Posun zadniho kola vlivem spatneho vypletu?

11 nepřečtených
  • pavelm

    Mam „V“ brzdy a vcera jsem zjistil, ze pri zatahnuti zadni brzdy se mi zadni kolo stranove posune o cca 2–3mm. Po obvodu kola je tento jev stejny, patrne bocni hazeni rafek nema. Zkusil jsem priblizne zmerit vzdalenost mezi zadni vidlici a rafkem (blbe se to meri) a na jedne strane jsem nameril o cca 3mm mene nez na druhe. Z toho usuzuji ze je asi spatne provedene vycentrovani kola a snad (doufam) neni problem v geometrii ramu. Nicmene se zeptam, nezaznamel jste nekdo podobny problem u ramu GT Zaskar(jen dodam, ze ram jeste zadny vetsi pad nezazil)? K tomu vystredeni rafku – mate nekdo metodu jak to v domacich podminkach overit? Predpokladam, ze vystredeni provedu tak, ze dotahnu vsechny draty na jedne strane (ta ke ktere se kolo pri brzdeni posouva), je tak, nebo lepsi servis? Diky.

    0 0
    • Vilém  

      Zkus kolo opacne nasadit do ramu.pokud bude vzdalenost od ramu bliz na opacnou stranu nez predtim,tak je blbe vypleteny kolo.Pokud bude porad na stejnou stranu,tak je krivej ram.Jinak to ze ti brzda pohne rafkem,je vcelku normalni,stacilo by seridit stejnomerne vzdalenost brzdy od rafku.

      0 0
    • Nehas  

      Nevím jestli jsem pochopil správně co že je za problém, ale vypadá to na to, že se ti jedna čelist resp. brzdový špalek dotkne ráfku dřív než druhej. Pokud je to tak tak nic necentruj a seřiď předpětí pružinek brzd.

      0 0
      • pavelm  

        To byla prvni vec co jsem zkousel-zmenit predpeti pruzin celisti. Ale to nepomohlo. Kdyz zatahuju brzdu, oba spalky se dotknou rafku, ale v ten okamzik se kolo jeste nehne. Az kdyz brzdu zatahnu nadoraz pak se to posune. Takze predpetim pruzin to nespravim. Mozna nejakou podlozkou navic u jednoho ze spalku.

        0 0
    • Daf  

      To je celkem v pohode docentruj si to primo v ramu. V centrovaci vidlici se to muze jevit OK a v ramu je to nakrivo. Asi takhle pokud to kolo je na krivo a je to zretelny vuci horni i dolni savli zadni vidlice, tak to snadno docentrujes na stred. Kdyz ale bude treba dole v pohode a vuci horni savli nakrivo. Tak je krivy ram. Tohle by slo vyresit pilnikem. Lehce propilovat priskusnou patku na ramu kde je usazene kolo. Nicmene pokud jde o 2–3mm tak bych to moc neresil. Na reklamaci to neni.

      0 0
    • Honza z H  

      Vyndej kolo, zajdi do servisu, ke kontrole vystředění ráfku tam mají tzv. luk. Doma to zkontroluješ improvizovaně na rovné podlaze, když vyndáš rychloupínák a položíš kolo, vypodložíš ráfek, otočíš kolo, a vidíš, jestli se viklá na nábě, nebo visí na podložkách. 1 mm nehraje až takovou roli.

      0 0
    • ivaneck  

      mozna nejrychlejsi, pokud se s tim nechces moc patlat, je povolit rychloupinak a utahnout ho za stisku prislusne brzdy.

      0 0
      • pavelm  

        Myslim, ze pokud je problem v nevystredenem vypletu tak by toto nepomohlo. Pokud by byl krivej ram tak tim sice asi docilim srovnani, ale osa nebude sedet na obou stranach nadoraz v patkach a po case jezdeni si to sedne a bude to zas sejdrem. To mi prijde lepsi jak navrhoval Daf vzit patku pilnikem. Ale ja doufam ze to bude jen ten vyplet. Ale diky za radu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.