Potvrzení dojmu Trek Domane SL5 vs Roubaix

45 nepřečtených
  • Mireklbc

    Zdravím. Rád bych vás požádal o potvrzení či vyvrácení jednoho dojmu ohledně uvedených kol. V současné době vlastním Roubaix který jsem si pořídil ohledně pohodlí a jsem v celku spokojen. Jenomže v tomto týdnu jsem měl možnost se posadit a kousek projet na Trek Domane SL5 a byl jsem překvapen o kolik se mi to kolo zdá pohodlnější. Problém je v tom, že zhruba vím co je Reach a Stack, ale neumím si ta čísla ohledně geometrie (úhel sedlovky atd.) správně vyhodnotit a říci že je to přece jasné protože…A nebo to bylo jenom placebo? Děkuji za názory.

    https://www.trekbikes.com/…l-5/p/28311/

    https://www.specialized.com/…aix/p/184477?…

    0 0
    • milan.v  

      A ptáš se na co?

      0 0
    • AussigBiker  

      Geometrie je individelni zalezitost. Ohledne tvyho dojmu spis asi zalezi jak je udelanej ram a jaky ma anti-drncaci prvky a jak se ti zda, ze se projevujou… neumim posoudit.

      Jestli chces usetrit, tak se na to vyprdni. Na druhou stranu, jestli si Spesla koupil treba 3 roky zpatky, tak ho pravedepodobne prodas za tehdejsi nakupni cenu, pac ceny jsou ted tak o 20–30% vyssi…

      Za me neresit, jezdit :)

      0 0
      • Mireklbc  

        Je to 2021. Současně musím říci, že se snad coby amatér nemýlím v názoru, že silniční koza na časovky je méně pohodlná než třeba to Roubaix. Nebo už je nějaká změna a všichni co prodávají kola orientovaná na pohodlí (třeba Gravel) lžou? nemyslím si..

        0 0
        • deekay  

          Mel by sis ujasnit pojmy a dojmy. Nebo nam alespon sdelit, co ze to teda myslis tim pohodlim. Pokud fakt jen posed, tak to je individualni. Koza na casovky je extrem zamereny ciste na vykon a aerodynamiku. A ano, da se rict, ze marketing lze. je to jeho podstata aby premluvil k produktu co nejvic kupcu, kdyz uz to produkt svyma vlastnostma nedokaze sam :D

          Pravdepodobne myslis to, co se snazi do verejnosti vsichni vyrobci tlacit – ze kratsi kolo s riditkama vyse je pohodlnejsi.

          Ja treba nesouhlasim, potrebuju dlouhe kolo a rozhodne ne vysoko riditka, jinak me boli vsemozne za krkem, mezi lopatkama apod, jak se na to snazim poskladat.

          0 0
          • Mireklbc  

            Rozumím. Děkuji. Právě o to mi šlo. Ujasnit si za pomoci vašich názorů svoje dojmy.

            0 0
            • novas752  

              Prostě záleží co přesně se ti na Roubaix oproti Domane nezdá. A nemusí to být jen geometrií rámu, změna nastavení posedu na stejném kole udělá klidně větší rozdíl.

              0 0
        • AussigBiker  

          Mas pravdu. Ale uplne nevim, proc pises o casovkarsky koze. To se rozumi samosebou, co pises. Timhle stylem diskuze muzu rovnou napsat, ze jakejkoliv full je pohodlnejsi, nez jakykoliv silnicni kolo. Provnavame tady snad Rubaix a Domane, tedy jsem psal v tomhle kontextu.

          Pro me si myslim, ze treba na gravelu / silnicnim kole nebo na HT je nejlepsi bejt natazenej tak akorat – ani moc, ani malo. Tedy vzprimenej posed by pro me asi nebyl uplne pohodlnej. Takze po projeti Domane 2018 nebo 2019, nevim presne, jsem vedel, ze s takhle vysokou hlavou to neni kolo pro me. Pro nekoho nutnost. Ale muj dojem je pro tebe uple irelevantni, kazdej to mame jinak.

          Kola sis projel, tak vis nejlip sam. Ramy – usporadani karbonu a jak ktery tlumi vybrace a razy porovnat neumim, za to vim, ze oba ramy maj ruzny anti-drncaci prvky. Pokud maj rozdilnou geometrii, tak je mozny, ze ti nejaka vyhovuje vic. Nejspis to bude kombinace vseho – ram, odpruzeni, geometrie.

          Prodejce Treku by ti mel schopnej ukazat borzuru jak presne je ten ram udelanej, z jakejch kusu prepregu a tak. Ja tu brozuru pak i (k Chekpointovi) dostal. Ale uplne nevim, jeslti je nekdo z brozury schopnej rict, jak se bude ram chovat.

          Jedinej muj kvalifikovanej odhad je, ze ty kola budou trochu rozdilny, jestli ti to stoji za to vymenit, to uz si holt musis rozhodnout sam… Ja teda vlastne potvrzuju tvuj dojem, ze v tech kolech bude nejakej drobnej rozdil… :) Vic uz k tomu napsat neumim a asi ti to moc nepomohlo :)

          0 0
          • Mireklbc  

            jj rozumím a díky. Tak nějak bych to asi viděl taky. Seděl jsem na tom chvilku a rozhodně to udělám ještě několikrát abych si to potvrdil. Já jsem si to osobně vyhodnotil tak, že ten Roubaix je přeci jenom více tzv. do „sportovna“ což mi nijak nevadí, ale jak už jsem uvedl výše doufal jsem v to, že mi to někdo se zkušenostmi potvrdí i přes čísla gometrií. Je jasné, že je to individuální, ale jsou tam určité hranice si myslím. Ale díky !

            0 0
            • AussigBiker  

              Skoda, ze ma BF blby vyhledavani. Kdyby se ti postestilo, zkus najit prispevky uzivateale Krab~0~, nevim presne ty paznaky pred a po 0 a taky nevim jestli to ma bejt nula nebo o. Celkem fundovane ohledne geometrie tu obcas nekomu radil. Ale ve finale te to jenom stejne nasmeruje, nasmerovanej uz ses, tak ted se jenom rozhodnout.

              0 0
              • Mireklbc  

                Jsem spíše pasivní čtenář tohoto fóra a vím, že Krab je člověk který tomu opravdu rozumí. Snažil jsem se to nasát co se dá, ale síla je v detailu. Někdo koukne a vidí že sedlovka má úhel tak atak a je mu to jasné. No to se ještě musím naučit :) Ale finálka bude si to opravdu pocitově vyhodnotit. Tajně jsem doufal, že někdo má stejnou zkušenost s těmito koly a potvrdí to protože…(ale to je zase přání otcem myšlenky). Prostě potvrdit více pokusy a delší dobou strávenou na tom kole no.

                0 0
          • novas752  

            Z brožury ti každej řekne prd. Od toho jsou testovací kola.

            0 0
        • iceduck  

          Já třeba považuji kozu za pohodlnou… tedy za hladkého asfaltu a času jízdy pod 90min :)

          0 0
      • Mireklbc  

        Díky za reakci a názor

        0 0
      • Daniel2222  

        Tak to by mě zajímalo za kolik bych prodal mého Spesla, kterého jsem kupoval minulý srpen a to za 36k, je to modelový rok 2017, údajná původní cena 55k.

        0 0
    • mykovec  

      Pohodlí může být celkem subjektivní záležitost. Aby to bylo možné nějak smysluplně srovnat, mělo by to mít určitě stejný kola tj. ráfky, křížení a počet drátů, stejný obutí a jeho tlak a ještě jet po stejné silnici.

      0 0
    • McBlacky  

      Zameril bych se na nasledujici:

      Mela obe kola shodne rozmery plaste a stejne tlaky

      Jak mel trek nastavenou uroven tlumeni isospeed

      Tohle jsou dve veci, ktere na pohodli na Domane maji zasadni vliv.

      0 0
      • Mireklbc  

        Díky

        0 0
      • Smazaný účet  

        „Jak mel trek nastavenou uroven tlumeni isospeed“ u SL5?

        0 0
      • Mireklbc  

        Ono šlo spíše o to, že se mi kolo zdálo kratší a výše rodla. S tím nastavením tlumení a plášti to bylo asi ok a zhruba stejné.

        0 0
        • McBlacky  

          Riditka vysku doladis snadno. Delka je vec i celkove velikosti ramu. Ono ne kazda znacka to ma stejne, tzn 56ka speslu neni 56ka treku. Castecne se da delka doladit predstavcem 90–120mm jsou akceptovatelne delky, delsi uz je trochu kompromis.

          Spis si ozkousej jak dlouhy posed ti sedi a podle toho vyber kolo.

          0 0
          • novas752  

            Ani na různých modelech jedné značky to číslování často nesedí.

            0 0
        • milan.v  

          Tady si to srovnej i s těmi řidítky a představcem s podložkami…

          https://www.velogicfit.com/…e-comparison

          0 0
        • MlokCZ  

          Posed s modelem kola nesouvisí téměř vůbec. Posed bys měl vědět jaký potřebuješ a takový pak mít na každém kole co jezdíš.

          Model kola to může ovlivnit je pro jedince, kteří mají extrémní proporce. Tedy např. u Roubaix by se v extrému někomu mohlo stát, že nedokáže dostat řídítka dost nízko (třeba ani s představcem s větším úhlem v negativu).

          A naopak někomu, kdo má třeba dlouhé nohy a k tomu kratší trup a ruce se může na kolech s nízkou hlavou stát, že nedokáží bez nějakých extrémů (typu 45° dlouhý představec v pozitivu) dostat řídítka dost vysoko.

          Délka posedu je pak u silničky vždy jen o výběru správné velikosti (u silničky nemusíš řešit komplikace typu, že nemůžeš vzít o jedno větší rám, protože bys tam nedostal teleskop a tedy můžeš vybírat snáze z různých velikostí, jediný limit by mohl být pro extra krátké nohy vs standover).

          Pokud tedy na Roubaix máš nevyhovující posed, tak jsi ho buď ani na dané velikosti rámu správně nedoladil, případně jsi koupil špatnou velikost.

          0 0
    • Pikaču  

      Tak sem hoď obě geometrie u těch 2 kol a 2 velikosti.

      0 0
      • Mireklbc  

        Chtěl bych vám poděkovat za podnětné příspěvky k mému dotazu. Dnes vyřešeno. Vaše poznámky mi pomohly při přemýšlení a kontrole geometrií obou kol. Upravil jsem posed na Roubaix a jako když se rozsvítí. Dobrá škola a děkuji. Jsem happy a jdu jezdit :) Mějte se !

        0 0
        • AussigBiker  

          Tak to gratuluju, nekdy staci malo :)

          0 0
        • snas89  

          Plus jeste dodam plaste. Vozis porad ty zakladni 28 od speslu?

          Dal jsem na rubecko 32 bezduse a je to velky posun v rychlosti i pohodli.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.