Ráfky REMERX - odmítnutá reklamace

98 nepřečtených
  • jardvo46

    U ráfků či zapletených kol Remerx vás může potkat smůla

    Ráfek objektivně neprojde bez cuknutí přes špalky, ale je podle Remerxů a ČSN EN 14766 v pořádku, protože příslušný bod normy stanoví toleranci 0,5mm velmi vágně – a to kdekoliv na obvodu kola.

    Co dělat – smířit se s podivuhodně nesolidním a zdravému rozumu se příčícím přístupem Remerxu a doma rotačně zabrousit?

    0 0
    • Singlespeed  

      Pokud je vše podle ČSN, tak nevím, co by měli v Remerxu víc udělat. Stejně tak to dělají občas i Mavicy, dokonce mi to dělal ve spoji i superdrahý keramický ráfek Crossmax XL.

      0 0
    • daymaker  

      tomu se říká pech, který teda naštve… ale máš to u všeho… občas vyletí kus, který je mimo normu… :-( myslím, že šikovný servisák(mechanik) to má vyřešené za chvilku…

      0 0
      • JSt  

        tady neni nic mimo normu :-))

        0 0
      • Vilém  

        A jak by to resil? Jen tak pro zajimavost.

        Kdyz na to tak koukam, tak me nenapada moc jednoduchych reseni. Bud to zbrousit nejakym nastrojem podobnym tomu „kalibru“ na videu, nebo vyrobit nejakej spesl pripravek na drzeni dvou soustruznickejch nozu. A ty 4 desetiny, co mu tam litaji, neni tak uplne malo.

        0 0
        • mastihuba  

          docela by tím snížil životnost. když veme čtyry desetiny, tak už je to skoro jak probržděnej ráfek

          0 0
        • daymaker  

          nejsem úplně ten typ, co kutí vše doma… teda snažím, ale mám docela spotřeba metodou pokus-omyl… :-) nicméně, zrovna ta šuplera, kterou to na videu měří mi připadá ideální… ale říkám, toto bych radši vzal erudovaným… z právního hlediska při odmítnuté reklamaci těžko říct…

          • """"""nebo to na tom nejkritičtějším místě roztáhnout nad „normu“a poslat zpět k přeměření… :-)"""""
          0 0
    • karel III  

      S tím jsem se setkal i u jiných značek. Pokud si nechám zaplést kolo s ráfkem remerx tak na to prodavače upozorním, že zboží s více posunutým spojem nepřevezmu. Jinak pokud ti reklamaci neuznaly, co jiného než zabroušení spoje je možné?

      0 0
      • Vilém  

        Tady nejde o spoj, ten srovnat a zabrousit je brnkacka.

        0 0
        • karel III  

          Pokud se jedná o změnu šířky ( nafouknutí v určitém místě) tak to jsem taky zažil i u značky ,kterou pokládám za top. (Mav.). Pokud bych to měl na předním kole tak bych to raději znova nechal vyplést. Já měl štěstí ,že to bylo zadní a časem se kopání brzdy zmírnilo. Každopádně je lepší spolknout hořkou slinu než se prolítnout přes řidítka.

          0 0
    • Singlespeed  

      Jo a výraz „podivuhodně nesolidní a zdravému rozumu příčíci se přístup Remerxu“ jsi použil proč? Vyrobili normě plně odpovídající ráfek, tedy objektivně a bez diskuzí kvalitní, žádný zmetek. Tedy jsi Remerx neprávem shodil. Abys nedopadl jako jeden nejmenovaný člen B-F. Ten jednou podobně neprávem očernil Bottico a už ho tu nikdy nikdo neviděl :D ;-)

      0 0
      • Mamut  

        Drviva vacsina ludi si kupuje rafky preto, aby na nich jazdila, nie preto aby onanovali na splnenou normou. Na rafku s 0.5mm schodom sa jazdit/brzdit rozumne neda, Norma, nenorma.

        Pokial Remerx chce vyrabat rafky podla normy, ktore su nahovno, tak prosim, ale zakladatel ma plne pravo prehlasit, ze su nahovno a reklamacie nepouzitelnosti neriesia.

        0 0
        • Singlespeed  

          Ale já jsem na cukavých Crossmaxech ujel celých 15350 km. Je třeba totiž méně mluvit a více jezdit a nerozmazávat každou cipovinu na netu. Pak je to tady samý stěžovatel, rozumbrada a kecal, ale cyklistický skutek mnohdy utek. Třeba já dnes kecám, protože už mě bolí nohy jak prase, neboť včera jsem dal už 21. stovku v kopcích jen za březen ;-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            ja mel stesti na povestny avid kotouc nerovnomerne tloustky a na prednim kole to byla lahudka-obzvlast v zatacce. Proste brzdit se s tim moc nedalo…navic sem si na kole pri brzdeni rpipadal, jak by mne nekdo bodal zezadu…

            0 0
            • Martin  

              ABS, ne? :-D

              0 0
              • Smazaný účet  

                presne tak:) Za petikacku a prislubu fotky kdyz se rozmaznes ti ten kotouc poslu;)

                0 0
                • Martin  

                  nechci, já mám XTčka :-) a přední mi při brždění pěkně cvrliká, už jenom kvůli tomu to nechci měnit :-)

                  a navíc, já se časem beztak rozmáznu i bez spešl kotouče :-D

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Nevíš náhodou, co to cvrlikání předního kotouče způsobuje? Dělalo mi to jak na XT s unašečem, tak na Hope a teď mi to dělá i na nových XT s unašečem. Strašně mě ten zvuk štve :)

                    0 0
                    • xshreck  

                      cvrliká mi nízko položený třmen o unašeč kotouče… :)

                      0 0
                • hrajem  

                  Nejde to nejka zabrousit do roviny? :)

                  0 0
          • Joseph de Sax  

            a to jsi dal za Fernety, nebo Myslivce???

            0 0
        • oddie  

          Schod tam přeci nemá.

          0 0
          • Mamut  

            Ha pravda, nechal som sa bez pozretia videa nejak inspirovat ku blbemu spoju rafku, nie ku nerovnomernemu profilu.

            0 0
      • DaSnail  

        keď myslíš wojtka, tak ten je tu furt. pod iným nickom.

        0 0
      • jardvo46  

        Ráfek je objektivně a bez diskusí nekvalitní, protože při průchodu brzdou trhá a to nezávisle na existenci ustanovení předmětné normy a nezávisle na uživateli a brzdě – vyzkoušeno – a Remerx mnou informován. Kola budou cukat při brzdění komukoli z nás. Problém je v tom, že v normě není (naneštěstí pro reklamujícího) stanovena odchylka šířky ráfku, ale pouze stranová tolerance. Technikovi s titulem Ing. musí být tato skutečnost jasná – pokud není technický antitalent. Pokud by bylo jednání solidní, snažil by se o nápravu tohoto stavu – neobdržel jsem ani nabídku opětného osoustružení, zato spoustu rad, výměnou gumiček počínaje a kontrolou správného nafoukání pláště konče.

        Prostě Remerx ví, kde je zdroj chyby, ale nepřiznává jej, protože se pokrytecky opírá o neúplnou normu. Adjektivum NESOLIDNÍ je myslím v tomto případě velmi mírné.

        0 0
        • Deus  

          Vím, že tohle asi nechceš slyšet, ale kvůli pěti stovkám se rozčilovat, neustále někomu něco dokazovat, posílat ráfek tam a zpět… Já si vážím peněz, ale tohle nemá smysl. Však to sám vidíš. Když na tom jiný může jezdit 15000 km, tak na co si ty stěžuješ. Argument jak prase.

          0 0
        • Joseph de Sax  

          a se Zvláštní školou bys vyráběl ráfky ty jak???

          0 0
    • onik  

      doporučuji zaplatit znalecky posudek a pak znovu na remerx, ten ti remerx zaplatí pokud máš pravdu

      0 0
      • JSt  

        on ma pravdu, ale rafek splnuje normu – neni se o cem bavit.

        0 0
        • onik  

          aha tak to je blba norma asi :)

          0 0
          • Vilém  

            Tu normu nemam k nahlednuti, takze tezko rict, ale spis bych tipoval, ze ta norma stanovuje stranovou hazivost a ne nerovnobeznost brzdnych ploch. Ale jak rikam, je to jen dohad.

            0 0
          • bagr  

            A jak ty poznas od voka ze je norma blba.

            0 0
            • ememem  

              poznat to nepozna ale pol milimetra je dost. keby sa vsetci vyrobcovia drzali strikne normy tak ako diky. ono fakt je ze menit normu neni ziadna sranda, vzdy je tam tolko zaujmov ze to trva roky a hned po vydani je to aj tak zastarale. raz som sa tohoto procesu zucastnil a kebych bol byval sikovnejsi mohol som z toho mat dosmrtny kseft :-)

              0 0
    • Joseph de Sax  

      si kupuj svařované ráfky a nemůsíš to tu vůbec řešit, ještě si k tomu přiber nějakého soudce z lidu a můžeš to tu reklamovat do konce roku.

      0 0
    • jachymk  

      já bych se do toho remerxu osobně vydal a zeptal se jich co si o tom myslí, ale cesta a ztrávený čas reklamací by byla náročnější než koupit něaký jiný ráfek a přeplést

      0 0
    • scalar  

      Pokud je podle Remerxe všechno v pořádku, jsou s kvalitou svého výrobku spokojeni a odpovídá jejich standardu…dál ať se rozhodnš každý, jestli si od Remerxu něco koupí.

      0 0
      • roud  

        Poslední dobou mi připadá že remerx honí jen kvantitu a kvalita jde do kytek viz třeba vikingy :O( dřív jsem měl několik remerxů a nepamatuju že by někdy byl s jakymkoliv jejich ráfkem problém ale asi se mění doba chjooo :O(

        0 0
    • JSt  

      a cuka ti to jen s pakou nebo celym kolem, jak brzdis. u vecek jsem podobne nesrovnalosti citil jen v prstech na pace, nestejnomerny kotouc mne cukal s celym kolem – velice fajn na predku v zatacce :-)).

      0 0
    • Jenda  

      zkousel jsi to kolo otocit – aby ten schod byl po smeru jizdy? Jinak bych to prebrousil a pripadne hodil na zadek – tam to prakticky nevadi. V nejhorsim pripade holt vyhodit a koupit neco jinyho – pri cene remerx rafku nez se s nima srat a neco resit mi to prijde snazsi reseni.

      0 0
      • Jenda  

        dobry taky jsem myslel ze je to na spoji. Takhle a jeste na zadnim kole bych se na to uplne vy… Pokud to teda nemas na fulla. Na prednim to kurvi hlavko, na zadnim je to fakt jedno.

        0 0
      • onik  

        tak to je sice jednoduche řešení ale špatné ne?když si něco koupim něco od toho očekavam a určitě ne to že to mužu hned vyhodit,naštestí remerx rafky na galdy bez problemu

        0 0
        • Jenda  

          proc spatne? bud se rozhodnu ze se budu do krve branit a nebo si reknu ze mi to za to nestoji a vim ze uz si rafek remerx nikdy nekoupim. Pro me opravdu nema cenu se s nekterejma vecma srat jen kvuli principu – to bych se z zivota zblaznil.

          0 0
    • zichis  

      je mi hodně divný že se jim nepodařilo udržet rovnoběžnost. Normálně se setkávám stím, že se jim nepovede trefit souměrnost čímž na jedné straně vznikne stěna 1,5 a na druhé 1,1 což už je vpodstatě jako obržděnej ráfek vyhození, ale tu rovnoběžnost jsem měl vždycky do desetiny.

      Taky se mi zdá ta norma nějak moc benevolentní, jestli ona není ještě z první republiky. 0,5 je opravdu moc. Na nakřápnutých ráfcích mám odzkoušeno že 0,2 je cítit ale dá se zkousnout, 0,3 už vadí dost a 0,4 se nedá. Asi používám příliš nekvalitní špalky, který to nevyrovnají automatickým čidlem :)))

      0 0
      • zichis  

        zvažuju, jestli ono nebude lepší kupovat na véčka neohoblované ráfky. Někdo tu psal, že je prodávají i v tomhle nedokončeným stavu.

        0 0
    • Smazaný účet  

      EN 14766 Horská kola – Bezpečnostní požadavky a zkušební metody:

      4.10.1.2 Wheel/tyre assembly – concentricity tolerance

      For wheels intended for rim-brakes, the run-out shall not exceed 1 mm when measured perpendicular to the axle at

      a suitable point along the rim (see Figure 38).

      For wheels not intended for rim-brakes, the run-out shall not exceed 2 mm.

      4.10.1.3 Wheel/tyre assembly – lateral tolerance

      For wheels intended for rim-brakes, the run-out shall not exceed 1 mm when measured parallel to the axle at a

      suitable point along the rim (see Figure 38).

      For wheels not intended for rim-brakes, the run-out shall not exceed 2 mm.

      No, díky za info, tu normu musel napsat nějakej magor co nejel na kole, protože střílet ráfek pro ráfkové brzdy o milimetr… pokud se výrobce hodlá řídit touhle normou a tvrdit že je to o.k. tak to o něčem svědčí.

      0 0
      • Mamut  

        Nie je to, co si tu postol, len poziadavka na vycentrovanie v tolerancii 1mm axialane aj radialne (pre rafkove brzdy)? Nie je to z toho poznat, ale zmena sirky rafku o 1mm fakt uz nemoze byt nazyvane „v norme“.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nic jiného jsem k tomu nenašel. Je to v kapitole 4.10 Wheels and wheel/tyre assemblies, 4.10.1 Rotational accuracy. Chápu to tak že neřeší zda je odchylka v šířce ráfku nebo vycentrování. Tak jako tak to cuká. Je tam ještě obrázek kdy je prostě k ráfku ve stolici přidělanej úchylkoměr. Nevím kde vzal REMERX 0,5 mm, jestli to brali že na každou stranu 0,5 mm dá celkem 1 mm…

          0 0
          • Mamut  

            z formulacie „measured … at a suitable point along the rim“ usudzujem, ze ten text dokonca povoluje ± 1mm od „stredu“ (vhodneho bodu), takze az 2mm. A 1mm rozcentrovane koleso este skoro ani necitis. Ze sa brzdove celuste spolocne hybu doprava a dolava si nemusis ani vsimnut. Ale ze sa kvoli sirke rafku znacne meni brzdna sila, tak to je problem. Preto mi 1mm rozptyl pripada strasne vela.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Skoro bych řek že se nepředpokládá, že by v šířce ráfku mohl být problém. Kór když se pro ráfkový brzdy plochy obráběj… takže je to míněno spíš na centrování, zkoušet se má kolo jako celek i s gumou nafoukanou na max. Víc ke kolum tam není. Možná by bylo něco v ISO 5775, ale k té nemám přístup. Nebo nějaké strojařské normy.

              Máš pravdu že když se nemění šířka tak by to na brzdě nemělo být znát, no praxí si tak moc jistej nejsem. Ale třeba když mi plášť vzadu házel 2 mm do strany tak to na asfaltu bylo cejtit, cukalo to pod zadkem. :o)

              0 0
              • jardvo46  

                toto je už třetí nebo čtvrtý pár od nich, předchozí až na cinkání kalíšků OK. Sám jako technik taky nemám jasno, jak ta změna šířky mohla nastat – mám za to, že možná při dvojím upnutí při soustružení, taky jsem jim to psal, ale výsledek byl, že musím správně nasadit a správně foukat správný plášť a že chyba může být v bowdenu nebo v gumičkách (mám najeto přes 40 let na různých typech kol a ráfků, ale domluva byla jak s Číňanem).

                Případný znalecký posudek nemůže napadnout normu jako takovou, ale její smysl, t.j. zaručení bezpečné jízdy.

                0 0
    • Al Stra  

      řešením může být kotoučová brzda..

      0 0
    • swinx  

      V naší republice se už člověk nemůže ničemu divit, to je jedna velká byrokracie.

      Vše je podle norem a zákonů vpořádku, selský rozum už je dávno za horama :-( smutné!

      0 0
    • ales112  

      Ahoj

      dostal jsem rafky remerx panther,

      u rafku1 lze videt skrz spoj proti svetlu, temer na celem prurezu (70–80%) prosvita svetlo (sirka mezery ve spoji je asi tloustky papiru), jsou tam dve mista vlevo a vpravo kde svetlo neprochazi, ale myslim ze to stini samolepky

      u rafku2 je situace lepsi, ale stejne jsou tam mista kde lze videt prochazejici svetlo, (asi 30% prosvita)

      spoje proste nedolehaji, mel jsem za to, ze spoj ma byt svareny a nelze videt prochazejici svetlo – nebo je spoj resen jinak?

      dali byste si tyhle rafky na kola?

      0 0
      • Vilém  

        Spoj je kolikovany, nebo vlozkovany, podle konkretniho modelu. Po vypleteni by se to melo stahnout.

        0 0
      • tigermoth  

        Spoj se u ráfku buď svařuje, nebo je to na kolík, ale přes ráfek světlo viděti, vědět že to na hovno býti. IMHO mi přijde ten ráfek tak naddimenzovaný, že bych se toho nebál, jestli se k tomu nebudeš chovat škaredě, na druhou stranu tě musím varovat že moje vnímání jezditelnosti dílů je trochu mimo:-)

        0 0
        • ales112  

          jako ze se spoj stahne po zapleteni a svetlo uz nebude videt skrz???!

          byl by mavic a319 lepsi?

          0 0
          • mr.ricardo  

            a319 taky nema svareny spoj, ale jinak je to slusnej rafek za dobry penize. Mam je tri sezony na zimaku a jak jsem je zapletl, tak drzi, uz jsem na ne nesahl. A videt skrz spoj neni :)

            0 0
        • nox159  

          problem je třeba kdyz si to bastlis na bezduše…

          0 0
    • jikre  

      i já měl smůlu, jen jsem dofukoval pneu na Vikingovi....... (byť starší ročník)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Kolik jsi tam rval?

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Klasický Remerx. Buď rád, můžeš si koupit aspoň kola, ne tyto atrapy…

        0 0
      • jecnak  

        Kopie Crossmaxu a ani nejsou z Ciny, tak co cekat ;-)

        0 0
      • ales112  

        to jsou zapletena kola Remerx Viking? k tomu prasknuti doslo jen nahustenim duse nebo pri jizde kvuli nahusteni?

        0 0
        • jikre  

          jen při huštění, pak jsem nasedl a viděl..... /bez rozjetí/

          0 0
      • scota  

        Na minulém For bikes mi u Remerxu přiznali, že měli problémy s některými profily (tuším chyba dodavatele) a ráfky pak takto praskaly.

        0 0
        • Vilém  

          Tak kazdopadne, ze dodavatel, oni nemohli nikdy za nic. I kdyz lidi reklamovali Vikingy jak na bezicim pasu, tak kazdymu rikali, ze je to ojedinely problem, se kterym se setkavaji poprve.

          0 0
          • scota  

            Otázka je, zda to blbě spočítali, nebo zda je problém v materiálu. Každopádně zákazníkovi to může být jedno a měli by mu vyjít vstříc

            0 0
          • Evilcleaner  

            na vikinzích byl problém snad se vším, mizerné ložiska v nábách, praskající dráty (prý je překalil dodavatel), povolující se dráty kvůli špatnému úhlu vrtání v ráfku, praskající ráfky, neschopnost výroby napnout rovnoměrně výplet, lupající výplet… beztak jsem na něco zapoměl

            netřeba říkat, že u každého problému byl přístup od remerxu vždy stejný, nejdřív dlouhou dobu ‚jste první kdo má takový problém‘, když to bylo neudržitelné tak pak ‚může za to dodavatel‘ a ‚problém už je vyřešen‘ – zpravidla bez toho aniž by se cokoli změnilo na stavu věcí.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Zapomnel jsi na to, ze po nejake dobe zacalo: To jste si udelal sam. Reklamace zamitnuta.

              0 0
          • jikre  

            poslal jsem do Remerxu tyto fotky a žádná reakce…Tak jsem si u nich tedy koupil nový ráfek a nějak dále jezdím

            0 0
    • scota  

      Ještě štestí, že mi nechtěli nic prodat ;-) Psal jsem jim i volal, ale zkrátka mi nechtěli kola Hurry dodat. Já mohu koupit, oni musí prodat.

      0 0
      • maajkee  

        Nemusí, věř, že mají práce víc než mají kapacitu.

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          To se teda divím těm odběratelům. Jejich zákazníci nemají problém…? Protože třeba právě ony Vikongy se kur*ily snad ve všem. Btw – pro koho Remerx dodává tolik zápletů?

          0 0
          • scota  

            pro OEM na montáže

            0 0
          • Erknold  

            Leader Fox, Head, Sundance, CTM… A problém až tak nemají, jelikož většina kol těchto značek má cenovku do 20 000, jejich majitele s nima nejezdí žádná pekla, najednou ani ne 1000 km za rok a navíc tam jdou většinou základní ráfky jako Master disk, kde je docela dost materiálu.

            0 0
          • maajkee  

            Jak píšou ostatní. Především OEM výroba na serivoá kola + výroba ráfků pro jiné značky.

            A ty Vikingy, to už je tady takovej evergreen. Ano, byly s nima problémy, dráty už jsou přepracované, širší, na požádání je vymění i u předchozích modelů (několik takových už jsem řešil).

            Nicméně to jsou jedny kola, Remerx dělá další desítky jiných kol. V poslední době jsem zapletl desítky kol na ráfcích Sting, Hurry, Rio, Fastdisc, Rapid, Alcyon a s žádným ráfkem defakto žádný problém. Ono asi spíš bude problém u výpletu Remerxu, že se s tím příliš nemazlej.

            0 0
      • JMT  

        Tak mi právě došlo že jsem jim před měsícem taky psal maila s poptávkou. Reakce doteď není :-)

        0 0
        • Erknold  

          Teď když všechny české fabriky chrlí kola ve velkém je asi moc nepálí, že přijdou o pár ráfků pro jednotlivce. Před Vánoci poslali k šípku i Patara, který s nima spolupracuje déle a bere asi desítky ráfků ročně, tak jednotlivec nemá šanci teď.

          0 0
          • JMT  

            No já konkrétně jsem rád že to nevyšlo :-)

            0 0
          • nox159  

            objednával jsem cca 15ks ráfku, nechal si delat i na zakazku a všechno bez problemu :)

            Ačkoliv neni remeš top bohužel moc jiných možnosti zde neni… Jde hlavne o to že objednávám obyč ráfky a vím že kdyz ráfek vyjde na 400,– ze od toho nemužu čekat buhvico :D

            0 0
    • Atilla  

      Nevím co tady řešíte. Ty ráfky stojí 00 prd a třeba hurry, jumba, brave atd nemají konkurenci ve své cenové hladině. A že ráfek za 300kč praskne, no a? Kdyby to byly ráfky za 1000kč a víš, tak už bych asi měl problém, ale za 300–500kč.. A co zrovna 7340 vydrží za 350kč o tom si může kolikrát DT jen nechat snít

      0 0
      • Erknold  

        Furt a dokola se řeší prostup k reklamacím. „Ten tón, ten tón“ A je jedno jestli je to magický viking…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.