ReconXRebaXPružinaXVzduchXSolo vs Dual Air

26 nepřečtených
  • Kelib

    Mám v plánu novou vidli a celkem se v tom ztrácím, tuším že Reba je asi lehčí než Recon a vzduch lehčí než pružina, ale to je tak všechno. Pro co je určená reba a pro co Recon? Chtěl bych hlavně žehličku, můžu sehnat za celkem levnej peníz Recon 327 Air. Nemůžete někdo říct ve zkratce hlavní rozdíly mezi Reconem a Rebou a taky mezi Solo a Dual air? Díky

    0 0
    • Pekáček  

      Dual Air (Reba) je lepší, protože má zcela oddělené komory. Solo Airu (Recon, Tora) bych se vyhnul. Ale zvaž na co máš peníze. Recon s pružinovým U-Turnem prý je dobrý.

      0 0
    • Pekáček  

      Něco z historie: Solo air je důmyslný systém, způsob jak vyrobit dual air a ušetřit tři koruny za druhý ventilek a obětovat tomu možnosti nastavení, které nabízí dual air. A teď vážně. Dual air má dvě komory, pozitivní a negativní, každá se fouká vlastním ventilkem. Solo air má jeden ventilek a v pístu průduch, který obě tyto komory spojuje. Pokud je vidle nezatížená a v klidu, jsou komory průchozí a je v nich vždy stejný tlak. Ale pokud se vidlice zatíží, nepatrný pohyb pístu vyvolá uzavření toho průduchu a systém hned pracuje jako dual air. Výhody: Blbuvzdornost – nemůžeš nafoukat komory špatně (velké rozdíly v tlaku, nebo špatný poměr a tak) Nevýhody: Jedno nastavení – nemůžeš si hrát s poměrem tlaku v negativní a pozitivní komoře, což je škoda. Prokluz – na to, aby se na pístku uzavřel průduch je potřeba malý pohyb, vidle v tu chvíli jde jakoby naprázdno, což může být trochu nepříjemné (jak kdy a jak pro koho, lehčí jezdci s nastaveným větším sagem si toho ani nevšimnou). Nespolehlivost – už se tady několik lidí zmiňovalo o tom, že se jim vidle při jízdě do kopce sama zanořuje, průduch se prostě špatně uzavíral.

      0 0
      • Radari  

        neco z praxe:

        mam recona solo air , kamarad rebu duala. chodi obe stejne . Reba se sice da nastavit vice , ale to je spise pro fajnsmekry. lock-out maji obe … na nic. stejne nevyuzijes , do kopce se nehoupe ani jedna.

        kdybychom kupovali znova tak berem Recona 327 .

        0 0
        • Pekáček  

          To by mě zajímalo kolik foukáte, že se vám nehoupe :o) Já jsem Recona měl, spokojený jsem nebyl, Reba mi příjde daleko lepší. Nejvíc mě štvalo cvakání SoloAiru, ale vozil jsem dost malý sag. Ale máš pravdu v tom, že SoloAir má vlastnosti podobné DualAiru. Proto ho dělají.

          0 0
          • Radari  

            ja tam mam na 130 mm 110 PSI pri 69 kg.

            0 0
            • Pekáček  

              To je docela dost, já foukám na 105PSI a mám 87kg. Jak velký máš sag?

              0 0
              • Sobi  

                RS Reba DA 100mm poz. 130 neg. 125 sag cca 12mm max chod standartně 85mm

                0 0
                • Pekáček  

                  Máš 06 a nebo 07 jako já? Já tedy foukám 105/80 a mám sag cca 10mm. Nastavenou jí mám na zdvih 115mm.

                  0 0
                  • Sobi  

                    Je o 06 a jezdím jí od 10/06 a spokojenost chtěl jsem tam dát 115 ale to by bylo na mojí geometrii už moc ( matts sport 05 )

                    0 0
                  • Sobi  

                    Jo sorry mám 93–95 v hambatém stavu :-)

                    0 0
      • Martyss  

        „Solo air je důmyslný systém, způsob jak vyrobit dual air a ušetřit tři koruny za druhý ventilek a obětovat tomu možnosti nastavení, které nabízí dual air.“ Spíše bych řekl, že cílem bylo marketingové rozdělení nabídek. Levnější vidle = menší možnost nastavení, dražší = více.

        0 0
        • Pekáček  

          Mohli na Reconu udělat DualAir a nechat mu hloupější lock bez nastavení, na Toře mohli nechat SoloAir… Trochu mi ten Recon příjde vedle Tory zbytečný (vzduch), nabízí je nepatrnou váhovou úsporu. Nebo mohli nechat klasiku jako měl Duke, jednu komoru a šmytec.

          0 0
          • Martyss  

            Kdyby tam dali DualAir, tak si Revelation koupí jenom velmi málo zákazníků. Hlavní přínos SoloAir vidím v tom, že se ti negativka automaticky přizpůsobuje nahuštění pozitivky. To u Duka nelze. Tam to lze řešit pouze výměnou negativnky.

            0 0
            • Pekáček  

              Jako bych to někde četl :o) Jo, je to pravda. Manitou a SR existjí bez toho a nikdo to neřeší pokud netuní na váhu bikera. Raději bych jednodušší a spolehlivější systém.

              0 0
      • fousek  

        A proto top model Boxxeru ma solo-air:-)

        0 0
    • Sobi  

      Použiju už otřelé: REBA PI.O!!! Mám jí, jezdím jí a kromě obyčejné vidle je to i super hračka! :-)

      0 0
      • Grinch  

        Taky zkusim prispet do mlyna:) na starem kole jsem mel o Suntoura,tenkrat jeji nejvyssi model cca rok a neco z5, vzduchovku…super rikal jsem si, nadhera…byly to zlaty casy…ted mam na kole pruzinu+elastomer Recon 351 U-Turn…a na nej teprve nedam dopustit…dobre,2kg je kur*vska vaha ale zas sem ji sundal nekde jinde…rozsah 85–130mm je vyborny,ale pri mensim rozsahu…od 115mm…mi prijde ze vidle ztraci citlivost na velmi drobne nerovnosti..neh­lede..vzadu mam 120 zdvih a mit vpredu mensi by byla blbost …tak jezdim 130 na 120…a spokojenost sama…zehli jak spravna zehlicka…rychla odezva a Lock Out je samozrejmosti..muzu jen doporucit…pomer cena vykon je uz ted vyborny a ta vaha…ale jsem za ni rad a nemenil bych..jedine Recon a jedine pruzina elastomer…do vzduchu bych uz nesel

        0 0
    • vinnca  

      Ahoj, mam vidlu Rock Shox Reba SL 100mm, dual air, mam pocit, ze potrebuji doplnit vzduch, dole pod vidlou je ventilek na negativni komoru a nad tim by mel byt ventilek na pozitvni komoru, ale nikde ho nemuzu najit, muze te mi pordait, kde ho mam hledat? dik za odpoved

      0 0
    • vinnca  

      aha, korunka, kde si pridavam vzduch, to oddelam jen korunku nebo i pod korunkou plastovou matici, myslim ze 17 nebo 22ka.

      0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.