• Uruwashii

    Zdravím ještě jednou :)

    dnes jsem se rozhodl, že v létě po brigádě přejdu na kotouče. Řekl bych, že to stylem jízdy využiju..

    Mám návrh tento – kola Fulcrum RM5, brzdy deore 595 (2010), kotouče XT ..

    V této variantě bych byl cca +/- na 7000,–

    Máte nějaké lepší návrhy nebo varianty ?

    Díky.Martin

    0 0
    • DAWE25  

      Nevidim to jako dobrý nápad pokud to chceš dávat na toho Pellse.ZKus došetřit 20 tis. a kup radši něco komplet hotovýho rovnou s kotoučema.U toho Pellse by tě čekala vidle a další a další investice.Prostě bys do toho pak narval neúměrně moc.

      0 0
      • Uruwashii  

        já právě koupil toho pelse za velmi dobrou cenu s tím, že budu časem trochu vylepšovat :) podle financí.

        Vidli mám v plánu na podzim – epicon :) Až tento upgrade proběhne tak myslím, že budu mít cca 11 kg kolo za celkouvou cenu 20k – mylsím, že lepší sestavu bych za 20 nekoupil :)

        0 0
        • beeker  

          Tak na těch 11kg sem zvědavý :-))

          0 0
          • Uruwashii  

            teď váží 12,5 a ry kola co tam jsou nejsou žádný peříčka :) dobře 11 jsem pestřelil, ale pod 12 to bude :)

            0 0
            • felix.org  

              těch 12,5kg máš ověřeno nebo věříš katalogu? :-)

              0 0
              • marapara  

                Tipl bych, že katalogová váha bude bez pedálů a velikost M :). Takže dalšího půl kila klidně nahoru :).

                0 0
            • Flegmatik  

              Výměnou kol a přidáním kotoučů se rozhodně pod 12 kg nedostaneš ani omylem. Kotoučové brzdy nějakou hmotnost přidají, takže těch pár gramů co ušetříš na kolech to rozhodně nevyváží (možná budeš i lehce nad a pokud ne, tak na tom budeš +/- stejně). Kolo co máš v profilu bude mít 13+ kg (12,5 kg těžko). A tou vidlí něco ušetříš. Cca 400–500 g. Tam to má smysl.

              0 0
            • martin_bakov  

              jeste jedna prakticka, kdyz si pred jizdou dojdes na zachod a poradne zapracujes, tak mas hned 1kg dole a je to zdarma :) !

              0 0
              • JakeF  

                A to se udělat nedá, když máš lehčí kolo? :-)

                0 0
                • martin_bakov  

                  Hlavne na to nezapomenout at uz mas jakekoli kolo :) !

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    no tak kdyz zapomenes a jsi za pulkou, tak mas 2 moznosti bud a nebo pojedes rychlejs a zlomis rekord:-D

                    0 0
        • JakeF  

          Zaprvý, váha neni všechno a to ani zdaleka. Když vidim, jak jede můj Trek a to má 11kg, což je na jeho cenu vážně dost a to by ještě zasloužil daleko tužší kola…

          Zadruhý, ta váha je utopie. Touhle výměnou se na 11kg určitě nedostaneš, pokud teď má 12.5kg. Na vidli dáš cca –400g, kola možná –100g, brzdy s kotoučema tak +300g (střílim od boku, ale určitě to nedá –1500g).

          0 0
          • nox159  

            no ten tvuj trek mi prijde desne tezky – nechapu co je na nem tek tezkeho – ten ram musi mit tak min 2kg a k tomu tezke kola nebo si to fakt nedokazu vysvetlit ;-)

            0 0
            • McBlacky  

              máš zatemněno číslama co sem hážou lidi, ale nejsou pravda. Když v reálu zvážíš kola s rohama, košíkama, pedálama atd, tak i carbon rakety okolo 70 tisíc jsou k 11kg

              navíc věci bontrager nejsou moc lehký, kromě XXX lite

              0 0
              • kubad  

                tak tak

                0 0
              • siafu  

                mám HT za podobnou cenu a jsem v pohodě pod 9.5 kg – váženo komplet na váze

                0 0
                • McBlacky  

                  ale ne v ceně nových komponentů kdyby to bylo prodaný jako fungl seriovka. To za kolik se kolo postaví v průběhu roků se nedá sčítat. Součástky maj pochopitelně amortizaci. Já se bavím o katalogu modelů 2010

                  0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  A navíc ty máš pidivelikost rámu :-)

                  0 0
              • nox159  

                se mrkni do profilu co tam mam za bika a ten ma cca 10,6 i s kosiky komputrem… a je to 22" ram – cena cca 22k tak proc za jednou tolik je bike tezsi

                na 100% jsem schopny postavit za cca 50k funkcne podobneho a pritom o dost lehciho bika nez je ten trek – tim nerikam ze je ten trek spatny jen na muj vkus tezky

                0 0
                • McBlacky  

                  když jsi to vážil tak ti věřím, ale na tvým kole – nic ve zlým není nic extra, navíc má véčka. Jake má foxku, kotouče a dobrej rám. Ty jsi třeba ušetřil na kokpitu, sedle, vidle je z lehkejch nejlevnější atd.

                  kdyby jsi to pořádně četl, tak já píšu o seriovkách za katalogovou cenu, navíc o karbonech, kde rám stojí 3× tolik co hlína orientačně. Takže kdyby jsi dal 30 za karbon rám + 15 za foxku, tak ža 50 to nedostavíš ani s altusem :)

                  0 0
                  • nox159  

                    neni extra ja vim a uz taky neexistuje ;-) jen sem to na nem chtel ukazat :) rozdeil mezi tema kotoucema a veckama neni nijak dramaticky cca 100–200g a cena 2k

                    jinak to ze jsem setril kde se dalo je pravda, proc kupovat riditka z predstavcem za 5k kdyz je muzu mit za 800?… znacka je mi fuk vahove je to stejne a tuhost u tohoto jak jsem psal nepoznam

                    ten ram co tam je, je taky desne tezky ma nejakych 1990g ale stal me 2500,– :D – na nic sem si u nej nestezoval – byla to fakt ekonomicka stavba ale chtel jsem na necem zavodit a mel omezeny rospocet tak sem postavil tohle a myslim ze za ty prachy to bylo dobre kolo :) – pokud bych nahodil no tube + lehke plaste a sundal rohy… tak sem s nim mohl byt i pod 10kg

                    pokud koupis hlinu za 10k k tomi sida world cup 10k ( kupkolo) crosmaxy 12 ( kupkolo) tak mas za 32 slusny zaklad ( pritom i lehky ) za 13 komplet xt a za 5k ten zbytek doplacas a mas vetsi delo nez ma JakeF (tim nerikam ze ma spatne kolo)

                    rekni mi ze v tomhle nemam pravdu :)

                    seriovku bych niky nekoupil! už jen pro to ze me bavi stavet ;-)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Jenže to jsme na 50k :-). Zaprvý to jsou ceny v akcích, na což nemůžeš spoléhat, zvlášť, když kupkolo Sida WC dokonce dotuje. Zadruhý, SID vs. Fox je pro mě jasnej vítěz, SIDa jsem jel a ten průběh mi vůbec nevyhovoval, někde jsem to tu rozepisoval. Zatřetí, do těch 50 tisíc mi ještě slušná částka zbyla a kdybych s klikou za pár tisíc prodal ty RLka, tak už na ty CrossMaxy skoro mám, případně Novatec + ZTR od Hnoje a jsem na tom líp, než tu nabízíš ty (Fox, karbec řidítka a sedlovka, ucelenej design). O stavbě jsem samozřejmě taky uvažoval, Sid, Sram, Juicy Ultimate, custom záplety. Ale nakonec jsem vzal sériovku s tim, že ty kola nejsou špatný a že až začnou zlobit, tak vezmu nový. Navíc sám jsem u tohodle kola poznal, že honit gramy za každou cenu se nevyplatí, chce to najít rozumnej kompromis mezi tuhostí a hmotností.

                      0 0
                      • nox159  

                        :) ja ti tady netvrdim ze mas spatne kolo, ze jsi na koupi prodelal nebo neco podobneho… neresim tu vlastne tebe, jen sem argumentoval na to co napsal McBlacky.

                        jinak mimo tema vzdycky jsem byl pro fox, RSka nemam vubec rad ale posledni dobobou, jsem mel moznsot jen 2 foxky a jednu rebu a i kdyz nerad tak ta reba mi pripadala prubehem o dost lepsi – ( netvrdim ze jsem mel vsechno presne nastavena, ze jsem s tim nejak extra laboroval…) ale pokud foxku tak jiste ne RL

                        jinak jak jsme se nekdy bavili o vidlicich tak na fulu se R7 chova oproti dost citlive zadni stavbe dost blbe, na HT mi maximalne vyhovovala tedka me spis stve takze uvazuju jestli sida nebo foxku a zatim vede sid – nejvic cenou kdybych chtel kvalitni foxku tak me stoji tak 20k coz je jednou tolik nez sid

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak já mám Remote a vyhovuje mi. Nastavení komprese nepotřebuju, odskok a foukání mi stačí, hlavně že má high speed expanzi. Já jel SIDa právě na fullu a dost mi nevyhovoval, že byl o hodně míň citlivej, než zadek (Top Fuel 9 – chrtí full, Fox RP2) a že nešel do vyššího zdvihu tak jak Foxka. Co se týče relativně nižší citlivosti Foxky, tak nemám výhrady, pokud nejedu nějakou vyloženě asfaltovou stojku nebo nepotřebuju nastoupit hned za zatáčkou (na což je mimochodem Remote nedocenitelnej), tak můžu jezdit s odemčenou vidlí a ani se nehne. Ale hlavně daleko líp pobírá vyšší překážky, než to dokáže SID, u toho mi ta progresivita přijde nesmyslná, ale určitě se na to dá v pohodě zvyknout, jen to neni zrovna to, čemu bych řek ideální průběh.

                          0 0
                        • McBlacky  

                          proti R7 si Sidem moc nepomůžeš, měl jsem dvě R7 z toho jedu tuněnou od Milana a chod využijí lépe než SID. SID je lepší v techničtejších pasážích, kdy R7 víc zatlučeš. A není to o seřízení odskoku nebo nafoukání. Spíš o linearitě manitou a progresi RS. Co se týče zadní stavby fulů, tak u kvalitných systémů s dobrým tlumičem je zadek vždy lepší než předek na rovině o dost. je to daný i rozložením váhy.

                          PS: já celou dobu psal o karbon rámech. s hliníkem pod 10 do 50t kč není problém ani trochu. V karbonu horko těžko s Max Ari, ale to zase neberu jako kvalitní značku

                          0 0
                          • nox159  

                            ja sem to zas bral tak ze kdyz sme zacali o tom trekovi v hline ze se bavime o hliniku – uz sme si to teda vyjasnili :)

                            a s tou R7 – na HT byla malo progresivni a tedka na fulu ma zas velky odtrh :( zadek to zehli neskutecne ( az moc) a vidlici se skoto ani nehne. Uvazoval jsem ze bych ji nechal poladit ale pokud bych ji hodil zas na HT ( mam v planu si jedno jeste postavit) tak tam by mi ten chod co ma tedka vyhovoval takze vaham.

                            fakt nemuzu prijit na to co hodit na toho fula aby to bylo podle mojich predstav – vaha kolem 1500g citlivejsi nez R7 a protim lehce progresivnejsi. + tedka resim jeste co z tlumicem na muj vkus je malo progresivni a chtel bych zamykani z riditek. – ale mozna si na nej casem zvyknu ale tedka to nejak podle mych predstav nejede :(

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Pokud máš jasné představy o tom, jaké chvání vidlice chceš, tak bych se o tom pobavil s Milanem a vzal něco od něj naladěné přesně pro tebe. A full se má houpat, žádné zamykání, na to je tu HT :)

                              0 0
                              • nox159  

                                jako predstavu mam, ale tuto sezonu jeste jiste dojezdim tak jak je to tedka jen budu ladit skouset… ( je to nezvyk celkove na nove kolo.. treba si zvyknu, nebo zjistim ze mi to tak nakonec vyhovuje…)

                                jinak to zamykani se i na fulu hodi protoze obcas se najde nejaka stojka po asfalte… a to je zbytecne se v takove situaci drit s otevrenym tlumicem, vlastne zatim plne otevreny ho vozim jen ve sjezdech a na hodne rozbitych usecich, na zbylych usecich vic energije tlumic ubere nez usetri.

                                zatim sem fakt cekal ze full pojede trochu lip :(

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  a co máš za fula + jaký tlumič?

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    anthem x + fox float rp23

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      to zrovna jede moc pěkně, jen to dobře nastavit a zvyknout si na to. samozřejmě to porovnávat na okruhu a ne na usecích asfaltu nebo hladký šotoliny :)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        hm no mi se zda to kolo pocitove desne pomale, nejak vyrazne dobre nejede (kdyz to vemu celkove) – v terenu je to super ale cekal jsem ze bych si mohl pomoct i na zavodch ale to vidim blede :( protoze u nas ze zavody moc v terenu nejezdi pokud se bavime o maratonech a k tomu jeste tech kratsich

                                        mam tu ale jeden oblibeny kopec – na krev zatim nejlip 57min od baraku az na vrchol (spis jen sotolina a asfalt) – pokud to budu schpny pod tu hodku na tom fulu zajet tak na nem vyrazim na zavody pokud ten cas do konce prazdnin nezajedu tak pres zimu postavim zavodni HT :)

                                        ale tady tak po okoli (beskydy) je to super svezeni

                                        mam tu hnedka za barakem par okruhu a je tam jeden vyjezd dost hnusny podklad pevne sutry cca jako pest a je jich tak dost, pritom je to hodne dobra stojka a na HT sem se tam vzdycky trapil na tom fulu to slo skoro samo :)

                                        cekam na vyjizdku s jednim kamosem – sme na tom fyzicky stejne tak porovnam jak to teda s tim kolem je – computer jsem prestal vozit takze tohle je dobre porovnani

                                        0 0
              • nox159  

                jinak vaha mojeho fulu bez kol a kotoucu a hadicek k brzdam je pod 8kg – vazeno ( celkove to jeste zvazene nemam )

                hod k tomu 2× RoR 2×400g tmel 150g kotouce 2×75g ( hadice + kapalina 100g = 1200g

                tedka chybi jen kola a ty do 1800g sezenes na 100% a dostanes se na vahu 11kg – misto full ramu co ma 2,5kg si dej ht ram co ma 1,5 a jsi na 10kg

                neni co resit ne? :)

                0 0
            • přišlapávač  

              95% zvážených kol tady na foru má aspoň o kilo míň než v reálu :-)

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                To jsem nějak nepochopil… jako že 95% lidí tady záměrně kecá? To si rozhodně nemyslím.

                0 0
                • přišlapávač  

                  no mě to tak velice často připadá, ale neřeším to :-) já mám kolo na ježdění a ne leštění :-)

                  0 0
                • kyl  

                  kdyby napsal o kilo víc tak by měl asi větší pravdu.

                  0 0
            • JakeF  

              Rám kolem 1800g, kola taktéž, vcelku těžký sedlo, tušim 270g, Sram kazeta taky neni z nejlehčích. Když bych na něj vrazil lehčí kola, Furious Fredy s ultralight dušema a SLR Carbonio, tak ho na těch 10 dostanu, ale proč to dělat, z gramaření jsem už vyrost a to kolo jede super. I když lepší kola bych chtěl, ale hlavně kvůli tuhosti a vcelku špatný zadní nábě u RLek. V nejbližší době půjdu do NoTubes, ale nemyslim, že by to byla nějak velká váhová úspora. Jinak teď jsem ho schválně zvážil tak, jak se s nim stavim na start (s běžnejma dušema, tacháčem, pumpičkou na rámu a podsedlovou brašničkou s duší) a 11.46kg.

              0 0
              • nox159  

                jede super, muze jet jeste lip :)

                taky uz negramarim za kazdou cenu, tedka budu nasazovat sirsi plaste mam i tezsi rafky… jen jsou ty kg znat :( , jeste k tomu kdyz ty to beres dost vazne (myslim tim zavody…) – ze me uz je spis turista :D letos sem uplne v haji tak sem zacal jezdit vic z kopce, do kopce jen tak na pohodu, pro radost.

                ale mel sem moznost jen na kole kolem 9kg a je to fakt o necem jinem, tedka jak mam fula tak to nejede vubec :D si rikam proc jsem si ho vlastne kupoval :D

                0 0
                • JakeF  

                  Upřímně řečeno, gramy honit neplánuju. Jo, karbonovej rám bych si nechal líbit a o tužších a lehčích kolech velmi vážně uvažuju, až budou peníze. Jinak samozřejmě věřim tomu, že bajk na Tufo Galuskách a karbonovym rámu pojede ještě výrazně líp, ale na to prostě nemám. Co se týče rámu, tak radši super tuhýho Treka, co má 1800g, než Supa nebo scandiovej rám, co budou mít 1300, ale za sezónu vyměknou, pokud teda dřív neprasknou. Prostě na Trekovi jsem si vyzkoušel to, že co nejnižší hmotnost neni hlavní cíl a že to kolo prostě jede parádně, i když je vlastně jen o kilo a kousek lehčí, než Author.

                  0 0
                  • nox159  

                    myslis ze tuhost poznas?

                    jak tu do me nekdo valil neco o tuhosti predstavce – ja osobne jsem zkusil a nepoznam

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak tuhost představce neřešim, ale rozdíl v tuhejch kolech znát je. Schválně si přečti, jak tu píšou lidi, co přešli na SLRka. Přijde mi, že rozdíl v mejch kolech je nejvíc právě v tuhosti rámu, když neberu funkci vidlice. Ty Bontrager RL kola mi nepřijdou zrovna ukázka tuhosti, takže jak začne zlobit zadní náboj, tak půjdu do jinejch. Kdyby byly nějak rozumně prodatelný, tak už šly do světa a bral bych SLRka nebo něco od Hnoje, věřim, že ten rozdíl tam bude znatelnej.

                      0 0
                      • nox159  

                        jedine co poznam jsou kola a taky jsem jel foxku s pevnou osou a oproti R7 je taky neco znat :)

                        jinak tuhost neresim

                        0 0
        • Lakii  

          Ja koupil za 21 tohle (pred dvema lety, akorat tam byly za tu cenu magury, jinak stejne) :)

          http://www.super-nakup.cz/…er-x-9–2008/

          0 0
    • JakeF  

      Kolik vážíš, že tak nutně potřebuješ kotouče? Když si k tomu přidáš, že by to chtělo ještě novou vidli, tak když vezmeš Epicona, tak jsi na 10 tisících, starý díly prakticky neprodejný, nebude lepší na něm ještě rok jezdit, šetřit a třeba za rok rovnou koupit celý nový kolo? Tyhle přestavby se v týhle cenový kategorii nikdy nevyplatí, taky jsem si tim prošel.

      0 0
      • Pedro404  

        Já teda koupil kolo za 13 na véčkách a postupně upgraduju, ale měl sem náby na kotouče, kdybych měl kupovat i nový kola tak se na disky vykašlu.

        0 0
        • JakeF  

          Měl jsem kolo za 17, postupně upgradoval, narval do toho dalších cca 15 tisíc zbytečně, když odečtu spotřební zboží. Trek mě nestál o tolik víc, než je tenhle součet a je to nesrovnatelný, rozdíl se pozná na první šlápnutí. Za mě upgrade už nikdy, to je cesta do pekel a vyhazování peněz oknem. Upgrade jedině v případě, že bych koupil hodně dobrej rám s dobrou vidlí a kolama a horším osazením.

          0 0
          • Uruwashii  

            Ten trek ted stojí cca 50 tisíc (a je fakt krásnej :) podle mne to je celkem rozdíl.

            0 0
            • JakeF  

              Stojí 48 v sezóně. Nemusíš kupovat zrovna Treka, kterej má cenu nasazenou kvůli značce (i když na 8500ku je zrovna vcelku malá marže), já jezdim se značkou Trek i na dresu, takže mám svý výhody :-). Ale hlavně většinu kol seženeš po sezóně za výrazně nižší ceny, takže srovávat ceny těchhle dvou kol neni až tak od věci.

              0 0
              • Uruwashii  

                jojo já počítal těch 17k + 15k = 32k :) i kdyby ten trek stál 42k, tak je tam rozdíl 10000 :)

                to je cca cena mého kola – mylsím, že 10k není malej rozdíl :)

                kašlem na matiku :) vím, že ten upgrade je určite finančně nevýhodnej, ale pro mne, když jezdím jen pro zábavu a mám peníze zatím pouze z brigád, je to jediná možnost.

                Už teď se mi na něm jezdí moc dobře a nemyslím si, že po výměně pár komponentů za lepší se ta jízda zhorší :)

                0 0
                • JakeF  

                  Dobře, rozdíl tam je, ale když si sednu občas zpátky na Authora, tak nelituju ani jedný tý koruny rozdílu ;-). Cenovej rozdíl minimální na to, jak propastnej je rozdíl ve funkci.

                  Teď třeba taky uvažuju, že bych vyměnil řazení a hazku za Sram, funkčně bych si určitě pomoh, pro to XT bych taky měl uplatnění, ale po zkušenostech už to neudělám, dokud mi to funguje.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    podle mě má cenu upgradovat něčím, co si na další kolo zase můžeš dát. Lepší kola se vyplatí vždycky, vidle už míň. Pak koupí něco za 25 novýho za rok/dva. Ale zase tam budou horší kola atd…

                    dobrá varianta je upgradovat z bazaru s tím, že to pak komplet za nějakou celkem krátkou dobu prodá a pořídí komplet funglovku

                    0 0
                • Nikovlas  

                  Tak dát za takový kolo ve výsledku 30k – to je luxus. Můžeš mít třeba tohle:

                  http://www.cube-bikes.cz/detail.php…

                  Mám loňskej model a myslím, že supr – bohužel to nemůžu k ničemu jinýmu přirovnat. Když ukecáš slevu 10% u prodejce…

                  http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                  Takovejch je spousta… raději bych šetřil a pak si koupil rovnou pořádný kolo (v dané cenové kategorii)

                  Ještě český kolo:

                  http://www.racebike.cz/…/78/crr-base

                  0 0
                • Nikovlas  

                  Tak dát za takový kolo ve výsledku 30k – to je luxus. Můžeš mít třeba tohle:

                  http://www.cube-bikes.cz/detail.php…

                  Mám loňskej model a myslím, že supr – bohužel to nemůžu k ničemu jinýmu přirovnat. Když ukecáš slevu 10% u prodejce…

                  http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                  Takovejch je spousta… raději bych šetřil a pak si koupil rovnou pořádný kolo (v dané cenové kategorii)

                  Ještě český kolo:

                  http://www.racebike.cz/…/78/crr-base

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Sry, že je to 2krát – nějak se mi to zkonilo.

                    0 0
                    • Uruwashii  

                      jsou to krasavci, děkuji.

                      jen opravdu nemam v planu kupovat nove kolo.. jsem na tom asi tak, ze mam penize v lete a v zime (brigady a vanoce) :D behem roku ziju vicemene z ruky do huby jako student.. kdybych mel 30k tam nevaham. proto premyslim o upgradu.

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Ok, no – já bych to asi vydržel na tom, co máš, a šetřil. Na druhou stranu – co píšou kluci pode mnou, má něco do sebe s tou občasnou radostí…

                        0 0
                • jIrI___  

                  Běž si svým stylem. Já jsem na tom podobně jako ty, taky kupuju postupně lepší a lepší věci, protože na to, abych koupil komplet kolo podle mých představ prostě nemám. Když si teď spočítám, kolik jsem do kola narval peněz a jak teď vypadá, tak na mě jdou mdloby :). Pokud bych šetřil dejme tomu nějakých 40k na nové kolo, tak v průběhu toho šetření příjdu na věc, která je o 400% důležitější než kolo a peníze dám do ní. A na kolo bych zase musel šetřit od začátku a další rok a víc jezdit na šunce, na které bych neměl to správné potěšení z jízdy :)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • Uruwashii  

      vážím cca 75 kg a vadí mi hlavně, to že Včka v mokru fakt moc nebrzdí. To kolo co mám teď je nový :) nemám 20–30 tisíc abych si koupil střelu hned, tak si ji chci (i když asi trochu nevýhodně) poupravit postupně.

      Starý díly dám na kolo bráchovi, má ještě slabší sestavu.

      0 0
      • JakeF  

        Mluvíš jako já před rokem… Naprosto přesně, vezmi si z toho ponaučení, abys za rok nepsal stejně někomu, kdo tu bude chtít udělat stejnej nesmysl. Dokonce i o těch kotoučích jsem pak i uvažoval, naštěstí jsem to neudělal.

        Co se týče brždění, já na véčkách jezdil v blátě i v zimě, vážim teda o 10kg míň, ale když tam dáš lepší špalky, já vozil třeba dvojbarevný koolstop, tak ta účinnost brzd se hodně zlepší.

        0 0
        • Uruwashii  

          ještě to určitě promyslím, ale každopádně chci časem koupit nová kola (kvůli těm uvažuji o kotoučích) ..

          Ty co tam mám jsou fakt celkem težký a málem jsem sjel ráfek po 700ti kilometrech.. Už tam mám trojbarevný BBB, tak se to snad zlepší, ale i tak…

          a myslím, že epiconem za tu cenu nic nezkazím :)

          0 0
          • JakeF  

            Epicon by byl jediný, co bych fakt měnil, pokud zbytek funguje. Co se týče kol, tak výborný kola na véčka jsou Mavic Crossride UB, který už se snad ani nevyrábí, kvůli malýmu rozšíření véček, ale sehnat asi ještě půjdou a za cca 3 tisíce bys měl na tvou váhu bezproblémový kola, s o něco nižší boční tuhostí, než RM5, ale zase žádná katastrofa za tu cenu a váhou tušim kolem 1800g.

            0 0
            • Uruwashii  

              ještě o tom popřemýšlím :)

              0 0
              • JakeF  

                Oni véčka nejsou až tak neschopný :-). Jen chvilku trvá, než se dostane sníh nebo voda z ráfků, ale jezdit se s nima dá za každejch podmínek, jen teda si nesmíš nechat na ráfcích zmrznout vodu.

                0 0
        • martin_bakov  

          kazdej na to musi prijit sam… kdyz sem si kupoval loni po sezone GF Cobia taky sem si rikal jo jo, na jare bude upgrade, v lete bude upgrade ale moudrost zvitezila :) a ted akorat setrim na kdo-vi-kdy na silnicku a do cobie nevrazim ani korunu krome plastu a retezu.

          0 0
          • blisterexist  

            tak třeba já sem taky dělal postupný upgrejd, předtím mělo kolo zhruba přes 13kg, a teď má pod 11, ale už na něm není nic původního:-D

            0 0
            • martin_bakov  

              Muj boj s kilogramy probiha hlavne u me osobne :) a taky tlacit vahove dolu 29tku kolo je trochu narocnejsi nez v kategorii 26tek (fakt nemam v umyslu upgradovat Cobii az bude jako Paragon). Ale rikam si ze za par let tohle moje prvni kolo bude jeste sakra dobrej zimak :)

              0 0
          • vikicek  

            Ještě je tu jedna možnost .. v mém případě už taky překopaný skoro celý kolo co stálo původně 26k .. ale mě to prostě baví, dělat si v průběhu roku malý radosti a postupně tunit a skládat. Mě by prostě nebavilo koupit hotovej drahej bajk a pak jezdit a nic na tom neměnit.

            0 0
        • nox159  

          seriovku bych nechtel, proto porad upgraduju :) ( ale to je trochu jiny pripad nez u tebe)

          ale tim rozhodne nerikam cpat kotoucovky na toho pelse !!!

          JakeF ma pravdu – vi o cem mluvi ;-)

          0 0
        • Mr.Duck  

          Já třeba chtěl přestavovat Pell'se, místo toho sem koupil Spešla a stejně ho přestavuju. Myslim, že když člověk mění za slušný komponenty, tak to rozhodně smysl má. Vim určitě, že na kolo co mám teď, bych 100% nenašetřil kdybych měl čekat.

          Když sem chtěl přecházet na kotouče a zároveň pevnou osu, to by byla docela vydatná investice, ale nemyslim si že uplně marná. Ve výsledku sice vysolíš víc, než za nový kolo, ale kolo, kde bych dál nemusel nic měnit, by stálo docela dost ;)

          Jinak co se týče přechodu na kotouč – nemyslim si, že váha jezdce je ten rozhodující faktor. S V-brake tě pod každym opravdovym kopcem budou bolet ruce jak čert, a o dávkovatelnosti se mluvit taky moc nedá. Ale hlavně to asi bude o jízdnim stylu, na tom mym „pseudoFR“ kole sou hydry naprosto k nezaplacení, a i z mech. kotoučovek to byl dost znatelnej skok. Naopak na XC bych je sice ocenil, ale dá se jezdit i bez nich. Nicméně mít na to prachy, stejně bych do toho šel )

          0 0
    • pustipav  

      OK, dik za info.

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      vyhozený peníze. Nemá to cenu, stejně jako u mého kola. Místo kravin šetřím na nové a lepší:)

      0 0
    • mr.antik  

      Asi jak radí ostatní, taky jsem něčim takovým prošel. Záleží kolik máš a hlavně kolik vyděláváš, případně jestli studuješ a kolik do toho chceš vrazit.

      To kolo se mi zdá docela vyvážený, komponenty vydržej dost.

      Ale pokud opravdu opravdu chceš vylepšit a víš, že třeba 2–3 roky prostě na nový neušetříš, tak proč ne, ale osobně bych vybíral jen věci co jsou v akci, výprodej nebo klidně bazar.

      Vem si, že to po škole pujde pryč a ze dvou/tří vejplat koupíš něco pořádnýcho :-)

      0 0
    • dancing dog  

      Já nechápu, co je na kole nad 12 kg špatnýho…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • pustipav  

        Že je naprd tahat takovou těžkou ludru do kopce…:)

        0 0
      • nox159  

        a co je na nem tak dobreho ? :D

        kolo nad 12kg neni spatne, ale nesmi to byt XC kolo ;-)

        0 0
    • jolly007  

      Já jezdík kola Fulcrum RM5 2010, brzdy avid juicy 7, vidle Epicon 2010 a nemůžu si na nic stěžovat. Mám na tom najeto cca 300km v terénu a jsem fakt spokojen. Pokud nejsi nějaký trhač času myslím, že je to dobrá volba za slušné prachy. Jestli se to vyplatí dávat na tvého Pellse musíš zvážit sám. Tady se hraje moooc na gramy. Já si osobně myslím, že jestli má kolo 11 nebo 12,5 kg je pro normálního jezdce úplně jedno.

      0 0
      • hrajem  

        Presne tak, navic, pokud mas nejaky podkozni tuk, je daleko cenove vyhodnejsi prvni usetrit gramy prave pod kuzi :) … Az uz to nejde, ohlizel bych se na kolo…

        0 0
      • JayDee  

        Souhlasim. Trend tohodle fora je koukat 1. na hmotnost a pak az nekde v dali na funkcnost, coz je u me obracene ;)

        0 0
      • sway  

        Záleží na tom, kde ty kila ušetříš…na kolech je se ti projeví každých 100g…

        0 0
      • martin_bakov  

        Presne tak, treba ja nez abych si upgradoval kostitras o 2 kg dolu to si radsi nasetrim na fulla :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.