První mistrovství světa E-MTB

113 nepřečtených
  • Sanity

    Nechtěl jsem zaplevelit vlákno o E-bike a aby to nezapadlo.

    E-bike je a bude čím dál víc komerční záležitost a masovka. Firmy cítí prachy a nerozpakují se do toho nalít spoustu peněz na marketing. Výsledkem je i první mistrovství světa v E-MTB:

    http://www.velirium.com/…ition/e-mtb/

    https://www.uci.org/…t-saint-anne

    Bude to taková F1 v MTB. Doufám, že včetně pitstopů a výměny baterek :()

    0 0
    • Smazaný účet  

      Dobijet, nemenit!

      0 0
    • mr.antik  

      Tak je to jasný, běžný pupkatý turista mění jen pláště od rubeny, když neumí jezdi tak maximálně destičky, sem tam prdne ráfek atd… Ale když by si to vzali do ruky vážnější cyklisti a závodníci, tak se byznys s dražší výbavou začne točit víc a víc.

      0 0
    • doubleingram  

      Marketing, jinak picovina.

      0 0
    • ratel  

      Četl jsem www.delirium.com/

      0 0
    • -b-n-x-  

      Spise formule-e ne?

      0 0
    • Paja  

      No tvl, Kulhec je v te startovce taky :D

      0 0
    • va-bo  

      Nejdřív vyzkoušet, pak hodnotit.

      0 0
    • Pijer  

      Označení kluků z MTBS „začarovaný kruh“ je asi nejvýstižnější – „Rozmach e-biků je pro pořadatele závodů začarovaný kruh. A prý tomu tak bylo i v Kanadě: chcete MS? Musíte uspořádat závod e-biků! Podobně to má se svým startem i jediný český zástupce Jaroslav Kulhavý, jenž vyslyšel přání hlavního sponzora závodu značky Specialized.“

      https://mtbs.cz/…tvi-sveta-xc#…

      0 0
      • Tina  

        ten balvan na tých foto sme na Masters jazdili opačným smerom a bolo to zábavnejšie :)

        0 0
    • Cavendish  

      Kdy a kde se to bude vysílat! To musím vidět!

      0 0
    • motacek  

      Takhle nějak vypadají závidy ebiků na motokrosové trati

      https://m.pinkbike.com/…rassing.html?…

      0 0
      • kiwaf  

        „..na startu by všichni závodníci měli mít stejné podmínky, tedy je zakázáno měnit v průběhu baterii a povolený max. výkon je 250 W, rychlost pak má strop na 25 km/h. Proto dopoledne odevzdají všichni svá kola komisařům a ti je "napíchnou“ na diagnostiku"

        0 0
      • Cavendish  

        250W 25kmh a kontrola přes diagnostiku od komisařů UCI. Výměna baterií není povolena

        0 0
      • Lok  

        Jo 25km/h a 250W

        0 0
      • kiwaf  

        Na to video jsem koukal vcera a moc ke koukani to neni, alespon pro me, hodne nudna trat..

        0 0
      • JFtryall  

        Ano limit je 25, resp. asi bude tolerovane postupne snizeni dopomoci do cca 27 km/h, jak se to resi.

        0 0
    • jkcz  

      Ve startovce vidim Miquela Martineze, tak to se mozna z nostalgie i mrknu a zavzpominam na 1997 a Grundig cup ve Spindlu.

      0 0
    • Premik  

      kde to půjde sledovat, neví někdo náhodou?

      0 0
      • pumpy  

        take by me zajimalo, kde to pujde sledovat?

        0 0
        • Vrci  

          Ty nevíš jestli by Tě zajímalo to sledovat? Tak já Ti odpovím. Nezajímalo. Radši pojedeš na kolo. Ještě nějaký dotaz?

          0 0
          • pumpy  

            moc nerozumim tomu na co reagujes? Precti si vetu co jsem napsal , nikde nepisi jestli potrebuji poradit jestli a co me zajima, pokud vis kde se to da sledovat, napis to pokud netusis, tak se starej o sebe.

            0 0
            • Kubánec  

              Bohužel to vypadá, že budou vysílat jen eliťáky a DHáčko. Taky by mě to zajímlo jak to bude vypadat.

              0 0
            • Vrci  

              Celý Tvůj příspěvek je jedna věta, která je zakončena otazníkem. Je to tedy otázka. " Také by mě zajímalo kde to půjde sledovat?" Sice s divným slovosledem a chybou v interpunkci. Pokud by Tě zajímalo, kde to půjde sledovat, mělo jít o větu oznamovací. " Také by mě zajímalo kde to půjde sledovat." Takže větu jsem si přečetl. Udělej to taky a nahlas. Třeba pochopíš, kde je chyba. Pokud chceš použít otazník musí jít o dvě věty. „Také by mě to zajímalo. Kde to půjde sledovat?“

              0 0
              • pumpy  

                Ve vete mam carku, tak by jsi snad mohl pochopit, co jsem tim myslel. Pokud jsi ji prehledl, nevadi. Koncim s touto pitomou diskuzi o carkach.

                0 0
                • Vrci  

                  http://prirucka.ujc.cas.cz/?…

                  Čárky jsem si všiml, ale čárka neodděluje v jednom souvětí tázací a oznamovací část. Celé souvětí (věta)je vždy jednoho druhu. Tohle použití čárky je stejně zvláštní, jako použití „by jsi“ místo bys.

                  http://prirucka.ujc.cas.cz/?…

                  Tak také končím. Čeština je krásný jazyk, je škoda ho používat neobratně. :-)

                  0 0
                • Pavlos_S1  

                  Já tvůj dotaz pochopil moc dobře. Ale ten rozbor pana češtináře je fakt na palici.

                  0 0
                  • Vrci  

                    Když ses do toho vložil, tak mi pověz, co jsem napsal špatně. :-)

                    0 0
                    • Pavlos_S1  

                      Nemyslel jsem to tak, že jsi něco napsal špatně. Ba naopak. Spíše jsem byl překvapen jaká je čeština věda a jak se dá okecat jedna věta, nebo tedy špatně napsaná věta. Ano, čeština je krásný jazyk, ale kdo ho umí používat a vladát tak jako třeba ty? Je to třeba i tvůj koníček, nebo dokonce práce. Ale spousta lidí prostě mluví, píše tak, jak jim do vleze do huby a neřeší to.

                      0 0
                      • Vrci  

                        Moje práce to není. Bohužel už nečtu tolik jako dřív a je to vidět na tom jak píšu a kolik sekám v písemném projevu chyb, které nevidím na poprvé. Tenhle týden jsem slyšel mluvit v televizi Martina Hilského. Nestačil jsem se divit. Řeč bez vycpávek, projev který tekl jako med, s úžasnou větnou stavbou. Rozhovor, který na mě udělal dojem. Bohužel kvalitního mluveného a psaného slova z patra ubývá.

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Mluví se spatra, z patra se plive :-)

                          0 0
                          • Vrci  

                            Ano, je to příslovce. Vždyť to píšu, sekám chyby :-D

                            0 0
                        • Jirka66  

                          Pan Hilský je výjimečný lingvista, ale jinak psané slovo i od novinářů a čeština jdou od 10 k 5 aspoň v některých tiskovinach. Nepamatuji hrubky v tisku tak jako v posledních letech. Zřejmě ani softwary na hledání chyb nefungují

                          0 0
                          • madhence  

                            Pánové, nechci zabředávat do „hlavní části diskuze“. Jen chci říct: víte, kde to půjde sledovat? Na záchodě. „Ven“ se to snad nedostane.

                            0 0
      • zbartos  

        Týmy josu teď na https://www.tissottiming.com/…Stage/1/live .

        Je to dole pod https://www.uci.org/…ercedes-benz .

        Na podobné adrese asi bude dnes časem i Jára, ale na on-line info o ničení dobrého jména zasloužilých bikerů (ještě namátkou Martinez, Absalon, Sauser, Fontana) nejsem moc zvědavý…

        0 0
    • Rychlej turista  

      Tak tomu se říká profíci na baterky :-D

      0 0
    • Pavlos_S1  

      Tak jsem zvědav, kterým směrem se tohle vlákno bude ubírat.

      0 0
    • -b-n-x-  

      Fandím Bernardu Kerrovi a tátovi Brunimu :-)

      0 0
    • Johny.Merida  

      Hotovo:

      0 0
      • milan.v  

        To, že bude Jára bez medaile, to jsem tedy nečekal…

        0 0
      • JFtryall  

        Ajaj. :-)))

        0 0
        •  

          Nemate nekdo tucha, kolik jsou na tom s hmotnosti ty jejich ecka ? Ramy karbonovy, tak v celoperu tipuju na cca 18kg.

          0 0
          • blue.sun  

            Hatherly ho nad hlavu zvedl celkem s lehkostí, takže možná i méně.

            0 0
            •  

              Jako real dotazeny na max bych to pod 15kg nevidel. Jenom baterka a motor min 5kg.

              0 0
              • Cavendish  

                Těch 5Kg to bude určitě. Jenom 300Wh baterie Bosch má 2,2Kg.

                0 0
              • blue.sun  

                Jasně, ale patnáct kilo je pořád o dost lepší, než mnohdy běžných 23 a více.

                0 0
              • kesu  

                To ani náznakem, letošní Sworks Levo mělo s 700Wh baterií těsně přes 20 (a komponenty podobný). Rám na 2020 je stejnej. Jako reál vidím těsně pod 20, ale pod 19 těžko.

                0 0
                •  

                  Jasny, ja jsem vychazel z normalniho celopera xc 10kg plus 5kg motor. Jenze ram musi byt vyrazne bytelnejsi, tezsi vidlice atd. Tech 18 – 19kg bych tipoval jak jsem uz psal. No, jestli zvedl Hatherly lehce nad hlavu 20kg, tak smekam. ;).

                  0 0
                  • kesu  

                    Moje Levo má 20,44kg. 700Wh baterie má 3,82 Kg, motor katalogově 2,9. Hádám, že je to bez kabelů, ovládání a šroubů. Takže spíš tak 3,05kg. Takže zbytek kola mi vychází na 13,5 Kg s teleskopem, vidlicí těsně pod 2kg a ultra lehoučkejma kolama (na tu kategorii). Pláště mají kolem 800g. Dostat to pod 20 by možná šlo s tím Sworks rámem (řekněme mínus 200g), carbon klikama (-100g) a nějakým celokarbonovým sedlem (-100g). Ale jak dál už teda vážně nevím. 500Wh baterka má 3135g. Takže někam k 19kg by to asi šlo docpat, ale připravit se o dojezd je krom pochybnýho závodu (smysl E XC mi naprosto uniká) je kravina.

                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      ta baterka ma 3,82? Takzee pokud Kulhec dojel s cca 40% nabitou baterii (a to jel stale na nejvyssi moznost pripomoc), tak mu stacila tak 2kg baterie a porad by jel celou dobu na stejny vykon. Ale protoze by mel o skoro dve kila lehci kolo, mohl byt mozna i na bedne. Tady to mechanici moc dobre nevyresili. Ale mozna to vubec ani neresili no.

                      0 0
                      •  

                        Takze kdyz jel s tezkou baterkou o dve kila, stacilo mu byt lehci uz jenom o osm kilo, viz clanek Mtbs :). To tezce nevyladil ;)

                        0 0
                      • JFtryall  

                        Problem je, ze kdyz mas 10–30%, tak na maximalni dopomoci ten vykon pada a to muze byt vetsi problem, nez 1kg vahy, ktere udela v tomhle pojeti zavodu celkem zanedbatelny rozdil.

                        0 0
                        • -b-n-x-  

                          No jo, ale ten výkon padá u seriovky. Snad neni problem u závodní verze udělat to tak, aby byl až do nuly stejný.

                          0 0
                          • JFtryall  

                            No, tezko rict. Je to pak cele prehrate atd., urcite to ale pujde na 2h zavod hodne customizovat. To ale ted nikdo nedelal. :-)

                            0 0
                            • -b-n-x-  

                              Tak jasne. Treba jsou i pravidla, zee musi jet na nejakem seriovem kole, co se beznee da koupit. Nevim, nemam o tom informace.

                              0 0
                          • Rychlej turista  

                            A dopadne to, jako kdysi na F1, když do cíle několik autíček museli dotlačit, protože jim těsně před čárou došla šťáva :-)

                            0 0
                            • -b-n-x-  

                              Vsak to je zavodeni :-)

                              Kdysi nejaky znamy zavodnik prohlasil neco v tom smyslu, ze idealni zavodni auto se rozpadne 10m pro projeti cilem :-)

                              0 0
                              • Janes  

                                To nebyl závodník, ale šéf Lotusu Colin Chapman.

                                0 0
                                • bathed  

                                  Podle mne to byl seftechnik BMW v souvislosti s kdysi dominantnim Williamsem. A mliuvil o motoru: ze jako pokud se nerozpadne hned za cilovou carou,, je predimenzovany a je co odlehcovat. Colin Chapman prohlasil, ze tesne za cilem musi dojit benzin. Takhle to mam v pameti ja…

                                  0 0
                            • Smazaný účet  

                              By mohli zavést nějaké nouzové baterie, jako maj biatlonisti náboje navíc. Třeba za časovou penalizaci. Dojde šťáva? Tak si v tech zóně napíchni nouzovej power bar. Však kdo někdy nedostal kousek před cílem hlaďák, ni?

                              0 0
                              • -b-n-x-  

                                Ale na tom kole me to prijde zbytecne. By to akorat dojeli za sve. A pokud by se jednalo o kousek pred cilem, tak by to nejspise bylo celkem jedno.

                                Kdezto u zminovane F1 je to precejen „trochu“ jine :D

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  No, však by měli na výběr, dojet/dotlačit to do cíle, nebo si šlehnout. Jako jet tu trať s 20 kg ebíkem za svý, to by si mákli.

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Hoši, my si tu z toho děláme srandu, ale chudáci profíci, co je do toho uvrtali. Těm asi moc do smíchu není. Celý život makáš, aby ses dostal na nějakou profesionální cyklistickou úroveň, no a zaměstnavatel tě po tom všem zesměšní tím, že z tebe udělá cyklistu na baterky. A není úniku :-(

                                    0 0
                                    •  

                                      Vyjma Jardy K. ten zadneho zamestnavatele nema :), sponzori jsou o diskuzi.

                                      0 0
                                    • -b-n-x-  

                                      Proc neni uniku? To jim zamestnavatel hrozil vyvrazdenim rodiny, nebo proc?

                                      Podle me mohl kazdy v pohode odmitnout. Spise vidina nejake financni injekce po konci kariery byla hezkou motivaci :-)

                                      0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        Odmítneš a jsi bez peněz.

                                        Ale ono si to časem sedne. Prostě se na začátku kariéry rozhodneš, zda se chceš stát profíkem na baterku, či ne. Tihle staří ale byli postaveni před hotovou věc, na vybranou už nemají.

                                        0 0
                                        • pepek  

                                          To jo. Určitě řešili to morální dilema asi tak 2 vteřiny, než se rozhodli.

                                          0 0
                                          •  

                                            Jj, vzali tuhle opicarnu jenom nekteri, kazdy dilem dle svych moralnich i jinych dispozic.

                                            0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Ti, co tam jeli teď, to imho brali víc jako experiment a zábavu, jen několik z nich se tomu opravdu věnuje.

                                          Halt přestanou jezdit maratony a kpž a budou drandit elektriku. ;-)

                                          0 0
                                    • BB  

                                      ale oni v tom závodě taky možná makali, akorát jeli do kopce rychleji a na rovině to asi drtili za svý, protože se určitě dostali nad 25 km/h.

                                      0 0
                                      • Johny.Merida  

                                        Jardovo data

                                        0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        Diváka to ale nezajímá, ten vidí baterku. A o tom to je :-)

                                        0 0
                                        • Melvin  

                                          Presne. Pokud to zustane v tomhle formatu tak tomu moc sanci nedavam. Pro divaka to nema zadnou pridanou hodnotu oproti klasickemu XC. Jedina cesta je podle meho, co zminuje JFtryall, tim se to trochu odlisi a sve priznivce by si to mohlo najit.

                                          0 0
                                    • Goob  

                                      Už je to tady zase, krucinál. Hoši, tohle je vaše projekce. Někoho to třeba sere, ale někoho to baví. Znám osobně mistra Evropy v cyklokrosu, který si po kariéře e-bike vysloveně užívá.

                                      0 0
                • roud  

                  ono ani ty 2,6 gumy tomu moc neulehčej :D

                  0 0
                • JFtryall  

                  Asi tak, tipuju kolem 19,5kg, pod 20 to bude, ale malo. Jsem rad, ze aspon meli tu trat pritizenou, ale stejne by to mel byt uplne jiny level, aby to zacalo byt zajimave.

                  0 0
                  • Rubi  

                    +1, proste aby prevazila technika nad vykony baterek. Nejvic se mi libil model zavodu, ktery si tady daval uz drive a to e-bike vyjezdy, ktere jsou pro xc nejetelne. Takovy mix endura, trialu a xc do kopce, ale chapu ze to je pro masu a marketing e-biku uplne mimo :-)

                    0 0
                    • JFtryall  

                      Tak pro marketing to neni uplne spatne, ale tezko rict jestli vhodne na MS, kdyz je tam velka cast lidi, kteri nedavaji ani tohle a kolo dostanou 10 minut pred startem. Jeste to potrebuje nejaky cas, pokud se ale cistokrevnym haterum neukaze skutecne hardcore trat, tak se toho moc nezmeni. Krouzenim na xc okruhu si tahle disciplina respekt neziska. Ten Bosch Challenge byl technickou narocnosti uplne jinde a muselo se i hodne setrit, aby se dojelo na jednu baterku.

                      0 0
                      • -b-n-x-  

                        A tak porad mnohem lepsi nez ta sranda na MX trati v Imole :-)

                        Zacinam si myslet, ze to FIM udelala schvalne, aby ten zavod pod UCI vypadal vedle toho smysluplne :-)

                        0 0
          • nooski  

            Tak málo rozhodně ne.

            Tady zmiňují 20,7 Kg https://ebike-mtb.com/…2019-review/ což je dle mě reálné

            0 0
    • robsol  

      Mám rád masivní středy kol, ale tohle s motorem je už design hnus :(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.