Prahou projely tisíce lidí na kole, chtěli zažít město jinak

413 nepřečtených
  • JZD

    Tisíce cyklistů projely v sobotu dopoledne centrem metropole, ačkoli počasí se mračilo. Trasa vedla z Václavského náměstí do Karlína a po magistrále zpět. Řidiči aut zůstali trčet v kolonách, než je minul dav, který podle odhadu jednoho z policistů mohl mít čtyři až pět tisíc hlav.

    Já se ptám k čemu je to jako dobrý? K čemu? Komu?

    http://www.auto-mat.cz/…tmestojinak/

    Zatímco čelo pelotonu objelo celé Václavské náměstí a zahýbalo do Opletalovy ulice, chvost od Můstku ještě nevyjel. V Karlíně se slavilo zavedení zóny s třicetikilo­metrovou rychlostí, která má zabránit vážnějším nehodám. Těšnovský tunel rozezněly tisíce zvonků, ale i reprodukovaná hudba z beden na vozíku za koly.

    Na magistrále cyklisté, mezi nimiž byly i malé děti, za policejní asistence opanovali Hlávkův most. Peloton se blížil k hlavnímu nádraží, zatímco poslední u Florence najížděli do opačného směru. Slavil se tak týden mobility. Účastnili se i zástupci britské, dánské a švédské ambasády.

    Zažít město jinak

    Na cyklojízdu v sobotu odpoledne a večer navazují sousedské slavnosti v rámci festivalu Zažít město jinak. Za sedm let existence se rozšířil už do více než dvaceti čtvrtí. Ulice a náměstí se mění v pěší korza, kavárny, tržiště, místa her, koncertní pódia a divadelní scény. Podle organizátorů na jeden den všichni zažijí, jak by Praha mohla vypadat, kdyby se omezil provoz aut.

    Festival se rozšířil i do okrajovějších čtvrtí

    „Festival podporuje místní obyvatele, ale i místní podniky, kavárny a malé obchody. O pořádání slavnosti je obrovský zájem. Oproti loňskému roku je festival více než dvakrát větší a očekáváme, že do budoucna dále poroste,“ uvedl produkční akce Jakub Hradilek.

    „Lidem záleží na tom, jak vypadají ulice v jejich okolí, a jsou pro jejich proměnu ochotni vynaložit spoustu energie. Součástí je i mnohem větší vůle budovat občanskou společnost,“ doplnila mluvčí Auto*matu Tereza Vohryzková.

    Festival se bude konat v Břevnově, Braníku, Dejvicích, Holešovicích, Libni, v Karlíně, na Vinohradech, Žižkově, Malé Straně či Starém Městě. Připojily se i čtvrti od centra vzdálenější. Patří mezi ně Jižní Město, Kyje, Strašnice či Trojmezí. Podrobnosti lze najít na webu zazitmestojinak.cz.

    Takže týden mobility oslavíme tak, že zablokujem ostatní účastníky na silnicích, oslavíme nesmyslné snížení rychlosti, který zdrží každého, kdo se chce kamsi dopravit. :-)

    0 0
    • jIrI___  

      Aneb každoroční flame může začít…

      0 0
    • pepino  

      Jeden den? Plechový krabice blokujou furt:)

      0 0
      • Mig_all  

        +1

        0 0
      • Lyssor_Anupev  

        No ony ty plechový krabice většinou někam jednou z nějakýho relevantního důvodu. Třeba vezou lidi do práce. Nebo z práce. Snaha ****** co nejvíc lidí veřejnou exhibicí svého extrátsví provozováním sportovního náčiní na vozovce NENÍ relevantní důvod

        0 0
        • vinca  

          Opravdu považujete kolo za pouhé sportovní náčiní , a ne za dopravní prostředek ? Ale jinak souhlasím , osobně nemám žádný důvod někoho nasírat, ani nikdo nenasírá mne. Žiji prostě celkem šťastným životem.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Spoustu lidí zas denně serou ty plechový krabice, a to, že sou asi nejmíň efektivní způsob dopravy do práce v Praze už těm soudkum v těch autech nedojde ;)

          0 0
          • Lyssor_Anupev  

            To je sice dost dobře možné, ale ti lidé si to z nějakého důvodu zvolili jako svůj způsob dopravy a vám je po tom vlastně kulový, není liž pravda.

            0 0
            • hony007  

              Stejně jako jim může být kulový po tom, že někoho brzdí, stejná (hloupá) logika.

              0 0
            • Mamut  

              Kulovy by mi po tom bolo, keby si jazdili po svojej ceste a neobsadzovali verejnu. Ale oni svojou vlastnou lenivostou zaberaju pocas dopravy nieco ako sirka pruhu x (dlzka auta + odstup), povedzme 2.5×(4+6) = 25m2 po dobu 1h denne a zvysnych 8h, kym su v praci, tak nieco ako 12.5m2 na parkovanie. A ked to miesto na parkovanie nenajdu, tak s vyhovorku, ze nemali inu moznost to postavia kde pride. Az sa spoplatni zabor takeho velkeho miesta podla podobnych kriterii ako postavenie stanku v meste na ulici, tak sa problem znacne sam vyriesi. Solo-cesta autom nie je verejne prospesna sluzba, sluzi iba posadke auta, tak je to sukromne vyuzivana sluzba, na ktoru ale pozaduju od mesta stavalo infrastrukturu.

              Alebo taktiez casto vidine: aby usetrili asi 20s, tak sa narvu aj tam, kde sa nezmestia a zuzenou priepustnostou cesty vezmu ako rukojemnikov svojej pohodlnosti kludne 200 ludi vo vyblokovanej elektricke.

              Tunel Blanka stal cca 40 000 000 000Kc a vyuzije ho aky podiel prazskej dopravy? Ak 10% cestujucich, tak vela (neplanuje sa prevadzka MHD tunelom). Cyklodoprava prepravuje cca 1.5–2% cestujucich. Az mestsky uradnici zacnu robit to, za co su plateni, tak cakam, ze rozumne preinvestuju prislusnu ciastku na rozvoj cyklodopravy t.j. 6–8 000 000 000­. Dovtedy im treba mlatit o hlavu verejnymi demonstraciami, ze rozumny zivot v meste sa neziska ziadnym zrychlovanim aut a ulahcovanim ich prevadzky. Pretoze zatial sa mestsky uradnici uz 20 rokov chovaju ako spravcovia dialnice, nie ako spravcovia mesta. Sudiac podla cielov, ktore chcu splnit a postavit.

              0 0
              • cabbage  

                Cyklisté ovšem oproti ostatním nic neplatí, MHD je z 75% dotováno. Řidiči platí v bohaté míře svoje potřeby a ještě i potřeby všech ostatní.

                0 0
                • karliner  

                  To není pravda. Cyklisté svými daněmi platí stavbu a údržbu silnic úplně stejně jako automobilisté, jen je méně opotřebovávají :-)

                  0 0
                • Mamut  

                  v bohaté míře

                  citation needed

                  (Dufam, ze nemas na mysli nejaku smiesnu cestu dan? Spotrebnu dan platia aj uzivatelia MHD, navyse sa vybera na stanej urovni a jej vynos okrem pokrytia vsetkych skod sposobenych (vzduch, naklady dopr. policie, atd.) sa investuje v celom state, takze na mesto z toho pripadne smiesne malo.)

                  0 0
              • Mr.Duck  
                • fucking 1
                0 0
          • cabbage  

            Ok, dáme závod na trase moje bydliště a moje bývalá škola, uvidíme, kdo tam bude dřív – zda auto, mastná tyč a nebo splašené trubky;)

            Stačí za hezkého počasí, na pořádání závodu v dešti/břečce netrvám.

            0 0
        • DaSnail  

          existujú jedinci, ktorí majú z plechu fetiš. voblíkaj si plechový krabice přímo na telo.

          0 0
    • Martin  

      a jéjej, buzeranti z automatu zas dělají cyklistům blbé jméno… raději šiřte osvětu, aby lidi na kolech nejezdili jak idioti, svítili večer a v noci a naučili se pravidla provozu. bude to lepší než fašistické akce.

      a klidně mě blokni ;)

      0 0
    • Necris  

      No já jsem s kolonou problém neměl. Prostě jsem vzal auto a ti sociálové povětšinou uhnuli. Nic víc, nic míň.

      Let the flame begin ! :D

      0 0
    • vsn  

      na fotce tam cyklistů moc nevidím… spíš blbečku turistů bez helmy co se snažej se co nejrychleji zabít (budiž, dárci funkčních orgánů), co nejvíc blokovat nesmyslně provoz a vubec co nejvíc zdržovat.

      0 0
      • notobi  

        nevim proč by se každej kdo nenosí přilbu měl zabít. za komoušů jí neměl skoro nikdo na normální ježdění kdy nehodláš jezdit nad svý možnosti je stejně zbytečná. ono to chce spíš hlavou při ježdění hlavně myslet a nepotřebuješ si jí chránit

        0 0
        • Kouba_2005  

          Jo, a chlast za volantem byla polehčující okolnost, to si pamatuju. Ty jsi spadl někde na hlavu a přilbu jsi samozřejmě neměl, viď?

          0 0
          • notobi  

            Přilbu nevozim do teď. Do hlavy sem se za celý roky praštil snad jen 2× jednou jako malý dítě a pak když sem zkoušel bez zkušeností skákat takže sem přelít, ale bylo to na měkkým (trávou porostlej svah) tak z toho stejně bylo prd spíš to odsr…l prst kterej sem si zlomil než hlava. Nejezdim DH, FR tam bych o tom nepolemizoval, ale na normální ježdění jí prostě pořizovat nebudu.

            0 0
            • Smazaný účet  

              doufám, že umřeš rychle a nebudeme muset z našich daní platit tvoje léčení

              0 0
              • Kouba_2005  

                Tak v 35ti si už z daní na nějaký to léčení vydělal. Ale evidentně ten jeho pád v dětství zanechal následky.

                0 0
                • Flegmatik  

                  Se z těch helem zase nepodělejte :-) Kdo chce, ať ji vozí, kdo nechce, ať ji nevozí.

                  0 0
                  • Stingray  

                    helmovej lobing vymejvá mozky ¨:-D

                    0 0
                  • MavasH  

                    Většina zdejších přispěvovatelů je dospělá, takže jak píšeš, je jen a pouze na nich, jestli helmu na hlavě vozit budou nebo ne.

                    Pokud jde o mě, začal jsem ju vozit ve třiadvaceti a zachránila mě až po deseti letech „zbytečnýho vození“. Takže rozhodně nelituju toho, že ju vozím – kdyby předloni nepraskla helma, odnesla by to hlava.

                    Jedinou nevýhodu přilby vidím v tom, že pokud po pádu skončí člověk s vážnými následky (poranění hlavy), bez helmy by už „byl klid“ :)

                    0 0
                    • hawrda  

                      Nejde přeci jen o pády,kolikrát dostaneš v lese takové dělo větví,že i přes helmu nevíš čí jseš…

                      0 0
                  • Peslezedirou  

                    Pamatuji se na jedno číslo Vela, ve kterém byl velký rozhovor s Tomem Ritchym. Když jeli na společnou vyjížďku, tak si Tom sestavil svoji skládací silničku a vyjel bez helmy, všichni na něho koukali s otevřenou pusou a ptali se ho, proč jede bez helmy, on jen mávl rukou a řekl jim, že je ježdění s přilbou hlavně loby od velkých firem, že je většina úrazů hlavy, hlavně v místech obličeje a tam je přilba platná jak mrtvýmu zimník. Jezdím teda s přilbou, pač když vyjedu bez helmy, tak se cítím jak nahej, to jen aby jste věděli! :-)

                    0 0
              • DaSnail  

                podla fotky v profile je helma fakt zbytočná

                0 0
              • JSt  

                jsou lidi, kteri na kole jezdi rozumne a nepadaji ve sjezdech pres svodidla na stryclu. ;-)

                cili nekdo muze to same s klidnym srdcem poprat tobe. navic od lampasaka, ktery se sral na balkan takovy rozumy taky moc nesedi. ;-P

                0 0
                • pepek  

                  On tam jel šířit demokracii, to nemožeš srovnávat.

                  0 0
          • capis  

            Staré časy nevzývám, ale že by alkohol za volantem byl polehčující okolností to si věru nepamatuju, a že už pamatuju.

            0 0
      • cabbage  

        Navíc, co by cyklista dělal v bandě aktivistickejch smažek? Cyklista jezdí na kole protože se chce projet, ne demonstrovat a prudit ostatní.

        0 0
        • karliner  

          Ty vole, ty jsi zase chytrej jako rádio :-)))

          0 0
          • Martin  

            ale má pravdu

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Se prijdte s cabbagem oba podivat kdo tam jezdi, vy radia.

              0 0
              • JSt  

                vadi ti, ze kdyz se toho humbuku ucastnis, jsi hazen do stejneho pytle jako ti potizisti, kteri jsou nejvic videt a slyset? reseni je nasnade. ;-)

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Ale ne, vadi mi ze vi kulovy a melou hovadiny. Jsem se ani neucastnil, jen jsem prochazel okolo po cyklojizde. Mesto jinak fakt neni primarne o cyklojizde. A vubec, ty vypadas nejvic jak aktivisticka smazka na ty koze a s cepickou, akorat ze nejsi aktivista :-)

                  Nadherna silnicka z Columbusu XCR u stanku Festky, btw.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Rika se, ze: „Prazdna nadoba nejvice duni.“ coz si myslim plati i v tomhle pripade.

                    0 0
                    • JSt  

                      jj. jsem hloupy a cyklojizdy by meli byt minimalne jednou denne. pak se situace zlepsi. ;-)

                      0 0
                      • RomanH  

                        Ano, tady uz je prvni ovoce.

                        Jak se do lesa vola, tak se z lesa medved. Nasledne kontroly povinne vybavy (rozmer samolepek), testy na alkohol, drogy, jizda po chodniku, prechodu, v jednosmerce… Doufam, ze si to vsichni z Automatu uvedomuji.

                        0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          No podle tvy logiky za draty na hranicich za komancu muzou narusitele.

                          Ale tohle je hodne nechutna propaganda.

                          0 0
                          • RomanH  

                            Ne. A rozhodne mi prijde lepsi stav, ze je neco tolerovano nez striktni dodrzovani predpisu. Proste radeji mazarnu nez gumarnu. Temito natlakovymi akcemi si akorat lidi koleduji o reakci z druhe strany. Pak se tu opet muzeme hadat o znacce „Cyklisto, sesedni z kola“ a podobne.

                            Jen abychom si rozumneli, nemam vubec nic proti klidne jizde treba o vikendu, ktera nebude cilene blokovat dopravu, ale protivi se mi natlakove akce typu Critical mass.

                            Ja bych se taky chtel rano rychle dostat na kole tech 35km do mesta, ale blokovat hlavni tah kvuli tomu nebudu.

                            0 0
                            • karliner  

                              Věci se musí posunovat kupředu.

                              Stav, kdy se všechno bude „tak nějak“ tolerovat neposune dopředu vůbec nic. Čili jsem rád, když někdo dělá podobné akce, protože bez nich bychom neměli v Praze, ani jinde nic, možná tak cyklostezku podél řeky.

                              Ale drtivá většina diskutujích (včetně tebe) ve svém zdravém rozhořčení nad tím „že ty ciglisti zase něco blokovali (sice nevím co, kde a jestli vůbec, ale v TV to ukazovali a bylo jich tam hodně pohromadě..)“ nepostřehla že sobotní událost byla vyvrcholením Evropského týdne mobility a s cyklojízdami Automatu a podobných organizací to mělo málo společného…

                              0 0
                              • JSt  

                                bavime se tu v obecne rovine. tzn. nejen o teto jedne konkretni cyklojizde. treba me nerozhorcuje, ze by me nekdo nekde potencialne zdrzel, ale jine jo a ti jsou pak nasrani i na me, jen proto, ze jedu na kole. a takhle se negativne dotyka cyklojizda nas vsech.

                                v brne mame cyklostezky podel reky x let, kdy o nejakych critical masses nemel nikdo ani tucha. vznikly z potreby, nikoliv z natlaku.

                                a s tim posunovanim dopredu… to je u nas (obecne cr) tezky. na stezky mezi chodnikem a silnici neni misto, kdyz se postavi nejaka nova uzka asfaltova nudla stranou vseho, musis tam jet casto prilis opatrne, pac je prehustena lidma. driv jsem si myslel, ze by byl dobry posun, kdyby se povolilo odbocovani doprava na cervenou a jizda v jednosmerkach naopak. ted to vidim taky jako nesmysl. akorat by to ridice sralo a vydrzelo by to jen par smrtaku. soucasny stav, kdy si v ramci rozumu a pudu sebezachovy (mam ho docela silny :-) ) jedu jak chcu bez sevrene prdelky, ze dostanu od svestek po prstech mne vcelku vyhovuje. bohuzel se v tomto smeru zacina smrakat… :-/

                                0 0
                                • karliner  

                                  Třeba v tom Karlíně jízdu cyklistů v jednosměrkách vyřešili elegantně. Jednosměrky zrušili, namalovali do nich cyklolinii a z jedné strany dali zákaz vjezdu všech motorových vozidel. Řešení skvělé a fungující. Doufejme, že to bude rozšiřovat v místech, kde to pomůže. Odbočování vpravo na červenou je povolené snad v půkce Evropy ne? Pokud v tom vidí někdo skutečný problém, musí mít trabl i s obyčejnou předností v jízdě :-)))

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    Tím ale omezíš řidiče, kteří by si na té jedné straně ulice rádi zaparkovali, že?

                                    0 0
                                    • karliner  

                                      Ne, proč?

                                      Ale nemám energii ti to vysvětlovat (nejspíš ani netušíš, co to je cyklolinie), zajeď se tam podívat. To platí i na alinceba, řešení, které popisuje se také občas objevuje, tohle mi přijde lepší a z hlediska orientace řidičů přehlednější – jednak nemusí luštit nějaké klikiháky pod značkou a druhak neví, že jede parkticky jednosměrkou, tudíž se drrží při pravé straně víc, než kdyby jel označenou jednosměrkou + piktogramy cyklistů na zemi = bezpečnější jízda pro všechny. S tím souvisí i ta 30…

                                      0 0
                                  • alinceb  

                                    To mi teda přijde jako nesmyslné řešení a navíc nejednoznačné. Policajt tě teoreticky může pokutovat, že jsi s autem v zákazu.

                                    Lepší řešení je v jedné uličce kousek od našich – standardní jednosměrková značka + doplňková tabulka „Cyklisté v obou směrech“.

                                    0 0
                                  • hony007  

                                    Tahle cedulka řeší ve Francii většinu problémů a i tam, kde nebyla, nikdo nic neřekl a že to byly sakra úzký uličky.

                                    0 0
                                  • McBlacky  

                                    přes Karlín jezdím na kole do práce a šlo to v pohodě i před tím slavným zlepšením.

                                    Ted to tam je dobře zabitý pro auta. Starosta je fakt *****.

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      :D

                                      0 0
                                    • karliner  

                                      Pro auta se tam nezměnilo vůbec nic. Možná jedině ta rychlost, ale stejně tam rychleji jezdili jen idioti. Předtím to taky šlo v pohodě nakole, s tím souhlasím, ale buď jsi jako ***** objížděl jednosměrkama (nevěřím :-))) nebo jsi jezdil v protisměru. Tento stav přestal kriminalizovat jízdu přirozenými směrem v jednosměrkách, kde by se vyhnuly dva autobusy.. Jestli je starosta ***** nebo není nevím, tohle je ale jednoznačně výborná věc.

                                      0 0
                                      • drbo  

                                        souhlas, jednoznacne pozitivni vec. i kdyz par kokotu co tam jezdi rychle stale potkavam.

                                        0 0
                                    • MaPa  

                                      jezdím přes něj taky a aspoň se začíná dávat přednost zprava… celkem se mi ta úprava líbí, rozhodně nikoho nijak neomezila. kdo tam jezdil rychle bude stejně :-(

                                      0 0
                      • jecnak  

                        Tak a ted jeste o potrefene huse ;-)

                        Jinak si myslim, ze kdyz si muzou protestovat teplousi, tak proc ne cyklisti? Kdyz muze byt zavrena Praha kvuli bezcum nekolikrat do roka, tak proc ne kvuli cyklistum? To musite vsichni byt tak politicky korektni?

                        0 0
                        • RomanH  

                          U Vas to tentokrat udelali alespon o vikedu, ale v Brne si na to vetsinou vyberou odpoledni dopravni spicku a centrum mesta.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Mozna to je o pristupu. V Praze mi cyklojizdy apod. prisly spis jako happening. A co se tyce blokovani v Praze ve vsecdni den, tak tech par minut co projedou kola mi zvlast nevadi, kdyz o kousek vedle cekam kvuli nejakymu tukanci uplne stejne dlouho.

                            0 0
                        • JSt  

                          ale dyts to tak myslel, se ted nedelej. ;-))

                          podle toho, co pises to naopak korektni neni, nybrz cyklisty bychom chteli utiskovat na ukor bezcu a bukvic. ;-)

                          a proc ne kvuli cyklistum? treba proto, ze tyhle akce prokazatelne skodi cyklisticke reputaci, kor kdyz se tam projevi nejaky jednodussi radikalni clovek…

                          0 0
                          • mr.antik  

                            tak to právě musí vzít do ruky nějaký pohodář a ne ten co se umí nejvíc zabarvit do ruda a vymámit z megafonu co největší volume.

                            Takový jsou radním akorát pro smích a nikdo se o tom s nima nechce bavit, ani manželky :-)

                            0 0
                          • jecnak  

                            Vsak na to neslo jinak… :-)

                            „akce prokazatelne skodi“ Vazne, tak uved prokazatelny dukaz. V praze mame diky tomu skodeni nejaky cyklopruhy, stezky a tak. Samozrejme se spouste lidi taky nelibi, tak je mozny ze tim vlastne skodi. Tyhle protesty jsou jen spicka ledovce. Kdesi dole se skryvaji treba jednani s magistratem.

                            0 0
                            • JSt  

                              tak. cyklopruh ti urcite nikdo nenamaluje na zaklade cyklojizdy, ale musis slusne prijit na ten magistrat a vse domluvit. cyklojizdu je asi primarne zamyslena jako demonstrace mnozstvi lidi, kteri jezdi/chteji jezdit po meste na kole. bohuzel v ocich necyklistu je to silne kontraproduktivni. fotku reklamy na lavicce tady v galerii jsi videl. ta zarucene oslovi vic lidi, nez nejake zbytecne blokovani silnic. ;-)

                              0 0
                              • karliner  

                                Od a až do zet svého příspěvku spekuluješ, jestli měl jeden jedinej jinej důvod, než prodloužit hádku, sežeru svý tretry :-)))

                                0 0
                                • JSt  

                                  dobre chuti. ;-)

                                  0 0
                                • jecnak  

                                  Ted jsi me teda rozesmal a vazne lituju, ze to JST nenapsal lip, protoze jestli mas furt ty stary Shimana spravovany izolackou. No potespanbuch :-D

                                  0 0
                              • jecnak  

                                Ja mam spis pocit, ze cyklojizda je kontraproduktivni v ocich militantni (nebo militaristicke) casti bike-fora. Rekl bych, ze si pletes pojmy s dojmy. Tvrzeni ze v ocich necyklistu je cyklojizda silne kontraproduktivni a ze zarucene lavicka oslovi vic lidi jak cyklojizda ci ze je to zbytecne blokovani silnici muzes dolozit cim?

                                0 0
                                • JSt  

                                  kdyz cyklojizdu museli kolikrat rozhanet filzli, zcela urcite nebyla vsemi vnimana jako neco pozitivniho. tecka. ;-)

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Fakt?

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      ofiko fotky na brno na kole. http://www.brnonakole.cz/…011-obrazem/ ;-)

                                      0 0
                                      • jecnak  

                                        Kde presne je to rozhaneni davu?

                                        0 0
                                        • JSt  

                                          chytas me za slovicka a chces se hadat. :-D

                                          proste si policajti, par lidi legitimovali, protoze se chovali neakceptovatelne. jestlis cekal vodni dela s varici vodou, tak to zas ne. :-)

                                          0 0
                                          • jecnak  

                                            Fakt je, ze nevim ocyklojizdach v Brne nic, tak jsem teda dle tveho popisu prave to rozhaneni davu. Se mi skoro zda, ze policajti jsou v presile.

                                            0 0
                                          • Docent  

                                            Zajímalo by mě,jak vypadá neakceptovatelné chování.I když možná ten borec v červeným dresu byl hodně zlobivej,když u něj stojí tři JOZani a ještě hluchavka…

                                            0 0
                                      • Hroch obojzhivelnyj  

                                        Pekny smazky :)

                                        V Praze je to akce asi tak 20× vetsi, radne organizovana a fizli kolaborujou (a pomahaji chranit cyklisty pred spravedlive rozhorcenymi motoristy).

                                        V Brne ale zas bezne jezdi po meste asi tak 100× vic cyklistu nez v Praze :(

                                        0 0
                                        • JSt  

                                          neprijde mne, ze by v praglu jezdilo na kole min lidi. ale mozna to bude nizsi zivotni urovni tady a nemuzem si dovolit ta auta. :-D

                                          0 0
                                • Janouch  

                                  nevim jestli lavička ,ale rozhodne je nepoteší když se behem cyklojizdy dostanou treba v MHD do kolony a musi cekat nez se banda pošuků projede po meste na kole a nebo když musi uskakovat na chodníku před podobnejma hovádkama co se z ty cyklojizdy vrací z tehle radoby cyklistu je mi blivno…

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Nu ale to je ovsem katastrofa. Nekdo musi ve meste uskocit na chodniku pred cyklistou, normalne se to vubec nedeje, protoze vsichni chodci a motoriste ve vzajemnem respektu sdileji mesto bez kolon. Jen zli cykliste jezdi po meste a ohrozuji kazdy den dokonalost prazske dopravy a zasevaji chaos a zlobu do sporadanych dusi zodpovednych chodcu a motoristu.

                                    Nevadi ti taky bandy posuku co o vikendu behaji po Praze a je kvuli nim komplet zavrena? Nebo ty volove co na cele odpoledne zaberou prazske schody, aby je pak nicili sjizdenim na kolech?

                                    0 0
                                    • Janouch  

                                      nevadí ,protože to ma alespon nejaky smysl, ale cyklojizdy nikoli a jeji ucastní jsou jasny dukaz toho že to s jizdou po Praze vážne nemyslejí…

                                      0 0
                          • karliner  

                            ty se chceš jenom hádat, to já poznám :-)

                            0 0
                            • jecnak  

                              Vsak to je od zacatku smysl toho vlakna ne? Mozna dokonce celyho Bike-fora, hm?

                              0 0
                            • JSt  

                              hadat je silne slovo. ale jo, bavi me to. jakobys to neznal. :-P

                              0 0
                        • Smazaný účet  

                          jenže cyklisti jsou tam z pozice demonstrantů (tj. akci platí všichni daňoví poplatníci), zatímco běžci si to zaplatí (startovné, sponzoři atd…), takže to asi nepůjde srovnávat, že?

                          0 0
                  • JSt  

                    …aktivisticka smazka na ty koze a s cepickou… :-D

                    jsem prave parkrat tu cyklojizdu nechte videl v brne a spektrum ucastniku bylo pomerne pestre, povetsinou usmevne. ;-)

                    od slusne ohozenyho borca v tesilkach a kosili s kravatou, ktery neumel prejet koleje, aniz by do nich zapadl (asi moc nejezdi po meste (ale jo, muze se stat, tez jsem parkrat na kolejich, teda za mokra, lehl O:-) ) ), po studentiky s nalepkou „one less car“ ve vsech moznych jazycich. ti v drtive vetsine nemaji auto, casto ani papiry, takze by autem jet nemohli, ani kdyby chteli – cili nikoho niceho neusetrili. ;-)

                    dalsi vizitka ucastniku je kritika vedeni mesta za „nesmyslny cyklopruh odnikud nikam“ vtutaj . jak vidno, ne kazdy pochopi, ze diky tomu cyklopruhu a dodatkove cedulce pod jednosmerkou umoznuje cyklistum tou jednosmerkou projet v protismeru. procyklisticke gesto mesta, ktere se diky neduvtipnosti lidi zcela obrati…

                    0 0
                    • jecnak  

                      Tj podle tve logiky borec na kole s kravatou, ktery jeste k tomu neumi jezdit na kole nemuze chtit jezdit po meste na kole? Stejne i ostatni priklady. Trochu podivana argumentace. Kdo vlastne teda ma pravo protestovat/de­monstrovat?

                      0 0
                      • JSt  

                        protestovat muze samozrejme kdokoliv. klidne punkeri v kozenym krivaku a gladach za prava zvirat. jen vahu to bude mit nulovou. ;-)

                        0 0
                      • Janouch  

                        mužou jit demonstrovat na Palackého náměstí je tam mestem vyčleneny prostor a nebo kam kolik jinam kde nebudou překažet lidem, který komunikace využívaji k ucelové přepravě

                        0 0
                        • jecnak  

                          Vsak tamtez muzou behat ten maraton a nebo jezdit prazsky schody a nebudou tak prekazet lidem, ktery vyuzivaj komunikace k ucelove preprave.

                          0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Porad nemuzu prijit na to proc jezdi po Brne o tolik vic cyklistu nez po Praze. Radove. Kopce jsou tam snad jeste vetsi, a ze by tam byl prijemnejsi provoz nebo stezky mi taky neprijde.

                      0 0
        • weekend warrior  

          nezáviď – najdi si práci/kancl v rozumném okolí bydliště a stane se z tebe taky aktivistická smažka:)))))

          0 0
          • cabbage  

            Školu jsem v docházkové vzálenosti opravdu nenašel. Až změním působiště a budu to mít nejlíp pěšky/sockou/na kole(což bych rád) tak kvůli tomu nebudu omezovat ty, co to mají jinak.

            0 0
      • jachymk  

        Cyklojízda není o cyklohadrech za několik litrů. Je to dalo by se říct takový festival?! MAX. rychlost celýho štrůdlu je tak 12 km/h a to už to musí bejt jó kopec.

        Souhlas určitě si vzít helmu takhle rychlost a lidi v kostýmech to není jen tak. Na spíš to už chce profi hadry, profi kolo protože to už není prdel jako!!

        0 0
    • mastihuba  

      a mně to nevadí, když chce někdo bydlet ve městě, tak ať si to taky užije se vším všudy. :)

      0 0
    • šimlos  

      Aha,tak to bylo tohle,proč jsem nemohl jet z Klárova přes most k Rudolfinu.Mně osobně jsou tyhle levičácký akce vyhulenců ukradený a ani mi nevadí,že někde počkám v autě půl hodiny a nebo pojedu jinudy.Akorát by mě zajímalo,co sanitky a nebo třeba hasiči.Prodírat se davem podivínů na plečkách a ztrácet čas?

      0 0
      • jonti  

        Predpokladam, ze se jedna o nahlasenou akci a skoro vsude v Praze je mozne to objet, s majakem urcite. Ranni zacpa je vetsinou vyrazne horsi.

        0 0
    • George.999  

      No dneska kolem 9:00 jedu do práce, zastavim na červený u vysočanský a vedle mě zastavili dva týpci na kolech a jeden se ptá „jedeš na Václavák“? Já na to „ne do práce“. :-) Až po příjezdu do práce, jsem mrknul na net co se tam vlastně děje. No osobně proti takvým akcím nic nemám, bez tak je v Praze aut jak sraček.

      0 0
    • Zlatka  

      To není možný, v době prohibice bych očekávala, že to organizátoři zruší, asi měli o to více ciklystů zahradníků a pěstitelů.

      0 0
    • karliner  

      Proč kdejakej vesnickej buran má potřebu se vyjadřovat třeba k zóně s omezenou rychlostí v městské části v Praze, kde s velkou pravděpodobností byl jednou v životě a to když jel okolo na školní výlet vlakem?

      0 0
    • LáďaH  

      Jsem pro, mě se ten projekt líbí. Že si lidé stěžují, že nemají 2 dny v roce možnost projet autem, já kvůli nim trčím v MHD v zácpách apod. každý pracovní den…

      0 0
      • Mr.Duck  

        Přesně, beztak pičuje sto lidí, který jedou ve sto autech, místo aby vzali 3 autobusy a byli v pohodě. Až se nebude každá líná svině vozit autem po praze, tak zácpa nebude cyklista necyklista. Ale voni rači budou pičovat, že se jim ta tlustá prdel musí potit v autě dýl, místo aby se trochu zamysleli. Mi bylo dycky blbě, když sem viděl kolonu sto aut, který měly stejnou destinaci, a v 9 z 10 seděl jeden člověk s kyselym ksichtem, že stojí v zácpě.

        Ale když se tu nad tim chcete rozplývat, nür deine kampf, já jestli se z týhle kanadský vesnice do tý díry budu muset vrátit (a že to tak zatim vypadá), tak do prahy fuj, ani náhodou. (a pak dopadnu tak, že budu žít 20 za prahou a dojíždět tam denně autem do práce, a budu další sud sám v autě co mě samotnýho sere, fuck that)

        0 0
    • Flegmatik  

      Proč je podle tebe snížení rychlosti mezi bloky starých domů v Karlíně nesmyslné? Čemu ti to konkrétně vadí?

      0 0
    • jachymk  

      Hele burane až bude průchod komoušů vylezeš ze svojí nudný Ochcávky a s radostí jím půjdeš zamávat. A víš co zamysli se nad sebou. ČR je kvůli takovem tupcum jako ty totálně v hajzlu. Nadávejte na vládu, ale jste to vy všichni. Je to v nás.

      Takový mám nejradši přijedeš nás ***** do Prahy autem a akorát naděláš bordel protože neumíš zaparkovat ani jezdit ve městě. Auto*mat lobuje správně jenže mu v cestě stojí banda buzíků jako ty :D. Nezajímej se o 30 v Karlíně protože Karlín není vesnice.

      0 0
      • jIrI___  

        Spíš samotný Auto*mat je banda buzíku a kvůli tomu si na prosazení svých zájmů zvolili cestu, která normálně smýšlející lidi spíš nasere než aby něčemu pomohla.

        0 0
        • tonik666  

          Trochu radikální jsou, ale bez potřebné razance pochybuju, že by něčeho dosáhli. Až bude jezdit do práce na kole dost lidí, tak to bude vypadat jak na cyklojízdě v dopravě každé ráno. Ať se řidiči aut učí žít s tím, že po silnici jezdí i někdo další (v průvodu toho moc nenacvičí, ale aspoň jim to dojde).

          0 0
          • šimlos  

            Jezdím po Praze na kole několikrát týdně v zimě v létě a nevidím to jako žádný peklo.Naprostá většina řidičů jsou slušný,pokud včas dám znamení tak mi vyhoví.Praha má většinu silnic prostě navrženou a realizovanou v dobách dávno minulých a už podmínky pro ježdění autem jsou oproti mnoha německým nebo rakouským městům,který byly koncem druhý světový války srovnaný se zemí a silnice tam byly postavený už na jinou dopravní situaci než před válkou,daleko horší.Tohle se taky musí vzít v potaz a ne neustále omílat,jak jsme tady zaostalý a cyklisti nemaj kde jezdit.Naopak si myslím,že se pro cyklisty v Praze udělalo za posledních pět let dost.Kolik to stálo a kdo se na tom nakapsoval a že míň asfaltu je někdy líp, je na jinou debatu :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              no, dneska jsem potkal na tý blbý silnici mezi Černošicema a Radotínem, jak tam každej druhej jede jak hovado, rodinku s dvěma klukama na kolech (tak 4 a 6), jeli dobře, při pravý straně, správný pořadí, o tom nic…ale když jsem je míjel, říkám, že podél vody mají cyklostezku, načež tatík mi odpověděl, že tam není asfalt. no, není. takže pokud má někdo (děti) technický problémy i na polňačce, asi je správný aspoň páteřní stezky (podél řek a mezi většími městy) vyasfaltovat…

              0 0
              • Darkson  

                blbost, 4letý dítě polňačku zvládne. vzít takhle malý děti na tuhle silnici…nechápu:-/

                0 0
                • Smazaný účet  

                  tvoje třeba jo, páč má bajkerskej výcvik…ale nebajkerský děcko?

                  0 0
                • fousac  

                  by ses mozna divil, ale muzu ti ukazat kamaradky 9 letou dceru a ta fakt ma problem i na slusny polnacce..

                  0 0
            • JSt  

              naprosty soulozhlas. ;-)

              jezdeni na kole po mestech je uplne vklidu, netreba vykonstruovavat problemy.

              0 0
        • Mr.Duck  

          A co že lidi nasere, v Praze je beztak každej nasranej permanentně, takže vlastně nemaj žádnej vliv )

          0 0
          • Stingray  

            Spíš bych to vztáhnul na celý Čechy,měli by vytáhnout paty a trochu se porozhlídnout po světě ať maj bejt proč ******** v jakejch sračkách tady žijeme a o penězích to není..

            0 0
            • Peslezedirou  

              Kamarád, který žije již dlouho venku, tak mi vždycky říká, že pozná, že je v čr, když vyjde z letiště a vidí ty ******** čechy :-)

              0 0
            • Mr.Duck  

              Pravda pravda..ale beztak mi furt někdo, kdo paty nevytáh, tvrdí že nahovno to přece musí bejt všude )

              0 0
              • JSt  

                jaky si to udelas… ;-)

                jsou lidi, kteri dokazou byt spokojeni kdekoliv, jini budou zapskli kdekoliv.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Vo tom žádná, nebudu tvrdit, že sem v Praze spokojenej nebyl, ale furt je příjemnější kolem sebe vidět lidi co se usmívaj, klidně si s tebou pokecaj i když je vůbec neznáš a pomůžou aniž by sis o to řek, než koukat na všechny věčně otrávený )

                  0 0
            • vinca  

              Opravdu ? Mně se žije krásně. Nějak nemůžu nejít žádnej důvod bejt nasranej. Lidí , co jsou nešťastný a ******** mi je opravdu líto , ale je to jejich chyba , že se neuměj radovat ze života.

              0 0
          • cabbage  

            Jo, díky kokotům jako jsi ty.

            0 0
        • Stingray  

          Hele ty vesnickej lojzíku, neser se nám do našeho Automatu, si viděl Prahu naposledy na pohlednici od sestřenice :-D

          0 0
          • jIrI___  

            Nejde o Prahu, jde o „jméno“ cyklistů ;). Bohužel ani tu sestřenici v Praze nemám, rovněž se nejmenuju lojzík :((

            0 0
            • Stingray  

              Klidně do školky jezdi dál zadáčo šalinou a nech se otrávit Alcelorem, ale já bych rád bezpečněji jezdil po městě na kole, který klidně použiju místo auta. Víš o zdejší situaci kulový a děláš machra.

              0 0
              • jIrI___  

                Máš v tom nějaký zmatek, v Ostravě šaliny nejezdí a zadarmo už vůbec ne :(

                0 0
                • Stingray  

                  Já myslel že šaliny jezděj v kdejaký díře .-) a když je smogová situace, tak je mhd zdarma. To už u vás neplatí?

                  0 0
        • jachymk  

          Nechápu jak to může někoho *****. Účastnil jsem se mnoha různých cyklojízd a vždy má MHD přednost. A zdržení je tak 10 minut na křižovatce pro řidiče auta. Jako sory, ale kolik minut lidi každej den nesmyslně promrdaj v zácpách? 10 to rozhodně není. Navíc setkal jsem se i při pomyslným blokování s lidma, který vypli motor vystoupili a šli na kus řeči i přes to kam všude pospíchali. Je to o přístupu.

          Stejně mě nejvíc pobavil nějakej 150 cm vysokej strejc s mimopražskou značkou co stál 15 minut na křižovatce a celou dobu si tam na nás točil motor :D

          0 0
          • JSt  

            Účastnil jsem se mnoha různých cyklojízd a vždy má MHD přednost.

            :-DDDDDDD

            0 0
            • jachymk  

              Jo vždycky, když jede tramvaj a je to možné tak se tramvaj pustí před celou kolonu. V případě, že má tramvaj stejný směr lidi se smrsknou do pruhu mimo. No nikoho kromě pár trobů v autě pak už moc neblokujou…

              0 0
              • JSt  

                ja si vzpominam, jak organizatori polozili kola pred bus mhd. ale mozna to bylo nechtene. :-D

                0 0
                • jachymk  

                  Na co si to tady hraješ to je zas další flame ;)

                  0 0
                  • JSt  

                    na co bych si mel hrat? ty tady napises nesmysl, ze cyklojizda neblokuje mhd, kdyz u jedne byl zrovna tohle nejvetsi pruser cele akce. ;-)

                    0 0
                    • Martin  

                      no co, prostě chtěli, aby lidi zažili město jinak :)

                      0 0
                  • RomanH  

                    Zkus hledat v historii, je tam i par fotek ;-)

                    0 0
      • dipous  

        Máš naprostou pravdu. A bohužel je mraky zabržděnců i tady na fóru, často si řikaj „bajkéři“, daj stovku za kolo a jezděj na něm jen tam, kde je vidět, že maj mega moc drahý kolo. Zbytek týdne sedí ve svý služební oktávce a nadávaj na cyklisty a vlastně všechny :-/

        0 0
    • oddie  

      To musela být opravdu strašlivá akce, když tě donutila se kvůli tomu zaregistrovat.

      0 0
    • Beeda  

      jak ctu ty nazory tady, tak je tu porad vysoke procento lidi co nevystrcili hlavu z CR…

      0 0
      • Flegmatik  

        To je pořád dokola. Teď to udělali v sobotu a evidentně pro mnoho lidí, kteří snad ani z Prahy nejsou a nijak se jich to nedotklo, to je pořád velký problém :-) Prostě jednou se na BF řeklo, že tyhle jízdy jsou na nic, že blokují samy sebou zablokovaná auta, tak to tu pak všichni papouškují.

        0 0
        • Stingray  

          Ať se ozvou všichni pražáci na fóru, kterým to fakt vadí. Já byl po dlouhý době v centru, měl jsem sebou psy a moc se mi to líbilo. Klidně ať celý centrum pro auta zavřou a basta.

          0 0
          • vinca  

            Ty máš psy ve městě ? To jsi tak bezcitný ?

            0 0
            • Stingray  

              Mám to pár metrů k potoku a pak můžu jet třeba stokiláků lesama po singlech. A psy maj tři pokoje a patnáctset metrů zahrady, tak chvilku v centru a na Petříně přežijou .-)

              0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Do Muensteru s nima, tam je to jedna velka permanentni cyklojizda :-)

        Me se Mesto jinak moc libi, jen houst a castejc (neni to zdaleka jen o cyklojizde)

        0 0
    • Nikovlas  

      Jen k tomu snížení rychlosti – na dost místech jsou zdržení způsobena především zácpami – ty jsou způsobeny větší hustotou provozu, než je kapacita komunikace. Kapacita komunikace je dána především kapacitou křižovatek, ale dost často (jižní spojka a podobně) kapacitou samotné komunikace – ta je závislá na počtu pruhů. To se nedá moc ovlivnit – prostě je tam určitý počet pruhů. Každý pruh má kapacitu cca 2000 aut za hodinu – ta je teoreticky nezávislá na rychlosti – když si řidiči drží odstup 2 vteřiny od auta před sebou, dělá to 1800 aut – cca 2000 pro snazší počítání. Výzkumama je však prokázáno, že nejvyšší kapacity je dosahováno při rychosti cca 45km/h. Těžko nějak jednoduše vysvětlit – bylo to testováno mockrát a výsledky ukazují toto. A teď ruku na srdce – když bude na jižní spojce 50 a pojede hodně aut, ale ještě žádná kolona – pojedete těch 50, nebo občas trochu přidáte, předjedete, přibrzdíte…?

      Nesouvisí to s cyklojízdou, ale myslím, že by se nad tím měla spousta řidičů zamyslet. Sice možná do cíle dojedou o chvilku dřív, ale stovky řidičů za nima o chvilku později. Pak jde o to, jestli jste arogantní sobec, nebo jestli pojedete „jako ********“ 50 na rovné silnici.

      0 0
      • Flegmatik  

        Já bych řekl, že hlavní problém je umístění semaforu. Můžeš mít klidně osmipruhovou silnici, ale dáš-li tam semafor, tak se to začne štosovat už z principu věci. A že počet semaforů se neustále zvyšuje… a ještě často fungují i v noci :-/

        0 0
        • Nikovlas  

          Jojo – říkám, že většinou je rozhodující křižovatka, ale jsou úseky, kde se to ucpává „jen tak“. Myslím, že teď už se i u nás stavějí spíš kruháče. Jde o to, že postavit novej kruháč je o něco dražší než nová křižovatka bez světel. A nová světelná křižovatka je ještě dražší než novej kruháč. Ale přestavět křižovatku na kruháč je obvykle dražší než tam dát světla. A to je ono…

          0 0
          • hony007  

            Vzhledem k tomu, jak se to řeší u nás, tak asi jo, ale když jsem viděl kruháče jinde, kde je to prostě jen pozemní značení, tak to nemusí byt dražší. Ale tady by na to každé kašlal, tak jsou potřeba i bariéry.

            0 0
          • Flegmatik  

            Já si jen vzpomněl na tohle místo http://www.mapy.cz/s/5ekC kde dřív žádné semafory nebyly a fungovalo to. Teď tam jsou asi půl roku semafory a dělají se někdy akorát kolony. A bohužel fungují i v noci, kdy je tam prázdno. Kruháč má výhodu, že je v podstatě bezúdržbový, zatímco semafory mají náklady jak na elektřinu, tak na údržbu ze strany firmy Eltodo :-)

            0 0
      • cabbage  

        Máš to popletené, kapacita není funkcí rychlosti nýbrž rychlost funkcí kapacity – jede hodně aut – jede se pomalu, je málo aut – může se jet rychle. Je blbost jen 50 po prázdné dálnici a v koloně je zas rychlostní omezení k ničemu.

        0 0
        • Nikovlas  

          Nemám to popletené – akorát jsi to nepochopil.

          0 0
          • Nikovlas  

            Abych to tedy znovu vysvětlil i pro ty, co jsou líné si moje příspěvky číst celé (vlastně ani nevím, co to teď dělám, když to nejspíš opět nepochopíš):

            Teoreticky je kapacita pruhu daná pouze časovým odstupem po sobě jedoucích aut, který je přibližně 2 vteřiny a je nezávislý na rychlosti. Pak není kapacitá na rychlosti závislá. Ale v praxi to tak nefunguje, protože provoz je závislý na chování jednotlivých řidičů, které není vždy přesně takové, jaké se předpokládá. Zde na řadu přichází metoda zvaná statistika . Statistické výsledky dokazují, že kapacita je nejvyšší při uvedené rychlosti provozu. Statistické výsledky mají tu vlastnost, že nejdou zpochybnit – zpochybnit lze jenom statistická metoda, případně samotné provedení zpracování. Jelikož už to bylo provedeno nesčetněkrát, jsem zvědavý, co nového se tu teď dozvím. Pokud chceš teoretickou spekulaci, proč to tak je, jde to vysvětlit tím, že při vyšší rychlosti provozu působí na řidiče vjemy v rychlejším sledu a častěji tak dochází k nepřiměřeným reakcím, což narušuje plynulost provozu. V nižších rychlostech už zase nelze zanedbat délku samotného vozu. Proto pravděpodobně kapacita vychází nejlépe u rychlostí 40–50 km/h.

            Já ty výsledky neviděl, ale vysvětlovali nám to ve škole. Narozdíl od agitací z materiálu ŘSD ohledně skutečných cen dálnic a podobně si myslím, že v tomhle ohledu nám vyučující nemají žádný důvod dávat chybné informace. A nemyslím si, že oboru rozumnějí méně, než 26-letý uživatel B-F.

            0 0
            • Smazaný účet  

              aby ses nemýlil – tady jsou odborníci od háčkování (i hackování) přes vaření, stavebnictví až po jaderný elektrárny! ;-)

              0 0
            • pepek  

              Řada řidičů, jedoucích zodpovědně za sebou v pravidelných (dlouhých) odstupech rychlostí 40–50 spolehlivě zastaví provoz v příčném směru.

              0 0
            • cabbage  

              No jo, ale to bys musel vědět na co jsem narážel.

              Tebou popsaná statistika se totiž používá jako argument pro omezování rychlosti na komunikacích, kde to nelze zdůvodnit jinak(třeba bezpečností).

              A pak nastupuje to, co jsem psal:

              Je-li překročena kapacita, tvoří se zácpa a těch tebou psaných 45 to nejede, nýbrž popojíždí.

              Mimo špičku se člověk akorát táhne nesmyslnou 50 po volné dálnici.

              Tot vše.

              0 0
              • Nikovlas  

                Pointa je v tom, že kdyby jeli všichni 50, tak by k překročení kapacity nemuselo dojít. Ideální by bylo, kdyby se na např. Jižní spojce – tu zná každý – při dosažení určité hustoty provozu rozsvítily padesátky a celá doprava by se zpomalila, ale zase by se tak dalo zabránit zácpě. Ovšem v praxi to nejde, protože i kdyby se takový systém zavedl, tak tu rychlost řidiči nebudou dodržovat.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  to za prvé, a za druhé by to fungovalo, pokud by tam nebyly semafory a křižovatky – tim ti provoz zastavuje a každej řidič brzdí/rozjíždí se jinak rychle, takže celá teorie s ideální rychlostí jde do peetchi

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Nejsem si jistej, skoro neřídím, ale mám pocit, že třeba právě na Jižní spojce je poslední semafor na barandovskym mostě nebo tam někde. Všechny křižovatky jsou MU. Právě na místních rychlostních komunikacích se problém rychlosti projevuje.

                    0 0
                    • cabbage  

                      Semafory na JS už nejsou, jen se objevila dvě zúžení navíc (na Baranďáku a Spořilově) a to jsou místa, kde ke kolonám dochází. O lanovém mostě nemluvě..

                      (po JS jsem jezdil 4roky denně)

                      0 0
                • cabbage  

                  K dochází proto, že ze 3 pruhů vznikají 2, nějaká 50 tomu opravdu nezabrání. V místě, kde jsou stabilní 3 Pruhy problémy vznikají jen vzácně.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Pokud mluvíš o mostě u Skalky, tak tam je hlavní průšvih v tom, že Česi jezdí jako idioti. Pro některé je vrcholem, že se naučí plynule projet třeba kruhák (i těch je jen mizivé procento), ale třeba „zipování“ je pro ně už sprosté slovo a v každém autě, co se chce zleva zařadit vidí jen „vychcánka co předbíhá“ a toho přece nebudou pouštět před sebe…

                    Naštěstí tudy moc nejezdím, ale když už tam jednou za čas jedu, tak je skoro jistota, že mě tam nějaký trotl zavře, vyblokuje nebo jinak oprasí…

                    0 0
                    • cabbage  

                      Zipování v Praze funguje velice dobře a každodenní dojížděči už to umějí nějaký ten pátek. Ovšem ani zip si neporadí se situací, kdy se 3 pruhy na hranici propustnosti sjíždí do dvou. A protože to, co má být v budoucnu jen radiála a přivaděč pro R12, dnes funfuje jako MO a PO(R1), je jasné, že instalace 50 nebo 30, retardérů, dusítek, květináčů a jiných Automat řešení prostě nepomůže.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        teda nevim v který praze to uměj, ale na švehlově jsou teď zúžení 2>1 pruh a zipovat neumí nikdo. všichni stojí už 100 m předem v jedný lajně a zásadně nikoho nepouštěj. jakmile tam není velká značka že maj zipovat tak nic.

                        podobně na kbelský jak je napojení z vysočanský radiály, zúžení na jeden pruh a zasekává se to, i když by stačilo aby se lidi na těch pár stech metrech plynule seřadili a sjeli do jednoho pruhu.

                        0 0
                      • jecnak  

                        V tom s tebou uplne souhlasim.

                        0 0
                      • alinceb  

                        Ne nefunguje…nefunguje dobře nikde v republice Prahu nevyjímaje. Sem tam se najde někdo, kdo tě pustí, ale většinou jedou nalepení jeden druhému na nárazníku… pak mi obvykle po pár desítkách vteřin dojde trpělivost a normálně se tam natlačím…

                        0 0
                        • deekay  

                          Jezdim kazdy den do prace autem (pokud mam zrovna dostatek casu, a pocasi neni nepriznive, jedu na kole) a nemuzu si na tohle moc stezovat, kdyz nepusti uplne kazdy, tak druhy nebo treti ano

                          A vetsinou nepousti mimoprazske znacky, cimz nechci zakladat zadny flame, jen konstatuju.

                          A propos, moje cesta do prace, od baraku k baraku.

                          Autem: 20–30min (v pripade bouracky nebo neceho vaznejsiho pak 45–60, stava se tak dvakrat do mesice)

                          MHD: 1h05 az 1h15

                          bike: 1h05 az 1h10, podle toho jak se mi chce rano dupat .)

                          0 0
                          • alinceb  

                            …kdyz nepusti uplne kazdy, tak druhy nebo treti ano… to mi nepřijde jako úplné pochopení systému zipování. Pokud jedou souběžně 2 pruhy o stejném počátečním počtu vozidel a při zipování tě pustí každý druhý nebo třetí, tak to je celkem problém, nemyslíš?

                            0 0
                            • deekay  

                              Tim jsem myslel, ze zip funguje, ovsem najdou se jednotky/skupinky kretenu :D

                              0 0
                  • karliner  

                    He he.

                    I když možná považuješ zácpu každý pátek odpoledne a velký počet všedních dní odpoledne/večer na D1 směrem z Prahy za vzácný výskyt :-)))

                    0 0
                    • alinceb  

                      Občas právě v pátek odpoledne/večer jezdím přes Prahu na Brno a preventivně sjíždím v Počernicích a jedu radši přes Jirny, Úvaly a Říčany, než vykydnout v zácpě na Chodově…:)

                      0 0
                    • cabbage  

                      njn, toho se zas neúčastním já;)

                      0 0
                  • Nikovlas  

                    50 pomůže, protože se ty auta můžou líp rovnat, nedochází k prudkému brždění a podobně. Ale mě je to fuk. Nevím, co považuješ za dostatečný argument, když to, že to XX krát vyzkoušeli všude možně a vycházely jim stejné výsledky, ti nestačí.

                    0 0
                    • cabbage  

                      NJ, ale tobě nedochází že většinu času většina délky JS v pohodě jede a 50 místo 80 by byla jen zbytečná buzerace. Na Strakonické (chuchelská radiála) ta 50 nepomohla vůbec.

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Muselo by to být řešený systémově – aby se povolená rychlost zobrazovala na světelných tabulích podle aktuálního stavu. Což by ale právě naráželo na absenci respektu řidičů k maximální povolené rychlosti, která pramení z mnohdy skutečně zbytečných omezení a celkově nadužívání zbytečného značení.

                        0 0
            • hony007  

              Nevěřím žádné statistice, kterou jsem si sám nezfalšoval!

              0 0
    • cabbage  

      Nazvat účastníka cyklojízdy cyklistou je jako říkat členům Green Peace(greed piss) ekologové…

      (poslat tam tanky s nápisy „critical mass“ na věžích)

      0 0
    • Lyssor_Anupev  

      Ale proč ne, jenom ať si retardi na splašených trubkách blokují, obtěžují, terorizují a otravují lidi co se potřebují někam dostat. Jen houšť, sami si na sebe pletou bič :) pak se hrozně diví když odněkud přiletí pytel mouky :D

      0 0
      • Mr.Duck  

        Si dement.

        0 0
        • Lyssor_Anupev  

          bohužel španělsky neumím :(

          0 0
          • DaSnail  

            ano demente

            0 0
          • Mr.Duck  

            No ne, vážně, kolo je dopravní prostředek uplně stejně jako auto, tak co že jednou zablokuje město, když auta ho blokujou každej den a podstatně víc. Provoz aut v Praze je z tak 80% zbytečnej jenom kuli lenosti pražáků, a tomu městu pomůže jedině ten provoz radikálně omezit. A tim donutit lidi jezdit MHD, na kole, nebo ty dva kilometry třeba dojít pěšky, ono to těm lidem prospěje..když si porovnám průměrnýho člověka v Praze a tady ve Whistleru, kde se autem víceméně nedá, tak ten Pražák váží dvakrát tolik, a tváří se kysele, protože půlku života tráví v plechovce v zácpě.

            0 0
            • Lyssor_Anupev  

              Kdo jste a jakým právem se cítíte být rozhodovat který provozje zbytečný a který ne? Nebo omezovat provoz? nebo nedej bože NUTIT lidi aby použili takový způsob přepravy který se líbí právě vám???

              0 0
              • Lyssor_Anupev  

                *se cítite být kompetentní rozhodovat

                0 0
              • Mr.Duck  

                Protože tohle je naprosto neudržitelnej stav, ať už z hlediska ekologickýho, tak kapacity toho města, ale co, se v Brně klidně rozčilujte, že prahou jednou nejde projet kuli kolum místo ostatních aut, což ve výsledku beztak neni žádná změna, mě je to celkem u ******, jenom mě zaráží jak to lidi strašně sere )

                0 0
            • Smazaný účet  

              podle tvého příspěvku soudím, že jsi tedy zastánce pravidla „oko za oko, zub za zub“ a krevní msty…ty jsi muslim?

              0 0
              • Rychlej turista  

                Chammurapi byl o více než 2,5 tisíce let starší, než první muslim :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  ten už ale nežije, viď? takže to je dost offtopic, já neřešil, kdo s tím názorem přišel, ale kdo podle něj žije TEĎ ;-)

                  0 0
                  • cabbage  

                    U muslimáku je to kámen za nemanželskou soulož:-D

                    Jinak je to spíš velbloud za oko.

                    0 0
              • Mr.Duck  

                Ale píču s rejží, jenom mě prostě serou ty věčný naprosto zbytečný zácpy, ale co, se z tý prahy třeba poserte, já se tam vracet nebudu )

                0 0
                • JSt  

                  tak nevim… zacpa, nebo se ******?

                  jinac tady nejde vubec o prahu, ale o princip. ;-)

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    No mě právě z principu neni uplně jasný, v čem je auto s 1 člověkem (za předpokladu, že neveze nějakej náklad, kterej by se blbě tahal jinak) lepší, než kolo – čistě z hlediska nároku na silnici, nemluvim o tom, jestli člověk dojede upocenej a podobně, to by bylo na další debatu ) Neřikám žádný oko za oko, jenom řikám, že mi přijde nesmyslný se ****** z toho že je jednou zácpa kuli cyklistům místo aut )

                    0 0
                    • cabbage  

                      Auta někam jedou, šlapálisti(nemluvte o nich jako o cyklistech) jedou pouze prudit a za Vyšehradem otáčej zpět.

                      Nejedou nikam, jen si chtěj užít pocit nadvády a užít si otravovaní ostatních.

                      Auto jedoucí 50(za I.P.Pavlova) mě když jedu na kole opravdu nebrzdí. Zákaz vjezdu už opravdu ano.

                      0 0
                      • Mamut  

                        Auta někam jedou

                        jj, tam a zase zpatky.

                        Uz ta vidim ako lustrujes auta a pytas sa ich na ucel jazdy a tie, ktore sa idu iba povozit/pozriet mesto, tak obracias na kraji Prahy naspat do poli. Taky ten osvedceny obmedzeny pristup, ze jazdit autom je predsa zmysluplna cinnost (Vzdyt copak ja do toho mesta chci, Mano? Ja nechci, ale musim!), kdezto cyklista je zabavajuci sa sportovec, ktory na asfalte zavadzia autam vytvarajucim statky a prosperitu.

                        Hlavne heslo cyklojazd (nie Mesta inak) je „Neblokujeme dopravu, sme doprava.“ Ale zda sa, ze to stale hodne ludi este nepochopilo a zije v tom, ze cyklisti sa nedopravuju, ale vzdy a zasadne len vozia pre zabavu.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          odkud kam se dopravují během té cyklojízdy?

                          0 0
                        • cabbage  

                          Ano, určitě si někdo jede prohlédnou magistrálu z auta cca v 8 ráno nebo tam demonstrovat za za za za co vlastně?

                          Šlapálisti z cyklojízd opravdu dopravou nejsou.

                          0 0
                    • JSt  

                      kdyz bych to vzal do extremu, tak ja za tebou prijdu, kopnu te zcela zbytecne pupku a reknu ti, ze se z toho nemas ******, protoze obcas na kole taky spadnes a nejakou ranu vklidu vydychas. ;-)

                      0 0
            • cabbage  

              26min autem, 1:15 sockou, na kole netestováno…

              Možná proto, že Whistler je zábavní park/malá prdel pod kopcem a ne 400km2 po Kopcích jako Praha.

              Až se vrátíš, dáme si závod, nafasuhješ hmotnostní ekvivalent notesu(cihlu) a kdo bude dřív z Krče v Suchdole – podmínkou bude dojet dřív než v 7:00 a nesmrdět potem.

              Mavíc provoz aut umožňuje jízdu na kole, zyklo-akce auta vylučuje.

              0 0
              • Flegmatik  

                Takových tras, kde se najde výhoda pro každý typ dopravy, se najde moc. A nesouhlasím, že provoz aut vždy umožňuje jízdu na kole v rámci silničních pravidel. Vyjíždět třeba z Jiráskova náměstí nebo Smíchova na I.P. Pavlova v 8 nebo 16 hodin je na kole celkem unreal :-)

                0 0
                • cabbage  

                  To není vymyšlená trasa, ale skutečná potřeba dopravy.

                  Unreal to není, prostě budeš mezi auty, ovšem nikdo ti to nezakazuje a to je to hlavní.

                  0 0
                • jecnak  

                  Ze Slyntace jsem jezdival denne presne v case o kterem mluvis a slo to v pohode.

                  0 0
              • Mr.Duck  

                Tak suchdol už je dost prdel, problém s autama je v centru ne na těhle periferiích..

                0 0
                • cabbage  

                  Jo, ale je to pořád Praha a jedeš tam přes „centrum“.

                  0 0
                • Zlatka  

                  Problém s autama je v této lokalitě zcela běžná, tedy od Suchdola po Jug. partizánů přes Dejvice, kulaťák, Hradčany a jsi v centru. Auto každé 2–3vteřiny, Pokud se ten štrůdl jenom na 10min. z nějakého důvodu zastaví, popojíždí to krokem, což je pro místní opravdu lahůdka. Také z tohoto důvodu se plánuje tunel přes Vltavu pod Suchdolem, který má ústit na Vypichu. Zatím se s tím ani nehlo, buď to někdo bojkotuje jako vždy nebo potřebovali peníze na vytunelované aktivistické cyklostezky.

                  0 0
                  • Flegmatik  

                    Nemáš k tomu tunelu někde víc informací? A fakt si myslíš, že to nerealizalo kvůli cyklostezkám, které jsou penězma úplně v jiných řádech?

                    0 0
                    • Zlatka  

                      :) Když napíši nebo, neznamená-to jistě snad..

                      Což v překladu znamená, že mne opravdu štve za jaké peníze postaví 1km cyklostezky na které stejně jsou pak jen bruslaři, kočárky s dětmi a staříci se psy..

                      V jakém to je stavu skutečně nevím, ale zajímá mne to zda se to tedy bude vůbec realizovat, nějak to utichlo.

                      0 0
                      • Flegmatik  

                        No znamená to buď ano nebo ne, nebo co vlastně :-) Ne, dobře, tak když kilometr cyklostezky bez mostů stojí asi 4–10 milionů, kolik stojí kilometr silničního tunelu typu Blanka? 10–15 miliard? Z cyklostezek by měli kulové.

                        A nedělej si iluze, tunel pod Dejvicemi asi hooodně dlouho nebude. Spíše se zeptej, zda se dožiješ třeba jen prvního vrtnutí do svahu :-)

                        0 0
                        • Zlatka  

                          No já jsem tam už vrtala v těch místech, takže tak.. :D

                          Běžně se tam vrtám v kole nebo nožíkem v houbách.

                          0 0
                    • MaPa  

                      Ačkoli jsem moc nepobral Zlatčino …se plánuje tunel přes Vltavu pod Suchdolem, který má ústit na Vypichu. protože jako stavař si tunel nad řekou a zároveň pod Suchdolem neumím nějak představit, ale patrně měla na mysli tunel pod Dejvicemi, který jediný je nakolik konkrétní že se dostal do územního plánu.

                      http://wgp.urm.cz/kup/

                      Výkres V4 Doprava.

                      Je to obchvat Jugoslávských partyzánů navazující na spojku Prašný most-Thákurova, která už je snad ve fázi získávání stavebního povolení a měla by se realizovat těsně po spuštění Blanky (Nový Prašný most s tím už počítá). Cílem je dostat dopravu ze „skryté radiály“ Jugoslávských partyzánů pod zem. Proti je spousta občanských sdružení a poměrně velká investice včetně výkupu hodně drahých pozemků.

                      Tunelem na Vypich je pak zřejmě míněna Břevnosvská radiála z Malovanky na západ, která v oblasti Břevnova má vést pod stávající Patočkovou.

                      0 0
                      • Flegmatik  

                        Díky za doplňující info. Taky jsem si po té nešťastné formulaci nedokázal představit tunel přes Vltavu pod Suchdolem na Vypich :-) Tak pokud začnou kopat, snad jim tam nezačnou padat domy…

                        0 0
                  • Mamut  

                    V tuneli polygony nepredas. Kopes do vlastnych (tebou uz aj tak dost otravovanych) zakaznikov. Zaujimavy biznisplan, hovorit, o svojich zakaznikoch, ze su to parazitujuce svine na verejnom blahu.

                    0 0
            • Nikovlas  

              Na druhou stranu ti lidé v autech se potřebují někam dostat, ale z lenosti použili nevhodný prostředek, zatímco lidé na cyklojízdě aktivně využili kolo, aby účelově zablokovali město… čili to není způsob dopravy, ale forma protestu.

              0 0
              • cabbage  

                Jak víš, že použili nevhodný prostředek?

                Jasně, Merkava s nápisem „Critical mass“ a odminovací radlicí by v případě zyklojízdy byla vhodnější.

                0 0
              • Martin  

                … z lenosti … :)

                jsem zvědav jak budeš mluvit za deset let ;) – v mládí má spousta lidí krásné ideály ;)

                0 0
      • Rychlej turista  

        Jaký je tvůj „plán B“ pro případ něčeho nečekaného? Hodíš si mašli?

        0 0
    • weekend warrior  

      to asi nasere, kdyz clovek vyrazi po tech polnackach z KV na nakupy do PHY a kvuli nejakejm cyklodementum se nedostane z jednoho nakupaku do druhyho autem:)))

      jinak akce rekl bych ok, o vejkendu, no problem…

      kez by byla cela praha zcela bez aut, to by byla krasa(treba oblouky karlova mostu na kampe bez aut by pro zacatek stacilo) a staci postavit parsettisic podzemnich parkovacich stani + hodne vysoke myto pro přespolni

      0 0
    • mr.antik  

      Normální pohodovej hepening, lepší než nějaký velký hrocení, nádávání militantních ekologoů, přivazování se řetězy atd…

      0 0
      • cabbage  

        Přivazovaní se řetězy ke stromům ovšem neškodí vůbec nikomu.

        (mimochodem,nejde o ekology, stejně jako ve výše zmíněném případě nejde o cyklisty). Což se o blokování silnic říct nedá.

        0 0
      • Janouch  

        pro mě jsou porad prijatelnejsi řetezy v lese než radoby cyklisti na silnici teda oni spíš jezdí po chodníku pac na tom kole sedí jen na cyklojízdě a to je tak dvakrát za rok :)))))))

        0 0
        • mastihuba  

          co je to takové rádobycyklista? mi to tu trochu od tebe a kybica zavání vyšší rasou. Cyklista neni jen ten kdo zbůhdarma a nadarmo jezdí sem a tam. :D Abych sedl na kolo a jel se jen tak projet se mi letos snad ještě nestalo. :)

          0 0
          • Janouch  

            to je takový jedinec, který odmita dodrzovat pravidla silničního provozu, ale ma potřebu být videt na nejaky cyklojizde, aby dal najevo, že teda jezdi na kole a aby snim počítali, protože pri tý cyklojizde opravdu zažije mesto jinak nez je u nej běžné a to, ze jede po slinici kam normalne patří, ale on jinak jezdi po chodniku, po přechodu nebo se motá v jednosměrkách o nejakym zakladním vybavení jako svetlo nebo reflexni prvky a helma nemůže být ani řeč… je jasny ,že na ty akci se vyskytuji i ti co opravdu na kole jezdi tech je logicky mene…

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Zatimco Opravdovy Cyklista, to je takový jedinec, který odmitá se účastnit silničního provozu, ale ma potřebu být videt na nějakych cyklozávodech, aby dal najevo, že teda jezdi na kole a aby snim počítali, protože pri těch závodech opravdu zažije život jinak nez je u nej běžné a to, ze jede kam normalne patří, ale on jinak jezdi po pěšinkách, děsí důchodce po turistických značkách nebo se motá po lese o nejakym základním vybavení jako svetlo nebo reflexni prvky nemůže být ani řeč… je jasny ,že se vyskytuji i ti co opravdu na kole jezdi odněkud někam tech je logicky mene…

              0 0
            • mastihuba  

              marně vzpomínám kolik opravdových cyklistů jede před závodama z páteční prezentace s reflexním prvkem nebo dokonce s blikačkou. :D Z pozice řidiče si to dycky fakt užívám.

              0 0
              • Janouch  

                tak zkus zjistit kolik znich jezdi na cyklojizdu??

                0 0
                • JSt  

                  ty jsi vazne blb :-D

                  0 0
                  • Janouch  

                    řeknes mi to do očí ?

                    0 0
                    • JSt  

                      klidne. v sobotu tam u vas budu, ale taky budu mit za zady par kamosu, takze nemusis chodit. :-D

                      0 0
                      • Janouch  

                        kdyby jsi na to mel tak nepises takovy sračky je mi te líto …

                        0 0
                        • DaSnail  

                          tak prídeš tam, pošleš medzi nich pravý-lavý-pravý-lavý… a je tam sám, ne?

                          0 0
                      • jIrI___  

                        Nepředbíhej, zapiš se k Janouchovi do pořadníku hned za karlinera :))

                        0 0
                        • Janouch  

                          bohužel je ten dement z Brna tam moc casto nejezdim leda že by se prihlasil sam až bude v Praze, ale na to nema kapacitu chudak :(

                          0 0
                          • alinceb  

                            Kdybys trochu hledal, tak bys snadno našel kde přesně a kdy se bude Jura pohybovat…ale asi smolík, to budeš zrovna tady na severu…:D

                            0 0
                          • JSt  

                            sak ted tam nejspis pojedu uz v patek a nekdy vpodvecer v sobotu zpet. jedu vlakem, tak si muzem dat scuka na hlavni roli, tam to znas. ;-)

                            0 0
                            • Janouch  

                              o vikendu tu bohužel nebudu škoda tak až pojedu do Brna tak se ozvu

                              0 0
                            • karliner  

                              Ty si to představuješ jako Hurvínek válku.

                              Aby to klaplo, musel bys dotyčného vypátrat, přijít za ním, poprosit ho o přesdržkudání, svázat se a v okolí mnoha desítek kilometrů by nesměla být živá duše :-)))

                              0 0
                              • alinceb  

                                Přijeď o víkendu na singl. Je to jednosměrka, takže je skoro jistota, že pokud někde zastavíš, tak dřív nebo později pojede kolem…;)

                                0 0
                                • JSt  

                                  a to mne tam palik ted lakal. este ze je ten alleycat po tlame od janoucha se odklada na neurcito. uff :-D

                                  0 0
                                  • karliner  

                                    No, začíná to pomalu vypadat na masívní eliminační pyramidu o to, kdo bude mít právo si nechat od janoucha rozkopat držku :-DDD

                                    0 0
                                    • RomanH  

                                      Tak jeste jednoho a je to jak zacatek z Musketyru :-D

                                      0 0
                                      • Ruprt2  

                                        No měl jsem za to, že číslo dvě jsem byl já.

                                        Trochu mě sere, že se JSt nacpal přede mě.

                                        0 0
                                        • JSt  

                                          mne zas docela potesil, jak mne to neomylne vzal i s navijakem. ;-)

                                          0 0
                                  • alinceb  

                                    No mohl si přiject, no…za klukama se minimálně zajedu podívat, bo mi Pavel veze vidlici. V Brně budu snad ten další víkend na BikeBrno, ale nebudu mít s sebou festku, tak bychom mohli aspoň na pivko. Případně vezmu aspoň silnic nebo MTB…

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      festek mam dost, kdyby na vec prislo :-P

                                      0 0
                                      • alinceb  

                                        Já už mám jen jednu – schovanou u našich ve svém bývalém pokoji… Ale teď ji čeká asi menší upgrade…:)

                                        0 0
                      • alinceb  

                        :D

                        0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        PAk ze nejezdis na zavody :) Hale a nevadi ze to taky propaguje auto*mat?

                        0 0
                        • JSt  

                          tato otazka se nabizi. vadi, ale co nadelam… :-D

                          0 0
              • Smazaný účet  

                no když teď chodím běhat podél Vltavy, tak tam nesvítí 90% cyklistů a skoro 100% bruslařů. Bývám tam s čelovkou a blikačkou skoro jedinej svítící…

                0 0
    • dancing dog  

      Nechci posuzovat důvody či právo na blokaci ulic a chodníků. Nejsem přímo zastánce takovýchto akcí, ale přiznám, že určitým způsobem jsou mi sympatické. Asi proto, že se nejsem příliš fanda současného ´konzumismu´ a establishmentu..

      Jen jeden můj privátní názor – vidění kola jen jako sportovního nástroje/náčiní je omezený pohled velmi omezených lidí, někdy dosti peorativně nazývaných např. ´vymázla´

      0 0
      • Zlatka  

        A ještě chybí posudek či speciální pojmenování těch na té druhé straně tzv. cyklo-barikády, kteří používají kolo jako dopravní prostředek na jízdu do hospy, nkteří pouze do worku a nebo na projížďku jednou za měsíc o víkendu se psíkem. ;)

        0 0
        • dancing dog  

          to jsou lidi, co jezdí na kole do hospody, do práce a se psem…

          Todleto pohrdání těma, co nejezděj v cykloshortkách a dresu a ještě k tomu nehltaj km a nekličkujou mezi stromama,či se dokonce neúčastní závodů, to je panečku věc :)

          a ti z nich, co se případně vysmívají cyklocvičkám, jsou taky vymázla, to platí oboustranně, nicméně se domnívám, že to rozhodně není v rovnováze ;)

          0 0
          • Zlatka  

            No já jsem jen byla zvědavá jestli jsem už povýšila z toho „vymázla“. A ono asi ne sakra.. :(

            0 0
      • cabbage  

        Může mi někdo vysvětli, co je to ten konzumismus?

        0 0
        • dancing dog  

          z mého pohledu např.: když např. někdo je v práci víc, než by musel být, a propásne krásné dny a čas, kdyby mohl být na vyjíždce či vandru nebo někde jinde, kde by bylo fajn, a to třeba proto, aby si mohl koupit lepší auto než má, ikdyž to současné by mu v pohod stačilo a lepší nepotřebuje..

          0 0
          • jIrI___  

            Někdo má raději duševní zážitky, jiný má zase raději hmotné věci. Tak to bylo a tak to vždycky bude, na tom nevidím nic špatného.

            0 0
            • dancing dog  

              neříkám, že je na tom něco špatného, jen že toho nejsem příznivcem..stejně tak není asi nic špatného na dechovce..

              0 0
          • JSt  

            a co kdyz nekdo drepi v praci, aby pak mel love na vylet? ;-)

            0 0
      • Smazaný účet  

        to, že si někdo smí bezpečně demonstrovat a omezovat přitom ostatní je vlastně VELIKÁ PODPORA ESTABLISHMENTU, protože tihle uvřískaní demonstranti vlastně demonstrují jen pokud jsou „schovaní“ za ochranou zdraví a života, který jim tenhle establishment zaručuje…Kdyby tomu tak nebylo, tak auta prostě projedou, cyklista-necyklista ;-)

        0 0
        • dancing dog  

          ale jo, právě že nemám jednoznačný názor a uvědomuju si, že je to jen otázka mejch pocitů, které mohou být zavádějící a neracionální, takže píšu, že je mi to celkem sympatické, ale nejsem si jistej, že je to „to správný“. Na druhém si ale trvám, připoštěje ale, že nemám patent na rozum..

          0 0
        • Mamut  

          Ozelenievas.

          Preco by si nemohli vyjst na ulicu a tomu nimi platenemu establishmentu povedat, ze nakolko platia dane rovnako ako plechovkari, tak sa im nepaci, ze na plechovkarov sa investuje neumerne vela? (neumerne poctu pouzivatelov plechoviek).

          0 0
          • cabbage  

            Oproti tomu co zaplatí plechovkáři se do silniční infrastruktury investuje velice málo.

            0 0
            • jecnak  

              Opravdu? A nebo to povidal kamarad znamyho?

              0 0
              • cabbage  

                Se podívej, kolik se vybere jen z PHM.

                MHD naproti tomu z jízdného rozhodně nevystačí.

                Nedo snad terénní buňka automatu má jiné statistiky?

                0 0
                • Mamut  

                  kolik se vybere jen z PHM

                  Tak kolik?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    no, při výtoči cca 2,5 mil. litrů PHL za rok a cca 50% dani si to asi dokážeš spočítat, ne?

                    0 0
                    • Mamut  

                      Fajn, kolko z tych 2,5 mil. pripada na osobnu dopravu v Prahe? A zapocitaj aj vsetky skody, ktore palivo robi ine ako opotrebovanie asfaltu (vzduch atd.)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        za auta tečou do rozpočtu prachy i jinak, než jen z PHM ;-)

                        ono kdybys škrtem pera zrušil automobilovej průmysl, tak 3/4 civilizovanýho světa umřou hlady…

                        0 0
                        • Mamut  

                          To su argumenty ako pre srotovne. Myslis, ze zakaznici, ktori si dnes kupuju auto, by tie prachy splachovali do zachodu? Pouzili by ich na nieco ine. Takze fakt neplati, ze monteri plechoviek, by sedeli doma a mleli palcami. Len by robili nieco ine.

                          Ale ja nie som prorok navratu na stromy a chodenia vyhradne pesi. Len proste mesto ma iny ciel ako dialnica, takze nie je jeho ulohou zlepsovat priepustnost pre auta, ale vhodnost pre zivot ludi. V Prahe sa uz minimalne 20 rokov ukazuje, ze stavanim dalsich a sirsich ciest cesta nevedie :-)

                          Rozhodne nie je cielom nahadzat auta do vody, ale ak oproti dnesnemu stavu sa ich pouzitie v centre vyrazne obmedzi, tak to pomoze aj tym autam, ktore tam ostanu. Auta su kazdodenne blokovane dalsimi autami, nie cyklojazdami. Z celkoveho mnozstva casu, prestateho v aute v Prahe sa da lahko odvodit, ze daleko viac zavadza vodicovi jeho sused, (taktiez sam v prazdnom aute) ako jeho susedka cyklistka.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            to je ale kolotoč, víš? ti zákazníci, kteří sio dnes kupujou auto, by bez automobilovýho průmyslu ty prachy na auto neměli…

                            0 0
                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              JJ. Jestli by ale nebylo lepsi auto nepotrebovat a tim padem nepotrebovat ani ty prachy. Tahle kultura je dneska zalozedna na autech.

                              To je jako s Eskymakama. Kdyz pred sto lety k nim prisli obchodnici s puskama, super, zacali lovit puskama protoze to bylo snazsi, a zahodili luky. Jenze postupne zjistili, ze musej nalovit za zimu urcitej pocet lisek, aby meli kuze na vymenu za pasti a naboje na dalsi rok, a kdyz ty lisky nenalovi, tak chcipnou hlady… A protoze museli chytat lisky, tak nemeli zas kdy lovit tulene, takze nemeli dost tuku na sviceni a vareni, a museli kupovat petrolej do varicu, a proto potrebovali ulovit vic lisek… to si nevymyslim.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                no a to máš ten růst, po kterým všichni touží…

                                já neříkám, že je to OK, jen konstatuju skutečnost

                                0 0
                              • cabbage  

                                Nepotřebovat auto by bylo fajn, mít ho jen pro zábavu, ale snahy automatu nejdou cestou nepotřeby nýbrž cestou zákazů. takže potřeba zůstává.

                                0 0
                            • Mamut  

                              Velka vacsina ludi si zaraba statim pri pase alebo kancelarskym krysenim. Ale podla teba je asi kazdy kamionista alebo su to typy, ktore by bez ranajsej jazdy autom v prazskej zapche mali 2/3 produktivitu.

                              0 0
                    • karliner  

                      Já ne, ty jo?

                      Jednak – 2,5 mil. (zkratka mil. – se používá pro milion) litrů za rok je kravina. Asi překlep, ne?

                      Druhak – kolik z toho je benzín, kolik z toho je nafta – u každého druhu se výše daně liší. Dále – kolik z toho je bionafta (spotřební daň se neplatí), kolik z toho je „zelená“ nafta (část spotřební daně se vrací).

                      0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              To jsou zajimavy cisla:

              81 mld spotrebni dan z paliv vynos za spotrebni dan z paliv (r. 2009, – asi 9% rozpoctu(!), (BTW 37mld !! z tabakovych vyrobku, 7 mld z lihu, 3.5 mld z piva, 325mil z vina)

              Prijmy Statniho fondu dopravni infrastruktury (rozpocetSFDI 2012

              Podil spotrebni dane 7.6 mld, vynos silnicni dane 5.3 mld, dalnicni poplatky 2.9 mld, 10 mld mytne. 15 mld statni dotace. Celkem 41 mld.

              Vydaje na silnicni infrastrukturu 22.7 mld, na drahy 13.7 mld (!), vodni cesty 362mil., cyklostezky 200mil. Nevim kolik zaplati obce a kraje (StC kraj ma v rozpoctu na silnice 1 mld), kolik jde z ruznych dotacnich titulu EU…

              Pak jsou tu neprime naklady plechovek (zhorseni zivotniho prostredi, leceni ranenych atp) versus neprime prinosy (ekonomika zije z vyroby plechovek).

              Ale vypada to ze fakt plechovky stat vojebava a jeste je drze blokujou cykloteroristi.

              0 0
              • Smazaný účet  

                jj, pro stát je ideální kuřák alkoholik řidič, co má dvě děti a umře v padesáti při nějaký nehodě…

                0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Uf to jsou pecky. Jestli s tim mas problem, jiste najdes spoustu zemi kde se demonstranti netrpi.

          0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Tak to je dobrá zpráva, protože jak je vidno, průjezdnost je dobrá :-)

      0 0
    • scoty  

      Poznámka: je vůbec zdravé, pominu-li zcela vysokou pravděpodobnost úrazu, jezdit v zamořeném městě na kole a touto aorobní činností dostávat do organizmu mnohem více svinstva, než je nutné?

      0 0
      • Mamut  

        Prave preto sa tie cyklojazdy uz asi 10 rokov robia. Aby sa to z pozicie prudko ohrozujucej zivot, stalo rozumnou alternativou verejnou dopravy.

        0 0
        • scoty  

          Chápu, ale to by se muselo napřed CHTÍT něco řešit:

          • dopravní strategie měst,nesmyslné stavby(viz.Do­brovského tunelyv Brně atd.)
          • 20 let starý vozový park občanů (každý chce auto, ale málokdo má naekologický provoz)
          • nákladní doprava středem měst
          • bezohlednost lidí, kteří nerespektují vůbec nic
          • hromadná doprava osob(mhd) v rozkladu

          atd.atd.atd.atd.

          0 0
          • JSt  

            kdyz to vemem porade pro brno…

            • tunely jsou super
            • ad stary auta. je otazka, jestli je ekologictejsi dojezdit karku za 30 jarudo mrtva nebo si poridit na lizajdu kazdy tri roky novatora. ;-) navic dost techstarych popelnic byva prekopanych na plyn.
            • podle me po meste jezdi z nakladnich aut jen nezbytne nutny auta. betonmixti na stavbu musi dojet, popelari musi polepnice vyprazdnit, tanky se skopkamado knajpy je treba dovalit atd.
            • bezohlednost lidi, kteri nic nerespektuji? tohle registruju pouze stopove.nepamatuju, kdy, bych nekoho videl jet autem na cervenou, jednosmerkou narubyapod. ze nekdo prejede z pruhu do pruhu bez blinkru dovedu pochopit, trebav te leve ruce drzi telefon, aby pravou mohl saltrovat, ze. :-P
            • mhd je v brne na solidni urovni, vcetne toho, ze se da spolehnout najizdni rad
            0 0
            • scoty  

              Nepy.uj a zajeď se podívat třeba …do Curychu voe :))

              0 0
              • JSt  

                to je jakobys rekl, ze rodina ze stredni vrstvy zije uplne na *****, pac kdyz se podivas na baracisko a pomery pana tovarnika, je to uplne jinde…

                0 0
                • scoty  

                  ..zbytek střední vrstvy emigroval po normalizaci v 70.letech…

                  …sis nevšiml, že tady jsou už jen 2 třídy = makači(to jsme my všichni) a vlastníci(bývalí komanči)?…

                  0 0
                  • JSt  

                    ale dyt sam vis, ze tak to neni. ;-)

                    0 0
                    • scoty  

                      bohužel…

                      naposledy jsme byli na špici ve 30.letech min.století, kdy se za rok postavilo výstaviště, živitel rodiny si mohl dovolit dům za roční plat a Baťa zaváděl ISO…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        jj, dodneška je to jedinej barák, kterej jako famílie máme :-(

                        0 0
                      • JSt  

                        tohle je podle me omyl, ktery si nacionalisticky snazime namlouvat. nikdy jsme na spici nebyli. maximalne nejake dilci usmevne uspechy typu jarda urval zlato na olympiade apod. ;-) zapad od nas byl vzdycky o kus vepredu.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          za 1. Republiky, díky osamostatnění se od RU, nízké hustotě obyvatelstva (= málo lidí, hodně zdrojů) byl extrémní růst, což umožnilo investice, výstavbu, výzkum a vývoj, jakej se teď moc ufinancovat nedá…takže TEHDY jsme na špici fakt byli. Ostatně proč asi mnohem větší a vojensky silnější Německo zkoušelo ojebávky ala Sudety a nevlítli na nás rovnou (jako na Poláky, třeba)…

                          0 0
                          • JSt  

                            v porovnani s poslednimi desetiletimi jsme na tom byli lip, ale na spici? to si opravdu jen namlouvame…

                            0 0
                            • scoty  

                              Ve dvacátých a třicátých letech dvacátého století, v dobách, kdy jsem

                              byl chlapcem a mladíkem, jsem často navštěvoval české země a velmi

                              dobře jsem je poznal. Čechy byly nejcivilizovanější zemí Evropy – a možná

                              nejcivilizovanější zemí celého světa. A jejich civilizovanost se opírala

                              o tu nejprofesionálnější a nejúspěšnější podnikatelskou kulturu celé

                              Evropy. České podniky – počínaje firmou Baťa, která obouvala celý svět,

                              až po firmu Škoda vyrábějící nejvyspělejší strojní zařízení – patřily mezi

                              nejlépe řízené evropské firmy: byly orientované na trhy, byly inovativní,

                              kosmopolitní… Jsem přesvědčen, že ani půlstoletí útlaku a vnější tyranie

                              nezahubilo onen osvícený duch podnikatelství, jímž se vaše první republika

                              vyznačovala.

                              Tuto knihu proto věnuji mužům a ženám v dnešních českých podnicích

                              a odvětvích, lidem, kteří – a o tom jsem přesvědčen – vrátí české ekonomice

                              a českým podnikům onu vedoucí roli, kterou hrály ještě před několika

                              málo desetiletími.

                              Claremont, Kalifornie

                              jaro 2002 Peter F. Drucker

                              0 0
                              • scoty  

                                Peter Ferdinand Drucker (19. listopadu 1909 v Kaasgrabenu v Rakousku – 11. listopadu 2005 v Claremontu v Kalifornii[1]) byl americkým teoretikem a filosofem managementu, ekonomem a autorem související literatury. Platí za zakladatele moderního managementu.

                                0 0
                              • JSt  

                                to jsou ty dilci, vpodstate nic neznamenajici, uspechy. pokud bychom byli na spici, tzn. stat vsemi uznavany, nedoslo by nikdy k mnichovskemu diktatu. s britanii, francii apod. by si nikdo nedovolil takhle vykyvat. proc asi?

                                takove texty radi cteme a bijem se do prsou, ze jsme neco kdysi znamenali. jednak to neni az tak pravda, druhak obecne neni dobre zit minulosti.

                                doporucuju ti od gruse knihu benes jako rakusan. tam se doctes ze je vpodstate az s podivem, ze vyumelkovany ceskoslovensky stat vydrzel az do devadesatych let. kriticky realisticky pohled na vec. ;-)

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  ale notak, když se podíváš do historie, tak nejpokročilejší říše/státy vždycky dostaly na prdel o nějakejch „barbarů“, nikdy to nebylo obráceně…

                                  0 0
                                  • Zlatka  

                                    Jo takový barbar bouchač má vždy jasno, to je jistojisté, no dala jsem ti k Vánocům bouchačku a tak bys to měl konečně všem ukázat (nejenom mně do práce emailem), do linie zákulisí dnešní Sýrie, vždy jsi přece válečný hrdina nebo ne?

                                    0 0
                                • scoty  

                                  Co má společného Gruša, Beneš s ekonomikou a managmentem 20.-30.let teda fakt nevím…

                                  Jedno je jistý: díky Rašínovi a spol.si moje prababička mohla jet koupit do Německa koberec za 2 Kč…

                                  0 0
                        • hony007  

                          ČSR bylo v první desítce.

                          0 0
                  • Smazaný účet  

                    a co nemakači? :-)

                    0 0
              • drbo  

                krome chlastu si asi i neco slehnul :-))

                0 0
            • Smazaný účet  

              ad to Brno:

              http://imgur.com/a/i87YM

              0 0
            • mastihuba  

              na cervenou se v brne jezdi bezne. Kdyz ja jedu na tmavo oranzovou tak ty tri auta co to projedou jeste 200m za mnou uz maji asi jinou barevnou skalu. :)

              0 0
              • Martin  

                to je dáno dopplerovým posunem

                0 0
          • Lyssor_Anupev  
            1. Proč jsou Dobrovského tunely nesmyslná stavba?
            2. A jak by jste to chtěl řešit? Přikázat zákonem lidem, že si musí

            povinně každých 5 let koupit auto? A co veteráni? Nebo lidi kterým z nějakýho důvodu moderní auta nevyhovují? Zbičovat? Povinně posadit na šlapohyb?

            1. Tak si v tom udělejte ordnung, třeba brnu by pomohla nová R43 po trase

            Hitlerovy dálnice, ale to zase kvičí jiní ekfašisti že by se musela rozorat mez, kde žije nějakej pitomej fógl.

            1. Rozveďte to. Minimálně každý den vidím hafo lidí co respektují

            semafory.. A jistou skupinku, co na semafory hází bobek. První grupa jede zpravidla na čtyřech kolech (najdou se i výjimky), druhá grupa jsou 100% pumpičkáři

            1. Jestliže končím v práci po odpolední třeba ve čtvrt na jedenáct a

            MHD už jede tak mzierně, že stejně jdu nakonec pěšky a doma jsu o půlnoci tak do práce pojedu halík čím? no autem…

            0 0
            • hony007  

              By stačilo dotáhnout dálnicu na Lipůvku a bylo by skoro po problému.

              0 0
              • Lyssor_Anupev  

                Jak dálnice až na Lipůvku pomůže Brnu? Problém Brna je, že veškerá tranzitní doprava na východě republiky jde přes R43 a v krpoli se rozmělní na MMO, čímž ho spolehlivě zacpe, protože na okruhu se najednou motají kamiony a MHD a vytváří se tak ultimátní lockdown. Naopak sekce řečkovice – Lipůvka je nejpohodovější část celé stávající R-43, ******* začíná hned poté…

                0 0
      • Smazaný účet  

        Doporučuji skouknout dokument o elektromobilech

        Ve skutečnosti není zájem snižovat spotřebu…

        0 0
        • cabbage  

          Dokument?!

          0 0
        • Zlatka  

          Jsi před 5ti roky usnul nebo náhodně našel archivní videjko.

          Do Řeže na exkurzi, něco o vodíku oposlouchat a pak také o palivových článcích, nu z výfuku by měla správně kapat voda..

          0 0
          • cabbage  

            Až se nebude vodík vyrábět z ropy a vyřeší se jeho skladování, tak možná…

            zatím je benzín to nejekologičtější co máme

            0 0
    • Barberry.pha  

      A ja mel pocit ze to nebylo jenom o nejake cyklojizde …

      http://www.auto-mat.cz/…tmestojinak/

      ze smysl te soboty byl trochu jinaci, ale jako vzdy se resi pouze cyklojizda.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.