• libe

    Ahoj, potřeboval bych poradit. Mám RB CRR290 a chtěl bych jej předělat na bezduše, původní ráfky jsou Remerx TopDisc – nejsou vhodné na bezduše. Můžete mi doporučit nějaké vhodné cenově dostupné ráfky na bezdušový systém? Na předek mám koupený plášť Schwalbe Racing Ray 29×2,25, zadek zatím nevím. Plus nějakou osvědčenou kombinaci pásky, mléka, ventilky. Nemám s bezdušáky absolutně žádnou zkušenost, tak uvítám každou radu. Moc děkuji za pomoc s výběrem.

    0 2
    • va-bo  

      Cenove nejdostupnejsi bude Remerx 2027 nebo 2030. Potom Stans nebo Dt, ale to uz je cenove jinde. Na znacce ventilku nezalezi, pasku je potreba koupit o cca 2–3 mm sirsi nez je vnitrni sirka rafku. Na mlika je tady nekde vlakno.

      0 0
    • scalar  

      Black Jack, Javax, levnější typy DT Swiss…

      0 0
    • libe  

      Díky všem za rady.

      Jezdím lehký a jen občas středně těžký terén, váha 83 kg.

      Ještě nevím jakou šířku ráfku vybrat, díval jsem se na ten Remerx 2027 – 27 mm, je to ok?

      0 0
    • libe  

      Pokračování – koupil jsem ráfky Remerx 2027, přepletl a vycentroval. Plášť Schwalbe RRay, páska Tesa modrá, ventilky

      BBB ventilek BTI-159 – obdelníková základna:

      1. pokus – nahození pláště do patek bez problému pomocí kompresoru, ale okamžitě slyšitelný únik vzduchu – přes niple – kontrola mýdlovým roztokem, sundaní pláště a nalezena prasklá páska uprostřed?? viz. foto.
      2. pokus – znovu nalepení pásky – 2 vrstvy, nahození pláště, opět slyšitelný únik vzduchu, ale tentokrát kolem ventilku, při kontrole jsem si všimnul, že ventilek nesedi celou plochou ve žlábku ráfku, podložení kusem gumy z duše – stále to netěsní.
      3. pokus – koupeny jiné ventilky – Force s kuželovitou základnou, znovu nalepení 2 vrstev pásky – bylo to natrhlé u ventilku, nahození pláště a… vše OK!! Tlak za 2 dny pokles o 0,1bar.

      Třeba to někomu pomůže..

      Jo a díru pro ventilek jsem dělal trafopájkou :)

      1 0
      • novas752  

        Jo jo díru pro ventilek je dobré něčim protavit. Při prořezavání se ten řez může rozlízt.

        0 0
      • Vilém  

        Mas tu pasku blbe nalepenou. Alespon na foto ti stred vubec nedoseda na rafek.

        2 0
        • libe  

          Jj ale nějak mi to nešlo do toho středu přilepit, ten žlábek je úzký a když jsem tu pásku natahoval, aby vlezla do ráfku, tak se hned přilepila na krajích a do středu už nešla a když jsem ji stočil jakoby do účka, tak zase na krajích neseděla, tak jsem namotal raději dvě vrstvy a doufám, že tím tlakem se jestě natvaruje i do toho středu?

          Jinak ráfek má 27mm a pásku jsem koupil 30mm a je nalepená od kraje ke kraji, tak uvidíme.

          0 0
          • TK75  

            A odmastil jsi to třeba nejdříve?Potom normálně pasku natahovat a jede se :⁠-⁠)

            0 0
            • libe  

              Jasně že jsem to odmastil isopropanolem a jak jsem to natahoval, tak to prostě do toho úzkého žlábku nešlo natlačit..

              Tak uvidíme..zatím to drží tlak i bez tmelu prakticky bez poklesu, zítra tam naleju Orange endurance a o víkendu to otestují nějakým výjezdem.

              0 0
              • Vilém  

                Je potreba poradne tahat, pripadne pasce trocho pomoci fenem ci horkovzduskou.

                0 0
                • va-bo  

                  Taky to po nalepeni nahrivam trochu horkovzduskou a do zlabku zatlacim pres hadr.

                  0 0
                  • kubad  

                    Dělám to taky tak, ale není nijak extra potřeba tlak vzduchu to po nafoukání dotlačí

                    1 0
        • libe  

          Kontrola po dvou dnech, kdy to bez problému drželo tlak – páska je vytvarovaná i ve žlábku ráfku viz. foto.

          3 0
    • tomasz70  

      Tak jsem dnes po sjeti plášťů instaloval znova pásku jelikož už po 2letech vykazovala mírné odlepovani. Už mi došla moje předešlá Cafelatex zelená tak jsem si říkal že zkusím modrou Tessu od Hanaka údajně vytvořenou na bezdušove systémy. Cena vzhledem k obrovské metráži je si myslím dobrá. Práce s ní byla poměrně dobrá. Lepší asi než Cafelatex. Ta byla pevnější, Tessa je pružnější. Dávám jen jednu vrstvu protože mám zkušenost s mým rafkem, že při dvou vrstvách špatně naskakuje plášt. Prostě není to ono. Otvor pro ventilek jsem vždy dělal křížovým šroubovákem menšího průměru a zbytek a zbytek protlačil ventilek. Nyní jsem zkusil nahřaty hřebík. Taky jako dobrý. Ventilek Čína, jelikož je mám všechny na dvou kolech a nebývá problém tak proč platit stokoruny zbytečně. Plášt naskočil pěkně o bez praskání do patek. Mažu jarovou vodou patky pro lehčí zaskočení. Někdy puknou nyní ne, ale drží, nehážou tak dobrý. Uvidím kolik tlaku zůstane ráno. Zatím bez mléka. To nahodím až těsně před jízdou a hned ho pořádně protocim než s tím doma kvedlat. Vždy to tak dělám a nebývá problém. Jako trochu ho samozřejmě poobracim, ale jízda je jistota. Používám Cafelatex a ten napěni uvnitř po celém obvodu a zalepi zbytek kde nechal tesař díru. Pokud není velká samozřejmě. Takže pak mohu poreferovat jak to dopadlo. Hlavně bylo pro mě změna v použití pásky Tessa.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.