Prasklý drát zápletu Bontrager Duster

36 nepřečtených
  • kopejda

    Ahoj kamarádi. Potřeboval bych poradit ohledně výměny drátu u zápletu Bontrager Duster 29er ( viz kolo v profilu ). Mám prekérku v tom, že dráty nejsou klasika 2mm, ale něco kolem 1,8mm délka 282 . Koupil jsem tedy 2mm drát ,že to za 10Kč zkusím ale do niplu co je v zápletu udělám max. 6 otoček a končím. Nábízí se řešení vrazit tam 2mm nipl který mám, ale kolo mám na bezduších a víte jak to je. Mlíko všude, sra… se s páskou, nahazování… Takže má otázka zní. Mám se do toho pustit a vyměnit nipl nebo pořešit drát co do niplu sedne. Potom bych ale potřeboval radu kde ho sehnat. Jsem z malého města a u nás seženu v cyklu jen 2mm a v 9km vzdáleném městě jsem dopadl stejně… diky za rady

    0 0
    • kopejda  

      Nikdo nic?

      0 0
    • jecnak  

      Na rovinu. Ceka te nejspis prepleteni celeho zadniho kola – mel jsem dvoje podobne zaplety od Treku a pokazde jsem prepletal. Resil bych drat co tam bude pasovat – tipl bych kratsi, respektive s delsim zavitem. Origo tam budou 2–1,8–2mm draty Pillar – mrkni na hlavicku dratu.

      0 0
      • jiri.dusa  

        +1

        0 0
      • kopejda  

        Přepletením mě strašil i borec co mi ten 2mm drat prodaval. Ten mi doporučil dat tam 2mm nipl a jezdit. Pokud by praskl jestě jeden, přepletl by to cele na 2mm draty. Drat praskl při silovějším šlapani v sedle do do kopce na asfaltu. Na hlavićku dratu mrknu, připadně vyfotím, ale myslím, že je na něm něco jako Z.

        0 0
      • kopejda  

        Toto je na dratu

        0 0
        • Evilcleaner  

          pravděpodobně CN spokes, pillar to určitě není (ani OEM pillar tj. richman's). trek běžně už léta používá neztenčované 1,8 mm dráty, jejich životnost je o ničem, po čase to praská i pod lehkými jezdci.

          0 0
          • jecnak  

            Dik za upresneni. Mel jsem za to, ze jsem pri prepletani videl P jako Pillar. S tema dratama to fakt nechapu, praska to kazdemu. O kvalite levnejsich nab Bontrager taky darmo mluvit – zadni kolo sice na prumyslech, ale orech na konusu. Drazsi uz jsou v pohode, protoze maji vnitrnosti DT-Swiss.

            0 0
          • kopejda  

            Dik za info. Naboj je na prumyslech vcetne orechu. Krome Dusteru mam jeste zaplety Bontr. Mustang krete jsou skoro totozne. Rozdil je cenr locku a jsou siroke 19mm. Duster 22mm. Oboje mam na bezdusich a pri nizkem tlaku ta 19 nic moc ohledne zvejkani.

            0 0
    • novas752  

      Strojařská literatura praví, že veškerá síla na závit působící se přenáší na prvních 3–5ti závitech. Můžeš pro sichr sehnat delší nipl nebo špici. Tloušťku neřešit, když bude napnutý stejné, neni to rozdíl oproti ostatnim.

      0 0
      • Evilcleaner  

        jo myslíš že 2,0 drát bude držet v niplu pro 1,8 drát?

        0 0
        • novas752  

          To asi těžko viď. Já mluvil o napětí a vycentrování výpletu.

          0 0
        • kyl  

          Proč by ne,na konci ten drát má 2mm,zeslabenej je akorát kus pod závitem směrem k hlavičce.

          0 0
    • kopejda  

      Dnes jsem mel cestu do dalsiho mesta. Dva obchody s cyklem a servisem. 1,8 drat nikde nemaji. Zitra shodim bezdus a dam tam 2mm nipl.

      0 0
      • Jakobo  

        Mozna jsem nepochopil dotaz, pac nechapu, proc proste nekoupis drat 1.8 mm a resis to na BF? Asi mi neco nedochazi. Vypada to na obyc spici a 282 je bezna delka. Staci zavolat do Bottica a nechat si poslat 2× Champion 1.8 mm, za par dnu je mas doma. Nebo tady http://www.kolonet.cz/detail/5554-1/ , ale zase zaplatis vyssi posotvne, v Botticu sice zaplatis 10 Kc, ale postu ti mohou uctovat levneji.

        0 0
        • Lamer  

          V Botticu jsem při nákupu za 500 Kč před pár měsíci za dopravu platil 148 Kč (40 Kč balné + 108 Kč poštovné). Maj to i v obchodních podmínkách na webu.

          0 0
          • Jakobo  

            Tak to jsem netusil. Nakupuji tam osobne a prisli mi vzdycky rozumni, cekal bych aspon nejaky kompromis pri odberu 1 dratu. Fakt ale, ze jsou dost drazi.

            V kazdem pripade z kolonetu uz jsem ty draty objednaval vickrat, sam si musi vyhodnotit, jestli mu stoji postovne 120 Kc zato mit doma drat do 3 dnu zvlast pokud tam jeste neco nakoupi nebo preplest rovnou na 2 mm.

            0 0
            • kopejda  

              Dik za link. Je to presne tak jak rikas. Jestli mi stoji za to platit kvuli par korunam postovne. Nastesti mam druhe zaplety sic s nacatymi lozisky co cekaji na dlouhy zimni vecer na vymenu na kterych se jezdit da, tak jeste resim jestli mi ten 1,8 drat do soboty sezenou v Meride v Jihlave.

              0 0
    • kopejda  

      ahoj kamarádi. oživuji tohle vlákno z důvodu pokračování story. Pro připomenutí. Šlo o prasklý drát ve výše zmíněném zápletu, s problémem sehnat nový stejný 1.8 mm. Nakonec jsem to vyřešil sundáním bezduše a náhradou 2mm drátem a niplu. Bohužel ale došlo na slova výše zmiňovaných a jiný drát praskl znova. Závěr je že jsem nasr… že jsem tu bezduš musel zase sundat a rozhodl jsem se to přeplést komplet na 2mm dráty. Moje otázka zní, jaké tam mám dát dráty a niple? Vtip je v tom, že jsem nikdy tenhle problém neřešil a v drátech se „zatím“ nevyznám. Na co bych si měl dát pozor, kromě rozměrů samotných drátů a niplů, při koupi? Délka niplů hraje jakou roli? Je nějaká značka kterou jo a kterou ne? Dá se orientovat cenou, čím dražší tím lepší? Jak moc drahé niple a dáty pořídit úměrně ceně zápletu ( cca 3000? ) :) Co byste tam napletli vy? díky za každou radu

      0 0
      • Vilém  

        Delku dratu musis dodrzet stejnou. Dal bych tam ztencovane 2–1,8–2. Bud Sapim race, nebo DT Competition, niple mosazne.

        0 0
        • kopejda  

          dík za radu. chápu to dobře že zůžení na 2 –1,8 – 2 je kvůli úspoře hmotnosti? nebo to řeší ještě něco?

          0 0
          • Vilém  

            Ano, uspora hmotnosti. Pevnostne jsou na tom vsak velmi dobre, neni to jak 1,8mm v cele delce, ty jsou tak pro nejake lehke pirko.

            0 0
            • kopejda  

              ty tam jsou teď original. vzhledem k tomu že už mi praskl druhý v poměrně krátkém časovém úseku nechci riskovat a přepletl bych to celé. přitom jsem muší váha 70kg a na to abych jezdil pekla nemám techniku :) gramař nejsem tak bude asi rozhodovat rozdíl v ceně 2 – 1,8 – 2 vs 2 v celém průměru. mimochodem kolik to tak může udělat gramů na jednom zápletu?

              0 0
              • Vilém  

                Rozdil v hmotnosti ti z hlavy nepovim,ale staci kouknout na stranky Sapim,nebo DT,tam maji hmotnosti uvedeny. Taky jeste zalezi kolik maji ta kola dratu.

                0 0
              • jonti  

                Nic si nepomuzes, krome tezsiho vyplenu. Ty drahy 2,0 na 1,8 jsou stejne odolne, praska to na koncich.

                Problem bude nekde jinde.

                0 0
                • kopejda  

                  tomu nerozumim. jakože ty 2×1,8×2mm jsou stejně odolne jako 2mm nebo 1,8mm?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Asi narazel na tvoji vetu „ty tam jsou teď original.“, kterou si vylozil tak, ze ted jsou tam ztencovane 2–1,8–2.

                    0 0
              • jecnak  

                Pokud napletes nove vyse zminene Sapimy nebo DT, tak oboji bude zcela bez problemu fungovat. Originalni draty jsou proste nejaka spatna serie, nebo kdo vi.

                0 0
      • kopejda  

        co říkáte na toto? je to dobrej nápad?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.