• exBURN

    Zdravím. stala se mi celkem zajímavá věc. Koupil jsem si starší rám FSR XC na který jsem přestrojil moje staré HT kolo. Všechno je teď ok, ale od složení na nový rám cítím v řidítkách při přejezdu ostré nerovnosti atd. mírný vaklík, který jsem před tím vůbec necítil.

    U starého HT chodila Reba parádně a je mi divné, že jen přehozením na nový rám se najednou vůle objevila. Bohužel je citelná když zaberu jednou rukou za můstek a druhou držím hlavovou trubku tak je cítít malinkatý vakl.

    S „novým“ rámem jsem i použil jiné hlavko (z HT nepasovalo). Hlavko jsem seřídil a necítím tam žádné vůle, ale vrtá mi hlavou jak to že to teď na fullu cítím, když na HT vůle cítit vůbec nebyla.

    Může to být třeba v hlavku nebo když jste měli citelný vakl vidle bylo to hned cítit v řízení?

    Nechávali jste měnit futra? Kolik vás to stálo?

    0 0
    • Carloss  

      malá vůle je vždy, to co popisuješ vypadá spíš na to hlávku.. zkus ho „dočasně“ přetáhnout a zkusit jestli bude vůle za jízdy stejná

      0 0
    • Smazaný účet  

      Skutecne nemas treba jenom blbe slozene nebo utazene hlavove slozeni…utahl jsi napred ten sroub zvrchu a pak ty dva (nebo jeden) zboku predstavce?

      Spodni krouzek hlavoveho slozeni mas dobre nasazeny na sloupku vidlice? Pouzi jsi z puvodniho hlavka nebo jsi ho taky menil?

      0 0
      • exBURN  

        Rozebral jsem to asi 10× :-( Hlavko mám staré – co jsem dostal k tomu rámu a může být na houby – původně jsem neměl nahoře vložený ten vymezovací kroužek tak to lítalo hned fest, ale jak jsem jej tam vložil tak se to jeví OK až na to že furt cítím, že to není ono.

        Hlavko jsem už zkoušel přetahovat a všemožně s tím bojovat (možná ještě spodní misku na vidlici vyndat a zkusit to pod ní pořádně pročistit a pak jí zkusit na vidlu naklepnout (ale nevím zda by se to u aheadu potřebovalo).

        Jako taky mi přijde spíš to hlavko páč na starém rámu se vidle jevila OK a ted cítím v řízení když vjedu na ostřejší nerovnost že tam prostě „něco“ je

        0 0
        • Carloss  

          asi blbost, ale jseš si jistej, že se ti krk vidlice při utáhnutí hlávka už neopře o víčko?

          0 0
          • exBURN  

            Jj, ještě jsem zkracoval krk o par mm. Mám pod představcem 3 podložky, ale u starého rámu jsem měl 4 a bylo to v pohodě

            0 0
        • slavekRM  

          Bojoval jsem se stejným problémem a vyzkoušel všechno možné až mi došlo, že jsem přehodil konusové kroužky. Ten co je na vidli a ten co to „přitahuje“.

          0 0
          • exBURN  

            No já dal nahoru ten na kterém byl nápis a dolů ten, který mi zbyl :)

            0 0
    • zzd426  

      zmáčkni přední brzdu, hlávko chytni u rámové trubky a zahýbej s kolem dopředu a dozadu a pokud je v hlavku vůle tak to musíš cítit…

      0 0
    • kycis  

      Spodni krouzek narazeny na vidly mas ten, co byl k tomu novemu hlavku? Jestli jsi tam nechal puvodni, nemusi to fungovat.

      0 0
      • exBURN  

        Krouzek na vidlici je z noveho hlavka. Jinak vůli ve vidli cítím jen když lomcuju korunkou, když lomcuju nohama (vnitřní vnější) tak nic necítím.

        0 0
        • Vilém  

          A to hlavko je stejny?

          0 0
          • exBURN  

            Hlavko je staronove co jsem dostal k rámu

            0 0
            • Dejv94  

              Tak buh ví co si dostal za hlávo, jestli není složený z více jiných a pak muže nastat problém.

              0 0
            • tonik666  

              Tak pokud jsi pomíchal kroužek na vidli jedné značky a hlávko druhé, tak je to jeden možný zdroj problémů.

              Podle mě kroužky na vidli má každá firma jiné, takže nejsou zaměnitelné. Řešení je nové hlávko, případně náhradní kroužek ke starému.

              Vakl by měl jít cítit na korunce vidlice když zabrzdíš a zavakláš.

              0 0
    • exBURN  

      Jaký vakl na vidlici je „standart“? Zkoušel jsem vidlu od mladé která má najeto 400 km, ale je to obyč suntourka a ta vaklí možná i hůř a při jízdě to cítit není

      0 0
    • scret  

      vymen hlavko a uvidis…

      0 0
    • zdeněkŠ  

      Není vůle v zadní stabě? Nejspíš jsou vymlácený vložky tlumiče. Pro neznalé se to tváří jako vůle v hlavovém.

      0 0
      • exBURN  

        Jj spodní oko je volné – nevím proč ale je předělané na kuličkové ložiska a ten šroub má lehkou vůli – koupil jsem vimezovací podložky a chci to stáhnout aspoň stranově, ale jinak nevím jak ty ložiska vylisovat.

        0 0
        • zdeněkŠ  

          Kuličkové je originál.

          0 0
        • Smazaný účet  

          jestli kulickove lozisko stahnes stranove, tak muzes hned zacit premyslet jak ho budes za dva tydny menit…

          0 0
          • exBURN  

            Stáhnu přes vnitřní kroužky

            0 0
            • Smazaný účet  

              pokud na na lozisko bude pusobit jina nez radialni sila, tka pujde dokopru…

              0 0
              • exBURN  

                Mě šlo jen o to jej vymezit aby se axiálně nehýbalo. Radiálně nevím jak jej vymezit. Nevím ani co ten horní bushing – neotáčí se mi vubec v tlumiči. A na šroubu má taky vakl

                0 0
    • alinceb  

      Takhle jsem zápasil s vaklem na silničce přítelkyně. Zkusil jsem 2 různá hlávka, X-krát kontroloval, jestli jsou správně složená, jestli jsou v pořádku ložiska, zkoušel různě dotáhnout a pořád nic.

      Pomohla až výměna hlávka za Kinga – vakl zmizel.

      Tím nechci říct, že máš koupit Kinga, ale spíš zkus vyměnit za jiné hlávko a nebo třeba jen jiný spodní kužel. Je třeba možné, že se ti hlava opírá o vidlici nebo tak něco.

      0 0
      • xshreck  

        může být vymačkaný kroužek (mě pomohlo jeho rozříznutí), něco špatně nebo KO ložisko … toho může být tooolik :)

        0 0
    • exBURN  

      Tak jsem rozhodil zadní vahadlo a šroub co prochází ložisky v oku tlumiče je celkem volný – podle mého úsudku by měl být více natěsno, jelikož tam pak nemá vzniklou vůli co vymezit. Nevím ale co s tím? Proměřil jsem šroub a má 7,9mm – na zkoušku jsem jej obalil jednou vstvou izolepy a vůle hned byla lepší nebo spíš skoro žádná (zkouším že přišlápnu zadní kolo a zvedám za sedlo).

      Jde sehnat nový šroub? Normalizovaný asi nebude

      0 0
      • Zdyn  

        Nevím, jak máš přesně provedené t uložení tlumiče,když tam máš kuličkové ložisko (foto by pomohlo), ale obecně upevňovací šroub nevymezuje radiální vůli. Ten pouze slouží ke stažení vložek a nebo vnitřního kroužku ložiska k rámu. Aby sloužil k vymezení vůle, musel by být lícovaný.

        0 0
        • exBURN  

          v oku tlumiče mám kuličkové ložiska kterýma prochází šroub M8 s krátkým závitem. Zítra to můžu vyfotit – údajně je to origo řešení u rámu FSR XC 2008

          0 0
          • zdeněkŠ  

            šroub má standartně vůli,musí se vymezit jen boční stažení.

            Tenké podložky opírající se pouze o vnitřní kroužek ložiska.

            0 0
            • exBURN  

              To jsem udělal – vůle trochu vymizela ale pořád tam něco je.

              0 0
              • zdeněkŠ  

                A není vůle i v druhém oku tlumiče?

                0 0
                • exBURN  

                  Mezi šroubem a bushingem. Jinak se ten hlinik ani neprotoí na tož aby měl vakl. Otazka co to dělá pod větší silou vlivem přepákování. Nevím jak jej prověřit

                  0 0
      • scret  

        jen si to upresnim, tys myslel, ze mas vakl v hlavku nebo vidli a pritom je to v oku tlumice???

        0 0
        • Smazaný účet  

          Aspon vidis jak je BF blbovdorne…vyresi kazdy problem, byt zadani bylo zcela jine…Yes, I can do anything, I am expert!

          0 0
        • exBURN  

          Jeví se mi to jako vakl v hlavku nebo vidli ale naďel jsem zatím lehký vakl jen v oku tlumiče.

          0 0
          • scret  

            njn, se nekdy stane:)

            pridam historku:) prijdu do mistniho servisu, ze potrebuju na pritelcine fullu udelat brzdu… Vse ok, jen pri prevzeti mi mechanik povida, ze uz ma zadni stavba vakl.. Povidam nema, ze to je v oku tlumice a ze o tom vim, prtze to pujde menit… On zas, ze vakl ma i zadni stavba… Samozrejme po vymene vlozky oka tlumaku vse OK:)) takze i mistr tesar se nekdy utne..

            0 0
    • exBURN  

      Tak zadní stavba by měla být ok. Dotáhl jsem horní šroub u rámu s tlumičem a už se bushing otáčí. Na druhé straně jsem nechal šroub, utáhl jej a vymezil axiálně pomocí podložek. Můžu teď cloumat zadní stavbou jak chci a nikde žádná vůle.

      Ten předek ale pořád cítím, zkusím vyměnit to hlavko – je třeba kupovat něco lepšího nebo dtači kladické semi integrované pro 1 1/8"? Poprvé jsem jej blbě seskládal tak je možné že jsem ho pak přetáh a zničil ho.

      0 0
    • exBURN  

      Tak jsem to projel, dotáhl hlavko a je už to celkem ok. Něco tam ale přeci jen ještě cítím takže prohodím hlavko a uvidím.

      Trochu mě štve vaklík na zadní stavbě, který je cítit jen při nárazu do něčeho ostřejšího a nebo při trochu zvýšené kompresy na tlumiči – jako by taková hrnka na začátku chodu. Rozhodil jsem to a zadní stavba chodí krásně, takže pořád podezírám to uložení tlumiče přes ty kuličkové ložiska – šroub je v nich celkem s vůli (zatím co na ostatních ložiskách stavby jsou šrouby nalícovány. Možná by nebylo špatné ty ložiska vyměnit, ale půjdou vylisovat všechny čtyři jedním směrem najednou? Nevím jak je vylisovat po jednom

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.