• Bohdy

    Dobrý den,

    na kole jezdím teprve rok a ikdyž sem to vzal myslím za správný konec a mám najeto cca 10 000 km, moc se v tom nevyznám. Kolo mám převážně na hubnutí,ale pomalu bych rád směřoval i k nějaké poloamaterské výkonosti,coz s mým fitness kolem za dvacet nevím. :) Takze premyslim o nakupu nove silnicky, rekneme od tech 50–70 tisic. Zaujala me nabidka na kolo Haibike Q Race RX Pro 2014, jelikoz uz i moje fitnesska je haibike. Toto kolo za cenu 63000,– ma sice elektricke razeni shimano Di2 6870 a hydraulicke brzdy, ale zase jen duralovy ram. Vaha kola je uvedena na 8,8 kg coz mi prijde dost. Zbytek na ultegre. Otazka teda je, zda koupit toto kolo z tezkym ramem a lepsimi komponenty, nebo zvolit maunalni razeni a klasicke brzdy a „lepsi“ ram s nizsi vahou kola…?napr. Haibike Challenge RX Pro Planuju tak 10 000 km za rok, zadne velke honeni :)) dekuji za pripadne rady

    0 0
    • Rychlej turista  

      Co nejlehčí klasiku.

      0 0
    • Mr.Dan  

      Klidně kotúče, ale elektrika je IMHO předražená zbytečnost, aspoň zatím. Kolo dělají kola, rám a vidlice, soustřeď se na tyto věci, ostatní nedělá tolik ani na váze a hlavně ani na funkčnosti celku…

      0 0
      • Bohdy  

        Tak ja si myslim,ze v tyhle cene to za ultegru a kotouce jeste jde… otazka byla hlavne na ten ram, protoze tam si myslim,ze jasne kde se usetrilo… a jestli teda dat prednost lepsim komponentum na ukor carbonovyho ramu a vahy kola… co sem koukal,tak ta vaha v tyhle cene kdyz ji uvadej je cca tech 8 kg,takze je to kolem 1 kg rozdil… a samozrejme dural vs. carbon :)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Pokud máš na silničce mrchu rám, ničím už to nevylepšíš, jen vyhodíš peníze. Rám je základ. Kotoučovky na silničce nemají žádný význam. Takže pořádný rám, k němu pořádná kola a pak komponenty takové, aby za rámem a koly nezaostávaly.

          0 0
    • Hnoj  

      Kdyby tě to zajímalo, dají se teď sehnat rámy RIDLEY 2014 za hezké ceny, třeba by se nechalo něco postavit. Kdyžtak napiš.

      A tedy za tyhle prachy už asi nemá cenu řešit ALU…

      0 0
      • Hrabex1  

        za kolik by byl nejlevnejsi karbon od Ridley?

        0 0
        • Hnoj  

          Jak velkej potřebuješ? Už je to dost probraný. Kdyžtak prosím na email.

          0 0
    • Lada,s  

      Skoro 9 kg silničku za 63tis, a to se vyplatí :-D za mě radšji pořádný rám, lehké kola a zbytek klasika mechanická sada (ultegra, 105)

      0 0
    • mr.antik  

      Karbon Canyon se slušnejma komponentama na ultegře nebo jiné výbavě dle cenových možností…

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      0 0
    • 159753  

      100% vezmi karbonový rám..ale ne nějaký haibike, chce to něco pořádného…sada se dá pak třeba postupně obměnit, jak se ojede nebo tak..rám chtít kupovat zvlášť nebudeš..

      jinak elektronická sada je super luxus (otestováno), za mě to za ty prachy stojí..nicméně není to nezbytná věc, takže tak

      0 0
    • Bohdy  

      OK…diky moc, asi se jeste porozhlednu :))

      0 0
      • mr.antik  

        určitě nebrat jen to, co má v názvu karbon… může to být nebe a dudy…

        0 0
    • Jakobo  

      Mne se posledni dobou libi silnicky od Giantu, konkretne rady TCR Advanced. Ani ne tak esteticky jak spis zpracovanim a maji slusnou geometrii (v porovnani s Radonem, Cube…-kratke a vysoke ramy, treba 57/64 apod. nesmysly). Letos maji novou radu TCR Advanced Pro, ale stacil by i TCR Advanced 2 za 43 t. Lonsky TCR Advanced 2 za 57 t se mi zda lip zpracovany, ale tezko ho uz sezenes.

      0 0
      • Pepíček1  

        Ahoj,

        Trochu si přihřeju polívčičku, jezdím na http://www.merida-bike.cz/…-Ride-903–27

        Pokud má nějaký význam, chtěl jsem aspoň lepší kola. Co se ještě vyplatí investovat do tohoto, pro Vás sotva zimáku, aby to nebyla zbytečnost. Dík.

        0 0
        • Bohdy  

          Ja premyslim o tomhle…je to o 25k levnejsi, ale porad na ultegre…

          http://www.merida-bike.cz/…ura-905–2014

          0 0
        • jonti  

          Lepsi kola ocenis bez ohledu na zbytek kola, kdyz koupis neco opravdu dobre, tak si to muzes nechat i dyl nez kolo.

          0 0
          • Pepíček1  

            Co jsou lepší kola? Aby nebyli dražší než pořizovací cena celého kola! Když dám 5 tisíc za zánovní?! Dá se něco koupit, aby se to vyplatilo za stávající?

            0 0
            • jonti  

              Treba Fulcrum Racing 3 nebo Ksysium SL beru uz jako vhodny upgrade, nove je sezenes okolo desitky.

              Zanovni kola jsou docela risk.

              0 0
      • Datel Stepní  

        Prosím můžeš mi osvětlit co je to „slušná geometrie“ ona existuje geometrie špatná a dobrá? To lidi co vyvíjí rámy pro jednotlivé značky tomu nerozumí a navrhnou špatnou geometrii?

        Chápu, že může být geometrie vhodná pro některé uživatele a pro jiné naprosto nevhodná, ale špatná geometrie jako taková???

        Píšu to proto, že zde na BF často vidím názory, že nějaké kolo má špatnou geometrii. Nemůžu totiž uvěřit, že některý výrobce zaměstná lidi, kteří rozumí rámařině méně než běžný uživatel českého BF. Možná jsem naivní, ale myslím si, že žádná značka nedělá špatnou geometrii, jen nevhodnou pro daného uživatele.

        0 0
        • McBlacky  

          to až tak není pravda.

          pojetí zpracování geo se mění a souvisí s více faktory. To, že na to někdo nereaguje protože to znamená dražší výrobní proces nebo technologii, kterou nedisponuje je podstatou toho, že někdo má lepší a jiný horší. Vztaženo k tomu co se považuje za optimum v daném segmentu v daném bodě evoluce (jak rámu, tak i sportu)

          0 0
          • gerrard  

            Zkus to prosim rozepsat konkretne na nejakem prikladu. Dik

            0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            No me by to taky zajimalo, co je u silnicky prekonana geometrie. Ta je imho ustalena od 80 let. Jedina novinka je sloping, a tam bych si dovolil pochybovat o tom ze je lepsi nebo horsi nez klasika. Jsou variace ve vysce ramu, dane pouzitim a jezdcem.

            Maximalne se muzou objevit vibrace v rychlosti (shimmy) ale to muze byt konkretnim nastavenim kola.

            Jina vec je aero nebo ladeni pohodli a tuhosti, veci jako silne spodni a tenke horni zadni savle, tapered headtube, atd. ale to s geometrii az tak nesouvisi.

            0 0
            • tromboonen  

              Ja nechci tvrdit ze je neco prekonane nebo ne, ale Blacky to asi myslel tak, ze nektere neznackove ramy nejsou moc promyslene co se geometrie tyce, proste to flaknou od oka/podle nejakych zavedenych poucek a je to..

              A spatna nebo nespatna, rekl bych spis vhodna pro daneho jezdce (rozmerove), jeho vykonnost a styl jezdeni

              Nekteri praktici mluvi o tom, ze treba co nejkratsi zadni stavba je nebo by mela byt prekonana, ze je to historicky uzus z doby, kdy nebyly materialy a technologie jak zajistit co nejtuzsi zadni stavbu, tak se delala co nejkratsi a lidi si zvykli, ze spravna zavodni silnicka ma zadni plast tesne u sedlove trubky a jak je tam mezera tak je to plecka, pritom pokud jsme schopni zajistit dostatecnou bocni tuhost, je delsi zadni stavba naopak zadouci co se tyce jizdnich vlastnosti… vice tady:

              http://cyclingtips.com.au/…ke-handling/

              Nevim jestli je to jen tou zadni stavbou, ale ma zkusenost s Rubeckem tomu dava za pravdu, plus vetsi mezera tam dole se vzdycky hodi pro vetsi gumy, blatniky, bahno…

              0 0
            • siafu  

              Třeba Cervelo uplatňuje jiný přístup k návrhu geometrie v rámci celého spektra velikostí. Obecně se za standard považuje sedlový úhel kolem 73 st. Problém nastává tehdy, pokud je potřeba vyrobit dostatečně malý rám. Většina výrobců to řeší tak, že „upraví“ sklon sedlové trubky, takže např. Specialized Tarmac má v nejmenší velikosti sedlový úhel 75.5 st. Oproti tomu Cervelo zachovává u všech velikostí stejný sedlový úhel, a to 73 st. – beru model R5. Podobně je na tom třeba Canyon Ultimate – sedlový úhel u všech velikostí činí 73.5 st. a geometrii aspoň u vyšších modelů upravila také Orbea – konkrétně Orca OMP má sedlový úhel 73.5 nebo 73.2 st. Orbea to vysvětluje tady a Cervelo zde. Oproti tomu sedlový úhel se u Tarmacu pohybuje v rozmezí 75.5 st. až 72.5 st.

              0 0
    • Zdenda CUBE  

      http://www.triatlon-expert.cz/…EJ-d9119.htm

      http://www.triatlon-expert.cz/…-d138607.htm

      Pokud chceš slušný rám, tak si prohlídni tyto výprodeje a píší, že lze za doplatek rozdílu nechat vyměnit za lepší kola. Asi bych moc neváhal, pokud máš rozpočet do 60. Dále bych doporučil kouknout, jestli nejsou ještě někde výprodeje Wiliérů, to jsou také velice slušné rámy a kola…

      0 0
    • Bohdy  

      Nebo co pripadne toto??? Vim, ze author neni zadna skvela znacka, ale maji ty kusy ve vyprodeji :)

      http://jizdni-kola.heureka.cz/…a-66-e-2013/

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Ty chceš elektriku za každou cenu, co?

        Pak ale věz, že mezi 6770 a 6870 není rozdíl jen v jednom převodu navíc. Osobně bych 6770 nebral.

        0 0
        • Bohdy  

          ja spis hlavne nevim co chci :)) Nebo takhle, vim ze nechci kupovat kolo za maximalku,takze koukam narovinu po vyprodejich… Ta elektrika me zaujala, to je pravda, ale nejak na ni netrvam…spis bych to chtel mit osazene alespon ultegrou :) A kdyz bych se vesel do 40 tak by alespon zbylo na „blbosti“ :)))

          0 0
          • nooski  

            Ještě abych si rýpnul, tak třeba taková jedenáctková 105 5800 bude mnohem lepší, než desítková Ultegra 6700 ;-)

            0 0
            • JakeF  

              Čím? Desítkovou Ultegru jsem vozil loni a teď mě zas trochu chytaj roupy, že bych zase silnici pořídil a pak by asi jedenáctková 105ka byla nejvážnější adept, ale právě jsem se toho trochu bál…

              0 0
              • nooski  

                Lepší tvar pák, mnohem snažší řazení na přesmykači, perfektní brzdy, pastorek navíc, nový Shimano ořech i do budoucna…

                0 0
          • Singlespeed  

            Mechanická Ultegra se od nižších sad funkcí vůbec neliší. Klidně ber 105 a za ušetřené prostředky si můžeš třeba pořídit ty ´blbosti´ nebo třeba lepší výplety.

            0 0
            • Bohdy  

              no ted na tom kole co mam,tak je osazeno tiagrou… doufam ze tam alespon poznam rozdil na 105 pripadne na ultegre…

              0 0
              • mr.antik  

                no nevim jakou Tiagru máš, ale mě přijde že vyšší řady rozhodně lépe neřaděj, spíš naopak. Ale možná u 11sp je to už dnes jinak…

                0 0
                • Singlespeed  

                  Mám taky takový pocit. Dokoce i drahými sadami malinko zmlsaná přítelkyně si teď pochvaluje novou 9-speed Soru na zimáku, že řadí pocitově lehčeji a hladčeji než Ultegra.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    já myslim že za to může vedení bowdenů. Určitě to jde nějakým kvalitními bowdeny/mazáním trošku poladit

                    0 0
                  • McBlacky  

                    SH páky s opratěma řadí líp než ty bez opratí, který navíc žvejkaj konkrétně u 105ky lanka u koncovky.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Ty s opratema zvejkaj koncovky uplne stejne. U novejsich sad byly nejake serie (obvykle ty uplne prvni), kde byl tenhle problem vetsi. Obecne bych spis videl problem v spatne instalaci a nebo nekvalitnim lanku, pripadne u starsi sady v zanedbane udrzbe – prastare zaneradene bowdeny a lanka.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        tohle jsem zkoušel na nových kolech v prodejně, porovnání tiagra – 105 – ultregra… je jasné že mohla být nějak podělaná instalace

                        0 0
                        • jecnak  

                          Nove 11s rady 5800/6800/9000 radi, rekl bych, lip nez cokoli s opratema. Samozrejme kvalitni bowdeny/lanka/mon­taz je extremne dulezita.

                          0 0
            • jonti  

              Nesouhlasim, prave dualy mi prisli u Ultegry o neco lepsi, ale mam jen srovnani 10speed 105 a 11speed ultegra.

              0 0
        • blaf  

          v cem jsou dalsi rozdily? krom trochu jineho tvaru paky? kabelaz je, tusim, stejna, nic dalsiho me nenapada, snad jen interni baterka?

          0 0
          • nooski  

            Pastorek navíc (jiný ořech), u novější mnohem pěknější přehazovačka. Interní baterku lze využít i u starší. Sada, která z dnešního pohledu je úplně mimo, je desítková Dura Di2, protože má všechno řešeno úplně jinak.

            0 0
    • Člověk a jeho svět  

      S rozpočtem 50–70 můžeš určitě dural vynechat. A Haibike zrovna tak.

      Dobrý rám, dobrá kola, sedlo, pak až sada a vše ostatní…

      0 0
    • tromboonen  

      Ja jsem teda trochu konzerva, ale podle me:

      • Kotoucovky na cistou silnicku blbost, vyznam maji pouze v terenu, blate, nazimaka kde se planovane jezdi ve velkejch srackach, na jednici silnici ne..zbytecna vaha, pruda, brzdny vykon slusnejch rafkovejch brzd s dobrymi spalkyv poho staci (krome extremu pocasi, tam musis prizpusobit jizdu, coz pro hobikaneni problem)
      • Elektrika blbost, je to predrazene, ze bych nemohl radit rucne nebopotreboval radit nejak bleskove? A hlavne: az se Ti to nekde kousne nenadelass tim nic, a sam si nic nespravis… je to pro lidi co maj mechanika a tyms neomezenym poctem nahradnich dilu, pro smrtelnika jen frajerinka, jako procne kdyz to nekdo chce jako hracku, ale prakticky prinos pro hobika 0, vahavyssi, servisovatelnos­t nulova
      • Z mechanickych sad 105tka v poho staci, Ultegra mela do rady 6700 malinkolepsi ergonomii pak, ted nejnovejsi nevim, ideal Ultegra 6700 (10 sp), nebo11 sp (ted nevim cislo), pastorek navic je hezka vec, ale ne zas tak uplnenutna, ja to ozelel protoze jsem chtel zachovat kompatibilitu s ostatnimi 10spkoly.. u 11sp Ultegry chodi mnohem lepe presmykac, to je pravda (ja ho mam na10sp pakach a kompatibilita zadny problem)
      • ram asi karbon, vybirej 1) podle ucelu (chrt vs. endurance) a 2) podlegeometrie, nektere znacky delaji delsi ramy, jine kratsi, geometrii si dobrespocitej na competitive cyclist bike fit calculator.. rozpocet mas vic nezslusny, ja trochu setril, tak jsem shanel zvlast ram a zbytek poskladal, aleneni to nutne (akorat u celeho kola budou vzdycky trochu ochuzena kola, alenevadi, budes mnit dvojkova kola)
      0 0
      • Bohdy  

        Dekuji za obsahli nazor :)) Stejne sem se nakonec rozhodl to udelat uplne jinak :D Zkusim bazar a neco slusneho do tech 40K :)) Mam tam vyhlidli cannondale synapse na dura ace, ale nevim jestli uz neni prodanej a taky tam nebylo moc info :)) A nebo pujdu do nejaky plecky za 35, furt to bude posun oproti tomu co mam a porad jsem jeste zacatecnik,takze to bude stacit.Alespon usetrim :) Ale diky za radu :)

        0 0
        • mr.antik  

          Tak když do plečky, tak radši do tohodle canyona, základ je solnidní a když budeš chtít, hodíš dražší lehčí kola, plus nějaké drobnosti třeba časem…

          http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

          0 0
        • tromboonen  

          Za 35 na bazaru koupis velmi dobre kolo, kdyz si chvili pockas.. zamer se na ty ramy, nevybirej podle sady a cenovky noveho kola, ale podle toho, jakym stylem jezdis a podle geometrie, kazdy centimetr jinam muze pak znamenat utrpeni i kdyz mas kolo za 90k..

          Synapse je fajn, taky jsem o ramu uvazoval, ale nedal se rozumne sehnet jen ram, takze jdes do endurance geometrie-stylu? To schvaluju, ja skoncil u Speslu Roubaix a spokojenost maximalni

          0 0
          • Pepíček1  

            Ahoj,

            nemáte někdo zkušenosti s http://www.cyklovape.cz/…lnicni-kola/

            Připadá mi to zajímavé.

            0 0
          • Breakpain  

            Asi odbočím malinko, zrovna Synapse je kolo, co „nejede“ a ani není „pohodlné“ … mi teda při testování přišlo ;)

            0 0
            • tromboonen  

              Ja na ni nejel, ale co jsem cet tak je povedena, 2014 model prej nekdo vychvaloval jako nejlepsi ram v te endurance kategorii… proc myslis ze nejede? Malo tuha by byt nemela..

              Ja sel do Roubaixe protoze se mi libi, je jich mraky takze se dal nejlip sehnat samotnej ram za slusny penize, liny to rozhodne neni, narozdil ode me… jeste jsem cetl dobre reference na Felt (tusim Z neco?) a Trek Domane, oba se mi taky libily, ale nesehnal jsem za dobre prachy samotnej ram..

              0 0
              • Breakpain  

                Upozorním – byly rozdílné gumy a i kola …

                ale testoval jsem Madonu – rok, Super Six Evo – 3 dny, Domain – den, Synapse – den, Rubéčko – 1,5h (na víc nebyl čas …).

                Nicméně u Synapsu, mi nepřišlo, že oproti Super Sixu by bylo echt větší pohodlí, zato rozdíl v pocitu jízdy byl znatelný. Mně přišel Synapse jako to nejlínější kolo, co jsem kdy jel a pohodlí třeba na kostkách jsem si užil na Domainu jak na „odpruženém“ kole … To se o Synapsu říct nedá … Rubéčko jsem neměl tu čest testovat na kostkách, tak nemůžu soudit, jen klasická „nic moc“ cesta, ale i tam mi to přišlo příjemnější než Synapse.

                Prostě můj subjektivní pocit, ale lidi v okolí, vč prodejce (nevím, jak moc zrovna jemu důvěřovat :D) se shodli na tom, že Synapse není úplně nejšťastnější kolo ze série Cdalu …

                0 0
                • tromboonen  

                  Myslim tady to bylo: http://www.youtube.com/watch…

                  Synapsi 2014 (5) vyhodnotili jako nejlepsi z Endurance – jak mluvi o tom ze mu to nejmene skakalo na rozvlnenem sjezdu, presne takove pocity mam z Rubecka – ovsem taky s novyma sirsima plastema, kdyz jsem na to dal puvodni kola s nic moc a 23 slupkama, tak ten rozdil oproti nic moc hline nebyl nic moc… uz si nepamatuju, proc tam nemeli Rubecko, asi proto ze uz je stare/vsichni o nem vi a tyhle maji neco noveho..

                  Takze test na jinych kolech se moc nepocita, a asi taky zalezi na urovni a modelu (predpokladam ze u Cadu maj taky ruzne urovne od levnejsi po top..)

                  Ten Domane se mi fakt libi a pohodlo tam taky bude, jen kdyby jich bylo vic a daly se sehnat za rozumny penize… no ale ja mam na dlouho vystarano, pokud to nerozstipu tak mam kolo do duchodu :)

                  0 0
                  • jecnak  

                    Plaste a duse delaji u mensich nerovnosti a hrubeho asfaltu 90% prace. Obrovsky rozdil je treba Michelin Pro4 + latex duse versus Schwalbe Durano Plus + butyl duse. Oboji ve 23mm.

                    0 0
          • Vendys76  

            Ahoj,

            několik sezón jsem jezdil hliníkový Rb rr1300. Před cca 14 dny jsem pořídil taky Roubaix od Spešlu a musím ti dát za pravdu. Jsem taky maximálně spokojenej. Pohodlí, váha, ovladatelnost kola, tvrdost rámu. K ovladatelnosti bych ještě dodal, že ač má Roubaix o 1cm delší geometrii než mý původní Rb, tak je daleko živější.

            ALE zpět k tématu vlákna. Já bych na základě svý zkušenosti doporučil (zvlášť pokud jde o pohodlí) jít do Roubaix. Nejlevnějí model začíná na 40k, takže by se zakladatel vlákna vešel i do svého rozpočtu.

            Určitě existují i jiná dobrá kola, ale jak jsem řekl, já mám osobní zkušenost z přechodu Rb na hliníku do Spešlu na karbonu.

            0 0
            • tromboonen  

              Jo jo, ta geometrie/jizdni charakteristika me pripada idealni, hlina co jsem mel (GT GTR) byla strasne neposedna, clovek se drzel rodel a modlil se na kazdem horsim kousku asfaltu ve sjezdu, bez drzeni jsem skoro nejezdil, sotva rychle nandat brejle po stoupani… Rubecko oproti tomu drzi krasne stopu i na total srackach, ale v zatackach nepozoruju nejakou pomalost nebo nezivost, naopak diky te stabilite se nebojim je jezdit rychlejc… zvazoval jsem i Tarmac protoze jsem se bal, ze prece jen ty tlumici prvky maji vliv na bocni tuhost a tim zivost ramu v kopcich, ale tyhle dve veci me presvedcily, plus Geo, na Tarmacu bych mel hroznou diru mezi sedlem a rodlama protoze musim mit kratsi ram:

              http://redkiteprayer.com/…-vs-roubaix/

              http://volagi.files.wordpress.com/…rticle1.pdf

              A ted to tu schytame, ze jsme zmasirovani marketingem protoze mame Spesly :)

              0 0
        • lalajda  

          Nevím, jak jsi velký, ale něco bych mohl nabídnout, když tak písni mail.

          0 0
      • blaf  

        zrejme jsi na elektrice nikdy nejel, protoze bys psal jinak

        • samozrejme, ze se da zit s mechanikou, ale elektrika je prostepohodlnejsi
        • souhlasim s nulovou servisovatelnosti, el. neni treba servisovat, jednouseridis a ona maka, jednou za cas (rok) das na preventivni serizeni doservisu
        • vyssi vaha, tohle jsi napsal jen omylem vid? Dura 9070 je lehci nez 9000,Ultegra 6870 je max stejne tezka jako 6800
        0 0
        • tromboonen  

          Ja uz na ty vahy dlouho nekoukal, kdyz to zaclo tak byly elektricke o dost tezsi, to jako dneska je to lehci i s baterkou?

          Nulovy servis no ja nevim, jak rikam jsem konzerva, ale proste neverim tomu, ze muze neco elektrickeho roky fungovat jako mechanika, kterou si vzdycky opravim sam… a vzhledem k tomu, ze se to obcas pri zavode posere i profikum, tak na tom asi neco bude…

          A kdyz to nekde poradne vymachas v desti, pote co nekde vznikne mala trhlinka od bouchnuti nebo se vymacka tesneni, chytne to zkratik a kde budes? domu na nejakem nesmyslnem prevodu (pochybuju ze pude v nejakem nouzovem rezimu nastavit na stred kazety?) a pak tydny cekat na vymenu nejakeho celku za vic nez polovic nove hazky nebo rovnou kupovat novou? No ja nevim, to by to za me muselo i slapat aby mi tohle pripadalo vyhodne… Ale kazdemu co jeho, ja nerikam, ze to neni fajn, jen nejak nevidim ty vyhody tak velke pro hobika… a to hrabani v tom by mi chybelo..

          Taky je to asi tim na cem jsem vyrustal a s cim jeste nedavno jezdil (5600), ted mu 6800 a 7900 pripadaj dost luxusne a rozhodne mi stacej.. rozhodne bych radsi investoval do dobreho ramu a kol a pak za do sady, cokoli od 105 vejs podle me hobikovi staci a udela dobrou sluzbu a ve srovnani s koly/plasti/ramem to takovy vliv na vykonnost nema..

          0 0
        • tromboonen  

          A mas pravdu, nejel jsem na tom, nerad bych pak mel pocit ze uz neco jineho nemuzu a musel za to davat ty prachy :)

          Ale spis se mi libi, ze na kole si vsechno spravim sam, na aute (pokud neni starsi) uz si dneska normalni clovek neudela nic, spousta veci se dela zamerne neopravitelna a plna kurvitek.. silnicka je porad mechanicka zalezitost, ty komponenty jsou dost dobre udelane, je to radost se v tom hrabat, a za odmenu to pak funguje perfektne a ja vim proc a co… to bych u elektriky nemel.. konzerva, no…

          0 0
          • nooski  

            Zvládneš sám opravit silniční dualy? ;-) http://www.bike-forum.cz/…/img9407.jpg (foto Zdyn)

            0 0
            • mr.antik  

              :-)

              0 0
            • tromboonen  

              Az se mi nanich neco posere tak verim ze ano, zatim jsem je jen cistil, ale podstatne je, ze to jde – u te elektriky s tim nic nenadelas, teda mozna nejaky ultra mikro elektrikar by s tim neco umel, ale tipuju ze to bude vse zatavene a po posrani cehokoli se meni kus za kus, a to je to co nemusim pokud se tomu muzu vyhnout.. :)

              0 0
              • Lada,s  

                Na 99% pokusů o opravu stejně skončí koupí nové páky, už jen vzhledem k tomu že Shimano nedodává jednotlivé náhradní díly samostatně, ale pouze jako celou páku

                0 0
              • nooski  

                Víš co je nejčastější problém, který u elektriky řešíme? Většinou je někdo neopatrný při namotávání omotávky a vyrve kabel z páky :-) Dualy fakt neopravíš. Taky se to řeší koupí nového kusu nebo výměnou.

                0 0
                • Lada,s  

                  To bych se musel zabít do hlavy dát takový ranec za elektriku a pak urvat kabel :-D ale to už je spíše do sekce vaše/naše servisní kiksy…

                  0 0
                • tromboonen  

                  Tak nechci cerit vodu, ale pojdme kazdej koupit jednu fungujici dual paku na bazaru, ja na ni strhnu zuby nebo jak se to jmenuje, Ty vyrves kabel (coz je jeste celkem jednoducha zavada, aby to byl ekvivalent museli bychom nalit nejakou kyselinu na ten tistenej obvod nebo alespon uvarit to servo..)

                  A za 14 dni kdo bude mit spraveno? OK, mozna nekoupim oprigo nahradni dil, ale koupim jetou paku s jinym problemem a mam jej, kde vezmes nahradni dil Ty?

                  Ale nechci to nejak hrotit, je to fakt muj nazor, mam proste rad mechanicke a opravitelne veci, jak rikam elektriku jsem nejel, moje forma zaostava i za tou sadou co mam, mit tenhle supersonic bych si pripadal jak vul, vberim, ze pro zavodniky v extremnich podminkach to ma vyznam, s tim ze maj mechose a pripadne problemy resi 100% vymenou, ale my co jezdime pro radost si radi ty palce a prostrednicky procvicime..

                  Nicmene rad se necham poucit (ted top myslim vazne), co je na tom razeni tak jine ze to obhaji cca 2× vetsi investici, prudu se servisem, potencialni total blow out… to vse pro hobika, o zavodnicich nemluvim, fakt me to zajima, popis rozdil Ultegra/Dura X700 a vejs vs. elektrika co se tyce normalniho jezdeni, me kolikrat bolej ruce od brzedni na sotoline, ale od razeni jsem nikdy netrpel.. asi jsem ovlivnenej tim, ze neuznavam potrebu profi servisu na silnicce, vyrostl jsem na tom a ac dneska je spousta veci jinak, porad je to strasne jednoduche a bavi me ten fakt ze to mam pod kontrolou, na MTB s hydrama uz si tak jistej nejsem (co jej mam tak jsem se v tom moc nehrabal) a kdybych jezdil neco extremniho s tlumicem vpredu vzadu plus nejake nove technologioe tak nevim, ale proste co zvladnu si radsi servisuju sam, uz jenom kvuli te prude nekam to vezt, nechat to tam tyden a pak si pro to jet, toho mam dost s autama… jen muj nazor, zrovna jsem nekde zahlid videop Stybyho jak se mechanikum diva pod ruce a pak to sam prebere protoze je na to zvyklej z cyklokrosu, proste kdyz uz na tom jedu, mam rad ten pocit ze vim co dela kazdej posledni sroubek..

                  0 0
                  • blaf  

                    nechapu tvou reakci, on psal, ze to opravi? on psal, ze se dualy meni kus za kus

                    prudad se servisem – tohle mas odkud? predpokladam, ze jen tva domnenka, total blow out se samozrejme stat muze, co jsem potkal par lidi a dost jsem cetl na netu, tak spokojenou velika, poruchovost mala

                    nikdo te nepresvedci, ze je el. lepsi, kdyz je videt, ze nechces, pujc si testovacku, jak uz jsem psal, s mechanikou se jezdit da, pruda to neni, el. je proste pohodlnejsi, jestli za to je nekdo ochotny dat vic, to je jeho vec, proc lidi kupujou Duru, XTR, XX0 nebo jak se jmenuje, stoji to taky nekrestansky prachy, je to jen o tom, mam na to a chci to nebo nechci, hotovo

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Tak reagoval jsem puvodne na to, ze si hobik chce kopit prvni lepsi silnicku a ma velky voci (respektive nejakej obchodnik jej ukecava) a chce rovnou elektriku, kotouce a kdovi co – a nebyl jsem sam kdo mu na to odpovedel soustred se na ram a kola, sada je az to posledni a mechanika od 105 vejs v poho staci.. OK?

                      0 0
                      • Bohdy  

                        Nikdo me neukacaval…nahodou sem na to narazil a zaujalo me to :))Ale pravda, byli to velke oci a spis chvilkove poblouzneni :) Ono je to sice hezky, ze se soustred na ram a kola… Ale myslis ze po roce jezdeni mam prehled o nejake geometrii nebo necem… Endurance styl??? WTF? Musel sem si to googlit :) Snizil sem si rozpocet na polovinu a zjistil sem ze v tyhle cene se o nejakym dobrym ramu bavit neda a co se kol tyce, to je pro me uplna spanelska vesnice… Ona podstata toho zalozeni tematu byla prave o tom, jestli vzit kolo s obycejnym ramem a kola,ale elektrikou a kotoucema…Na to ste mi vsichni odpovedeli ze ne, ze presne naopak,coz mi pomohlo. Koukal sem teda jeste chvili po elektrice,ale cim vic sem videl, tim vic se mi prestalo chtit dat tech 70. Resim ted Pells seven, sram force s kolama Vision z bazaru. Ani se radsi neptam na nazor, co sem tak cetl, tak Pells neni zadna extra znacka… Nadruhou stranu za tu samou cenu sem z novych kol objevil par sunek (spešly,cannony atd. pod 40 nema cenu, protoze to urco nechci znova na tiagre apod.), takze mi vysel nejakej stevens ram (asi stejnej shit jako haibike na ultegre), nebo merida tusim 905 na 105… ta se mi celkem libila :) Ale furt mi z toho vychazi ten pells lepe. S tim synapsem, se borec neozval,takze to pada… Hlavni co ted resim (nove kolo sem tedy zavrhl), jak moc je koupe z bazaru spolehliva a jestli nepockat na neco lepsiho,protoze stejne si ted uz moc nezajezdim,takze mam tak 3 mesice cas se divat a rozhodovat :) Ale urcite tve nazory si myslim ze byli nejobsahlejsi a nejpresnejsi, hodne mi pomohli :)

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Silničky na bazaru jsou většinou ok … pokudy byla padaná, poznáš to na laku atd ;) … takže bych se tak nebál v tomhle případě.

                          0 0
                        • tromboonen  

                          Presne tak, bazaru se netreba bat..

                          Mas dve moznosti:

                          1. koupit novy starsi vyprodejovy ram, nebo ram na bazaru ci eBay a postavit

                          to – budes mit presne co chces, jak rikam ram co novej stoji 50 se da takhle sehnat za 25, i nepouzity, sada a zbytek drobnosti za 20, kola 8 a mas krasne kolo, ktere by nove stalo 70–80 a jeste by na nem byly mouchy..

                          1. prohlizet bazary a eBay a pockat si na neco co bude podle Tvych predstav,

                          problem to neni, jen je potreba vedet co chces, spis nez hledat podle sady..

                          Co je endurance sis uz nasel – najdi si o tom vic, pokud mozno v anglictine, recenze, nazory uzivatelu na jednotliva kola/modely, takhle jsem hledal ja, na zahranicnich cykloforech dostanes narozdil (vetsinou) od zdejsiho relevantni informace bez hadek a urazek..

                          Pokud Ti vyhovuje tenhle styl (vyssi hlavovka abys nebyl natazenej jak chrt), ne uplne tvrdy ram ale spis neco co vyzehli nekvalitni povrch plus uveze sirsi kola, spocitej si tady jake rozmery jsou pro Tebe dobre a podle toho posuzuj geometrie jednotlivych znacek.. a zvol vhodnou velikost, ktera se pro jednotlive znacky muze menit.

                          Pokud teda chces endurance, tak ja jsem po procteni vseho mozneho dosel k temto kandidatum:

                          Specialized Roubaix SL 3 a vys

                          Felt Z1 nebo 2

                          Trek Domane

                          Canondale Synapse 2013 a vys

                          Bianchi Infinito

                          Sehnat samotny ram za slusnou cenu jde nejlip ten Spesl, byly na cyklobazaru, v par obchodech v CZ nove za dobrou cenu, plus mraky na eBay..

                          Jsou to pomerne nove modely (krome Speslu), takze pouzitych kol na bazarech v CZ moc neni, ale Spesl jo, ten lidi hodne kupujou, ale co se prodava jsou vetsinou zakladni modely (ne tak bocne tuhy ram, nizsi sada, Sora/Tiagra nebrat, ale 105 staci)… na eBay si muzes nastavit aby Ti chodilo upozorneni na vsechny nove polozky daneho jmena z celeho EU – a kdyz par mesicu pockas, neco se objevi..

                          Takze si to nastuduj, zmer se, spocitej si jakou velikost od kazdeho modelu bys potreboval, vyber dva nebo tri modely co Ti pripadaj dobry a pak uz jen cekej a hledej, do jara casu dost – a mas to..

                          Kdybys chtel info konkretne o Speslu, tak mi napis mail

                          0 0
                        • tromboonen  

                          Pells nevim, na zivo jsem nevidel, je to o tridu horsi ram nez ty jmenovane – a rozhodne neni endurance, ale zavodni chrti, a myslim ze bude tvrdej a nebude mit zadny vychytavky v konstrukci ani materialu, jestli ses ochotnej to zkousnout a sedne Ti geo proc ne, ale ma velmi nizkou prodejni cenu (pouzite) narozdil od tech znacek, takze to musi byt za velmi slusne penize kdyz pouzite..

                          Zase mam dojem koukas namatkou na cokoli jen podle sady, zamer se napred na vlastnosti a co chces, nebo to pak budes po par letech prodavat..

                          Sram Force je dobra sada, cca na urovni Ultegry a lehci, ALE styl Sram razeni neni pro kazdeho, neradis velkou pakou nahoru a malou dolu (na to ma patent Shimano), ale velkou o jedno kliknutu dolu a o dve nahoru (nebo naopak:), proste pokud mas v ruce Shimano tezce se zvyka, pokud mas jen jedno kolo neni problem, ale pokud mas jedno Shim a jedno SRAM, treba casem budes porizovat dalsi na zimu atd. tak je to na kebuli… plus Sram paky (sice vyssi rada Red) pry dost casto odchazeji, nevim, ja Sram vyradil hlavne kvuli tomu ze mam jina kola na Shimanu a nechtel jsem to na kazdym jinak… Shimano je nejrozsirenejsi, proto se z druhe ruky kupuje nejlip i nejlip prodava IMHO

                          0 0
                  • Lada,s  

                    Teorie hezký, ale praxe je jiná. Samostatné páky (navíc aby byla identická jako ta tvoje rozbitá) se na bazaru vyskytují tak málo a o jejich ceně ani nemluvím, že to stejně skončí koupí nové (abys nemusel půl roku nejezdit než se nějaká objeví)

                    0 0
    • lalajda  

      Rozpočet 63tis už je hodně slušný rozpočet na to, aby kolo bylo na karbonovém rámu, sadě Dura Ace a nějaké ty karbonové doplňky..

      0 0
      • Datel Stepní  

        To je málo. Pokud to bude na Duře, bude šetřeno na rámu a kolech. 63tis bych viděl na Ultegru. Bude na dobrá kola a nemusí se hledat nejlevnější rám.

        Rám, na který má smysl dávat Duru nebude za 25tis.

        0 0
      • Bohdy  

        Ten rozpocet sem srazil jak sem psal vyse nekam na polovinu… :) Mel sem trochu velky oci a zaujala me ta elktrika a kotoucovky. Ty mi tady vyvratili vsichni a elektrika je super vec kdyz funguje,ale je pravda,ze kdyz se pak neco pokazi, byl bych v pr… Za 60k na dure ani omylem novy kolo. Je to spis ta ultegra no… Ono je to spis o hledani akci a vyprodeju. Koukam sem i na neco od toho corattecu co mas ty a za 40 se to da sehnat na ultegre,ale asi bych spis zkusil projet ty bazary… Tech nabidek je tam dost vcelku i rozumnejch, otazka je riziko koupe z druhe ruky…no sem zvedavej jak to dopadne :)

        0 0
        • mr.antik  

          v karbonu bych radši koukal na zavedené značky ne lowendy (byť nablískané a na hezčích komponentech). Z těch levnějších značek vycházej hezky Canyony, ale určitě by se dalo třeba Giant, Spešl (výprodej) a hodit na to lepší kola, buď hned nebo třeba časem.

          0 0
        • tromboonen  

          Porad dioporucuju zamerit se hlavne na ram, hledat vylozene dva tri ramy, ktere mam zmerene ze mi vyhovuji a vim ze ocenim i jejich vlastnosti – jinak nakonec skoncis u kdovi ceho jen proto ze to ma na sobe olitanou Duru – treba tady si hazel tipy od vylozene noname pres nejake znacky, do toho Author (coz je z hlediska ramu noname, nemaji vlastni vyvoj a ramy kupuji, jsou extra tvrde a tuhe a geometrie extra chrti)…

          U celeho kola je vzdycky kompromis, u noveho typicky nic moc kola, plus nektere dily jako riditka, sedlovka, obcas i kliky kdyz je to vyprodej Ti nemusi sednout a vymenovat to se pak nascita, proto jsem sel radsi do stavby (plus puvodne jsem chtel pouzit nejake dily ze stavajiciho, coz jsem nakonec neudelal..)

          Ramy i kola z druhe ruky (ale i nove) se daj slusne koupit na eBay, Anglie a Nemecko, riziko to je, to ano, ale lidi tam vetsinou nelzou a nejsou tak vychcani jak jsme zvykli tady, staci s nima dat rec a hned vidis, jestli jde o podvodnicka prekupnicka nebo normalniho cloveka, ktery presel na jiny ram nebo tak neco, no a kdyby se pak ukazalo ze je to fake nebo je tam nejaka prasklina, da se to pres eBay vyresit, jak rikam, riziko je, ale kdyz to clovek bere rozumne, overi si to a nejde do vseho tak se daj poridit zajimavy veci, jsou to vetsi trhy nez u nas, tak je tam toho vic a ceny tomu odpovidaji..

          Kdyz jsme u tech Endurance ramu, ja toho Spesla (S-works Rbx SL4) nakonec koupil v Anglii, vice mene proto, ze kombinace velikost/barva/typ tam vysla nejlip, ale mel jsem v te dobe tady vyhlidnuto par variant novych v obchode (modely treba 3–5 let stare, ale to u spickoveho Speslu nehraje skoro roli), ramy co nove staly a dnes stoji 50–70k, daj se takhle sehnat za 27–29 kdyz mas stesti na svou velikost..

          0 0
        • tromboonen  

          Hele a vazne se nemusis tak drzet te Dury, jako pekny na pohled to je, ale od 6700/9700 vejs si troufnu tvrdit, ze kdyz sedis na kole a nevidis na loga tak z pocitu a funkce nepoznas rozdil (myslim u stejne generace), jde jen o par gramu a vzhled – a u noveho kola das za Duru ranec navic a zbytek bude osizenej..

          0 0
          • modbic  

            a co třeba novej Fokus s Ultegrou, můžeš to ohodnotit, jestli se to vyplatí ? :-)

            http://www.cyklonemcik.cz/…7–0–22g-2015

            0 0
            • blaf  

              vyplati se plecka za 500 na dojizdeni do kramu, dal uz to neni o vyplaceni, ale o tom jestli ti to za to stoji

              Focusy jsou celkem oblibene, nejoblibenejsi je Izalco, ale i Cayo (ne to stare Cayo) je pozitivne hodnocene, na tom cos dal odkaz bych nechal vymenit brzdy za 6800 a asi budes kupovat nova kola, to kolo je osizene (kola, riditka, brzdy, sedlo,…), ale neni spatne

              0 0
            • tromboonen  

              Jo, kdyz Ti sedne geo tak se mi Focusy zdaj dobry (ramy), ale zas tak moc o nich nevim a urcite to neni ta kategorie jako tech par tipu co jsem psal vyse (tlumeni razu od rozbiteho povrchu), ale jinak OK.. tenhle ma i skoro decentni barvy, narozdil od jinejch..

              No a jak napsal kolega, brzdy sracky, kola a zbytek osazeni nic moc, ale prezit se to da, ty brzdy vymenis za neco z bazaru a kola si nechas jako treninkova… ale nedivil bych se, kdyby tam ve finale bylo tech noname veci vic, Nemcik je takovej divnej pavouk, zdanlive vyhodne nabidky, ale poskladane kdovi jak, hlavne aby tam byla draha prehazka a lidi se na to chytěj, jejich pristup je taky divnej, meli na netu X ramu, co se mi libily, ve vsech velikostech, kdyz jsem jim zavolal tak samozrejme nic, ale prej by mohli odstrojit z kola, ale cena by byla jina… no proste trhovec, asi bych kupoval jinde osobne.. par podobnejch reakci na ne uz jsem tu taky videl

              0 0
              • Singlespeed  

                Nevím, jak nové modely Focus Cayo, ale cca 2 roky starý model nic moc nebyl. Zadní patky byly z nekvalitního karbonu a vymačkaly se, kolo v nich nedrželo a vaklalo. Je možné, že už je začali dělat z hliníku, v opačném případě bych to nebral.

                0 0
                • modbic  

                  díky za reakce. Dá se říct, že jsem se tak rozkoukával a tenhle fokus mu padl do oka. Ale zatím ta potřeba novýho kola není úplně aktuální, takže můžu v klidu sbírat informace a počkat, až se objeví to pravý kolo ;-)

                  0 0
                  • blaf  

                    ja na pravy kolo cekam uz pres rok, tak aby ses dockal :)

                    0 0
              • Bohdy  

                Ahoj,

                co by sis vybral?

                http://www.cyklobazar.cz/…775/colnago/

                je to ramova sada nekde kolem roku 2009, na nove ultegre 6700 z roku 2012)

                http://www.cyklobazar.cz/…kola-vision/

                je to sice „jenom“ ten pells,ale zase model nekde 2011–2012…

                obe kola by mela mit udajne zhruba stejnou vahu,neco pres sedm kilo, jezdene by meli byt jen rekreacne…

                geometrii uz stejne asi tak nejak nedohledam,takze spis nazor :) diky

                0 0
                • tromboonen  

                  Z tehle dvou bych ja bral Colnago, protoze je na Shimanu, Sram nechci protoze pokud bych stridal Shim/Sram na ruznych kolech, zamotaj se mi z toho ruce, ale to je na Tvem zvazeni. Plus Pells bude tvrdej a spise zavodackej rekl bych.

                  Jinak o tom Colnagu nic nevim (prej je to Endurance a dost dobry, pisou tady http://glorycycles.blogspot.cz/…-review.html), to je taky na Tobe aby sis nasel vice info o tom roku a zvazil jestli je to neco co chces.. (ten bike fit calc uz sis spocital?)

                  Kola budou asi galuskova? S karbobovymi rafky nemaj plaste cenu, ale ne kazdy galusky skousne

                  0 0
                  • lalajda  

                    Nevím z čeho usuzuješ, že pláště na karbonových ráfcích nemají cenu. Spíše je důležitější říct, že pokud je na ráfcích karbonová i brzdná plocha, tak za vlhka a mokra to brzdí na hovno. Trochu se to dá ošetřit špalkami, ale i přesto to je to masakr!

                    Hodně se rozepisuješ o pohodlí silnic, ale je snad od toho aby jela. Co opravdu jede není pohodlné a co je pohodlné, tak zase nejede. Za tímto si stojím a jsem si jist, že 80% silničářů chce aby mu kolo jelo.

                    Co se týká galusek a plášťů, tak galuska je dražší na provoz, ale její jízdní vlastnosti jsou nepřekonatelné.

                    Z těch dvou je Colnago jednoznačně zajímavější, ale pohodlí u něho taky nečekej.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      O pohodli mluvim predevsim ve smyslu relax geometrie s vyssi hlavovkou vs. zavodni geo = mam dlouhe nohy a kratsi trup/ruce a vetsina ramu je mi dlouha, takze musim o velikost mene a tam je pak problem s dropem, takze preferuju ty vyssi hlavovky… plus nejsem tak fit a ohebnej aby mi vyhovoval crti posed..

                      Dalsi plus endurance ramu je delsi zadni stavba, vetsi rozvor, lepsi drzeni stopy a taky vic mista v ramu na tlustsi plaste, jezdim obcas rad sotku a rozbite ex-asfaltky v Brdech..

                      A co se tyce pohodli/tlumeni vibraci, me osobne to taky vyhovuje, i kdyz je otazka kolk z toho dela ram a kolik sirsi plaste… a rozhodne nemam pocit, ze by moje Rubecko bylo line, to je trochu povera, ze to musi byt line/mekke kdyz je to na spatne cesty… respektive je to jak u ktereho ramu, viz tady: http://redkiteprayer.com/…-vs-roubaix/

                      Nikomu to nenutim, jen doporucuju, pro zacatecnika je podle me lepsi mnit pohodlnejsi geo..

                      Co se tyka karbonovych kol, tak ja si pro sebe udelal zaver, ze pokud karbonova kola, tak galuskova… ta na plaste jsou vyrazne tezsi, hrozi nebezpeci destrukce rafku nebo bouchnuti duse od tepla pri brzdeni, jeste to nemaj uplne vymakany..

                      Galusky nemaji mensi valivy odpor jak jsem si myslel, nejmensi maji plaste s latex dusema, maji trochu jine vlastnosti, tezko rict co je lepsi a co horsi, hodne zalezi na modelu..

                      Drazsi to byt nemusi, zalezi, jak casto pichas a jestli jsi schopen je pak opravit nebo ne, existuji slusne galdy za 450 Kc, Vittorky, i kdyz ja bych asi pokud bych to porizoval sel do neceho sirsiho..

                      Jen jsem mu chtel dat info, na kazdodenni jezdeni je asi lepsi mit plaste, a tim padem ne karbon kola, ale jako svatecni kola proc ne a pak mi galusky davaj vetsi smysl, karbony na clinchery jsou tezsi a problematicke..

                      Pokud to jsou galdova kola, tak bych si k nim koupil dalsi sadu hlinikovejch kol na trenovani a pouzival je jako svatecni, pokud to jsou plastove karbony, trochu by me to odrazovalo od koupe

                      0 0
                      • jecnak  

                        Podle me teda Roubaix liny je. Zalezi s cim srovnavas, coz by me docela zajimalo.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Neni Roubaix jako Roubaix… ty ramy maj ruzny material/ruzny karbon/layup podle toho ktera uroven to je (Comp, sport, Sworks, uz si to presne nepamatuju), plus kazda generace (SL-1 az SL-4) je tuzsi…

                          Ja fakt nejsem ani odbornik ani zavodak, jak rikam pro me to je hlavne o geometrii, ale treba oproti hline s dosta gresivni geometrii to jede lip jak do kopce (jako ze se to nikde neprohejba), tak z kopce (jako ze neni to liny v zatackach, spis to drzi stopu tak, ze tomu vic verim a poustim to rychlejc..)

                          Ale jak rikam, nemam najeto 50+ kol, jen jsem potreboval neco s vyssi hlavovkou a ten zbytek vlastnosti mi taky vyhovoval, nevim jestli kdybych porovnal Tarmac vs. Roubaix se stejnymi koly jako ten chlapik co jsem na nej nekolikrat odkazoval jestli bych to dokazal tak kvantifikovat, ale ten jeho clanek plus dalsi co jsem ruzne objevil me presvedcily, geoskou mi to kolo sedi, rozhodne to neni mekke (taky jsem tady nekde odkazoval na porovnani flexe u ruznych kol, treba u Domane par lidi rika, ze jak to ma ten kloub pod sedlem tak se to obcas chova jako full nebo aspon kolo na podhustenych tlustych plastich, jako ze se clovek trochu houpe v sedle a energie jde do toho houpani misto pohybu vpred, ale sam jsem to nejel tak nevim, mechanicky to smysl dava (kloub pod sedlovkou vs. absorbce vibraci v zadni stavbe)).. ale je to vsechno teorie, tezko porovnavat a uprimne me nejakych par sekund nevytrhne, zato kdyz nejsem nachrtenej tak me neboli zada a vydrzim na tom dyl, proste pro me osobne to funguje a necitim ze by to bylo nejak line, ale je pravda ze nemam prime srovnani s podobnym zavodackym ramem, ale pomerne tvrda a zavodacka hlina mi nijak rychlejsi nepripadala..

                          0 0
                          • jecnak  

                            Roubaix jsem jel pred dvema lety, nejakou Comp verzi, a prislo mi to pri bezprostrednim presedani proti me stare Madone jak tupy tank. Urcite hodne udelalo seriove obuti a kola, ale rozhodne jsem z toho kola nadseny nebyl. Dneska mam podobne pocity, kdyz jedu po asfalte na Crockettovi s turistickyma silnicnim a plastema. Taky to tak divne nejede. Co se tyce treba Domane, tak tam je pruznost v sedle az extremni a pri nerovnostech pod jezdcem sedlo/sedlovka/se­dlova trubka viditelne pracuje o nekolik centimetru. Clovek ma az trochu pocit, ze to musi rupnout. Na nekolika ruznych Domane jezdila Medunka a byla spokojena.

                            Dulezite ale je, ze ti kolo sedi geometrii. Spousta z tech pocitu na seriovkach se da snadno poresit kolama, riditkama a hlavne kvalitnim obutim.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              na základních kolech je comp tragedie. jakž takž se dá expert, ale to je kolo za 90 a pořád tam jsou fulcrumy mix 5 a 3. Označení S4, náby to má z pětek a dráty a ráfky z trojek.

                              Dřív se dávaly DT swiss axis myslím a ty ani ve vyšší specce nebyly nic moc, na compu byly podle mě axis 1.0 a ty měly dvě kila. 300gr pláště na obyč duších tomu taky nepomůžou.

                              Ono ten rám zase tak měkký není. Ty vložky z elastomeru jsou spíš na efekt, protože stejně okolo nich je carbon co to fakticky drží. Celkem to funguje až u sedlovky, tam je větší páka.

                              měli jsme v rado testovačku na carbon kolech a ta jela pěkně.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Myslíš, že S5 (dráty, niple stříbrné) jsou něco jinýho něž FR7?

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  schválně jsem to zkusil znovu najít – týpek psal v roce 2013 přímo do fulcrumu:

                                  „I received a reply back from Fulcrum;

                                  “Racing 4 is OEM only and customer for specialized only, it is not sold after market so therefore not on our website. Racing 4 in fact is a racing 3 rim (clincher) racing 5 hub and custom spokes."

                                  0 0
                                • Peslezedirou  

                                  Staré pětky měly na zadním kole přímé dráty a mohem lépe zadní nábu zpracovanou, nevím jak vypadají pětky teď, ale mnohem víc připomínají staré sedmičky.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    že by Fulcrum šel opačně než ostatní a místo uvolnování technologie do nižších řad downgradoval :)

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Kola na váze jsou sundaný ze Spešlu, který je signuje jako

                                    Fulcrum Racing S-Five, ale minimálně náby jsou z FR7…

                                    0 0
                              • jecnak  

                                Tak ten pocit, opravdu ale je to jen pocit, protoze tezko provedu nejake mereni, ze ty vlozky v ramu jsou jen na oko mam take. Sloping a diky tomu vysunutejsi karbon sedlovka udela podle me vic prace.

                                Je mozne, ze ta lenivost kola na kterem jsem jel byla zpusobena prave plasti a koly. Moznost prehodit si tam poradna kola a plaste jsem ale v tu chvili nemel. Prijde mi docela smutny, ze vyrobci osazuji i hodne dobra kola mizernymi plasti a dusemi.

                                0 0
                              • blaf  

                                Ono ten rám zase tak měkký není. Ty vložky z elastomeru jsou spíš na efekt, protože stejně okolo nich je carbon co to fakticky drží. Celkem to funguje až u sedlovky, tam je větší páka.

                                pak je otazka, proc vubec roubaix kupovat, kdyz ta hlavni ficura (elastomery) nefunguje a je to (ram) tezky jako krava, leda kvuli te vysoke hlave, ta je ale zase uz extremne vysoka

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  vlastnosti rámu se dělají jinde než elastomerem. Ten tam je jako marketingová fičura. Domane si tam zase dá čep, jiní speciálně vykuní zadní šavle a třeba Colnago na marketing pro hejly sere a udělá to jako normální rám a taky to tlumí ;-)

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Zrovna u Domane mi prislo, ze pri spravne zvolene velikosti ten rem opravdu viditelne pruzi – jak pozorovanim jizdy za Medunkou, tak zkousenim na miste moji vahou. Bez cepu by pri stejnych parametrech ram prdnul v oblasti napojeni horni ramovky/vzper na sedlovou trubku.

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      spíš mi šlo o to, že by dokázali vyrobit rám s podobnými vlastnostmi i bez toho čepu. Ten předozadní pohyb je pro tlumení jen jedna část. Další je práce šavlí zadní stavby, tuhost rámu jako celku pro přenášení vibrací, délka sedlové trubky atd.

                                      0 0
                                      • jecnak  

                                        Jenze pokud bys udelal ve vysledku stejne pruznou kombinaci zadni stavby a samotne sedlovky bylo by to kolo straslive mekke do boku.

                                        V placenem CX magazinu c.25 jsou k nalezeni tyhle cisla, ktera jsou ale bez jakehokoli komentare. Podle povidani kolem mi ale prijde, ze ten kdo psal recenzi na Boona ve stejnem cisle, nemel pro sebe uplne vhodnou velikost. Nevim jak moc rozdilny je Boone a Domane co do pruznosti sedlove trubky+sedlovky (vim o lehce jinem umisteni cepu), ale moje pozorovani by se klonilo spis k nekolika centimetrum propruzeni.

                                        0 0
                                • tromboonen  

                                  Pro me je hlavni ficura geometrie (nejen ta hlavovka, ale i delsi zadni stavba a rozvor), plus moznost tlustych plastu..

                                  Hlavovka vypada blbe od velikosti 58 nahoru, to uz je monstrum, souhlasim, ja mam diky tem svym disproporcim 54 a to je hezke kolo..

                                  Tezky jo? Muj ram ma kilco nebo neco pod, zalezi na roku a modelu..

                                  0 0
                      • Bohdy  

                        No tak ja jezdim tak 5 dni v tydnu, takze nejaky svatecni kola pro me nemaji smysl…zavody taky nejezdim…mel sem ale teda za to, ze kdyz tu mluvite porad o tom divat se na ram a na kola, ze karbonova kola jsou lepsi jak normalni… I proto me zaujal ten pells, ze tam jsou carbonova kola, jestli galuska nebo ne, to popravde nevim,ale je fakt ze mam tendenci pichat s pravidelnosti tak jednou mesicne(a nemyslim starou,ale dusi :D ), ikdyz je fakt ze za to asi mohl hodne sjetej plast na zadnim kole, predni sem snad nepichl ani jednou,ale zadni snad za to jaro-podzim 5–6×… Cim vic to ctu, tim mene penez se mi do toho chce investovat :)

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Nezoufej, jestli Ti sedne ta geometrie (nejdulezitejsi), najdes si jakz takz rozumne reference na ten ram, tak do toho jdi… kola zjisti co jsou, jestli galdy nebo plaste.. plaste na karbonech IMHO trochu mimo, ale spousta lidi to vozi jen pro ten pocit a look, ja mluvil o tom co se vyplati/ma smysl.. a koneckoncu kola jsou vzdycky jen neco co dostanes s kolem, to idealni co chces si porizujes sam..

                          Svatecni kola maj vzdycky smysl, proste kdyz mas karbonova kola s galdama, nebo i bez, nema cenu je tahat do sracek, hur to brzdi, ojizdi se to… klasika je neco hlinikoveho jako Fulcrum 3/1/0 a plaste, neni to moc aero a nevypada to tak sexy, ale vydrzi to roky a je to lehke, kdyz chces karbon, tak s plastema je problem, takze galdy, ale hur to brzdi ve srackach a neni to neco co bys pouzival jako kazdodenni zalezitost (pichnes a menis galdu nebo spravujes, obrousis brzdne plochy…)

                          Takze bych nevahal a pokud Ti sedi geo a styl ramu kup to Colnago, prihod 4–8k na hlinikova plastova kola na horsi dny a mas vystarano..

                          0 0
                      • Bohdy  

                        Tak nakonec ten pells jsem odrekl a to colnago taky nevidim moc ruzove…No nic, ale alespon mi ta diskuze se pomaha trochu vyprofilovat… Respektive uz konecne tak nejak prichazim na to, co vlasne chci a ze si hold musim pockat az to nekdo nabidne…Takze varianta č.1) je Cannondale, bud Synapse nebo Super Six, v 2.) Spešl roubaix, nebo tarmac… A chci to na shimanu a alespon na utegre :) klasicky kola s dusi, protoze z galuskama bych se asi utrapil :)) Ty carbonovi sou sice krasny a hodne sem se po nich dival,ale jestli je fakt to ze na kazdodenni jezdeni nejsou,tak v tuhle chvili mi sou k nicemu a mit dve sady je zbytecne…casem proc ne :)

                        0 0
                        • blaf  

                          prijde mi, ze se profilujes trochu divne (roubaix nebo tarmac, synapse nebo supersix), to jsou dve uplne odlisne kategorie, ujasni si jestli chces chrti nebo „turistickej“ bike

                          0 0
                          • McBlacky  

                            vidím to tak že chce bud CD nebo Spešla a je fuk co, hlavně když to bude alespon ultegra

                            0 0
                          • Bohdy  

                            Jak rikam, ja nemam se silnickou temer zadne zkusenosti…mam ted fitness kolo a to je uplne o necem jinem, jak riditka, tak posed a i ta geometrie…takze ja vlastne ani nemuzu vedet co chci :)) Ano, samozrejme ze pohodlnejsi by bylo asi lepsi,ale zase na druhou stranu, si rikam „no co, tak si zvyknu, zvyknuli si jini :)“… To ze mi to kolo jako novackovi uplne nesedne to je 99% sance…Ted jde o to aby to bylo alespon snesitelne a nejak sem si zvykl :))

                            0 0
                            • jonti  

                              ted uz nejsou moc testovacky, ale zkus jeste neco sehnat na den nebo na vikend a projet se na tom poradne. To ti da mozna vic nez diskuze tady.

                              0 0
                            • lalajda  

                              No řekl bych, že Ti tady museli v hlavě udělat úplný guláš :-)

                              Jak píšeš, musí se Ti líbit, sednout do ruky a pak si zvykneš :-) a když ne, tak se to dá vždy řešit prodejem a koupí jiného kola či rámu.

                              0 0
                              • blaf  

                                Jak píšeš, musí se Ti líbit, sednout do ruky a pak si zvykneš :-) a když ne, tak se to dá vždy řešit prodejem a koupí jiného kola či rámu.

                                sorry, ale tohle je teda hovadina, vybrat podle vzhledu a zvykat si napr. na dlouhy kolo i kdyz nejsem ohebnej, to je „logickej“ pristup

                                0 0
                                • Bohdy  

                                  Ale on ma pravdu… Vetsina hobiku si myslim ze si vybira podle vzhledu a max tech komponentu nebo znacky ramu…o nejakym reseni geometrie atd nema ani paru…Stejne jako ja… Navic, tu porad resime to ze chci starsi kolo za 35k…Kdybych resil koupi noveho a mel rozpocet treba 80 tak si ten cannondale nebo spesla muzu koupit hned a muzu si pocitat geometrie atd… Ale pokud potrebuju konkretni znacku, typ, velikost a jeste chci aby se mi to kolo libilo na pohled (vim ze je dulezitejsi jak to jede,ale proste nikdo asi nebude jezdit na necem co se mu nelibi), tak bych taky mohl cekat par mesicu nez nekdo neco nabidne a to se mi nechce… Navic znovu se budu opakovat… Stejne se budu muset tak jako tak zvykat na uplne jinej styl jizdy a posedu atd… A to jestli sem nebo nejsem ohebnej??? Nikdy sem na chrtim kole nesedel,takze tohle taky nedokazu posoudit :)) Kdybych si nebyl jist tim haibikem,tak by me asi ani nenapadlo to tady resit a proste bych si neco koupil a pak trpel,tak jako 90% hobíků :D Na tu geo a endruance styl to hodil tromboonen a ikdyz to vnimam jako dobre rady, porad to nemeni nic na tom, ze cekat az mi nekdo hodi hezkej synapse na ultegre, v dobrym stavu, ne z druhyho konce republiky do 40 k, by mohlo byt na dlouho…

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Tim to bych to asi shrnul tak, ze si kup co chces a neptej se. Zbytecny se snazit poradit.

                                    0 0
                                  • tromboonen  

                                    Tvl tak pet az deset lidi Ti tady radi, dava Ti sve zkusenosti z toho cim si prosli abys nevrazil penize do neceho co Ti nebude sedet a Ty nakonec volis „treba Bahnaka“ :)

                                    Tak ja to zkusim naposled, neda mi to: spocitej si jakou potrebujes geometrii a velikost na tom bike fit calculatoru, odkazoval jsem na nej vejs..

                                    Tu danou geometrii lze plus minus najit u zavodniho kola (supersix nebo Tarmac) i u turistictejsiho (Synapse nebo Roubaix), jen ty Cady jsou trochu delsi mam pocit, ale proste usadit se da kdyz nemas takovy extrem ruce/nohy jako ja na kazde kolo pokud spravne zvolis velikost, jen ty zavodni budou tvrdsi, posed asi malinko nahrbenejsi, jizdni projev ostrejsi – na to si bud zvyknes, nebo to pak budes menit za neco jinyho, ja osobne bych radil zacit na te turisticke geometrii a kdybys pak chtel byt ultra zavodak (da se to i na tomhle, otocis a slamnes predstavec), tak uz stejne budes chtit dalsi kolo, tak koupis toho zavodaka..

                                    Ultegra souhlas, kola vezmi pro zacatek hlinikova (Fulcrum 3/1 bohate staci), hlavne dobre plaste (ja nedam dopustit na Challenge Strada Open 25), oblibene klasiky jsou Continental GP 4000, rozmer 25 je lepsi na pohodli a nijak to nebrzdi..

                                    No a vzhledem k tomu, ze s timhle se vetsinou ani bazarovky ani nova kola neprodavaj, bud sezen ram a postav to, nebo kup kolo bez kol, na bazaru se to da vzdycky domluvit a kola zvlast..

                                    Nejsem sice uplnej odbornik, ale asi pred rokem jsem upgradoval na to Rubecko a dost dlouho jsem to resil a hledal informace, tak myslim ze to pomuze, pokud teda budes ochotnej si nechat poradit:)

                                    0 0
                                  • tromboonen  

                                    A ze na cyklobazaru neni velkej vyber zrovna tehle dvou modelu? Rubecek tam byva dost, stejne tak jako novejch starsich ramu v Cesku v eshopech, Synapse se taky obcas objevi – a na eBay sezenes do jara cokoli, jen nesmis cekat ze Ti to spadne do klina a bejt mouchy snezte si me, chces dobry kolo, nechces za nej dat ranec, tak si zjisti co a jak, rozhodni se co presne chces a pak hledej, s tou Tvou nerozhodnosti a defetismem to daleko nedotahnes..

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      no hlavně si dát na ebay a bazaru bacha aby to byl originál. I to k čemu ti soukromí prodejci dají papíry nemusí být…

                                      0 0
                                      • tromboonen  

                                        Jasne, to jsem taky psal, co se tyce ramu tak to vetsinou poznas od pohledu nebo podle komunikace prodejce, jestli je to fake, ja si trochu proklepnul toho prodejce v Anglii (podle Emailu, reditel stavebni firmy, plus neprodaval desitky polozek), poptal se jej na podrobnosti a podle komunikace to bylo jasne, kdyby nakonec prisel fejk, tak bych holt reklamoval pres eBay, ale byl jsem si dost jisty a dopadlo dobre..

                                        A Rubecek fake tolik neni, spis Venge, nejaky cesky Spesl prodejce rikal, ze jim neco ukazovali na skoleni (nevim jestlu RBX nebo jine) a ze to slo poznat na sto honu..

                                        0 0
                                • Singlespeed  

                                  Zimáka mám delšího než silničku, jak horní rámovku, tak zadní stavbu. Stačilo dát kratší představec a vůbec nepoznám, na čem jedu. Jedině při jízdě ze sedla cítím, že je delší kolo stabilnější, ale nějaký podstatný význam to pro běžnou jízdu po silnici naprosto nemá.

                                  0 0
                                • lalajda  

                                  Pokud dluohé kolo sedne do ruky tak proč ne. Je to o pocitu a prožitku z jízdy.

                                  A podle vzhledu vybírají všichni a je to jeden z nejdůležitějších parametrů. Budeš-li mít před sebou za stejnou cenu na stehjném rámu kolo na ultegře a druhé na Dura ace a to na Ultegře bude líbivjěší a vzhledově hezčí, tak většina lidí šáhne po něm.

                                  0 0
                                • lalajda  

                                  Pokud dluohé kolo sedne do ruky tak proč ne. Je to o pocitu a prožitku z jízdy.

                                  A podle vzhledu vybírají všichni a je to jeden z nejdůležitějších parametrů. Budeš-li mít před sebou za stejnou cenu na stehjném rámu kolo na ultegře a druhé na Dura ace a to na Ultegře bude líbivjěší a vzhledově hezčí, tak většina lidí šáhne po něm.

                                  0 0
                • tromboonen  

                  A geometrii si tak nejak koukej dohledat, treba tady http://colnago.com/geometry-clx-3/ plus overit s majitelem ze je to stejne (vetsinou se geo z roku na rok moc nemeni, ale pro jistotu)… to je dulezitejsi nez sady a kola..

                  0 0
                • lalajda  

                  Doporučuji je vidět kolo a hlavně svést se, pocit z jízdy a posedu Ti prostě musí sedět.

                  Pokud budeš z pocitu nebudeš přesvědčen, tak doporučuji nebrat :-)

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Ale to chvili trva nez zjistis jestli to sedi, respektive na prvni svezeni se muze zdat ze sedi a pak je problem, musel bys najet 100+km na vyjizdce, zvlast pokud nemas moc zkusenosti a nevyzkousel si toho vic… ten bike fit calc se vetsinou nemyli a je to jistejsi

                    0 0
    • tom xtr  

      Tak jak ten Haibike popisuješ je to úplně špatně za ty prachy. Podstatně lepší mi za stejný prachy vychází třeba tenhle LP Xelius 400

      Až na standardní kola skvěle vybavený karbonový závoďák.

      0 0
    • JakeF  

      Když už se tu tolik řeší ty endurance silničky, co Giant Defy, která tu ještě nepadla? Na příští rok se mi tam celkem líbí jedna specifikace, akorát klasika těžký kola… Má někdo s tím rámem zkušenosti? Loni jsem měl TCRko a na různý vedlejší silnice to bylo na mě dost utrpení a po hlavních silnicích zas nechci jezdit kvůli autům…

      0 0
      • blaf  

        bez osobni zkusenosti, ale ve Statech je to imho spolecne s Felt Z nejoblibenejsi endurance silnice, jen skoda, ze 2015 je uz jen s kotoucema :( bez kotoucu bych o ni hodne uvazoval

        0 0
        • tromboonen  

          Ten Felt Z se mi hodne libil podle recenzi i na pohled, ale v Cesku se samostatny ram neda vubec sehnat za rozumny penize a v Envrope je jich taky mene, posilat to z US of A a resit clo se m nechtelo..

          Giant je urcite dobrej, ale nejak se mi ty jejich veci nelibi – tvar ramu,design a barvy, nevim proc, proste mi to nepadlo do oka, ale ramy delaj dobry..

          Ale uz je to jedno, zakladatel vlakna si chce stejne koupit neco podle barvy, znacky a sady a ani jej nezajima jakou to bude mit velikost, respektive jestli mu sedne, on uz si nejak zvykne :)

          0 0
          • blaf  

            tohle byla odpoved JakeFovi, ten nejspis spravnou velikost chtit bude :)

            0 0
            • tromboonen  

              Jasny, jen jeste rozdychavam to martyrium s Bohdym, se pak neni cemu divit ze lidi maj silnicare za exoty a silnicnich kol se boji, kdyz maj takovy nazory (10 mu nekdo rek at se zmeri a spocita si geosku, a on: „je to jedno jak mi to sedne, stejne je to utrpeni a clovek si na to musi zvyknout“) :)

              0 0
              • Bohdy  

                Ale ja to nemyslel spatne… Ja tomu rozumim a beru ze vse co si rekl je pravda,ale proste ja se bavim o tom, ze uz takhle ten vyber nebude moc velkej, protoze sem se rozhodl pro cann nebo spesla…A hele popravde, ty kdyz si si kupoval prvni silnicku, resil si neco takoveho jako byla geometrie??? Podle me tohle neresi nikdo u prvniho kola,protoze to proste nezna…A jinak, tu geo uz mam zmerenou davno,ale stejne tomu za a) nerozumi a za b) na bazaru mi geo nikdo vypisovat nebude a ne vzdy to jde dohledat

                0 0
                • blaf  

                  vzhledem k tomu kolik tu mas reakci by se naslo par lidi co ti radi poradi, na bazaru ti samozrejme geo kazdej rekne, bud ti rekne oznaceni/velikost a pro cann a spesl to opravdu najdes nebo zmeri tt, ht…

                  zrejme uz ses rozhodl, tak at se ti jezdi dobre

                  0 0
                • tromboonen  

                  Ty ses darek teda:

                  Dohledat to jde vzdycky, Google is your friend.. u Speslu a Canonu urcite zadny problem. A i kdyby majitel Ti to zmeri, natahnout metr od sedlovky k hlavovce zvladne kazdy..

                  Kdyz jsem kupoval prvni silnicku tak to by Favorit, velikost byla jenom jedna, vazilo to 14 kilo a nejelo to.. kdyz jsem si par silnicek stavel zamlada taky velikost ramu nebyla uplne idealni, pak jsem par let jezdil jen na horaku, pred cca 5 lety jsem si koupil slusnou hlinikovou silnicku, vyska ramu OK, ale po case jsem zjistil, ze mam ten problem s kratkym trupem/rukama a dlouhyma nohama, mel jsem predstavec 7 cm a porad dlouhe, sedel jsem moc natazenej, bolely zada… kdyby mi tenkrat nekdo poradil kde si to muzu spocitat a na co to ma vliv, mel bych uz i tenhle ram na miru, proto se Ti tady snazime radit.. (na kole kdyz mas spravne nastavene sedlo (coz na testovacce mit nebudes) tak kdyz se chytis za spodni uchop mel bys predni naboj mit pohledove v zakrytu za horni casti riditek), ale s tim pocitadlem pokud ses zmeril spravne to muzes posoudit i na dalku

                  Mas tam delku horni trubky 56+ a 10 cm predstavec, pritom to Colnago bylo o velikost mensi, delka horni trubky 52–53, takze bud rad ze sis jej nekoupil a hledej velikost 56 (vetsinou se velikosti oznacuji podle delky horni trouby, ale nekdy to muze byt i jinak, Spesl Ti kazdopadne sedne vel. 56), u Canonu si dohledej jak to je a fakt se nedivej po necem mensim (velikost M je vetsinopu mensi, i kdyz u nekterych znacek a geo nemusi), rozhodne nema cenu kupovat cokoli jioneho s tim, ze si zvyknes, nezvyknes..

                  0 0
                • tromboonen  

                  A taky jsem tu silnicku koupil na bazaru za 13 tusim, kdybych nebyl atyp tak mi sedi, velikost jako takova nebyl problem, Ty se do toho chystas vrazit mnohem vic.. ale Tvoje vec..

                  Je to jako by sis sel kupovat boty na zimu, ale z nejakeho duvodu se rozhodoval mezi bezeckejma tretrama na atletiku (Tarmac/Six) a trekovyma botama (Roubaix/Synapse), a jeste k tomu koupil prvni co Ti padnou do oka protoze maj hezkou barvu a jsou od Botasu (ze jsou o dve cisla mensi neresis, protoze spravne cislo se prece neda na bazaru sehnat)..

                  0 0
                  • Bohdy  

                    no ja ale celou dobu nevedel ze resis velikost jako takovou :D :D ja myslel ze resis uplne neco jineho :) to je jasny ze tuhle velikost tam napisou vsichni a vetsina z nich i s doporucenejma centimetrama od-do… a treba to colnago tam ma napsano primo vel. 50 na 175 cm!!!ten can i dle jinejch tabulek vychazi 56 :)) i do 54 bych se vesel, ale dam na tebe :) diky

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Asi na Tebe poslu Kennyho

                      To, ze vyrobce „doporucuje“ urcitou velikost pro urcitou vysku je zakladni voditko, pro idealni proporce, ta delka ramu je podle me nejdulezitejsi, Ty uz sis spocital jak by to melo byt tak se toho drz, to cislo 56 je pro tebe nejdulezitejsi i kdyby Ti podle celkove vysky vychazelo ze se „nejak poskladas“ na 54

                      0 0
                      • Bohdy  

                        dobre, tohle mam ujasnene…proste 56 a pres to nejede vlak…ok… ale porad si neumim predstavit (kdyz sem na tom nikdy nesedel)jakej je teda rozdil mezi synapse a super six… Ano jedno je endurance druhy chrti,ale nedokazu si predstavit v praxi co to znamena… Respektive teda endurance je pohodlnejsi, ale dal???Tohle sem mel na mysli, tim ze si pripadne zvyknu na mene pohodlne super six, ne velikost ramu!!!

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Tak jo, musime pomalejs, ale aspon nam uz nerikas ze na nase rady prdis, to jsem rad :)..

                          Soustred se na delku horni ramove trubky u jakehokoli ramu na ktery se divas, geometrie kde to najdes si dohledas, nebo se zeptas majitele, meri se to od stredu sedlovky po stred hlavovky…

                          Shodou okolnosti u vetsiny modernich ramu se tohle cislo pouziva i pro oznaceni velikosti ramu (historicky to byla VYSKA ramu, ale pak se trochu zmenil tvar, takze vyska je nizsi a tohle rozhoduje)..

                          To je abys na tom vubec prezil-nebolely Te zada

                          Co se tyce rozdilu mezi Tarmacem-Roubaix (potazmo Sixem-Synapsi, ale tam to nemam do posledniho centimetru overeno), neboli mezi chrtem a endurance/„tu­ristickou“ geometrii je, ze chrt ma horni ramovku vodorovnejsi, nekdy byva i malinko delsi na te horni ramove trubce, kdezto endurance ma vetsi sloping (horni ramovka do kopce), coz znamena ze mas vytazenejsi sedlovku (coz pomuze pochytat nejake vibrace) a zaroven muzes riditka mit dostatecne vysoko aby ses nemusel prilis ohybat, coz vetsina mene ohebnych lidi neda, hlavne kdyz ma kratsi ruce-trup.. Krome toho endudarne ram bude mit i malinko delsi zadni stavbu a rozvod, takze bude malinko stabilnejsi, riditka Ti nevypadnou z ruky – a taky bude lepe tlumit vibrace, u nekterych levnejsich to bude na ukor bocni tuhosti (zivosti, jak jde za pedalem)… ale vetsina to ma dneska uz vychytany a nejsou to liny hajtry, viz vyse.

                          To s tou hlavovkou neni ze bys jezdil jako vosa na bonbonu nebo pani radova, jen mas moznost mit vys riditka pokud mas vysoko sedlo, vertikalni vzdalenost sedla a riditek (drop) je to co rozhoduje o tom jak moc se budes ohybat, muze to byt cca od 5 cm do 15 nebo i vic, ale ty horni hranice uz jsou jen pro hodne ohebne a fit lidi… i na endurance ramu (pokud nejsi opacny extrem nez ja a nemaz ruce jak orangutan) v pohode nastavis zavodni posed tim, ze das predstavec smerem dolu a uberes pod nim podlozky, ja mam opacny problem..

                          Uz je to jasnejsi?

                          0 0
                          • Bohdy  

                            nevim jake ruce ma orangutan, ale ja mam male a tluste prsty :D celkove bych rekl takovou normalni postavu, zadnej extrem porovnani nohy x trup… No proste budu shanet Cannondale synapsae carbon, ultegra velikost 56 do 40 000,– :))) Jeste ze na to mam celou zimu :)

                            0 0
                          • Bohdy  

                            jeste me tak napada, Merida asi nejakej slusnej endurance ram nema co? Ja ze tam nebyl vypsanej v tech tvejch prikladech :)

                            0 0
                            • blaf  

                              Scultura, neni to uplne endurance kolo, ale ultra dlouha tusim neni

                              ale proc se omezit jen na tyhle znacky? na bazaru jsou casto Treky Madone, H2 geo je fajn, Focusy Cayo Evo taky nejsou spatny, nasly by se i dalsi

                              0 0
                              • Bohdy  

                                Tak o focusech sem, neuvazoval…ale kdyz sem tak hledal, tak sem nasel tohle…

                                http://www.bradsky.cz/…-p-8375.html

                                a tohle

                                http://www.forride.cz/index.php…

                                prijde mi to v te vybave za hodne dobre penize, ikdyz o deset vic nez sem chtel dat,ale zase je to nove kolo…to druhy je o litr levnejsi, velikost by souhlasila,ale zase je to na tom sramu a z toho mam trochu strach :-/

                                0 0
                                • blaf  

                                  osobne bych sel spis do dury, to kolo je pekne, dokonce i karbonova riditka to ma, kola asi na urovni FuRa 7, ta taky nejsou na zacatek nejhorsi

                                  0 0
                              • Bohdy  

                                to mi ***** zada… takze velikost u toho focuse,mi dle te tabulky co sem vyplnoval(no pomahala mi s merenim moje pritelkyne,takze bych na to moc nespolehal asi :D ) mi vysla velikost 56, dle tabulkove orientacni vysky velikost 54 a dle vypoctu delky od zeme k rozkroku x 0.66 na strankach focusu mi vysla velikost 52 :D :D :D No a pak se v tom mam vyznat!!! Ale to kolo se mi libi a hlavne je nove a bez cekani na komponentech o kterych sem ani nesnil :D :D Asi mam viteze, jen ta velikost :/

                                0 0
                                • tromboonen  

                                  Umis cist?

                                  ZAMER SE NA DELKU HORNI RAMOVE TRUBKY = podle vypoctu ji mas mit 56 cm, u kazdeho kola si najdi jak je v dane velikosti dlouha ramovka a ta velikost co ma 56 cm je Tvoje..

                                  Meridy byvaji oproti jinym ramum delsi a moc se mi nelibi, nic zazracneho v tehle kategorii jsem u nich nevidel..

                                  Uz zase litas od certa k dablu, na tom focusu s Durou mas velky placky (53 39 prevodniky), to asi ted nemas, ne? Ber radsi kompakty (50 34)..

                                  A uz to fak vzdava, vycerpals me..

                                  0 0
                                  • Bohdy  

                                    :D Diky za vse…uz sem si objednal ten focus, na tom haibiku mam ted 50–39–30,ale ten malej sem stejne nejezdil… Myslim si ze ve finale mam to co jsem chtel :) az budu za par let kupovat dalsi, uz doufam tak za dvojnasobek tak si zase popovidame :D :D :D Doufam ze ti teda nevadi sediny…jeste jednou diky moc :)

                                    0 0
            • JakeF  

              No to bude taky oříšek, když už jsi na to narazil… TCRko jsem vozil v L-ku, ale bylo na mě spíš větší a delší, tak jsem přemýšlel spíš to ML, jenže jak je Defy kratší geo, tak to dělá už 2,5cm rozdíl. Sedlovka by měla vyjít v pohodě, jenže aby to pak zase už nebyla moc „endurance geo“ na mě :D. Ale to asi nevyřešíme a zkusím to někde projet…

              0 0
              • blaf  

                das o 1 – 1.5 cm delsi predstavec a mas to… jen pozor na na hlavovku, defy ji ma vyssi, abys dostal riditka nizko jak chces…

                0 0
                • JakeF  

                  Hlavovka by byla stejná, jak u TCR v L-ku a tam jsem měl ještě nechanou podložku. Tím se mi to zrovna líbilo.

                  Spíš se právě bojím tý dýlky, delší představec už asi moc nepůjde, na TCRku byla 110ka, jestli se nepletu :(. Ale je fakt, že to na mě bylo dlouhý… Nějakej přepočet z bajku tam asi moc nefunguje, co? :D

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Nevim jak prepocet z bajku – me to na bajku nikdy uplne nesedelo, tam podle me to neni tak vyhraneny, ale u silnice si to nejlip spoictas tady: http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

                    Pokud to slusne zmeris (delej vic pokusu a vem si nekoho na pomoc) tak vysledek funguje na +/- 1 cm, kdyz si to nakreslis, tak zjistis i detaily jako kde budes mit na TCR vs. Defy sedlo a riditka, kde budes vic nebo mene ohlej, uberes 1 cm na predstavci, otocis jej nahoru nebo dolu…

                    Nekdo by uz mel prijit s aplikaci co by to do ni clovek nahazel a vyplivlo by mu to doporuceni a srovnani jednotlivych znacek/modelu.. takhle to lidi mastej v CADu nebo na mm papire a trva to dyl

                    0 0
              • tromboonen  

                2,5 cm v poho dozenes predstavcem, ne? Delsi predstavec no problem, prilis kratky muze zhorsovat ovladatelnost a vypada blbe..

                Profici si prej pokud jsou na hrane vzdycky vyberou mensi velikost a daj na to delsi forbec, akorat Boonenovi museli udelat extra custom ram, protoze v jeho velikosti byla na Roubaixu ta obrovska vysoka hlavovka a u mensi mu nestacil ani 15 cm predstavec..

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.