• ivipopi

    Dobry den,

    mal by som zaujem o nejake univerzalnejsie kolo- viac na silnicu,ale tak aby sa s nim dalo jazdit ciastocne aj po velmi miernom terene.

    Chcel by som diskove brzdy a prehazovacku v naboji.

    Chcel by som sa spytat na skusenosti s Alfine 8 a 11– bojim sa aby ich rozzsah bol porovnatelny aspon s 3×7. Aky je tam rozdiel v rozsahu medzi 8 a 11?

    Velmi sa mi paci Scott Sub 10,ale bojim sa prave ci to bude mat dostatocne velky prevod aj mimo mesto a tiez cena by mohla byt onieco nizsia…

    Mate nejake odporucania na podobne Hybrid biky?

    Dakujem

    0 0
    • juli  

      Už se to tady řešilo

      rozsah pro 11 je 409% vs 307% pro 8

      Jednotlivé převodové poměry najdeš pro 8 a pro 11 na stránkách výrobce.

      Jak je to v porovnání s klasickým řazením si snadno dopočítáš na konkrétní počty zubů.

      0 0
      • ivipopi  

        neviem presne jak to mam vypocitatlebo neviem ,kolko zubov ma ten scott v predu…

        Neviete to niekto?

        Ak som to spravne pochopil,tak to zadne ma 32 zubov,ano?

        0 0
        • juli  

          Proč to chceš porovnávat se Scottem? Ten má Nexuse, což je v systému řazení totéž, jako Alfine 8.

          Myslel jsem, že chceš porovnávat s klasikou 3/7, jak píšeš v úvodním postu.

          0 0
          • ivipopi  

            aha,ja sa tomu moc nerozumiem.V popise pisu,ze ten scott ma Alfine 11. ano chcem to porovnavat s klasickou 3/7.

            Nasiel som tuto stranku:http://www.cyklistikakrnov.com/…y-prevod.htm

            A tu je prevod zavisly,na prednom ozubenom kolecku(3) a zadnom kolecku(7). A chcem to porovnat u takychto typov bikov (alfine 11 vzadu a 1 ozubene kolo vpredu) a na to potrebujem vediet velkost toho predneho,lebo od toho sa odvodzuje vysledny pomer , aspon podla tej stranky(tam je asi pomer poctu otociek pedalov k otoceniu zadnej pneumatiky).ked bude vacsie predne,tak bude aj pomer vysledny vacsi,alebo nie?

            Alebo je aj ina metoda jak to priblizne porovnat?

            0 0
            • ivipopi  

              aha,tak to ma alfine 8…hmm,tak tomusim prepocitat,ne­viem,ci to nebude stacit na silnicu

              0 0
            • Jenda  

              rozsah prevodu mas danej nejtezsim prevodem a nejlehcim, bikova sestava 3×7 rekneme s prevodnikama 42/32/22 a kazetou o rozsahu 11–28. Nejlehci prevod ma pomer cca 0,8 nejtezsi pak 3,8. Z toho vidis rozsah prevodu prevodu asi 480 %. Pokud na Alfine 11 rozsah asi 400 % tak sam jiste vidis ze ma asi o 1/5 mensi rozsah nez klasika. To jak si pak zvolis prevodnik a pastorek ti jen ovlivni jestli budes mit celkove spis lehci nebo tezsi prevody.

              0 0
              • juli  

                není co dodat :-)

                0 0
              • Vilém  

                U alfine je trochu poroblem v tom, ze celkovy prevod je vice do rychla. Kdyz se s nim chces dostat do takoveho rozsahu, ktrey by odpovidal lehcim prevodum na biku, s tim ze ozelis ty tezsi, tak uz ti vychazi primarni prevod lehci, nez je nejlehci dovoleny vyrobcem. I kdyz to nekteri vyrobci biku porusuji, prave aby se do tohoto rozsahu dostali. ¨

                Mel bych potom trochu obavy z nadmerneho namahani naby, treba rohloff pred timto vyslovene varuje.

                0 0
                • jecnak  

                  U Alfine je taky dane omezeni v max pastorku kvuli tocivemu momentu.

                  0 0
    • Jorge 50  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • PatrikL  

      na ten scott dostaneš v pohode aj 20% zľavu :) Potom cenovo fajn je http://www.poison-bikes.de/…-Xn-2012.htm , s 11sp alfine 900€ a možnosť meniť komponenty…

      0 0
    • Willy.pv  

      Mam pres 5 let apache el condor (ne tu silnicku), s Nexus 8, a letos poprve jsem na to musel sahnout. tj. rozebrani prevodovky, koupel v nafte a natlaceni nove vazeliny. Jinak krome prednich konusu a brzdovych spalku vse puvodni, vcetne retezu. Rozsah prevodu celkem ujde, klasicke prehazovacce se to sice nevyrovna ale da se zvyknout. Uz jsem stim byl i v nemirnem terenu a prezilo to v pohode. Najeto kolem 10 – 12 tis. km. Dnes uz bych sel do Nexus 11, nemusi se rozebirat kuli vymeny oleje. Jen ta cena je silena.

      0 0
      • lubor123  

        hadam asi nepocitas kolikrat zaradis… radis s tim uplne dle libosti i prasecky v zaberu nebo tomu davas tu prodlevu na prerazeni? kolik to ma zhruba kilometru najeto tusis?

        zajimaly by me spis zkusenosti jak se to chova pred koncem zivotnosti…

        0 0
      • Miky  

        Ahoj,

        stavím teď takové hybridní mtb/cross kolo a mám už koupené kola 28" s Alfine 8 s pastorkem 20z. Jaký převodní zvolit? Nevím jak to propočítat, protže jsem nikdy ten alfine nejel a nevím kde v rámci toho rozsahu 307% je převod bez zpřevodování. Díky za radu.

        0 0
        • Vilém  

          Paty prevod je 1:1.

          0 0
        • Erknold  

          v ruce jsem ho neměl, ale na některých obrázcích to vypadá, jak kdyby některé verze měli standardní zaklapávací kolečko jako měla torpéda. Takhle to má třeba řešeno SRAM Automatix. Že se dají snadno měnit počty zubů za pár korun.

          0 0
        • kamaro  

          Na webu shimana si najdi jednotlivé převodové stupně. Děj si to pěkně do tabulky a porovnej s převodovými poměry toho, čím Alfina nahrazuješ. Vzhledem k tomu, že nám nenapíšeš co na tom chceš jezdit, jak jsi na tom fyzicky, jaké převody jezdiš na stávajícím kole a jaké kopce chceš zvladat, tak ti těžko poradíme. U Alfina můžeš jednoduše a za pár korun měnit i zadní pastorek. Nevím co chceš dávat za kliky a převodníky, ale zkontroluj si řetězovou linku.

          0 0
        • Willy.pv  

          Jezdil jsem s Inter-8 myslim 44/22 s 28" kolem. Ale nejlepe je to spocitat tady: http://gear-calculator.com/ Da se tam udelat i srovnani dvou variant. Kdyz budes mit retezovou linku ok, vydrzi retez uplne vsechno, kdyz ne tak stejne vydrzi pres 10 000, takze zas tak moc bych to neresil.

          0 0
    • Neunzikger  

      Na YT se objevily nějaké problémy:

      http://www.youtube.com/watch…

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • lubor123  

        reknete MASLO… komponenty na vic nez jedno pouziti asi uz nikdo nevyrabi pro hmotnostni kategorii 136kg a zrychleni 100spm na 256spm za pod 2 sekundy bez prerazeni.

        0 0
        • lubor123  

          pokud dobre chapu, proc to jeste funguje, tak protoze je vyska zubu vyssi nez velikost vule. 3000km. to je bida.

          0 0
          • obda  

            Jenže si přečti popis toho videa: Borec na tom od té doby najel další 3000 a zatím pořád bez problémů.

            0 0
            • Willy.pv  

              Nejsem si jisty jestli tam ta vule neni zamerne, ale mam ji tam taky. Na funkci to nema vliv, mel jsem to poprve rozdelane letos v zime a uz to melo najeto 10 000. Rozdelal jsem to proto ze to melo divny zvuk. Pocitam ze dalsich 10 000 to vklidu najede, spis ten rafek je uz tesne pred smrti. Radim vpodstate jak v aute, zadne mezery nedavam a ani spojku nemam.

              0 0
              • combajnero  

                Ahoj.Prosím tě mám Alfine8 a je to po nejake dobe nejezdeni hlucny. Psal si vyplachnout v nafte. NE v oleji jak uvadi shimano? A jakou vazelinku muzu pouzit, kamos mi rikal, ze spatna muze nadelat vic skody jak uzitku stejne tak s olejem. psal jsem Paulu Langovi do ochodu, ale zatím bez odpovědi.Diky

                0 0
                • Willy.pv  

                  Delal jsem to podle tohoto odkazu http://sheldonbrown.com/nexus8/ Vykoupat v nafte jsem to musel, protoze v tom byl hrozny binec. Kolega strojar zase tvrdi ze jakokoliv rozumna vazelina poslouzi dobre. Dal jsem vazelinu pro homokineticke klouby do auta. Stoji asi 50Kc/sacek. Koupel v oleji jsem nedelal, mam nexuse.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.