• hawrda

    Tak jsem takhle jednou nedávno na švihu přemítal stoupajíce do velmi mírného kopce k čemu je mi na biku převodník 44 ,když zrovna tento mírný kopec bych v poho jel na 42 převodníku­.Samomozdřejmě shodím na prostřední placku…,ale právě v těchto momentech mi přijde ,že na prostřední placku bych mohl jezdit pořád a tu velkou 44 využiju je málo.Jde o to,že  u 42 zubů se mi to nestávalo(donedávna jsem měl 42 na starým zimáku)a všechny placky se tak nějak stejnoměrněji zatěžovaly.V pod­statě od začátku co převládly 44 zuby tak mám pocit ,že je to na bajk moc.A když k tomu připočtu 11 zubů vzadu…no ruku na srdce,kolik toho najezdíte na nejtěžší převod.Já tedy moc ne.

    Berte to jen jako takové zamyšlení:-)))

    Anketa: ke kterému převodníku by jste se přikonili vy?

    44
    44x
    81%
    42
    10x
    19%
    0 0
    • Samalama  

      44 11 jazdim ked idem zahaknuty za autobusom a aj to je niekedy malo :D

      0 0
    • MlokCZ  

      S 11ctkou na kazetě mám taky raději 42 převodník (tedy spíše měl dokud se to tak dělalo), ale ten rozdíl je zase na druhou stranu poměrně malý (je to jen půl zubu na kazetě pro malé pastorky) a pak jsou dnešní přesmykače stavěné na 44 zubů, takže to neřeším a nechávam 44.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle u mě platí u fulla. U celopevňáku bych tu 44tku i preferoval, tam 44/11 někdy používám.

        0 0
    • TheIF  

      A to nejezdíš z kopce ????  Já občas i na rovině po větru, přemýšlím, že místo 44 dám 48 :-)

      0 0
      • zichis  

        přece by sis z toho nechtěl udělat krose :-!

        0 0
      • hawrda  

        Z kopce jezdím,ale to nepotřebuju šlapat ne?jede to samo a davám si voraz.Nehledě na to,že mám v lese vítr ze srážky se zvěří(často mi kříží cestu srnčí zvěř a i jiná menší havěť)tak to nijak moc neženu.Samozdřejmě se jedná o cesty s hladším povrchem kde by se to dalo kalit na ty těžký převody.

        Co se týká háku za autobusem,tak to fakt neaplikuju.V Praze by tě stejně spíš brzdil a nebo udusil:-)

        Jinak to beru spíš obecně.Je mi jasné,že někteří jedinci se závodním duchem by brali i větší pilu.

        Já osobně bych pokud by byla ta možnost u klik vyšších tříd šáhnul po 42 zubácích minimálně u celopéra jak naznačil Mlok.

        0 0
    • Vegan  

      nahod dva prevodniky jeden 22 pripadne kapku vetsi a druhej 38 a mas o moznost mene kam radit a nemas co resit :D

      0 0
      • MlokCZ  

        O tom vždy jednou za čas zauvažuju na fulla a pak to neudělám :-)

        22/38 je už nepříjemně velký skok, to by mi vadilo, takže bych musel dát 22/36 maximálně (a raději kvůli skoku bych měl ještě 34). A zase 36tka je už poměrně malá i na fullu (o 34 ani nemluvě). 36/11 při 90ot./min nedá ani celých 40km/h (a 38 by nebylo zase o tolik lepší). A máme tu třeba jednu louku, kterou jezdíme hodně často a která je mírně z kopce. Na HT se napálit nedá, na to je moc nerovná. Na fullu ale ano a pak je to paráda a kolem 40km/h se tam jezdí běžně. A tohle je jen jeden z příkladů pro kousek, který jezdíme po celý rok velmi často. A takových mírných sjezdů v terénu tu jezdíme mnohem více, třeba červená z Krkavce (kromě prudkého začátku, kde se nešlape se dá zase celý mírný sjezd přes kořeny letět až dolu kolem 40km/h, místy i více).

        0 0
        • kubad  

          mám na Rockym který je složený na ježdění po rovinách tady na jižní moravě

          42/30 a kazetu 12–27 předtím tam bylo klasicky 44/29 nějaký podstatnější rozdíl nepociťuji.

          42z je s ohledem na kazetu výhodnější, ale mám pocit že s větší plackou 44z se mě líp jede ale sem silový typ, pro frkvenční jezdce může být 42z výhoda, tohle si asi musí každý zkusit sám a rozhodnout se podle testu

           
          0 0
        • zirecek  

          Mám 44/29 + 11–34. Uvažuju nad nákupem kazety 12–36. Převodník 42z se mi zdá vhodnější než 44z pro kazetu 11-XX.

          0 0
        • Vegan  

          mloku zkus to :)

          je to faj nmas vetsi prostor pod prevodnikama navic krite rockrigem. ten rozdil 22–38 neni to moc velky skok. je to tak akorat na kazetu 11–34 kde diky jenom dvema prevodnikum na kazdou placku pokryjes vsech devet kolecek bez toho aniz by ti nekde kdekoli cokoli druhlo takze krom toho ze nemas nejtezsi prevody ktere ja vubec neradil je to mnohem lepsi.

          0 0
          • MlokCZ  

            Když si ty převody nepoužíval, tak to máš pak jednoduché. Rockring by se ale hodil, to jo.

            0 0
          • MlokCZ  

            Ale asi objednám jedny celé nové SLX s dvojplackou 22/36, ty se mi líbí a pak to můžu dle potřeby rychle prohazovat a zkoušet.

            Teď ještě zůstává otázka, jak moc si bude větší střední pila rozumnět s E-Type přesmykem, u kterého nemám možnost ho výškově posouvat.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak přesmykač bych potřeboval jiný a to FD-M665-E.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak nakonec jsem sám sebe přesvědčil, že to zkusím :-)

                Teď ale nemůžu nikde najít ten přesmyk u nás. V zahraničí ho mají třeba tady, ovšem když tam momentálně nechci nic jiného, tak je odeslání drahé.

                Nevíte někdo, kdo by tenhle přesmykač u nás mohl mít?

                0 0
                • kubad  

                  skusil bych to s tím co máš a případně řešil, až by to nefungovalo podle tvých představ

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak zkusit to můžu, na druhém kole, kde nemám E-Type, tam to rozběhat určitě slušně půjde, ale u toho E-Typu, kde nic nikam neposunu už to asi moc sláva nebude.

                    0 0
                    • kubad  

                      myslím že ani na E-type nebude nějaký zásadnější rozdíl jestli to háže z 22 na 34 nebo z 22 na 36

                      a pokud ti to nebude řadit podle představ vyměnit můžeš vždy

                        
                      0 0
          • MlokCZ  

            Tak objednáno a uvidíme, jak se mi to bude líbit. Aspoň se plně využije řetězová linka HT II, na dvojplacku 22/36 s rockringem místo velké placky je ideální.

            0 0
      • Mug  

        Nove FSA. 42– 27T

        0 0
    • Mamut  

      Kym som mal 44z, tak som ju pouzival az pri rychlostiach nad 45km/h. Co ja zas tak casto nedosahujem. A aj pri 42z (+11z vzadu) som schopny v pohode slapat aj pri 60km/h a kratkodobo aj viac. Na trhanie ryzhlostnych rekordov bola 44z lepsia, ale na bezny zivot…

      Hned po kupe Truvativov Firex som od Gebhardta dokupil 42z placku a 44z som predal. Naklady na vymenu cca 500.

      0 0
    • jonti  

      Minule som sa pripojil k znamym na silnicni vyjizdku, bol som jediny na MTB a pri rychlosti 48km/h po rovine s podporou vetru bol prevod 42*11 velmi velkym problemom. Takze ak jazdis obcas rychlo, tak sa hodi.

      Na pretekoch z mierneho kopca alebo po rovine s vetrom sa tiez velmi hodi aj tazsi prevod.

      0 0
      • kubad  

        jj občas se hodí těžší, občas naopak potřebuješ lehčí, podle toho co je častěji je potřebna si převody vybrat a složit

        0 0
    • petebike  

      jo zlaty stary Rko kde byla 46, kde jsou ty casy :-((((

      0 0
    • jezura  

      Měl jsem 42 a teď mám 44.Na klasické ježdění stačí 42,ale třeba na maratonech na rovinatých úsecích bylo 42×11 málo.Tam se převod 44×11 hodí.Při klasické vyjížďce 44×11 nepoužívám ani z kopce.Na horáka by podle mne stačil dvoupřevodník 42,28 a největší pastorek 34 nebo 36 zubů.Ušetřila by se hmotnost,a v době kdy je devítikolo(brzy možná i deseti)tak by nebyl skok mezi pastorky tak velký,jako kdysi,když bylo jen sedmikolo.

      0 0
    • Chiron  

      Momentálně mám 42, ale jenom proto, že byly už na kole a myslel sem si že to bude stačit. Jenže mi to vůbec nevyhovuje. Na rovině nebo někde z kopce bych těch 44/11 potřeboval. Stejně mám v plánu nové kliky, takže bude 44. Na nejtěžší převod toho najezdím celkem hodně, když jedu na kole okolo vody do školy, atp. V terénu a na švizích samozřejmě 44/11 příjde ke slovu jen minimáně.

      0 0
      • kubad  

        to musis litat jak raketa, prevod 42/11 prestava stacit pri rychlosti 45km/h :-)

        0 0
        • Chiron  

          Nevím jak se to teď počítá, ale osobně nerad točím na max moc dlouho a raději si lehnu na řidítka a jen tak udržuju rychlost. A vytáhnout 45 na 42/11 a udržet to se mi moc nezdá… Pro mě je tak max někde okolo 38km/h, pak už mi to nestačí. Na ty cesty je asi na čase pořídit silničku…

          0 0
          • Chiron  

            No s těmi 38 sem to možná trochu podcenil, ale 45 na rovině udržt mi pořád připadá nereálné. Jako rošlapat to na ně a chvíli to tak držet jo, to jde i tak padesátka, ale vážně nevím jak bych takhle jel třeba 15km do školy… To většinou jedu na 42/11 a rychlost okolo 35.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak udržet 45km/h na rovině na biku, to tu běžně na delší vzdálenosti neudrží asi nikdo (já určitě ne), to přeci není o převodu 42/11, ale o výkonnosti. A když pojedu pomaleji, tak tam zase nebudu nechávat 42/11.

              0 0
              • Chiron  

                Já sem zvyklý šlapat trochu silově, takže s 42/11 zas při nižších rychlostech problém nemám a příjde mi až divné podřadit a šlapat rychlej. Kadenci už na kole nemám, takže nemůžu podat nějaké přesnější údaje o frekvenci. Rekordy tady zveřejňovat nebudu, protože si je přesně nepamatuju a podmínky jsou taky různé, z kopce se 70 dá udělat i bez šlapání, ale jak je to čistě se šlapáním na převodu, to vážně nevím.

                0 0
          • MlokCZ  

            Pokud se začneme bavit o nějakém krátkodobém točení na max., které se nedá držet dlouho, tak já se pro 42/11 hlásím k rychlosti 70km/h. Krátkodobě 150ot./min dám. Samozřejmě ne na rovině, tam bych to neutáhnul v těch otáčkách ani náhodou.

            0 0
    • drsnej márvin  

      Záleží co kdo jezdí, ale osobně si myslím, že rozdíl 42 nebo 44 je naprosto zanedbatelný. Já jezdím na pohodu cross country a mám rády, když cesta ubíhá. Měl sem  42 a teď v zimě sem předělal na 48. Sice ten velký talíř vypadá na kole dost humpolácky, ale konečně sem odstranil problém, že i po rovinách bych utahl těžší převod. Tak jak mám vypozorované, tak rozdíl mezi 42 a 48 je z bídou skoro stejný jako shodit vzadu o dva pastorky.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak to jezdíš ještě rychleji než Chiron. Jak upozornil kubad, tak 42/11 přestává stačit někde kolem 45km/h (a to není pořád pro žádnou šíleně vysokou kadenci).

        Pro 48/11 už jsem těsně přes 50km/h (pro kadenci 100 to je dokonce 55km/h), to je tedy velmi slušné, když to utáhneš. S tím by se už dal tahat balík na rovinách na TdF :-)

        0 0
        • drsnej márvin  

          Ono to bude spíš o té kadenci, myslím, že každému vyhovuje jiné tempo. Asi nejezdím podle tabulek :-D , ale při  převodu 48 × 11 mám rychlost cca 45 km/h.

          0 0
          • MlokCZ  

            A to běžně utáhneš na biku 45km/h na rovině?

            0 0
            • drsnej márvin  

              To zase ne tak dobrej nejsem :-)), ale když mě troškou foukne do zad, tak už se to dá. A při jízdě z už mírného kopce ho využiju 100%. Před tím sem buď šlapal buď jak o závod nebo sem musel přestávat, protože i rychlé šlapání už nemělo žádný efekt.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jasně, takhle už to plně chápu. Ten první příspěvek ale vyzněl úplně jinak.

                0 0
                • Grinch  

                  Na rovine se da aj kratkodobe 56 :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Hezkých 135ot./min :-)

                    Na rovině na asfaltu 60km/h na svojem fullu nerozjedu ani se 44tkou převodníkem, nevim přesně o kolik méně dám (jen jsem zkoušel tu 60tku a nedal, ale bylo to o kousek).

                    Takže nějakých 56 na rovině opravdu rozjíždět nepotřebuju :-)

                    Mě stačí tak do 45km/h, ale to bych ještě rád s pohodovou kadencí a tady je to na hraně, protože už je to ke 110ot./min, což už není pohodová kadence (pro mě do 100ot./min), ale samozřejmě se ještě dá i po více minut jet. Tady si myslim, že si ale zvyknu rychle, prostě žádné chrcení a šlapání když to jede třeba mírně z kopce v terénu, hezky se povezu, v tom problém není :-)

                    Spíš ten přechod mezi převodníky jestli mi nebude trošku vadit. Teď pro plynulý přechod při schození na malou placku stačilo odřadit na kazetě o jeden. Po téhle změně bude nutné o dva, což ale pořád ještě dobré. Zase ale ušetřím řazení na velkou placku.

                    Na kompaktech na silničce už mi ten přechod mezi převodníky trochu vadil, když tam to vycházelo myslím o 4 převody díky jemnějšímu odstupňování kazety. A to už nebylo moc příjemné, když jsem poměrně dost řadil právě někde na rozhraní převodníků.

                    0 0
                    • roud  

                      Nvm jakou měl kadenci ale viděl sem grinche jak naháněl na epikoj silničáře ty z toho byli dost paf xD xD xD

                      0 0
    • Smepet  

      Zrovna nedavno jsem resil u znamych ze maji stare kolo na kterem se kazdemu dobre jezdi a nevedi proc. Byl to Author Illusion z roku 1998 – komponenty STX a kliky LX. Pak si ale ti znami koupili kola nova, drazsi, lehci ale porad rikaji cim to je ze se jim na tom starem kole jezdilo lepe ( mysleno ze  ze ma lepsi prevody ). Tak jsem se na to stare kolo sel podivat a predni kliky mely 42z, 32z, 22z, kazeta 11–30 .  Myslim, ze prave tech 42z bude hrat roli v tom ze se jim to zda lepe zprevodovane. ( Jsou to turisti, 40 km v hodine nevidi ani z kopce ) Takze pro tenhle typ lidi bude zrejme vyhodnejsi mit 42z

      0 0
    • Grinch  

      KDYBYS CHTEL MAM TU NADHERNY PREVODNIK 42Z SPECIALITES TA CHINOOK :) JEN NASAZENY NA FOCENI :)))

      0 0
    • MJ24  

      právě mám na kole styla ale vozil jsem 44–29, 11–34 a bylo to supr 42 bych volil na kolo na kterém bych jezdil třeba jen závody XC to bych uvažoval i o 40 a jezdil víc na velkou ale na maratonech se 44 hodí, hlavně ve sjezdech pocestách a v balíku

      0 0
    • fíha  

      Mam 46 a je to uzasne.

      0 0
    • prvniodkonce  

      Na zimáku mám 42, na bajku 44. Vzhledem k tomu, že zimák má o tři kila víc než bajk, je to tak akorát vyvážení :)

      0 0
    • t29  

      Jsem zvyklý na crossové 48–36–26, mám je i na 29", a když sednu na 26" s 44–32–22, tak na silnici automaticky řadím dálniční převod 44×11 a do mírného kopce případně shazuju o jeden nebo dva pastorky :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.