• Qulck

    Ahoj,

    hodím tady do ankety jeden nápad, co jsem dostal včera před spaním :-D Mám doma starého crosse (Author Stratos SX z roku 2005). Je to bytelnej stroj, v podstatě v původním stavu (kromě pár spotřebních věcí), akorát že na něm už moc nenajezdím, protože mám vedle něj MTB a crosse GT Transeo. A tak mě napadlo z toho Authoráckého rámu udělat cosi jako touring bike na dlouhé i několikadenní pohodové vyjížďky. Rám je asi těžkej jako prase (nikdy jsem ho nevážil), ale to je mi jedno, když se ještě obložím bagáží, aspoň něco vydrží.

    První problém bude asi vidlice. Je tam nějaká shitty pružinová RST (asi 6 cm zdvihu?) s metrovým vaklem do všech stran. Chtěl bych pevnou. Je tam 1" závit. Hlávko bych koupil tak jako tak nový, protože je tam původní, má smysl předělat to na a-head nebo tam dát nový závitový? A dá se dneska vůbec sehnat solidní vidle s 1" sloupkem? Váhu moc neřeším, spíš aby něco vydržela a byla trošku pohodlná, tak asi ocel. Aspoň cca 420mm nohy, jinak bych z toho udělal sloping na druhou stranu :-D

    Řídítka bych chtěl berany, jenže se bojím, že na tom budu až moc nataženej, horizontální délka horní trubky je cca 59 cm, když to porovnám třeba s Grade, na Lku se mi sedělo dobře a to je skoro o 3 cm kratší. Určitě bych se poskládal i na delší, měl jsem na něm spíš pohodlný vzpřímenější posed, ale musím počítat s tím, že budu chtít jezdit dlouhé štreky. Jedině to případně kompenzovat kratším představcem?

    Brzdy – líbí se mi cantíky, nějaký objímky na uchycení lanek bych si sehnal/vytvořil, ale bál bych se, že mě neubrzdí z kopce s naloženým kolem. Mini-V super, ale pod ně asi nedám blatníky, že? Do silničních brzd zase asi nenarvu širší plášť (a blatníky taky ne).

    Jaké bych měl pořídit páky? Chci to postavit fakt levně, vzhledem k určení mi vzadu stačí klidně 8–9s, dopředu kompakty. Claris, Sora? Jsou spolehlivé? Stejně tak jim odpovídající hazka a smyk? V silnicích se vůbec nevyznám, proto se ptám.

    Kola mi přislíbil kamarád silničář, takže ty teď neřeším.

    Jinak abych vysvětlil, proč vymýšlím bejkárny a nekoupím si CX/touring rovnou. V současnosti nemám nejvíc financí, tak mě napadla takováto low budget verze, časem bych třeba koupil rám a komponenty přeházel/dokoupil…

    Dík za názory :-)

    • mr.garisson  

      Jen bych tam místo závitovky dal ahead, páč půjde dobře sehnat. Jestli na tom pojedeš naložený, tak popřemýšlej o kotoučovce. Jinak na bazaru jsou různé držáky předního kola, které by mohly ještě posloužit a nestály by moc peněz. Pokud půjdeš cestou nejnižších nákladů, sežeň závitovou vidlici a ušetříš za hlavko a představec. Na delší putování to chce pohodlnější posed, dal bych rovná řídítka. Možná seženeš sedlovku bez offsetu, s posunutím sedla více dopředu bys ani nemusel měnit představec.

      • ˘Ö˘ Krab  

        U vás řešíte délku posedu posunutím sedla? Odkud přesně jsi – abych se té části Brna obloukem vyhýbal.

        • mr.garisson  

          Ani jeden nevíme, jak na tom sedí, takže to může být klidně i tím. Nepředpokládám, že má extra dlouhý představec 14 cm. Nejsem dement, abych někomu radil, aby seděl půl metru před klikama. Nechápu, proč hned útočíš. Stačilo napsat něco rozumného.

          • ˘Ö˘ Krab  

            Útok vypadá jinak.

            • mr.garisson  

              OK, tak vypadá. Jen jsi nemusel rýpat. Beru tě jako inteligentního člověka, sodě podle Tvých příspěvků. Tohle mi přišlo dost dětinské.

    • ˘Ö˘ Krab  

      Když se na to tak dívám, tak ze Stratose bys použil právě jen rám, objímku, sedlovku a sedlo (možná).

      Kola jiná, hlávko jiné, střed a kliky, brzdy, páky, představec, řídítka, řazení… Bowdeny a lanka budeš měnit tak jako tak.

      Stojí to šetření za ten opruz? Nestojí!

      Budeš řešit délku vidlice a související hlavový úhel, hledat krátký představec s odpovídajícím úhlem, řešit rozteč zadních patek – kola dostaneš asi silniční (užší osa), silniční přesmykač s horním tahem, brzdy – pokud budeš dávat jakékoliv principiálně jiné než tam jsou, kompatibilitu rámu se silničními převodníky – aby se tam víc než 48 zubů vůbec vešlo.

      To už je rozhodně lepší koupit bazarový (silniční rám) té přesně správné velikosti a ustrojit si ten. Předem si však projít měření na competitivecy­clist.com a pohodlí se snažit dosáhnout především správným výběrem velikosti (délky) rámu.

      • mr.garisson  

        Já věděl, že to bude stát za to. ;) Dobře napsané, teď už to musí tazatel řádně promyslet, do čeho vloží energii a úsilí.

      • Qulck  

        Hm,asi máš pravdu. Mě to napadlo jen tak,je mi ho líto,jak stojí opřený v garáži :D Hlavně je to fakt bytelný rám,už toho přežil dost,tak jsem si říkal,ze by vydržel nějakou zátěž navíc. Prodávat to nemá smysl,pokud z toho budu chtít udělat plečku na dojíždění do práce,čeká mě téměř to samé,kazeta to má za sebou,hazka taky nechodí pořádně už,ráfkům taky už moc nevěřím. Asi by to vyšlo levněji,rovny rodla doma najdu,brzdy bych mohl nechat… No každopádně diky,byl to jen takový momentální nápad :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse