• Smazaný účet

    Dobré ráno vespolek, už jsem úplně ztracen a chtěl bych poprosit o radu. Nemůžu se zorientovat, nebo mám dneska zmatenej Gůgl :o(

    Obecně bych se chtěl zeptat, jestli na jakékoliv páky Shimano 105 naroubuji jakoukoliv přehazovačku 105 řady, když dodržím počet rychlostí.

    Mám 2 úkoly k řešení:

    1. bratr si ohnul raménko na RD-5800 GS, raménko jsem jako díl nikde nesehnal, tak pokukuji po jiné 105kové 11sp rychlostní přehazce. Páky má logicky 11sp, také 105
    2. já mám na bazarové silničce 10sp RD-5600 SS, ale nutně potřebuji střední raménko, protože 34–27 je pro mě prostě moc těžké. Kolo je někdy z roku 2012 a páky mám 105kové, ale ještě s tykadly. V mém případě bych, pokud by to šlo a bylo cenově zajímavé, šel klidně i do 10sp Tiagry.

    Děkuji moc za čas a za případné rady

    0 0
    • Smazaný účet  

      Pro řazení Sh 105 5800 můžeš použít obě jedenáctkové přehazovačky, tedy 5800 i 7000 (samo i ultegru a Dura).

      S tou desítkovou Tiagrou (4700) asi neuspěješ. Není kompatibilní s ostatními desítkovými sadami. Páka 4700 má stejný krok lanka jako jedenáctkové sady.

      0 0
    • Vilém  

      K polozce 2. Mohl bys pouzit nejakou 9sp MTB.

      0 0
    • Bubaaak  
      1. Cokoliv road shimano 11s + 4700 tiagra
      2. Cokoliv road shimano 8s-10s mimo tiagra 4700, nebo cokoliv mtb shimano 8–9s
      0 0
    • Smazaný účet  

      Pánové, ještě jednou díky. Vzal jsem, co bylo na Kupkole skladem. Bych si nepomyslel, že budu mít na silničce 50/34 + 11/36. Ale na ty moje výlety s brašnou… Dále přezuto na 28mm vpředu a 25mm vzadu (tam se bohužel 28mm nevešlo). A ta karbonová zadní stavba je jedna báseň. Úplná žehlička. Kolo z bazaru za 10k 

      0 0
      • koko0925  

        Jako dobrý, ale za chvíli tě budou štvát ty tykadla a co pak? :-)

        0 0
      • Jason Voorhees  

        34×34 :-)

        0 0
        • Vilém  

          Ta prehazka nevypada, ze by byla dobre serizena. Jednak vzdalenost kladky, jednak vypada ten propojovaci clanek mezi patku a saltrem jaksi skloneny dolu.

          0 0
          • Jason Voorhees  

            Njn, Kladenský umělci v servisech. Taky mi asi 3–5 kolečko odshora střílí. Poradis? Díky.

            0 0
            • jecnak  

              Vysroubovat b-screw tak, ze horni kladka bude blizko pastorku pri zarazenem prevodu, ktery jsi vyfotil. A zkontroluj, zda propojovaci clanek mezi patkou a hazkou je prisroubovany k patce, tak jak ma byt.

              0 0
              • Jason Voorhees  

                Patka-hazka nevím, nepoznám. Šroubek od klonů teda povolit aby horní kladka skoro lizala pastorek, chápu to dobře? Přehazka, kazeta i řetěz jsou nový.

                0 0
                • Youda  

                  Já to mám takto

                  0 0
                  • Jason Voorhees  

                    Jj, díky, to musím zkrátit o 2 články řetěz, teď jsem to pošteloval a aby byl napnutej na malá-malá tak musím bejt tak 12mm

                    0 0
                  • Chlebovnik  

                    Toto u nových silničních přehazovaček NEPLATÍ!!!

                    Na největším pastorku by měla být horní kladka co nejblíže tomuto pastorku tak, aby ještě neomezovala řazení.

                    Teď voskuju řetěz, tak jsem to přeměřil a na mojí R8000-SS s kazetou 11 – 30 je vzdálenost horní kladky od největšího pastorku ~3,5 mm.

                    0 0
                • jecnak  

                  Patku / hazku máš dobře. Dolaď b-šroub, což bude asi reprezentovat i zkrácení řetězu, aby hazka dostatečně napínala.

                  0 0
            • Smazaný účet  

              https://youtu.be/DagxMbF1NyQ

              Hezky ukázáno

              0 0
              • Jason Voorhees  

                Děkuji. Já to umim na starym favoritu na „táhlým“ řazení. Neznal jsem indexáciu. Už to šlape.

                0 0
    • moreplavec  

      Rád bych využil vlákna a poprosil o radu se seřízením 105ky. Mám půjčené kolo a řazení byla loterie. Nakonec jsem uvolnil lanko, nastavil dorazy (oba byly mimo). Připojil lanko a zkontroloval řazení. Výsledek je zásadně lepší, ale zdaleka to není ono. Aktuálně sice hezky vyskáču na nejlehčí převod, ale dolu je to spíše obskakování a nemůžu přijít na to, kde je problém. Jelikož kolo zítra vracím, nechce se mi dělat komplet revizi bovdenů a lanek, ale třeba někdo bude vědět. Nejlépe je to vidět na videu:

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • Metalcane  

        Na 99% stačí vyměnit jen ten koncový bovden co jde do přehazovačky a bude po problémech.

        0 0
        • Vilém  

          Ja bych navic kouknul jestli neni roztrepeny lanko v dualech.

          0 0
        • moreplavec  

          Jo, tak jsem se naštval, zbavil to té hromady bordelu, odmastil, vyčistil, namazal a chodí to o řád lépe. Myslím, že opravdu to jen někde zachytává při tom odlehčování. Mám tu 20 let staré kolo a tohle nedělá, ale zřejmě je to kus od kusu.

          Ještě se zeptám, na YT se velice často objevují různé verze 105ky. Ta moje má H a L nastavení na inbus, spousta jiných na křížák. Dá se odhadnout verze nebo stáří? Jsou některé verze 105ky „lepší“ nebo některé, kterým se patří vyhnout?

          0 0
        • moreplavec  

          Byl jsem to projet a je to k zešílení, furt to není ono a v tahu je to snad ještě horší než na stojanu. Ale uvidím, musím zvážit, zda to koupit v tomto stavu nebo to prostě nechat jít.

          0 0
          • skaj  

            Myslim, ze ty novejsi 105 maji inbus. Jinak dobre serizena 105 radi naprosto bez problemu, neni ceho se bat. Zkouseli jsme slepy test nikdo nepoznal rozdil mezi ultegrou a 105 (a nejenom my, na youtube je toho vic). Tedy rozdil clovek poznal, ale nikdo nedokazal rict “co je lepsi”. Imho silnicni sady nejsou tak rozdilne jako bikove.

            0 0
            • moreplavec  

              Jo, ta videa jsem viděl. To jsem koukal jako první, jestli 105 je nějaký odpad nebo je to jen tak špatně seřízené. Jakmile to začne řadit, tak je to balada, to jemné odstupňování se mi moc líbí. Ale jakmile to poskočí, zvlášť v kopci, mám chuť seskočit a kolo prostě zahodit :)

              0 0
          • Lord_de_Wolf  

            patku jsi kontroloval? už jsem jich viděl pár ohnutych i na silnicce…

            0 0
      • moreplavec  

        Tak kolo opět na stojanu a zopakoval jsem čištěním a přes mazání jsem dostal 105 do velice dobrého stavu. Mnohokrát jsem to projel horem-dolem, vše už běhá bez problémů. Tak jsem dal 20km a už je to úplně jiná jízda. Mám pocit, že to stále má pihu na kráse, ale jak kolo bude moje, ještě pořádně properu řetěz a pustím se do hloubkovějších čištění a pak to bude i bez té pihy.

        Jinak to jemné odstupňování je paráda, proti MTB si to fakt užívám. Do kopce bych ocenil 12. kolečko nebo 3.placku (njn, fyzička). Co si užívám méně je pak odpor mého těla při 30+ km/hod. a kopání do břicha. Ale za to 105ka fakt nemůže :)

        Díky všem za rady, jsem rád jak to šlape. Teď už jen natrénovat.

        0 0
    • Markony  

      Měl jsem ten samý problém výměna bowdenů lanka a nic. Řešení přeskládal jsem to na MTB sadu a po problému .

      0 0
      • moreplavec  

        No, to je přesně co bych nechtěl :)

        0 0
        • detoxy  

          Já tyto problémy občas taky mám a bývá to buď ohlé ramínko (zkontroluj, zda je při pohledu zezadu úplně svisle, na fotce není úplně patrné). Nebo je to třepící se lanko, což se většinou rychle zhoršuje a do 100km se to trhne.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.