První národní cyklo a in-line průzkum v ČR !!

151 nepřečtených
  • zbartos

    Komentář k této akci je např. na http://www.cykloserver.cz/aktuality/… ,

    vlastní anketa pak je na http://www.ceskojede.cz/…ine-pruzkum/.

    Vzhledem k tomu, že je tam celkem dost otázek, kde se může projevit milovník ježdění mimo asfaltové komunikace, myslím, že byste měli dotazník vyplnit. Zabere to ale cca 20 minut !

    0 0
    • PjSky  

      tak nevim.. prispel sem do ankety, ale mam celkem..

      reknu to takhle: cely pruzkum mam silny pocit ze se me nekdo snazit tahnout do pritakani k nejakemu trendu v ceske cyklistice, ktery rozhodne nesdilim; a to je masovy cyklomagornicky extremismus… :)

      aby vsude pucovali kola, aby vsady byly cyklostezky, parkoviste, cyklobusy..?

      Otazky jsou krajne divne

      No nevim. Mam pocit ze to nekdo pouzije k rozjeti dalsich zbytecnych projektu na podporu cyklistiky a vystavbu zarizeni ktere jsou narodu na ****, s prominutim, ale budou stat stat miliardy…

      Nebo jeste hur, nekdo si tim honi obchodni triko: hleda co by nam jeste prodal (cykloskolicky, cyklopruvodci? ech).

      0 0
      • killme  

        těžko to vystihnout líp…

        jen škoda že to vnímá čím dál méně lidí, a přibývá těch co kývou

        0 0
        • mathosh  

          „aby vsude pucovali kola, aby vsady byly cyklostezky, parkoviste, cyklobusy..?“ nechápem čo sa Vám na tom nepáči , určite to nieje prvý ani posledný názor proti stezkám ale napr na Slovensku môžeme iba ticho závidieť …Mať možnosť vyraziť po dokonale upravenej ceste na ktorej za celý čas nestretnem namyslené hovado v aute …

          0 0
      • vlk123  

        Souhas. Chtěl jsem vyplnit, nakonec jsem to neodeslal. Otázky fakt moc a moc divné. Na druhé straně se nedivím, že agentura se potřebuje zviditelnit, když nad ní visí Damoklův meč. Jak je to obecně s podporou turistiky u nás a v okolních zemích je víc než jasné.

        0 0
      • Tosa  

        Též jsem přispěl. Odpověděl jsem pravdivě a z mých odpovědí je zřejmé, že prakticky žádné speciální služby nepotřebuji a nechci. Stačí mi obecně fungující běžné služby. Záleží na tom kolik respondentů v průzkumu bude odpovídat jako já a kolik jich má zájem o speciální cyklistické služby, z nihž možnosti uváděné v průzkumu považuji za vodění za ručičku a výchovu k nesvéprávnosti.

        0 0
        • ZuzicK  

          Tak. Nepotřebujeme žádné doprovodné služby, přespíme v autě, jen chceme, aby nám nezavřely cesty, které jsou určeny pro turisty ;-)

          0 0
          • karliner  

            Ještě je otázka, jak dlouho tě bude bavit přespávat v autě (možná proto chtějí vědět věk, bydliště a příjem..). Ale rozumím tomu, co píšeš.

            0 0
            • ZuzicK  

              Když máš obyťák, tak je to lepší než kdejaký levný ubytování. A ani to nemusí být Hymer :-)

              0 0
              • PjSky  

                sprcha a toaleta? Jestli jo tak zavist. Ma to neco do sebe.

                Akorat, nepotrebujes k tomu autokempy? Nebo na to jeste nasi obecni slouhove jeste neprisli? :)

                0 0
                • ZuzicK  

                  Sprcha/ záchod není, ale může být. Zatím si vystačíme bez tohoto a stačí nám postel a vaření :-) Autokemp taky nepotřebujem, jen když už je to fakt nutný (vyprat nebo se nedá někde vykoupat).

                  0 0
                  • PjSky  

                    ja spis narazel na to, ze zaparkovat nekde na ulici / na ceste karavan je v pulce sveta ilegalni (zoning laws).

                    Kdysi sem resil prave jak prespavat legalne.. stalo se mi i jednou v zivote ze me cetnici probudili a donutili dle vyhlasky mesta ukoncit parkovani se spankem a opusit s vozem parkoviste.

                    No to sem byl jeste teenage cucak, a nechal si to libit (preci jen to auto nebylo v nejlepsim stavu..)

                    0 0
                    • ZuzicK  

                      Tak s karavanem nebo origo obytnou dodávkou je to problém. Hlavní je zásadně nestavět na parkovištích nebo podél cest, kde je to zakázané a už vůbec ne ve městě/vesnici, tam tě vychytnou téměř jistě.

                      0 0
              • geronimo72  

                spím jednou pod širákem a druhou noc nějaký ubytování (vykoupat, vyprat) a zase opakuji. (c; tato kombinace mi celkem vyhovuje.

                0 0
        • Lenka.05  

          No taky jsem přispěla. Tak jak píšeš-postačí stávající služby, přístup na stezky tak jako doposud. Mně stačí, že můžu brouzdat krajinou po cestách a cestičkách, semtam si posedět v hospodě u kofoly nebo pivka. Někdo to asi vidí jinak, buďme tolerantní. Někdo chce fakt jen pohodlné cyklostezky, kde nezabloudí a každých 5km je TOIka, doveze ho tam cyklobus a o správný kulturní zážitek se stará placený instruktor.

          0 0
          • Sobi  

            Taky jsem to vyplnil v tomto duchu. Mám kde jezdit :-) a nepotřebuji žádný TOIky a ani singltreky ( ikdyž obojí mají hodně společného, jsouna ho.no! :-))) )

            Ale jak jsi psala, chápu že někdo to má jinak, ale veškerá výstavba by měla plnit požadavek poptávky a ne naopak, nejdřív postavit a pak tam lákat lidi. Když to v Jizerkách chtěli, jejich volba OK.

            Nepotřebuji nic navíc, jen dobrý pivko po cestě a ne ty masová Europiva, ale o tom to nebylo! :-)))

            Jsem rád že můžu bikovat v ČR :-)

            0 0
          • Roman  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • camlost  

        tak v ankete proste vyplnis, ze te cyklopruvodce nezajima (tj. nezaskrtnes moznost „chci cyklopruvodce“).

        kdyz anketu ignorujes, davas tim vetsi vahu hlasum pro cyklopruvodce.

        (samozrejme je docela dobre mozne, ze na vysledek ankety nebude bran ohled. ale to zatim nevim, tak hlasuju podle svych predstav o dobre sluzbe pro cyklisty.)

        o neco niz nekdo fnuka, ze po nem chteji znat pocet clenu domacnosti: nikdo vas nenuti uvadet pravdive udaje o vasich prijmech, rodinnem stavu, majetku, …

        pokud ma anketa poskytnout podklad pro zavedeni sluzby pro cyklisty, nejsou tato data potrebna. tak je neposkytujte.

        0 0
        • zbartos  

          Přesně tak. Díky za vysvětlení !

          0 0
        • vlk123  

          pravdu máš, už jsem taky vyplnil. Nicméně pochybnost, že podobné ankety je jen vytváření „práce“ pro pochybné agentury, stále hlodá…

          0 0
        • PjSky  

          KDYZ si to tak jeste prebiram, spis to vypada ze marketingova agentura si pripravuje pudu pro kolotoc jednani s penziony a jinymi podniky:

          takove hledani zlateho standardu, anebo co podnim mit musi a nemusi. Pak ale nechapu proc to oblekaji do statniho kabatku.

          Nebo je cely pruzkum spatne pripraveny.

          Hodla snad stat davat dotace na sluzby penzionum ci obcim? To jsou dalsi a dalsi otazky co me napadaji.

          0 0
          • camlost  

            myslim, ze pokud by stat (=konkretni urednik) chtel rozdavat dotace, nebude kvuli tomu sbirat nazory obyvatel – proste je rozda. (otazku, komu je rozda, zde neresim.)

            na me to pusobilo jako pruzkum zadany od nejakeho provozovatele tech webu pro hledani ubytovani. zrejme hodlaji upgradovat system, tak zjistuji, o jake sluzby by byl pripadne zajem a jaka vyhledavaci pole tedy bude vhodne pripravit.

            0 0
            • PjSky  

              no proste zklamani. cekal sem od statu neco vic o infrastrukture a klimatu (toleranci, pravidlech provozu).

              tak snad nam vylobuji aspon ty turistostezky.

              0 0
              • camlost  

                k cemu pravidla? slusni lide se vzdycky domluvili i bez pravidel. proc? protoze to jim samym usnadni zivot. a kdyz neni clovek buzerovan a stresovan, chova se pomerne rozumne.

                (btw. urcite jsi cetl o tom, jak v nekterych evropskych mestech experimentovali s dopravnim znacenim – na sidlistich jej zcela odstranili a ponechali reseni na ucastnicich silnicniho provozu. vysledky pozitivni.)

                0 0
                • PjSky  

                  Vyzkouseli to na Prazskych/Brnen­skych sidlistich? ;)

                  Na stranu druhou, u myho panelaku znaceni neni.. a bez ohleduplnosti tam nikdo nic nesvede. Ale porad tak nejak pocitas aspon s pravou rukou, ne?

                  0 0
                  • camlost  

                    ja jsem o tom jen cetl, osobne jsem se neucastnil, tak ti nereknu, kdo tam s cim pocital :-). udajne bylo hlavnim duvodem zlepseni dopravni situace to, ze se lidi domluvili pohledem (coz docela dobre funguje).

                    u nas ve vsi taky neni znaceni na kazdem metru. krome toho, zadna znacka cloveku zdravi neochrani.

                    0 0
                    • weekend warrior  

                      pokud se nepletu, hlavním argumentem pro tento experiment bylo to, že pokud se odstraní značení, platí pravidlo přednosti zprava a tak nikdo nejede jak šílenec, pokud teda není šílenec.

                      0 0
        • Martin  

          souhlas. proto jsem odpověděl :)

          0 0
      • Martin  

        vnímám to podobně a odpověděl jsem jako autem se dopravující vlk samotář :)

        0 0
    • unavix  

      Do ankety sem nakouk a zase to rychle zavřel.Co má společného s ježděním na kole moje bydlení nebo rodinný stav a další věci???

      S tímhle šmírováním běžte laskavě do anální oblasti.Pokud potřebuje autor ankety taková data tak ať si je pujčí ze sčítání obyvatel.

      Anketa o ničem a pro nic.Esli potřebuje někdo vydojit z evropských fondů prachy pro vlastní blahobyt tak prosím,ale beze mě.

      0 0
    • Roman  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • fousac  

      tak na ty prvni otazky odpovidat nemusis a tam dal si klidne zafajfkuj, ze nemas o nic zajem a jen chces litat po lese jak blazen a desit nebohy duchodce na turistickejch stezkach… ;)

      0 0
      • fousac  

        ups.. spatne zarazeny… ale vy si to urcite nejak preberete…

        ;)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nevím, proč tu jsou všichni tak kritičtí k té anketě (až paranoidně).

      Myslím, že když už se bude někde rozhodovat o úpravách pro cyklisty, tak bude lepší, když se bude rozhodovat na základě validních dat a ne od stolu rozhodnout o nalití asfaltu do lesa.

      Za mě je takový průzkum vítaný.

      0 0
    • Mig_all  

      mě tyto pruzkumy nejak neirituji takze jsem odpovedel po pravde podle sebe, vsechny otazky dotykajici se tech radoby podnikatelskych zameru jsem bojkotoval…

      0 0
    • Frostty  

      No nic, raději jdu na bike.

      0 0
    • prvniodkonce  

      Se s tím vyplňuju a pak mi to hodí chybný formát e-mailu :D

      Ještě, že jich mám fůru.

      0 0
      • camlost  

        to je proto, ze chces neco vyhrat. my ostatni vyplnuje standardni unknown@domain.com, pripadne vybereme nejakou existujici domenu (jako v profilu). pokud ma nekdo chut neco tam poslat, odpovedi se mu dostane.

        0 0
    • Jenda  

      Zdenku diky za odkaz,

      po delsi dobe anketa ktera ma hlavu i patu (ne jak mistni ankety na bakalarky a pod:-). Prekvapilo me ze je celkem slusne udelana ta cast tykajici se bikeru – hlavne me potesila moznost zaskrtnout odpoved – chci bezkonfliktne pouzivat stavajici znacene pesi trasy.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jo, tak téhle možnosti jsem taky využil ;-)

        0 0
      • PjSky  

        +1 – to je jedna z mala smysluplnych otazek

        0 0
      • t29  

        +1

        je to nejlepší otázka a odpověď v celé anketě.

        0 0
      • weekend warrior  

        a normálně uvažující člověk MUSÍ zatrhnout tuto možnost, páč vše další, jako je nějaké budování atd.. vyřeší trh.

        0 0
        • Mamut  

          Hlasovanie v tejto ankete je prave vyjadrenie „trhu“. Trh sa smie vyjadrovat aj anketou, facebookovymi protestami a akokolvek inak.

          0 0
          • weekend warrior  

            ale tak jasně, já jen že dnes tu zatím máme právo pohybovat se na turistickejch značkách, které jde jednou větou zákona zrušit. Toto je dle mě potřeba zachovat, proto ta „doporučená“ volba preference.

            Zbytek ať si fakt poladí trh. Třeba za deset, dvacet, třicet let nikdo po TZ nebude chtít jezdit, ale dnes tomu tak není, páč:

            • spoustu lidí baví nesjízdná divočina dnešních TZ cest
            • komerčního, normovaného singltreku je jen mikroskopickém­nožství…
            0 0
    • mpdu  

      Tohle je obecná reakce, ne reakce na zakládající příspěvek.

      Jak se říká, to že jseš paranoidní ještě neznamená, že po tobě nejdou … :-)))

      Co šílíte? Vaše problémy na mojí hlavu :-) Proč Vás trápěj otázky ohledně rodinného stavu, či podobné? Vždyť je to normální anonymní statistika. Chtěj mít přehled jaké tipy lidí a kde jezdí. Jak samotáři po lese, tak rodinky s dětmi … etc

      Maj to vyplněný, dal jsem jim e-mail, který na takové věci používám a je to. Za mě maj jeden článek do statistiky :-)

      0 0
      • fousac  

        tady u nas se rika: to ze nejsi paranoidni jeste neznamena, ze po tobe nikdo nejde… ;)

        ale jinac souhlas…

        0 0
        • mpdu  

          Jo dá se říct oboje a oboje má svůj smysl :-)

          0 0
        • mpdu  

          A to ještě předpokládám, že lidi, kteří se ohrazují, co že to po nich v té dementní anketě chtějí za informace, mají fejsbůk, kde zveřejní věk, adresu, rodinný stav, s kým chodí, kam chodí, co dělají a s kým to dělají, jakou mají náladu … etc …

          :-)))

          0 0
    • Beeda  

      5 vysokoskolsky vzdelanych lidi na toto?!

      a jeste najimat dalsi agenturu na zpracovani pruzkumu, hezke korytko ze statniho…

      Ing. Jaroslav Martinek

      garant za obsahovou náplň webové stránky

      Ing. Radka Žáková

      agenda komunikace s médii, cykloturistiky, newsletter a články

      Ing. Daniel Mourek

      agenda zahraniční výměny zkušeností, cykloturistiky a zelených stezek (Greenways)

      Ing. Jitka Vrtalová

      agenda cykloturistiky, specialista na produkty, rozhovory a články

      RNDr. Renata Šedová

      Konzultace k tipům na cyklovýlety

      PS: a zase u toho cemba:-))

      0 0
      • Zlatka  

        :D njn

        0 0
      • vlk123  

        a platíš je z daní

        0 0
      • PjSky  

        me byl jenom zajimalo, jestli jezdej na kole. Aspon 5000+ nebo kazdy rano do prace… Jinak bych je od toho hnal.

        0 0
        • karliner  

          V tomhle směru by mne zajímalo, jestli třeba data o průzkumu využití a trendů v MHD zpracovává ten, co jezdí denně do práce autobusem anebo spíš ten, co tomu rozumí a získaná data umí správně vyhodnotit.

          0 0
          • PjSky  

            coz mi pripomelo.. proc neni v MHD klimatizace, aspon v Praze?

            0 0
            • PjSky  

              Protoze namestci MHD jezdi autem do prace?

              0 0
            • mr.antik  

              co si ti pražáci navymýšlejí…

              0 0
              • PjSky  

                nech bejt, zrovna dneska sou to rozpaleny rakve :o

                0 0
                • tonik666  

                  Jen ty nové, kde není dost oken. T3 větrají ok.

                  S klimou riskuješ, že tam bude moc zima, mám dost negativních zkušeností ze zahraničí. V Praze v létě zas tak moc velké vedro není, aby to v mhd nešlo přežít.

                  0 0
            • Jenda  

              protoze pri cetnosti a mnozstvi lidi kteri porad nastupujou a vystupujou to nema smysl – neni sance to rozumne uchladit. Smysl by ale mela lepsi ventilace.

              0 0
              • karliner  

                To by šlo vyřešit.

                Rodilí pražáci by v rámci běžné MHD jezdili klimatizovanými limuzínami, ti co v Praze žijí aspoň 20 let by jezdili obyčejnými taxíky a zbytek běžnou MHD. Rozdíl v nákladech od současné situace by zčásti umořilo zvýšené přepravné do běžné MHD a zbytek by se stáhl z rozpočtů ostatních krajů.

                0 0
              • PjSky  

                zalezi na lince. Nejsou ty novy tramvaje klimatizovny btw?

                0 0
              • Pebe  

                v Athénách jsou všechny 3 tramvajové linky vybavené klimatizovanými vozy ;-)

                0 0
                • PjSky  

                  v Hamburku i autobusy.. a to je tam relativne chladnejsi klima nez v praze. O vlacich radeji drzim hubu…

                  0 0
    • pendergast  

      Sľubovali mi 81 otázok a po 40. mi poďakovali a vypýtali si emajla. To som mal také radikálne odpovede alebo zistili, že som cudzinec?

      0 0
      • PjSky  

        kdepak, test si pamatuje jaka kola pouzivas, podle toho pak nektere otazky opakuje se zamerenim na druh kola (silnic/mtb).

        Neni to zas tak spatny test po technicke strance?

        Jinak cizinec = vitany turista, ne?

        0 0
    • karliner  

      Zajímalo by mne, jestli agentura pořádající ten výzkum má nějak smluvně ošetřeno použití slova „singltrek“ s majitelem ochranné známky. Ono slůvko se tam často vyskytuje a bylo by dost nemilé, kdyby se pak výsledky ankety nemohly interpretovat kvůli nějakému předběžnému opatření :-)

      0 0
    • Palec  

      chci bezkonfliktne pouzivat stavajici znacene pesi trasy – tak tak. Nepotrebuju „budovani“ tras. Vzdyt v lesich je tolik moznosti, ze si z nich casto ani neumim vybrat.

      0 0
      • karliner  

        Na druhou stranu, pokud budu mít možnost bezkonfliktně používat stávající značené pěší trasy (což víceméně mám), proč by mi vedle toho někdo nemohl budovat i nové? Mě by to vůbec nevadilo.

        0 0
        • bochov  

          Vykašlete se na to to zase živime darmožrouty s pseudoakade­mickymi tituly ,kteří si z toho dělají kšeft jako zloděj Kvasnička.

          0 0
          • McBlacky  

            ty asi hodně víš co to je Czechtourism viď

            0 0
            • bochov  

              Jsem rad ,že nevím co to je ,ale myslím,že další organizace darmožroutu.

              0 0
      • tonik666  

        To je ten problém – je jich tolik, že nevíš kudy jet, aby s někam dojel a nemusel se vracet.

        Tady je tolik argumentů, jak máme plno stezek, ty tisíce km. Ale k čemu nám jsou, když to je na čtverce lesníma cestama nadělěnej les?

        Taky jsem viděl park, kde je 122 mil stezek, a v tom 30 mil někam vede a má smysl je jezdit.

        0 0
    • Sobi  

      Vyplněno, jsem měl trochu dojem, jestli si do toho nevstoupil TK, ty opakující se odkazy na singltrek®…

      0 0
      • ZuzicK  

        To je tam nejspíš proto, aby zjistili, jestli to lidi chtějí, třeba to pak vyzní trochu i proti TK.

        0 0
        • Sobi  

          No když lidi o to budou mít zájem, tak je dobré, a když ne tak jsou idioti co tomu nerozumí a musíme jim to vysvětlit!

          Takto bude vypadat myšlenka TK! :-D

          0 0
          • karliner  

            Občas mne tak napadne, co by se tu asi dělo, kdyby se tenkrát TK nevysmál tvým úvahám a vzal tě do party…

            To by teprve byla pravá „singltrek nazi“ :-)))

            0 0
    • li-borg  

      Když se začaly otázky v polovině v podstatě opakovat, tak sem to típnul. Takových psychotestů sem si již užil dost :-( nic nebude.

      0 0
    • weekend warrior  

      Já nějak nerozumím těm povzdechům na téma proč, a proč za prachy daňovejch poplatníků, vzniká nějaký web nebo probíhá průzkum o tom, co cyklisté chtějí či nechtějí. Vždyť většina lidí tu furt volala po tom, aby se cyklistika řídila a vyvíjela na základě přání celé cyklistické veřejnosti a ne jen nějaké úzce vyprofilované skupiny.

      Kdo větší než Martínek a spol., který je celorepublikovým koordinátorem rozvoje cykloturistiky/cy­klodopravy v ČR by se měl ptát? To má být referendum? Vždyť je to asi ten nejvyšší možný tazatel, který má největší pravděpodobnost, že získá data od nejširší cyklo veřejnosti.

      0 0
      • Zlatka  

        Přesně řečeno, vyjádřeno. Ale oni se potřebují zviditelnit neboť je to módní a bez toho nelze vytáhnou money.

        0 0
    • hribik A1  

      100

      0 0
    • Vejr  

      Děkujeme Vám za Vaši ochotu vyplnit náš dotazník, ale bohužel hledáme respondenty z jiné cílové skupiny…aktivní důchodkyně, šlape na svém vehiklu do zaměstnání aby si přilepšila, jednou týdně vyjede se svým vnukem na výlet a dotazník jí vyfakuje po pár dotazech…neděkuji a nechci tuhle péči.

      0 0
      • weekend warrior  

        no anketu pořádá ve finále agentura, která se zabývá turismem a ten fakt nikde na světě neřeší babky co jedou pro chleba nebo do práce… a je jedno jestli s vnukem nebo bez…

        0 0
        • Vejr  

          Není to jedno, v Holandsku nebo v Belgii mají cyklostezky ve větších městech pro kola funkční, včetně označení na silnicích, tak proč ne zde?

          0 0
          • jIrI___  

            Jednoduchá odpověď. Protože tady nejsi v Holandsku ani Belgii. Jednak větší kopcovitost a jednak architektura měst. Třeba do takového Brna cyklostezky prostě nenacpeš.

            0 0
            • t29  

              jenže i tam, kde bys nacpal cyklopruh, vznikají místo toho cyklochodníky… viz proslavená Hradišťská Značkiáda

              0 0
              • weekend warrior  

                no a co je jednoduššího než u martínka a spol. + na radnici začít rozumně prudit??? nadávat nad fotkou zbastlené cesty na fóru, či idnesu, já vím:)

                0 0
                • weekend warrior  

                  důvod proč prudit: jsou to i tvoje prachy a máš tak nárok na to prudit! pokud neprudíš, jen to schvaluješ…

                  0 0
                  • weekend warrior  

                    a úvahy o tom, že to nemá cenu, páč nic sám nezmůžeš jsou liché, protože:

                    jistě existuje víc lídí, které to sere a třeba mají i lepší řešení. vyhledej je, spoj se s nima, dej jim hlas, invenci, sežeň další, nikdo tě za to z radnice nezastřelí, a kdyby jo, je velká pravděpodobnost, že to tvojí věci nanejvýš pomůže, ne že jí to uškodí:)

                    0 0
              • PjSky  

                +1 za vsechny cyklopruhy, stop cyklochodnikum (radoby)

                0 0
    • drbo  

      prvni vysledky

      0 0
      • Mig_all  

        hmm typické, takze nekdo schrábl státní prachy za průzkum a vysledek k totalnimu hovnu…

        0 0
      • RomanH  

        Krome toho, ze mi to cele prijde presne tak, ja pise Mig_all, me jeste pobavila dalsi veci…

        Čeští aktivní terénní cyklisté by nejraději bezkonfliktně jezdili po stávajících pěších turistických trasách (66%) a po úředně povolených a v terénu oficiálně vyznačených přírodních terénních cestách a stezkách. „Budeme muset tuto situaci řešit a to jak s Klubem českých turistů, tak s Českou Mountainbikovou Asociací, která terénní cyklisty sdružuje,“ říká Jaroslav Martinek.

        Co chteji zase resit ? Po stavajicich turistickych trasach obecne jezdit muzeme (mimo NP a NPR). To to zase nekomu vadi a ma touhu to korigovat, abychom byli vyhnani na placene (at uz primo ci neprimo) stezky a cesty ? Je to smesne, ze se na tom dokaze prizivovat tolik lidi…

        0 0
        • tonik666  

          Třeba to, aby všichni turisté pochopili, že tam cyklisté smějí. Nebo, že některé turistické nejsou na kole průjezdné, například v Českém Ráji (kvůli zákazům) nebo těchnicky náročné atd…vylepšít se toho dá dost.

          Za to jestli to dělají dobře, reprezentativnosti průzkumu nebo tom jak je dobře postavený bych ruku do ohně nedal. Ale myslím, že starat se nějak oficiálně o cyklisty potřeba je.

          0 0
          • kolombo  

            To by jsi nevěřil, kolik je v KČT lidí, kteří si myslí, že tím, že namalují podél cesty značení a na rozcestníku napíšou, že je pěší, si myslí, že tím zároveň vzniká zákaz vjezdu pro cyklisty.

            A z průzkumu vylezla další věc, že kilometry tras nikoho nezajímají, důležitá je kvalita značených cyklotras.

            Výsledky průzkumu jsou ke stažení tady:

            http://www.cemba.eu/…va_final.pdf

            0 0
            • RomanH  

              Tak nevim. Na strane 16 se pise, ze TOP Bikeri preferuji (z cca 25%) Sumavu :-)

              Co jsem si zatim stihnul v dokumentu prohlednout, tak pruzkum ani jinak dopadnout nemohl – cyklistu je sice hodne, ale drtiva vetsina preferuje siroke zpevnene cesty.

              0 0
              • kolombo  

                Ale preference silnic s nízkým provozem je menší, než zpevněných cest s vyšší obtížností.

                Myslím, že se ten výsledek dal čekat, rekreačňáků je nejvíce.

                A opravdu tvrdí bikeři, co jezdí jen po balvanech a jen kolmo nahoru a dolů to, z principielních důvodů, nevyplňovali :-)

                0 0
            • Ossis  

              „To by jsi nevěřil, kolik je v KČT lidí, kteří si myslí, že tím, že namalují podél cesty značení a na rozcestníku napíšou, že je pěší, si myslí, že tím zároveň vzniká zákaz vjezdu pro cyklisty.“

              Nedávno jsem se s kamarádkou pohádal na téma ježdění po turistických značkách a lesních cestách. Že nestojí o to, aby pořád někomu uhýbala z cesty (že plaším zvěř, …), takže si máme jezdit pěkně po silnicích nebo nějakém okruhu… Když to porovnám, tak její (a většina pěších to bude mít podobně) akční rádius z domova je max. 10km (a to přeháním), což odpovídá nejbližšímu okolí města. Přitom na kole jsem během půl hodiny mimo tento „okruh“ a dále stěží někoho potkávám.

              0 0
              • MaPa  

                Nevěřím že v ČR je místo které je mimo 10km rádius od všech obydlených oblastí.

                0 0
                • karliner  

                  Tím spíš by mělo platit, že by pěšáci měli chodit po promenádě na nábřeží od kavárny ke kavárně a nemotat se bajkerům v terénu, kde beztak jejich rozjívení šklebouni akorát hulákají, rozkopávají houby, olamujou větve, olizují zvířátkům sůl a odhazují odpadky.

                  0 0
                • kolombo  

                  To není o tom, jak daleko je obydlený barák, ale kolik lidí se v dané lokalitě bude pohybovat. Když není houbová a borůvková sezóna, tak je v lesích poměrně dost liduprázdno.

                  Třeba v Jizerkách jsou místa, kam zabloudí jen hledač pomníčků a podobných věcí. Jinak tam prakticky nikdo nechodí, leckdy ani signál mobilu.

                  0 0
                  • MaPa  

                    Já si teda spíš myslím že je to slušnosti a ohleduplnosti.

                    Na škatulkování a segregování dojedou všechny skupiny… Podle tý pseudologiky nahoře by bylo potřeba i rozlišovat roční období, procento výskytu organizovanejch skupin a zájezdů, vyjímky pro potřeby údržby, srazy jiných zájmových skupin, bla bla bla… Segregace nikam nevede, maximálně k nasí*ání všech někým kdo vymáhání těch pravidel bude prosazovat.

                    0 0
                    • kolombo  

                      Jasně, že je to především o tom nejezdit jak pitomec, zpomalit a pozdravit.

                      Jenže stejně, jako jsou chodci, co zásadně neuhnou, tak jsou cyklisté, co zásadně nepřibrzdí. A taky je spousta řidičů, co bere jak chodce, tak cyklisty, jako škodnou.

                      Blbec je blbec vždy, to na způsobu pohybu nezáleží :-(

                      0 0
                    • Ossis  

                      „Podle tý pseudologiky nahoře by bylo…“

                      Ehm, vážně reaguješ na můj příspěvek?

                      Já nikoho odnikud nevyhazuju. Jen mě zaskočilo, že se najde někdo, kdo si myslí, že by se po těchto cestách nemělo jezdit (kór když zejí prázdnotou).

                      „Nevěřím že v ČR je místo které je mimo 10km rádius od všech obydlených oblastí.“

                      Myslím si, že Kolombo dobře vystihl moji myšlenku, že pár km od sídla v lese pomalu nepotkáš živáčka…

                      Ten 10km rádius jsem uváděl jako maximální, kam je schopna se během odpoledne dostat (a vrátit se) běžným vycházkovým tempem. Reálně to vychází na pohyb po blízkém okolí města.

                      0 0
                      • MaPa  

                        Omlouvám se jestli to vyznělo proti tobě.

                        Jde mi o to že vyhlašováním jakýchkoli „zón“, kde má někdo přednost, se ničeho nedosáhne protože je to prostě příliš obecné. Nikdy se ti nepovede ušít obecná pravidla tak, aby postihly konkrétní podmínky v tom daném úseku cest. Proto by mělo panovat základní pravidlo: slušnost a ohleduplnost. Ostatní už jsou jen podružnosti. Zavádění dalších pravidel, zónování, preference určitých skupin to jen zhoršuje, podívej jak to vypadá na cyklostezkách – nejvíc se rozčilují ti kteří měli být původně nejspokojenější.

                        Podle mne to všechno má začít ve škole. Už ze školy si každý pamatuje základní pravidla silničního provozu aby prostě „přežil“. Stejně tak si může odnést poznatek že na cestách se mohou vyskytovat pěší, cyklisté, koňáci, bruslaři, atd. a všichni jsou si rovni, musí se minout tak aby druzí nebyli naštvaní protože tak to prostě na světě chodí. Že se tam občas vysyktují i malé děti a zvířata které prostě v hlavě nemají tolik rozumu jako ostatní. Jasně, je pár vyjímek kde je provoz (v nějakém období) hustý nebo je to (oprávněně) v konfliktu s přírodou nebo nějakou památkou, tam pak platí jiná pravidla, ale ať je proboha těhle míst co nejmíň (rozhodně ne paušálně vyhlašovaných plochou nějakého parku/města/kraje který je vyhlašován kvůli úplně něčemu jinému).

                        Samo se najde pár blbců kteří to budou vždy porušovat, ale spousta současných by takhle nezblbla pokud by to měla v palici zakořeněný stejně jako že přednost se dává zprava.

                        0 0
                        • drbo  

                          pekne napsany, pod to bych se podepsal

                          0 0
                        • Vegan  

                          +1

                          0 0
                        • Ossis  

                          Vážně mi nešlo o vytváření nějakých zón. To je samozřejmě blbost. Jen mě naštval názor, že by se po turistických značkách nemělo jezdit na kole a snažil jsem se argumentovat tím, že čím dál od města, tak tím je po nich menší pohyb (limitně se blížící nule).

                          Nemyslím si, že bych byl s tebou v rozporu ;).

                          0 0
                          • MaPa  

                            v pohodě, blbě jsem to napsal. samojsem taky v rozporu s tvojí kamarádkou ;-)

                            0 0
                        • tonik666  

                          +1

                          0 0
              • tonik666  

                jj, pěšáci i ostatní uživatelé by měli pochopit, že zvěř plaší stejně jako my a bordel dělají také srovnatelný. Zbavit se přístupu, že všechno je tam kvůli mně.

                0 0
        • weekend warrior  

          cíl je snad jasný: v lesním či jiném zákoně deklarovat právo pohybu cyklistů po TZ všude tam, kde to není z pochopitelných důvodů zakázáno a pochopitelné důvody co nejvíce ořezat:) co se ti na tom nezdá? dnes je kde jezdit a je potřeba i do budoucna mít kde jezdit!

          0 0
          • karliner  

            Pochopitelný důvod je třeba pro tebe jaký?

            0 0
            • tonik666  

              V místě, kde je tolik pěšáků, že by tam docházelo denně ke konfliktům (protože hodně bajkerů nebere ohledy na pěšáky).

              Tj. třeba přímo před branou Karlštejna to dává smysl (tak jak to je teď to ale smysl nedává). Některé úzce specifikované části Č. Ráje by možno šlo obhájit. Značka na Sněžku též.

              0 0
              • karliner  

                No a pak následuje logická otázka – proč by měli ustupovat cyklisti? Proč by to třeba nemohlo být opačně nebo střídavě?

                V podstatě ale chci říct, že pro každého jsou „pochopitelné“ důvody úplně jiné a neshodnou se na tom ani samotní cyklisti. Nesouhlasím tedy s gumovou formulací „z pochopitelných důvodů…“

                0 0
            • weekend warrior  

              třeba jízda na kole po vytesaných schodech v pískovcovém skalním městě. na konflikty moc nevěřím, je-li možné aby se ve švýcarsku jezdilo i chodilo i na nejvíc turist. exponovaných místech zároveñ, není důvod, proč by to nemohlo jít i tady, ve většině…:) stačí být člověk

              0 0
      • karliner  

        Čemba má našlápnuto. Předběžné opatření fuč, výzkum vyšel, jak to chápu já, v podstatě tak, jak je potřeba. Všechno klape.

        0 0
    • devet  

      Asi tak. Základní poplatek za cykloznámku 50/rok, s tím, že se bude ročně „valorizovat“ na úpravu cyklostezek. Už se to parádně osvědčilo u aut…

      Potom se udělá výzkum turistů a nakonec nechodících a nejezdících. Sedíš na prdeli !!! Plať za sezení.

      0 0
      • Beeda  

        50kc pausal a pak za km jeste, mas gps ne, tak budes jeste cestu jizd pro bernak vyplnovat:-))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.