Problém s častým "cvaknutím" zadního kola

20 nepřečtených
  • ghostik

    Jaký tlak vozíte v pláštích? Vzadu mám XK 2,4 vepředu MK II 2.4, obojí s dušema, vzadu vozím max 1 Bar, cokoliv víc je nepoužitelné (netlumí, ustřeluje,). Takhle sem jezdil po beskydech 600km bez problémů, až jednou jsem jel s kámošem, (pro mistní- červená z Radhoště), nejdřív on cvakl obě kola hned pod sjezdovkou, to sem se ještě smál, ale když se mi stalo to samé skoro až uplně dole v tom posledním terením useku mezi dvěma asfaltama a musel sem lepit tak to mě naštalo. (Předtím jsem tam jel 4× i na měkčím a v pohodě). Tak jsem začal foukat víc. Vrcholem bylo že sem se v tom dnešním sviňském horku vydrápal na Radhošť, (Lidí jak sra*ek), poskočil jsem si na jednom šutru směr pustevny, a zase sem cvakl zadní. Tentokrát na obou stranách zároveň. Nechápu o co. Mám fulla a vážím 70kg. Při normálním ježděním bez problémů, akorát teď dvakrát po sobě. Co si myslíte? Náhoda? Neumím jezdit? Pořídit bezduše a otloukat ráfky? Pomohly by odolnější pláště?

    0 0
    • jIrI___  

      Při 1 baru bych duši cvaknul i škaredým pohledem… Jestli jsi s tím ale nemíval problém předtím, tak jsi prostě měl jen smůlu.

      0 0
    • J1r1  

      1bar bych strašně rád viděl v nějakém ,,terénu" v akci :)

      0 0
    • Dejv94  

      Při 1 baru se přec nedá na plášti jet, žvejká se a ujíždí v zatáčce. Pokud cvakáš, je to kombinace podhuštění kol a technických ne/schopností jezdce.

      0 0
      • Fugas s.a.  

        souhlasim, vážim teda kolem 95 kg, ale pokud nemám nafoukáno min. na 3,5 bar. tak to kolo je pro mě skoro nepoužitelný. jak to plave.

        0 0
        • Dejv94  

          No, já sám vážím 72 kg a foukám 1,7–2 bar (zaleží na terenu co pojedu) a je to tak ideal abych nebouchal ráfkem a dostatečně to sedělo. Pod 1,5 se nedá jet, žvejká se to a je dost nebezpečný s tím jet do zatáček. Samozřejmě jezdím bezduše. Sám pro sebe si nedokážu představit, jezdit na 3,5 bar na biku.

          0 0
          • JakeF  

            Jde o to, co máš za pláště a jaký použití… Ono je něco jinýho 1,5 atm v 2,0" a ve 2,4". A i ten tlak kolem 1atm má ve specifickejch podmínkách smysl, ale už je to velkej risk pro ráfky, když se udělá chyba.

            0 0
            • Dejv94  

              29HT, závodní použití, předek Nanoraptor Race 2,1, zadek Ikon 3C/Exo 2,2. Menší tlak možná tak na sníh a led. Ráfky mám stále kulatý.

              0 0
    • marapara  

      1 bar? To se nediv, že jezdíš po ráfkách :D.

      Osobně na fullu je nejčastější defekt také cvaknutí. To ale musím trefit nějaký větší šutr nebo vymlet větší díru, kterou nějak přehlídnu. Foukám přední na 2 bary, zadní na 2.5, a když mám pod 2, tak dofukuju. Je to takový kompromis, že to má slušnou adhezi a dobře jede a nehrozí velké riziko cvaknutí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.