• Lukys.h

    Mel bych takovou filozofickou otazku po par pivech…

    Proc jsou ty kola tak drahy?

    Jak muze par trubek a par komponent stat to same jako auto ?

    Auto ma x nasobne kovu, elektroniky, motor, sedacky..... a kolo… par trubek, par kolecek, 4 lanka…

    Jsem sam komu to prijde neporovnatelny a uplnej ulet?

    • embi  

      Jsou kola co stoji 5.000, jsou kola co stoji 350.000.

      Jsou auta co stoji 150.000, jsou auta, co stoji 50.000.000+

    • designer  

      Dovozci mají marže téměř 100 procent vůči katalogové ceně kol, takže se není moc čemu divit. Na autech je marže minimální, jednotky procent.

      Když si uděláš rozpad ceny kola na jednotlivé komponenty a zjistíš, že třeba karbonové řídítka stojí 4 tisíce a víc… A výrobní hodnota je pár stovek (obyčejná trubka!).

      Ceny kol jsou (hlavně u nás) neskutečně přestřelené, ale lidi ty prachy chtějí dávat ;)

      • racek_chechtavy  

        Než začneš rozdávat moudra, tak si zjisti jak se počítá marže…jakmile to uděláš, zjistíš co jsi napsal za blbost.

      • Potkan007  

        Že já se ještě divím. Proč každý vidí jen „výrobní hodnotu“? To je co? Cena materiálu?

        Výrobce má

        • velkou a hodně drahou halu
        • v ní drahé vybavení
        • lidi, co vymýšlí, jak řídítka vyrobí
        • lidi, co vymýšlí, jak budou vypadat
        • lidi, co pak stojí u těch drahých strojů a asistují jim
        • výstupní kontrolu
        • musí zaplatit marketing, abys vůbec věděl, že něco vyrábějí
        • musí tu „obyčejnou trubku“ doručit před půl Evropy
        • a to sotva zaplatil náklady na personál, co chce každý rok přidat, nezaplatil materiál, nezaplatil svůj zisk
        • prodejce ji koupí za nákupní cenu, měsíce ohřívá v prodejně, má tam prodavače a čeká, až našetříš na trubku a přijdeš si ji koupit; celou dobu prodavače samozřejmě platí

        Výrobce potřebuje zaplatit tu obrovskou drahou halu dřív, než mu spadne na hlavu, vybavení dřív, než se rozsype, lidi chtějí platit každý měsíc a bez toho se jim nechce do haly chodit, marketing taky nepracuje pro dobrý pocit. Trubka je najednou úplně nepodstatná.

        Doporučuju návštěvu Dánska, abys poznal, jak se projeví hodnota lidské práce na výrobku. Velka plechová krabice sušenek na naše asi 160 korun, kus pečiva 10 korun. Ale jak u toho musí někdo zapojit ruce nebo hlavu, nechá si to zaplatit. Obložený chleba na tržnici 250 korun, točené pivo 150 korun, pohled do ČR 150 korun.

        • UHU  

          se budeš divit ještě dlouho. Např. zmiňovaný výrobce aut to vše, co uvádíš nemá a třeba i v jiném měřítku?

          • Mustafa  

            Nepochybně má a i proto jsou kola násobně levnější než auta obdobné kategorie.

          • racek_chechtavy  

            Výrobce aut má výrazně vyšší podíl zisku na následné výrobě / prodeji ND.

        • TK75  

          Chudák výrobce

          :-D:-D

        • yorg  

          Ale to ti výrobci aut mají také a v mnohem vyšším rozsahu. A navíc jim do toho kecá i Evropská komise, což u kol nevím, že by bylo.

          Edit. Teď vidím, že nejsem sám, kdo to vidí podobně.

    • oddie  

      Kola stojí tolik, za kolik jsou lidé ochotni je kupovat. Kolik je na nich kovu oproti autu je zcela irelevantní.

      • TK75  

        Ochotni? To je jako když hladovému ukážeš buřta a řekneš si za něj majlant.Taky bude ochotný

        Lidi platí, protože nemají jinou možnost.Leda být bez kola a to asi cyklista nezvládne :-)

        • Alojs01  

          Ale jdi… lidi si nova kola kupuji hlavne proto, ze je chteji a ne protoze je nutne potrebuji (ano jsou vyjimky)…:-)

          Vetsina lidi si jde koupit nove kolo, protoze chce proste lepsi nebo jine, nez ma…

          • bara2  

            Tak. Jako dopravní prostředek do zaměstnání je i zadarmo kolo drahý ;-)

            • Alojs01  

              Hmmm… to jsem si ze zacatku myslel taky a do prace jezdil na 20let starem ocelaci. Jenze pak jsem si uvedomil, ze na tom kole najedu ze vsech svych kol rocne nejvic a ze by stalo za to, si ty jizdy do a z prace nejak lepe uzit a sup… uz je to taky v karbonu…:-))))

              • ˘Ö˘ Krab  

                A sleduješ si provozní náklady? :-)

                • Alojs01  

                  Bohuzel ano…:-)

                • nooski  

                  Proti autu pohoda :-) Aspoň teda u silnice.

                  • iceduck  

                    No nevím.. roční servis + obutí dražší než garančku na autě 

                    • mr.antik  

                      u silničky? dyť to je skoro zadarmo a nic se nekazí…

                    • nooski  

                      2 x ročně řetěz, gumy vydrží 2 sezóny, sem tam trocha oleje a omotávka jednou ročně za cca 150 Kč. 3 tankování auta vyjdou dráž :-)

                      • iceduck  

                        Takže si píšu nick a budu ho k tobě dávat na servis :)

                        Teď už nejezdím na galdách a čelisťovkách ale dát 3k jen za materiál opravdu není problém (SwissStop sou skoro za litr :(, galdy 1.5K a víc …

                        • JakeF  

                          Až dáš na auto karbon keramiky a semi slicky, pak bude ta návštěva srovnatelná…

                        • mr.antik  

                          Tak 3 litry dám za gumy v průměru ročně i na auto a to si zimňáky přehazuju sám (disky).

                        • Alojs01  

                          Tak třeba jen povinné + pojištění + roční servis u auta jsou peníze, které do všech svých kol včetně oblečení (a to do toho můžu započítat i další 3 kola holek) ročně nenasypu ani náhodou…:-))).

                          Každopádně na kole do práce a z práce rozhodně nejezdím proto, že bych chtěl ušetřit nějaké peníze! :-)

                      • makaltom  

                        pro zajímavost

                        přidávám najeté kilometry a peníze investované do kola za posledních 6 let

                        RB 26" řazení 3×9 – ježděné závodně

                        Crux hlína na Apexu

                        Apache – ježděné do krámu a ted pár let na chatě

                        Do kol započítávám všechno co se na ně instaluje. Nezapočítávám startovné na akce, oblečení, boty a helmy.

                        Jsou v tom započítaný investice do nových výpletů. Obě kola mají náhradní sady výpletů na dojíždění galusek, jejiž cena je tam také započítaná. Není tam brána v potaz počáteční investice do pořízení kola.

                        Když to porovnám s autem, tak kolo jezdí za cenu nafty.

                        • Jano86  

                          Zaujímavá reakcia.. To som si nikdy neuvedomil

                        • deekay  

                          A mas tam palivo pro pohon kola?

                          • nooski  

                            Když člověk jezdí autem, tak nežere a nepije? :-)

                            • deekay  

                              Rozhodne spotrebujes mene kalorii na kilometr jizdy autem, nez na kole, tudiz je nutne dopocitat ten rozdil, kdyz uz to chces srovnavat.

                              Samozrejme, ppokud je nekdo vyzrany pasik, co do sype ty kalorie stejne hlava nehlava, tak mu to jen pomuze. Ale to je na uplne jinou debatu.

                              EDIT: Jinak ja si to onehda pocital taky, kvuli dojizdeni do prace a vyslo me to kolo se zapoctenim vseho, co tam patri (tzn i opotrebeni obleceni a to jidlo) draz nez auto, se zapoctenim vseho (vc povinneho ruceni atd).

                              Jasne, pokud bych extremne setril a daval na kolo nejlevnejsi dily, kupoval hadry v lidlu a podobne, tak by vysledek byl diametralne jiny, ale ne kazdy je takovy sebemrskac.

                              • Potkan007  

                                Přesně tak, když si člověk započte i tyhle výdaje okolo, je mnohdy levnější jezdit autem. Taky jsem to kdysi podobně počítal a vyšlo mi, že na cestování do práce by bylo levnější jezdit autem, jenže pak do toho započítám ještě pohyb na vzduchu a statisticky ověřenou výrazně nižší nemocnost. Když jsem věčně doma v teple, v autě v teple, schovávám se pod deštník, jsem několikrát za zimu krátce nemocný, protože stačí, aby na mě špatně fouklo. Co jezdím celoročně bez ohledu na počasí, jsem proti nemocem výrazně odolnější. Tohle nejde pořádně přepočíst na finance, ale má to pro mě vysokou hodnotu.

                                • deekay  

                                  Jasne, ono je tam pak hodne individualnich promennych, ktere ma kazdy jinak.

                                  Ja treba hodne resil, jak budu jezdit do prace, po tom, co nas prestehovali.

                                  MHD 1h15min

                                  Silnicni kolo: 45min

                                  Auto: 20min

                                  vsechno je jedna cesta, takze kazdy den absolvuji 2×

                                  Vysledek je ten, ze na kole jsem to jel asi 3×, protoze me prestalo bavit se mrcasit mezi lidma po cyklostezce nebo naopak furt stat nekde na semaforech. Radsi doletim domu autem a vyjedu si nekam, kde me to bavi a kde se mi to libi. A to jsou prave ty individualni aspekty. Nekdo ma cestu do prace krasnou, tak verim ze je to na kole radost. Ja ne.

                                  • Janes  

                                    K tý nemocnosti, můžu srovnat pouze dopravu styl autobus, metro, tramvaj, kontra dojíždění do práce autem. Od té doby (5 let) co jezdím autem jsem výrazně méně nemocen. Přičítám to poměrům v hromadné dopravě, kdy často jezdí do práce lidé nemocní, prskající, kašlající a pod.

                                    • deekay  

                                      Ano, mam naprosto stejnou zkusenost.

                                      • Crazym  

                                        Taky, hromadná doprava je dle mého jednoznačně největší rozšiřovatel zdravotních problémů :-)

                                        • oddie  

                                          Naopak, MHD zoceluje :)

                                          • Crazym  

                                            :DD Jako, že promořuje a očkuje ? Něco jako homeopatika? :-)

                                          • jIrI___  

                                            +1. MHD jezdím v podstatě celý život několikrát denně (kromě posledního půlroku :) ) a nemoci se mi vyhýbají. A to je ostravská MHD, to je třeba oproti brněnské několikrát vyšší stupeň zocelení :D

                                            • Janes  

                                              Přijeď se povozit do Prahy :-)

                                              • oddie  

                                                Pražská MHD naprosto v pohodě.

                                                • Janes  

                                                  Jako Pražák jsi už zvyklej, Ty se nepočítáš :-))

                                                • Honzis  

                                                  no někdy to úplně v poho není :-), ale tak co má člověk dělat, když musí.

                                                  • Janes  

                                                    Občas se někdo o něco pokusí, sám jsem byl svědkem, před cca 6ti lety, jak trojice mladých kravaťáků vyndala z tramvaje u letohrádku kr. Anny smradlavýho bezďáka.

                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Pak se ukázalo, že to byl jejich CEO.

                                        • ˘Ö˘ Krab  

                                          Doprava za to nemůže. Za to můžou LIDI.

                                          • Crazym  

                                            To jednoznačně, kdyby v ní nejezdili ti otravní lidé, byla by naprosto skvělá zvlášť za ty prachy. Onehdá jsem po dlouhé době byl donucen ji použít při cestě do servisu pro auto a lístek stál 15,.- Kč, autobus se netřepal, byl tichý a klimatizovaný. Jen ti divní tvorové při cestě z centra přes ghetto Kunčičky do Vratimova ke kamarádovu servisu to kazili :-)

                                          • Janes  

                                            Ano, v zásadě nevychovaný dobytek, který si často nedokáže ani zakrýt ústa když kašle, nebo kýchá, smrká do ruky, nebo rukávu a vůbec podobné kratochvíle, stihne během pár stanic nakazit celou tramvaj, nebo autobus. A to raději ani nemluvím a bezďácích, co mají tramvaje za pojízdnou noclehárnu, to se musí zažít a pocítit :-((

                                • File12  

                                  Jo to ja taky zkousel pocitat. Auta prodavam a mam sluzebak. Benzin si platim. A nakup kola jen k tomuhle ucelu a spotreba by mi to nezaplatil nikdy. A jo to co musim navic sezrat kvuli 60km denne a ten cas navic. No jezdim radsi autem protoze ty rutinny cesty me nebaviliy. To radsi dojedu domu atech 60 si dam hned potom a zabavneji. Ale to je debata kde oboje ma pro a proti a spocitat to proste nelze.

                                  • Alojs01  

                                    To asi ještě nemáš rodinu, že… :-)

                                    Jinak bys s tím časem hospodařil trochu jinak… :-)

                              • BLACK1E  

                                Hele já ti nevim :D

                                Za čtyři hodiny na kole vypiju dva bidony vody a dám si jednu sušenku. V autě se z nudy někde zastavim a sežeru jídlo za 500 ikdyž to vubec nepotřebuju.

                                • deekay  

                                  Akorat ty kalorie proste dozrat musis behem dne :) To co do sebe nacpes primo na kole je nic nerikajici. A tvoji druhou vetu radsi vubec nekomentuju :)

                                  • Honzis  

                                    asi tak nějak, do fachy taky jedu ráno 40km na lačno nebo si kousnu do sušenky a během hodiny si dám velkou snídani. Když vezmu dejme tomu 1hod sport = 2000kJ tak prostě za hoďku nejmíň Margotka :-)

                                • Alojs01  

                                  Tak to já mám úplně obráceně. Za 4 hod v autě vypiju pul petky vody.

                                  Na kole to je kafíčko, zmrzlinka, sušenka u pumpy… :-)))

                                  • babkanakole  

                                    Kdybys na kole jezdil do práce, nedáš nic z toho ;)

                                    • Alojs01  

                                      Na kole do prace jezdim temer kazdy den…

                                      Akorat jedna cesta je 10–40km…

                                      4 hodiny do prace bych na kole ale nejezdil… ale to ani autem…:-)))

                              • nooski  

                                Já teda žádná laňka nejsem + jsem diabetik, ale pro dojíždění do práce (38 km tam, cca 36 km zpět) mi stačí ráno snídaně a na cestu zpátky někdy sežeru oblíbený sojový suk za 5 Kč. Piju čistou vodu. Auto rozhodně žere víc :-) Hadry mi vydrží extrémně dlouho, jen zimní tretry likviduju. Fakt to na kole není tragédie. A samozřejmě je to koníček a navíc se dá pprovozovat tak, že prakticky neomezuju rodinu, takže win-win situace.

                                • deekay  

                                  Viz moje reakce vyse na Blackieho. Pokud nejste panove perpetum mobile, tak ty kalorie proste dozrat musite. A nebo, jak uz jsem psal, stejne zerete nad svou potrebnou spotrebu :)

                                  Jinak me odchazi rychle cyklokratasy. Dresy drzi.

                                  • Lister  

                                    Bohužel platí to druhé. Příjem mám nastavený na pravidelný výdej. Teď 14 dní sedím na zadku a už je to hodně vidět.

                                • danis7  

                                  K tomu je ještě potřeba přičíst jednu podmínku a to sprcha v práci, pokud není, tak dojíždění na kole je problematické.

                                  • Romancero  

                                    taky bez sprchy – tak to řeším tak, že mám alespoň náhradní oblečení (pracovní) a propocené věci si nechávám uschnout ve skládku..

                                • File12  

                                  Jo kazdy to mame jinak :) me sice auto zere vic ale sluzebak kde si platim benzin usetri hodne. Plus na kole musim byt driv v praci abych si dal sprchu, najedl se a obliknul si oblek( musim ale jsou to peo me monterky). Hlavne me ta cesta porad dokola stejna proste nebavi. Kdyz vemu ze do prace autem to mam 20minx2 tak 40 min autem. Kolo hodina a klid a ten proces pred praci 3h celkem, tak radsi dojedu domu a tech 60km si dam po praci a casove stejne.

                                  Ale tady to ma kazdej jinak a je to moc individualni a hodne promennych

                                  • babkanakole  

                                    Je to hrozně individuální. Jezdím necelých 9 km jednu cestu, tedy denně celkem 18 km nejkratší cesta z/do práce. Přitom vzdušnou čarou je to velmi mírně přes 4 km, jen spojení mezi je na dvě věci.

                                    Dnes jsem vyměkla a po víc jak půl roce na cestu do práce sedla do auta – lije, a stejně potřebuji větší nákup než uvezu na kole.

                                    Takže:

                                    Na kole, když jedu relax, to mám jednu cestu nějakých 25 minut.

                                    Jenže v autě mi to trvá i bez kolon o dalších 10–15 minut déle s tím, že na dvou místech není problém na každém z nich chytit dalších 15 minut zdržení. Obvykle v práci nezaparkuji, takže dalších minimálně 10 minut se hrabu odněkud, kam se to dá píchnout (pravda, dnes to nebyl problém díky tomu, že spousta lidí je na home office nebo má dovolenou).

                                    Autobusem je to ještě o dalších 10 minut delší, a jede mi to jednou nebo dvakrát za hodinu, podle denní doby.

                          • makaltom  

                            přesně jak píše nooski, jídlo, oblečení a účast na akcích započítána není, protože bych stejně jedl, nosil a nebo se účastnil jiných akcí.

                            Jasně, že tretry na kolo jsou třeba dražší než pantofle na doma … ale z nějakého vnitřního přesvědčení to tam zahrnuto není. Jak jsem psal, je tam zahrnuto jen to co se uchycuje ke kolu.

                            • Datel Stepní  

                              Kdybys započítal komplet (bez jídla, samozřejmě), včetně zmiňovaného oblečení a nákupní cenu kol, byly by výsledky o dost jiné. Kdysi jsem to počítal a k ničemu to nevedlo. :-)

                              Myslím, že je tu někde vlákno, kde to někdo, kdo jezdí hodně, počítal a výsledky nic moc nejsou.(drahé)

                              Ale je to hlavně koníček, ne? Za něco peníze utratit musíme…

                              • Kuba78  

                                pocitat TCO ma smysl u cinnosti, u ktere bud ocekavas nejakou navratnost investice, nebo u veci kterou delas protoze musis – tedy napriklad to dojizdeni do prace.

                                jezdim kdyz je hezky na kole, kdyz je osklive zustavam doma nebo jedu autem. jasne, muzu si rikat ze kdyz jedu na kole, tak usetrim za benzin.. ale v reale jsou to korunove polozky, to auto te stoji penize i kdyz stoji v garazi. A kdyby si clovek pocital opravdu TCO na vse, tak zjisti ze ho vyjde nejlip sedet doma na home office a parkrat do mesice se svezt do prace taxikem..

                                • deekay  

                                  Vsak o to dojizdeni do prace primarne slo.

                                  A ano, kdyz jsem byl pres covid na HO, docela jsem usetril.

                                • Datel Stepní  

                                  Souhlasím. Toto je debata spíše pro zajímavost, ale když už to počítat, tak smysluplně. Zde je sice starý post uživatele Rychlý turista (snad promine), který to měl pečlivě počítáno a ta cena je o dost vyšší než uvedená.

                                  https://www.bike-forum.cz/…e-kc-km.html#…

                            • deekay  

                              Promin, ale pak je ta tabulka jako porovnani uplne k nicemu :)

                              Jasne, pro sebe jako vedeni nakladu fajn. Taky jako vnitrni alibi, ze ten konicek neni az zase tak nakladny :D

                              • Romancero  

                                tak ten koníček ušetří dost času i peněz při dopravě do zaměstnání :-)

                              • makaltom  

                                a do nákladu za provoz auta taky počítáš kalhoty v kterých v tom autě sedíš?

                                není to tam protože by to pak nebylo žádné porovnání jestli dojíždět na kole nebo sockou nebo autem

                                Vedu to jen pro svůj osobní přehled kolik mě stojí hardware, kolik vrážím do kola peněz.

                                K těm nákladům na dojíždění do práce ještě doplním, že roční kupon na MHD v Praze mě stojí 50 Kč za rok … /protože jsem zaměstnanec) musím si k tomu přikupovat za 2450 Kč/rok jízdné na ČD protože jezdím 2 zastávky vlakem po Praze. Ročně do práce najedu asi 5000 km což odpovídá asi 110 dnům dojíždění.

                                • Romancero  
                                  • pojištění, čas ztracený po servisech, TP, doba na zaparkování a přesun od auta domů, ucpané silnice ve špičkách..
                            • Honzis  

                              Náhodou celkem zajímavé, aspoň je člověk v obraze, to s jídlem atd nejde beztak úplně reálné dopočítat. Stejně tak pokud připočte někdo porizovaci cenu auta 400.000 tak je to drahý furt stejně jako kolo za 100.000 a nejdražší je samo jezdit na fullu nebo ve sračkách v top hadrech apod

                        • Lister  

                          A máš tam oblečení. Bohužel jsem zjistil, že když fakt jezdíš, tak to máš jedny kalhoty a dres na sezonu (o zbytku radši nemluvím) a jsou v háji. Slušný set vyjde na cca 5 tis a za to může jezdit do práce autem 2 měsíce :-)

                          • Drobeczech  

                            Jakože do práce jezdíš nahej?

                            • kubad  

                              jako že máš oblečení čistě do auta?

                              • Drobeczech  

                                Jakože civilní oblečení se ti o to méně ničí o co více jezdíš v dresu.

                                • kubad  

                                  dá se o tom samo debatovat, ale pořád to není jednorázový náklad určený na kolo :D

                            • Lister  

                              No to ne, ale zrovna nedávno jsme na tu skříň koukal a zjistil jsem, že polovina jsou hadry na kolo. Do práce jezdím v kalhotách co jsme nosil ještě na výšce – teda pokud je prostředek sezony a zrovna se do nich vlezu.

                              Jinak za cenu dresu si většinou jsme schopen koupit asi 10 triček a to vydrží fakt na dlouho.

                              • TK75  

                                Ano, já jsem nedávno zjistil, že mám skoro samé cyklooblecení­.Normalni hadry skoro nedoplňuju a vlastně ani nepotřebuju.

                          • Honzis  

                            mně odejdou logicky spíš kraťasy, jak se člověk „vysolí“, vršků mám mraky, to kraťasy „hoří“ mnohem víc

                            • Lister  

                              Dresy většinou neodejdou materiálově, ale většinou jsou tak zasmrádlé, že je prostě už nechci vozit – ráno se propotíš, pak ti to v práci několik hodin visí a úplně nedoschne a zpátky to dorazíš.

                              Jinak ano – oblečení peru po každé vyjížďce s výjimkou membránových bund a zimních rukavic.

                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Na dresech odejdou zipy – začnou drhnout. Nebo povolí elastan a dres přestane pružit. Ale je fakt, že životnost dresů je zpravidla větší než kraťasů.

                        • TommyP3  

                          Dost dobře. Kdysi jsme mírně ovínění počítali amortizaci obyč kola a přišli na asi 3 koruny/km. Jen to trochu blbě zní pro normální lidí kteří si myslí že na kole jezdí zadarmo…:)

                • Romancero  

                  tak cca 1 kč/ km (řetězy, pastorky, převodníky, duše, pláště) )..Samozřejmě prvotní náklady vyšší (výplety, sedlovka, vidlice, a samozřejmě nákupní cena kola)..Pokud bych to, ale rozpočítal (včetně všech vstupních i servisních nákladů) a na celou životnost rámu..-(snad) minimálně 15 let, tak cca 2 kč/ km :-)

                  • bara2  

                    Tak kdybych měla počítat náklady, tak Favoritka suvereně vede, je na nějakých čtyřiceti halířích na kilometr a to bych jí musela pořídit něco extra, aby to narostlo. A prakticky dodneška byla stejně rychlá jak ta moje dámská silnice od spešlů. Dnes, po jeden a půl tisících, se mi to konečně podařilo nastavit tak, že jsem na tom měla lepší pocit, jak na Favoritce Růžence. O ceně na kilometr se zatím nemá cenu bavit, ale má to potenciál Růženku trumfnout, ale jen díky tomu, že to bylo prakticky za hubičku :-).

                    V zimě je to o ničem, v dešti taky, po tmě nic moc… Ať to pořídíš, za kolik chceš, stejně musíš měnit řetěz, pláště, kazetu… a do kopca je to líný furt.

                    • TK75  

                      A ještě ti to kolo ušetřilo mraky peněz za fitko, kam bys chodit musela, aby si měla figuru jako teď :-)

                  • Romancero  

                    jo na cyklooblečení a boty jsem zapomněl..takže 3 Kč/km :-)

              • TK75  

                Ta ocel byla přitom lepší než ten plast

            • Tomcat  

              A až budou muset platit povinné pojištění, protože nebude aut co by to platila , to bude teprve výhodné. ;-)

              • ˘Ö˘ Krab  

                Už z principu, „zákonného pojištění škody způsobené provozem vozidla“, v případě kola ty škody na cizím majetku nebudou až tak závratné. Co by spíš pomohlo, tak nějaká forma licencování pro jízdu po silnici a cyklostezkách, až tam si člověk uvědomí, kolik lidí nejspíš ŘP nemá a nikdy nemělo.

                • Tomcat  

                  Myslím že v případě vypadnutí xx% které plynou z automobilizmu uvidíme teprve tu kreativitu „zelených“ kde ten výpadek nahradit. Rozhodně nebude motivována logikou a snahou pomoci cyklistům, ale maximálním výběrem daní.

    • Potkan007  

      Protože materiál na výrobu není jedinou složkou ceny. Musí zaplatit vývoj, patenty, marketing, továrnu, logistiku a spoustu dalších „příživníků“ až po plat prodavače, co týden čeká ve vytápěné prodejně, až si někdo přijde pro kolo.

      • Petr L2  

        A cla, na ty v Evropě nesmíme zapomenout, ty do ceny také dost výrazně promlouvají.

      • koldas  

        Ale tohle samé má i automobilka a myslím, že mnohem vyšší náklady…

    • p@X  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
    • novas752  

      Drahy jsou ale az takova brutalita to neni. Hodne si na tom nadela distribuce, vyrobce samotny to prodava dal klidne za nejakych 50–60% ceny.

      Ale musis porovnavat stejne kategorie. Obycejny kolo pro masy dnes stoji do nejakych 30–40 000. Obycejne auto do nejakych 600–700. Vyrobi se jich obrovske mnozstvi, vsechny vyrobni naklady se rozprostrou do hodne malych castek.

      Draha „zavodni“ kola konci vetsinou na 250–350 000. Draha zavodni auta stoji desitky milionu… Vyrobi se jich par desitek az tisicu, vyvoj je mnohem drazsi, vyroba taky.

      • deekay  

        Tak ono, kdyz se na tom musi uzivit dovozce i prodejce, tak neni divu. A velka cast dovozcu cyklomaterialu v CR je tragicka. Nechapu, ze uz vsichni nepresli treba na centralizovane sklady v EU a distribuci rovnou do prodejen.

        • novas752  

          No ale prekvapilo me jak moc to z celkove ceny je. klidne 10+% pro samotneho dovozce, 15–30% pro prodejce.

          Pritom treba v automoto ma na nekterych modelech dovozce marzi treba jen okolo 10 000, coz je z celkove ceny auta naprosty zlomecek.

          • deekay  

            Ty automoto marze, co uvadis se mi teda nezdaji. Mozna fakt jen na okrajovych modelech, ale jinak by ti nebyl schopen pomerne vyrazne hybat s cenou pri nakupu auta. To by automaticky prodelavali na vsem. Leda, ze by dovozce mel malo a prodejce dost. No nevim.

            • Edwin  

              V auto-moto se to dohání na záručních servisech.

            • CannondaleF29carbon  

              Někteří prodejci ti prodají klidně auto s nulovou marzi. Potřebuji prodat X aut, aby dosáhli na velkoodberatelove ceny. Tj prvních X aut bez marže, další s marzi.

              • mr.antik  

                Přesně, proto mají za barákem plný parkoviště nějakých bilých základních modelů s klimou, který prodávaj jak rohlíky. V podstatě časově a nákladově to nebude výrazně horší než výběr dražšího kola.

              • kejda  

                Jednou ročně na bonusech se jim ta nulová marže vrátí :)

                • File12  

                  No jelikoz v tom oboru delam tak by ses mozna divil. A ty bonusy jsou kvartalni a jeste je rozpousti i s marzi. A jsou automobilky co ti je daj az za ctvrt roku takze jsi 3m v minusu

                  • kejda  

                    Jo může bejt. Ale zase bych tak neplakal, kdyby to bylo tak strašný, tak polovina autosalonů je dávno zavřená…

                    • Romancero  

                      může je držet servis..Známý má servis i prodejnu aut (KIA) ..servis mu vždycky vydělával

            • AussigBiker  

              Urcirte neprodelavaj, ale zeptej se nekoho, kdo auta prodava. Taky jsem byl prekvapenej, ze treba na Oktavce ma prodejce 5–7 tisic.

              Treba Kia ma sedmiletou zaruku, ale musis 7 let jezdit k nim do autorizovanyho servisu. Kdyz si prectes podminky, tak tak ta zaruka se defakto skoro na nic nevztahuje. Tim si ale pojistej ze, budou mit kacky 7 let na servisu.

              • Drobeczech  

                Jj ta sedmiletá záruka je největší ojeb. A třeba i když je Hyundai o něco levnější než Škoda, tak to dožene náhradními díly. Nehledě na to jak Hyundai vyjebal se všema autosalonama v ČR.

                • kejda  

                  Po čtyřech letech provozu mi v Jondé bez mrknutí oka na záruku vyměnili ošoupaný kožený volant a řadičku. Cokoli jsem reklamoval v průběhu záruky, bez řečí vyměnili. Samozřejmě nereklamuji věcí, které podléhají opotřebení… tlumiče, brzdy atd… nejsem debil

                  • Petr L2  

                    „na záruku vyměnili ošoupaný kožený volant a řadičku“…„.Sa­mozřejmě nereklamuji věcí, které podléhají opotřebení“…

                    • kejda  

                      Co na tom nechápeš? Auto mělo za 4 roky okolo 40 tisíc km a volant byl špatný… to by se prostě nemělo stát. Jondé není VW, to je snad každýmu jasné :)))

                      • Petr L2  

                        Já to chápu, jenom ty věty takhle po sobě vyznějí dost komicky :-)

                      • yetti  

                        Ošoupaný volant po 40tis km sám o sobě vypovídá a kvalitě použitých materiálů. A protože kvalita náhradních dílů je vždy horší než prvovýroba, tak ten „nový“ vydrží ještě míń a za dva roky si koupíš další za své. A to se vyplatí :-)

                        • kejda  

                          No ten druhý volant mám od roku 2014 a byl materiálově úplně jiný, než originál. Kůže nebyla hladká, jako původní. Zatím drží…:). A má za sebou 6 let a 60 tisíc km…

                          Když jsem měl Mitsubishi L200, tak origo volant byl mrtvý po roce…

                          • Crazym  

                            Celý je to nějaký divný, zrovna jsem si všiml, že na straně vlevo dole kde se nejčastěji držím volantu se mi začíná nějak vydírat a říkal si, že to nic nevydrží a čím bych to zamaskoval. Mám jen něco málo přes 230tkm. Zatracený VW :-)

                            • kejda  

                              230 tisíc??? :))).

                              Pravda je, že moje bývalá Caddy ve 100k km volant jak nový, trochu vyleštěný, ale žádná zahradní hadice :))

                              • Crazym  

                                No, na minulém to bylo vidět až po 300tkm a když jsem ho v 380 prodával jsem chvíli uvažoval, že ho přečalouním ale dal jsem to kámošovi za pade a tak jsem to neřešil. Ten syčák ho za rok prodal za 67…

                                • kejda  

                                  +1. Jsem kdysi prodal bavca 750i v longu, měl v těle dobře 650 tisíc, ale na interiéru to furt vidět nebylo… ve srovnání s jinými auty, co s takovým nájezdem by asi byly už dávno vybydlené… )

                                  • Romancero  

                                    pokud máš auto rád, tak se k němu chováš jinak..

                                    nejezdíš v holínkách a v montérkách, na rukách máš rukavičky :-)

                            • Foose  

                              Měl jsem mercedes a tam byl osoupany ve 180 jak jsem ho kupoval… je pravda ze pak do 320 už se to nezvetsovalo :)

                              Nějaká špatná povrchovka…

                  • sodek  

                    Pořád platí Kimova básnička?

            • Lister  

              Záleží jak máš nastavenou strategii. Co jsme slyšel, tak Ford na autech skoro nic nevydělá, ale tak všichni víme, na čem si to pak dohoní :-D

      • doubleingram  

        Na kole za 150 ti dat NX nebo GX, sorty jako, to je proste ojeb.

    • Edwin  

      Já bych řekl, že v tom velkou roli hraje chtěná nekompatibilita komponentu. Na všechno je milion rozměrů, různé systémy všeho a to všechno ty komponenty, potažmo kola, zdražuje.

      • Romancero  

        .. ano, není v zájmu výrobce dělat stále stejné-kompatabilní kopmponenty ani v rámci jedné značky.

        Fascinuje mě ten „pokrok“ ..ta potřeba cpát třeba 1×12 i na nižší sady! jako hobík potřebuju kvalitu, ale nepotřebuju x-převodů na .ovno – už kvůli křížení a rychlejšímu opotřebení menších pastorků…proto nedám dopustit na XT 2,3 × 9.

        Na druhou stranu uznávám, že kotoučovky (kvalitní) jsou fajn.

        • Mr.Pavka  

          Doby nesmrtelnyho XTecka 3×8 jsou uz davno pryc.

          Skoda.

          • ˘Ö˘ Krab  

            Nezoufej, Vladimír Iljič je ještě stále ke spatření v mauzoleu na Rudém náměstí.

            • TK75  

              No fuj

            • Mr.Pavka  

              Von taky jezdil na kole?

              • pepek  

                Na kole zrovna ne, ale skoro

                • Crazym  

                  :DDDD

                  • TK75  

                    V Curychu určitě na kole jezdil

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      ЛЕНИН турист, альпинист и велосипедист

                      Tady to píšou v azbuce, tak to musí být pravda.

                      Ленин – велосипедист

                      Ездить на велосипеде Владимир Ульянов научился в 1894 году, в подмосковном Люблине на даче у Елизаровых (семья его старшей сестры Анны). Этот вид транспорта очень ему понравился и во всех городах своей эмиграции он предпочитал передвигаться именно на велосипеде. Интересно, что первые собственные велосипеды ему и Надежде Константиновне подарила мама Владимира Ильича. В воспоминаниях Григория Зиновьева есть такие слова:

                      «Сколько раз в Париже В.И. увлекал нас на велосипеде за 50–70 вёрст только для того, чтобы на живописном берегу красивой реки выкупаться и погулять. Поездка в полсотни вёрст на велосипеде в прекрасный французский лес для того, чтобы собрать ландышей, считалась обычным делом».

                      В велосипедной жизни Ленина есть масса драматических и курьезных эпизодов: авария на трамвайных рельсах, столкновение с автомобилем некоего виконта, синяки, ушибы и кража велосипеда от дверей библиотеки. И даже история про осуществленную на спор 100-километровую поездку за бутылкой вина…

                      • Romancero  

                        ty jo..já to ještě dokážu přečíst a dokonce tomu i rozumím! 6 let ruštiny je znát!

              • ˘Ö˘ Krab  

                To nevím, ale je věčný.

          • Romancero  

            stále mám 3×8 XT kopmlet řazení a náby v provozu.na 26 MTB,.středové složení a kliky komplet už výměna na HT II SLX.

            syn je z kola nadšený, proti favoritu je to raketa (1,5 hladké pláště)

    • jIrI___  

      Jednoduchá odpověď – kol se nevyrábí tak velké objemy jako u aut. Když už kola porovnávat s auty, pak s mainstreamovými malosériovkami typu McLaren apod. Nicméně souhlasím s tím, že když porovnám auto a kolo střední třídy, tak je to opravdu velký cenový nepoměr.

      • nooski  

        Kolo střední třídy máme kolik? 30 000 – 50 000 max a to už má člověk třeba i karbonový rám.

        Auto střední třídy je například Superb a momentálně vidím cenu od 700 000 Kč.

        Čili ano, je to opravdu velký cenový nepoměr.

        • jIrI___  

          Kolo střední třídy nyní vidím v cenovkách lehce pod 100k, bohužel. Ale to na tom cenovém nepoměru nic moc nemění, snad jen těch Superbů sjede z linky mnohonásobně více než kol :)

          • nooski  

            To bych chtěl mít tvé finance, pokud kolo lehce pod kilo je střední třída :-) Takové poměrně objemové topovky u aut budou třeba Ferrari za bratru 5 mega a více. U kol se pohybujeme kolem 300 000 Kč. Když vezmu kola Lightweight, jako top komponent, který při hmotnosti kolem kila musí vydržet všechny nástrahy cyklistiky a vyrábí se ručně v Německu za cca 100 000, pak mám jako ekvivalent karbonová kola na Koengsegg, která se vyrábějí ručně ve Švédsku a stojí nad 1 200 000 Kč. Top k topu a cenový nepoměr veliký.

          • Venda  

            100k a střední třída… Hodně dobrý. Kolo za 100 bych uz prirovnal k nejakymu bmw m3. Uz je to hodne slusne vozidlo, plne highend dilu, ale kdyz se chce, tak tu je jeste spousta prostoru pro tunning. Stejne tak jako si i poridit neco jineho drazsiho s mnohem vetsim, drazsim, vykonejsim motorem, vybavou, ramem, odpruzenim koly…

            • novas752  

              A neni nahodou rada 3 stredni trida?

              • Janes  

                Není…

                • Mr.Pavka  

                  Takova Fabia od Bmw.

                • JakeF  

                  Presne, ta M3 je pro socky, o to by si beznej teoretik na BF ani kolo neoprel :)).

                  • Janes  

                    M3 sem netahej, to je speciál. Ale Trojka pro mě není a nebude střední třída.To auto je prostě malý.

                    • JakeF  

                      Scrollni si kousek nahoru, reaguješ na M3, ne že já ji sem tahám.

                      Pak je samozřejmě otázka, jestli se bavíme o střední třídě velikostí nebo výbavou. To pak není střední třída ani taková S63 Coupe, a to se pak samozřejmě každej bavíme o něčem jiným :)).

                      • Janes  

                        Já ale reagoval na novasovo ......A neni nahodou rada 3 stredni trida?…

                        Je ale fakt, že to, co bylo dřív jasné, se rozplizává řadou mezimodelů a dokonce třeba Octavia byla úmyslně postavena na pomezí nižší střední a střední, v zásadě mezi Golfa a Passata. A to Tvoje Coupe je u mě mimo tyto základní kategorie v kategorii GT.

              • Drobeczech  

                Tak trojka je menší jak Octávka. U nás na firmě vyměnili Oktávky za BMW 318 a upřímně raději tu Oktávku. Je sice pěkný že to bávo má více koníků a osmistupňovou převodovku ale kolo se mi tam už dává blbě.

          • Drobeczech  

            Jenze ty na to máš. Pro tebe je 100k prd.

            • MartyM  

              To vis, Jiri je jina prijmova, vzdyt kupuje levnou sunku za kc 400,– prece… 

          • CannondaleF29carbon  

            Spíš bych to viděl následovně.

            Průměrné NOVE kolo bude cca za 25k vs NOVE prumerne auto tak za 400k

          • ˘Ö˘ Krab  

            To by mě zajímalo, jak jsi k té částce došel. Je platná univerzálně? Platí pro trekingová kola, gravely, silniční, HT i fully? To se mi nějak nezdá.

            Budu se držet Shimana. Trekingové kolo za 100 se koupit reálně nedá vůbec. U silničního má být ukazatelem co, sada? Budu se držet zaužívané posloupnosti Claris-Tiagra-105-Ultegra-DA. Uprostřed je 105 (nižší řady jen s číselným označením neberu v potaz, ty by posunuly hranice „střední třídy“ ještě níž). Kolo za 100 tisíc na 105 bude tedy asi něco na kvalitním značkovém rámu. Takové Bianchi Oltre XR3 nelze asi nařknout z plebejskosti, stojí těsně pod 100, ale na Ultegře. Jezdí kolem mě pár cyklistů, co používají silničky v hladině ~100t, určitě bys je prohlášením o „střední třídě“ nesmírně pobavil. Nebo jsou prostě silničky levné, přestože existují běžně až do úrovně 250tis., ale na těch už běžně nikdo nejezdí. A kola na ukazování, pózování a pověšení na stěnu obýváku nejsou JÍZDNÍ kola.

            HT MTB bude docela podobný případ, stále celkem jednoduchý stroj, kde neznámou je zejm. vidlice. Střední třída (adekvátní střední třídě automobilů) bude opět někde kolem cca 65 tis. Kč. U fullů už bude situace dost jiná, tam je možné, že se opravdu dopracuješ ke svým 100 tis., to nemohu posoudit. Kolik % z trhu jsou fully? A takto drahé fully?

            Obávám se, že „střední třídu“ jízdních kol je třeba navázat nikoliv na nějaké absolutno, ale na příjmy a ochotu potenciálních kupců. Totéž by šlo i u aut – a dávalo by to také smysl. Tedy bylo by potřeba definovat střední příjmovou vrstvu a pak vyzkoumat, kolikanásobek svého středního platu je ochotna investovat do nového kola, tím bys zjistil, jaká jsou ta kola střední třídy.

            Odhaduji, že by ses dobral právě někam k čistému Deore nebo čisté 105, pokaždé jsou ještě nad dvě možnosti (XT, XTR a Ultegra, DA) osazení, tj. vyšší střední a top. Střední třída by měla přinášet nějakou komfortní bezproblémovou funkčnost, u zbytku je třeba odfiltrovat designové libůstky bez vlivu na funkci rostlináře. U fullů opět jinak, tam hraje roli ještě faktor doladění odpružení, jde o celkově složitější soustavu.

            • tl-brq  

              Střední třída kol – jednou z možných definic je, že střední třída jsou kola, která si kupuje střední třída. V česku je půměrný plat 34 tis před daní, po dani 25–30 podle počtu dětí a dalších slev. Dvě třetiny lidí ho nemá, medián – asi správnější ukazatel je 29 tis. A ty peníze jsou na vydělávajícího člena rodiny – je třeba je rozpočítat na další, když jsou děti. Kolik jsou ochotni dát za kolo?

              Zhruba polovina populace v Česku nemá žádné úspory a žije od výplaty k výplatě, desetina české populace má exekuci. Jak velký je reálně segment lidí, kteří jsou schopni (mají na to) a zárovně ochotni (je to pro ně priorita) dát za kolo víc než 15 tis.? A jak často si tito lidé kolo kupují? Kolik je cyklistů, kteří si kupují kolo častěji než jednou za deset let až se rozpadne to předchozí?

            • jIrI___  

              Ta částka je rychlý nástřel dle osazení. Nebo mi chceš říct, že necelých 100k pořídíš třeba karbonového fulla na XTR? S velkým štěstím možná ano, ale spíše dostaneš hlínu na komponentech střední třídy typu SLX. Je pravda, že sillnicemi a HT jsem se nezabýval, ta kategorie jde mimo mě. Takže uznávám svůj v globálu chybný odhad.

              • Drobeczech  

                RB dělá hliníkový full na XT za 65k, takže proč ne karbon full na xt.

              • ˘Ö˘ Krab  

                Karbon full na XTR není zrovna typická střední třída. Co by pak bylo osazeno na vyšší střední a na topmodelech, co by bylo na ekvivalentech superaut a hyperaut?

                • zdenek  

                  Porovnávat třídy aut, kde je primárním kritériem velikost, a kol, kde je kritériem cena, je tak trochu mimo.

              • Venda  

                Tam uz je ale ta zakladni myslenka špatně, protože nejaky xc/trail/enduro FULL je závodní/zábavní stroj a to rozhodně uz neni kategorie stredni trida.

              • Foose  

                Jiří, ty žiješ v tom svém kanclu pěkně na obláčku. Realita na hale nebo pracujících v marketech a pod je úplně jiná.

                Z lidí co znám já (rodina, známí a kamarádi – odhadem 100 lidí) má dražší kolo více než 30t Kč 6 lidí (z toho 3 jsou elektrokola) další desítky lidí co znám mají kolo za 10–20 a zbytek nemá kolo vůbec.

                • Kacko  

                  Je otázka zda střední třída znamená nejvíc prodávaná, nebo se střední výbavou.

                  Např u aut je střední třída Passat, superb, bmw 3.. A rozhodně to nejsou nejprodávaněj­ší auta.

                  • Janes  

                    BMW 3 rozhodně není střední třída, to je 5ka.

                    • JakeF  

                      Kdyz jsem jel v BMW 3 v plny palbe, tak mi to neprislo zrovna jako podprumer… Ale ty BF meritka jsou samozrejme jinde :))

                      • Janes  

                        Takhle, a jel jsi v 5ce v plný palbě? A hlavně, rozdělení do tříd se nikdy neřídilo výbavou, ale prostou velikostí. Často určovanou prvním číslem. Třeba Audi 4 pro mě také není střední třída, i kdyby bylo natřískaný výbavou, střední třídou je v tomto případě 6ka. Audi muselo do sudých, lichá už mělo BMW :-)

                        • JakeF  

                          A největší borci jezdí autobusem :)).

                          • Janes  

                            Po devíti letech proježděných autobusem jsem s povděkem přesedl do auta…přestal jsem sice býti borcem, ale to pohodlí a konec zdravotních problémů (respirační choroby) mi za to stojí. Ten pocit, že Ti nikdo neprská sople za krk je boží :-)

                            • JakeF  

                              To jo, ale ta velikost :)). Byl to vtip samozřejmě…

                              • Janes  

                                Já vím :-)) jenom mi to nedalo, když jsem si na ten očistec vzpomněl :-)

                                • Romancero  

                                  já jdu raději v zimě půl hodiny pěšky-než 10 minut natřískaným autobusem MHD ! :-)

                                  • Janes  

                                    Je to moudré rozhodnutí.

                                    • Romancero  

                                      to nevím, jestli moudré, ale cítím se rozhodně lépe, když můžu jít podél Labe a ne městem nacpaným auty a lidmi..

                          • klump  

                            kdepa… si tim určitě něco kompenzujou :-)

                      • Foose  

                        Super diskuze o kategorii aut které jsou naustupu. Dnes jedou suv.

                        Ale abych to popsal jak to vidím ja…

                        Pro mne je nižší třída auto do 400

                        Střední 400–600

                        Vyšší střední 600–850

                        A pak už je no limit top class.

                        Bohužel ceny aut s výbavou tak skáčou ze zabírají i několik tříd. To same rozměry které neustale rostou.

                        Bral bych třídní rozdělení podle ceny základního modelu s klimatizaci.

                        Protože octavia RS full stojí mega ale za vyšší třídu ji rozhodne nepovažuji. Podle mne je to totiz porad střední třída i s plnou výbavou.

                        • kubad  

                          třídy aut se dělí podle rozměrů a rozvoru :D

                          ale takhle by to taky šlo

                          • Foose  

                            no máš pravdu.. ale přidal bych tam i výšku vozu… to by mohla být taky zajímavá metrika :)

                        • oddie  

                          Jediné relevantní rozdělení je hospodské:

                          1. v takové mrdce bych nejezdil
                          2. tak tak mi to dali na leasing
                          3. na to už mi hajzlové leasing nedali
                          4. v tom jezděj jen hajzlové, co kradou, na to se přeci poctivou prací vydělat nedá
                          5. v tom jezděj ještě větší hajzlové, co ještě víc kradou, na to už vůbec ne.
                        • krabica  

                          Rozdělení aut do tříd je už desetiletí dané a není co řešit…

                          • Lister  

                            Až na to, že se rozměry pořád posouvají- to jen k těm desetiletím :-)

                            Třídy už jsou dnes spíše vázané na modely než na rozměry.

                            • krabica  

                              Však taky nic o rozměrech nepíšu… :-) Prostě Pašík je střední, stejně tak Superb i když se ho někdo občas snaží nacpat výš, Oktávka je nižší střední…

                        • mpIII  

                          Octavia byla, je a bude nižší střední třída. To, ze rozměry nakukuje do střední na tom nic nezmění. Stejně tak Superb není a nebude vyšší střední a Scala nikdy nebude nižší střední třída, do které patří Golf, Leon a A3.

                          • Cryzyy  

                            a jak se tohle měří ?

                            • Drobeczech  

                              Prostě to tak napsal, tak to tak bude!

                            • mpIII  

                              Třídy se určují technikou.

                              Auto, co má podvozek s multilinkem jen v top specifikaci nikdy nemůže být střední třída a konkurovat Passatu, BMW 3 a Audi A4 (které jen tak mimochodem patří do prémiové střední třídy).

                              Stejně tak Scala postavená na MQB A0 platformě, která je určená pro Pólo a Ibizu nikdy nemůže být zařazena do nižší střední třídy jen proto, že Škoda opět nafoukla rozměry na úroveň Golfu a Leonu.

                              • Janes  

                                Škoda sama uvádí, že staví auta na pomezí jednotlivých tříd, takže v tom dělá trochu bordel.

                                • JakeF  

                                  Tak jasně že uvádí… Moc lidí by si to nekoupilo, kdyby uváděli „Děláme velký kastle na technice VW o třídu níž a chceme za to víc peněz.“

                            • kejda  

                              Dřív to určoval mimo jiné i rozvor náprav

                      • Janes  

                        https://zpravy.aktualne.cz/…c1f6b220ee8/

                        Fujtajbl, to jsem se lek… das ist eckelhaftlich gesicht :-((((

                    • Drobeczech  

                      Ehm je, jak cenou tak velikostí.

                    • mpIII  

                      BMW 3 samozřejmě je střední třída. Pětka je vyšší střední třída.

                      Rozdělení do tříd fakt není o velikosti. To, že tam někdo řadí oktávku je samozřejmě nesmysl, ta patří do nižší střední třídy.

                      • Drobeczech  

                        Ano je. A Psát si můžeš co chceš.

                        • JakeF  

                          Vždyť je to nafouklej Golf, stejně jako Scala je nafouklý Polo…

                          • mpIII  

                            Hele asi nemá cenu se tady snažit vysvětlovat jak se to s třídami má. Sen českého pepíka je oktávka, která “mámo je střední třída, kam se hrabe BMW 3, vždyť má menší kufr!” O snu českého byzy moneyžera, Superbu platí to samé! Víc prostoru než MB E, Audi A6 za míň peněz. Asi jako schwarzwaldská šunka vs gothaj :0)

                            • Drobeczech  

                              A v čem že je to BMW je lepší než ta Oktávka. Zrovna srovnání BMW 3 a Oktávky jsem měl a všema deseti bych volil Oktávku.

                              • mpIII  

                                Zadokolková koncepce, podvozek, možnost šestiválce, technologie, o kterých se oktávce může leda tak snít.

                                To, že konkrétní specifikace mohou být horší i lepší je na jinou diskuzi. Základ ale okecat nejde.

                                • Drobeczech  

                                  Podvozek nic moc, v zatáčkách nesedí, technologie samé jako u Oktávky. Co tam máš dál. Tristní kvalita, nedivím se proč se jim neustále propadají prodeje.

                                  • mpIII  

                                    Oktávka má klasický automat? Zadokolku? Možnost laserových světel? Nastavení a kvalita sedadel je taky prohra pro Octavii.

                                    Tvé dojmy z jízdy jsou fakt vtipné :0)

                                    Mám zkušenosti s 330×D F31 na adaptivním podvozku a proti tomu se Octavia nemůže rovnat (krom RS). Podivné řízení s velkou vůlí kolem středu byl problém celé F3× generace, ale houpání problém konkrétní specifikace. Pro xDrive s adaptivním tlumiči dávalo BMW standardní podvozek, ne M paketový. Pak je můj Leon s DCC v zatáčkách samozřejmě lepší.

                                    Ale když vezmu naprostý základ, 318i vs Octavia s 1.4 TSI 110kW, tak Octavia nemá jízdně šanci :0)

                                    • Drobeczech  

                                      A zadokolka je mi k čemu? Já raději 4X4. Adaptivní podvozek má i ta Octávka, takže nic extra. A k tomu automat u BMW je prostě tragédie, zlaté DSG.

                                      • mpIII  

                                        Aha, odtud vítr vane. Tebe sere, že místo nabušený oktávky jsi dostal nějakej holobyt od BMW.

                                        Jenže postav vedle sebe stejně vybavené verze, klidně jen základ (318i vs. Octavia 1.5 TSI 110kW) a poznáš, že Octavia nemůže mít proti BMW jízdně šanci. Pokud ale veškeré tvoje jízdní srovnání znamená najet na dálnci a dát 130 na tempomat, tak pak tam moc rozdílů nebude. Vezmi to na zakroucenou okresku a uvidíš ten rozdíl sám ;0)

                                        Zadokolka je ti k tomu, že ti nic netahá za volant, k tomu dostaneš podstatně lepší rozložení váhy (BMW se stále chlubí rozdělením 50:50) a jízdně dostaneš u BMW něco, čemu Octavia nemůže sahat ani po kotníky.

                                        A to je právě ten rozdíl třídy. ;0)

                                        • Drobeczech  

                                          Ne mě sere jen jedno. To že BMW stojí kvalitou za hovno.

                                          • mpIII  

                                            Kdežto Oktávka je etalon kvality :-D :-D :-D :-D

                                            • Drobeczech  

                                              Tak když si to myslíš.

                                            • Janes  

                                              Tím je, samozřejmě, moje Toyota Corolla sedan :-), mimochodem, jaká že je to třída?

                                              • Romancero  

                                                do pytle..udělali ste mi v tom pěknej guláš!

                                                ale věřím ve zde panující moudrost-tedy že vše bude osvětleno-tedy, jak to s těma třídama vlastně je?

                                              • mpIII  

                                                Tipuji nižší střední. Camry střední. Ale v Toyotách se nevyznám, tak jen tip. ;0)

                                          • kubad  

                                            jasně a teď tu o karkulce

                                            • Prasopes  

                                              Noo, jako majitel postupně 3 nových bmw za posledních 7 let musím říct, že s tou kvalitou by fakt něco udělat mohli… Hlavně teda interiér se tak nějak začíná rozpadat už po prvním roce, těch pazvuků je postupně pořád víc a v servisu krčej ramenama. U všech 3 aut, u každýho něco jinýho, žádnej blbej kus… Kdyby neměli ty šestiválce, dávno bych šel do jiný značky

                                              • kubad  

                                                a myslíš že jinde je to jinak?

                                                • Prasopes  

                                                  Kámoš má 2 roky starýho medvěda a kabina se mu nerozpadá, žádný pazvuky, kvalita zpracování mi přijde jako úplně jinej svět. No ale zas nemá ten motor, no…

                                                  • Drobeczech  

                                                    Taky proto BMW má celkem velký propad zisků. Mercedes-Benz teď naopak září.

                                                  • kubad  

                                                    MB je momentálně v černých číslech pokud tomu říkáš zářit pak souhlas

                                                  • Drobeczech  

                                                    Což je v dnešní době super výsledek.

                                                  • kubad  

                                                    co za modely srovnáváš?

                                                  • Prasopes  

                                                    340i vs C400

                                                  • kubad  

                                                    Osobně nevidím na 3 v interiéru nic ojebaneho. Mercedes je pro mě jak od kolotoče. Ale to je můj osobní pohled.

                                                    A vrtání interiéru se stane. Na to je záruka mě v Audi zlobil tapecirung v pravých dveřích a vyřešili :)

                                                    Jinak co máme ve firmě BMW tak bez problému. A co mám možnost se občas svézt v sluzebakach ve FIZu

                                                    Tak taky sem nezaznamenal. I když tam jezdí většinou 5

                                                  • mpIII  

                                                    Aktuální trojka je už asi fajn, ale ta předchozí vrzala hůř jak Seat :-D

                                    • jIrI___  

                                      A jak toto vysvětluje, proč jsou kola tak drahá? :)

                        • mpIII  

                          Jak jsem psal výše – třídy určuje technika, ne rozměry. Porsche 911 i Audi R8 jsou dlouhé asi jako Golf, takže je to nižší střední třída dle tvé logiky :0)

                • oretone  

                  Pockej neni jiri pasovec? Nebo jsem se uz v tom ztratil.

                  • jIrI___  

                    Pěkné, výraz pásovec je pro mě nový. Samozřejmě jsem hrdý šichťák, aby nedošlo k nějaké mýlce :)

        • oddie  

          To tedy. Kolo váží něco přes 10 kg, Superb skoro 2 tuny, takže kolo by mělo být nejmíň 150× levnější :)

          • nooski  

            Superb je hromada levného železa. Kolo je z karbonu, kde poměr ruční práce je mnohonásobně větší nebo z hlíny, která se zpracovává složitěji než Superbí železo :-)

            • UHU  

              snažíš se :), ale např. 1000 kol nacpeš do kontejneru a 1000 Superbů na 2 vlaky, atd. Řeší to trh.

            • Romancero  

              když už mluvíme o Superbu (nový model)- co mě překvapilo-ten mizerný přechod předního víka motrou a blatníku! Vůbec nenavazuje a je tam skok a mezera cca 3 mm ! U Ochcávky je to elegantně řešeno..

    • Japhy  

      Vypadá to, že jsi objevil díru na trhu. Už se těším na tuzemská kola s tím nejlepším poměrem výkon/cena. Pak sem napiš jakou značku mám googlit a udělám ti kšeft.

    • Kuba78  

      panove, proberte se.. stredni trida kola 100kkc.. Obycejny kolo pro masy dnes stoji do nejakych 30–40 000… hahaha.

      prumerna cena prodaneho kola u nas v roce 2018 byla 15kkc, prumerna cena elektrokola byla 35kkc viz napriklad zde https://zpravy.aktualne.cz/…c1f6b220ee8/ to odpovida tomu, co je to „pro masy“. masy nekupuji kola za 40kkc a neskuhraji ze maj obyc HT v zakladu, masy jdou a koupi si fulla v Tescu v akci za 9kkc, diteti koupi zelezneho ore za dvojku.. elektrokolo je pro ne takova ta Eska-skladacka s baterkou u sedlove trubky, tez v akci nebo ve sleve pod 20 tisic. uvedomte si, ze pri tehle prumernych cenach, kdyz nekdo z vas pujde a koupi si spesla za 150, nekde musi byt cele zastupy takovych co nakoupi kamion zeleza od Olpranu aby tu prumernou cenu srazili. A tito lide nemaji kolo na to, aby kazdy vikend brousili nekde traily, ale na to, aby decka se mohla vyblbnout nekde kolem panelaku, aby Franta dojel do fabriky a do hospody, aby Mana dojela na vesnici do samosky rano pro mliko.Jasne, treba by i radi meli neco lepsiho, deti urcite, ale proste na to nemaj penize. Podivejte se, kolik je u nas median hrube mzdy a pak si spocitejte, kolik z toho este lidi odrbe stat na danich a kolik takovym lidem, kterych je vetsina, zbyde na ruku.

      proc jsou vase kola draha? asi prave proto, ze tech opravdu drahych se tolik neprodava a kdo na ne ma, uz je mu asi relativne jedno jestli stoji 150 nebo 200, tak proc by to prodejce nenapalil, kdyz se to proda. A napalit to musi, kdyz tech drahych kvuli slabe kupni sile neproda deset denne, ale mesicne. Kdyz prepali moc, tak holt neproda, nebo proda nekdo jiny.

      • Nitroglycerin  

        Přesně tak. Masovky stojí pár korun vůči průměrnýmu platu.

        Tady sem chodí většinou lidi, co mají kolo jako koníček č. 1, a proto jsou ochotni za něj pustit chlup. Mně třeba ceny samotnejch kol drahý nepřijdou, u hadrů a bot ale kolikrát ano.

        • Romancero  

          +1

          cyklistiku mám rád, ale prostě jsem zvážil svoje finanční možnosti a učinil kompromis. Tedy považuji cenu kola (50. 000) za přiměřenou. A navíc, když si uvědomím kolik toho na kole a kolobrndě najezdím (stejně jako služebním autem-4 až 5tisíc km ročně), pak hodně ušetřím. Koupě a provoz auta by mně vyšly mnohem dráž

      • Barak  

        Máš pravdu, ale to, že v ČR jsou nejprodávanější kola za 15K neznamená, že kola v této hodnotě jsou kola střední třídy, ale to, že v ČR jsou nejprodávanější kola z kategorie low-end.

        Stejně, jako nejprodávanější auta v ČR nejsou auta střední třídy.

        • Drobeczech  

          Takže Octavie, Megan, Golf, Hyundai I30 není střední třída?

          • Nitroglycerin  

            to moc střední třída není, za tu je považován spíš až Passat, Superb a tak

          • Potkan007  

            Není, to je nižší střední. Jak píše Nitroglycerin.

            • Drobeczech  

              Nižší střední. Je pořád střední třída.

              • mirorek2  

                vždycky to bylo podle bava a mercu (což se nikdy nelíbilo škodovkářům:): 3er a C klasse nižší, 5er a E klasse střední a 7er .....

                • Venda  

                  Akorát ze u tohohle rozdeleni u aut to je predevsim podle velikosti.

                  • Drobeczech  

                    Asi tak :)

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Na velikosti záleží! Proto si i 165 cm skrček nutně musí koupit 29"+ fulla s minimálně 19" rámem. Co na tom, že na něm nebude jezdit a ani by to nedokázal. Hlavní je, aby bylo vidět, že na to má. :-D

                    • Romancero  

                      no když vidím holky (takových výšek a vah kolem 50kg) jezdit CX, pak je tak trochu lituju-na co si musí sednout kvůli sponzorům a trendům. Vypadají na těch 29 fullech opravdu úsměvně!

                      • ˘Ö˘ Krab  

                        A to je aspoň mají nastavené na sebe a mají nějakou techniku a výkon.

                      • mr.antik  

                        tak zrovny oni je využijí..... 165cm na xc fulla bych už bral 29 jednoznačně.