• Swa00

    Ahoj,

    měl bych dotaz ohledně ložiska ve vahadle zadní stavby a rád bych poprosil zkušenější bikery o radu.

    Na konci září jsem si všiml, že mám vysypané ložisko ve vahadle a dal jsem tedy kolo na servis do Koloshopu v Praze. Dohodli jsme se, že mi vymění ložiska za lepší (nějaké italské). Původní mi totiž vydrželo cca půl roku – po koupi nového kola. Ty italská jsou prý lepší než co má z výroby cannondale.

    26.9. Jsem si byl vyzvednout kolo. Dostal jsem pouze účet a žádný servisní list, takže vůbec nevím co tam je za ložisko. Ptal jsem se přímo technika co to dělal, ale ten po cca pěti minutách hledání na googlu nepřišel s odpovědí, že prý objednával hodně ložisek a nepamatuje si jaké to bylo.

    Dnes tj. 10.10. jsem si všiml, že už je zase poškozené. Od té doby jsem na kole najel cca 60km.

    Mé dotazy:

    1. dokážete z fotky poznat, zda se jedná opravdu o lepší ložisko?
    2. reklamovali byste servis? Nebyl úplně nejlevnější
    3. je normální, že se může ložisko takto rychle poškodit?
    4. poradili byste mi případně jaká ložiska koupit, abych toto nemusel každou chvíli řešit? Na plíšku je označení 6802RS

    Moc díky.

    • Vilém  

      Za lepsi lozisko bych povazoval nejake bez klece, s vetsim poctem kulicek. Coz tohle neni.

    • pepek  

      www.bike24.de/1.php?…

      Najdi tam rozměr, který potřebuješ, měl by být označen MAX a LLU. Ale i normální ložisko, které ti tam dali by mělo vydržet déle, než 60km. Možná je přetažené přes vnitřní kroužek, nebo nakřivo nalisované. Asi bys to měl reklamovat. Rozhodně už s tím nejezdi, ta prasklá klec to ložisko zablokuje a můžeš zlomit kyvku.

    • apache6000  

      Jenom ti vypadla prachovka. Když tak to zatlač zpátky. O nic nejde.

      1. Záleží o jakého výrobce ložiska se jedná
      2. Je to zatlačit zpátky
      3. Ano , pokud jsi nejezdil v blátě a do ložiska se nedostala špína tak by to mělo být v pořádku.
      4. to 6802rs je typ ložiska když si jej zadáš do vyhledávače tak najdeš hromadu obchodu, kde je prodávají. Třeba tady

      : https://www.kolokram.cz/…t-swiss.html?…

    • apache6000  

      2

    • apache6000  

      1

    • plzakj  

      Normalni to neni. I kdyby se ti tam dostala voda, tak za takovou chvilku ani nezrezne. Spis blbe nalisovany nebo nejaka cina mimo tolerance za 30kc, ze to takhle prdlo.

    • scota  

      Kvalitní jsou např. SKF, NSK, EZO. Rozhodně bych to reklamoval.

    • novas752  

      Do čepů zadní stavby jsou speciálně děpaný Enduro Max – nemaj klec a maj víc kuliček.

    • va-bo  

      Podle fotky se příčina havárie poznat nedá. Každopádně reklamovat. Existuje řada instalací ložisek daleko víc namáhaných, kde i běžná ložiska s klecí fungují, třeba terénní motorky nebo biky riderů nad 100 kg :-).

      • Patar  

        U závodních silničních motocyklů i nižších ccm jsem zásadně používal kuželíková ložiska o d*/D 17/40. . Byla stažena proti sobě axiálně maticemi na čepu. Nikdy- a to ani po havariích nebylo s tímto systémem nic v nepořádku. Kuličková ložiska jsou pro tento systém nevhodná.

        • va-bo  

          Tady by to asi použít nešlo. Musel by se předělat celý čep. Každopádně je to divný, protože v tomhle místě to extrémně namáhaný není. Hned vedle je čep tlumiče a tam je jen jedno teflonový futro. A aby se v novým ložisku roztrhla klec, to je divný. I kdyby to mechanik lisoval přes vnitřní kroužek, tak by to klec poškodit nemělo, takový vůle v ložisku nejsou. Navíc tady nejsou žádný otáčky.

          • pepek  

            Ta ložiska jsou poddimenzovaná. Kvůli váze. Ale tady je něco špatně, buď dlouhá rozpěrka, nebo mechanik měl moc síly.

    • jIrI___  

      Z fotky výrobce ložiska těžko hádat, ale obecně se dá říct, že kvalitní ložiska nemají klec, tzn. mají více kuliček. Tak či tak bych to v servisu reklamoval, takhle rozsypané ložisko není normální.

      • 01carbon  

        Šlo by napsat která kvalitní ložiska nemají klec? (o jehličkových vím). Třeba v Enduro Bearing jsou klece. Jen tak mimochodem jsem na jednom kole nechal před rokem nalisovat do zadní stavby kosoúhlé Enduro Bearing a do druhého kola obyč axiální „japan“ z Tobex.cz, které se točí naprosto bez přidrhávání. Enduro Bearing mají znatelně prolisované kuličky do vnějších kroužků. Na jednom kole jsem měnil v nábojích celkem 6 ložisek a použily se Enduro Bearing a také přidrhávají. Na druhém kole v nábojích (které dostávají docela kouř) orig. ložiska které byly v DT Swiss nábojích chodí znatelně „hladce“. Ale je to jen zkušenost dvou kol a roku používání, takže z toho nějaké prudké závěry nedělám.

      • novas752  

        I velmi kvalitní ložiska mají klec, záleží na konkrétnim určení – třeba Enduro bearings klec mají, Enduro bearings MAX klec nemají, ale mají více kuliček – MAXy jsou určené do zadních staveb, hlavových složení, kde se neotáčí ale jenom kývou.

        • pepek  

          To máš samozřejmě 100% pravdu. Ale je třeba vzít do uvahy, že Jiri_ má absolvovány skoro celé dvě technické vysoké školy. Třeba jeho sdělení obsahuje něco, co ostatní prostě nechápou.

    • Swa00  

      Moc díky všem za rady. Koupil jsem ložiska enduro bearings a rozhodl jsem se, že to dám do jiného servisu.

      • Cryzyy  

        Jenom si pohlídej, aby nebyl problém se zadní stavbou/vahadlem (křivá pouzdra pro ložiska, nebo něco jiného) , takhle poničená klec není po tak krátké době úplně normální.

        • Swa00  

          To by snad mechanik poznal, kdyby bylo křivé pouzdro nebo nějaký problém při instalaci ložiska, nebo ne? Měl jsem stejný problém na stejném místě, akorát úplně vysypané ložisko po ujetí cca 800 km a nijak se nad tím nikdo nepozastavoval.

          Mohu si to nějak orientačně změřit sám?

          • Breakpain  

            Poznal, ale ty jsi chtel co? Vymenit lozisko, tak pozor na pristup ;). Zminil bych to pri zadavani ukonu, abys to mel zaprotokolovane ;).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.