Rozhoduji se mezi těmito dvěma koly : Spec. Stumpjumper HT Carbon 2013 a Giant Carbon XTC 2013 . Rád bych rady především od lidí, která tato kola jezdí nebo jezdila nebo s nimi mají zkušenosti . Nepiště jiné typy kol. Děkuji. Odkazy :
Rozhoduji se mezi těmito dvěma koly : Spec. Stumpjumper HT Carbon 2013 a Giant Carbon XTC 2013 . Rád bych rady především od lidí, která tato kola jezdí nebo jezdila nebo s nimi mají zkušenosti . Nepiště jiné typy kol. Děkuji. Odkazy :
STJ HT Carbon Comp jezdím cca. 2 měsíce (v tom 2 maratony). Giant jsem měl ve výběru, nejel jsem na něm, prohlížel jsem si ho důkladně v prodejně v Hostivici.
Pro mě byla volba jednoznačná, pokusím se uvést hlavní důvody:
Giant, proto spešla má každej ;-)
Díky moc za tuto reakci, lépe bych to nenapsal. Muj názor je naprosto stejný jako Tvůj, fundované hodnocení kola .
Víceméně souhlas. Giant jsem testoval, SJ HT jezdím dlouhodobě.
Jediný, s čím bych nesouhlasil, je to určení použití, tam bych to viděl přesně opačně. SJ HT je obratnější kolo s celkem neutrálním posedem a vhodný spíš na techničtější jízdy, zatímco Giant je celkově delší a míň obratnej, takže spíš vhodnej na dlouhý trasy a maratony, kde unavenýmu člověku po pár hodinách jízdy víc pomůže držet stopu.
Nicméně rozdíl to není nijak velkej a geometrii maj oba dost slušnou, takže to bude spíš o zvyk. Zpracováním se mi ale taky víc líbí SJ HT a jeho výběru rozhodně nelituju.
Tak se dohodněte, jeden píše že Spešl je delší, ty zas že je kratší :-)
Já jen vím, že ty Giant kola nejsou žádná pírka (cca 2,2 kg) a že na bezduše jdou úplně normálně.
rámy jsou oba základní karbóny, ale nikde jsem je neviděl v řezu, abych mohl porovnávat sílu stěny trubek :-)
ty kola na bezduše sice jdou, ale dneska jsem jedno nahazoval a byl to celkem porod.. ten žlábek je dost hlubokej :-/
Spešl má kratší zadní stavbu, díky čemu je obratnější. Horní rámovka je díky posunutejm velikostem u Spešlu jakoby delší, ale co by pro mě byly velikosti (S 19", G 20"), tak vycházej nastejno.
Co se týče kol, tak zrovna ani u Compu to není žádnej zázrak, osobně bych je viděl u obou jako adepty na výměnu do budoucna. Co se týče rámů, tak možná základní karbony, ale oba hodně slušně tuhý, tam bych problém opravdu nehledal. Spíš jsem si říkal u obou, že by klidně ta zadní stavba mohla nerovnosti trochu víc žehlit.
Nevychází nastejno, liší se poměrně dost. Souhlasím s tím, že je asi vhodnější srovnávat S 19" x G 20" (než G 20" srovnávat s S 21").
Stump:
zadní stavba 435mm
virtuální horní rámovka 615mm
sedlový úhel 73,5st.
hlavový úhel 71,5st.
rozvor 1106mm
Giant:
zadní stavba 439mm
virtuální horní rámovka 615mm
sedlový úhel 72st.
hlavový úhel 71,5st.
rozvor 1085mm
Spešl je o dost delší. O 1,5st. větší hlavový úhel → cca o 2cm posun sedla dozadu → o těch cca 2cm delší posed.
Nebo je to hezky vidět dle rozvoru, který je při stejném hlavovém úhlu o hodně větší na Spešlu a to ještě s jeho kratší zadní stavbou.
Tak stačí srovnat geometrii. Srovnám pro 17,5" x 18". Vybral jsem tuhle velikost dle toho, že tazatel vozí Canyona v Mku.
Stump:
Giant:
Giant i přes o 4mm delší zadní stavbu je celkově o 3mm kratší a posed má taky kratší. Sice virtuální horní rámovka je delší o 2mm, tak má o 1st. menší hlavový úhel (což znamená posun sedla cca o 1cm dopředu oproti Spešlu a o ten 1cm zkrácení posedu).
Tedy rozhodně není Giant pro tazatele celkově delší (ani posed, ani celkový rozvor i přes tu o pár milimetrů delší zadní stavbu).
V jiných velikostech vyjde srovnání lehce jinak, tam to je tak, že Spešl má liché výšky rámů v palcích a Giant sudé, takže pak nejvíce záleží jaké dvě velikosti se budou srovnát.
Jak RUSH, tak JakeF vozí o hodně větší velikost rámu než tazatel, takže jejich srovnání geometrie je pro tazatele dost zavádějící.
Reaguji na Mloka : Je to tak, testoval jsem Gianta velikosti M, byl mi velikostně dobrý, cítil jsem se na něm moc dobře . Toho Stumpa mají na prodejně jenom 19, ta mi byla ale velká na délku zcela jistě, takže bych bral určitě 17,5, která vlastně odpovídá zcela Giantu M i papírově a téměř Canyonu, který byl také akorát ( je už prodaný :-). Překvapilo mě, že i ve velikosti 19 bylo kolo docela lehké, takže 17,5 by mohla být lehčí. Vím, že kola jsou asi základní, ale já vážím 80 kg, tak aby mě to udrželo . Moc děkuji za všechny reakce, vše je přínosem, vážím se všech, kterí si udělali čas a napsali mi. Je to dilema, když chce člověk utratit 50 tisíců za kolo .
jen ot dotaz, měl jsem za to, že karbon rán se nesmí vozit v nosiči chycenej za spodní rámovou trubku, takže to lze?
No to by byl problem, já mám nosič jenom na střechu za spodní rámovou trubku !
Ptal jsem se na to v Specialized Conceptstoru, a bylo mi řečeno (nemám to písemně), že to samozřejmě lze. Některé tenkostěnné hliníkové rámy jsou na tom (z pohledu možného přetažení sevření) i hůř než karbon. Takže prý bez problémů.
To mohu i potvrdit, když jsme cestou na maraton na Šumavě (oba nová karbonová kola na střeše), přežili slabší ťukanec zezadu při menší skupinové kolizi. Dokonce i auto vzadu bylo nakonec netknuté, i když ti za námi už dopadli o dost hůř.