Reinkarnace Schwinn Mesa GS (2005)

7 nepřečtených
  • PetrPce

    Ahoj, po pořízení nového kola mi zbylo mé dvacet let věrně sloužící a tak bych mu chtěl vdechnout nový život a předat synovi (13let), kterého zatím cyklistika nijak neoslovila a tudíž mu nechci kupovat úplně nové kolo, které by beztak měl jen na chvíli. Snad by „vytuněné taťovo kolo“ mohlo trošku zabrat a pokud bych viděl alespoň nějaký zápal, tak koupím nové na míru (třba za rok-dva). Cílem je to kolo trochu odlehčit a využívat na turistiku plus mírnější singletracky. Prozatím uvažuju o výměně pohonu za jednopřevodník a možná i o výměně vidlice za nějakou základní vzduchovou (snad lehčí?). Nechci v tom utopit moc peněz, které by se později mohly hodit na to nové kolo, takže plánuju v klidu surfovat po výprodejích a bazarech. S výměnou hnacího ústrojí ale nemám žádnou zkušenost, tak nevím, kolik do toho bude potřeba vrazit, aby to vůbec mělo smysl. Snad má někdo zkušenost s podobnou akcí? Prozatím jsou na kole jen nové pláště, sedlo a gripy (moje poslední snaha o dohnání kolegů s 29", než jsem přešel na 29"). Uvažoval jsem i o bezduších, ale ráfky to nedají a celá nová kola už mi přišla jako moc velký výdaj na staré kolo.

    Dotaz je tedy především o tom, jestli má smysl s tím ještě něco dělat a kolik si na to připravit.

    Předem díky za reakci

    Aktuální stav (cca 13kg):

    Rám: NLitened Gold Label Custom Drawn Aluminum alloy

    Vidlice: Manitou, 100mm zdvih

    Kliky: TruVativ X-Flow hliník, 42–32–22 Cr-Mo rings

    Střed. složení: TruVativ sealed cartridge square taper 68 × 113

    Pedály: ATB Resin body

    Přesmykač: SRAM 3.0 31.8

    Přehazovačka: SRAM SX-5

    Řadící páčky: SRAM SX-4 dual trigger control

    Kazeta: SRAM Power Glide 8-speed cassette 11–32

    Řetěz: ???

    Ráfky Jalco dvoustěnné alloy w/ CNC SSD obráběné brzdné plochy, 32H

    Pláště: Schwalbe Racing Ralph 26×2,25

    Přední náboj: JY Alloy Weather Sealed w/ alloy QR

    Zadní náboj: JY Alloy Weather Sealed Cassette 8-speed QR, 32H

    Přední brzda: Tektro Linear Pull s

    Zadní brzda: Tektro Linear Pull

    Brzdové páky: Tektro all-alloy

    Řídítka: Schwinn 6061 T6. 32 mm Rise, 5 stupňů

    Představec: Schwinn Ride Tuned alloy threadless,10 stup­ňů

    Rukojeti: Decathlon

    Hlavové složení: FPD Threadless semi-integrated AHlavové složení: 1 1/8

    Sedlo: Lietu 451A

    Sedlovka: hliníkové kované Ride Tuned, micro adjust 26.8 × 350

    0 1
    • Tomcat  

      Tomu kolu nepomůže ani svěcená voda a je otázka času kdy ten starý duralový rám praskne. Hlavně ani v době kdy byl nový nebyl to cenný a super kus.

      Prostě eBay a klidně starý XTR , CrossMaxy atd… když punk tak punk. Ale jsou to vyhozený prachy.

      Starý ocelový z devadesátek před bankrotem a odkoupením Pacific Cycles mají jistou cenu / hodnotu .

      Ale prostě pokud k tomu kolu má člověk nějaký vztah tak prostě renovujte jak chcete.

      0 0
    • jecnak  

      Na takovém kole má smysl řešit jen závady a i to s rozvahou a uvědomit si, že hodnota nového odpovídajícího kola by byla plusmínus mezi 15–20000.

      1 0
    • PetrPce  

      Samozřejmě plán B je nechat to jak to je, jen pořádně opucovat, možná vyměnit orezlý šroubky a pohoda, jen mě nikdy nezklamalo a to jsem ho setsakra trápil hlavně na začátku, tak mi přišlo škoda ho úplně „zahodit“…

      0 0
      • Tomcat  

        Chcete na tom XTR tak ho tam dejte to není problém. Problém je rám který prostě prdne nejde tak levně jednoduše a spolehlivě svařit.

        Dokážu si představit z toho udělat prostě cyklo Cafe Racer na jezdění po městě a nasypat do toho xxxxx,– . Sid, Spengle, Roox , Tune atd… ale stavět na lepší základu, by asi bylo vhodný. Buď ocel nebo carbon. Ten dural prostě odejde.

        0 0
    • Azmir  

      To chceš synovi tu cyklistiku na začátku pěkně znechutit :)))) S takovým kolem bude moct jezdit stejně max s tatou na kofču, mezi klukama bude bez kotoučů out.

      4 0
      • Markony  

        Přesně nehledě že za 20 roku budou náboje pěkně v prdeli, a smysl sypat do toho prachy tak nemá .

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.