ralf odchází kvapem do věčných lovišt

101 nepřečtených
  • OLy

    Docela mě děsí jak mizí Ralf na zadním kole ouplně před očima. Znova si ho už koupit nechci ale tím pádem vyplaval problem, jaký plášt by se hodil smíchat s NN který je v předu? Hodit ho někam do sklepa je šílená škoda, protože narozdíl od Ralfa je jako nový.

    Díky za tipy:)

    0 0
    • OLy  

      nehcápu proč mi to založilo ten thread 2×, tak jsem ten jeden bloknul

      0 0
    • jIrI___  

      Nekupovat na zadek „závodní“ pláště. Kdysi jsem vozil nějaké CST snad za dvě kilča a ty vydržely strašně dlouho. Dost dlouho mi taky vydržely všechny drátěné Maxxisy.

      0 0
      • Lister  

        Nebo jezdit málo, pak není problém :-)

        Zrovna včera jsem koukal na svojeho Nobyho z roku 2007, který je vepředu a ten plášť vypadá jako nový. Ralf dá bez problémů vzadu 3–4tis, což mi bohatě stačí – nesmí se ale jezdit po asfaltu, to pak fakt může zmizet po 500km.

        0 0
      • raceman  

        mozna z toho vyrostou… stejne jak s ultremem :-)

        0 0
    • kubad  

      čo je to také Docela mě děsí jak mizí Ralf na zadním kole ouplně před očima kefalín?

      nevím co čekáš od závodního pláště :-(

      0 0
      • OLy  

        chybama se člověk učí… Už ho taky znovu nechci ale pořád je tu otázka který plášt by se hodil k NN?

        0 0
        • kubad  

          nevím na jaké kolo, na jaké ježdění.

          k NN klidně dej zase RR nebo NN nebo SS(smart sam)

          nebo Nanoraptora nebo kendu Karma, nebo nebo nebo těch možností je strašně moc, všech no je to ale o tom kde jezdíš

          0 0
          • OLy  

            na to kolo které mam v profilu, takže normální ht. jezdím vetšinou lesní cesty po silnici jen přesuny, a taky bahno mi nevadí, proto mám v předu NN ale nemam zas na to abych měnil pláště podle počasí, takže mi kobinace NN/RR přišla úsporná.

            0 0
            • roud  

              continental raceking :O)

              0 0
              • OLy  

                jojo na ten jsem už taky pokukoval ale přijde mi divoká kombinace mít v předu NN a vzadu continental RK

                0 0
                • op  

                  ja to tak mam, vpredu NN EVO 2.25, vzadu RK Supersonic 2.2. Divoky to neni, muzu potvrdit! :))

                  0 0
        • faba  

          K NN vozím vzadu na dvou kolech Smart Sam a výdrž určitě dobrá i na asfaltu. RR jsem nikdy nestihl sjet a pokaždé jsem ho dřív někde řízl.

          0 0
      • OLy  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Nainen  

      Zkus Smart Sama. Sice není tak rychlej, ale vydrží zhruba 2× tak dlouho.

      0 0
      • McBlacky  

        to je fakt, taky mě překvapil. dost je to ale tím, že má hodně vysoký vzorek. Jenom pozor na něj v hustším blátě. Ze schwalbe pláštů se čistí snad nejhůř

        0 0
        • OLy  

          ten mě s kombinaci s NN vůbec nenapadl to by i šlo. ale prý klouže dost na mokru?

          0 0
          • McBlacky  

            jsem to takhle vozil dva roky na kole do lesa a na zimáku, není to špatný. mokrý kořeny to moc neumí, ale to žádnej plášť se souvislým středem. Letošní model je trochu přepracovanej a není to až tak souvislé, což rozhodně vlastnosti na mokru zlepší.

            0 0
            • raceman  

              fakt? že bych ho na příští rok koupil znovu? do schwalbe nechcu jit, prachy si doma netisknu…

              0 0
          • Rychlej turista  

            Vzadu je v blátě v pohodě, ale žádný extra rychlík to není. Pokud ti není proti srsti kombinace značek, tak bych dal NanoRaptor.

            0 0
            • OLy  

              Ten nanoraptor vypadá dobře, ale aby to nebylo zas to samé jako RR, jako jeslti má lepší výdrž

              0 0
              • Rychlej turista  

                Co se týče výdrže, tak NanoRaptor překoná málokterý plášť.

                0 0
                • Carloss  

                  tahle věta se dá pochopit krásně dvojsmyslně a uplně opačně, přečti si to ještě jednou:D miluju češtinu:)

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Jo :-)

                    Vydrží hodně.

                    0 0
                  • zichis  

                    tak náhodou, čeština být mluva jednoznačná, jenom ji člověk musí umět. Vědět že existuje jisté skloňování podstatných jmen a umět to používat: nanoraptora překoná …

                    0 0
                    • marios  

                      JO

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Pokud by to bylo zvířátko, tak by se skloňoval podle vzoru pán, jinak asi podle vzoru hrad. Tak kde mám gramatickou chybu?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        vzhledem k tomu, že český slovosled není ošetřený jasnými pravidly, tak je to dobře. ale lépe by znělo „Co se týče výdrže, tak NanoRaptor může být překonán málokterým pláštěm.“

                        od toho je čeština tak pestrá, aby se dalo předejít i tomu :)

                        0 0
                        • Lister  

                          Nic proti, ale tohle by znělo dobře maximálně tak v angličtině. Včetně toho trpného rodu, který je v češtině spíše výjimečný.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Běžně se používá. To už je na otevření jazykového okýnka :)

                            Třeba bude víc po chuti formulace:

                            „Co se týče výdrže, tak je málokterý plášť schopen překonat Nanoraptor.“

                            A můžeme si na pomoc přizvat i množné číslo :) …Nanoraptory překoná málokterý plášť.

                            0 0
                            • Lister  

                              Co se výdrže týče… je/jen… a chybí ti tam „bude“ :-)

                              0 0
                        • Rychlej turista  

                          Jestliže je ta má věta vytržena z kontextu, tak dává dvojí smysl. Pokud je ale člověk schopen sledovat průběh debaty, nutně dojde k tomu, že NanoRaptor vydrží více a tak není třeba nějak extra kvůli tomu větnou skladbu upravovat. Nutí to člověka myslet a tím si danou informaci i lépe zapamatuje :-)

                          0 0
                • OLy  

                  jako vzrokem s emi libí a cena v kevlarové patce taky není zrovna špatná zatim je to žhavý kandidát přijde mi lepší než smart sam

                  0 0
                  • Jenda  

                    koukni na kendu karmu, vydrzi docela dost, je pomerne siroka – min 50mm, na 27mm rafku ma jen o 3 mm min nez 2.4 NN :-) slusne jede, v bahne prekvapive dobra. Akorat nema bocni vystupky stejne jako ten nanoraptor. Za mokra klouze prumerne.

                    0 0
                    • OLy  

                      no to zase jo ale ja mam nn 2,1. ja se hlavne bojim že budu mit veprdu balon a když oupim 2,1 od jine znacky ze to bud uzsi nebo o dost širší

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Trochu širší přední guma se jezdí běžně.

                        0 0
                        • Jenda  

                          a hlavne ta 2.0 karma bude minimalne stejne siroka jak 2.1 NN, spis bude sirsi :-)

                          0 0
                      • jIrI___  

                        Pokud chceš zachovat nějakou soudržnou šířku, tak změř, jakou šířku má na ráfku ten NN a z tohodle vlákna si vyber podobně široké kandidáty.

                        0 0
                        • OLy  

                          no to že bych měl otrochu širší balon vepředu by bylo fuk ale v zadu už by to bylo na nic. jo diky tak podle toho to seskladam:)

                          0 0
                        • OLy  

                          no to že bych měl otrochu širší balon vepředu by bylo fuk ale v zadu už by to bylo na nic. jo diky tak podle toho to seskladam:)

                          0 0
                        • OLy  

                          ok diky kouknu tam. Jako v předu by mi širší kolo nevadil oale vzadu už to podle mne moc košér nebude:)

                          0 0
                    • OLy  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
              • jIrI___  

                Nanoraptora jsem včera nasadil místo Michelinu XCR Dry 2, který taky moc dlouho nevydržel. Co jsem se tu v historii dočetl, tak ten Nanoraptor by měl vydržet mnohem víc.

                0 0
                • McBlacky  

                  vydrží, ale proti ralfovi dost ztrácí za mokra a v bahně. NA suchu je podle mě lepší.

                  co mi trochu vadí je absence bočních drapáků co tě vytáhnou z rygolů a při nájezdech na sešikmené hrany v malém úhlu.

                  nakonec po dvou sezonách na NanoR se vracím zase ke schwalbe a to v kombinaci RoR, RR, která mi přijde kromě výdrže největší univerzál současnosti. Ale rovnou říkám, že jsem ještě neobjevil vesmír Continental. Kde dle referencí pláště vydrží tisíce, nedefektí a drží líp jak pattex :)

                  0 0
                  • Lister  

                    Nevěř :-)

                    Po roce na MK+RK jsem se pokorně vrátil opět ke Schwalbíkům.

                    RK je určitě rychlejší ne RR a má větší objem a o něco líp tlumí, ale RR je univerálnější – líp podrží za mokra a rozhodně se mnohem líp čistí (A už to vidím, jak mě zastánci RK zase sežerou, že nemám žádnou techniku. Ale mě nejde o to, co vše se na tom dá sjet, ale jak jistě se to na tom dá sjet. A tady je Ralf lepší)

                    A o RK 2,4 taky nemůžu řict moc dobrého – bohužel je u něj ten vzorek už tak velký a hlavně vysoký, že to způsobuje problémy – v náklonu se žvýká a na tvrdém není celkově moc jistý. Výborný je za vlka a morka – tam doslova exceluje a drží fest.

                    je to škoda, kdyby nechali figura stejně veliké jen navýšili objem pláště, tak by to mohl být rozhodně jeden z nejlepší plášťů na přední kolo.

                    0 0
            • OLy  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
          • vanderpoel  

            souhlasim. letos mi servisak vnutil dozadu smart sama protoze muj oblibenej maxxis larsen tt se prej v mym rozmeru prestal vyrabet/dovazet nebo co … a hned pri prvni jizde v sezone sem na mokrym asfaltu hodil tlamu. druhou pak zrovna predevcirem a taky na mokrym asfaltu. ze je oproti larsenovi o neco pomalejsi sem mu uz odpustil ale regulerni drzku sem hodil naposled nekde pred deseti lety. a dve v jedny sezone jeste nikdy!!! na druhou stranu hodlam soucasny kolo od pristiho roku preradit do kategorie „jizdy do prace a v pliskanicich“ takze se smartasse sama asi do budoucna stejne tady budu drzet protoze ma slusnou trvanlivost a i kdyz je po 3000km uz viditelne sjetej tak vzhledem ke geometrii dezenu porad slusne zabira i kdyz ja teda vylozeny blato nevyhledavam ale oproti larsenovi mu dyl vydrzi vlastnosti. larsenovi po 3000km uz hodne drsne ovadnul zaber.

            0 0
            • raceman  

              no vidis, a ja zas na cyklokros dostal s kolem plaste larsen tt mimo, a jsou to ty nejhorsi mrdky co muzou byt, predek vubec nedrzi.. a vzadu taky nic moc

              0 0
              • biker jura  

                lersen tt mimo asi ne:-) je bud larsen TT nebo larsen MiMo

                0 0
              • vanderpoel  

                no pockej. podle me jsou larsen tt a larsen mimo dva ruzny modely. nemluve o tom ze mam zkusenost s mtb verzi. co se tyce coklokrosovych plastu, tak tam nemam nejmensiho sajnu, protoze jsem na cyklokrosovym kole v zivote nejel. ale jednou jsem ho uz nazivo i videl :-).

                0 0
    • StuntJ  

      jojo jsou to strašný šity, po 3000km je přes půlku vzorku v prd, tak 35% zbývá . Tyhle pláště už nikdy více !

      0 0
      • roud  

        pokud ti ralf vydrží 4000km tak bys měl bejt rád to je velice obstojná výdrž na závodní pláš´t…

        0 0
        • StuntJ  

          já počítám doklepou ještě sezónu a po 5000km půjdou z kola, nejsem sebevrah :o)))

          0 0
      • Carloss  

        3000 nestačí?? bo to je vtip?:D

        0 0
        • StuntJ  

          za ty prachy by měli vydržet aspoň 10 000km ne ? ( ironicky)

          0 0
          • OLy  

            no právě že ne je to závodní plášt a u něj s epočíta že ho nebudeš vozit 5 tisíc km, ale ja mam u 1000km půlku v háji, neřikam že je to špatněj plášt, jezdí s emi na něm super, ale nejsem milionář proto schánim co jiného dat dozádu

            0 0
          • Carloss  

            njn..:( ale takhle by se dalo uvažovat o všem..

            0 0
      • McBlacky  

        když chceš plášť co drží tak holt ta měkčí směs se někde projeví.

        0 0
    •  

      Tak si dokup ještě jeden Nobby Nic do zadu a máš po problému. Já mám vpředu i vzadu NN 26×2.4 a plná spokojenost…

      0 0
    • Richi  

      Já tomu asi moc nerozumím. Každý má kolo za desítky tisíc, boty, helmu a spoustu nesmyslů za dalších deset táců, ale někteří tady brečíte nad tím, že dát za plášť osm stovek je hrozně moc.

      Tak ho nekupujte, a ani odpruženou vidlici, protože ten servis stojí taky strašnej ranec.

      Nedávno tu byl blázen, který nemá pětikilo na nový destičky a teď zase znovu RR. Kupte si kolobrndu.

      Mimochodem, tipuju, že většina z těch nespokojenců prochlastá litr za jedinou sobotu a … a ještě nedá víc než 2000 km na MTB za rok.:-)

      0 0
      • nox159  

        naprosto souhlasim :)

        0 0
        • redbed  

          já vyjadřuji také souhlas – ovšem omezuji se pouze k druhé větě příspěvku :-) Ostatní je mimo téma.

          0 0
      • jIrI___  

        Já vyjadřuji nesouhlas, protože vidlice vydrží X let bez servisu, ale na jednom závodním plášti se X let fakt jezdit nedá :-D. A občas se člověk fakt vyskytne v situaci, kdy není ani stovka navíc. Takže já tohle stěžování si na nízkou výdrž naprosto chápu.

        0 0
        • nox159  

          :)

          tak dejme tomu ze koupis sida rekneme za 9k a budes kupovat plaste rekneme ze zrovna ty RR 600,–/kus na jednom RR se da najet vzadu podsadim to cca 3000km na prednim 6000 pro lepsi pocitani, za sezonu nalitas 6000km → 3 plaste za sezonu ( 3×600 = 1800,– )

          z toho vyplyva ze na RR za stejne prachy odjezdis 5 sezon a za tu dobu toho sida odepises jiste taky :)

          jen pohled na vec trochu z jine strany :)

          0 0
          • jIrI___  

            Člověk má pravidelný příjem z nějaké stálejší brigády, nic mu nebrání v tom si Sida koupit. Jenže nečekaně dostane výpověď a novou práci dlouho nesežene (pracák neuvažuju). Z uspořených peněz musí platit minimálně nájem a jídlo. To pak převrací každou stovku. Taky pohled z jiné strany :)

            Tohle je ale smrdí dlouhým OT, víc to rozpitvávat nebudu :)

            0 0
            • nox159  

              na jedne sade RR jde v extremu odjezdit cela sezona cca 7000km takze asi tak… :)

              a pokud se ti zrovna kdyz jdes do detailu posere ten sid v te dobe co nemas tu praci tak budes delat co?…

              ono je to opravdu na dlouhou debatu

              btw: kdybych tedka nemel kupovat plaste tak jsem schopny najezdis na tom co doma mam klidne i 30k-40k km takze kdyz bych jezdil i na tom na nem nechci, tak by mi to vydrzelo na hodne dlouho :D

              0 0
              • raceman  

                a nebo ho řízneš na první vyjížďce a 600 v hajzlu… jo ja tak na kriťáku cvaknul ve sjezdu asi v 60tce den starou plášťovku, takže sice jen 300 v hajzlu, ale zamrzí to…

                0 0
              • McBlacky  

                tak to leda jezdit 4tkm a pak běhat s kolem na zádech :)

                0 0
      • Lister  

        Souhlasím. Navíc plášť je jedno z mála míst, kdy si člověk může poměrně jednoduše dopřát naprosto nekompromisní maximální kvalitu – na kolo s kompletním XTR jen tak někdo nemá, ale TOP plášť zas pár stovek si podle mě může koupit skoro každý. A vlastnosti celku to pak může vcelku levně posunout úplně někam jinam.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Přesně tak, nevhodným pláštěm lze kolo za x desítek tisíc zabít tak, že pojede hůř, než obyčejná plečka na pořádných pláštích.

          0 0
      • OLy  

        já si nestěžuju že jsou to plášte nahovno ani že jsou drahé. o tom odě me nepadlo ani slovo. já se jen ptal jeslti k NN ve předu by šla dát jiná alternativa co by o něco délé vydržela

        0 0
    • raceman  

      mel bych dotaz: jak moc je uzsi raceking 2.0 oproti nanoraptor 2,1? :-)

      0 0
      • jIrI___  

        Hledej :). Nanoraptor měl hned po nasazení 51 mm, RK z hlavy nevím.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Je mezi nimi zhruba takový rozdíl, jako je mezi FF 2,0" a RK 2,0". Na délku má FF 2,0" 2 056 mm, RK 2,0" 2 073 mm a NR 2,1" v drátu 2 090 mm a v kevlaru 2 095 mm. Pokud jsem to teda měřil dobře a hlavně pokud si to i dobře pamatuji :-D

        0 0
        • raceman  

          :-) konečně někdo kdo jezdil oboje ;-) můžeš mi prosímtě změřit šířku těch RK? a ještě je srovnat s NR v terénu?

          je mi jasné že za sucha to bude ± stejné, ale co v tom bahně, respektive za mokra a jak psal výše blacky u NR „co mi trochu vadí je absence bočních drapáků co tě vytáhnou z rygolů a při nájezdech na sešikmené hrany v malém úhlu.“

          je to trochu lepší? :-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Šířku ti nezměřím, nemám čím :-)

            RK mi přijde rychlejší, než NR a hlavně mnohem lépe drží. Nevím jak v řídkém blátě, ale v lepivém je to dost trága. Až se zalepí, tak se bláto nalepuje pořád dál. Možná za to ale můžou kotoučovky, protože na véčkách jsem takový problém s žádným pláštěm nikdy neměl, protože držely bláto v patřičných mezích. Ale třeba FF jsou i v blátě pořád čisté.

            0 0
        • raceman  

          respektive ještě čitelnost… u NR vím, kdy mi to ustřelí na kořenu atd a kdy ještě ne :-) jak to je u toho rk?

          0 0
    • Premik  

      já teď v sobotu na Rusavske50 nahodil k přednímu NN 2,1 na zadní kolo Karmu 2,0 a byl jsem hodně spokojený. Oproti SS,který jsem vozil doposud, držel i v blátíčku jako přibitý,na asfaltě taky pěkně fičel. Údajně by měl mít i slušnou výdrž. Jinak úsměvné jsou přístupy nkterých značek ke značení šířky plášťů: Schwalbe Nobby Nic 2,1 má 47,5mm; Kenda Karma 2,0 rovných 50mm. Oboje v drátu. Nevím proč Schwalbe prodává gumy o šířce 1,95 a píše na ně 2,1 – to zavání klamáním zákazníka.

      0 0
      • maajkee  

        A já už myslel, že Šumi končí ve formuli :D

        PS: sory blbě zařazeno…

        0 0
    • thomp  

      aspon se ponaucis.swalbe u me na kolo nesmi:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.