• Bengti

    Nemáte zkušenost s příčnou plochou nohu, fyzioterapeut mě diagnostikoval že mám příčně plochou nohu, protože mě po delší době začali brnět prsty na levé noze, tak mě doporučil udělaní ortopedické vložky tak jsem se chtěl zeptat jestli budu muset měnit polohu kufru dopředu nebo dozadu než je idealní poloha, jedná se o silniční pedaly.

    • blaf  

      co ma spolecneho vlozka v bote s polohou kufru? kufry si nasteluj, tak jak ti vyhovuje

    • Murphy-HC  

      Podle vlastni zkusenosti (ale ja mam plochou ve vsech smerech), tak cim jsou kufry vic vepredu, tim driv mne zacne bolet klenba. Ale predpokladam, ze to spis souvisi s podelne plochou. Sam jezdim hlavne v terenu, takze posun kufru o cca 1 cm vzad neznamenal zadnou velkou ujmu.

      • Bengti  

        Děkuji vyzkoušim to jde mi oto abych ulehčil trochu chodidlum, vložky používám už měsíc a je to o malinko lepší, tak mi jde o to jestli prave nemusim trochu upravit kufry.

    • Murphy-HC  

      Zkousej to, jako by to bylo poprve. 8-) Nejsem ortoped, ale obecne pro klenbu utazeny „preskac“ neni to nejlepsi. Tim hur, kdyz takhle sevrenou casti tela musis podavat vykon.

      Na druhou stranu priznam, ze i na fullovi v terenu jsem tesne po posunuti citil, jako by mi nekam zmizela malinka cast vykonu. Po tydnu jsem o tom ani nevedel. Co to udela se sinicarem, netusim. (Abys mne tu pak neproklinal. 8-))

    • YuraOlomouc  

      Chodit na boso a v botech které poskytuji minimalni oporu chodidlu, aby jsi zacal zapojovat všechny ty svaly, které uz dnes většina lidi nezapojuje a pak mají chodidla jako lachtani.. Tvrda neohebna podrážka tretry s vytvarovanou vlozkou to bude jenom zhoršovat.. Tady je potřeba rozlisit zdravi tech chodidel a jezdeni na kole. To spolu nemá nic spolecneho no..

      • Bengti  

        Spolecny to ze při příčném plochem chodidle se vice namahaji nervy prstu, tedy cituji slova doktora.

        • YuraOlomouc  

          Ctes co pisu? Zdravi chodidla nemá nic spolecneho s jizdou na kole v tretrách. Tzn. musíš si vybrat jestli si budes dal dojebavat nohy v tretrách a nebo to zacnes nejak resit. Uz chapeme?

          • ˘Ö˘ Krab  

            Kontrolní otázky: máš ploché nohy, jezdíš v tretrách, pokud ano, tak jaké v nich používáš vložky a kolik toho takto najedeš? Popř. jsi bootfiter nebo ortopéd, podiatr nebo fyzioterapeut?

            • Bengti  

              Ano jezdim v tretrach a používám ortopedicke vložky který me dělali na míru, pouzivam je i v pracovnich botech, najezdim kolem 15tis km a diagnozu stanovil proterik.

            • blaf  

              Yura ma pravdu, cyklo tretra se zdravym obouvanim nema nic spolecneho, tvrda/pevna podrazka bez jakekoliv stimulace, noha stazena co to jde, pravy opak toho jak ma vypadat obuti, vlozka pomuze drzet nohu ve spravne pozici, ale je to jen pasivni podpora, takze stale nic co by prospivalo zdravi

            • YuraOlomouc  

              Mel jsem nohy jako lachtan v nejakych 10–12 letech no nastesti jsem mel babicku na statku a stacilo jedno leto behani po venku naboso a všechno se dalo perfektne do poradku.. Jinak nemusim byt zadnej odbornik na to abych mohl konstatovat, ze atrofovane svaly od kotniku dolu nejsou nic zdravého. Chodidla mají neskutecny množství nervovych zakoneceni, který jestliže nestimulujes a mas na nohou jen tretry nebo nejake pohorky s extra tvrdou podrážkou. Tak je velka pravdepodobnost, ze v pokrocilejsim veku budes met s téma nohama velky problémy. Jinak ano snazim se chodit naboso kde se da a nebo v botech, které mají minimalni oporu(tenkou, poddajnou podrazku) 5fingrsky mam rad..

            • YuraOlomouc  

              Mel jsem nohy jako lachtan v nejakych 10–12 letech no nastesti jsem mel babicku na statku a stacilo jedno leto behani po venku naboso a všechno se dalo perfektne do poradku.. Jinak nemusim byt zadnej odbornik na to abych mohl konstatovat, ze atrofovane svaly od kotniku dolu nejsou nic zdravého. Chodidla mají neskutecny množství nervovych zakoneceni, který jestliže nestimulujes a mas na nohou jen tretry nebo nejake pohorky s extra tvrdou podrážkou. Tak je velka pravdepodobnost, ze v pokrocilejsim veku budes met s téma nohama velky problémy. Jinak ano snazim se chodit naboso kde se da a nebo v botech, které mají minimalni oporu(tenkou, poddajnou podrazku) 5fingrsky mam rad..

              • YuraOlomouc  

                Btw doporučuju, kdykoliv kdy je to mozne masaz s nejakym balonkem. Idealne třeba bejzbolak, kterej je tvrdej jak sutr..

                http://www.youtube.com/results?…

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Tazatel najede 15.000 km/rok. To je určitě přes 550 hod. Myslíš, že se dá pouhou masáží v reálném čase napravit léty nekorigovaný stav? Jak dlouho by musela masáž probíhat? Bude reflexivní účinek masáže dostatečný?

                  • YuraOlomouc  

                    Ja ale snad napsal, ze si musí vybrat, jestli si dal dojebavat nohy v tretrách a nebo s tim zacit něco delat ne? Je jedno jak dlouho na to sral. Když si z toho udela prioritu(byt zdravej) tak jako to delal s kolem, tak se s tim urcite da něco delat. Napred si ale musí ujasnit co teda chce.

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Samozřejmě, že chce zůstat zdravý, proto se pokouší to v tretrách nezhoršovat.

                      Jak dlouho by denně musel masírovat/cvičit, aby stav průběžně kompenzoval, jaký poměr by měl být tretry:masáži? Nepředpokládám, že ubere z času jízdy na kole.

                      • YuraOlomouc  

                        „Nepředpokládám, že ubere z času jízdy na kole.“

                        No prave to bude asi ten hlavni zadrhel. Jinak ta masaz je jen jako soucast toho co by mel dotycnej delat a ne nejaka zasadni věc. V první rade by mel asi prestat s tim co problém jen zhorsuje, takze jestli se zasekne uz tady, tak to bude problém..

                        Btw s tim trollenim jak a kolik presne a jake pomery ceho s tim jdi do prdele.. :)

                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Děkuji za odkázání do konkrétních míst místo konkrétní odpovědi.

                          Mám ne úplně malou zkušenost jak s tretrami, tak se skutečně tvrdými a úzkými přezkáči. Bosý nechodím z důvodu značného rizika poranění, které by mi znemožnilo sportovat, ale mám jiný recept.

                          Na opravdu silné kotníky a klenby stačí cca 70 km/měsíc pozvolného trailového běhu po různorodých površích a sklonech, normálně v botách, není ani nutné běhat bahnem a hrabankou, lesní a polní cesty bohatě stačí. Navíc se tímto dá kompenzovat do značné míry jednostranná zátěž cyklistiky na celý pohybový aparát, přitom ten objem je, při šnečím tempu 6 min/km, použitelný jako ryzí kompenzační pásmo a jako takové se dá včlenit do cyklotréninku. Zároveň není natolik intenzivní a dlouhý, aby cyklistice škodil přebudováváním svalstva. Co Ty na to?

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.