Řazení - kombinace 9 a 8 rychlostí

23 nepřečtených
  • boss64650

    Zdravím,mám dotaz – možná přihlouplý, ale chtěl bych se alespoň ujistit.Mám crosse Author Reflex, r.v.2000 se specifickým řazením Nexave. Dnes už jsou řadící páky úplně v tahu (údajně unavená pružina) a po několikerých opravách uvažuji o koupi nového, lepšího řazení. Problém je, že vzadu je kazeta s 8 pastorku (Nexave s Megarange) a i zadní měnič je Nexave. Všechna současná lepší řazení jsou přitom 9-rychlostní. Je problém koupit řazení SLX či XT při zanechání zmíněných komponentů? Nebo bych v takovém případě musel měnit i kazetu, měnič, řetěz … Co byste mi doporučili? …

    Předem díky za konstruktivní radu!

    0 0
    • scalar  

      Stačí koupit řazení např. Alivio na 8 rychlostí, prodává se ve verzi s brzdovými pákami nebo jen samostatné.

      0 0
      • boss64650  

        Ano, o Aliviu jsem také přemýšlel, to je 8-rychlostní … a co vyšší 9-rychlostní řady SLX, LX, XT? … šlo by to dohromady nebo je to nepřijatelné?

        0 0
        • Martin  

          musel bys dát devítku kazetu a řetěz. pokud ta tvá sada nemá nějakou speciální kazetu, tak by to neměl být problém

          šaltr může zůstat

          0 0
          • scalar  

            Je to ale zbytečná investice, navíc může být problém s novým 9sp. řetězem na převodnících, takže další hrozící výdaj za nové kliky.

            0 0
            • Martin  

              já vím, ale tazatel se ptá na něco lepšejšího než alívko

              0 0
              • Vilém  

                Jeste je taky otazka, co kdo myslel tou unavenou pruzinou. Vubec bych se nedivil, kdyby to byla pruzina saltru. Navic tyto nexave byly inverzni.

                0 0
                • boss64650  

                  Jde o problém řadicích páček, které jakoby prokluzují a tudíž vůbec neprokluzují (pokud je člověk netlačí současně směrěm k řídítkům) – je to údajně běžný problém u tohohle experimentálního typu řazení a jde o jakousi unavenou pružinu … je to opakující se problém …

                  0 0
                  • Vilém  

                    Pokud jsi si jisty, ze je to ciste packama, tak jako bych nic nerekl. Akorat ti to bude s normal packama radit naopak, pokud tam mas nexave prehazku, s takovou tou kladkou u lanka.

                    0 0
                  • Evilcleaner  

                    nastříkej dovnitř hodně gtčka nebo wd40, uvolní to ztuhlou vazelínu a budou zase fungovat.

                    0 0
                    • romachain  

                      Nebo ještě líp to komplet rozebrat, vyprat v nějakým rozpouštědle, pak máznout řídkým olejem.

                      0 0
        • Radunak  

          je možné na jeho 8 kolečkový ořech dát 9kolečkovou kazetu?

          0 0
          • Vilém  

            Ano, jsou uplne stejne.

            0 0
          • Singlespeed  

            Na osmičkový ořech dáš i 10-kolečko. Upgrade na devítku není v současné době zrovna efektivní. Devítka je už také pomalu na odchodu. Přejdi už zrovna na desítku, není to o moc dražší než na devítku a v případě Shimana je to bezesporu funkční skok dopředu.

            0 0
            • Lišák  

              Skok dopředu to bude každopádně. Mimo jiné i finanční. Rozdíl cen 8 X 10 a taky výdž bude na straně osmičky.

              A na devítku může s klidem používat osmičkový řetěz. Vyzkoušeno.

              0 0
              • Lišák  

                Rozdíl cen řetězů 8 X 10

                0 0
                • Singlespeed  

                  Nojo, ale nejpozději za rok, dva bude cena CN-HG70 8 -speed a CN-HG73 10-speed beztak stejná, takže bych to až tak neřešil. Od minulého podzimu spadly ceny bikových desítkových komponentů o desítky procent. SLX DynaSys jsem tehdy kupoval za současnou cenu XTéčka.

                  0 0
                  • boss64650  

                    Souhlasím,

                    přechod na 10-speed componenty by byl určitě extra lákavý, nicméně to by byla už úplně jiná investice. Předpokládám totiž, že bych byl nucen vyměnit prakticky celý set … Vyměním-li kazetu, řetěz (10-speed),předpo­kládám, že budu muset obětovat i kliky plus převodníky a nejlépe i vzdát se inverzního Nexave šaltru …

                    Kombinace 8-speed a 10-speed component by asi nedělala dobrotu (??)

                    0 0
                    • boss64650  

                      Rázem tu tedy máme 10-speed řazení,kazetu,šal­tr,řetěz a kliky s převodníky a to už je sakra rozdíl oproti 8-speed Aliviu.. Je to lákavé, ale otázka je jestli se taková investice do crosse (byť jakkoli oblíbeného) vyplatí … (?) …

                      0 0
                      • t29  

                        U tak starého kola je to na zvážení. Mám cross z roku 1998 a loni jsem měnil komplet řazení, pohon a zadní kolo ze 7sp. na 9sp., protože 7sp. komponenty už byly po smrti a na novém kole mám 9sp., tak jsem to sjednotil, ať je kde dojíždět opotřebované věci. Kdybych měl jenom toho crosse, tak mu dopřeju nové 7sp. díly a tím to hasne.

                        0 0
                        • boss64650  

                          Navážu zcela konkrétním dotazem a moc vás prosím o co nejkonkrétnější odpověď, .. mám momentálně k dispozici 9-speed měnič XT (XT RD-M772 SHADOW). Je možné jej na crossu použít s tím, že kazeta, řetěz i převodníky a přesmykač jsou původní 8-speed (řazení by bylo 8-speed alivio)?

                          Díky moc.

                          0 0
    • scota  

      Řeším stejný problém. Co třeba Sram Atack?

      http://www.sram.com/…gger-shifter

      Děkuji za názory.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.