Přestavba Merida Speeder T1 z 3×8 na 1×9

4 nepřečtené
  • brezinax

    Zdravím vás a jdu rovnou pro radu,

    Mám Meridu Speeder T1 2014 https://kolo.cz/…eder-t1-2014) a jelikož mi nevyhovují rovný řídítka a častěji jezdím jinde než po asfaltu, tak mne napadlo předělat to na něco jako cyklokros a ideálně změnit převody:

    původní stav je letovaný trojpřevodník převodník na 4hranu 48/38/28, vzadu 8sp kazeta SunRace 12–25 a k ní přehazovačka Sora RD 3000 9s GS ramínko

    moje idea je dát 9s kazetu Sora CS-HG400 11–34 (přehazovačka 34 zubů zvládne podle specifikací), k tomu dám berany a na ně dualy SORA ST-R3000, 2×9 – napadlo mě dát i levou bez řazení, ale předpokládám, že by mi vadil jiný úchop a ergonomie, počítám s tím, že stávající V-brake vyměním za mini V aby to brzdilo (XLC BR-V04 mini) + nový řetěz Shimano na 9 sp

    co nevím jak vyřešit, je převodník – nemám jiné volné kliky, na které bych mohl převodník přišroubovat (chci tam dát 40/42z), takže jsem vzal z jiného kola Truvativ/Sram – 42/32/22, který je na power spindle a rozteč uchycení je 104 mm – zaměnil jsem tedy středové složení, prohodil kliky a sundal zatím nejmenší převodník s tím, abych vyzkoušel, jestli mi bude stačit těch 42z nebo něco jiného zároveň jsem tam prostřední nechal proto, že nemám jiné šrouby ani podložku.

    Zatím tedy mám vzadu 12–25 + 42/32 a zjistil jsem že řetěz chodí vpohodě nahoru i dolu na 42 i 32z ale, když dám na jednom nebo druhém převodníku největší pastorek, tak mi to křížení shazuje řetěz z převodníku (přesmyk by tomu asi zabránil, ale toho se chci právě zbavit.

    Poradí někdo, zda se to vyřeší změnou kazety a řetězu? napadlo mě ještě dát velký převodní na pozici středního, ale jednak bych ho asi musel upilovat, protože tvarově jsou ty koncovky s dírama pro šrouby trošku jiné, ale když mi teď padá i z toho menšího řetěz, tak by se to asi nevyřešilo, když by byl 42 z na stejném místě, nebo to tak není?

    Nebo je to celé neřešitelná situace? nebo samotné převodníky jsou tlustší? nebo dát velký na pozici středního a nějak ho podložit, aby byl blíž k rámu? 4ím to ale podložit, nikde jsem v e-shopech na žádní podložky nenarazil..

    Budu moc rád, když mi poradíte, sice už jsem opravil několik desítek kol, ale většinou to byly levné resuscitace a s podobným problémem jsem se ještě nesetkal. Fotky můžu přidat, když bude potřeba pro dokreslení situace.

    Díky

    0 0
    • Aww  

      Je to o tom křížení.

      Je divné, že to dělá i na prostřední pozici, tedy tam, kde máš teď 32z. Zkusil bych si, jestli není zbytečně dlouhá osa, ikdyž to nepředpolkádám když jsi ji měnil. Kdybys dával 42z doprostřed, tomuhle to nepomůže a možná se nevejdeš do rámu (převodník může škrtat o zadní stavbu).

      Řešení je buď nechat tam smyk jako vodítko řetězu, nebo NW převodník (narrow-wide nepadací). To může pomoct celkově, na 1×8+ šířku může řetěz na normálním převodníku nechaném jako 1× na nerovnostech padat tak či tak.

      Každopádně předem bych finalizoval polohu převodníku na klikách, v závislosti na tom délku osy (a případně jestli se tam vejde převodník). Víceméně to udělat tak, aby převodník mířil s řetězem zhruba doprostřed kazety.

      0 0
    • brezinax  

      Update pro případné sledující – převodník 42z jsem dal na prostřední pozici klik a podložil dvojicí podložek pod panty, sice to nevypadá nijak extra esteticky, ale řetěz nepadá a na 4 pastorku z 8 je řetěz prakticky rovný. Takže jak mile dojde NW převodník a 9s kazeta, tak uvidím, jak to bude fungovat s nimi

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.