• E1X

    Ahoj všem,

    Po menším rozkoukávání jsem se rozhodnul pro něco z kategorie CX. Bohužel jsem tady na fóru našel pouze něco o starších modelech. Scháním kolo okolo 20k. Původně jsem si myslel, že se do té částky něco pořídit ale po přečtení pár příspěvků tady si nejsem jistý.

    Kazdopádně výběr se zúžil na dva výrobce giant a merida. U obouch by se kolem té ceny dal sehnat úplný základ a to giant TCX2 a merida CC3. Nejsem si ale jistý výběrem a kvalitou. Všude se mluví spíše o vyšším modelu u meridy a to CC4 vtom případě by byl konkurent u gianta TCX1 – oba tyto model bych ale musel sehnat někde se slevou protože cena na moje hobby ježdění je už jinde. Kazdopádně z lajckýho hlediska je na obou konkurentech jasný rozdíl a to klasický brzdy vs kotouče. Měřím 182cm a váha 90 – je jedno co zvolím nebo je něco výrazně lepsího? Co velikost rámu?

    Samozrejmě se nabízí ještě možnost skládačky ale u té si nejsem jistý, že bych mohl sehnat něco na té urovni okolo 20k.

    Díky všem za tipy, nejsem úplně vyhrazený pouze těmto dvoum značkám takže beru jakékoliv návrhy.

    Mirek

    0 0
    • Bish0p  

      Co je CX kategorie? jinak jedine vyprodej ve sleve.

      0 0
    • Smazaný účet  

      na CX kotouče nejsou (nejsou schválené), tam jsou cantilevery…nebo speciální CX brzdy, což jsou vlastně upravený cantilevery

      0 0
      • E1X  

        Dik za nejake odkazy zbezne jsem na ne kouknul a je to cca v cenovy relaci co ty dva nahore jmenovany..

        Jinak ta merida ma kotouce viz. http://www.merida-bike.cz/…-4-disc-2012

        0 0
        • Bull77  

          Jestli to máš jen na hoby ježdění, tak bych šel rozhodně do CX s kotoučema. Stejně to vypadá, že do pár let je budou vozit i na závodech a z těch cantíků tě budou imho bolet ruce. Zrovna ty brzdy jsou u cyklokrosek hroznej anachronismus

          0 0
          • obda  

            Jak pise jecnak – uz jsou schvalene, vice treba v reportazi z Eurobike: http://www.bikeradar.com/…g-off-31633/

            0 0
          • Smazaný účet  

            Profi cyklokros není o brždění, jezdí se většinou po louce, a brzdy by v blátě, sněhu, ledu neměly jít hned do smyku, CX brzdy „L“ umožňují max. vzdál. špalíků od ráfku.

            Profíci se v Evropě imho do kotoučů moc nepohrnou (narozdíl od USA) pokud jim to nenařídí sponzoři…

            0 0
            • Bull77  

              Je pravda, že ty uzoučký pláště dostanou do smyku už těma cantíkama no. Spíš pochybuju o správné funkci v tom sněhu a marastu, který jezdí.

              0 0
            • jecnak  

              Nejde ani tak o vykon, jako spis o davkovatelnost.

              0 0
      • jecnak  

        Od letoska jsou kotoucove brzdy schvalene UCI.

        0 0
    • ff_macek  

      měl bych k tomuhle tématu lamerskou otázku:

      na co je vlastně kategorie CX a co ty kola vydrží?

      Když vemu řazení dle využití (road-CX-trek-XC-AM-FR-DH) tak je to něco jako trekový kolo, akorát se silničním posedem a bez odpružené vidlice? A na jaký cesty je určený? Můžu s tím třeba vyjet na Praděd a pak to pustit po červené/zelené/mo­dré na Červenohorský sedlo? Případně by ste mohli, pro lepší představu, ukázat nějaký okruhy, co s tím dáváte.

      Mám nejradši AM, ale tenhle typ kola mě jistým perverzním způsobem přitahuje. Jenom vůbec nevím, na co to je. :)

      0 0
      • fousac  

        to by ma taky zajimalo, co to vydrzi…

        nejak se mi v hlave usadila myslenka, ze bych vyhledove vymenil silnicku za CX, takovy rychly priblizovadlo prevazne po meste, sem tam nejaka cyklostezka, polnacka, les…

        jestli chapu dobre, tak posez by mel byt o chloupek vzprimenejsi nez na silnicce, jinak by to melo vydrzet vic…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Závodní CX kolo je skoro silnička s výše posazeným středem, upravená tak, aby pobrala 37 mm galdy. Všechny lanka jdou vrchem horní trubky a má čepy na cantíky. Nemá navářky na košíky. Kromě brzd jsou všechny komponenty silniční včetně zápletů.

          O nějaké zvýšené odolnosti se nedá moc hovořit, hmotnost se krom obutí od žiletek neliší.

          Potom je kategorie různých hobby hybridů, kde výše zmiňované neplatí…

          0 0
          • fousac  

            no moje silnicka zatim vykazuje obdivuhodnou odolnost…

            tak sem si rikal, ze sirsi gumy by nebyly do mesta spatny, by clovek aspon u nezapadaval do mezer mezi dlazebnima kostkama a tak.. no zname kvalitu nasich silnic, ze…

            na mokro/zimu aspon nejakej vzorek, mensi tlak, by to nemusela bejt vylozene nerizena strela, kotouce taky fajn..

            a na beranech s dualama se mi jezdi dobre…

            tak du napsat jeziskovi.. ;)

            jeste prosimte, jak je to s velikosti? stejne jako silnicka nebo lepsi mensi?

            0 0
            • Smazaný účet  

              kvůli obratnosti spíš menší, Duratec mi naměřili

              na 183 výšku / 85 rozkrok vel. 56…

              0 0
          • kubad  

            zvýšená odolnost proti silnici tam je, ono těch cca 200g na rámu a 100g na vidlici dost pomůže, ale samo záleží co člověk srovnává

            0 0
        • Smazaný účet  

          já třeba mám CX jako takovou tréninkovou silničku…na ty naše rozbitý silnice to víc vydrží, můžu obout širší pláště (projdou rámem) a když obuju cyklokrosový RR, tak to jde i v terénu:

          http://thapsus.rajce.idnes.cz/…ych_parcich/

          http://serzovo.wordpress.com/…o-stromovky/

          (mě se fotky z blogu vytratily při migraci z jednoho portálu na jinej, bohužel)

          0 0
      • E1X  

        Ja to chci koupit pro ten posez podobnej silnicce vcetne beranu.. Jestli chces neco videt neni nic jednodusiho nez jit na youtube.com :)

        Zadny zazraky od toho necekam ale jezdit se silnci na spevneny polni ceste atd nevim nevim..

        Jinak k tematu libi se mi merida tak bych se rad zeptal je mezi CC a CC4 velky rozdil? Zavodit na tom urcite nechci a kdyby me to nekdy popadlo vic budu koukat asi na lepsi modely pak ale ted hobby jezdeni par desitek km o vikendech, cesty do prace atd?

        0 0
        • andre.marek  

          Já jsem si CX pořídil o prázdninách a jsem teda maximálně spokojen. Sice nemám zatím najeto nějak moc, ale polní cesty bez problémů a na lesní rozbité cestě to šlo také, ale člověk musí být trochu obezřetný. Pořídil jsem si ho jako náhradu staré Favoritky a je to přesně to, co jsem od toho čekal. Skvělý posez, s berany mám mnoho variací úchopu. Je to lehké, svižné a snad to i něco vydrží.

          0 0
          • E1X  

            A co sis poridila nakonec za kolo?

            0 0
            • andre.marek  

              Jestli to „poridila“ :) bylo na me, tak ja jsem si poridil Meridu cyclo cross 5. Původně jsem chtěl 4ku, ale protože na ni dali ty kotouče které jsem nechtěl, připlatil jsem si a jsem za to rád – hlavně teda za tu carbonovou vidlici, která u těch kotoučů právě není. Na původním modelu cx 4ky byla…

              0 0
    • Dejv94  

      Uběhla nějáká doba a já se ptám, je v dnešních silničkách a CX kolech zásadní rozdíl v geo? Jaké max pláště poberou standartní cx kola? Řídit se spíš podle efektivní délky rámu (CX o cca 2cm kratší než silničky) nebo jiného parametru?

      Po dlouhé době rozhodování jsem se rozhodnul, že si na Vánoce pořídím/postavím nové kolo. CX z důvodu že bych chtěl „univerzála“ na trenování a kolo do každého počasí. Požadavky jsou ideálně 11sp sada 105 a kotoučové brzdy (mechaniky stačí). Využití tak 70% silnice a 30% ostatní. Asi bych pořídil druhá kola a jen přehozením bych měl silničku nebo CX.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Chce si to trochu prostudovat historii CX vláken :) CX jsou stavěné většinou na 35 mm gumy. Nevím, kde plánuješ jezdit ty, ale osobně moc nevidím důvod, kvůli pár přejezdům po polňačkách mít kolo o 2 cm kratší. Jednotlivé geo se můžou dost lišit dle značek a dle toho, zda jde o záv. speciál, nebo moderní hybrid. CX má zpravidla výše střed, delší zadní stavbu, a u předního kola dochází k tzv. toe overlapu, ale nevadí to…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.