Přestavba, camping a spaní v autě

194 nepřečtených
  • black.horse

    Ahoj,

    jelikož se rozjela zajímavá diskuze na téma přestavba dodávek na karavan a spaní v autě apod, pochlubte se svými výrobky a řešeními:-)

    0 0
    • RomanH  

      Jsem správnej vagabund, ale dodávka by se mi líbila :-)

      0 0
    • Stingray  

      Taky preferuju širák když to jde. Dost jsme toho naspali na Zelandu jen v kombiku, tam je člověk bez čtyřkolky dost omezenej a dodávky 4×4 tam byl dost nedostatkovy zboží. Neni nad to se uklidit někam na louku nebo na pláž.

      0 0
      • tromboonen  

        U nás těch pláží moc nemáme a v Evropě jsou často s omezením přístupu, s výjinkou severního Německa, Holandska, Dánska atd, nebo ostrovů… každopádně dodávka co vypadá nenápadně (bez oken, jako pracovní, zaslepená, max s nenápadným výklopným „oknem“ z plachetnice na střeše, nebo občas i na boku, ale dobře zatemnit aby to nesvítilo ven a nešlo vidět dovnitř), to je pro pravidelného cestovatele se sportovníma věcma lepší, hlavně aby tam nebylo vidět a nebylo to vyšší/s nástavbou, to přitahuje pozornost, jsou na to různá omezení a nevleze se to třeba do podzemních parkovišť. Zaparkovat někde na polňačce kousek od hlavní cesty a zeptat se případnýho majitele/zemědělce atd, jestli tam můžeš přespat, případně nabídnout pomoc s něčím, že vaříš jenom v autě, nevyhazuješ nic, neděláš ohně atd., pokud možno v místním jazyce a máš kolikrát i pozvání domů na vešeři. DIY vestavba bez permanentních kuchyní, záchodů, sprch atd, max něco se solární sprchou z nádoby, ale jen odnímací, ditto postel, ideálně na základy ze sklopené třísedačky, „kuchyň“ taky vynímatelná, ta krabice, vč. minimalistického „dřezu“ a ledničky, vaří se vzadu v otevřených dveřích, třeba s plachtou kdyby pršelo atd. vestavby snadno vynímatelný a s minimální vahou aby jindy mohla dodávka bejt třeba na odvoz 8× kamarádů na loď nebo lyže, sedačky se prostě vyjmou doma když nejsou potřeba… ideální řešení, samo ne tak romantický jako stop a spaní venku, ale to není pro každýho když vyroste a tohle zlepšuje operační prostor, navíc tam někde můžeš mít schovanej NTB v „tajné schránce“. Vyzkoušeno, funguje. Google „Stealth Van“ atd.

        0 0
        • Stingray  

          S těma plážema je to tak, i když sever se ještě dá. Mám sjetou dá se říct celou Evropu a když člověk není úplná vokurka, tak se dá chrápat v autě téměř kdekoliv. Já už preferuju jen země kde jsou k trampům přívětiví, jako třeba Rumunsko nebo Skandinávii. Chtěl bych ještě časem dát Albánii nebo Černou Horu.

          0 0
          • tromboonen  

            I Francie se dá, mimo obr střediska a spol, když máš nenápadný auto, žádný auto, nebo tu obyč „pracovní“ dodávku nechaj Tě spát někde u ohrady s krávama, nebo pozvou domů, nebo nechaj složit hlavu i v nějakým dřevníku atd., pomůže když pokecáš ve Fr, nekouříš a neblbneš, dělali jsme to ve stopu a pak i s obyč kombikama a dodávkama, i ofiko karavanem, ale tam už bylo těžší přechrápat někde u pumpy, nebo vjet na parkovičtě, všude zábrany v tůristickejch oblastech. Itále hlavní „noha“ (celá, hlavně mimo vyumělkovaný města jen pro tůristy a pobřeží) se taky super dá, kdekoli v „drsnejch“ horách.

            0 0
          • kamaro  

            hurá, přečetl jsem to celé… ale nepochopil :-(

            0 0
    • onuce  

      Tak já sem mrsknu tu svojí Dacii…

      0 0
    • strongpajda  

      spíme vedle auta, jezdíme častou ve dvou a do Fabie se toho moc nevejde. Ale DIY vestavba do dodávky by se mi líbila, ale nejsou peníze.

      0 0
    • Forester  

      stačilo jen vyndat zadní sedačky a jsme tam oba :-) … a oba velikost XL

      0 0
      • black.horse  

        Co na to Orgáni? Jsem jednu dobu z jednoho osobáka chtěl udělat přespávací auto na výlety vyndáním sedačky a dost lidí mě od toho zrazovalo, že nejde udělat z 5místného 3 místné auto jen pomocí kladiva a šroubováku:-)

        0 0
        • Forester  

          Jestli to je na mne, tak organy nic :-). Z Berlinga jdou zadni sedacky normalne vyndat, i bez pouziti zmineneho naradi ;-)

          Obrazek jeste s pohledem nahoru, preci jen se to stresni okno vyplatilo.

          0 0
          • black.horse  

            Aha, tak to je super, já chtěl znásilnit svoje starý Clio Combi :-) bych musel vykuchat sedačku spolujezdce, abych se natáhnul vedle, zase jsem doufal v malé, nenapadné a úsporné vozítko… no nic, už je pryč:-)

            0 0
            • 01carbon  

              Jestli clio je takova ta prerostla nakupni taska na kolech tak I kdyby to bylo xxl combi tak bych chtel videt jak se do toho soukas ;) a taky by me zajimal ten pochod ktery Te vedl k tomu si to koupit (dobrovolne?)

              0 0
              • onuce  

                Ona nenápadnost je na prvním místě. Zkuste se někde večer vytelit u lesa s obytným autem nebo dodávkou… Starostliví češi závětří buď černé kempování, nebo, v případě dodávky, krádež dřeva apod…

                0 0
              • black.horse  

                Pořizovali jsme jej v době (asi 2008?), kdy jsme oba chodili na VŠ + do práce, takže Clio v základu byl strop co jsme si mohli dovolit, jinak bych zvolil stejnej low-cost jen s větším kufrem… ale upřímně v mých očích to bylo a dodnes je skvělé auto. Splňovalo přesně to, co bych od auta chtěl = jednoduché s minimem elektroniky a hejblátek a píčovin co se mohou rozbít, se sklopenými zadními sedačkami tam hodím 2kola v pohodě, protože to bylo lehce prostornější než např.fábie v kombíku. A především z místa A do místa B mě to dovezlo s poměrně malou spotřebou a minimální údržbou. Což je přesně to, co od auta chci a všechno ostatní co řeší autofilové mě netrápí. Já na auta fakt koukám jen jako na krabice co převáží mě a moje sportovní potřeby někam kam se chci dopravit, a krom barev ani moc nerozlišuju jejich vlastnosti, prostě jsem do toho hodil kolo, nebo psa nebo nákup nebo něco a použil to k přesunu hotovo:-) takže i když jsme se ženou měli i další auta, to Clio jsem furt měl a rád v něm jezdil a šlo z domu teprve loni a já u toho málem uronil slzičku:-)

                0 0
      • krabica  

        Takhle nějak spím v občas v Leonu, jen si sklopenou sedačku musím lehce nadstavit kusem izolace podložené basou na nářadí. Vedle sebe bike a cítím se v suchu a bezpečí. :-) Poslední dobou ale radši vozím 2s fresh and black stan z Dekáče.

        0 0
        • .Case.1  

          Máš fotku?

          0 0
          • krabica  

            To nemám. Z biku sundám přední a zadní kolo, dám ho na výšku tak, že vidle je mezi přední a zadní sedačkou, obalím ho starým prostěradlem, aby se nic nezasralo a vedle je dost místa.

            0 0
    • Bender382  

      Mám jen T5 – skříňku s nádobím a ledničkou, za zadní sklopnou sedačkou rozkládací postel a spolujezdcovu sedačku otočnou + momentálně stávkující topení. Říkat tomu DIY přestavba mi přijde skoro moc honosné :-).

      Spaní loni ve třech docela dost nocí v pohodě, na letošek musím vykoumat, jak se tam naskládat ve čtyřech.

      0 0
      • Vilém  

        Taky mame T5. Je to normalni bouda, jen jsem odstranil prepazku. Zadnou vestavbu jsem nechtel delat, pouziva se i na vozeni kdeceho. Takze tam jen naskladame rozkladaci sedacku z Ikea, klec pro psy, nejake krabice na ruzne veci a tot vse. Jeste mam v planu par drobnych uprav, jako sit na kramy pod strop, solary a stresni karavanove okno.

        Jezdime prevazne leto, i zima se da, kdyz neni extra zima, bufika to ma, je to ctyrkolka, coz jsem uz parkrat ocenil v pobalti kde jsou casto cesty necesty.

        0 0
        • Bender382  

          Jj, jen ve čtyřech už by nám tahle varianta moc nefungovala :-)

          0 0
          • Vilém  

            Vsak jsme ve ctyrech, dva lidi, dva psi :)

            Ale jinak mas samo pravdu.

            0 0
        • tromboonen  

          Kup si spíš (třeba zašlý, nebo zadělaný folií atd., jen s upgradem zámků a pantů za nové) „střešní“ okno z plachetnice, někde na jachting serverech nebo u stavitelů by se dalo sehnat, něco od značky jako je Louwman a pár dalších top. Je to po zamřené pantů klíčem zevnitř dost nedobytné, fólie a zámky se hodí aby se tím nedalo koukat dovnitř když jseš na pár dní nebo i na jeden pryč a máš zaparkováno s něčím uvnitř… rozměr tak, aby se tím dospělý moc neprotáh, je to celkem oficiálně nedobytný, ty z karavanů jsou sice levnější, ale zloději to vypáčí a nadzvednou jako malinu, dostanou se dovnitř, no prostě poškodí to a většinou pak i vykradou, třeba pomocí nějakýho malýho člověka co jim tam vleze a otevře zevnitř zbytek… Na počítač nebo kamery nebo foťáky někde tajnej „box“ co je pod něčím normálně neodklopným, nečchceš to tahat třeba na tůru do hor všechno. Jsou na to triky a do obyčejnýho Vanu co má v sobě šílený technologie nikdo nepoleze, počkaj si na obyč auto nebo „bydlík“.

          0 0
        • Paua  

          Já to řešil , stanem na střeše, kola uvnitř, skříňka na potraviny a na ní dvouplotýnka vařič, lednice. V kempu roztáhnu party stan 3X3m ,.Nevýhoda už se nevejdu na místa kde je vjezd omezen výškou , pláže u moře kde brání vjezdu obytňákům/ . Stan je pro dva dělají se i pro 3–4 lidi.

          0 0
          • Auditor  

            Resi se limit nosnosti strechy?

            0 0
            • Bender382  

              Limit je pro jízdu, stan se v pohodě vejde. Na spaní je to jedno.

              0 0
              • Auditor  

                Aha, nejak jsem nad tim nepremyslel a bral to jako max. nosnost strechy.

                Hm to pak otevira moznosti i pro kombika…

                0 0
                • Vilém  

                  Koukal jsi nekde na ceny tech stanu?

                  0 0
                • Japhy  

                  Už jsi někdy souložil v obytňáku? Stačí trefit správnou frekvenci a je to jak na moři. Na střeše kombíka to bude jak obstojná tropická bouřka.

                  0 0
              • Forester  

                sorry, teď jsem to nepobral

                doteď jsem měl zafixováno, že ta informace o nosnosti má vztah k nosnosti střechy … takže když se běžně uvádí kolem 50kg, nechápu, jak tam může být stan se dvěma osobama.

                Ber to jako dotaz …

                0 0
                • RomanH  

                  +1

                  0 0
                • kamaro  

                  Ta hmotnost 50kg na střeše se opravdu týká jízdy, kdy by těžší předmět mohl ovlivňovat jízdní vlastnosti vozidla. V podstatě by zvýšil těžiště auta.

                  Pokud auto stojí, je samotná únosnost střechy opravdu někde jinde. Když auto obrátíš na střechu, tak samo sebe unese.

                  0 0
                  • z0diaC  

                    Přesně, za střecha musí při otočce na boudu unést váhu auta, je na to konstruována.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Ale hagusy a jejich uchycení, „ďoury“ na příčníky, a koneckonců i ty levnější a dokonce i ty méně levné „řešení“ na převážení čehokoli, ty jsou buď konstruované, nebo nedokonstruované tak, aby neudržely zas tak moc, prostě lepší ať se urve tohle, než ať to zničí zbytek střechy atd… pokud se teda bavíme o převážení věcí na střeše, no i nákladní zahrádky se někde přichycují, tam bývá většinou to slavý místo, leckdy schválně, někdy taky nedopatřením… i ty stany se na něco staví, většinou, záleží na autě, dražší a kvalitnější jsou na tom líp, aspoň ty nedopatření tam nejsou, ale ta konstrukční „slabost“ schválně asi ano…

                      0 0
                      • jeniiiik  

                        Já být dobrý todle po ty počíst, ale ***** nerozumět všemu nějak tomu. Mongol ty či já být?

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Neurážej Mongoly a dej si to ještě jednou, jen pár myšlenek re zahrádka a uchycení na střechnu nemá být jak věž od Tiger tanku…

                          0 0
    • Hrabex1  

      Tohle je pekny, jen by to chtelo jeste stresni okno

      0 0
    • wong  

      T5 – postel + polička, otočná sedačka spolujezdce, umyvadlo s tekoucí vodou, LED osvětlení,druhá baterie, přípojka na 230V, horkovzduch.

      Kromě horkovzduchu jsem všechno dělal sám. Vše lze snadno vyndat a nasadit sedačky pro 8 lidí.

      Pro 2+1 je to tak akorát.

      0 0
    • vlasto  

      Citröen Grand Picasso, permanentne sklopeny zadny dve rady sedadel do roviny, vejdou se dva fatbiky, vyspi se dva lidi do 190cm. Zadne jine upravy. Ale musim rict, ze onuceho kominek z bocniho okenka dacie me nadchnul. Kdyz jsem s timhle jednou vjel do kempu u Wildkogelu, tak se majitel velice divil, nac potrebuju el.pripojku. Asi neco jako Laptop do te doby nevidel:-)

      0 0
    • jeniiiik  

      Počítá se i rolba? :-D

      0 0
      • tromboonen  

        Jen pokud chrápeš na 45 stupňů kopci a celý to visí na winchi ze stromu :) Dobrý!

        0 0
      • jeniiiik  

        Jinak teda T4 multivan bez úprav, do kufru jen v krabici nějaký vařič, na rozložené sedačky matraci z Ikei a jedem. Loni v létě jsem v tom spal furt. A když mě to omrzelo v autě jebnul jsem matraci ven. A přístřešek se celkem často taky nějaký našel. Fotky jen tak namátkou.

        0 0
        • romachain  

          Přesně tak to máme i my, ve dvou, letos budem testovat 2 + 1. Kola vozím venku, dají se zavřít dovnitř když jdem od auta bez kol pryč.

          0 0
          • vantom28  

            A kam s kolama, když jdeš spát?

            0 0
            • wong  

              Buď v autě spíš ty nebo kola. V takhle malých dodávkách lze spát s kolem uvnitř max v jednom.

              Jinak já mám kola na nosiči na kouli zakryté plachtou, zamčené dalšíma zámkama a zatím tam zůstaly (ale jezdíme takto převážně do zahraničí do kempů).

              0 0
              • jeniiiik  

                V pohodě jsme spali dvě kola, dva lidi.

                0 0
              • romachain  

                Přesně souhlasím. Ono by se dalo dát dovnitř dvě kola a dva lidi, ale za cenu snížení pohodlí a mnoha ústupků. Kolům venku je dobře a moc se o ně nebojím. Pár zámků a je klid. Ukrást se dá všechno, věčným strachem si ale člověk kazí dovolenou. Jinak top destinace na tento styl cestování je celá Skandinávie, už aby malej trochu povyrostl a my se tam vydali znovu i s ním…

                0 0
            • romachain  

              Kola dovnitř dávám jen skutečně výjimečně. Normálně zůstávají na nosiči, když je potřeba jsou vedle auta, na noc to jinak nedělám. Dovnitř jen když jdeme od auta bez kol a nebo ještě na trajektu jsem je dával dovnitř abych se vešel do rozměrů osobáku.

              0 0
    • macomb  

      Taky by se mi líbila nějaká dodávka, naposledy nouzovka v insigni před závodem i s kolem (dlouhý triatlon, už jsem nepočítal že budu startovat, takže bez ubytování).

      0 0
    • kamaro  

      Už jsem to dával do jiného vlákna, ale doplním tedy i sem ať je to všechno pěkně pohromadě.

      Naše Berlingo s jednoduchou vestavbou. Ze zadní strany tři šuplíky, z bočních dveří přístup k odklápěcí části. Na to matrace, která se složí na třetiny.

      0 0
      • vpa007  

        Pěkný, povedený, praktický. 3P! ;-)

        0 0
      • Japhy  

        Chytře vymyšlený, ale ty šuplata mi velikostí i barvou připomínají pojízdnou márnici. ;-) Ale klobouček, fakt moc čistá práce, nebýt dětný, asi bych šel tímhle směrem. Takhle musím nárazově slintat nad mobile.de a přemýšlím jakého obytného veterána si z říše přitáhnout. Naši mají obytňák, ale nepůjčují. Nicméně jsem z něj poměrně silně namlsán.

        0 0
      • kamaro  

        Tak vyzkoušen další level. Doplněny držáky na kolo – plochý hliníkový profil s drážkami na celou šířku kufru, připevněný do boxu se dvěma posuvnými držáky na pevnou osu. Naše kola se do Berlinga takto vlezou na výšku, je to ale téměř na centimetr. Kola jsou menší, na druhou stranu mají integrované sedlovky, takže jiná větší kola po spuštění sedlovky by měly být také OK.

        Jinak jsme se v tom i ve dvou vyspali společně s koly. Jedno kolo se uvolní ze závěsu, a zvedne se nad řidítka toho druhého, aby se daly co nejvíce přiblížit k sobě a ke straně. Na zbytku jsme se vyspali, ale už jsme museli sklopit sedadlo spolujezdce do roviny a spát nohama proti sobě. Jo, jsme oba dva menší (167cm každý).

        Strávili jsme takto 9 dní v Belgii na jarních klasikách, dvě noci v kempu, jinak různě na parkovištích.

        0 0
        • krabica  

          Tohle je super, jen bych tohle potřeboval vyřešit pro větší lidi a kola… :-)

          0 0
          • kamaro  

            S koly asi problém nebude, když se stáhne sedlovka bude místa dost. Horší to bude s tou délkou pro spaní. Nové Berlingo se dělá i v prodloužené verzi, to by již mělo stačit snad všem délkám. Ale zase nemají vyndávací sedadla, pravděpodobně půjdou vymontovat, ale nevím kolik roboty s tím bude spojeno.

            0 0
            • krabica  

              Problém je trochu s 80cm řídítky, ale pokud by bylo delší auto, tak se natočí o 90°…

              0 0
              • kamaro  

                Na foto jsou řidítka šířky 600mm. V průběhu přepravy by neměl být problém, stačí mírné natočení, aby se nepotkaly, případně ty držáky udělat různě vysoké, aby se nepotkaly výškově. Na noc, ti to ale ubere další prostor, tady by pomohlo opravdu jen otočení o 90 stupňů a tím pádem oddálení od zadních dveří – z toho vyplývá požadavek na delší auto…

                0 0
            • Auditor  

              Rifter v long verzi by mel mit rovnou plochu po sklopeni sedadle spolujezdce pres 2m …

              0 0
              • kamaro  

                Berlingo 2. generace má po zadní stranu předních sedadel v cca střední poloze posunutí cca 170cm. Posunutím vpřed a drobným naklopením vpřed cca 180cm (neměřeno). Po sklopením sedadla spolujezdce je tam cca 2,5m i v té krátké verzi.

                0 0
                • Auditor  

                  Ano, sem to blbe napsal (skleroza):

                  Kratkej od sedacek po hranu kufru ma plochu dlouhou 1890 mm … a dlouha verze pak 2230mm ..

                  A jak se da sklopit i ta predni, vznike prostor dlouhej (kratka/dlouha verze) 2700 / 3050mm.

                  0 0
        • tromboonen  

          Kola v posteli jsou na mě trochu moc, asi bych je dal na noc na střechu nebo na zadní dveře, na delší cesty uvnitř a v bezpečí to ale chápu, to je fajn i na zastavení u obchodu a tak…

          0 0
    • Smazaný účet  

      tak vyspíš se i v Jimny…

      0 0
    • jIrI___  

      Lehce OT, ale je tady spousta zcestovalých a určitě budu znát odpověď. V létě bychom chtěli jet s koly na pár dní do kempu (ČR, Slovensko, max Maďarsko) a zajímalo by mě, jak řešíte „uschování“ kol v době, kdy jste pryč autem a kola zůstávají v kempu sama? Dá se v kempu zaplatit nějaká uzamčená kóje nebo něco podobného?

      0 0
      • Pavel  

        Já je nechával v autě.

        0 0
        • jIrI___  

          Špatně jsem popsal situaci :). Malé auto, jedeme někam po okolí na pěší tůru, v kempu zůstává stan a kola, případně nosič na tažné (ale ten není problém dát do auta, vejde se do kufru).

          0 0
          • Pavel  

            Aha, no a já to špatně pochopil. :)

            To uschování kol je vždy na domluvě, takhle dopředu se to ale nedá říct.

            Já se zatím vždy nějak dohodl.. ;-)

            0 0
          • Smazaný účet  

            v Sarajevu jsme je zamykali do nepoužívané mešity :-) Po domluvě se správcem kempu…

            0 0
      •  

        Některé kempy uschování kola přímo nabízejí některé nikoliv,někde pro uschování kola mají např nějakou větší místnost nebo garáž,ve Strážnici mají samostatné boxy.

        Ale třeba ve Staňkově mi ve všech kempech řekli že tuto službu nenabízejí.

        0 0
      • nitraq  

        Některé kempy úschovny kol mají. Ale – když jsme byli se stanem a kolama v Sedmihorkách, tak zrovna tu jedinou noc tu úschovnu vykradli. My naštěstí měli kola v autě, ale kovbojka v noci, když policajti naháněli zloděje, to byla slušná.

        0 0
      • pocestny  

        Stačí když máš silnější zámek, než mají biky ostatních lidí. ;)

        0 0
    • antt  

      super téma, dal jsem do oblíbených. Letos plánuji vyrobit skládací jednolůžko za sedačku spolujezdce.

      Potřebuji sem tam na vikend z rodinného kombíku udělat minicamper.

      Jak řešíte hygienu, konkrétně sprchu?

      Koupil jsem si 12V spirálu na ohřev vody, kterou chci ohřát vodu v 2l takovém rozprašovači. Doma jsem takto zkoušel koupel a v podstatě ty 2l tlakové vody stačily tak tak.. Podle hesla: Není důležité, jak se umyješ, ale jak se utreš.. Jsem byl docela spokojený :)

      0 0
      • tromboonen  

        V létě už i u nás bejvá většinou až na výjimky takové vedro, že stačí se ošpláchnout v potoce, třeba ne koupet když je to v horách, kde voda může být furt ledová, jen se polívat, šetrné přírodní mýdlo neuškodí ani tomu potoku… jinak v nížinách a mimo extra studené epizody by to mělo stačit celkem kdekoli kromě zazeleněných zanedbaných nádrží nebo rybníků, případně plastovej sud doauta, klidně ten relativně velkej, do něj buď čerpadlo a sprchu na hadici venku vedle auta, zas čistý, když někde dýl stojím tak to hodím na střechu, ten barel, klidně černej, ten se jako v soláru ohřeje, můžeš klidně i na zahrádku za jízdy když se jen tak poflakuješ bez super rychlostí a dálnic, jednoduché, levné a nebere ani trochu proudu, snad jen to čerpadlo, ale když bude z karavanu tak to je taky úsporné, plus hodit barel na chvíli na střechu i navolno aby to teklo samospádem, to by úplně eliminovalo i nutnost toho čerpadla. Takhle jsem to nakonec řešil ve všem, campery jsou auta jen na jedno, když dáš pár takovejch hejblat do univerzálního auta jako je kombík nebo dodávka co má jinak vzadu sedačky a přes tejden může bejt rodinný nebo dětský auto, dvě věci jednou ranou a může to bejt jetej pracant, ne vymakanej osobák s přesložitou výbavou, cenou a problémy, jako jsou moderní Multivany, nebo i ta Viana, i když ty si mnohem líp drží cenu a prodávaj se s minimální ztrátou po 5. letech. Takhle jsem to nakonec řešil nejradši, i když předtím jsme měli i to Viano i toho campera, i když oba ojetý, tak luxus výbava, tam se dalo víc a pořád to Viano byl universál, ale ty 3l V6 diesel MB turbo, tam to bylo za 10–12l i v jednom člověku a velký na parkování po Praze, jinak spolehlivý a využitelný io na dálkové cesty, jenom radši ne v jednom, to bylo mrhání… koupeno po 35 tis km jako předváděčka mladší než rok od dealera skoro za půlku původní ceny, cca 600k s DPH tuším, prodáno po přesně 5. letech každovíkendového provozu a občas cestách na lodě a spol, dokonce i vození větších věcí na stavbu a tahání vozejku nad 3 tuny, plus jako osobák, ale na méně kilometrů pokud ne plná obsazenost, najeto na konci přesně 150 k km poctivejch,na MB pořád funglovka a nemusel jsem měnit ani kotouče na brzdách ani turbo ani nic, i když tam bych nešetřil. Prodáno za 435 tis plus DPH. Ale obyč větší kombík když stačí na to základní spaní, nebo ta dodávka, ale nějaká „živnoverze“, ne vymazlená, ne stočená, když má spolehlivej motor, ta se taky různě využije jako druhé auto, aspoň někde.

        0 0
        • Pavel  

          Hurá!! :-))

          0 0
        • Barak  

          S tebou se asi clovek moc ke slovu nedostane, co?

          0 0
          • tromboonen  

            Ne, osobně jsem spíš mlčenlivej, tady ze sebe bliju jenom léty prověřené zkušenosti, začal jsem po světě s levnýma kombíkama, fakt střepy od Austrálie po Ameriku, ale všechny ač jeté skoro k 300k km spolehlivé, když manuály a Japonské motory, na spaní ve dvou a půlroční cestu kolem celé Austrálie i půlky Amériky plus ježdění po kšeftech na stavbách, kupoval jsem za 250 doláčů od Švýcarky na cestách, Subaru v eco dvoukolce levné verzi, ale kombi, ne tak velký, ale jako užitečné auto super, Amíci takový auta prostě nechápo a chtěj mastodonty, kluci malí tady oba jezdili závody na lodích, z rodinnýho rozpočtu jsme utáhli i ty relativně dražší ojetiny, furt ideální prodej za těch cca 5 let, ale jako minimální varianta když nejsou prachy navíc a není třeba kde parkovat a odkládat krámy z auta, protože třeba město jako Praha, kde ty parkovací karty na firemní auto jsou šílený a jen na 1 čtvrť, dneska už soro všude, tam bych šel spíš tou univerzál cestou, levně ale fungující, sorry za dýlku i překlepy, snad nevadí a zkušenosti se každýmu hodí…

            0 0
          • onuce  

            Což nejsou ještě dlouhé zimní večery?

            0 0
            • zdenal8  

              Dlouhé zimní večery už teď asi nebudou. Můžeš klidně zamknout chatku v obýváku a vytáhnout capmera Logana a nakrmit tohle téma úpravama a vylepšeníma.

              0 0
              • onuce  

                Myslel jsem dlouhé večery na čtení dlouhých příspěvků. Ale jinak děkuji, no budu mít asi jiné starosti teď i v budoucnu. Bohudík, bohužel.

                0 0
        • psbiker  

          to přesně co já pořád říkám, akorát se to snažím skomprimovat pr případné čtenáře… ***** do ***** ser na to a drž se zpičeného zkurveného dojebaného tématu, jinak je to out…

          0 0
        • antt  

          díky za cenné rady, každému dle libosti, já už svůj plán mám :)

          0 0
        • jIrI___  

          Z tvých příspěvků čtu vždy jen první a poslední dva řádky a vždy mě dokáže překvapit, že příspěvek pravidelně končí úplně jiným tématem než začal :-D

          0 0
          • jeniiiik  

            Já ten generátor náhodných slov občas přečtu celý. A teda po po chvíli vůbec nevím o co jde. :-D :-D

            0 0
            • Pavel  

              On to někdo fakt vážně čte?!? Klobouček! :-D

              0 0
              • zdenal8  

                Ale jo. Jenom si musíš filtrovat co je ještě k původnímu tématu a kde už v tom jednom souvětí odbočil jinam. Ale je fakt, že občas udělá tečku a začne další větu.

                0 0
              • jeniiiik  

                Okurková sezóna v práci… Internet už mám skoro precteny, zbývá trombonnen. :-D

                0 0
            • tromboonen  

              po pochvíli když tak po popřemýšlet a bude to dobrý.. :)

              0 0
      • vlasto  

        ja tedy kempuju pouze u jezer, nebo potoka, ale jeden muj znamej( slowthinker) pouzival obycejnou 2l plastovou lahev, do ktere navrtal dirky zespoda a tu lahev zavesil na okap vedle verejnych zachodu, aby mohl v pripade potreby doplnit. Bylo to na Obertauernu na konci dubna, tudiz zadne hice. Sprchoval se vyhradne pozde v nocui, nebo brzo rano. Nocoval v Citröenu Xantii, kde za mistem ridice mel misto na spani( meri pres 190cm) a za mistem spolujezdce nahazeno 5–6 paru lyzi a ostatni bordel. Byl spokojenej.

        0 0
        • antt  

          taky to chci na večer nebo brzo ráno, už jsem zpohodlněl, takže teplá sprcha je u mě nutnost. Kor po bajkování. Bud sprcha nebo hromada piv, jinak se nevyspím :)

          Ty 2l vody se zdá, že opravdu stačí

          0 0
          • jeniiiik  

            Kempingova sprcha, je to cerny pytel, kohout, napodobenina sprchove hlavice, cca 250,– a cajk. Na leto v pohode.

            Popřípadě když je kosa tak někde vysomrovat teplou vodu. :-D

            0 0
            • Kacko  

              Voda se dá ohřát na vařiči, na sprchu stačí v pohodě 1 – 1,5l. Ráno dám vařit 1l na cca 80 stupňů. Půlku si dám bokem na čaj, půlku smíchám se studenou a je voda akorát na sprchu. Po sprše je chladno, ale to zrovna začíná být ready horký čaj..

              Dělám to takhle na kole, místo sprchy je 1l bidon. V autě bych si dopřál ty 2 litry :)

              0 0
    • Pijer  

      Nemáte někdo tip na přídavnou markýzu? Představa je přidělání před cestou na střechu Peugeotu Traveller / Citroen Traveller / Toyota ProAce / Opel Zafira , absolvování dovolené a zas sundání. Takže ideální je nějaká univerzální s montáží přes adaptéry.

      0 0
      • Bender382  

        Pocitej, ze to jsou vsechno ne uplne vysoky auta a me treba trochu stve, ze se pod ni clovek musi krcit.

        Jaka delka by to mela byt? Na mensi auta se mi libi https://www.decathlon.cz/…8300081.html?… ta stredni cast se da vys nez strecha auta a druha polovina pak muze byt ve sklonu podle potreby…

        Pak se delaji jeste pristresky do kedrove listy (muzes se u mne podivat jak to vypada na transporterovi), a sackove nebo kazetove markyzy.

        0 0
        • vili  

          řekl bych, že myslel spíš něco takovýho:

          https://www.svetkaravanu.cz/…avky-vw-t5t6?…

          0 0
          • Pijer  

            Upřímně, líbila by se mi ta rolovací varianta za cenu té z Dekáče :-D

            No a teď vážně, ideál by byla rolovací s cenou někde mezi a bez nutnosti vrtat do Peugeotu Traveller.

            0 0
            • zikky  

              Pokud nemáš na autě tu kedrovou lištu, tak nejjednodušší je přidělat markýzu nebo rolovací plachtu na přičníky přes adapter. Dělají se adaptéry přímo na příčníky buď nahoru a nebo z boku. Nejlevnější varianta je samozřejmě ta plachta viz. Decathlon, splní stejnou službu jako klasická markýza, jen nemá ten wow efekt a je pokud často přejíždíš, tak je to docela voser furt stavět. Ale pokud kempíš na jednom místě týden, tak bych se toho nebál.

              Edit: Jedna z Číny

              https://www.ebay.com/…192306139352?…

              0 0
      • Smazaný účet  

        normální celta chycená zip páskama na podélník

        pro transport srolovaná a stažená řemínkama

        0 0
        • onuce  

          Používám velký rybářský deštník z Decathlonu.

          0 0
          • tromboonen  

            Už i některý Tvoje „ghetto“ řešení vypadaj použitelně a minimálně jako nouzovka snad i slouží a nezaberou prostor, nehledě na slušnou cenu asi… a to ani nezmiňuju, že to vpodstatě vypadá skoro jako ty profi přímo na tenhle účel, některé ale… holt stárneš a zklidňuješ se, pomalu, už to vypadalo na vybřednutí, i když ne ze samostatné akce, ale tak řečeno „z teamové nominace“, i to by tě minimálně vytrhlo z letargie, bacha, už něco fakt hrozí :)

            To teď myslmí pozitivně ať to bude cokoli, taky měknu a nakonec Tě i vydejchám, minimálně jsi zábavný, různých významech toho slova, jen si se tvářil, že ani sám nechceš, i kdyby to nechtění spotřebovalo víc energie, pokud to nebyla póza. Děkuji a pro jednou s nadějí v hlase!

            0 0
          •  

            Onuce, tys prazak dle spz i kdyz dnes muzes byt buhvikdo ;).

            0 0
    • Pijer  

      Také přispěchám se svou čerstvou troškou do mlýna – Peugeot Traveller, najdelší varianta.

      Chtěl jsem rozkládací spaní pro dva dospělé a človíčka tak do 160cm a možnost uložení komplet kol, rezerv a věcí uvnitř. Složeno i rozloženo do 10 minut. Vyzkoušeno o víkendu a myslím, že se to povedlo :-)

      0 0
      • mr.antik  

        to letiště má kolik rozměr? myslel jsem že v travelleru je vzadu víc místa na dýlku… nebo tam je ještě i spaní pro jedno dítě na šířku?

        0 0
        • Pijer  

          Dva podélně (desky mají čistou délku 176cm) a na to kolmo navazuje deska 150 (zbytek z tabule) na 80cm na které se vyspí menší človíček.

          Dá se postavit buď jen zadek a nechat postavené sedačky, nebo sedačky sklopit a je z toho letiště pro 2 a 3/4 člověka.

          0 0
          • mr.antik  

            jo tak to chápu. Prostor je fajn, moc nechápu i drahé profi obytky s šířkou spaní pro dva jen 140cm. Otočný konzole by tomu ještě pomohly

            0 0
      • pocestny  

        to je paráda

        0 0
      • kerim  

        Pěkný, líbí se mi, že to jde jednoduše vyndat a není to jen obytka. Jenom to zalehávání nebude asi moc komfortní :-)

        Kolik tam je cca na výšku?

        0 0
        • Pijer  

          Z hlavy je to zhruba 60cm pod deskou a 60cm nad ní. Šlo by to dát tak o 7 cenťáků níž, ale chtěl jsem mít dole dost prostoru na kola, rezervy a případně další věci. Vyhodnotil jsem to, že 5 centimetrů nahoře mi na spaní nic zásadního nepřinese a dole by mi mohlo chybět. Když zjistím, že to chci nižší, tak to zkrátit můžu vždycky ;-)

          0 0
    • pocestny  

      Nějaké výhody to má, ale jinak ty stany na střeše auta znesnadňují přejezdy autem. Auto není mobilní a to může někdy vadit. Zabalit spacáky a nafukovačky zabere čas. Co když budu potřebovat zajet někam na nákup, výlet, do restaurace, nebo kamkoliv a ten box nezavřu. Pro mě to zrovna není.

      Mě by přesto zajímalo, jestli jde ta základna naklonit. Aby byla vodorovně, když auto stojí na nakloněné rovině. U toho domácího bastlu přišroubovali desky podlahy přímo k příčníkům, čímž to zpevnili, ale naklonit to pochopitelně nejde.

      0 0
    • oddie  

      Tak jsem trochu promýšlel kombinaci, která by se mi líbila, a zdá se to být jako zcela nesplnitelný úkol :)

      Spaní pro dva uvnitř, šířka mi stačí 120cm, výška aspoň těch 80cm, ale zase aby celé auto nebylo nad 2m kvůli omezením průjezdů. Potud dobrý, takový auto i mám. Ale aby se daly dát věci a 2 kola dovnitř, to už nehrozí, to by muselo být o 2 metry delší. OK, asi by to zvládla nějaká dlouhá verze dodávky. Ale zas to chci i na normální ježdění, nejen na občasný výlet. Prckové to maj dobrý, mohou si dát spaní napříč, pak stačí i krátká verze, ale já se 185cm se do běžné dodávky napříč nevejdu. Nějaké nápady, mimo nechání kol venku?

      0 0
      • Libores  

        Mám Dokkera a jedno kolo na noc strkám do kokpitu spolu s další spoustou na noc nepotřebných věcí. Druhý kolo mám na délku vzadu a ve dvou se vyspíme.

        0 0
      • mr.antik  

        nedávno si psal, že spaní v dodávce je nahovno, tak nevim co řešíš… Kola v kuse to určitě nezvládne. 80cm je dost problém, vnitřní výška bývá tak 140–145cm.

        Jedno hezký řešení jsem viděl u T5 – hozený dvě kola naležato na plnovýsuvném šuplíku, v tvým případě bez předních kol, aby se stočily řidítka. Ale zabere to skoro celý prostor pod postelí a není místo na ostatní krámy, ty bys musel dát vedle postele.

        Další řešení – využít toho, že ti stačí 120cm (třeba v nohách) a kola opět bez předních kol nacpat ke straně. Vnitřní šířky jsou dnes už docela velký (nejvíc má asi Mercedes), ale bohužel zrovna těch 80cm pod stropem to bude nejhorší. Samozřejmě ***** se s peřinama a nohama o kola, bordel atd.

        Asi nejhezčí varianta, využít toho, že 5m dodávka má cca 250cm za předníma sedačkama. Takže nacpat kola (sundané předky) našířku k zadním dveřím myslim že se vlezou cca do 40cm prostoru, záleží na míře tetrisu. Výhoda, že kola budou od spaní uplně oddělený, můžeš využít i prostor nad nima až pod strop. Nevýhoda je, že vepředu budeš muset to spaní udělat nějak skládací, aby se tam dalo případně existovat mimo spaní, případně otočné sedačky pomůžou. Další nevýhoda, že do prostoru pod postelí se budeš blbě dostávat, když tam budou kola – dá se řešit třeba odklápěcí částí postele.

        0 0
        • mr.antik  

          Ještě teda dost naprd je, že pokud bude koukat po těžce oplastovaným interiéru, tak třeba v takovým Travelleru vs Expertu ty plasty zaberou snad půl metru vnitřního prostoru.

          0 0
        • oddie  

          No právě proto jsem psal, že je to na ho…

          Teď jsem málem koupil Sprintera L3, který měl za třetí řadou sedaček snad 2 metry prostor, a výšku na postavení, ale to už je strašně velká kráva, co nesplňuje zas to ostatní… No nic, asi to nechám zas vysumět, nebo možná časem Scudo/Expert long jako kompromis, až doslouží tohle.

          0 0
          • mr.antik  

            řešení jsou, jakmile se sudává přední kolo, tak už to nějak jde vymyslet – na přespání i s krátkou dodávkou, na pobyt radši s delší verzí. A pokud se víc jezdí na kole, tak ještě hodit nosič na zadní dveře pro rychlé přesuny atd, aby se nemuselo furt něco rozebírat.

            0 0
            • oddie  

              Teď mám cca 130cm šířku, 2m délku a 95cm výšku. Akorát mimo toho v podstatě prd, daj se otočit obě přední sedačky, na ně naházet věci, něco se dá dát před ně, ale kola nebo něco většího ani náhodou. Takže to ani na přespání moc není. Leda dát kola ven na nosič na kouli, nebo zamknout… Ale co straší venku, to láká nenechavce.

              O moc víc místa není ani v Multivanu, když se rozloží letiště, je akorát širší, ale tím to fikne. V delším by možná šla dát kola napříč.

              0 0
              • krabica  

                Tento rébus jsem zatím taky nevyřešil. :-/

                0 0
              • mr.antik  

                chce to zkusit, kolik přesně ti udělají dvě rozležený kola, dost vyčuhujou pedály, tak je pak třeba dobrý dělat nějaký otvor ve směru pod postel nebo do zadní výplně dveří (kde je asi tak 15 cm prázdnoty a ušetříš si klidně dalších 20cm.

                Mulťák má za sedačkama 240cm, na délku to zas tak malý auto není. Hrozně moc místa prostoru zabere zvýšená podlaha a snížený strop o výdechy klimy.

                0 0
        • Andrzej  

          Neco jako posledni varianta mam. Nejmensi ducato a vzadu za rozkladaci posteli kola na sirku. Do cca 55cm se daji nacpat tri kola s vyndanym prednim kolem, ale je to hrozne natesno, spatne se s tim manipuluje. Pod kolama je jeste misto pro croozer a „kuchyn“. Postel po rozlozeni je pohodlna, ale dost veci zustane pod ni. Pro dva dospele s jednim deckem to bylo super, se dvema uz prestava sranda, kdyz treba v noci zjistis ze potrebujes neco co zustalo pod posteli… Takze ted budeme shanet vetsi vuz.

          https://www.sauto.cz/…ato/18234438?…

          0 0
          • mr.antik  

            a jak máte vyřešený sedačky pro 4 lidi? Klasickej trojsedák v druhý řadě?

            0 0
            • Andrzej  

              Jo, normalne tri sedadla(je to panorama verze) pri rozkladani postele se krajni operadla sklapi „koleckem“ dozadu, prostredni jde rychle sklopit packou dopredu (nema isofix)

              0 0
          • oddie  

            A kolik měříte, že se vejdete lehnout na šířku?

            0 0
            • Andrzej  

              Postel se rozklada pres sklopenou druhou radu sedadel, sedadlo ridice a spolujezdce nemuze byt uplne vzadu. Spime na delku, postel ma 2× asi 1,75m.

              0 0
            • mr.antik  

              Ducato má přes dva metry od plechu do plechu, i s izolací se dá v nejširším místě 2m udělat při spaní na šířku.

              0 0
              • oddie  

                Já potřebuju bus verzi, když už.

                0 0
                • mr.antik  

                  Tak ta je zrovna u JBD celkem naprd no co se týká sedaček. Kromě nějaké top verze, která bude naprostou raritou.

                  U busu ta šířka bude díky prosklení ještě o nějaký cm větší, ale musíš mít postel přesně na spodním okraji skla.

                  0 0
                  • Andrzej  

                    Ted jsem meril matraci, je siroka cca 185cm. Postel mame tesne pod oknem, je tam dost plastu, takze deska postele je okolo tech 175cm siroka. Ja merim 186cm, na sirku spat nechci. Jinak v „panorame“ jsou sedadla vyborne, velke, s loketnima operkama, krajni maji isofix…

                    0 0
    • Smazaný účet  

      Škoda Pick Up Claustroffobic, aneb kdo neměl klaustrofobii, v tomhle ji zaručeně dostal… (Spaní je to patro těsně pod stropem)

      0 0
      • krabica  

        :-D

        0 0
      • kamaro  

        To kde si opíráš loket? A jak se tam ku… leze?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nooo divoce, tam co je ten loket, to se sklopilo, člověk se tam vsoukal tak, že se držel hrany stropu, jako na hrazdě, zavřel dveře provázkem přes kladky a zase si zvedl zpět to šikmé na hlavu. „Jednoduchý“ ne? :-)

          0 0
          • kamaro  

            Chytnout mě v noci chcanec, tak to snad raději pustím než se soukat ven. Ale máš u mě plusové body za punk.

            0 0
            • krabica  

              To s tím chcaním mě hned napadlo, bo na výjezdních akcích nejsem o suchu a togke by byl fest problélm… :-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Pánové, je vidět, že evidentně netušíte, jaké využití nabízí taková prázdná petlahev od ledového čaje se širokým hrdlem :-)

                0 0
                • Barak  

                  Trochu bych se bal u těchhle experimentů s lahví… jit večer spat vylitej a mít pak ráno klasicky sušák.:)

                  0 0
                • mr.antik  

                  V tomhle prostoru se snad nevlezeš ani s tou petlahví :-)

                  Hlavně jít tam spat nalitej snad ani technicky nejde :-)

                  0 0
                • Fran-tic  

                  tohle je neuvěřitelný. a nebo si tam vzít nějakou babu…na tu máš beztak rýč, abys ji tam dostal:)

                  0 0
    • Smejči  

      Nemá někdo zkušenosti s přizpůsobením Dacie Dokker?

      0 0
    • Lahvis  

      Líbí se mi mentalita BF. Když jsem tu zkoušel upíchnout svýho mazla, co byl na prodej, byl jsem docela razantně vyfuckován a do asi půl hodiny smazán, že to na BF nemá co dělat. A teď si tu mrtě lidí uslintává, jak by to mooooc chtěli… :-D

      Tak sem aspoň pro inspiraci znovu hodím fotky, jak to bylo řešeno. Krátký nízky transit. Kola pod spaním, do dřevěného rámu uprostřed se dávaly červené přepravky na maso s věcma (aby necestovaly po kufru). Plato bylo připevněno ke kotvícím bodům v podlaze. Mám 180, přítulka 170 a napříč jsme se pohodlně vyspali, takže nebylo ani potřeba dávat pryč druhou řadu.

      Osobní tip, kdybych teď měl řešit znovu ideální auto, tak je to krátký, středně vysoký tranďál se zaplechovaným zadkem…

      0 0
    • kamaro  

      Taky celkem dobře uděláno: video

      Trochu lepší video tady od času 1:30

      0 0
    • Pijer  

      Co používáte za matrace? Oddělené karimatky, jednu nafukovačku přes celou šířku auta, molitan přes celou šířku, matraci z chytré pěny,.......?

      Nechci to do pevné vestavby, tak by nějaká nafukovačka byla dobrá, protože sfouknutá nezabere tolik místa, ale zas mám strach, aby se na tom dalo kloudně spát. Kvůli omezené výšce na spaní mám v merku tloušťku matrace okolo 10cm, takže ty duchny 22cm vůbec nepřipadají v úvahu.

      0 0
      • jIrI___  

        140 cm nafukovačku používám do stanu a pro spaní ve dvojku důrazně nedoporučuju – Když se jeden otáčí, tak je automaticky probuzen i druhý.

        0 0
        • Pijer  

          Měl jsem zálusk na tuhle v Decathlonu , ale naštěstí byla moc dlouhá – uváděná délka na webu je 190cm, na krabici je 200cm a ve skutečnosti měla vystavená 225cm.

          0 0
      • kamaro  

        My máme molitan tl. 70mm, z provozních důvodů na třetiny skládané po délce. Rozměr rozložené matrace 120×170×7, složená 120×57×21. Celé je to zašité do potahu, který to drží dobře pohromadě.

        V nouzovém režimu i s koly jsme spali na nafukovacích turistických matracích. Není to tak pohodlné, ale v nouzi se to dá přežít.

        0 0
      • jeniiiik  

        Ikea matrace pro hosty. Je za pár korun, upravil jsem si ji na šířku podle toho jak jsem potřeboval.

        0 0
    • kycis  

      Zdary, mám Citróna Spacetourera a řeším druhou baterku, v podstatě hlavně na ledničku při víkendovém pobytu někde venku. Vzhledem k tomu že tam na ní není místo pod sedačkou jako třeba u Californie, chtěl bych ji mít prostě vyndavací v nějakým boxu, v podstatě něco takového . Neřešil jste někdo něco podobného, případně tip kdo v čechách by takový box vyrobil?

      0 0
      • Fran-tic  

        ty kráso…na co je to dobrý za ty peníze? Já mám teda trakční v boxerovi, ale mám ji pod sedačkou řidiče cyrixem spojenou ke startovací. Plus teda všechny pojistky okolo a další okruhy z trakční – takže stejně mi přijde ideální to mít někde fixně dané.

        0 0
        • kycis  

          Dobry je to na to, ze kdyz mas auto ktery nema na trakcni baterku pekne misto kde by neprekazela (jako to mas ty), das ji tam jenom kdyz ji potrebujes. My mame dodavku jako jedine auto, jine nemame, takze by nam tam povetsinu casu prekazela nekde pridelana v kufru a vyuziti bude mit obcas o vikendech. Takhle ji vyndas a das do sklepa. Druhej duvod je, ze auto bude jeste 5 let v zaruce, a do ty doby se mi nechce delat velky zasahy do el. instalace. Takhle o zaruku neprijdes.

          No a ta cena, tohle byl jen priklad. Rikal jsem si ze takova prenosna bedna s baterkou, s nabijecim vstupem (idealne (12/220V) a vystupem taky 12/220 by byla super vynalez. No a jak uz to v dnesni dobe byva, kdyz trochu pogooglis, zjistis, ze uz to nekoho napadlo pred tebou :-) Tohle je odnekud z US, samo to kupovat nechci za ty prachy, ale kdyz to nekdo resil tam, je dost mozny ze uz to nekdo resil i tady.

          0 0
          • Fran-tic  

            Jako proč ne, stejně je občas dobré baterku vytáhnout a dát ji pár nabíjecích cyklů.Ale stejně do elektra šáhnout musíš, jinak by tam neměla smysl (pokud bys teda neřešil průběžné dobíjení). 220 na výstupu za mě moc nemá smysl, ale to sim usí každý pořešit sám :)

            0 0
            • kycis  

              No prave ze tenhle box co jsem daval odkaz ma v sobe nabijecku na 12V vstupniho, tzn dobije se pri jizde kdyz to das do zapalovace. Pripadne muzes vzit 230/12 konverter a napojit ji v kempu. Doufam ze sestavit takovou krabici by nejakej sikovnej elektrikar zvladnul…

              0 0
              • Fran-tic  

                No já nejsem elektrikář, ale z alternatoru jdou mnohem větší proudy nez do 12v zásuvky. Jestli bys byl kolem 5A (což podle mě nebude), tak to tu baterku akorát polechtas během nabíjení. A ani trakční se nelíbí cyklovani do minima.

                0 0
                • tromboonen  

                  No mě elektrika šla dycky nejhůř ze všeho, ale budu potřebovat něco podobného do jednoho Medvěda rozměrů menší zkácené padlé věže, akorát u mědvědů je všechno tak nějak složitější, hrnků přebytek, akorát eklektika a jiný věci… nějak to časem dám dohromady od lidí co tomu rozuměj a mají něco podobného akorát šahat dneska do čehokoli v das das autě je o držku, zrovna jsem pomáhal nějakým borcům co nemohli něco nastartovat, protože jim vypad kabel, ani nemohli najít kam by pasoval, já přispěl jenom heverem, pak to nějak objevili a eventuelně odfrčeli, ty kempingový věci jsem kdysi probíral, ale stejně …

                  0 0
      • Andrzej  

        Zkus prohledat forum o obytnych autech a karavanech, lidi tam myslim resili neco podobneho, ted se mi to nechce hledat..

        https://www.caravan24.cz/…um/index.php

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.