• robi.r

    Zdravim,rád bych koupil nové brzdy – v, cena  kolem 1 tis, kdo poradi, ted mam na kole Avid digit 3… polepsim si nejak nebo je lepsi treba koupit kvalitnejsi spaliky jako je treba od výrobce Kool Stop…diky za radu…

    0 0
    • Hejdik  

      Myslím si ,že koupí jiných véček si nijak markantně nepolepšíš.Výkon je asi opravdu nejlepší poladit koupí lepších „gum“,třeba ty červený cool-stopy,nebo trojbarevný BBB.Koupě jiných véček je asi zbytečné-pokud tě nezlobí,tak není důvod k výměně.

      0 0
    • l-e-t-o  

      zdravím. špalky jsem už řešil tady v mém tématu. je tam toho myslím dost napsaného. U tebe bych to viděl jenom na ty špalky. Ty Avidy co máš jsou hodně slušné véčka

      0 0
    • Charles2k  

      Ze své zkušenosti – měl jsem starší Tektro MRB-33B a pořídil nové Deore LX. Rozdíl jsem prakticky nepoznal, i váha je obdobná. Špalky jsem měl original.

      0 0
    • drtyc  

      jestli nejsou urvany odreny nebo treba jim nechybi nejaky kus… nebo jestli neste nevyhnil ten drat/perko co to odtlaci dal od rafku, tak to asi nema smysl.

      brzdnou silu v ruznych podminkach ovlivnuje hlavne pritlak. cistici schopnost a mozna trosku jeste frezovani rafku, ale to se obrzdi za 14 dni v bahne, takze mi to prijde jako zbytecnost.

      delsi spalkyl. tribarevky jsou dobry, sice ve snehu nebrzdi, ale tam brzdi leda snad kotouce. jednobarevka vzadu mi prijde v silnicni vode horsi nez tribarevka vpredu, ale mozna byla akorat vic sjeta nedotazena…

      0 0
      • robi.r  

        no spis jde o to ze nejsem spokojen s brzdnou silou u tehle brzd… uvazoval sem i o hydraulickych brzdach ale ty sou asi s cenou nekde jinde…

        0 0
        • DaSnail  

          najprv skús nové gumičky a potom uvidíš či to stačí alebo nie

          0 0
          • drtyc  

            zkus delsi spalky tj. 72mm

            zkus tribarevky pokud ti jde o neco vic nez o sucho/prasno a jezdis i ruzny svinstva. mely by brzdit ve vode i v mrazu dobre a to taky delaji. ve snehu to trva par otacek nez se vyjede snih a pak bez problemu dokazi dostat i predni kolo do smyku i pres to kdyz jsou na nem hreby a drapak… cca 150kg cela nalozena souprava s nejakyma levnyma tektro nebo co to na nich bylo napsano.

            jinak centrovat centrovat centrovat.

            jinak jak mi stestelovali v poradnym servisu brzdy, tak to bylo tak, ze po 1/3 stlaceni packy by se mely dotknout rafku, priblizne v polovine by ho mely zastavit proti pohybu (kdyz na nem nesedis) a pak zbyvajici chod uz je akorat o pritlacne sile.

            predpokladam stelovaci sroub na riditkach u bowdenu mas a nejsou to nejaky archaicky oldskooly… nebo ti jde o to, ze z toho boli prsty/dlane pri delsich sjezdech?

            0 0
        • rš2  

          Jezdil jsem Avid single digit 7, koupil jsem XT 08 (kupkolo za necelých devět stovek), vyhodil ty jejich šíleně tvrdý špalky a dal tam tříbarevky BBB a rozdíl tedy poznám a řekl bych výrazně. U těch Avidů jsem měl pocit, že jsou nějaký vyměklý, jakoby se pořád prohýbaly k sobě i když už mám zabržděno „na fest“, oni mají delší ty čelisti a tím pádem větší páku tak možná proto. Ty XT jsou kratší a tvarově lépe dělaný, povolený nejsou tolik od sebe a jsou pevný.

          0 0
          • teepeex  

            :) se spis natahne lanko, nez bys ohnul celisti synku

            navic dle posledni vety, jsi je mel zrejme serizeny napikacu:)

            0 0
        • Daf  

          Pokud ti jde o brzdnou sílu, tak výmena brzdy skoro nepomůže. Trochu pomůžou špalky, ale nejvíc pomůžou brzdové páky u kterých se dá nastavit brzdný účinek (přepákování) Např páky Avid SD7, SDSL, Ultimate. ShimanoLX, XT, XTR.

          0 0
      • Wojtek  

        3barvy ve sněhu brzdí,pokud nejedeš v hlubokem,to se pak na nich udělá asi 3mm vrsva ledu a buď musíš pořád brzdit,aby to roztálo,nebo zastavit a odloupnout(uči­nější)

        takže se dá říct,že ve vodě brzdí normálně ale vě sněhu vubec

        0 0
        • drtyc  

          no ve snehu musim zmacknout tak petkrat kratce jak abs, nez se ocisti rafky a brzdy a pak uz je to ok… ale pokud jsou obaleny snehem tak se jim nechce.

          0 0
    • drtyc  

      jo este se tu resivalo jestli meky nebo tvrdy spalky. lisi se narocnosti na vycentrovanost, delkou chodu potrebnou na pritlak, zivotnosti, tim jak dlouho nasledne vydrzi klouzat od prvnich znamek  zacinajiciho vareni brzd…

      vpredu vozim meky tribarevky a spokojenost. vzadu je mi to celkem jedno.

      0 0
    • JakeF  

      Pokud jsou brzdy v pohodě, tak nevyměňuj. Já vyměnil Tektra za XT08 a rozdíl je, ale ty Tektra byly v mizernym stavu a všechno si viklalo. Takže pokud brzdy drží, tak vyměň špalky a bowdeny! Většinou je zhoršení brzdnýho efektu véček kvůli vydřenejm bowdenům. Já je měnil na jaře, projel jsem na tom Šumavu na mokru, kolo jsem myl v kanálu na splavení dřeva, pak ještě pár dalších jízd v dešti a už to zase brzdí blbě. Takže s těma špalkama bych zkusil vyměnit komplet překrytí kabeláže (včetně těch kovovejch přímo u brzd), myslim, že problémy to vyřeší.

      0 0
    • sibe  

      Před týdnem jsem montoval svý starý deore sestře, tak napíšu pár svých poznatků.

      1. tvar páky udělá hodně. Už jsem odvykl deore a nedám dopustit na avidy, tušim sd7

      2.tvrdšim bowdenem nic nezkazíš

      3.trojsměsný špalky jsou dobrá volba. Jezdil jsem jak BBB tak ty od Authora, rozdíl mezi nima je minimální.

      4.Těsněný koncovky bowdenů, popř. konce s nohavičkou, nebo gumičkou. Nevybodnout se na těsnění mezi čelistma a dát tam tu gumu, do bowdenu se pak dostane podstatně míň bordelu

      5.Vyměň, nebo pořádně promaž vodící trubičky k brzdám

      6. Vyhraj si s nastavením špalíků a předpětí pružinek, můžes zkusit i prohodit podložky u špalků(dávají jednu tlustšía a jednu tečí)

       
      0 0
    • scret  

      dulezitejsi nez novy brzdy jsou hlavne spalky!! jsem jeden z mala lidi co vozi jeste na kole vecka (nemyslim na kolech do 10tis.)  ja mam za ty leta odzkouseno ze uplne nejlip brzdej cerveny koolstopy… zaroven nejdyl vydrzej…

      o hydraulickych rafkovych brzdach bych vubec neuvazoval, maji nevyhody z obou systemu…

      to uz radsi kotouce…

      0 0
      • robi.r  

        jasne to chapu..koolstopy asi zvazim a jkej je to presne ten typ s cervenyma spalkama…

        0 0
        • robi.r  

          brzdovy paky mam take od avidu…

          0 0
        • scret  

          ?? no koupis proste cerveny spalky Koolstop… pripadne to muzes jeste o fous zlepsit a koupit si kovove „botky“ a do nich jen brzd.gumicky… opet cervene koolstopy…

          0 0
      • Volf  

        Mám na svým kole kompletní XT včetně špalků.  I když jsem si myslel, že ty špalky hned vyhodím, tak jsem byl překvapenej jak na DT Swis krásně brzděj a nežerou ráfek. A o těch hydrách co jsi napsal plný souhlas.

        0 0
        • Hejdik  

          Já jsem jezdil XT véčka(teda model ještě a paralelogramem)a origoš špalky byly teda otřesný.Když jsem je zhodil z kola tak měli v sobě špony z ráfku,jak ho likvidovali.Po 14 dnech jsem nasadil červený cool-stpy a bylo to milion a jedna.Pak jsem je dal manželce,(ty -C-S) a ta s nimadoteď jezdila,tzn 3 roky.a ty špalky jsou skoro jak nový.A to ona brzdí furt:-)

          0 0
          • Volf  

            No to je právě to, že zde pár lidí psalo o XT špalcích dost nehezké věci a ta jsem je chtěl vyhodit, ale dostaly šanci a dobrý. třeba je tvrdej ráfek.

            0 0
            • scret  

              nejspis zalezi na rafku, jak jsi psal, ty mas drazky, Mavic ma plochu (alespon 717ky ji maj) a na tu nejsou teda moc dobry… a jak psal Hejdik, ja na cerven. koolstopech nalital min. 5000km a ted je ma jeste tatik na kole a myslim ze jsou tak v pulce zivotnosti… proste parada!

              0 0
    • mr.antik  

      Dneska jsem po dlouhý době vyjel na pevňáku kde mám avid SD5 a trojbarevný bbb špalky a brzdí to jak čert. Vzadu mě spíš trápí prohýbání zadní stavby, které je hodně znát i na páčce. Takže pokud nemaj moc vakl nebo nechceš gramařit, nech to bejt.

      0 0
      • robi.r  

        gramařit moc nechci, jde mi spíš o účinnost, mam Amuleta sram 11.5 ,ale na těch brzdách dost šetřili…

        0 0
        • Tosa  

          Dej tam brzdový páky od cantileverových brzd. Na páce bude sice brzda houbovější, ale s minimální silou to bude jedovatá kousavka.

          0 0
          • Vilém  

            …a spalky bodou tak 1mm od rafku a pri rozcentrovanem kole bodou krasne skrtat.

            0 0
            • Tosa  

              a nebo bude krok páky sakra dlouhej, ale jedovatá kousavka to bude furt. :-)

              0 0
              • Vilém  

                Jedovate to je, to mas pravdu. Vozim to takto na jednom singlu, takze vim o cem je rec.

                0 0
                • Tosa  

                  Já sem jel na kombinaci starý XTR páky na cantilevry a XT paralerogramový véčka a celkem se mi to líbilo. Podle uchycení bowdenu koukám, že máš ty páky ještě nějak přepákovaný či co. Jinak: singlu zdar!!!

                  0 0
                  • Vilém  

                    U tech XTR pak je situace trochu jina v tom, ze paka se nepohybuje po kruznici. Je tam nejaky ten jejich servowave, nebo jak se to jmenovalo a pak v prubehu stisku meni pakovy prevod na lanko. Ty pak mi lezi ve sklepe v supliku:)

                    0 0
          • scret  

            to ti nevadi ta houbovitost? to je vec kterou bych nezkousl!

            0 0
        • mr.antik  

          Je fakt, že já mám štelovací páky avid SD7 a mámje nastavený na „nejdelší chod → největší síla“

          0 0
          • mr.antik  

            plus ještě doporučuju ty špalky a zkontrolovat seřízení

            0 0
          • krtex  

            kurňa sem myslel žw se dají seřídit buď na nejdelší chod nebo na největší sílu, jak jsi to dokázal Ty mi je teda záhadou :)

            KTX@

            0 0
            • krtex  

              pokud tedy nemyslíš nejdelší chod Páky = nejkratší chod čelisti, pak je to javor ;)

              0 0
    • teepeex  

      nesetri na lanku a gumickach, to je zasadni

      dulezity je i serizeni jiz poucenym cyklotronikem

      0 0
    • Papolius  

      Ahoj. Nedávno jsem také řešil co udělat s brzdama. Mám nějaké levné shimano čelisti a jako špalíky jsme používal nejlevnější šmejdy protože mi to poradil pan prodavač. Akorát odíraly ráfek a nebrzdily.

      Koupil jsme tedy botky s výměnými gumičkami a jako gumičky jsem nasadil

       

      Baradine MTB 955VCR

       

      Rozdíl je neskutečný. Musím dávat pozor abych nelítal přes řidítka a nechodil do smyku. Vážím 86kg a brzdí fakt perfektně. Jo a ty gumičky jsou za 75 Kčs

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.