• jeepak

    Zdravím všechny a mám dotaz. Na mé endurance silničce jsem při mytí objevil na ráfku DT Swiss G1800 toto viz foto je to na obou kolech na stejném místě. Mám za to, že to bude spoj a ne prasklina. Co vy na to? Dík za Vaše názory.

    0 0
    • Mr.Pavka  

      Spoj. Neresit a jezdit.

      3 0
    • Vilém  

      Taky by to mohl byt praskly spoj.

      0 0
      • jeepak  

        ale na obou ráfcích na stejném místě? :-) to se mne moc nezdá taková náhoda.

        0 0
        • Vilém  

          Spoj byva ve stejnem miste, tzn ze i praskne ve stejnem miste :)

          0 0
      • Mr.Pavka  

        Spoj taky byva na druhej strane proti ventilku.

        Ve spoji byvaj dva cepy jejichs vahu vyvazuje vaha protejsiho ventilku.

        0 0
    • krabica  

      Jak si myslíš, že se hliníkové ráfky vyrábějí?

      1 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj,je to spoj.Mám to na novejch kolech od DT úplně stejně,jen byly přelepené samolepkou.

      1 0
    • esmo  

      Jo spoj, taky jsem nedávno jančil, když jsem to doma objevil :D

      0 0
    • Lister  

      Je to vložkovaný spoj, při bezdušovém provedení velmi rád propouští mlíko a bublá.

      1 1
      • depresy  

        Leda tak při špatně nainstalované pásce.

        3 1
        • Kos_CZ  

          Tak kategoricky bych si to tvrdit netroufal – mám stejný ( jen 1850) a ve spoji mi to utíká taky. Pořád. Pásku jsem několikrát přelepil a stejně to nepomohlo. Prolíná to pořád, jen postupně pomaleji – za týden klesne tlak z cca. 60PSi na CCA 40 PSi. U druhé sady kol (Karbonové ráfky) dojde ke stejnému poklesu za přibližně měsíc. Problém totiž je, že se páska blbě lepí na vnitřní stěnu ráfku, kudy to prolíná…

          0 1
          • krabica  

            Takže máš špatnou pásku.

            1 0
            • Kos_CZ  

              V obou tu samou…

              0 0
              • krabica  

                Správně širokou, tz. širší o 2–3mm než je vnitřní šířka ráfku?

                0 0
                • Kos_CZ  

                  Ano.

                  0 0
                  • Esi  

                    Tak je blbě nalepená, jinak přece musí být páska od kraje ke kraji a přimáčknutou k ráfku jí drží především patka pláště. mezi páskou a patkou pláště to dotěsní mlíko a jaký spoj ráfku je pod páskou je úplně jedno k tomu se mlíko nemá jak dostat to by ti to muselo utíkat i podle niplů

                    2 0
            • Lister  

              Ono fakt hodně záleží jak těsné jsou patky pláště. Pokud jsou volnější a nedoléhají až do žlábku a vznikne pak malá mezera pod patkou, tak to přes boční stěnu může trochu probublávat. Taky záleží na tlaku, nižší tlak mlíko udrží, vyšší už ne.

              Mám tam orig pásku, přetočenou druhou vrstvou širší pásky a některé pláště při nafoukání na max pořád propouští.

              Až (jestli) budu lepit novou pásku, tak ten spoj nejdřív přelepím přes celou šíří ráfkou napříč (včetně bočních stěn) krátkým kouskem pásky a až pak budu lepit do ráfku.

              1 0
              • Kos_CZ  

                Se celkem divím, že Ti na té origo pásce držela ta tvoje – já jí musel ztrhnout, protože se na to nechytala. Po odstranění drží na ráfku jak přibitá…

                0 0
                • Lister  

                  Jo chytla se úplně krásně. Nevím, proč tvoje nedržela, protože páska na pásce držet musí – pak by se ti volný konce pásky odlepoval.

                  0 0
                  • Kos_CZ  

                    Moje páska na té origo Schwalbe nedržela. Po jejím odstranění pak už bylo vše v pořádku a drží velmi dobře – jak na ráfku tak i sama na sobě (mám dvě vrstvy).

                    0 0
              • MlokCZ  

                To by se ale nemělo stávat. Pokud to tak je, tak to považuju už za nebezpečnou kombinaci, kde je daleko větší šance, že to někde ufoukneš a v extrému i svlečeš.

                V takovém případě bych vždy dával dvě vrstvy pásky, aby to volné nebylo. A jako bonus můžeš udělat to co popisuješ. Já bych tedy klidně jednu vrstvu pásky použil širší, aby zasahovala až na boční stěny ráfku.

                0 0
                • Lister  

                  Přesně tak jsem to udělal. Přes tu původní, jsem dal o něco širší a asi i tlustší od Schwalbe. Teď je to o něco lepší, tlak to drží, ale po vyfouknutí stejně plášť v patkách nedrží (Tufo). takže jsem zrovna včera objednal inzerty a to by snad mělo problém vyřešit. Schwalbe v tom drží líp a neutíkají.

                  Příště už DT kola rovnou prodám.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak asi nejsou DT kola jako DT kola.

                    U DT SWISS HX1501 mi drží Schwalbe pláště v patkách perfektně (po vyfouknutí). Pláště jsou i při jedné vrstvvě pásky opravdu extra těsné. Jak je středový žlábek u takhle širokých ráfků už o něco dále od boků ráfku, tak jsem po dlouhé době při nasazení sundání musel použít montpáku (jednu plastovou) a nedal to jen rukou.

                    A nafoukat to jde čímkoliv i malou pumpičkou (zkoušel jsem sice jen dílenskou velkou, ale cíleně přerušovaně abych viděl jak to utíká/neutíká při nahazování → tedy vždy jeden šťouch a pak pár sekund počkat).

                    Píšeš ale také, že se Schwalbe to je lepší. Tak jestli spíš není problém v tom, že Tufo má špatné patky (nevím jaké má).

                    0 0
          • depresy  

            Ta jejich páska je tenká a dlouho nevydrží silniční tlaky. Je lepší dát hned 2 vrstvy pořádné.

            0 0
            • Lister  

              Takže nejdřív je to jasně blbě nalepená páska a teď nevydrží a musí se motat 2×?

              0 0
              • Vilém  

                Ano, kdyz je namotana jedna vrstva, tak je to blbe nalepena paska.

                0 0
                • Lister  

                  Fakt motáš kola standardně 2×?

                  Osobně beru pásku jako absolutní opruz a pokud můžu, tak se jí vždy vyhnu.

                  Při nákupu kol mám jako první požadavek nevrtaný ráfek.

                  0 0
                  • krabica  

                    Co si pamatuju, tak na silnici se vždy dávaly 2 vrstvy standardně. Tu třeba video od No Tubes.

                    1 0
                    • Lister  

                      Na silnici jsem nikdy neměl kola, která by pásku potřebovala :-)

                      Karbonová MTB Syntace kola mám omotané 1× a drží jak židovská víra, WTB, NT ráfky na dalších MTB taky bez potíží, jen všechny DT, co mi prošla rukama stála za ho…

                      0 0
                  • Vilém  

                    Ano, na silnicni (gravelova) kola motam 2 vrstvy automaticky. Pasku pouzivam Tesa (NoTubes).

                    1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.