcat  

                Carsharing, bikesharing… …podmínkou pro zapůjčení je zaplacení členského poplatku a staní se členem sdružení vlastníků. Půjčujete si něco čeho tak jste spoluvlastníkem . Cílem je jen rozložení nákladů na vlastnicví a nemá to generovat zisk

                Spolujízda aka ridesharing... …jedu z Prahy do Brna mám 2 sedadla volné nabídnu je někomu kdo chce jet také stejnou trasu. Cílem je jen rozložení nákladů a nemá to generovat zisk

                Běžná půjčovna a taxy je poskytování smluvní služby jejíž cílem je generovat zisk. A rozhodně se nestáváte spoluvlastníkem toho dopravního prostředku . A je jedno jestli to taxy vezmete na štaflu , zavoláte telefonem nebo objednáte přes appku na mobilu. Ten člověk rozhodně co Vás poveze, nepotřebuje jet z Prahy do Brna , ale jestli chcete tak vás tam za patřičný výdělek sveze.

                USA do toho nemotat z pohledu zákonů které upravují podnikání, daně a vztah zákazník poskytovatel. Nejsou s EU kompatibilní.

                0 0
                • Erknold  

                  ale to mi řekl i český google z české IP :) V tutom nejsem kovaný, tak se nebudu přít. To co píšeš má navíc svou logiku.

                  0 0
                • Nikovlas  

                  To všechno dává smysl a je to právě to, proč mě vytáčí, když se Über prezentuje jako sdílená ekonomika.

                  Na druhou stranu – můžeme to uchopit tak, že magistrát chce dosáhnout toho, že jako obyvatelé prahy budeme vlastnit XXX společných kol, která budeme moci každý používat – ať už formou nějaké permanentky či platbou za hodinu. Aby to bylo efektivní, bude zajištěn i servis kol, případně jejich distribuce do lokalit, kde je o ně zájem… Což má mít na starost jedna firma… Jejíž cílem je ale pochopitelně generování zisku… Zkrátka ta hranice mezi sdílením a obyčejnou půjčovnou se mi zdá taková špatně zřetelná.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Tak argumenty Über o sdílené ekonomice jsou jen obranou jejich obchodního modelu, který je na hraně. Tedy spíš za , protože přejímá model z USA který není kompatibilní s Evropskou legislativou.

                    0 0
                  • gerrard  

                    Sdileni je pujcovna s pribehem.

                    0 0
                    • Nikovlas  

                      Tak třeba Jízdomat byl ryzí sdílení. Pochybuju, že to někdo používal jako kšeft.

                      0 0
                      • gerrard  

                        Jizdomat neznam. Vim jak funguje carsharing a vim jak lobuji po radnicich a chteji parkoviste zdarma a uz i tak vyuzivaji verejny prostor zdarma k vlastnimu kseftu. Samo je to zabalene do hezkeho pribehu a uslechtilych cilu pokud mozno jeste v nejake vyhodne pravni forme. Nekdo kdo nainvestoval do autopujcovny, plati si parkoviste a dane z nich musi mit fakt radost.

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          Jízdomat fungoval jako webová platforma, kde lidé zveřejňovali kam jedou autem a kam se chtějí nechat svézt, čímž jim umožnil, aby se dali dohromady. Jak se dohodli, bylo na nich. Teď to patří pod blablacar a je zřejmá snaha o kontrolu nad uživateli, která by potenciálně mohla umožnit platbu prostřednictvím aplikace – tudíž kšeft.

                          Nicméně furt nechápu, proč všichni tak brojej proti tomu, aby někdo měl zisk z toho, že obsluhuje nějaký „sharingový“ systém. Když člověk něčemu věnuje čas, je snad normální, aby za to dostal odměnu. Pokud z toho má mít prospěch část společnosti, je normální, aby to společnost zaplatila – to posuzují ti, co ji zastupují.

                          0 0
                          • Petr L2  

                            Tak nějak poslední dobou je móda, že většina takových lidumilných s světšetřících projektů by se bez dotací neobešla, takže vlastně nemohou mít konkurenci. To si běžný podnikatel ve stejném oboru může hodit mašli, nebo sledovat jak mu chcípá kšeft, zatímco tito s mediální oslavou za prdelí a image těch co zachraňují svět, vesele rostou :-)

                            0 0
                          • gerrard  

                            :) Ale to nech klidne zisk ma, ale at pak nechce ulevy a chova se standardne trzne se vsim vsudy. A hlavne at se nezaklina verejnym blahem a sluzbou verejnosti. Nam starsim to napadne pripomina socialismus. Krivi to trzni prostredi.

                            0 0
                            • Nikovlas  

                              Takže když chce někdo dělat něco prospěšného pro společnost, musí to dělat zadara ve volnym čase?

                              0 0
                              • gerrard  

                                Co je prospesneho pro spolecnost na pujcovani aut? To je normalni byznys, ktery uz nekdo dela. Tady se jen tema kecama o prospesnosti pro spolecnost pokusi nekdo ziskat konkurencni vyhodu a navezt se nekomu do normalniho byznysu. A ano kdyz ti to ma nekdo verit, ze to myslis s prospesnosti vazne, tak to delas zadara ve volnem case.

                                0 0
                                • Nikovlas  

                                  Já měl na mysli spíš sdílení kol – pro město je výhodné, když lidé jezdí na kole, místo autem – a něco to stojí – buď to zaplatí ti lidé, nebo někdo jiný – a čím to bude pro lidi levnější, tím to bude atraktivnější a tím víc lidí to možná využije a tím větší to může mít přínos – ale někdo to musí zaplatit.

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    No a pak uz nezbyva se zamyslet nad smyslem takoveho usili. Vytvaret v Praze sluzbu a nemit pro ni odpovidajici infrastrukturu je jen ukazka snahy utratit cilene nejake penize nekomu. Takze fajn, az to v Praze bude vypadat aspon jako v Parizi nebo Londyne, pak ma nejaka takova sluzba smysl.

                                    0 0
                                  • Tomcat  

                                    Problém je že když si koupím kolo zaplatím ho tím co jen já vydělám.

                                    Pokud si, ale někdo půjčí kolo ze státem podporované půjčovny, zaplatím to také. Ale je to otevřené aspon všem.

                                    Pokud si, ale někdo půjčí kolo ze státem podporovaného soukromého projektu sdílení kol. Zaplatím to také , ale prospěch to má. jen pro omezenou skupinu lidí.

                                    Jinak pozor na záludnou a líbivou kauzalitu , že za každou jízdu na kole ubude jízda autem… …je to moc hezké ale nefunguje to tak.

                                    0 0
                                    • Nikovlas  

                                      Tak sorry, ale to je úplně běžné, že jako daňový poplatník platím spoustu věcí, ke kterým nemám přístup, nebo ho mám, ale nevyužívám. To je princip státu.

                                      Jako příklad můžu uvést Městskou knihovnu. Ta asi nefunguje čistě na členských poplatcích, ne? (Kolik to je? Stovka za rok?) Já kartičku nemám, takže z toho nemám prospěch. Ale prostřednictvím daní to samozřejmě dotuju. A připadá mi to ok.

                                      0 0
                                      • Tomcat  

                                        Je neříkám jestli to je špatně , nebo dobře. Ale říkám jak to je .

                                        Je vrcholem naivity je podle mě čekat, že většina přijme s radostí a otevřenou náručí neziskovku s půčování kol v centru Prahy. Ano ta knihovna jim přijde OK ,ale kola ne. A ani se nedivím.

                                        Vždycky to bude o preferencích, někdo bude chtít dát na Rybáře, někdo na fotbalisti, někdo na basket, někdo na „nezávislé“ umění , někdo na blbky z mimibazaru.

                                        Jenže ze státní kasy to málo kdy to jde ovlivnit přimo. Základ je tedy volit někoho u koho máme jistotu, že bude přispívat na něco co chceme .

                                        0 0
                                • gumid  

                                  Je to prasácký byznys pro někoho za peníze všech… viz vize brněnského magistrátu a dvou „pomýlených“ zelených, kteří hodlají i díky tomuto radnicí podporovanému byznysu do roku 2030 snížit počet aut v Brně o 30%… Tak zřejmě v rámci strategie o omezení dopravy v Brně mají nějaké tajné eso v rukávu a už teď potají kutají pod Brnem metro… :-)

                                  0 0
                              • Tomcat  

                                Je rozdíl zadarmo a v neziskovém sektoru.

                                Možná si spousta lidi neuvědomuje co je podnikání a jaký je cíl. Cílem je zisk, kde minimalizujete náklady a maximalizujete zisk. Takže cíl není veřejné blaho, záchrana toho či ono. Od toho podnikání není ! Bohužel pokud někdo neumí, může to dělat zadarmo přesto to nebude neziskoví sektor. Ale to není účel.

                                Není problém vytvořit neziskovou organizaci\firmu která bude poskytovat službu dotovanou, nebo i zdarma. Ale kde ty finance? Z dotací a sponzorských darů.

                                Nebo neposkytovat ty služby zdarma a fungovat s vyrovnaným rozpočtem. Prostě aby na konci roku by v součtu měli vydělat 0,0prd….

                                Ale bacha na to zaslepení nenávistí k „neziskovkám“. Neziskovky nejsou jen ty, kteří bojují za důležité věci jako „…volební práva zvířat a sociální začlenění mimozemštanů..“ Ale součástí neziskovek je i třeba turistické značení, Dobrý Anděl, psý a kočičí útulky, dětské kroužky a sportovní kluby .

                                Neziskovka je jen pojmenování pro něco co tu je už dávno a stává se z toho rudý hadr v očích plebsu.

                                0 0
                                • tromboonen  

                                  Tos řek hezky o těch neziskovkách, to mě taky sere, když MZáci, VK mladší a jiní z toho slova dělaj nadávku a plebs jim za to tleská… je to jako s nadáváním na podnikatele nebo OSVČ, každej kdo na ně nadává, může jít taky klidně dělat něco podobnýho, pokud mu připadá, že tam lítaj pečený holubi do huby, ale oni radši berou min. mzdu a blbě kafraj, respektive opakujou útoky jiných…

                                  A s těma volebníma právama zvířat a začleňováním mimozemšťanů to nebude tak hrozný, max nějaký neziskovky podporujou něco, co se určitý skupině nemusí líbit, ale těch vyloženě mimoňovejch zas tolik nebude…

                                  0 0
                                  • Lišák  

                                    Všimni si, že podnikatelé, nebo OSVČ si zase dost často stěžují, jak je stát ojebává, háže klacky pod nohy, plebs (jejich zaměstnanci) je stojí hrozný prachy a ještě málo / blbě dělá… ale nevybodnou se na podnikání a nejdou dělat za tu minimální mzdu (třeba k někomu kdo nadává míň).

                                    To jen tak na okraj ;-)

                                    0 0
                                    • Petr L2  

                                      A tím si jako chtěl sdělit co?

                                      0 0
                                    • tromboonen  

                                      Tak stezovat si na sikanujici stat je snad pravy opak, a na vysi dani, ktere musi zaplatit za zamestnance navic, aniz by si to vetsina tech zamestnancu uvedomovala, to je taky neco jineho, ne? No a ze nejdou delat za minimalni mzdu, proc by to delali, vetsina OSVC a podnikatelu je pracovita, neco umi, maji zkusenosti, kdyby se chteli nechat zamestnat, za mionimalni mzdu to nikdy nebude, ale spis maj potrebu delat veci podle sebe, i kdyz je to tezky..

                                      0 0
                                      • Lišák  

                                        Proč je to něco jiného? Říkáš, že když držkuje plebs, tak by si měl vyzkoušt pozici podnikatele. Proč tedy, pokud držkuje podnikatel, by si neměl vyzkoušet pozici plebsu-pokud si myslí, že je na tom plebs lépe?

                                        0 0
                                        • JendaH  

                                          Proč je to něco jiného?

                                          Protože se porovnávalo nadávání na podnikatele vs. nadávání na stát, nikoli nadávání na podnikatele vs. nadávání na zaměstnance. Přečti si posledních pár příspěvků ještě jednou.

                                          pokud si myslí, že je na tom plebs lépe?

                                          To tady nikdo netvrdil.

                                          0 0
                                        • tromboonen  

                                          Protože podnikatel/OSVČ většinou není tupej manipulovatelnej debil, kterej akorát čeká až mu na účtě nebo v hnědým sáčku přistane minimální mzda.. a nemyslí si, že je na tom plebs líp, proč by to dělal, jen si stěžuje, že jej stát omezuje a šikanuje.

                                          0 0
                                • DragON  

                                  Zajdi si do knihovny pro Pravidla českého pravopisu, není to drahý a „psý útulky“ mi pak nevyrvou bulvy z hlavy. :-D

                                  0 0
            • Petr L2  

              já nevím, pár těch kol jsem viděl a to si radši v tom centru ten kousek odchodím a ven z centra je lepší metro, nebo auto a pak na svém v klidu do lesa:-)

              0 0
    • snas89  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Chlebovnik  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
      • Nikovlas  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.