• MASS-SERVANTS

    Ahojte. Mám horský CTM Rascal 1.0 2017 a rozmýšlam nad prestavbou na cesťák. Ako základ asi bude treba meniť vidlicu za pevnú (ceny hliníkovych, podľa toho čo som zisťoval, idú okolo 1300kč) Ráfik na kolesách je dosť úzky a predpokladám že výmena pláštov šírky 2.1 za 1.0 nebude žiadny problém. A tretia vec čo ma napadá, je výmena riadidiel za tie cestné stočené.

    Je takato prestavba vôbec možná, mate s tým niekto skúsenosť?

    https://www.ctm.sk/…1-0/cervena/

    0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Zkus se aspoň podívat na obrázek, jak silniční kolo vypadá :)

      0 0
    • tomxxx  

      Pokusy jsou, jsou taci co takove kolo postavili, ale pro me je to picovina. Respektive vtip je v tom, ze mtb ram je delsi nez silnicni, coz hodne lidi proste nepochopilo, takze s beranama to silnicni kolo na mtb ramu bude dlouhe jako tejden. Jedina moznost je dat DH predstavec, plus vyznat se v geo, aby ti sedely i ostatni rozmery ramu.

      Na BF je jedno jedine pouzitelne, takto postavene mtb a dotycnej to uz jako silnici stavel od pocatku.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Které to je?

        0 0
      • JFtryall  

        Hlavni vtip je v tom, ze silnicni kola a gravely jsou obcas nepochopitelne kratke a maji dost postavene hlavovky. Ted mam na hybridu najeto uz par tisic a cim dal vic mi to dava smysl. Navic to kolo je fakt hodne rychle, navic muzu kdykoliv nahodit heavy kombo a dobre se svest i na singlech. Dokazu na tom sebrat i ciste silnicarske Komy a to kolo je na mem testovacim kopci pomalejsi cca o 10 vterin na stejnych wattech jako silnice, 10 minut usek. Moderni 35mm pneu proste jedou velmi dobre a dost pomohl i posed. Myslim si, ze gravel by mel vic vychazet z bikove geometrie, nez ze silnicni, rozsiruje to jeho moznosti a rychlost neztracis. Dulezite je spis vylepsit vzhled, aby to bylo proporcni.

        0 0
        • nomecz  

          Co vozis za plaste ty wtb co mas popsane v profilu ?

          0 0
          • JFtryall  

            Porad to kombinuju a zkousim. Nejcasteji Nano nebo Exposure. Pak taky zkousim GOne a na bikove variace teprve prijde rada. Jezdim s tim hlavne nekvalitni asfalt a je to prijemny svezeni. Mam to v podstate jako nahradu silnice a uzitna hodnota toho biku je mnohem vyssi, navic konecne nemam strach ve sjezdech. Jeste bych potreboval idealne zvysit prostupnost na 42T prevodnik a byl bych spokojeny na max. Kazeta s devitkou pastorkem je krizove reseni.

            0 0
        • jardalee  

          No tak voni se i výrobci probudili :) teda v USA :) https://www.bikerumor.com/…e-epic-ride/

          0 0
    • Rowdy  

      Vznikne z toho kočkopes. Jak už tu psali kluci, MTB rám je dlouhej, páčto počítá s krátkým představcem a rovnýma řidítkama. Silniční rám je krátkej, páčto počítá s dlouhým představcem a beranama. Výsledkem takové konverze bude dost pravděpodobně cosi, na čem se nebude dát smysluplně jezdit ani na silnici ani v terénu. Dál jsou tu další komponenty. Co řazení? Když dáš silniční řazení, abys taky vyměnil přehazovačku a přesmyk. A když už budeš v tom, tak to abys tam dal silniční kliky. Utratíš za to spoustu peněz a furt to nebude to ono. Podívej se po bazaru, silniček je na prodej spousta.

      0 0
    • IndyCZ  

      Na silnicu to nikdy nepředěláš. Jestli chceš na stávajícím kole jezdit spíš asfalt, změň pláště a klidně dej pevnou vidlu. S beranama to bude dlouhé, s ultrakrátkým představcem vratké.

      0 0
    • Hadato  

      Záleží co od toho člověk čeká. V Tvém případě bych se asi taky přiklonil ke koupě silničky z druhé ruky a to i přes to, že takového prasoMTB vlastním a často jezdím (momentálně častěji, než fulla). Pokud člověk neví, nebude to mít valný výsledek. Já to stavěl pro zpestření terénních vyjížděk, když se mi nechce umývat full a na občasné vyjížďky s ne-MTB kamarády. Výhoda podobného kola je, jak už psal JFtryall, že člověk může zablbnout i v nějakém těžším terénu. Jenom na silniční použití je to dost nesmysl, podle mě.

      Nevím, jak jsi na to s výškou, ale i ten 18" rám je dost dlouhý a trochu se bojím, že to ani krátký představec a řidítka s krátkým reach nezachrání. Pokud se do toho opravdu chceš pustit, zkusil bych půjčit nějakou silničku pro zjištění optimální délky posedu, změř vše potřebné a pak zkusil napočítat potřebnou délku představce a reach řidítek na Tvůj bike.

      Pokud se nepletu (silniční znalci snad potvrdí), tak MTB shimano na 9 sp, by mělo být kompatibilní s většinou silničních 9sp. shimano řazení, v tom by snad problém být neměl, pokud už se pro přestavbu rozhodneš.

      0 0
    • xtonda  

      Jak tu píšou ostatní, berany bych nedával, drží se úplně jinak a jinde a na rámu dělaném pro rovná řidítka by to nebylo dobré. Zvážil bych řidítka zkrátit, případně poladit posed jiným představcem. Měnit celý pohon za silniční se asi nevyplatí, takže jen dát kazetu 11–32. A pak ty úzké lehké hladké pláště, lehké duše a pevná vidlice, hliník nebo karbon, ale to už je celkem dost peněz. Nemá cenu do toho dávat moc, jednak je to lowend kolo a jednak by se pak spíš vyplatilo to prodat a koupit silniční kolo.

      0 0
    • Rychlej turista  

      To prodej a za to pořídíš slušnou jetou silničku skoro o 5 kg rychlejsi :-)

      0 0
    • scalar  

      Přestavba není problém. Jestli Ti vyhovuje sedlo, tak ho nechej. Zbytek bude potřeba vyměnit (možná Ti ještě sedne sedlovka).

      0 0
      • Rowdy  

        To je tak hezký komentář, až je to skoro ošklivý :-)

        0 0
        • Bruca  

          Já se na prasopsa taky chystám, až doslouzi kona dew drop.

          Taky už začínám počítat s tím, že krom zapletenych kol a sedátka asi bude muset být všechno nové. Protože předělat hotové nové koupené kolo by byla nejdražší možná varianta. Je to k vzteku, ale je to tak :-D

          0 0
    • MASS-SERVANTS  

      Moc ste ma teda nepotešili podľa toho čo čítam tak veľké zmeny nemajú zmysel keďže aj rám bicykla -čo je úplný základ- je iný ako tie, čo bývajú na cesťákoch. Budem to nakoniec riešiť novou vidlicou a plášťami (zatiaľ) a možno do budúcna novým bikom. V každom prípade ďakujem za odpovede.

      0 0
      • nomecz  

        To je taky jedina rozumna varianta pevnou karbonku a jezdive plaste na asfalt. Vsechno ostatni sou vyhozene penize

        0 0
        • jardalee  

          akorad bacha na delku na 29er bude potreba hodne dlouha aby se mu nepropadl slapaci stred a nesnizila moc hlavovka

          0 0
      • jardalee  

        prvni co kup jsou ty plaste ,klidne naky levny, ale 25c bych tam nedaval spis 28c nebo 32–35c kdyz je prehodis tak se ti snizi slapaci stred coz az tak nevadi ale uvidis jak ti bude vadit snizeni komfortu ,ono to totiz zacne celkem hodne drncat :) protoze se to proste husti na trochu jiny tlaky a taky je tam mensi objem vzduchu ,pokud ti vadi ze to blbe jede po silnici tak kompromis jsou tak plaste 1.75 palce(622×40–45) a silnicni hladkej vzorek ,proste naky trekingovy plaste

        0 0
        • tomxxx  

          Tak hlavne nechapu proc si davat na bika silnicni plaste, pokud neplanujes najizdet objemy a nemas silnici. Beznej clovek ani nepozna, jestli to jede lepe nebo hure. To steiny s vidlici.

          0 0
          • Martin  

            Četls první příspěvek? OP by chtěl kolo víc na silnici, takže výměna vidle a plášťů dává smysl ;)

            0 0
          • jardalee  

            no ja nevim ale ja to teda poznal hned ,pritom to byly obycejny tezky continentaly ten rozdil 1cm na sirce byl poznat okamzite ,pritom to bylo stale v pohode pouzitelny do lesa ,proste hromada lidi si koupi horsky kolo a pak jezdi stezky a obcas nekde v lese ,proste zadnej tezkej teren a prodavat kolo a kupovat jiny pokud se me na nem pohodlne sedi je proste nesmysl

            0 0
            • MASS-SERVANTS  

              Pôvodné plášte od výrobcu boli 2.1, menil som ich za univerzálne 1.75 a napriek vyššej hmotnosti tam je cítiť rozdiel v rýchlosti a bohužial ako vraví kolega vyššie tak aj v komforte, je to hotový des zobrať výtlk alebo inú nerovnosť a s cestnými 32c to bude ďaleko horšie. A práve o to ide, max. hmotnosť rámu je v CTM príručke uvádzaná na 110kg vrátane bicykla, pritom reálne nesie až 115kg a bojím sa, aby na výtlkoch, kanáloch a pod nepraskol rám alebo sa neskrivili kolesá. Lepšie asi nechať ako to je a nešpekulovať :D

              Ináč moja priemerná rýchlosť na dobrých asfaltkách je bez vetru je cca 26km/h a zistil som že MTB má navyše aj slabé prevody, tak či tak by tenšie plášte veľmi nepomohli tak to viac ani neriešim

              0 0
              • kubad  

                Tensi pláště = menší obvod, tedy ještě větší problém s prevodama

                0 0
              • t29  

                Se silničním pláštěm a převodem 40×12 ujedeš na jedno šlápnutí 7 metrů, při 80 otáčkách za minutu je to 34 km/h. Je to málo?

                0 0
                • Jezevec70  

                  Ano, 80 otáček je na silničce málo. :-)

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Je to málo. Kdyby to stačilo, tak by v segmentu silničních kol už pár let vládla neohroženě jednoplacka (velký převodník by byl zbytečný).

                  0 0
                • novas752  

                  To je sakra málo, to by ani mě nestačilo na některých rovinkách po větru nebo mírně z kopce při kadenci 90, natož pak úplně z kopce. A to mám průměr celkově směšných 24–25km/h.

                  Aspoň 46–11 nebo 48–11.

                  0 0
        • novas752  

          „Nejaky trekingivy plaste“ kolikrat jedou hur nez dobry xc mtb.

          0 0
        • plzakj  

          Myslel jsem, ze tohle uz je prekonanej prezitek. Bezdusovy gone 2” nabidnou rychlost i pohodli.

          0 0
      • siafu  

        mám silničku – u bajku skončit jen na pevné vidli a pláštích Schwalbe Kojak 1.35 a šetřit na silničku :-)

        pak se mi z bajku hodila akorát sedlovka + sedlo a dočasně pedály, než se mi podaří sehnat silniční tretry…

        0 0
        • Emp14  

          Měl jsem to taky skoro jak pišeš, nejdřív Kojaky, pak jina kazeta, pak druhý set kol a nakonec prostě silnička, protože je to prostě úplně něco jiného.

          Je levnější se na to vykašlat rovnou koupit silnici.

          0 0
    • kandik psi zub  

      postavit to jde, ale ne na mtb ramu tvoji velikosti, musi byt mensi aby byl kratsi. Cimz to cely nedava upe smysl, ze… pokud ti neco takovyho doma vylozene nezbejva

      https://www.bike-forum.cz/…o-bazar-2025

      0 0
      • Goob  

        Ohohoho to se mi líbí! Přesně tohle mám v plánu se svým GT Zaskar model někdy asi tak 96. Je to kraťoučká 16" (měřím 182 cm), měl jsem ji tehdy na trial.

        0 0
        • Hadato  

          Ze Zaskara by to mělo jít v pohodě, jenom u té 16" bude sedlovka trčet do nebe. Rozhodně to má smysl (je na tom hodně srandy). Zaskara jsem měl taky v hledáčku, než se ke mě dostalo Nishiki z Cr-Mo…

          0 0
          • Goob  

            To trčela i předtím :D. Mám na tom luxusní Syncros. Jediné, co mě trápí, jsou brzdy. Rám nemá návarky na kotouče, takže budu muset dát dozadu asi CX cantilever. V MTB setupu jsou na tom Magury Raceline, jenže tyhle páky samozřejmě nedostanu na berany, o řazení nemluvě.

            0 0
            • Vilém  

              A jinou polohu brzdovych cepu poresis jak?

              0 0
              • Goob  

                Mini V mají jinak čepy? Ojoj to jsem netušil.

                0 0
                • Vilém  

                  Tak myslej jsem,ze se jedna o 26" ram do ktereho chces dat 622mm kola.

                  EDit: Driv takove adaptery delal mavic,takze bud sehnat nejakou ulozenku,nebo si to vyrobit sam.

                  0 0
                  • Goob  

                    Chtěl jsem tam dát 27,5" Roamy, co mi zbyly ze Spectrala… tak to tam budou muset zůstat 26" tedy. Jsem blbec, vůbec jsem si neuvědomil, že nebudou sedět čepy. Ale tohle vyrobit vypadá celkem jednoduše.

                    0 0
                    • Goob  

                      I když koukám, že tohle řešení se stále dá koupit:

                      https://www.ebay.com/…382313299506?…

                      0 0
                    • novas752  

                      A to si chtěl na ráfcích pro kotoučovky (bez brzdný plochy) brzdit ráfkovejma brzdama?

                      0 0
                      • Goob  

                        Samozřejmě že ne, řeším jen zadní brzdu a tam by přišel ráfek pro čelisťovou brzdu. Vpředu kotoučovka. Elegantnější řešení asi bude ale adaptér pro kotoučovku.

                        0 0
                • Vilém  

                  Ty adaptery vypadaly takto, pripadne jiny vyrobce.

                  0 0
            • Singlespeed  

              Jak píše Vilém. Pokud dáš do starého bajkového rámu kola se standardním silničním průměrem, budou brzdy zásadní problém. Cantilevery ani véčka tam nedáš kvůli poloze brzdových čepů odpovídající menšímu průměru kol. Kotouče taky nedáš (nemáš návarky). Možná tam pásnou nějaké širší čelisti montované do otvoru v můstku rámu/korunce vidlice, ale to jen možná.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse