• Lesník

    Je podle vas profilace trubek alu ramu pouze designova zalezitost k zvyseni prodeje. Nebo to ma i technicke opodstateni? Nejak se nemuzu zbavit dojmu, ze klasicka kulata trubka je tuzsi a lepe prenasi vibrace, coz ostatne tvrdi i v RB pan Bartozs. Nakonec osobni zkusenost z haibike big curve kde je spodni trubka hranata oproti whistler 29r, kde spodni trubka neni u hlavy ani ohnuta a ma klasicky navarek je jizdna na focusu tuzsi a pohodlnejsi.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Profilace ma opodstatneni…most taky neposvarujes z tycoviny…

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Profilací můžeš výrazně uspořit materiál a definovat u „trubky“ poměr tuhosti/pružnosti pro různé směry působení síly a různá místa (uvažuji hlavně hydroforming). Pokud jde o absolutní tuhost, tak v praxi asi bude jednodušší zůstat u kulatého silnostěnného profilu.

      0 0
    • Smazaný účet  

      V pomeru tuhost/hmotnost by mel ram z profilovanych trubek vychazet vzdy o neco lepe. Samozrejme, ze v RB ti budou vyzdvihovat vyhody trubek s nezeslabovanym kruhovym prurezem, kdyz z jinych ramy nevari.

      0 0
      • Evilcleaner  

        Tak v rb pochopitelne vari ze zeslabovanych trubek;)

        K tematu, vetsina alu ramu ma profilaci jen pro ozdobu /ackoli vyrobci to samozrejme nepriznaji/, pouze u tech lepsich se hraje i na neco jineho nez na vzhled. Takze ano, uzitim vhodne profilace muze vzniknlut lepsi ram nez z kulatych trubek, nicmene to neni pravidlo.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Dobra, nahradim tedy slovo nezeslabovanym slovem neprofilovanym ;-)

          Byl by odkaz na nejaky konkretni ram, ktery ma dle tveho nazoru profilovane trubky jen tak pro ozdobu?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Koukni se na svislou vzperu zadni stavby na novych rb.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo u zadni stavby rb fullu (bandit) vidim zplostely zuzovany profil, ale hlavni ramovy trojuhelnik je komplet kruhoveho prurezu, pevny crr 290 i silnicni rr a rx je komplet z neprofilovanych trubek.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Takze profilace tam je:))

                Co tam mas dal?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Dal nic, snad jen to, ze na celkovem vyzneni me prvni odpovedi Lesnikovi bych nic moc nemenil. V RB vari z kruhovych trubek, sve koncepci veri, maji ji osvedcenou a tak samozrejme nemuze Lesnik ocekavat, ze mu pan Bartozs bude vyzvihovat vyhody hydroformed ramu. Kdyz se jdu do autosalonu skoda tak taky nemuzu ocekavat, ze uslysim chvalu na hyundai.

                  0 0
    • mr.antik  

      trubka sama o sobě asi roli nehraje, ale rozšíření trubky do vhodnějších tvarů v oblasti středu nebo, hlavovky, uchení tlumiče, čepů je jednoznačn přínos. No a aby to nevypadlo blbě, tak se profiluje i zbytek trubky :-)

      0 0
    • tromboonen  

      Škoda, že má číslovka zaražený vycházky a zakázanej Internet, jinak bychom se určo dozvěděli něco zajímavýho:)

      0 0
    • Vilém  

      Tak ono predevsim pro RB asi nebude realne, ze by nakoupili masiny na hydroforming. Tot vse.

      0 0
    • Lesník  

      Mam na mysli profilaci hydroformovanim . Zeslabovani ( dobble butted, triple butted) technicky vyznam k lepsi pruznosti v urcitych mistech trubky urcite ma. Ale profilace do ruznych tvaru ( horni ramove trubky a spodni ramove trubky) me proste prijde spise designovy marketing. Vyjma tedy splosteni kde navazuje svarem do hlabove ci stredove.

      0 0
    • Pelegon  

      Je to marketing, kde hlinik se snazi tvarovat jako karbon. Ale klasicka kulata trubka, pouze lehce zplostela v exponovane casti nebo kde navazuje a v dobre geometrii je podle me nejlepsi.

      0 0
      • kubad  

        ale :D

        on ten hliník co se snaží vypadat jak karbon, tu byl před tím karbonem :D

        jinak datum

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.