Prosím o radu při výběru silničních zapletených kol

42 nepřečtených
  • *J1

    Ahoj,

    potřebuji poradit s výběrem silničních kol. Moje aktuální těžítka váží cca 2400g, což je ukrutně hodně. Rád bych upgradoval, a pořídil něco lehčího co pojede lépe a bude mít 9SP ořech a průmyslové ložiska. Zároveň chci, aby kola něco vydržela, a bylo na ně spolehnutí. Chci za kola dát Cca 4000 +/-.

    Sem tam zabrousím do lehčího terénu, obouvám CX COMP 30mm od Schwalbe.

    Kompletně oblečený a vybavený vážím +/- 100 kg, někdy možná více :)

    Mám nabídku na tyto kola: http://www.mikebike.cz/…eflex-5.html

    je to dobrá koupě? Nebo mám radši nechat něco zaplést na 32 drátech? Hnojovi jsem již psal, je v zahraničí a neplete. Majkeemu jsem psal taky, ale zatím neodepsal, další typy na zapletače kol by byly?

    Děkuji Všem za rady a tipy, upřímně celkem při výběru tápu.

    0 0
    • Vilém  

      Co koukam na netu, task u tech miche uvadeji vahu setu 2120g. To by sis teda moc nepomohl.

      Zapletl bych neco.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Podívej se do Remerxu. Mohli by Ti na míru postavit kola. Mají i na 24 drátů přední a 28 zadní náby. Dráty 2 mm i redukované. Pokud bys chtěl využít jejich Asym ráfek dozadu, tak k němu souměrný s vnitřní šířkou 15 mm dopředu.

      Pokud bys pod 30 mm pneu chtěl širší ráfky, tak mají Road 622×17.

      0 0
      • *J1  

        Děkuji za příspěvek, ale slyšel jsem na Remerx dost negativních ohlasu, což ve mě nevzbuzuje zrovna důvěru. Tzn, že remerx je až asi ta úplně poslední možnost.

        0 0
        • Vilém  

          Ja bych se toho zas tak nebal. Pokud nepujde o nejakou variaci na vyplety s duralovyma dratama, coz pri te cene asi tezko, tak neni co by se na tom sralo.

          0 0
          • *J1  

            Zkusím napsat do Remerxu, a uvidím co nabídnou. Pak to tady hodím na zhodnocení zkušenějším :).

            0 0
    • *J1  

      Jaký je Váš názor na tyhle kola? https://www.cyklobazar.cz/…cosmic-elite

      Máte nějake typy na zapletáče? Jeden kontakt plus Majkee nereagují, a další nemají v téhle ceně zájem.

      Díky za reakce a tipy !

      0 0
      • Delkim  

        super, mám na nich najeto necelou jednu sezonu, tj. asi 10 tisíc km, a budu je taky prodávat za podobnou cenu

        ale jen díky tomu, že mám dalších x sad kol a už to nemám kam dávat :)

        0 0
      • šlapatko  

        Ahoj, vážím 95–100kg a vozím mavic aksium. V dané ceně jsou lehké a dobře jedou. Tuhost nic moc. V dešti poznám jak se kroutí. Při jízdě ve stoje chytá ráfek o špalíky. Mají najeto přes 10000km. Párkrát jsem centroval přední kolo, zadní jen dotáhnul a krásně drží. Projel jsem šotoliny, les i polňačky.

        Druhé kola mám obyč křapáky na druhém kole. Váha 2180g. Nejlevnější náboje shimano 2200, ráfky remerx stormy a 32 nerez drátů. Kola jsou tužší než Mavic aksium, ale do kopce nejedou.

        Vybrat musíš sám, obyč aksia jsou držáky ale tuhost nic moc. Do 5000kč lze zaplést kola cca 1800–1900g.

        Pro sebe budu zaplétat kola do 5000kč. Váha 1700–1800g. Na jistotu cca 1950g.

        0 0
        • *J1  

          Musím to promyslet, za tu cenu z KupKola jsou aksia dost lákave, byla to vlastně úplně první varianta, pak mě odrazil počet drátu a jejich tuhost/netuhost. No dám tomu pár dnů a rozhodnu se:).. Díky za reakci, která je ve prospěch aksii, což možná rád slyším. 10 000 km na kola za Cca 3500,– využití, které od nich čekám, to není špatné.

          0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Pokud můžeš, tak přidej cca 1800 Kč a máš tato celkem lehká a spolehlivá kola:

      http://www.kolokram.cz/…ck-2016.html

      Pokud je 4.000 Kč strop, bude to trochu problém, pak je otázka, zda nezkusit bazar. Naopak Remerxu bych se bych se vyhnul obloukem.

      0 0
      • *J1  

        Když si s vyšší cenou koupím i tuhost a odolnost, rád připlatím. Díky za radu:), máte někdo s těmahle Fulcrumama zkušenost?

        0 0
        • šlapatko  

          Většina hotových zápletů bude fajn. Jsou atraktivnější pro oko a více aero proti 32 drátům. Tuhost může být stejná. Horší je to s náhradními díly. Je dobré zjistit si dostupnost náhradních drátů, ráfků popřípadě ložisek.

          Výhoda ručně zapletených kol je v servisu. Prasklý drát vyměníš za jakýkoliv v dané délce. Ráfek je taky snadno vyměnitelný a často levnější. 32 drátů se lépe centruje než 20–24.

          Vše má své pro a proti. Já mám raději klasiku. Při mých solo jízdách mám nej průměrky lehce nad 30 km/h.

          Aero pro mě není důležité.

          0 0
          • scalar  

            Vzhledem k tomu, že zabrousí i do terénu, tak také doporučuji klasický záplet na 32 drátů. Zkoušel jsem na cross podobná silniční kola a v lehčím terénu byla tuhost špatná i na mých 70kg.

            0 0
            • hannawald  

              co mam nacteno (ne vyzkouseno), tak Fulcrumy/Campagnolo problem s tuhosti nemaji i pres mensi pocet dratu, spis naopak vsude pisou, jak jsou tuha..

              0 0
              • scalar  

                Ale on to chce i do terénu, tam jsou taková kola tvrdá (netlumí nerovnost) a i ta tuhost je horší.

                0 0
        • hannawald  

          http://www.cyclingweekly.co.uk/…rum-racing-5

          http://road.cc/…ing-5-wheels

          obecne maji Fulcrumy velmi dobrou pověst..

          0 0
    • *J1  

      Psal jsem do Remerxu a po dvou dnech bez reakce, napsal jsem znova, tak uvidím. Je tady prosím někdo, kdo by měl typ na někoho kdo plete kola? Je v celku jedno, odkud z čr. Děkuji za případné kontakty a tipy!

      0 0
      • Singlespeed  

        Kola zaplétají v každém cykloservisu, takže můžeš zústat v klidu a vykřičníku na konci věty není vůbec třeba :-).

        0 0
      • Vilém  

        Mailova komunikace s remerxem je temer nefunkcni. Nejlepsi je tam zavolat, to pak neni problem domluvit temer cokoli.

        0 0
    • raadjek  

      Přidám se se svým obdobným dotazem. Mám CX kolo ke kterému si chci pořídít nějaká lehčí kola, než jsou dodávány s kolem – ty si nechám jako CX kola. Nová kola budou jezdit jen po silnici, ne do terénu. Musí být na diskové brzdy a cenově by se měly pohybovat kolem 5–6t.

      V plné polní (dres s naplněnými kapsami) mám cca 90kg + kolo… takže celková váha bude i s kolem kolem 100kg.

      Jako první mě napadly Aksia, jak už se uvádělo i výše, ale nějak se mě nelíbí, že váha začíná číslicí 2 (varianta disk – 2045g (https://www.bike24.de/1.php?…)). Kola dodávaná s kolem jsou rebrandované Alexrims ATD470 disc. Dohromady včetně kazety (10sp. SRAM Apex) a brzd.kotoučů mají 2799g (1674+1125). Váženo doma bez plášťů. To bych si s Aksiama asi zas tak moc nepomohl. Kazeta PG-1030 má skoro 400g, mínus 2× kotouč a jsem na hmotnosti kol někde lehce přes 2kg (cca 2100–2150g).

      Líbí se mi ještě zapletené DT Swiss R 24 SPLINE (https://www.bike24.de/1.php?…). Jsou sice dražší než bych chtěl, ale možná bych se to ještě skousnul. Udáváná hmotnost 1775g se mi zamlouvá. Nemáte s nimi někdo zkušenosti?

      Nebo je lepší i v této ceně nechat něco obdobného zaplést?

      Další dotazy:

      Jelikož plánuju přehazovat dvě sady kol (CX a ty nové silniční), počítám, že by hlavně kotouče měly být na náboji na stejné pozici. Počítám s tím, že budu muset brzdy vždy po výměně doladit – ale je např. uchycení kotouče na náboji centerlock vs. 6 bolt diametrálně jiné co se pozice týče? Nebo je to v obdobné toleranci jako např. 6 bolt ale různý výrobce nábu? Ptám se abych věděl, jestli se mám držet stejné technologie uchycení kotoučů, nebo se tím nemusím omezovat a vzít „co bude“.

      Další otázka je na kompatibilitu kazety Shimano a SRAM. Co jsem vyčetl tak kompatibilní navzájem by měly být. Na kole mám celou sadu SRAM Apex, ale Shimano kazeta je levnější a o chlup lehčí než SRAMácká. Takže se mi těžko hledá důvod koupit SRAMáckou kazetu :-D

      Díky za rady.

      0 0
      • Orbicek  

        Ty spline jsem teď pořídil na kroku, váha sedí, točí se dobre, tuhost taky ok, cena rozumná, takže bych doporucil.

        Taky prehazuju, a druhé kola jsou 6bolt, na splinech jsem použil centerlock adapter-v zásadě to sedí, i když přední kolo mi trochu škrtá – ale při jízdě to neslyším, jen nasucho

        0 0
        • raadjek  

          Super, díky za info. Zatím to je horký favorit – jsou sice skoro všude vyprodané (bike24, bike-discount), ale časem se někde objeví. Do jara je ještě čas…

          0 0
      • tromboonen  

        Sram/Shim kazety 100pro kompatibilita pri stejnem poctu pastorku, s kotoucema Ti neporadim, jen ze za 6k se v rafkovejch daj uz koupit zaplety cca 1600g, myslel jsem, ze kotoucovy by mely byt relativne levnejsi, protoze nemusi resit brzdnou plochu rafku?

        0 0
        • raadjek  

          No teoreticky by chybějící brzdná plocha ráfku mohla znamenat jednodušší konstrukci, ale cenová politika to vidí asi jinak. Pro porovnání obyč Aksia na bike24.de:

          • Ráfkové 174,89 EUR, hmotnost 1880g
          • Diskové 183,03 EUR, hmotnost 2045g

          Takže u Aksií je hmotnostní rozdíl 165g! U DT Swiss R24 je rozdíl jen 50g

          Ta nabídka na silniční kola s koutoučovkama je znatelně menší, proto možná i vyšší cena.

          Mimochodem ty DT Swiss R24 v ráfkové verzi stojí taky míň (218EUR) při hmotnosti 1725g. Pokud jdou sehnat v této cenové relaci ráfková kola s cca 1600g , tak podle stejné logiky by disková o chlup dražší mohly být o cca těch 50 – 100g těžší.

          0 0
          • MI.KU  

            Aksia mají 1790g to bude parametr starší verze.

            0 0
            • Marskatin  

              Aksia myslím zvětšila oproti starším verzím šíři ráfku, není to v tom?

              0 0
      • Vilém  

        Pred par dny tu byly na bazaru pekny Fulcrum racing 5 DB, uz jsou asi pryc, nemuzu je dohledat.

        0 0
      • MI.KU  

        Aksia jezdím ve verzi Elite – mám 85kg – nejsou špatný ale budu měnit za něco lepšího – váha pod 1800 ale mám ráfkovou verzi. Jsou trošku přitažený je třeba si s nimi pohrát aby se jemněji točili – nebo alespoň ty moje ale psalo to víc lidi.

        Za mne bych vybral spis na CX něco od DT s TLR což by do budoucna mohlo být plus taky mají širší ráfky i když je chceš primárně na silnici, hodit se to časem muže. Tyhle Aksia jsem na bezduše nezkoušel tak ti neřeknu.

        Jinak sou v pohodě a pláště sou použitelné v klidu sedí na mokru.

        0 0
      • Blunderbuss  

        Zapletená kola DT Swiss R 24 SPLINE DB jsou v provedení 15/100mm TA, resp. 12/142 mm TA a dodávají se včetně konverzních kytů 5/100 mm (RU), 9/100 mm a 12/100 mm pro přední kolo a 5/135 mm (RU), 10/135 mm pro zadní kolo, Tubeless ready pásky, Tubeless ventilků a Center Lock/IS adaptérů.

        0 0
      • raadjek  

        Tak nakonec budu v brzké době objednávat ty DT Swiss R 24 SPLINE z bike24.de

        Mám další dotaz – na kotouče. Brzdy mám BB5. Nové záplety budou sice na centerlock, ale mají adaptér na 6-bolt. Takže bych lovil asi ve vodách 6-bolt jelikož se mi zdá, že jsou levnější (aspoň tedy na bike24.de). Objednávat budu na bike24.de, takže vybírám tam. Kotouče budou používány na silnici (na CX budu mít stávající tovární kola), takže se nejedná o prudké sjezdy na MTB, nebo o brždění v blátě atd.

        Originály k BB5 (resp. které mám na továrních zápletech) jsou

        Avid G2 160mm (https://www.bike24.de/1.php?…), netuším váhu (nikde jsem ji nedohledal), ale stojí kolem 30EUR. Přitom je v nabídce spousta levnějších a lehkých kotoučů.

        Máte někdo zkušenosti s následujícími:

        Nemusím mít za každou cenu nejlehčí kotouče, ale mezi prvním a druhým je u dvou kotoučů rozdíl 70g rozdíl za pár korun (cca 6 EUR). Na druhou stranu mi ty Ashimy připadají takové „moc děrované“, bude to vůbec brzdit? :-D

        Dík za komentáře.

        0 0
        • Singlespeed  

          Osvědčená kvalita za pár korun:

          https://www.koloshop.cz/…c-160mm.html

          0 0
          • jecnak  

            Tak nejak. Urcite bych sel do CL, kdyz uz je na kolech. Redukcema si jen pridela starosti se skrtanim. Ashimy bych na vyssi vahu akopce urcite nebral – celkem rychle se uvari. Brzdi ale normalne.

            0 0
            • raadjek  

              Pánové (oba) děkuji za komentáře. Shodou okolností ten koutouč Shimano SM-RT64 váží asi 153g. To je jeden z nejtěžších kotoučů co je k mání (a docela to chápu, na MTB je potřeba kvalitních brzd přímo životně důležitá).

              Pořád se škrábu na hlavě… 2ks dá dohromady 306g… vs. pod 200g s jednou z variant výše. Za skoro ty samé peníze.

              K redukci 6-bolt vs. CL – ta redukce samotná váží 29g (nevím jestli bez nebo s lock ringem), což sice rozdíl zmenší, ale i tak… Center Lock v v ceně do 500,– má jenom Shimano (ostantí jsou podstatně dražší). Takže ve variante CL mi stejne nezbyde nic jiného než navrhované SM-RT64…

              No ještě si to rozmyslím. Orbicek výše píše, že přehazuje kola jedny s 6-bolt a druhé s CL adaptérem a jde to… takže tato varianta je stále ve hře. A ty adaptéry jsou součástí kol tak jako tak. Možná koupím kotouče 6-bolt a zkusím. Pokud to nebude ono, nechám si kotouče na stávající CX záplety jako náhradní, a na nové dokoupím vámi doporučované Shimana.

              0 0
              • Blunderbuss  

                Redukce CL-IS, kterou dostaneš ke kolům DT Swiss R 24 SPLINE DB, váží 25 g (z toho 16g samotná redukce a 9g matice). Co brzdový kotouč SM-RT66 (6-bolt)? Ten v průměru 160mm váží 114 g.

                0 0
              • raadjek  

                Tak abych to uzavřel. Objednal jsem kotouče Avid G2 CS. Jeden má 112 druhý 114g. Plus redukce CL → 6-bolt 16g + lockring 10g (celkově jsem navážil 26g). Dohromady stále méně než CL kotouč od Shimana. Cena 13,17 EUR za jeden Avid G2 na bike-discount.de.

                Když vyměním kola (CX vs. nové DT-Swiss), tak kotouče nešrktají. Takže spokojenost.

                Díky za doporučení a postřehy.

                0 0
    • jIrI___  

      Jak jsou na tom DT Swiss R 24 Spline DB s tuhostí, poradí si s metráčkem nebo to pro ně už úplně nebude? :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.