• ihik

    Mám kapku problém s vidlicí Fox Talas RL. Už je to trochu babička, resp. teenager. Sice jsem jí nechával pravidelně servisovat, ale už má právo na nějaké zlobení.

    Závada se projevuje tak, že se vidlice při běžné jízdě po rovině nebo do kopce „sklepe“ až na 90% SAG. Jako kdyby se při každém minimálním zmačknutí už nevrátila. Kupodivu dolekopcom se vrací. Jediné řešení, jak tomu předejít, je trochu zvýšit tlak a pravé červené kolečko odskoku povolit skoro na max, takže je pak vidlice kopací. Čím chladněji, tím hůř. Na jaře se to stalo jednou, pak celé léto nic a teď v nízkých teplotách se to vrátilo.

    Nemá někdo zkušenost s něčím podobným?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Asi bych zvazil jiny servis…

      0 0
      • MlokCZ  

        Tahle závada je trochu problematická. Je potřeba servisu přesně popsat chování a servis to musí cíleně řešit. Při testu na místě bez jízdy to většinou je ok, když je to těsnění jen načaté.

        A u Švece se s tím nebudou párat a vymění komplet celý mechanismus snižování zdvihu, takže to bude stát opravdu hodně peněz.

        Mně to řešil také Milan jako TJK, takže se to obešlo bez výměny celého mechanismu. Jetou u něj neupravovanou vidlici mu ale na servis určitě nevezme.

        Takže je v blbé situaci a je otázka jestli sežene někoho, kdo to dokáže vyřešit za rozumné prachy a nebude vidlice rovnou na vyhození (celý mechanismus snižování by stál tolik, že je otázka jestli vidlici zachraňovat).

        0 0
        • TJK  

          ano presne jak pises… objevil jsem to po servise (servisak je prase, mel jen slozit vnejsi nohy s vnitrnima po lakovani.. nevim proc to rozebiral az tak detailne a cely to dojebal protoze vidle chodila)… bohuzel na miste se to neprojevovalo vubec.. nebyl jsem to schony napodobit.. vidle zacala zajizdet pri jizde a tlaku na riditka.. neco jako kdyz vidli zatluces na roletach s utazenou kompresi… po odlehceni se vratila do plneho zdvihu… volal jsem do Svece.. tam mi rovnou servisak rekl ze je to na vymenu patrony… a cena fakt vysoka… takze by se uplne nevyplatilo to menit… k memu stesti a i diky Davidovi mi to milan byl ochotny opravit… odvedl skvelou praci a cena co si rekl fakt zadarmo.. pro predstavu viz jeho email nize..

          Dobrý den,

          včera jsem odesílal vidlici na dobírku, cena je 2000,– poštovné 150,–

          Pokud by byl třeba doklad poprosím o vyplnění objednávky na stránkách, vydávám doklady z tohoto systému.

          Pro vysvětlení, co tvoří cenu a co bylo příčinou.

          První, co jsem objevil bylo poškození na dlouhé jehle uvnitř vidlice, ta tvoří hlavní funkci přepouštění. Tedy poškození zde bylo zahlazeno a těsnění, které mohlo být následně poničené vyměněno, těsnění dostupné pouze ze sady. Vidlice složena a neúspěch. Opět nedržela zdvih. Rozebírám dále a hledám další příčinu.

          Původní rozebrání šlo ještě vysvětlit, že se někdo pokoušel zjistit, jaký je stav uvnitř systému talas. Potud se rozebírá, pokud se mění maziva uvnitř ve vidlici. Další rozebírání jsem nepředpokládal ale tím dalším se noříme do systému dále. Vnější jehla má v sobě ještě vnitřní, ještě jemnější. A zde je opět poškození, jehla je ohlá a samozřejmě je i na ní viditelné poškození dané tím, jak se třela o kovové díly, normálně by měla mít dotyk jenom s těsněními uvnitř. Pokusil jsem se i nafotit ale poškození na drobných dílech šlo špatně, snad jenom ohnutí té jehly něco ukazuje i když i to pro focení nebylo ideální. Nastalo tedy nové vyhlazení a nová zkouška a opět není správný výsledek.

          Nezbývá, než se ponořit ještě dále a to už je opravdu nesmyslné rozebírání do nejmenšího detailu, kdy někdo, kdo do toho vstupoval si hrál už zcela nadbytečně. Větší průměr jehly má totiž ještě uvnitř sadu vložených distančních trubiček a mezi nimi těsnění. Tak i tuhle část ten někdo, kdo vidlici montoval rozebíral a nejenom rozebíral, on to nesestavil správně a dokonce vynechal a poztrácel díly ventilku uvnitř. Těsnění, které uvnitř chybělo bylo součástí to jsem měl ze sady ale kulička ventilku zcela chyběla. U kuličky ventilku bylo třeba nejdříve zjistit její rozměr a sehnat jí, ta zcela chyběla nemohla nikam sama vypařit.

          Takhle dopadá práce na něčem, kde je třeba hledat každou chybu, kterou někdo vytvořil, každý z dílů se podílel svým způsobem na stavu a může se kdykoliv ještě projevit, zahlazení do nejmenších detailů není zcela možné a poškození, na dílech jsou odstraněna dle daných možností nejde vybrušovat až přespříliš. Zcela hlavním byl ale ten nejposlednější v řadě a zcela nepravděpodobný díl kdy šlo těžko předpokládat, že by se někdo pokoušel takto vidlici rozebírat doslova do posledního detailu a to zcela bez znalosti funkce.

          Práce na opravě bylo stálé zkoumání a hledání, kde mohla nastat chyba a každý postupný krok naznačoval, že to je zde, potom dále a nakonec na nejnepravěděpo­dobnějším místě zásahu. Tohle potom tvoří cenu.

          Milan Slanec

          0 0
          • Smazaný účet  

            Hmmm. Palec hore pro Milana, ze si s tim tak pohral.

            0 0
            • TJK  

              to prinejmensim… a jsem za to opravdu rad

              0 0
              • Smazaný účet  

                Akorat zaver pro ihika je ponekud smutny..nova patrona. Nebo cela zima laborovani a rozebirani do posledniho detailu a skladani presne podle rozkresu…

                0 0
                • Jenda  

                  Jenže za cenu nový patrony si skoro koupí novýho vytuněnýho Epixona a ten bude fcí přeci jen jinde ;-)

                  Fascinující na Milanovi je, že když narazí na nějaký problém tak ho řeší dokud se mu to nepovede a třeba ta oprava pro TJK se mu snad ani nemohla vyplatit. Ale zas je fakt, že má téninkový materiál na kterém toho víc dojebat asi nešlo ;-) a dalšího věrnýho zákazníka.

                  0 0
                  • TJK  

                    jo s tim mas pravdu.. proto mam na novym banditovi vepredu TT Duroluxe

                    0 0
                  • tonik666  

                    Talas je prostě potíž, protože je náchylnej na opotřebení a kdo si s tím pak má hrát? Ve švecovi řeknou, že je v háji a ať si koupíš novýho za 7k (to se mi asi před rokem stalo se 2012 talasem).

                    A bohužel už nejdou skoro nikde sehnat vzduchový partoný z floata, aby člověk mohl talase jednotku zahodit a udělat z vidle floata. Ještě asi před dvěma lety šly koupit z UK okolo 3 tisíc sady přímo na předělání talase na floata, teď už nejsou.

                    Takže zahodit/prodat na díly a koupit něco funkčního na bazaru.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Milan to má prostě v ruce a dokáže při servisu/úpravě téměř zázraky – hlavně si umí poradit vždy nějakým svojím jednoduchým řešením místo výměny celku. Doufám, že mu to vydrží ještě hodně let, protože vůbec nevím, jak to budu řešit, pokud by Milan nědky v budoucnu s vidlicemi přestal.

                    Pokud oželí snižování zdvihu, tak upravený Epixon bude chodem úplně někde jinde než starý neupravený Talas (on by neměl žádnou šanci ten starý typ Talasu ani kdyby byl v perfektním stavu a upravený).

                    Pokud nebude stačit vyměnit samotné těsnění, tak bych vidlici vyhodil a koupil novou.

                    0 0
                • TJK  

                  no jeho problem muze byt v klidu jen tesneni.. ja mel zasadnejsi problem v tom ze servisak doslova rozjebal tu vidli na prvocisla.. :-(

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jen těsnění to sice být také může, ale moc šancí tomu nedávám. Já to neměl tak výrazné, ale také byl problém i s jehlou, kterou musel Milan také zahlazovat poškození. Většinou to poškození těsnění má nějakou příčinu. I když v jeho případě už může být prostě jen hodně staré.

                    0 0
    • kyl  

      kubad ti vysvětlí že chladno nemá na gumové těsnění žádný vliv.....

      0 0
      • MlokCZ  

        On má prostě těsnění v hajzlu a je potřeba ho vyměnit. To, že to v létě nedělalo je jen štěstí, že to ještě bylo na hraně a bylo jen načaté (v pořádku ale už nebylo dávno). Když ho nevymění, tak mu to bude dělat postupně za jakékoliv teploty.

        Pokud je těsnění v pořádku, tak to funguje zcela bez problémů i ve větších mrazech. Tedy kubad má pravdu v tom, že pokud jsou těsnění v pořádku, tak fungují i za nízkých teplot.

        0 0
      • kubad  

        neříkám že se těsnění v mrazu nechová jinak, samozřejmě je těsnění tvrdší , ale pokud je v pořádku nijak zásadně to na funkci nemá vliv. Výrobce s touto teplotou počítá a je na to vidlice/tlumič navržený.

        až někde pod –20 to začne bít problematické si najdi u vidlice provozní teploty

        0 0
    • TJK  

      mel jsem to same.. poskozena jehla a tesneni uvnitr te snizovaci casti.. opravoval to Milan Slanec z Tuningtestu… pak to fungovalo

      0 0
      • MlokCZ  

        Je to tak. Stalo se mi to i u jednoho nového kousku Talasu.

        0 0
    • rb  

      Zkusil bych to tady http://www.kgbike.cz/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.