• oddie

    Chtěl jsem využít jedno starší téma, ale autor jej zamknul, tak holt to dávám nově. Pro 26" jsou tu kola evergreenem, v historii se toho dá najít něurékom a nabídka je obrovská, u 29" je to bohužel horší, proto se ptám.

    Zajímaly by mě nějaké lehčí ráfky 29", a to spíš pro cross a V-brake než pro čistou 29 MTB. V nabídkách krámů toho moc není, a když už, s udávanou vahou kolem 600g nebo i víc. Nějaký tip pro tyhle ráfky, co by vážily 500g nebo ještě míň? Podmínka V-čka a 32 děr, verze pro disky pod 500g až zas takový problém sehnat není. Na kupkole jsem našel tyhle DT Swiss , které mají v popisu zmínku o brzdových plochách, ale podle obrázku to zrovna moc nevypadá. Jiné, co by byly někde rozumně skladem jsem nenašel.

    0 0
    • scalar  

      S jakou počítáš max. šířkou plášťů?

      0 0
      • MlokCZ  

        Otázkou je, zda by nebyl u ZTR ráfku pro jeho použití limitovaný maximálním povoleným tlakem.

        0 0
        • Nimrod  

          po tom, co teď pár dní jezdím na celopevnu, tak bych se přes doporučený tlak ani nikdy sám nedostal :-) ale pokud se jezdí hlavně asfalt a občas šotolinová široká cesta, tak máš pravdu, tam by to vadit mohlo…

          0 0
          • oddie  

            Jezdí se všechno možné, kolik foukám musím změřit, foukal jsem vždy podle pocitu.

            0 0
            • Nimrod  

              pokud jezdíš všechno možné, tak bych spíš hustil málo a vešel se do povolených tlaků jak nic. ale třeba to máš jinak, zkus změřit

              0 0
              • oddie  

                Zkusím změřit a uvidím, každopádně díky za tip.

                0 0
              • MlokCZ  

                To záleží jestli je všechno možné v rámci jedné vyjížďky nebo všechno možné znamená, že někdy jede třeba jen asfalt.

                0 0
                • oddie  

                  Všechno možné tak i tak :) Občas se stane, že jedu jen asfalt nebo šotolinové cesty, ale občas se stane, že člověk vezme nějakou „zkratku“ a pak se nechce vracet, i když už je to tam spíš na fulla…

                  0 0
            • MlokCZ  

              To si změř. Já teď na 29tkové Cmaxy nahodil Marathony Dureme ve 2,0 šířce. A na asfalt je podle předběžného odhadu (nemám ještě rám, tak jsem to neprojel) budu foukat 40/50psi (přední/zadní).

              Takže i když to je celopevňák, tak by mi limit pro max tlak pro ZTR ráfky vadil.

              V terénu bych problém neměl žádný, tam jak píše Nimrod, tak překročit ten maximální povolený tlak na celopevňáku opravu nehrozí. Tam naopak bych foukal naopak pod minimální doporučený tlak plášťů (tedy aspoň u 2,25 Schwalbe určitě).

              0 0
    • scalar  

      Ještě mne napadají celá kolo AC (1600 gr.)

      http://www.axitbikes.eu/index.php…

      0 0
      • oddie  

        Tak to koukám, netušil jsem, že se AC dělají i pro V-brake. Díky díky, ukládám si do záložek, popřemýšlím, jestli si udělat radost.

        0 0
    • DaSnail  

      véčka, 32d, pod 500g, kalíšky… wtb

      0 0
      • oddie  

        Pak má člověk něco vybírat, když katalogové údaje nesedí…

        0 0
    • Jezevec70  

      A co třeba Remerx Eagle

      Hmotnost 500g. Remerx už je asi nedělá. ale sehnat ještě půjdou.

      0 0
      • oddie  

        Ty vypadají celkem dobře, fakt mají 500g? Remerx už je na stránkách nemá.

        0 0
        • Jezevec70  

          Nevážil jsem je.

          V rozměru 622×17 by měli mít údajně 505g

          Ale tyhle váhy beru s rezervou. Chce to někde v kamaňáku nechat převážit.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Ja mel na crossu remerx dragon-ted je na 29":)) a musim rict, ze porad drzi a drzi(dvojite kaliskovany)…ale vahu neznam, zadna hitparada to nebude

      0 0
      • Žulda  

        580 g, jsem našel na webu. Každopádně je mám na svém qazi-29" také (byl to původně kross) a za 4 sezóny, ježdění v terénu, občas natěžko s brašnama, jsem je nikdy nemusel docentrovávat.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jeste s plastema 1.75" a hodne nafoukanyma dusema jsem na tech rafcich letos lital po beskydech-hrebenovka prasiva-slavic a drzi porad. Predtim na crossu ten rafek lital 6 let jako zadni:)

          0 0
          • Žulda  

            Schwalbe LandCruiser 47×622 tam mám, což by tak nějak těm 1,75" odpovídalo. Foukám na 4 atm.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo, presne tyhle jsem mel obute. Dobre gumy, sice tezke, ale zase zadne defekty, docela vali a i drzi. Ted je obute tatik, ktery predtim obouval nejake noname slupky a jak jezdil do prace(do vitkovic, vsude po zavode nejaky bordel) tak mel aspon jeden defekt za tyden, od prezuti nic:)

              0 0
              • oddie  

                Jo, vozil jsem je na 26", ještě mi jich pár doma zbylo…

                0 0
              • Žulda  

                Letos bych chtěl zkusit Smart Sam 47–622, nemáš zkušenost pro porovnání s Land Cruisery? LC mi vyhovují, tak 75% jedu silnice, zbytek polňačky, žádná divočina. A jsem s nima spokojený. SS je lehčí, tak mě to láká zkusit je…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Zkusenosti nemam, uzke gumy nejsou nic pro mne:)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To bych určitě nebral. SS vůbec na asfaltu moc rychlý není a není to vhodný plášť na hodně asfaltu. Na tolik asfaltu a zbytek polňaček bych dal nějaký rychlý Marathon, tzn. Supreme nebo Dureme, dle toho jestli chceš nějaký vzorek nebo ne.

                  Land Cruiser bude oproti Dureme/Supreme pomalejší, je o dost těžší, bude hůře držet než Dureme.

                  Odolností to bude podobné (na tom budou dobře oboje).

                  Akorát bude ten Land Cruiser o dost levnější.

                  A ještě doplním, že Dureme 622–50 má v reálu 47mm, takže myslím, že se nacpe i do hodně krosů. Případně je k mání v 42–622.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A tahle verze SS

                    http://www.schwalbe.de/…als/produkt/?…

                    nebude ani odolná jako double defense Dureme.

                    0 0
                    • Žulda  

                      A ten jsem přesně chtěl:

                      https://www.bike24.net/1.php…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Používá stejnou směs, na které jsem najezdil přes 5tis. km na starším SS Evo bikovém (já tedy jezdil navíc alpencross verzi, která byla aspoň dobře odolné, kvůli tomu jsem ji tenkrát taky jezdil). Takže pro něj přesně platí, co jsem psal, na tolik asfaltu určitě nebrat.

                        A co se týká vyšší ceny Dureme, tak to zase bude dost kompenzované skvělou výdrží. Můj odhad je přes 10tis. km na zadním kole.

                        0 0
                        • Žulda  

                          LC mám něco přes 6000 km a vzorek má tak 3 mm. Kus stál 250,–

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já teď srovnával s tím SS. Sice SS s ORC compound má největší výdrž v rámci verzí SS. Ale 10tis. na zadním ani náhodou.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            To je otázka jak moc chceš na pláštích šetřit. Za sebe pláště hodnotím jako jednu z nejdůležitějších věcí na kole (a to nejen v terénu, ale i na asfaltu) a šetření se tu projeví opravdu hodně.

                            Chápu, že někdo nechce dávat za plášť třeba 1000Kč, když je to u plášťů, které se navíc rychle sjedou (třeba za 2tis. km na zadním). Ale u těch, co mají výdrž opravdu vynikající…

                            0 0
                            • Žulda  

                              Jasný, o peníze ani nejde. Mě LC právě překvapily, za tu cenu a jak jedou, jsem s nima fakt spokojený. Jen jsem hledal něco lepšího za podobnou cenu. Asi nic :)

                              0 0
                  • Žulda  

                    Na LC jezdím i v zimě (letos ne, pořídil jsem běžky, šupinové Fischery ;) a dá se to, ty Marathony by na to asi nebyly. Tak já zas vezmu LC, až je sjedu. Jsou za pár korun a osvědčily se mi. Dík za info.

                    0 0
                • t29  

                  Smart Sam jsem s Land Cruiserem porovnával jenom v ruce v obchodě, oboje v rozměru 42–622. Chtěl jsem pláště na asfalt, bláto i sníh a Smart Sam vyhrál díky víc terénnímu vzorku, Land Cruiser mi přišel víc na asfalt.

                  Na těch SS 42–622 jsem najezdil necelé 4000 km, většinu do práce a z práce, ještě tak 2000 km by daly, ale shodil jsem je. Důvody – při tlaku 4 bar mi drhly o blatníky a zadní stavbu, navíc se ani při nízkém tlaku (2,5 bar) nedostavilo pohodlí, které jsem si od objemnějších plášťů sliboval, tady prostě 29er vede.

                  Letošní zimu jezdím na Smart Samech 37–622 – mají reflexní proužek, prolezou mi zadní stavbou při jakémkoli tlaku a na pohodlí jsem rezignoval, když jsem na kolo vrátil pevnou vidli :) Co se týká jízdních vlastností, tak snad jen, že na zasněžené cyklostezce (10–30 cm sněhu a pod tím střídavě zmrazky a asfalt) se dokázaly prořezat až na pevný podklad a i na zmrazcích celkem zabíraly, naštěstí jsem nemusel zkoušet, jak drží v ostré zatáčce. 2,5 bar je akorát. Mám SS ještě v rozměru 26×2,1" a ten se nedokáže prořezat sněhem ani držet nahoře, bez ohledu na použitý tlak.

                  0 0
    • The_Black_Jack  

      Ahoj sháním ráfek na trekové kolo,

      dneska jsem zjistil, že mi praskl ráfek na kole (Mach 250 disc – vnitřní šířka 19 mm, 520 g, 32 děr, ERD 603). Pláště jezdím 35 mm – Ritchey speedmax delta. Sháním za něj náhradu. Kolo při ježdění moc nešetřím. V létě chci jet s kolem na těžko nějakej výlet. Nevím jestli se dívat i po ráfcích na XC (které jsou lehčí – nevím jestli by to vydržely, užší gumy, vyšší tlak než horák) nebo se soustředit čistě na trekové ráfky. Počet děr chci stejný – 32, ERD pokud možno taky. S cenou max 1200 kč a klidně si to nechám poslat ze zahraničí.

      Díky za rady.

      0 0
    • oddie  

      Úplně jsem zamáčkl slzu, někdo mi vytáhl staré téma :) Koupil jsem tehdy Eagly, a dodnes jsem je nevypletl… Ale ještě bych mohl, sebrat nějaké lehké náboje, aero dráty CNspoke…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.