Protaceni zadniho kola pri jizde do kopce

87 nepřečtených
  • Phates

    Ahoj,

    mam takovy zvlastni problem, dlouhou dobu jsem jezdil s 26, ale nyni jsem presel na 29 a pri jizde ve stoje do prudciho kopce (i na silnici) se mi protaci zadni kolo. Nema nekdo s 29 stejny problem, protoze jizda do kopcu v sede me uz prestava bavit… :-)

    0 0
    • maajkee  

      Na silnici se ti protáčí ve stoje zadní kolo?! :)

      Co tam máš za pneu? Jinak u 29ky by to mělo být naopak, má větší styčnou plocchu než 26ka, o to míň by se mělo kolo protáčet.

      0 0
    • JakeF  

      Nauč se šlapat.

      0 0
      • maajkee  

        Ty bys z něj taky hned nejradši dělal děvku :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          jsi na noční, co?:)

          0 0
          • maajkee  

            jo jo :D

            0 0
            • thesecond96  

              A co děláš?

              0 0
              • maajkee  

                píšu na BF vole! :)

                0 0
                • thesecond96  

                  Ale jakou máš práci, vole! :)

                  0 0
                  • maajkee  

                    vynikající! :D

                    0 0
                    • thesecond96  

                      Vidím no :D A nějak konkrétněji?

                      0 0
                      • maajkee  

                        Ale tak nic moc, sedím na dispečinku Tepelnýho Hospodářství HK, řidím a hlídám teplo a teplou vodu v HK :)

                        0 0
                        • thesecond96  

                          Takže chvílema chrápeš a chvílema píšeš na BF :D

                          0 0
                          • maajkee  

                            Tos řekl ty :)

                            0 0
                            • thesecond96  

                              Máš strach že nějaký šéf čte BF? :)

                              0 0
                              • maajkee  

                                Tak šéf ví, že si chvíli krátíme u netu, v tom problém není :)

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Hmm…tak diky tobe jsem si nasel opet heslo do banky, koukl se na stav uctu a rekl si, ze mi nestojis ani za ten cent:)

                                  0 0
                                • thesecond96  

                                  Spíš myslím to chrápání :)

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Tak rozumny sef ma jasno ze sou tam kdyby se neco posralo a nebude je nutit delat picoviny jenom aby vykazovali aktivitu…

                                    0 0
                                    • thesecond96  

                                      Ne všude to takto je.

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        to mi povidej…ja si musim hned po prichodu do kanclu pustit pocitac, pipnout si pres web prichod, vecer si pipnout odchod a popsat co jse delal behem dne…nejlepsi je, ze ten system je uplne na a tak obcas vecer zjistim, ze jsem rano ani neprisel a pak to bud resim s technickou podporou-ztrata casu, nebo pracuju mimo skolu:D

                                        0 0
                                        • thesecond96  

                                          :D a tak obcas vecer zjistim, ze jsem rano ani neprisel

                                          tak toto mě dostalo :D :D :D

                                          0 0
                                        • AsiJura  

                                          Mám to podobně s tím, že mám přístup do toho systému a můžu si to upravit:) takže na palici úplně.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            ja na upravy rezignoval a nechci tim otravovat sefa..proste tam pipnu neco jineho a neresim…snaha byla

                                            0 0
                      • Ruprt2  

                        Znáš Homera ze Simpsnů? :-)

                        0 0
                        • thesecond96  

                          Ale to se zase maakjeeho zastanu. Homer nejezdí na kole a ani je každý měsíc nemění.

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            práci mají stejnou :-)

                            0 0
                            • thesecond96  

                              Z popisu to tak vypadá :D Jenže když něco podělá Homer, pocítil by to celý svět, ale když něco podělá maajkee, pocítí to jen Hradec.

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                Ale kuš, kdo by měl co podělávat.

                                Na té práci není co podělat. (u obou :-) )

                                0 0
                                • thesecond96  

                                  Né, Homer jako bezpečnostní technik v Jaderné elektrárně opravdu nemá co podlěat :D

                                  0 0
                                  • Ruprt2  
                                    1. JE se řídí v podstatě sami a není v silách člověka něco

                                    vyloženě ******

                                    1. JE ve Springfieldu je všem u ****** :-)
                                    0 0
                                    • Joseph de Sax  

                                      tobě se pletou baby s chlapama i na BF, tak netvrď, co nevíš ani elementárně.

                                      0 0
                                      • Ruprt2  

                                        nojo, jenomže jezdím na kole, mám rodinu, mám přátele, mám pořádnou práci, mám lidi, které mám rád a oni mají rádi mě a že mám značný problém s češtinou si klidně i přiznám.

                                        Toto všecho mi ty můžeš jen závidět dědku.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          nesud kdyz neznas – staci potkat pepu de saxe v realu a je to trochu jiny clovek… ( teda pokud nedela mrmoštiku ve stejnem oboru vice…) a nemluvil jsem treba s jeho brachou… :)

                                          0 0
                                      • thesecond96  

                                        A ty zalez dědku.

                                        0 0
                                    • thesecond96  

                                      Pokud to nevíš, je dokonce několik Springfieldů :o) No joo, v žádným nedělá Homer jako technik, ale je.

                                      0 0
                                      • Ruprt2  

                                        Tak jestli tam nedělá ani Maajkee, tak jsem fakt klidný :-)

                                        Nechme ho vyspat se. Když ho tu tak propíráme, tak se jistě chudák vrtí :-)

                                        0 0
                                • maajkee  

                                  No to bys koukal :)

                                  0 0
        • JakeF  

          A ty na to mentálně taky nemáš :D

          0 0
    • Marskatin  

      k..revsky přebytek výkonu

      0 0
      • Tina  

        na kolko fúkaš a kolko vážiš?

        reakcia mala byť na úvodný príspevok

        0 0
    • Neunzikger  

      S delší zadní stavbou 29“ oproti 26“ došlo ke změně rozložení hmotnosti přední – zadní kolo patrné při jízdě ze sedla. Tzn. u 29“ je zadní méně zatížené.

      1. Navrhuji upravit techniku jízdy: Vstoje šlapat více „kulatě“ lehčí

      převody s vyšší frekvencí – jako Contador.

      1. Obout zadní pneu s adhezivnější směsí uvažovals?
      0 0
      • MlokCZ  

        Delší zadní stavba mírný rozdíl udělá (hodně bude záležet, jestli má 29tku s nějakou slušnou geometrií typu zadní stavba do 440mm nebo třeba nějakou starší mrchu typu Superior 2008 se zadní stavbou 465mm), ale hrabat i na asfaltu, tak to musí být jezdec opravdu hodně „šikovný“ a nebo mít výkon několik tisíc watů.

        A prudké výjezdy v terénu a zařazený převod. Tady je to dost sporné. Teď se bavím už o terénu třeba se sypkým povrchem, kde se ze sedla bez větší práce s těžištěm v prudším výjezdu dá hrábnout velmi snadno a to i na 26tce.

        Lehčí převod může v tomhle klidně i ještě uškodit. Při lehkém převodu stačí jen lehce nerovnoměrný záběr a už to hrábne, protože se snáze přenese krátkodobě větší síla než zadní plášť dokáže ustát.

        V tomhle případě je nejjednodušší si dřepnout na zadek :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          A teď vidím výše, že uvádí i kolo a zadní stavba je pěkných 440mm, a rozvor 1121 (vzal jsem 19" velikost). V tomhle případě bude rozložení váhy na přední x zadní kolo téměř stejné jako na 26tce (třeba 425mm zadní stavba + 1080mm rozvor na tom bude úplně stejně a to je běžná 26tka).

          0 0
        • Neunzikger  

          Samozřejmě i mírný posun těžiště vzad při šlapání vstoje má značný vliv na prokluz zadního kola. To ví snad i zakladatel vlákna. Ten vliv rozdílu v geometriích rámů není tak významný, nicméně to je fixní parametr, a tak jsem ho uvedl.

          To, že se při lehčím převodu snadněji prohrábne a následně zvadne v úvrati – s tím souhlasím, ale snadněji se překonávají „mrtvé body“ v úvratích šlapání – když hrábneš pomalu točený těžký převod, setrvačnost Tě nevytáhne do záběru a z úvrati se nevypáčíš.

          Asi sepisujeme samozřejmosti jen proto, že zakladatel vlákna vstoje hrabe a vsedě ho to neba.

          Výše jemu určená rada „Nauč se šlapat.“ možná stačí.

          Domnívám se, že si Phates v půlnoční dlouhé chvíli jen dal vychválit, jak má „nařvaný stehna“.

          0 0
    • Mastr  

      Obrovská síla nohou :-))

      0 0
    • delfyn  

      nauč se ve stoje pracovat víc s těžištěm a nic ti podškrabovat nebude:)

      0 0
    • Ruprt2  

      jak píšou ostatní do kopce se nejezdí tak, že se navalíš na řidítka. do kopce v sedě a nebo ve stoje, ale spíš nad sedlem než nad řidítka.

      0 0
      • Shadow.1  

        Jak do kterého kopce :-)

        0 0
        • Ruprt2  

          do každého :-)

          0 0
            • Ruprt2  

              to není v rozporu jsou kopce, kde když jdeš ze sedla nad zadní kolo, tak jsi vlastně nad řídítky :-)

              Prostě do kopce držet zatížené kolo co nejvíc to jde. Pokud se lehce zvedá přední kolo, tak se dá říct, že je to dobře, pokud to není moc.

              0 0
            • MlokCZ  

              To je hrozně dané kolem. Tam kde na některém kole je třeba převádět takové kreace, tak já jen snížím vidlici co to jde a zapnu platformu. A s mírně delší zadní stavbou a spíše vepředu posunutým sedlem (krátké stehení kosti) se nemusím na sedle ani hnout a je to ok.

              0 0
              • JSt  

                „jen snížím vidlici co to jde a zapnu platformu“ :-))

                pro me je treba jednodussi se radej nacpat na chvilu dopredu nez nez zapinat a pak zas vypinat dve packy. ale kazdyho vec ;-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Platformu mám většinou zapnutou na celý delší výjezd, nejen tu krátkou extra prudkou pasáž. A vidlici jak kdy dle sklonu a délky, jede se mi i do mírnější kopce mnohem pohodlněji.

                  Hlavně když je to na hranici fyzičky, což v těch extra prudkých pasážích bývá skoro vždy, tak tím jak nemusím řešit nějakou práci s těžištěm, tak vyjedu mnohem více (na hranici fyzičky snadno dělám technické chyby, které bych jinak nikdy neudělal).

                  V situacích kdy přijde samostatný jen pár metrů dlouhý výjezd, tak taky většinou nic nepřepínám, to už cenu nemá. V těhle situacích si ale zase lze většinou pomoct rozjetím se před tou pasáží.

                  0 0
                  • pepek  

                    Nech ho, on jen závidí, že když láme kopec na té svojí furtce, tak nemá co přepnout-proto aspoň prudí.

                    0 0
                  • JSt  

                    se prave nemuzu ztotoznit s tim, co tady porad opakujes. vozil jsem vzduchovyho u-turn revelejsna na starym trancovi na 130mm. ze zacatku jsem ho do kopcu sesroubovaval. pak uz jen na delsi silnicni presuny. do poradne stojky se stejne musis navalit dopredu, tak o co jde ;-).

                    to, ze mas vyssi zdvih a zadek se ti vic ponori u toho myho tranca kompenzuje o 3cm vyssi vidla nez na jakou byl delanej.

                    0 0
                    • kubad  

                      já zase musím potvrdit to co píše Mlok, když snížím předek stoupá se výrazně pohodlněji a není potřeba tak balancovat s těžištěm je víc váhy na zadním kole, lepší grip

                      0 0
                      • AsiJura  

                        Přesně tak, co jsme se naučil využívat talase tak vyjedu skoro víc jak předtím na HT, minimálně pocitově, protože skopnout vidli ze 160 na 100mm už je v jízdě do kopce znát dost.

                        0 0
                    • pepek  

                      To je jak kdybys napsal, že on má boty osmičky a ty se s tím nemůžeš ztotožnit, bo ty máš desítky. Já třeba šroubuju furt a vůbec mi to nevadí – mimo jiné tím získám kratší stopu a tím lepší manévrovatelnost na pádové rychlosti.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak, větší točivost zvětšením hlavového úhlu se také hodí.

                        Přeci jen ale jedna nevýhoda tu je, střed jde o něco dolů a je třeba lehce více dávat pozor na škrtání pedály.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Kdybych vozil u-turn, tak to bych se na to taky mohl vy…t :-)

                      Taky na nižším zdvihu, co jsem vozil chrtější fully jsem u-turn šteloval jen zcela vyjímečně, tam je to už slušný opruz.

                      Obdivuju pepka, že to vydrží snižovat častěji na u-turnu.

                      Na Talasu je to ale úplně něco jiného. Když jsem navyklý už měnit ve správnou chvíli, tak i vracení na vyšší zdvih jde zcela samo. Stačí to udělat pár metrů před koncem výjezdu, pak nejsou ani žádné starosti s odlehčkováním předního kola.

                      A platforma, tak jak ji na tlumičích mám nastavenou. Tedy omezuje jen hrozně málo. Tak naopak není problém když v dlouhém výjezdu přijde třeba pár metrů dolu ji tam nechat a také není třeba přepínat potom tak moc často (i když platforma je opravdu okamžitě přepnutá).

                      Jinak ať si každý to provozuje jak mu to vyhovuje. Někdo nesnižuje ani na vyšším zdvihu než jezdím já a netrápí ho to (je ale fakt, že tam už dost často ty nejprudší pasáže lidi spíše tlačí).

                      Pro mě je to nejen pohodlnější, ale vyjedu tak mnohem více. Vyjel jsem si tak už větší množství výjezdů, které jsem na kolech, kde jsem tyhel vymoženosti neměl nevyjel nikdy (a v některých případech to bylo hodně pokusů).

                      0 0
    • Joseph de Sax  

      To zadní kolo na to nemá mentálně, jinak by se neprotáčelo…a­votomtoje.

      0 0
    • McBlacky  

      podle mě si děláš prdel.

      na bikovém plášti a 29" co uvádíš prohrábnout na asfaltu do kopce lze jen když se budeš extra snažit ležet nad předním kolem. Pokud jsi nehrabal s 26" není důvod hrabat v 29" jen změnou kola.

      I při výkonu kolem 10w/kg ve stoje nemáš šanci na asfaltu hrabat. Nehledě na to, že tento výkon dosáhne ve stoupání v reálu tak 2% uživatelů BF a nikdo ho nedá přes 60sec v kuse…

      Běžný výkon ve stoupání při šlapání ze sedla se pohybuje daleko níže.

      0 0
    • BigKarel2  

      Myslím že silnice po které jezdíš je pokrytá olejem…

      0 0
    • Rychlej turista  

      Můžou to dělat i pláště. Kdysi jsem měl na silničce nějaké Hutchinsony a na asfaltu hrabaly.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.