http://www.pinkbike.com/…eFuture.html Jak se vam libi prevodovka v klikach?:o)
http://www.pinkbike.com/…eFuture.html Jak se vam libi prevodovka v klikach?:o)
Včera som o tom tiež čítal, na webe je k tomu množstvo diskusií (dohadov) ale zatiaľ bez oficiál. informácií. Ako v tej diskusii, ktorú si postol alebo v inej som to čítal? :-/, poznamenal 1 chalan, treba si uvedomiť, že nech to bude hocičo, nebude to konkurovať integr. radeniu iMOTION od koncernového SRAMu, v zmysle nebude to konkurent v rovnakom segmente trhu. A tiež poznamenal, že netreba očakávať „holly Grail“ radenia …
Je možné, že to len nahradí 3-prevodník, ale kazeta vzadu ostane. Zatiaľ si môžme užívať marketing…
nemá to mít jen dvě rychlosti ? nebo se pletu ?
To neviem. Ale napadlo, že ak by to chceli spojiť s integr. radením aj v zadu, bez úpravy iMotion9 by to stále bolo len pre city/cross/trekking kategóriu, pretože iMOTION9 zatiaľ nie je určené pre XC/AM. Museli by to upraviť kvôli tomu, že pomocou menšieho prevodníku by sa dal do zadného náboja narvať obrovský krút. moment. Rohloff Speedhub má garantovanú hranicu 150kg na 175mm kľukách. A pochybujem, že iMOTION9 by bol v tomto ohľade výrazne odolnejší.
hm, stejně si myslím že budoucnst je v něčem jako G-boxx, teda převodovka v rámu.
Možno áno. Ale v súčasnosti sú tie prevodovky strašne ťažké a keď k tomu pridáš tlmič, čapy, ložiská a to všetko na jednom mieste, tak výsledkom je podľa mňa ťažšie ovládatľlný bike, lebo je veľa hmotnosti koncentrovanej na jednom mieste. Ja zastávam skôr rovnomerné rozloženie hmotnosti. Mať zadné kolesa rovnako ľahké ako predné musí byť super, ale asi až ked tie prevodovky schudnú.
Jo jasně, je to těžké, jinak by to už bylo běžné. Rozložení hmotnosti je ale tady právě mnohem lepší. Většina hmoty je uprostřed a dole a výsledkem je lépe ovladatelný bike, ne hůř. A nicolai udělal bike s G-boxxem 13,5 kg, ale nějak z toho sešlo. Nevím proč.
Pricipem je to jak planetové převodovky u tahačů tatra,ty tři stejně velká ozubená kola se duď neprotáčí a tedy jde to jako normální talíř nebo se protáčí a udělá to poloviční převod,tedy dvě rychlosti.
ne nenahradi, ram musi mi ISCG 4 nebo 5, adapter pry (podle Sramu) nepripada v uvahu kvuli prenasenym silam.
JJ dotaženíní misky která by držela adaptér to „přetlačí“
prý je nutné aby měl rám iscg navářky, nahradí je adaptér pod misku osy? (pokud tedy budu mít adekvátní šířku domečku, aby na pravé straně byla podložka místo které by se adaptér dal)
nikdo nic?
no někde (možná tady) jsem četl že adaptér nestačí, takže asi nechat navařit.
ne nenahradi, ram musi mit ISGC 4 nebo5, adapter nepripada v uvahu kvuli obrovskym silam prenasenych do ramu (to podle tvrzeni sefkonstruktera ze SRAMU), nektere ramy pry dokonce potrebujou zesileni v tom miste, jestli chces detaily tak mi dej vedet, nekde ty informace vyhrabu…
Nemáte někdo, nebo neznáte někoho, kdo má klíč (klidně vyrobený svépomocí) na rozebrání Overdrive jednotky? Kupovat to je nesmysl.