• HHF.CeZet

    Před vyjížďkou bylo vše v pořádku a po vyjížďce mi brzděj zadní destičky o kotouč. Poradíte mi prosím jak se to dá zredukovat, či v čem je problém? Nechce se mi se vším lítat do servisu. Děkuji!

    0 0
    • Jery01  

      Historie?

      0 0
    • Rychlej turista  

      Jestli to máš nové, tak se to teprve zajíždí. Takže poštelovat. Hlavně nemačkat páku, když budeš mít kolo venku.

      0 0
      • HHF.CeZet  

        Mám to nový právě, a teďka sem to byl projet podruhé. Poštelovat – můžu si to přebrat tak, že vyndám kolo a roztáhnu destičky plochým šroubovákem?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jo. A pak povolit oba šrouby, strčit na obě strany mezi kotouč a desku kus papíru, sednout na kolo, zmáčknout páku, utáhnout šrouby a vytáhnout papíry.

          0 0
          • rbcrx9  

            Když bude sedět na kole asi těžko seřídí třmen. Udělej to podle oka,aby byla stejná mezera mezi deskama a kotoučem na obou stranách, popřípadě lehce přihnout kotouč.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Pokud to funguje na moje Formule R1, kde mezera vůbec není vidět, protože tam skoro žádná není, tak je to rada univerzální. Utáhnout šrouby dokáže i malé děcko, když mu řekne, na kterou stranu točit. Pořádně dotáhnou to pak může sám, až sleze.

              0 0
              • rbcrx9  

                Já šteluju brzdy ve stojanu, všechny typy, i Formule tak, jak jsem popsal.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to štleješ blbě, protože pak si na kolo sedneš, kotouč se vůči deskám pohne jak není vše 100% tuhé a u brzd s malou mezerou typu Formule máš jistotu, že pak to škrtá. U brzd s velkou mezerou seřízení na střed na nezatíženém kole projde, ale ani tam to není optimální.

                  U Formulí je to u zadní ovšem hrozně jednoduché. Tam na nezatíženém kole se seřizuje zcela k vnější desce, tak aby to skoro škrtalo (na nezatíženém kole).

                  A pokud je někdo těžký a má měkčí rám, tak i přesto, že seřídí na nezatíženém kole k vnější desce, tak mu to bude po nasednutí škrtat o vnitřní desku.

                  0 0
                  • rbcrx9  

                    Kola Lapierre mají skoro všechny Formule, takže jak nové, tak i servisy dělám stejně,zatím bez problémů.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A jak víš, že to pak zákaznímům za jízdy neškrtá? Ono třeba zadní brzda většinou není až tak moc slyšet.

                      0 0
                      • HHF.CeZet  

                        Já to neslyšel vůbec, zjistil sem to až doma, když sem čistil kolo, a zatočil sem zadním kolem.

                        0 0
                      • rbcrx9  

                        Jednak kolo projedu a pak se ptám zákazníka, zda s tím není problém. Navíc se teplotou může lehce během brždění i zvlnit kotouč, tak to může pochopitelně chytat.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ano to může. A Formule si právě škrtnou hrozně snadno, proto je zbytečné jim to ještě zhoršovat.

                          Já se tedy v praxi setkal u lidí, co si to neseštelují sami a vozí Formule, že to škrtalo a to pořád úplně každému.

                          Jen to často nevnímal (vždy je ten problém zatížené x nezatížené kolo hlavně u zadní brzdy).

                          0 0
                          • rbcrx9  

                            To je debata na dlouho,ale bývá to někdy problém, dát do normálu.

                            0 0
              • swinx  

                Postuju stejně a taky u Formulí, jen nechápu, proč na tom kole sedět, když utahuješ šrouby?

                0 0
                • Jery01  

                  Protože když sedneš na kolo, tak ti to může škrtat a naopak.

                  0 0
              • MlokCZ  

                U brzd s minimální mezerou jako Formule hodně pomůže dostat to do situace, že na zatíženém kole jsou desky přesně rovnoběžné s kotoučem. Když nejsou, tak je to se seřízením těžké až nemožné.

                A bohužel tohoto stavu dosáhnout je docela piplačka. Je třeba si vyhrát s pilníkem. Zásadně piluju adpaptéry, těch mi není líto.

                Jde o to, že tohle neřeší ani pořádně frézka v servisu, protože zatížením kola dojde nejen k mírnému pohybu kotouče vůči deskám, ale i k mírné změně úhlu.

                Tedy adaptér je potřeba opilovat tak, aby po zatížení to bylo přesně akorát.

                I když je to piplačka (samotné pilování jde rychle, protože většinou stačí vzít jen z části adaptéru barvu, jenže se to musí x krát zkoušet po každém trošku upilování), tak se to udělá jednou a pak všechna následná seřizování jdou mnohem snáze a brzda pak méně škrtá (nebudu psát, že nikdy neškrtá, takového stavu u té malé mezery nelze dosáhnout, ve větším náklonu se to malou tuhostí komponentů vždy nepatrně pohne; 100% to není ani s pevnou osou).

                0 0
                • HHF.CeZet  

                  Tak jsem vytáhl zadní kolo, strčil mezi desky šroubovák, kolo vrátil, povolil třmen, a na pár pokusů se mi to povedlo vystředit. Na kole sem přitom neseděl, tak snad to bude v pořádku.

                  0 0
          • jama  

            Tenhle postup používám, ale bez papíru – proč papír?

            0 0
      • HHF.CeZet  

        Jinak s tou pákou to byla dobrá poznámka, to se mi stalo hnedka první den, kdy jsem měl vytáhlí přední kolo, a mačkal sem přední brzdu. A pak sem se nestačil divit.

        0 0
        • Azmir  

          To sis měl něco o běžném servise zjistit než se do toho pustíš ještě navíc na super kole za 70 tis :D

          0 0
          • pepek  

            Takový drahý kolo by to mělo mít už nějak zabezpečený (trottelfest und idiotensicher). Že by na to soudruzi z NDR nedali nějakou signalizaci?

            0 0
          • HHF.CeZet  

            časem to vychytám.

            0 0
          • swinx  

            Nech toho, to kolo je super… nekaž mi radost! =oD

            0 0
    • Blade  

      Však to je správně, že ti desky brzdí o kotouč. Jak jinak by sis představoval, že to bude brzdit? Problém by to byl až kdyby ti ty zadní desky brzdily o přední kotouč :)

      0 0
    • Mark-H14  

      Hloupý dotaz začátečníka, který má první kotoučovky.

      Mám najeto necelých 1600km a brzdové páčky Elixirů 7 mám téměř u gripů. Zkoušel jsem to seřídit pootáčením kolečka u hadičky, či jak se tomu správně říká, a ono nic. Asi to bude rukama. Poradíte prosím? Děkuji.

      PS: kolik se dá přibližně najet na jedny destičky?

      0 0
      • RendyD  

        Odvzdušnit systém.

        0 0
        • Mark-H14  

          No výborně. Zajdu raději vedle do cykloservisu a kouknu jak na to, protože já bych to určitě po..al …

          Díky

          0 0
          • RendyD  

            Jinak, u hyder se na hadici nic nešteluje, je to uzavřený hydraulický okruh. Dají se nastavit páky, chod nebo vzdálenost páky anebo desek. A možná bys mohl kouknout na nějaký instruktážní video, odvzdušnění není problém a podle mě je lepší udělat si to sám s minimálními náklady, než to cpát do servisu..;-)

            0 0
            • jaski  

              Uzavrenej okruh? Nastaveni vzdalenosti desek? Asi nejakej prototyp brzd. Muzes jen tak lehce popsat, jak treba nastavujes vzdalenost desek?

              0 0
              • RendyD  

                FCS…

                0 0
                • jaski  

                  nevim co je fcs

                  0 0
                  • RendyD  

                    Feeling control system

                    0 0
                    • jaski  

                      takze u elixiru 7 se da nastavit vzdalenost desek?

                      0 0
                      • RendyD  

                        A to jsem někde napsal???:-o

                        0 0
                        • jaski  

                          reagoval si na prispevek o elixirech 7, takze on chce radu ohledne elixiru a ty pises kdovi o cem… tak to pak jo :)

                          nehlde na to, ze dnesni hydry nejsou uzavrenej system.

                          0 0
                          • RendyD  

                            Myslel jsem obecně, co asi tak lze nastavit u hyder. A tím uzavřeným systémem jsem myslel, že je prostě uzavřený, byť je otevřený…:-). Že z něj nic neteče, že je prostě zašpuntlej, takže se nic na hadici neštěluje…:-)

                            0 0
                            • RendyD  

                              I když, jak tak nad tím přemýšlím, tak ten FCS asi na hadici právě štěluje…

                              0 0
                            • jaski  

                              Tak mi teda jeste jednou popis, jak nastavujes tu vzdalenost desek obecne u hyder. A nebo to je nejaky slovni obrat jako otevreny system typu, ze to vlastne nejde, ale jako ze to vlastne de? :)

                              0 0
                        • Vilém  

                          „vzdálenost páky anebo desek“

                          0 0
                          • RendyD  

                            A? Co je jako špatně?

                            0 0
                            • Vilém  

                              proste jsi psal, ze se da nastavit vzdalenost paky nebo desek. O kousek nize pises, zes nic takoveho nepsal.

                              0 0
                              • RendyD  

                                Tak se nauc číst. Psal jsem,že jsem nic takového nepsal ve vztahu ke konkrétním Avidům,ale že to lze,což také lze…

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Kdyz reagujes na konkretni post, konkretni brzdy, tak je trochu mimo psat obecne vlastnosti vsech moznych brzda..je to jak bys na trabantim foru zacal psat, ze je treba obcas zkontrolovat hladinu oleje v mezinapravovych diferencialech nebo gyroskopicke vyvazovani hlavne.

                                  Jinak, u hyder se na hadici nic nešteluje, je to uzavřený hydraulický okruh. u Avid Elixir by se dlao rict, ze to stelovatko je na hadici…nicmene tohle je slovickareni jeste o level vys nez tu predvadis…

                                  Napsal jsi hovadinu, tak bud chlap, uznej to a soupej nohama.

                                  0 0
                                  • RendyD  

                                    Proč by to bylo mimo? Napsal jsem „hydry“, kdo umí číst, pochopí. Vůbec nejvíc mě baví, když někdo není schopen k tématu poradit, ale přihrne se slovíčkařit a kritizovat někoho, kdo poradit chce. Ale to je prostě kolorit B-F. Rada zněla – odvzdušnit…

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      K diskuzi o avid juicy 7…k tematu se predpoklada, ze pises o danych brzdach

                                      Jinak, u hyder se na hadici nic nešteluje…ano, stelovatka jsou na pace

                                      je to uzavřený hydraulický okruh…neni

                                      Dají se nastavit páky, chod nebo vzdálenost páky anebo desek..paky ano, chod paky ano, vzdalenost paky ano, vzdalenost desek umi max nekdere mechanicke brzdy. Pravdivostni tabulka pro nebo je niz..

                                      // A možná bys mohl kouknout na nějaký instruktážní video, odvzdušnění není problém a podle mě je lepší udělat si to sám s minimálními náklady, než to cpát do servisu..;-)//…ano

                                      OR:

                                      A B A||B

                                      1 1 1

                                      1 0 1

                                      0 1 1

                                      0 0 0

                                      0 0
                                • Vilém  

                                  Tak v tom pripade se ty nauc reagovat k tematu.

                                  0 0
                                  • RendyD  

                                    Tak se tím řiď, piš k tématu a na mě se vyser, já se nic neptal…;-)

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Bez radsi slapat ulici a nemrhej tu nasema penezma.

                                      0 0
                                      • RendyD  

                                        Já tu něčím mrhám? Tak leda svým volným časem. Ty mi snad nějaké peníze dáváš?:-D Jsi směšný.

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          Pokud mas volno, tak potom ano. Jinak samo davam.

                                          0 0
                                          • RendyD  

                                            Jo? Tak to bys mohl trochu přihodit, nestojí to za moc.

                                            0 0
                                            • Vilém  

                                              To je tvuj problem, ze si se k tomuto spolku pridal.

                                              0 0
                                              • RendyD  

                                                Inteligentní příspěvek…:-) Ale nezoufej, v tom je to kouzlo, že nejsme všichni stejní.

                                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Jenže FCS taky žádnou vzdálenost desek nenastavuje, takže je fuk, jestli to bylo myšleno k Avidům nebo ne.

                                  0 0
                                  • RendyD  

                                    Jak to? Tady píšou, že jo… (Pro rok 2012 dostaly eRjedničky nově FCS Feeling control system (pro snadné nastavení vzdálenosti brzdových destiček od kotouče) a alternativní objímku MixMaster určenou pro případné integrované uchycení řadících páček.)

                                    Nastavení vzdálenosti brzdových destiček neznamená nastavení vzdálenosti brzdových destiček? Aha. Tak to pak jo.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Nesmíš věřit všemu co kde čteš. To je pouze špatný překlad.

                                      V originále je psáno

                                      „Formula's Feeling Control System allows users to customize the pad contact point.“

                                      Což správně znamená, že to nastavuje mrtvý chod páky a ovlivní to v jaké poloze páky dojde ke kontaktu destiček s kotoučem.

                                      Vzdálenost destiček od kotouče je pořád stejná.

                                      PS: Jezdil jsem troje Formule s FCS.

                                      0 0
                                      • RendyD  

                                        Jo, za špatný překlad já nemůžu… Pouze jsem prezentoval to, co bylo napsáno. Anglicky neumím, takže nebudu dělat ani arbitra, kdo to přeložil dobře, jestli oni, nebo Ty…;-).

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Já nedělal žádný přesný překlad, já to popsal dle toho jak to opravdu funguje. Přesný překlad té věty by byl ještě trošku jiný.

                                          0 0
                                          • RendyD  

                                            Ale to nevylučuje to, že jsem jen citoval z odborného článku a nemůžu za překlad.

                                            0 0
      • RendyD  

        Jo, a ty destičky – to je individuální, podle toho, jakej terén jezdíš, jakým způsobem brzdíš a jestli jezdíš v bordelu. 1600km můžou klidně vydržet, ale taky třeba 500..:-). Chce to kouknout, zda je na destičce ještě brzdící směs, pod cca 3/4mm bych moc nechodil.

        0 0
      • McBlacky  

        než to někam poneseš, zkus tu páku párkrát vycvaknout směrem od gripu, zacvaknout zpátky a mačkat.

        u elixírů to často pomůže.

        0 0
        • MaPa  

          já mám teda elixiry 7 v carbonu a tam ta servisní poloha není :-(

          0 0
    • sodek  

      Využiju vlákno – nevíte někdo, jaká je velikost závitu / průměr šroubu, kterými jsou hydraulické brzdy šroubovány do patek? Díky

      0 0
    • Mark-H14  

      Prosím o radu zdejší bikery. Mám problém s brzdami Avid Elixir 7 SL. Jelikož to jsou mé první hydraulické brzdy, tak docela tápu.

      V červenci před dovolenou vše OK, včetně destiček. Nájezd asi 2400km. Během dovolené kolo odpočívalo pověšené za pedál jako vždy. Po návratu z dovolené jsem se jel projet a ihned jsem zjistil,že zadní brzda nebrzdí. Páka šla normálně, ne na grip, prostě jako by bylo vše OK, ale brždění se nekonalo. Při 40km vyjížďce jsem tedy průběžně

      zadní brzdu zkoušel a ona se jakoby občas chytla, ale bylo to vždy jen na chvilku a pak zase nic.

      Nezbylo nic jiného něž servis – prodejna, kde jsme kolo koupil. Ráno mi to nedalo a ještě jsem kolo chtěl zkusit a bohužel jsem zjistil, že nebrzdí už ani přední brzda. Jelikož to mám od domu z kopce,tak Vám nemusím popisovat co následovalo a že jsem se podruhé narodil.

      V servise (prodejně) mi sdělili, že to nevypadá na zavzdušnění a také mi řekli, že nejsou mastné, ale také mi nedokázali vysvětlit proč tedy přestaly z ničeho nic brzdit. Následně brzdy demontovali s tím, že kolo je v záruce brzy pošlou do Cyklo Žitný jako výhradnímu zastoupení Avid. 14 dní jsem byl bez kole, respektive bez brzd a užíval jsem si na mé prehistorické 26".

      Brzdy se vrátili s vysvětlením, že byly jen zavzdušněné. Byl jsme docela naštvaný, když to šlo vyřešit v servise, ale už jsem to zkousnul.

      O to větší překvapením bylo dnešní ráno. Poslední vyjížďky byly So a Ne cca 100km a zase vše OK. Do dneška, tři dny kolo stálo a ráno sednu na kolo a zjistím, že zadní brzda opět nebrzdí a to jako téměř vůbec. Destičky ještě OK.

      Opět zavzdušnění? Proč? Je to normální, že se brzdy zavzdušňují co dva měsíce? Kolo je stále v záruce, ale nechci být zase minimálně 14 dní bez kola, abych se pak dozvěděl, že to jen odvzdušnili, ale také nechci co dva měsíce odvzdušňovat a nebo se někde zabít.

      PS: jaké nové desky si mám koupit?

      Díky moc za upřímně míněné rady. M.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jak moc daleko mas nastavenou paku od gripu? Tusim ze pri max. odtazeni paka nejde az ke gripu zacknout.

        Jinak prupad paky (az ke gripu) a zadny brzdy ucinek je casto projev zavzdusneni. Pruser avidu neni v jejich samovolnem zavzdusnovani (skoro si troufam rict, ze je to jenom vymysl), ale v tom, ze se proste blbe odvzdusnujou a ne vzdy se to provede na 100%…

        0 0
        • Mark-H14  

          Samo, že páka nejde ke gripu. Včera mě kolega při výměně řetězu upozornil na to, že se mu páka zadní brzdy zdá nějaká měkčí, ale o zavzdušnění nemluvil. Kolo brzdilo normálně. Ráno už zadní nebrzdila vůbec.

          Odvzdušnění dělali koncem července přímo v Cyklo Žitný (zastoupení Avid)

          0 0
          • Smazaný účet  

            No, u zitneho by to umet mohli..ale nemuseli:D Jestli se ti paka propada i tedka, tak zkus vypozorovat, jestli se pri zmacknuti paky hybou desky.

            Kdyztak reklamuj jeste 2× a potreti mozna dostanes nove brzdy…

            0 0
            • Mark-H14  

              Desky se při zmáčknutí páky hýbou a někdy lehounce přibrzdí, ale jen tak, že když stojím vedle kola, tak s ním jedu i když brzdím na doraz.

              0 0
      • Milvus888  

        a v jké poloze ho máš ?

        0 0
        • Mark-H14  

          Co myslíš?

          Páku od gripu cca 3cm.

          Kolo mám pověšeno tak jak je na fotce:

          0 0
          • Milvus888  

            to by nemelo vadit…

            0 0
            • Kynio  

              zavzdušnění u elexiru díky skladování kola na zadním kole, je KEC! Mám tak 2 kola už přes 2 roky a v pohodě.

              0 0
              • McBlacky  

                souhlas: i když jsem ho měl přes zimu otočený na řidítkách to nemělo vliv

                0 0
                • MlokCZ  

                  Otočení kola může pouze odhalit, že brzda není 100% odzvdušněná. Samo o sobě to problém nezpůsobí.

                  0 0
              • Mark-H14  

                Chlapi, ale já jsem kolo nikdy neobracel, ani jej neskladuji zavěšené za zadní či přední kolo. Kolo skladuji, tak jak na té demo fotce.

                Z cyklo žitný mi dnes odepsali, že mám brzdu demontovat a se záručákem poslat k nim na reklamaci.

                Musím někde sehnat jinou provizorní na zapůjčení, chtěl jsem si ještě užít podzim na kole.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Kup Shimana, až ti vrátí nový Avidy, tak je tady udáš :-)

                  0 0
                  • Mark-H14  

                    Na Shimana slyším všude chválu, ale jsem konzerva a SH mi k tomu Sramu fakt nejde. Nicméně mě ty Avidy fakt se..u!

                    Dnes jsem jel na kole do práce a ráno 3°C a tak jsem si pěkně brzdil (mačkal páku) zadní brzdou i do kopce. Prostě brždění se nekonalo. Kolo mi stálo celý den na balkóně na sluníčku. Třeba je to blbost, ale cestou z práce to zase brzdilo.

                    Musím sehnat na půjčení brzdu, dříve jim to k reklamaci nepošlu.

                    0 0
                    • Lachtis  

                      Já mám na svém pevném stampu taky elixíry 7 (moje první avidy), předtím jsem jezdil poslední Shimana pravda Deore a Avidy mi sedí víc. ALe je pravda, že když kolo delší dobu stojí, tak páka „ubyde“ či jak to napsat :-). Prostě musím poštelovat účinek páky (mám rád rychlý nástup, žádné mačkání až ke gripům).

                      Ale jak píšeš ty, jednou jsem, když bylo kolo téměř nové, nechal na hodně silném a prudkém slunci a když jsem zmáčkl zadní brzdu celá se propadla ke gripům bez účinku… Tak jsem opět nastavil otočním kolečkem záběr a opět v pohodě. Za jízdy se mi nikdy nestalo, že by nebrzdila.

                      Zřejmě máš smůlu a třeba by Ti Shimana seděli, ale já bych zůstal u Avidu (pouze můj názor, nikomu jej nevnucuji).

                      0 0
                      • Mark-H14  

                        Nemám s čím srovnávat. Jsou to mé první hydraulické brzdy po Véčkách.

                        S tím sluncem jsem měl spíše naopak. Brzda ráno ve 3°C nebrzila vůbec – kolo stálo venku na slunci – cestou z práce brzdila.

                        0 0
                    • Ruprt2  

                      Buď je ta brzda špatná, což je divné, že by byli stejně špané obě brzdy, takže si to nemyslím.

                      Druhá možnost je, že je tam prostě vzduch.

                      Buď se na odvzdušnění u žitného vykašlali, nebo to udělali blbě, a nebo tam máš někde netěsnost a nevšiml sis toho.

                      změny pohohy, teploty a sluníčko, to všechno má mizivý vliv na brzdy a brzdovku, ale má to vliv na vzduch uvnitř.

                      zkontroluj jestli ti neuniká někde kapalina.

                      Mrknul bych se na konce hadic.

                      0 0
                      • Mark-H14  

                        Mrknu. Kolo parkujev místnosti s dlažbou, kdyby něco mělo ukápnout, tak bych si všiml, ale asi to může být mikro…

                        0 0
    • Lachtis  

      Využuji vlákno a zeptám se. Nedávno jsem měnil desky a jelikož mi lehce škrtaly o kotouč musel jsem centrovat třmen, což se mi podařilo celkem rychle a bez větších problémů. Ovšem pokoušel jsem se jít podle často psaného postupu, tedy jsem chtěl i „zamáčknout“ pístky pomocí šroubováku přes staré desky. Za boha se mi s nima nepodařilo pohnout a větší sílu jsem měl strach použít abych to náhodou ne..urvil :-).

      Zkoušeli jste u 7ček zatlačit pístky? Jakým způsobem (přes staré desky) a s pomocí šroubováku a jakou silou (na krev nebo pohodovým zatlačením)?

      Díky.

      0 0
      • Lachtis  

        Hoj, chtěl bych toto vlákno oživit a i můj starý dotaz. Před hodinou jsem málem z Elixírů 7 porodil. Mám už téměř sjeté desky a tak jsem chtěl dát nové. Přes staré desky jsem do třmene vrazil takový ten pojišťovák, který zarazí pístky a vytáhne desky. Jo, zarazit se mi to podařilo, ale na vytažení jsem musel říci otci a rvali jsme to zuby nechty… Naštěstí se to podařilo, ale pístky skoro vůbec nezajely :-(. Šroubovákem jsem to zkoušel vždycky, ale jako třeba na tomto videu http://www.youtube.com/watch… , kde jen tak zatlačí to já teda zaboha neudělám a to opravdu udělám fest silou…

        Proto se ptám, musí se ještě něco udělat, povolit. Nebo jsem postupoval správné?

        Díky Tom

        0 0
        • Kublaj  

          Problém je že máš v brzdách moc kapaliny… taky sem s tím dobu bojoval, stačí trochu povolit odvzdušňovák na třmenu a roztáhnout pístky. Vyteče přebytečná kapalina ale pozor aby kapaliny nevyteklo moc a nezavzdušnili se brzdy :)

          0 0
          • Smazaný účet  
            1. pokud prvne meni desky, tak brzda s novyma deskama byla naplnena dobre

            (spekulace)

            1. povolovat odvzdusnovak na trmenu je mozna pohodlnejsi, ale zkusenosti pravi,

            ze je mnohem snazsi odvzdusnit paku nez trmen…takze radim povolovat odvzdusnovak na pace…jako bonus tim jde vytlacit pripadny vzduch z paky…

            0 0
        • Smazaný účet  

          Takze.

          Pokud jsi mezi desky neco vtlacil-tu rozperku, tak je logicke, ze ven nepujdou. Jinak po vytazeni kotouce a vysroubovani pojistovaciho sroubku jdou desky vytahnout uplne vpohode (pokud je vytahujes spravnym smerem). Spacer se vlozi az potom.

          Pred pokusama o roztahovani je nutne vysroubovat stelovatko mrtveho chodu na pace na „nejdelsi chod“ coz trochu zvetsi objem pro kapalinu. Taktez je vhodne vycvaknout paku do servisni polohy.

          Jina pistky se vraci, je to dao tim, jak se pohybuji v tesneni. Je vice nez vhodne pacit pistky pres stare desky-jedny si schovavam u servisni sady prave pro tyto ucely. Nesmis tlacit na jedno misto, protze by se pistkz mohly vzpircit…ale vsechno tohle je videt na prvni pohled, kdyz na brzdu juknes a zamyslis se:)

          0 0
          • Lachtis  

            Chlapi, díky za reakce :-D.

            Já tušil, že to nebude jen o zatlačení.

            Prvně to že desky mohu vyndat bez toho spaceru či jak se tomu nadává vím, ale někde na chytrém youtube to jeden američan ukazoval jako ideální pro zatlačení pístků a vytažení i desek :-D. No nic chybama se člověk učí.

            vyšroubovat štelovátko mrtvého chodu na páce na „nejdelší chod“ – myslíš to otoční kolečko na páce čím upravuji chod páky? Tedy aby páka šla co možná nejvíce ke gripům? Ale nerozumím: vycvaknout páku do servisní polohy? To udělám co?

            S tím vypouštěním kapaliny mám docela strach, ale tak zase na druhou stranu, když to po.., tak maximálně zaplatím za kapalinu a servis s tím, no :-(

            0 0
            • Milvus888  

              Právě naopak, aby ta páka byla co nejdál od gripu – to kolečko aby bylo co nejvíc vysunuté ven.

              0 0
              • Kublaj  

                Blbost… u E7 se to šteluje tak aby páka byla blíže gripům, protože když to šteluješ opačně tak přitahuješ pístky…

                0 0
                • Milvus888  

                  Když má páka krátky chod – kolečko je zasunuté na max. tzn. pístky musí být blíže kotouči protože chod páky je kratší.

                  0 0
                  • Kublaj  

                    Mluvíme o tomto?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      ne, nastala chyba v porozumneni­..tohle steluje vzdalenost paky od gripu…na mnozstvi kapaliny v systemu by poloha paky nemela mit vliv…ale muzes ji zkusit uplne oddalit…avidy jsou obcas kouzelne:)

                      0 0
                      • Kublaj  

                        Ono právě pokud páku vzdálíš od gripů natolik, že se opře o tělo brzdy, tak dalším oddalováním přitahuješ pístky ke kotouči :))

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Divne:D

                          0 0
                          • Kublaj  

                            Takovej lehce aviďáckej vtípek :D Avšak majitelům karbonových pák nedoporučuji :D Kámoš má takhle jednu pěkně vydřenou a už se o to tělo neopírá…nicméně abychom to uzavřeli pro servis E7 mauál doporučuje vzdálenost vrcholu páky k ose řidítek 75–80 mm což odpovídá pozici kdy to nedělá onu neplechu.

                            0 0
                  • Smazaný účet  

                    elixity 7 nemaji stelovani mrtveho chodu

                    http://www.bikerumor.com/…tter-easier/

                    a stelovani mrtveho chodu nedela nic se vzdalenosti desek od kotouce…

                    0 0
            • Smazaný účet  

              Omlouvam se za mystifikaci…E7 stelovani mrtveho chodu nemaji:(…takze aspon vycvaknout paku do servisni pokohy, coz udelat tak, ze na ni primerenou silou zatlacis od grip:)

              Pisty roztahuju tak, te tam napred vytahnu desky a vynetu makno, ktere je mezi deskama a vnitrnima stenama prasatka. Pak dam desky a roztahuju…je jedno jestli cervenym spacerem nebo sroubovakem…pozdeji jenom sroubovakem po vsech stranach postupne…desky pod sroubovakem docela trpi, takze je dobr etohle delat se staryma. Kdyz je hotovo, tak dam nove desky, mezi ne nacpu cerveny spacer-trochu pomackavam pakou..kdyz to fakt nejde, tka je nacase upustit kapalinu…

              Pri upousteni je dulezite mit cely system natlakovany..i­dealne „nasilu“ natlacit spacer…ke sroubku si das hadru a lehce povolujes…nechas pak kapek odtect, utahnes, zkontrolujes mezeru/zatlacis vice spacer a pripadne opakujes…je lepsi postupovat po krocich protze tim zmensis riziko ze a) upustis moc kapaliny, b) zavzdusnis brzdu)…:)

              0 0
              • McBlacky  

                vím že to je pravěk, ale měly vůbec E7 servisní polohu? To měly staré R, CR, CR SL. Ale nový CR už to neměly, pak se to přeznačilo na E7 a E9. Co mám E7 2013 tak to taky nemají…

                0 0
            • Kublaj  

              Předtím než budeš roztahovat pístky to „štelovátko“ otoč tak, aby páka měla chod blíž ke gripům, nemusíš úplně… to že pístky nepřitahuje poznáš tak že páka má v klidvé poloze vůli i na opačnou stranu mačkání.

              0 0
          • Milvus888  

            Elixir 7 servisní polohu nemají,, -.-

            0 0
    • Radeu  

      Zdravím lidi, prosím Vás o pomoc se svými Elixiry 7…mám je zcela nové, najeto cca 160km a trápí mě pískání, lehké škrtání o kotouč jsem vyřešil poštelováním třmenů, stejně tak pískání přední brzdy postupně mizí, ale zadní vydává neskutečný zvuky. Pískání a zvuky,že to trhá uši…poradíte jak se toho účinně zbavit, pokud víte? děkuji…

      0 0
      • Milvus888  

        odmastit kotouč a desky, jinak stím nic neuděláš, to jsou prostě avidy..

        0 0
        • Radeu  

          koukám na epicu asi stejná zkušenost,ne? :-)

          a poprosím o stručnej návod, pokud můžeš…

          0 0
          • Radeu  

            dobrý, návodů tu je dost koukám, tak zkusím, díky

            0 0
    • Lachtis  

      Ahoj, dovolím si oživit vlákno.

      Včera jsem byl nucen vyměnit sjeté destičky.

      Mám elixíry 7, tedy žádnou servisní polohu nemají a postupoval jsem tak, že jsem pístky zasunul přes staré desky pomocí šroubováku. Vše proběhlo bez problémů a bez větší síly krásně pístky zajely. Poté jsem nandal destičky a provedl vystředění třmene. Ale při cváčknutí se mi téměř brzda propadla ke gripům. Ani další zváčknutí nepomohlo, tak jsem šteloval chod brzdy či jak se tomu říká tím otočným šroubkem (který se šteluje ručně). Povoloval jsem jej proti směru hodinových ručiček a každá otočka způsobila, že se brzdová páka propadala méně a méně až jsem se dostal na optimální úroveň.

      Sice je teď vše v pohodě, ale zajímalo mě proč se to stalo? Kapalina žádná neutekla, zavdušnění asi také nemohlo nastat – nemačkal jsem naprázdno apod.

      Tedy je toto normální a holt se musí u avidů pak štelovat pomocí toho kolečka účinnost páky?

      Díky za info s avidy jsem spokojený, brzdí dobře, ale se servisem mám rezervy…

      0 0
      • Ruprt2  

        když jsi roztáhl destičky, od sebe, tak samozřejmě pak musíš napumpovat brzdy aby si sedli na svou optimální vzdálenost.

        Z toho co píšeš, jsem vydedukoval, že jsi toto nevěděl a po první propadu ses zalekl.

        Následným nastavováním a testováním nastavení si destičky našli svou polohu vůči kotouči, což by udělali i bez nastavování.

        Zjisti si na co to točítko je. Na nastavení desek nebo jakési šolíchájí po jejich servisu to neslouží.

        A vůbec z toho co píšeš mám takový zvláštní pocit, možná alespoň výhledově vyzkoušej i jiné brzdy od Avidu, popř. si na ně nech šáhnout od někoho kdo. Jestli ti chodí tak jak by měli.

        Jestli jsi spokojený se současným stavem, tak ti přeju spoustu spokojených km. A nezapomeň nové desky zahořet.

        0 0
        • Lachtis  

          No, párkrát jsem zapumpoval, ale teď nedokáži říci kolikrát, možná tak 5X a pořád šla páka ke gripům, ale desky už byly ideálně u kotouče a potřeboval jen vystředit třmen protože lehce škrtal. Proto jsem tím kolečkem, kterým dle zjištěných informací nastavuji chod páky udělal výše popsané a fungovalo to.

          Tak pro příště budu zkoušet pumpovat vícekrát, zda to nezabere.

          0 0
    • Vojta Kubera  

      ja mam podobny problem ale zase po vyjizdce mi to nebrzdi jenom pribrzduje i kdyz to mackam co nejvic

      prosim odpovídat na email diky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.