• HC

    Tak mi takhle praskl rám.Naštěstí oprava je snadná,ale…byla chyba ve sváru nebo to je celkem běžný-jak jsem slyšel z hodně stran?Joo,dával jsem kolu za uši,ale v rámci toho na co bylo stavěný-lehčí freeride,endu­ro.Stáří 3 roky,FUJI ADVENTURE.Moje váha se vším do 80kg.Při dopadu mi praskl rám a malem taky křapky…ty už jsou v poho:-) NAŠTĚSTÍ

    Anketa: je to normální?

    jj
    3x
    25%
    ne
    0x
    0%
    1x
    8%
    0 0
    • JSt  

      oprava snadna? ja bych tomu neveril…

      0 0
      • assassin  

        a to jako myslis ze ty sikmooky co varej ten origo ram pouzivaj proti lidem co Al svaruji u nas nejake kosmicke technologie??? svar jako svar… muze byt rozdil v tom ze u nekterych ramu je nasledne nejaka tepelna uprava…ale nemyslim ze v tomhle pripade by mela nejaky valny vliv…

        0 0
        • JSt  

          tak mi potom vysvetli, proc snad kazda varena hlina v mem okoli praskla znova kousek od noveho svaru? s hlinikem to asi nebude tak jednoduchy ;-).

          0 0
          • assassin  

            protoze jestli majitel ramu tomu kolu nakladal tak ze prasknul i origo svar tak asi i nadale nebude jezdit jinak a ja nerikam ze ten svar je lepsi nez origo … bude stejnej nebo o neco horsi......

            pokud to byl unavovej lom, jakoze u hliniku asi jo, tak je mozny ze diky nakejm trhlinkam praskne o kus dal casem zase… ale to muzu rovnou tvrdit ze 3 roky starej ram odnyst do sbernejch surovin…protoze je jinak nebezpecny na tom jezdit…

            jak rikam me je to fuk, ja se tak casto vysekam kvuli tomu ze mi to nejde ze jeden pad navic kvuli praskline uz me nerozhodi:)

            0 0
            • JSt  

              ono ti to skoro nikdy nerupne primo ve svaru. tam je to pevnejsi nez kdekoliv jinde. krupne to kousek vedle. jo, vetsinou u xc kola to bude unava. praskla treba horni ramovka u hlavy pri dobrzdovani na silnici. nestalo se v mem okoli, ze by se nekdo kvuli prasknuti ramu rozstrelil. vzdy k tomu nastesti doslo v nevinne situaci. kazdopadne je po oprave ram kolem mista svaru krehci a mam pocit, ze na opravu ani nikdo neda zaruku (nebo hrozne kratkou). jedinej svar hliniku, co na kole vydrzel, bylo nastaveni alu stojanku u skladacky ;-)).

              0 0
    • fíha  

      Ano, pohovor o snadnej oprave..

      0 0
    • enjoy  

      oprava snadna..to si asi myslel tak,ze to pujde zavarit.no to asi i pujde. ad chyba svaru.to je taky mozny,ale to mi ti tady nepovime.spis bych rekl,ze se sam priznavas k nadmernymu zatezovani.

      0 0
    • Palec_82  

      Taky mi praskla Fujina ve sváru, ale byl to pevňák. Praskl svár sedlové trubky nad středem… Jestli to nebude značkou :-)

      0 0
    • MARIN  

      taky bych byl rad kdyby jsi rozebral tu snadnou opravu

      0 0
      • assassin  

        a jakej je rozdil mezi varenim oceli a hliniku? jina ochrana atmosfera, drazsi svarecka a sikovnejsi svarec… ale jinak je to to same.....

        tepelne ovlivneni svaru je i u oceli a i tam by se melo tepelne zpracovat, jasny ze to nebude uplne optimalni bez tepelneho zpracovani v obou pripadech, ale tragedie ve stylu krive se na to podivas a praskne to hned vedle se myslim konat nebude.....

        0 0
        • MARIN  

          jeste jsem nevidel opravovany / svarovany hlinikovy ram, ktery by po kratkem case opet nepraskl v miste nebo pobliz opravy

          0 0
          • assassin  

            asi si videl jen praskle ramy na konci zivotnosti… unavovej lom… je asi v namahanem miste uz nacnutej celej… ja zas videl FR stroje a hlavne motorky kde ta trhlina vznikla ranou a ne unavou a tam to po svareni drzi ok… osobne na jednom takhle opravovanym stroji jezdim…

            0 0
            • goofy  

              Nevis o cem mluvis. Plno hlinikovejch ramu praska prave kvuli nedostatecne tepelne uprave po svareni. Je to znama vec praskle ramy prave takhle u svaru jsou toho dukazem. V materialu proste po svareni zustava pnuti a proto se musi ramy hodit do pece, aby se popustily… Dovolim si tvrdit, ze u tohohle svaru bez upravy mu to za mesic, nebo treba za sest prdne znova…

              0 0
    • Meesha  

      jestli snadnou opravou myslis reklamaci, tak to pak jo :-) Jinak to na ocel nevypada, takze bych to snadne moc nevidel.

      0 0
    • JMT  

      po trech letech ma narok, zavarit by to melo jit bez problemu

      0 0
    • Tomcat  

      no ve svaru by to prdnout nemělo

      Jinak pokud máš tip na snadnou opravu, moh bys v mym okolí snadno spravit dobrou desitku ramu ;-)

      0 0
    • karel III  

      Vzhledem k tomu že to vypadá na dural může to spravit pouze specializovaná opravna, nevím jaký druh duralu je použit ale zřejmě bude nutné tepelné zpracování rámu aby to neprasklo znova kousek vedle

      0 0
      • assassin  

        no rekl bych ze uz z principu jde vzdy o nejakou svaritelnou slitinu Al…tzn ne dural, ten je nesvaritelnej..... a tudiz si myslim ze to bude fungovat i bez nejakeho tepelneho zpracovani… mam varenou kyvku na moto, nakladam ji fest a drzi…

        0 0
    • assassin  

      jestli si myslite ze kazdej ram co jednou praskne uz nejde svarit … resp je pak nebezpecne na nem jezdit a je potrbea ho vyhodit tak klidne vykoupim za symbolickou cenu (odpovidajici jak tvrdite nepouzitelnemu ramu) nejake FR/DH celopero a jeste nejakej lehci xc/enduro full.....

      ja to klidne risknu

      0 0
      • Vilém  

        Tak tak.Mam doma 2 vareny Al HT ramy a oba uz delsi dobu (cca 2 roky) drzi.Taky jsem ale videl vareny FSRko v kyvce a to nevydrzelo ani tyden.Kdyz jsem se bavil s clovekem co to varil,tak rikal ze tepelna uprava by byla nutna jen u velkejch svaru.Rek mi ze to mam nechat vystarnout cca mesic a pak az jezdit,coz vzhledem k tomu,ze to bylo vareny v zime,nebyl problem.

        0 0
    • Chaingang  

      Já bych to s tím vařením hliníku neviděl až tak dramaticky…mám známýho ve svařečské škole a už tady mýmu okolí vařil desítky rámu a zatím všechny drží.Pamatuju asi desetkrát vařeny sjezdovy RB(pokáždy to prasklo uplně jinde)

      0 0
    • mato tope  

      Třeba je to blbost,ale mě z té foto přijde,že se jedná o střih,tudíž je chyba v konstrukci biku ty vago.Vypadá to jako kdyby něco „hejbalo kam nemělo“,hliník se většinou aspoň trochu zdeformuje (prohne) ve směru nárazu,nebo tlaku.Další možnost je abslolutně nezvládlé tepelné zpracování materiálu,tak to raději vyhoď.

      0 0
    • t100-CZ  

      Také využiju toto téma. Dnes jsem projel po zahradě kolo po zimě a najednou rup a praskl rám :-( Je nebo byl to rám SUP G7 asi hliník. Otázkou je zda-li se to dá nějak opravit? Prasklo to u patky přehazovačky… nebo je jediná oprava výměna rámu?

      0 0
      • t100-CZ  

        opravdu nikdo neví?

        0 0
        • Rubi  

          varit nema smysl, proste kup novy …

          0 0
        • Pac029  

          Klidne bych to nechal zavarit, melo by se to do 500 vejit, navic jestli je to hlinik 7000 rady, mohlo by to drzet i dobre bez tepelne upravy. Jako uz bych teda nepocital ze to snese co nove, ale minimalne na zimaka, pojezdaka a zalozaka dobry.

          0 0
      • HH  

        Já bych to zkusil třeba tady http://www.cyklobares.cz/…cenik-vyroby . Myslím, že by to pro ně neměl být problém. Záleží taky kde bydlíš…

        0 0
      • Smazaný účet  

        měl jsem kdysi ravo marathon 1 prasklo, franta mrázek zavařil a 1,5 roku ještě sloužilo, pak jsem koupil jinej rám (super cena) jinak by sloužilo dál… tepelná úprava žádná

        0 0
    • Blahycz  

      Jakmile to jednou zavaříš, tak s tím budou problémy dál a dál.

      0 0
      • Markony  

        Řika se tomu tepelně ovlivněna zóna , ve svaru to nepraskne vždy vedle , dle mého škoda času a prace .

        0 0
    • hovanec  

      Tak po třech krásných sezónách to rám nevydržel. Můj dotaz zní, zda to má cenu opravovat, respektive, zda to vůbec půjde opravit.

      0 0
    • H4N$  

      Ahoj,

      nechci zakládat nové téma.

      Nemá někdo k prodeji zadní stavbu na GT marathon?

      http://kolo.cz/…n-elite-2009

      Děkuji.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.