• sr71

    Namontoval jsem na kolo tuto nepoužitou vidlici (delší dobu skladovaná, reklamovat už nelze). Zatím jsem s tím nejel, pouze jsem ji dofoukl a zjistil jsem že po stlačení jakoby klepe doraz když se vidlice vrátí po stlačení do výchozí polohy. Pokud mám odskok nastavený na „pomalu“ tak to ani tak zřetelné není, ale pokud je nastaven na „rychle“ tak to klepe dost. Zkoušeno zatím jen takto na dílně. Předpokládám problém v tlumící patroně, ale nevím jaký, málo oleje? Prosím zkušenější servismany o radu co s tím zkusit udělat.

    • novas752  

      Předpokládám že neni nafoukaná negativka – vzduch tam neprošel přepouštěcim kanálkem z pozitivky. Takže buď vypustit a zkusit foukat pocca 30psi krocích a mezi nima několikrát vidlici promačkat, nebo to nepomůže a vidlice potřebuje servis – pročistit ten kanálek.

    • sr71  

      Ok, vyzkouším to co jsi napsal, když to nepomůže tak bych zkusil tu levou nohu rozdělat sám (předpokládám že bych to s průměrně vybavenou dílnou měl zvládnout, i když vzduchovou vidli jsem zatím nerozebíral). Jak je přesně řešen přepouštěcí kanálek? to je v té negativce za normálních okolností stejný tlak jako v pozitivní komoře? Nejspíš ano

      • novas752  

        Přepouštěcí kanálek je prostě krátká drážka ve stěně vnitřních nohou. Píst přes ni přejede a vyrovná se tlak pod ním a nad ním.

        Na stránkách RockShoxu nebo na Youtube kanálu SRAM Tech najdeš manuál/video jak to rozebrat a složit, neni to žádná raketová věda.

    • sr71  

      Jen pro zajímavost – kdysi jsem řešil podobně se projevující problém (klepání „kov na kov“, ale dělalo to myslím jen pokud byla vidlice zamknuta) u pružinovky SR XCR, bylo to tenkrát v záruce a vyřešila to výměna tlumící patrony v servisu. To co popisuju u tohoto RockShoxu tedy bude určitě v pružící vzduchové části? Je mi totiž trochu divný že by na nepoužité vidlici byl přicpán ten přepouštěcí kanálek

      • novas752  

        Suntour je úplně jinak řešená vidlice, neni to soloair (2 vzduchové komory foukané skrz 1 ventilek), ale jen pozitivní vzduch + negativní vinutá pružina.

        Tlumící patrona v XCR je uzavřená a mění se právě kus za kus, v Reconu Silver je Turn Key tlumení a nemá v něm co klepat, navíc podle popisu jde spíš o neutlumené plné roztažení což je docela jasný projev prázné negativky (ta normálně tlačí vidlici do zdvihu a největší vliv má právě na začátku zdvihu).

    • PENE  

      Nebude to stejný problém jako tady, kde klepe vzduchová komora o víčko? https://www.bike-forum.cz/…-recon-klepe

    • Cemik  

      Dej pak vědět jak jsi dopadl, ať už po servisem nebo po vlastní úpravě.

    • sr71  

      Zkusil jsem to co mi radil „novas752“ – vypustil jsem a znovu nafoukal, žádná změna. Řekl bych ale že to klepání vychází z pravé nohy. Zkusil jsem se s tím kousek projet, při normální jízdě je vše ok, ale třeba při jízdě do extrémního stoupání se to klepání ozývá tím jak se předek nadlehčuje do plného zdvihu

    • sr71  

      pokusil jsem se to klepání natočit https://youtu.be/NBhi8YbyT2c

      • novas752  

        Odskok (točítko zesoda pravé nohy) máš utažený nebo je úplně povolený (úplně na zajíce)?

      • ziki007  

        Je to starej Recon Soloair? Pokud jo, tak budeš mít prasklou vlnitou pérovou podložku pod ségrovkou na vršku vzduchového pístu… Oprava za pár korun, ale neodkládej to, ať ti zbytky té pérovky nepoškrábou airtube, ve které ten píst běhá…

    • sr71  

      pokud je odskok povolený tak je to klepání výraznější, ale klepe to v obou polohách

    • sr71  

      ano lock funguje (a klepání je znatelné i při locku protože nějaký pohyb tam je i při zamknutí)

    • sr71  

      Prohlédl jsem manuály a servisní videa k těmto vidlicím a na první pohled mi není jasné co by tam mohlo klepat. Napadá mě snad jen, pokud je to opravdu z pravé nohy jak se zdá, že by tam nebyl olej a klepal spodní píst o dno vnitřní nohy jestli je to možné. Pokud by to bylo z levé nohy tak by možná připadalo v úvaho klepání vzduchové komory o víčko. Můžu zkusit vyšroubovat pravé víčko a vytáhnout damper na vidlici která je namontována na kole? Předpokládám že by tomu nemělo nic bránit. Potřebuju si nejdřív s jistotou potvrdit že se klepání ozývá z pravé nohy, ale nevím jaký je nejlepší způsob. Když vidlici sundám z kola tak se mi klepání nemusí projevit a může to vypadat že je vše ok.

      • allrose  

        Nemá recon náhodou patronu tlumení?

        Tu by jsi mohl vyjmout…nebo naopak? ..;))

        • novas752  

          Nemá, je tam Turnkey, to celý v kuse jako Charger vyndat nejde, běhá to přímo ve stěně vnitřní nohy.

          • allrose  

            jo ,dík,tak lepší identifikace nohy a rozhodit,ale viděl bych to na levou a negativku,třeba jak píše ziky

      • PENE  

        Jakej mas zdvih? Ja mam 120 a pist tlumice je delsi nez pruziny a nemuze klepat o dno. Damper vytahnou muzes i na kole, ale asi budes mit vse od oleje. Podle me ale nema v prave noze co klepat.

    • sr71  

      Vidlici jsem rozdělal a ta pérová podložka o které psal ziki007 je ok. Klepání které řeším mi připomíná zvuk kterí se ozývá pokud vymontovanou vzduchovou patronu naplno roztáhnu, takže jakoby když píst dojede na spodní doraz. To by nasvědčovalo problému s nízkým tlakem v negativní komoře o kterém se tady psalo, nepochopil jsem ale systém přepouštění tlaku z horní komory do dolní, na vnitřní straně válce jsem žádnou drážku která by přepouštění umožňovala neviděl (kanálek v pístu vidím).

      Rozdělával jsem i pravou nohu a překvapilo mě jak jde ten oranžový damper těžko vysunout i zpět namontovat.

      • ziki007  

        U starého Soloair funguje jako přepouštěcí ventil celá hlava vzduchového pístu – ta plastová část s těsněním pod ségrovkou a pérovou podložkou. zkus tuto část rozebrat, vyčistit, namazat, případně tu vlnitou pérovku malinko víc napružit..... Ta gumová manžeta u TK zámku je pěkná sviňa, drží jak židovská víra .)

    • sr71  

      Nojo ta manžeta tam je tak natěsno že vyndat ten damper je skoro nadlidské úsilí a manžeta při vyndávání stejně sjede z plastového těla damperu a zůstane ve vnitřní noze, a při zpětné montáži se mi moc nelíbí že to tam musím silou rvát s tou manžetou přes tu část se závitem, ale asi to tak má být.

      Ještě by mě zajímalo co to mám za modelový rok vidlice, řekl bych že odpovídá přesně této https://www.kupkolo.cz/…nky_z103201/ ale v servisních manuálech se to vždy v něčem liší (já mám kolečko ovládání locku zajištěno segerovkou v manuálech je šroub, a ani ten oranžový damper který tam mám neodpovídá přesně tomu který je v manuálech (2016–2017). Jde mi o množství oleje, vypadá to že by tam mělo být 150ml.

      Také bych rád věděl zda lze změřit správné množství oleje v pravé noze i změřením výšky hladiny od horní hrany nohy například, pokud ano jak?, resp. jak má být hladina vysoko?

      Děkuji za rady

      • MatS  

        Nemyslel si spíš 15ml? :-)

        Ta vidlice byla nová (v krabici) nebo nová sundaná z kola? Měla zkrácený krk? Taky to může být 2015 ročník. Anebo pokud byla sundaná z nového kola, tak to může být nějaká očesaná verze pro výrobce kola.

        • Vilém  

          Asi myslel oil v damperu.

          • MatS  

            Tak to ano, silver TK má 150ml oleje 5wt v tlumení a 3–6ml 5wt v pužení. A ve spodních nohách po 6ml 15wt oleje.

            Myslím, že výšku hladiny měřit nemusí, když tam naleje správné množství.

            • sr71  

              tomu rozumím že pokud naleju správné množství není dodatečné měření třeba, ale stejně nby mě zajímalo jestli to lze a je známa nějaká hodnota té hladiny (např. v případě že nebudu chtít všechen olej vylévat ale jen zkontrolovat množství, případně dolít na správnou hodnotu po nějakém nežádoucím úniku)

          • sr71  

            ano myslel jsem v damperu

      • Vilém  

        Manualy hledej tak cca 10 roku stare, podle popisu tva vidle nebude 2016–2017.

      • PENE  

        Nesmis ten damper vytahovat primo, ale hybat s nim do stran, jako bys horni casti opisoval kruh. A stejne tak, kdyz ho davas zpet. Oranzovy mam v rocniku 2013 a do te patri 147ml, na zadni strane korunky by mela byt nalepka s vyrobnim cislem, ze ktereho zjistis rocnik.

    • PENE  

      Kdyz uz tohle tema je, tak to zkusim zde. Existuje nejaky servis, kde by mi vymezili vuli v kluznych pouzdrech nebo to nikdo nedela? Jedna se o vidlu RS Recon Silver TK (2013).

    • sr71  

      ta moje vidle vypadá uvnitř stejně (nebo velmi podobně) jako ta na tomto videu https://www.youtube.com/watch?… po rozborce je tam to klepání při návratu do plného zdvihu stále, ale řekl bych že pokud vidlici stlačím co nejvíc tak potom při prvním návratu do plného zdvihu ten zvuk není zřetelný, pak po menším stlačení tam zase je. To by tedy nejspíš znamenalo problém s tlakem v negativní komoře, rizdělám ten vzduchový píst tedy asi ještě jednou. Objevil se mi ale ještě jiný problém, trochu mi sákne olej dole tím dutým šroubem pro nastavení odskoku, proč zatím netuším, protože nevím jak je to tam řešené, resp. odkud se tam olej může dostávat. Při rozborce vidlice mi taky bylo divné že jsem spodem z vnější nohy vypustil cca 60ml oleje, přibližně toto množství pak chybělo ve vnitřní noze.

      • novas752  

        To by nemělo dělat, vyměnil bych těsnění v tlumení.

      • mr.nikdo  

        Kup radeji celou sadu a vymen i molitany a gufera. Asi jsi to nikdy poradne nedelal.

        Spis to vypada, ze mlaceni jde z tlumeni, kdyz tam nemas dostatek oleje. Take je divne, ze sis nevsiml toho, ze vidle nejde do plneho zdivhu. 60 ml oleje udela dole zatku a proto nemues do plneho zdvihu. A jeste na 90 % vidle nemohla zamykat.

        Hlavni budou u Tebe tesneni v tlumeni – maly o-krouzek, ktery jezdi po te stribrne noze a vetsi pod segrovkou.

    • sr71  

      A které přesně? podle mě to kterým prochází pístnice z vnitřní nohy dolů do vnější nohy. A ještě tedy otázka kde tyto (nebo i jiné) náhradní těsnění kupujete?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.