"znackove" vs. "neznackove" fully

8 nepřečtených
  • mtbjouda

    Ahoj,napadlo mne jak je to s konstrukcnim resenim tzv. neznackovych kol. Firmy jako Giant, Trek, Specialized atd. maji vyvojova centra, davaji velky penize do vyvoje. Pak jsou firmy jako treba tady hodne probirany canyon, nektere ceske znacky apod. ktere davaji na vyvoj radove min penez.

    Znamena to ze full napr. od Canyonu je konstrukcnom resenim zadniho pruzeni horsi nez napr. Spesl? Nebo to kupujou v nejaky licenci, prip. obslehnou? Nemyslim tim tlumice, ale reseni zadni stavby, cepy, vzdalenosti, pomery pak a tak.

    0 0
    • orca.1  

      existuje řada systémů zadního odpružení, jsou licence, takže i relativně malá firma můze mít kolo s funkčním pružením bez nákladného vývoje a výzkumu. Pokud se ale někdo pokusí udělat díru do světa s malým rozpočtem, nejspíš to dopadne tak, že mu z toho vyjde nesmysl. Jsou ale i „garážovky“ co jdou vlastní cestou a funguje to, cena pochopitelně odpovídá. Jinak Canyon asi není tím špatným příkladem. Vymyslet a vyrobit fungující systém určitě není žádná legrace.

      0 0
      • mtbjouda  

        No mne treba u toho Canyonu zarazi ze nikde na weu nemaji (nebo sem nenasel) nic mos technickejch info. Cekal bych ze kdyz to bude v licenci tak tam napisou co to je za system, kdyz to bude jejich ze se budou chlubit ze to vymysleli. Takhle to na mne pusobi dojmen ze si nejakej Hans sednul s jochenem a nakreslili system pruzeni.

        Mne se ty canyony libi, ale tohle mne na tom zarazi.

        0 0
        • pepek  

          No systém je všeobecně známý a oni ho mohou dělat, protože není v evropě patentovaný. Ceny je příznivé proto, že nepotřebují několik mezičlánků na prodej, jak velké firmy.

          0 0
        • vlk  

          Canyon funguje skvěle-měl jsem možnost se projet na jejich xc fullu. Je to klasický čtyřčep.Konstrukce je známá a už tolik nestojí vyzkoušet několik poloh čepů, aby z toho dostali funkční řešení.Navíc si myslím, že dnes se to projektuje a i teoreticky testuje na pc-takže vývoj zas tak drahý není jak se zdá, nebo jak to chtějí lidem ty tzv. značky vštípit. Jinak když si vezmeš o kolik jsou ty kola nebo rámy dražší, tak se jim ten vývoj bezproblému zaplatí i několikrát :o)

          0 0
        • MlokCZ  

          Ono nevim co by jsi taky k horstlinku/FSR chtěl za technické info. Ten systém tu je už poměrně dlouho a je dlouhodobě ověřený. A jediné, čím se ta kola liší je přesným umístěním čepů, což ovšem může dost radikálně změnit vlastnosti a jde tím i dost zmrvit návrh kola. Co by ale k tomu tak mohli psát? To, že je to horstlink/FSR vidí každý (tzn. stejný systém jako má Spešl a dalších spousta výrobců – dnes horstlink/FSR dělá každá druhá evropská firma, když tu narozdíl od USA není problém s licencí).

          A jak se povede konkrétní návrh čepů u horstlinku/FSR už mohou ověřit pouze uživatelé a testy. V testech vychází Canyon vždy super, ale tam je určitě trošku nadhodnocen, protože to jsou převážně německé testy (ale na druhou stranu v testech bývají další německá kola, která dopadají hůře). A podle toho, co jsem Canyon zkoušel, tak funguje super. Ono taky to rozmístění čepů má většina dobrých rámů téměř stejné.

          A můj odhad, jak probíhal jejich vývoj. Vzali nějaký fungující horstlink/FSR a z toho převzali návrh a pak v rámci svojeho vývoje si akorát trošku pohráli s rozmístěním čepů.

          0 0
    • TheIF  

      www.canyon.com/…e/index.html ENTWICKLUNG a nějaký €€€ do toho taky vrážej, když pro ně dělá Smolik ty šílenosti

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.