Prosím o radu se silničním kolem aneb jak z FR na silnici:)

38 nepřečtených
  • kesu

    Ahoj,

    silničku už jsem před časem měl a prodal jsem ji hlavně proto, že mě z ní bolely záda. Teď jsem si ale půjčil treka madonu 5.5 (http://www.trek-bikes.cz/…ne-2009.html) a po asi 70km jsem o zádech ani nevěděl. Navíc mě jizda na tom zaujala jednak kvůli lehkosti ale hlavně pro pohlcování vibrací které se nedá s hliníkovým giantem co jsem měl předtim srovnat. Měřím 190 cm a velikost 58 mi vyhovovala,možná bych mohl mít tak o 2 cm kratší představec.

    Tak a teď k otázce

    Silničku chci na vyjížďky do 100km. Závody rozhodně jezdit nehodlám a už vůbec mi nejde o výkon. Chci se prostě projet a na kole co mám mě delší vyjížďky přestávají bavit a XC nechci. Jezdit budu povětšinou sám. Problém je, že mám problémy se zádama na jízda třeba na HT biku pro mě znamená utrpení kde mě pak záda bolí i několik dní potom. Takže hlavním požadavkem je pohodlí.

    Hlavním kandidátem je Scott CR1 comp:

    http://www.scott-sports.com/…55726/218109

    otázkou je velikost,trek co mi vyhovoval byl asi o 2mm kratší a měl o cca 14mm výš řízení a byla to velikost 58. Papírově by mi u scottu měla sedět 58 ale přemýšlím i o 56. Chci na tom prostě co „nejbajkovější pozes“ a hlavně aby mě co nejmíň bolela záda ale prej menší neni nutně výhodou

    dalším kandidátem je:

    trek madone 4.5 (ale narozdíl od scottu němá karbonovej krk)

    http://www.trekbikes.com/…ne/madone45/

    dále pak ještě cannondale

    http://www.bikeparkmost.cz/…-cerne-2011/

    Celkově je mým kandidátem Scott jednak kvůli ceně,pak proto, že by měl být nejpohodlnější a taky tu značku mám rád. Od nejlevnějšího treku mě hodně lidi zrazuje prý ten jejich levnější karbon nenní nic moc. A cannodale už je cenově o dost jinde to už si myslím nevyužiji.

    A teď dotaz, máte nějaké zkušenosti s tou CR1 hlavně s rámem?

    popřípadě jaké kolo a jakou velikost byste s tohodle vzali?

    ještě dodám že měřím 190cm,vážím 90kg a biky mi vyhovují velikost L,XL je na mě rozhodně moc..

    díky moc za pomoc..

    0 0
    • Lister  

      Co tohle:http://www.7art.cz/…-5-pro-2009/ ???

      0 0
    • MlokCZ  

      Z čeho usuzuješ, že by ten Scott měl být nejpohodlnější? U silničních karbonových rámů se to pohodlí sakra liší.

      O tom Scottu nevím nic. Trek Madone je celkem pohodlný rám (jeden mi tu v okolí jezdí), celokarbon vidlice by ale samozřejmě byla lepší.

      Jen si dej pozor, ať nedopadneš jako já. Po letech jsem se nechal silničkou znovu zlákat a už ji prodávám (vracím se k osvědčenému celopevňáku, nakonec jsem rozhodnul, že 29tka).

      Jen dle té zkušenosti s aktuální silničkou můžu říct, že Spešl Roubaix je opravdu velmi pohodlný rám (pohodlnější silničku jsem nejel) a navíc delší hlava pomůže případně dát řídítka o něco výše. U toho Spešlu to dělá všechno dohromady, nejen samotný rám, ale i ta jejich karbonová sedlovka, která je díky většímu slopingu i více vysunutá a ta vidlice k tomu přispívá také. Sám jsem byl hodně překvapený, jak silnička může být pohodlná (co se týče pohlcování vibrací).

      I když v 58čce už je dlouhá až skoro moc, tam má 225mm, takže tam pro hodně sprotovní posed by to mohl být naopak velký problém.

      Záda někdy mohou bolet s příliš narovnaného posedu (hlavně spodní). Takže naopak sportovnější posed může pomoct. Ze sportovnějšího bolí případně spíše za krkem.

      0 0
      • Lister  

        Jen jeden dodatek – pokud jsi na to jel jen na těch USTčkách, tak velkou roli mohlo hrát tak to. Protože Roubaix v kombinaci s těma FuRa1 na normálních pláštích dokáže občas velmi slušně naklepat zadek.

        K těm zádům a délce posedu – přesně tak to mám, na kratším rámu mě záda bolí fest, stačí o cca 1cm víc a už jsem v pohodě.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak pláště k tomu určitě taky přispěly, jezdil jsem to rovnou s těmi Fusion 3 bez duší. Ale měl jsem je pořád celkem nafoukané (kolem 100psi), dříve jsem s dušemi jezdil někdy i menší tlaky. A právě dříve jsem měl vždy pohodlnější kola a tvrdší hlíníkové rámy a rozdíl to byl obrovský.

          A nějakou tu jinou silničku karbonou jsem taky krátce zkoušel pro srovnání.

          Ale samozřejmě je to pořád silnička a kola typu FuRa1 jsou hodně znát, že jsou méně pohodlná. Právě proto mi to ale překvapilo, jak to je slušné.

          Taky kdybych měl jezdit na silničce některé ty silnice u vás (i když i nějaký ten dobrý povrch tam taky máte, ale povětšinou tam kde je provoz), tak jsem si ušetřil peníze a ani ji vůbec nekupoval, tam budeš jako řízek na čemkoliv :-)

          0 0
          • kesu  

            ono se na silnici vozí taky UST kola?

            0 0
            • MlokCZ  

              Ano, ale zatím je minimum plášťů, v postatě jen tři Hutchinsony. Je tam problém s patkami, musí být z jiných materiálů, klasická by při tom tlaku ustřelila z ráfku.

              Kol je už docela hodně, třeba Fulcrumy 2 way FIT, Campa 2 Way FIT (tyhle kola jsou v některých modelech taky až nápadně podobná), nějaká Shimana a možná i další.

              0 0
      • kesu  

        Scott změnil úplně koncepci CR rámů od roku 2009 a CR1 má jinak profilovanou zadní stavbu a taky je kratší než addict který má být závodní kolo.

        o celopevňáku rozhodně neuvažuji to už bych si koupil spíše chrtí XC ale to fakt nechci mě jízda po silnici docela baví..

        ten scott má v 58 tuším 196mm hlavovku

        díky

        0 0
        • MlokCZ  

          Bez projetí nebo zkušeností majitelů bych jen dle tvaru rámu se neodvažoval o něm říct vůbec nic.

          Třeba jsem měl kdysi Šírera s karbonovou zadní stavbou, která měla tvar, že to vypadalo, že to bude pohodlné. A ono ani trochu.

          0 0
    • kubad  

      Skusil bych ty testy jeste dva tri aby se zada neozvala. A aby ses netloukl do palice :-)

      0 0
      • kesu  

        jj to mám určitě v plánu al ejsem teď dost nastydlej:(

        0 0
    • jecnak  

      K Madone – nevim jak moc menili geo (je tam sloping?), ale podle me na 190cm to chce spis 60ku ram. Predstavec bych pripadne pokratil nekam pod 10cm ci min, zalezi na obloucich. Oblouky asi kvuli zadum a vyuzitelnosti spodniho uchopu nejake compact. Co se tyce krku vidlice, tak mnohem dulezitejsi jsou karbonova riditka.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ta řídítka ale opět jak která. Konkrétně třeba FSA K-Wing mi přišla méně pohodlná než hliníková. Možná to tam dělá ta profilace hroní části, těžko říct.

        0 0
        • jecnak  

          Ritchey WCS Carbon – unidirectional povrch jsou trebas proti WCS dural podstatne pohodlnejsi a to ty dural WCS jsou zvejkacka a jsou relativne pohodlny treba proti ne-OS Prockum.

          0 0
      • Lister  

        O těch rodlech už dlouho uvažuju, ale zatím jsem se neodhodlal, potřebuju kompaktní tvar, klasické hluboké a dlouhé oblouky mi jsou velké.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak kdybys náhodou chtěl nějaká FSAčka, tak budu prodávat K-Wing compact a K-Force compact. Od těch K-Wingů ale zvýšení pohodlí moc nečekej.

          A je třeba aby sednul u těch FSA tvar. Ty K-Force mi sedly ze všech nejvíc, z toho co jsem vyzkoušel.

          Bohužel to jsou pořád berany :-)

          0 0
          • jecnak  

            A ty K-Force jsou na tom jak? Uvazuje o nich Medunka.

            0 0
            • MlokCZ  

              O něco lepší (ale taky žádný zázrak), na těch jsem ale najel minimum, takže je už moc hodnotit nemůžu (na K-Wing jsem najel aspoň o trochu více, ale aspoň jsem to všechno střídal brzo po sobě, tak bylo srovnání mezi sebou). Hlavně ať si předem zkusí, zda jí bude sedět úchop vedle představce. Ta část je profilovaná, že vychází nahnutá lehce směrem nahoru. To je z prinipu dobře, ale může to někomu vyjít dle natočení celých řídítek třeba už moc a pak místo aby to bylo pohodlnější, tak to může vadit.

              Třeba oproti tomu hlíníkové Wing Pro mají tu část u představce oválnou, ale není natočená směrem nahoru jako u K-Force.

              0 0
              • jecnak  

                Me tam mrzi, ze horni cast je kousek od predstavce hodne zuzena. TY WCS co mam jsou siroke az do ohybu k pakam a trochu zplostele, drzi se moc prijemne. Uvidime, do pristi sezony casu dost.

                0 0
                • Lister  

                  Ty WCS Superlogic vypadají zajímavě (až na cenu, teda). Ve verzi Evolution i hezký kompaktní tvar (mohly by mít ale ještě o fous kratší reach).

                  0 0
                  • jecnak  

                    Mam tu Evolution, kdyz jsem to pak bliz zkoumal. Bohuzel Ritchey ma tolik typu WCS, ze v tom je strasnej bordel.

                    0 0
                    • Lister  

                      Jo to máš pravdu, bohužel z toho undirectional karbonu má asi jen dva modely. WCS dělá i v opravdovém kompaktním tvaru, ale tam už je 3K karbon – ale třeba by i tahle verze mohla být hodně pohodlná.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Podle me je UD a nebo 3K jen povrchova uprava, u riditek by to nemelo ani moc smysl. Treba kdyz si z Ciny objednavas nejaky OEM rafky, riditka apod. tak si muzes volit mezi povrchovkou prave mezi UD, 3K a 6K.

                        0 0
              • MlokCZ  

                Jinak provedení a váha je u obou těch FSA výborné (taky aby ne za ty prachy). Překvapilo mi, že zdrsnění míst pro páky a pro představec perfektně funguje a drželo to i při malém utažení, takže žádné problémy s přílišným utahovním nebo potřeba dávat ještě nějakou pastu zvyšující tření.

                0 0
      • kesu  

        blbá otázka,ale co jsou compact oblouky??

        0 0
        • jecnak  

          Oblouky co maj melky oblouk, vetsinou navic i jine tvarovani predku a mensi predsazeni oblouku.

          0 0
        • Lister  

          Oblouky se sníženou hloubkou a většinou i menší hodnotou reach (neboli délka oblouku směrem dopředu – čim menší je tahle hodnota, tím blíže jsou páky k tělu)

          0 0
        • MlokCZ  

          Nižší drop (bývá kolem 125mm) a reach (bývá kolem 80mm) a zakulacený tvar oblouků. Spodní úchop není pak tak extra chrtí a i úchop za páky je blíže.

          Tady jedny pro představu

          http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

          0 0
          • kesu  

            díky!

            0 0
          • kesu  

            díky!

            0 0
            • Lister  

              Není za co. Obecně je v tomhle velká výhoda silnice, protože se představcem (klidně můžeš mít 90 nebo 110mm na silničce to vypadá a funguje vždy dobře) a řidítkama dá doladit délka posedu klidně o 3–5cm.

              0 0
              • kesu  

                to je celkem zajímavý pak neni co řešit a rozhodně vezmu tu 58..

                0 0
    • pipni  

      Pokud uvazujes i o cene tak se koukni sem http://www.mall.cz/…-kola/scott/ . Treba CR1 Pro je urcite lepsi nez co sis nasel… Muzes to mit do druhyho dne doma… Ja se rozhodoval mezi cr1 pro a madone 4.9 nebo 5.2 . Letosni modely nikdy uz nemaj, vscehno je vyprodany. Pak sem to nasel nahodou na mall.cz a nechtel sem tomu verit, ze to maj oprvadu skladem.

      0 0
    • kesu  

      nejezdí někdo z vás CR1 náhodou? nějaké zkušenosti z praxe byhc ocenil..

      0 0
    • Darkson  

      máš pravdu, ta stará silnička dá pěkně pocítit každou nerovnost. ale zas prakticky v původním osazení slouží dodnes:-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.